Kertokaas syitä lapsen korkeaan tulehdusarvoon?

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Joo Aamuäree, siis meinasinkin että onko siis mahdollista että mitään muita oireita ei sitten olisi? Siis mitään kipuja missään? Olen ymmärtänyt että reuma itsessään on kivulias vaiva.
 
"vierailija"
En ole tuo ap:n peräämä öpöhöpö, mutta vastaan silti... Uskoisin tuon öpöhöpön epäilleen ap:n kertomaa siksi, että kuulostaa aivan uskomattomalta, että tuolla crp:llä ja leukkareilla (jos ne tosiaan oli 27, kuten ap muisteli) olisi lapsi laitettu kotiin. Itse en olisi omaa lastani suostunut kotiin tuollaisilla arvoilla vastuulleni ottamaan. Mutta tietysti kokonaistilannetta me vieraat ihmiset täällä palstalla emme voi tietää, mutta enpä ole moisesta ennen kuullut.
 
"hoitsu"
Kyllä tuollaista crp-arvoa aina aletaan hoitaa antibiooteilla, vaikka ei tiedettäisi sen aiheuttajaa. Syöpää ehdotti joku varmaan siksi, että sekin voi nostaa korkean crp:n...mutta kun ap:n lapsella antibiootit tepsii, niin eiköhän kyse ole jostain bakteeritulehduksesta, jota vaan ei ole saatu kiinni...sinänsä outoa...eikö?

diffihän oli useasti katsottu?
Mun mielestä on myös vähän outoa, että lasta ei otettu osastolle. Mutta jos on kotikuntoinen ja tosiaan käy vaan kerran päivässä ottamassa lääkettä, niin mikä jottei. Sairaalaan pääsee kyllä aina, jos on hoitokontaktissa.
 
[QUOTE="aloittaja";23498577]Joo Aamuäree, siis meinasinkin että onko siis mahdollista että mitään muita oireita ei sitten olisi? Siis mitään kipuja missään? Olen ymmärtänyt että reuma itsessään on kivulias vaiva.[/QUOTE]

Oli kipujakin, mutta lapsi oli niin pieni ettei osannut sanoa.

Sori, en lukenut koko keskustelua, vastasin vain noihin tulehdusarvoihin, olethan voinut kertoa esim lapsen iän ynnä muuta.....
 
"aloittaja"
[QUOTE="vierailija";23500044]En ole tuo ap:n peräämä öpöhöpö, mutta vastaan silti... Uskoisin tuon öpöhöpön epäilleen ap:n kertomaa siksi, että kuulostaa aivan uskomattomalta, että tuolla crp:llä ja leukkareilla (jos ne tosiaan oli 27, kuten ap muisteli) olisi lapsi laitettu kotiin. Itse en olisi omaa lastani suostunut kotiin tuollaisilla arvoilla vastuulleni ottamaan. Mutta tietysti kokonaistilannetta me vieraat ihmiset täällä palstalla emme voi tietää, mutta enpä ole moisesta ennen kuullut.[/QUOTE]

Niin tässähän on semmonen tilanne, että itse en ole minkään sortin asiantuntija tällä saralla, ja luotan asiantuntijoihin, tässä tapauksessa sairaalan lastenlääkäriin.
Ehkä tätä sitten uskoo paremmin, jos tietää että olemme kaksi kertaa olleet samassa tilanteessa osastolla, ja kaksi kertaa tätä ennen ollaan hoidettu asia samalla tavalla kuin nytkin.
Kuitenkin perjantaina annetussa näytteessä leukkarit oli jo normirajoissa, eli alle 14 (muistaakseni), ja näin ollen vaihdettiin Kefexin kuuriin.
ymmärrän ihmetyksen, jos tiedätte asiasta enemmän kuin minä, mutta koittakaa ymmärtää että mä luotan kovasti lääkäreihin, eikä kukaan edes puhunut mulle osastolle jäämisestä.
Mutta mielestäni on kohtuutonta laittaa sanoja mun suuhuni, kuten tuossa se toinen nimimerkki väitti minun "raivokkaasti" vastustaneen osastolle jäämistä :O
 
