KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Mulla on jotenkin luovuttanut olo jo näin alkukierrosta... ärsyttää kun mulla pitäs olla kaikki kunnossa,kierrot hyvät ja ovis löytyy... oon miettinyt et kuinkahan paljon tolla miehen röökaamisella on osuutta asiaan. Vaikuttaahan se ainakin,mut vissiin se,miten paljon,riippuu minkä laatusta tavaraa sattuu omamaan alunalkaen. Siinä on vaan se,et on niin paatunut tupakoitsija,et lopettaminen on kyl niin vaikeeta,et tuskin tulee sitä ikinä tekemään :kieh:
Repa: Me mennään tässä niin samoissa. Kaik pelaa, mut väsyttää jo valmiiksi se, ettei sitten kuitenkaan sitä itse tärppiä tapahdu. Ja tuo miehen tupakointi, täsmälleen sama homma täällä.
 
Memmu, manna.. noihin yhdyntäkipuihin viitaten..

Siihen vaikuttaa tuo kohdunnapukan asento..jos alhaalla, se saattaa sattua kovastikkin ja varsinkin asennoissa: takaapäin ja nainen päällä :eek:.. ..itselläni näin ja monasti tuossa ennen ovis plussaa.. hetki ennen kuin KN nousee kunnolla ylös.

Itselläni huomenna melko varmasti O+ pärähtää ja eilen kyllä ei hampaita naurattanut kun lemmittiin..Juuuuhhhh.. :x

Ovis+ aikaan KN on pehmeämpi, avoin ja limainen..näin ollen oikein otollinen aika pupusteluun - Plussatuulia!!!:wave::heart:
 
Täällä harrastellaan itsekidutusta :( Oon välillä käynyt kattomassa miten odotukset km-pinossa menee :)ja nyt pitkästä aikaa menin kattoon vanhaa kuukausipinoo ja kyllä tuli paska olo kun luin juttuja liikkeistä ja 4d-ultrista.. :( tänään tasan 8viikkoo km:stä (ei oo asiaa tullut paljon mietittyä enää ) :'( no tää on taas tämmönen heikko hetki, sori :ashamed:
 
Onnea plussanneille vielä kerran :flower: :flower:

Halit niitä tarvitseville :hug:

krizze Täällä myös itsekidutusta, minäkin kävin kurkkimassa odotuspuolella vanhaa pinoa. Masentavaa :(

Tekisi mieli unohtaa koko projekti, mutta kun on niin kova vauvakuume! En millään jaksaisi odottaa menkkojen alkua. Ehkäisyä ollaan kuitenkin kiltisti käytetty. Toivoisin niiden alkavan pian, jottei kiusaisi rantalomalla. Suututtaa ajatus uima-altaasta ja itsellä rättihousuissa :$

Eli täällä myös pahapäivä, toivottavasti aamulla taas elämä hymyilisi.
 
krizze Halin sua!! Jos se helpottais..
Ollu ittellä kans masista, kun ei sitä plussaa oo kuulunu vaikka yrityksestä ei oo ollu kyse..
Kunnon unet virkistää mieltä ja kehoa.
Onkos muuten jollakin teistä tietoa tupakan haitoista yrityksessä? siitä ei oo viellä ollu jutun alkua pinossa..?
kengu
 
Mä vaihdoin nikkini takaisin eli Naw2012 = Orion.
Et semmosta...kierrot rupes taas jumittaan, oli kaks kiertoa ja taas venyy. Oonki ollu aivan taustalla nyt, en oo käyny kuulumisia lukemassa edes, ehkäpä taas kun kierrot palavuu ja tulee jotain jännättävää.

Onnittelut kaikille plussanneille :flower: , ja :hug: pettymyksen kokeneille!
 
Repa Nuo tunteet on niin tuttuja, niin tuttuja. Johan nyt on kp 5, mutta tammivauvaan en vaan usko.

Minäkin eilen kävin kurkkimassa km-jälkeen plussanneissa. Kylläkin ihan sillä, että mitä kaikille kuuluu. Sikseen näytti hyvälle, että ei vaikuttanut palaajia olevan. Päivittelin sitä, että toisesta km olisi nyt loppukuusta la ja kolmannesta seuraavassa kuunvaihteessa: äkkiä on aika mennyt.
 
Huoh.. mekat tuli kylään, eli kp 1/29-40... :|
En ikinä halua testailla ennen menkkoja mutta kun tietäs millon ne alkaa aina. Aika vaikee käyttää ovis-tikkujakin kun niitä pitäs olla ainakin 20 ennen kun löytyy.. ;)

En oo kirjotellu täällä ja noi hymiöt on aika lapsellisia käyttää mutta mä olenkin lapsellinen vielä näillä ikävuosilla :LOL:
Laitoin tossa miehelle, tässä kierrossa ei ajatella lapsen tekoa, haluan muuten vaan pupuilla joka pvä. Se puoli tarttee virkistystä, mies lupas ottaa lomaa ja sairaslomaa vielä perään jotta saahaan rauhassa :LOL: :p

Mä käyn kanssa odotuspuolella kurkkimassa aina sitä pinoa johon vois päästä jos lähenee kierto loppua tai alkaa testailemaan jos sitä plussatuulista joku olis osunu kohalle!!
Tää on aika itsekäs ajatus mutta, oon aina halunnu kesävauvan, joten tammikuu ja ne talvikuukaudet ei oikeen houkuttele, mutta jos on ylipäätään raskaudesta tai odotuksesta kyse, rakastan sitä osuutta, voisin olla aina raskaana. Voisin jopa olla sijais synnyttäjä jos mennään ekstriimiin.. :wave:

terkuin erikoinen kengumamma
 
krizze ja muut kurkkijat, minäkin olen välillä käynyt vilkaisemassa mitä toukokuisille kuuluu. Kohta siellä on vauvat syntyneet. :) Aika menee kyllä niin nopeasti. KM:n aikaan olin ihan varma, että laskettuun aikaan mennessä olisin varmaan jo uudestaan raskaana. Onhan tässä tietty vielä tämä kierto aikaa, mutta...
 
Hei
Nyt ärsyttää tosi paljon, :/ kaikki kaverit sanoo että ei kannattais nyt yrittää uudestaan,että kannattais odottaa syksyyn tms..ymmärrän kyllä ihmeisten kommentit koska keskenmenosta on kohta 1kk.Mutta olen toipunut tosi hyvin,mulla kun ei ole ollut ikinä tapana jäädä voivottelee liian pitkäks aikaan.Olishan tossa tulossa polven tähystys leikkaus mutta en tiedä vielä milloin ja viisauden hampaan leikkaus siitäkään ei ole tietoo olen ns.kiireetön potilas joten voipi kestää..niin ja omat häät kesäkuussa mutta mitä väliä!!
itse olen ajatellut että saa tulla vauva kun tulee,ja alkaa tota ikääkin olemaan kohta aika paljon.
Sorry tää vuodatus mutta en oikein voi enää puhuu kavereilleni lapsi haaveestani koska heitä se on näköjään ruvennut ärsyttämään,ehkä eniten nyppii se kun yksi "neuvojista"on eräs sukulaiseni jolla on itsellään alle 1 vuoden ikäinen lapsi ja masennusta,ja päihdeongelmaa.. :headwall: :wave:
Mutta onneks oma ukko on vaan tyytyväinen kun ei tartte käyttää kumiukkoo B)
Tietty jos nyt tulis kirje että leikkaus on elokuussa niin sitten tietty odottelisin mutta kun ei ole vielä tullut siihen asti yritetään... :flower:
 
15.4. TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 1/28-33
viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 14/27
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 17/
Sunburned...............ES 11/09.............................KP 18/38-42
katjahei....................TM 02/10............................KP 18/27-28
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 18/21
Tuittu-......................TM 01/10.............................KP 18/29-33
Taffo82.....................KM 02/10............................KP 28/28-29
nipsu86....................KM ?/09, 12/09...................KP 33/
TalvenTaika..............TM 12/09............................KP 34/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 50/28
Orion........................KM 02/09
sasuma....................KM 01/10
Kätsy........................KM 10/09, 02/10, 04/10
wendy79..................KM 02/10
durasel.....................KM 03/10




,-+HAAVEISSA TOINEN



Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP 1/29-40
icefairy.................KM 02/10......................................KP 4/28-35
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 5/28-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 5/29-33
Repa....................KM 02/07, TM 08/09.....................KP 6/28-31
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09...............................KP 10/27-31
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 13/31-40
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 13/30
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10..........................KP 18/26
Catalia.................ES 01/10......................................KP 22/32-36
erika76................KM 02/10......................................KP 23/40
manna-................KM 02/10......................................KP 25/31
Memmu86............KM 03/07, 11/09...........................KP 25/28-56
Cappuccino..........KM 02/10......................................KP 26/27
miiak....................KM 01/10......................................KP 41/
haicu....................TM 10/09......................................KP 80/23
Pippuri-83............KM 12/09
toive81................KM 03/10
sunshine25..........KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Champion.............KM 04/10..................................KP 7/28
Mutzilla.................ES 01/10..................................KP 9/28-30
Unicco...................KM 07/07, 03/09......................KP 13/45-50
Riinu.....................KM 02/07, KK 11/09.................KP 14/34-45
happihyppy..........KM 02/08, KU 12/08, 09/09......KP 15/28
syyslaulu.............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09....KP 17/26-29
Piijuska-78...........KM 05/09..................................KP 33/28
Double-Trouble....KM 12/09..................................KP 71/31
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09....KP 14/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 18/27-28
Orchid x2.........RK 06/07, KM 06/09..............KP 28/26-36