"aloittaja"
[QUOTE="hoitsu";23500088]Kyllä tuollaista crp-arvoa aina aletaan hoitaa antibiooteilla, vaikka ei tiedettäisi sen aiheuttajaa. Syöpää ehdotti joku varmaan siksi, että sekin voi nostaa korkean crp:n...mutta kun ap:n lapsella antibiootit tepsii, niin eiköhän kyse ole jostain bakteeritulehduksesta, jota vaan ei ole saatu kiinni...sinänsä outoa...eikö?

diffihän oli useasti katsottu?
Mun mielestä on myös vähän outoa, että lasta ei otettu osastolle. Mutta jos on kotikuntoinen ja tosiaan käy vaan kerran päivässä ottamassa lääkettä, niin mikä jottei. Sairaalaan pääsee kyllä aina, jos on hoitokontaktissa.[/QUOTE]

Edelleen koska en ole lääketieteen ammattilainen tai osaaja, en tiedä mitä tarkoittaa diffi? suomentaisitko?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23500110:
Oli kipujakin, mutta lapsi oli niin pieni ettei osannut sanoa.

Sori, en lukenut koko keskustelua, vastasin vain noihin tulehdusarvoihin, olethan voinut kertoa esim lapsen iän ynnä muuta.....
lapsi on 2,5v
 
13vpojitsu
Hei. Nautin mononukleoosista eli pusutaudista. Crp 164 arvauskeskuksella, crp 106 Kuopion Yliopistollisella Sairaalalla. Kurkku ihan kauheen kipeä, kuume nousee 40°C, KYSillä antibioottia suoneen illalla ja aamulla. Myös perus nesteytystippa. Nyt seuraavana päivänä ilman lääkkeiden vaikutusta 37°C, väsymystä ja kurkkukipua. Eipä ole muuta kerrottavaa hei hei.
 
vierailija
Hei. Nautin mononukleoosista eli pusutaudista. Crp 164 arvauskeskuksella, crp 106 Kuopion Yliopistollisella Sairaalalla. Kurkku ihan kauheen kipeä, kuume nousee 40°C, KYSillä antibioottia suoneen illalla ja aamulla. Myös perus nesteytystippa. Nyt seuraavana päivänä ilman lääkkeiden vaikutusta 37°C, väsymystä ja kurkkukipua. Eipä ole muuta kerrottavaa hei hei.
Kuulemma se ruksi tulee sinne lähetteen loppupuolelle eikä siellä yleensä ole koskaan mitään, eivät huomaa katsoa. Näin meille väitti kauan sitten muuan labratäti, kun ei ollut huomannut ruksia. Meni monta päivää sitä tulosta odotellessa ja kurkku oli turvoksissa:devil:
 
vierailija
Siis eihän se crp-luku pelkästään tulehdusta merkitse, vaikka yleensä tulehduskin niitä arvoja nostaa!

Katsos:
"CRP:n rooli elimistössä on osana luontaista immuniteettia ja vierasaineiden eliminointimekanismia.

CRP on klassisen komplementtijärjestelmän aktivoija ja edistää vierasaineiden opsonisaatiota ja fagosytoosia." ---kertoo Wikipedia
Ruskoleväjauheet aiheuttaa
 
vierailija



Siis eihän se crp-luku pelkästään tulehdusta merkitse, vaikka yleensä tulehduskin niitä arvoja nostaa!

Katsos:
"CRP:n rooli elimistössä on osana luontaista immuniteettia ja vierasaineiden eliminointimekanismia.

CRP on klassisen komplementtijärjestelmän aktivoija ja edistää vierasaineiden opsonisaatiota ja fagosytoosia." ---kertoo Wikipedia
 

Yhteistyössä