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 8/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Minky, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu:SpanishDancer, melina84, Keffeli, Henkari





 
Hei kaikille! Mahatauti selätetty ainakin tältä erää. =) Ite en sitä vielä oo sairastanu, mut oon kaikille sanonutkin etten nyt voi sairastaa kun mun pitää kuitenkin jaksaa hoitaa kaikki kotihommat ja lapset vaik oisinkin kipeä (mies on paljon töissä). Mä oon koittanu olla ostelematta raskaustestejä kaappiin ku kuitenkin ne kaikki testailisin sieltä peräkkäisinä päivinä vaik edellinen ois näyttäny negaa. Mut nyt taidan kyl käydä ostamas edes yhen, vaik kierto on kohta puolivälissä. Viime menkat alko pari päivää etuajassa ja kesti eka puolitoista vuorokautta, sit oli pari päivää väliä jonka jälkeen alko vuorokauden kestäny hieman vaalean punertava vuoto. Raskausoireita mulla on lähes aina (taidan kyl suurimman osan niistä keksiä), mut nyt ilmeni jotain mitä on ollu vain kahen nuorimman lapsen raskaus aikana. Nimittäin jatkuva "hiivatulehdus", siihen ei tehoa mikään. Oireet on kauhea kutina, punotus ja "ryynimäinen" vuoto. Edellisillä kerroilla tuo on kestäny noin kuukauden päivät. En tiedä kerkiänkö tänään testi ostoksille mut lähipäivinä on varmistus saatava! =) Voi kyl olla et tääkin on mun pääkopan keksimä juttu, mut jos kuitenkin testais. Mut palailen asiaan viimeistään kun testi on tehty. Plussaa toivoen ja negaa peläten poistun nyt taka vasemmalle! :wave:
 
Kengumamma: kiitos haleista, piristi kovasti :hug: parempaa päivää toivon myös Peppioliinalle :hug:
Durasel: Mää en välittäs muitten puheista, eihän ne tiedä miltä susta tuntuu ja koska tunnet olevasi valmis uuteen yritykseen.. Ja mitä tulee leikkauksiin jne, niin jos eivät kerta kiireellisiä ole, niin kerkeehän ne sitten mahdollisen raskauden jälkeenkin hoitaan :) Meilläkin ollut elämä ihan kaaoksessa viime vuodet, eikä edelleenkään asuta samassa maassa koko vuotta, mutta luotetaan siihen että asiat hoituu aina tavalla tai toisella ;)
kitikat3: Toivottavasti oireet olisi niitä 'oikeita' ja se plussa sieltä tulisi sittenkin :D

Tänään tosiaan taas parempi päivä, kunnon yöunet auttoi :) Kun vaan ois parempi ilma ulkona.. Edelleen jotain limoja tulee, vaikka aika selkeä ovisplussa tuli maanantaina. Vois varmaan ottaa kuvan noista testeistä, niin sais joku kokeneempi kertoa mielipiteensä.. :LOL:
 
Durasel muitten puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta pihalle. Mun keskenmenosta on vajaa viikko aikaa ja mää jo lasken suunnilleen sekuntteja koska päästään yrittään. Kaverikin sanoi et keskenmenoon paras lääke on raskautua uudelleen. Tosin en tiedä sitten tosta jos keskenmenoja on monta et mahtaako se sit olla parasta lääkettä mut tällä hetkellä ainakin musta tunuu siltä. Ja helppohan toisten on sanoa et tehkää vauva vasta syksyllä kun ei niitä tosta noin vaan tehdä |O

Kengumamma jos ihminen menettää lapsen mielisyytensä niin sit voi sanoa et elämä' on ohi! Ihanaa kun saa välillä heittäytyä lapsen tasolle ja muut saa katsoa kieroon :LOL:

Peppioliina olisko sit ihan mahdoton ajatus et alotaisit esim. väliaikaisesti e-pillerit reissun ajaksi? Pääsisit menkoista eroon hetkeksi aikaa. Ja usko mua et vaikka kuinka vuotasit siellä ulkomailla niin teillä on varmasti loistava reissu kaikesta huolimatta :hug: Me lähdetään kans tän kuun lopussa Englantiin ja saattaa olla itellä vuoto kans sillon edessä mut ihan sama niin pääsee sit yrittään :)

Mää oon nauranut ihan kipeesti kun toi meidän 5,5 vuotias poika oli äsken hammaslääkärissä hampaan paikkauksessa ja sai esilääkityksen ja nyt kun poika ns. tuhannen kännissä niin menee pitkin seiniä ja mää yritän olla nauramatta! :LOL: Ihania noi lapset :whistle:
 
BM,No ollaanpas me sit ihan samikset tosiaan... moneskos yk sulla oli menossa keskenmenon jälkeen? Ihan vertailun vuoksi :D

Durasel,niinpä. Sitäkun ei voi kukaan toinen sanoo mitä sinä tunnet asian tiimoilta...henk.koht. olis kidutusta oottaa joku tietty aika ennen uudelleen yritystä,koska tää on kuiteskin parasta lääkettä,toivo uudesta alusta =)

Kitikat,ai ai,jos oliskii ihka aitoja r-oireita :p

Täällä alkaa vuoto olla loppumaan päin. Lauantaina suunta lahteen tuttavapariskunnan kans,ollaan hotellissa yötä,syödään hyvin ja juhlitaan. Ei tartte -kerrankaan- miettii et onko raskaana vai ei kun osuu tällai alkukiertoon B) Esikko menee mummulaan =)
 
Repa, nii-in, mitenkäs se nyt lasketaan. Heinäkuussa meni kesken se TM mutta oiskohan se ollu syyskuuta, ennenku alko kierto olemaan normaali, tosin yritystä kyllä oli jo elokuulla.. No mutta jos sen syyskuun mukaan laskisi niin n. 8. yk tässä olis suurin piirtein meneillään. Vuosi sitten tärppäsi yk2:sta. Että helppo raskautuminen keskenmenon jälkeen ei päde ainakaan mun kohdalla.

Ovistestiä kokeiltu nyt kolme päivää ja 1 testi/päivä. Ihan haaleeta haamua tulee, olenko pihi hölmö, kun en nyt vielä testaa kahta kertaa päivässä? Aattelin sitten alkaa tihentämään testausta, kun se viiva vahvistuu edes vähän, eihän mulla ees ollu noita testejä ku 12kpl?

Repalle vielä onnittelut tulevasta toivon mukaan rentouttavasta viikonlopusta ja muillekin sitten niitä plussia, ovistesteihin tai raskaustesteihin, kumpi onkaan ajankohtainen :flower:
 
BM, mä olen pihiyksissäni testannut alkuun vaan joka toinen päivä :D Minulla ei ainakaan se o-plussa pärähtänyt ihan nollasta yhden päivän aikana, vaan pikkuhiljaa tummeni. Eli aluksi meni muutaman kerran joka toinen päivä, ja sitten kun rupeaa olemaan tummenemista havaittavissa niin joka päivä. Ja siihen "riittävään" plussaan olen lopettanut testaamisen, enkä odottanut että tummenisiko se vielä (pihi mikä pihi!) Käsittääkseni (varmaan joku täälläkin puhunut?) riittävä plussa on silloin, kun ojennat tikun käsivarren etäisyydelle itsestäsi ja siinä sitten arvioit että onko viivat yhtä tummia :)

Muutenkin olen oviksesta ollut kiinnostunut lähinnä sen takia että tiedän a) tuleeko sitä ja b) koska voi sitten testata raskautta :D Koska meillä ei hedelmöittyminen ole yhdestä siittiösatsista kiinni, vaan tasaisesti läpi kierron könystellään joka toinen päivä, niin siksi en ehkä ole niin nöpönuuka sen plussan kanssa, kunhan on sinne päin :)

Mites muilla, onko tapana tikutella monta kertaa päivässä? Minä kp:nä yleensä alatte tikuttelemaan?
 
Miule vois päivittää huomiselle kp 2/28-33.

Masentaa taas uuteen hoitoon lähtö, kun on vahva tunne, ettei siitäkään taas mitään tule. Ei oikein ole jaksanut mitään kirjotellakaan kun samassa vaan junnataan koko ajan.

Tsemppiä kaikille :hug:
 
Voi Kipinäkenkä :hug:

Ja Durasel, yhdyn edellisiin. Anna muiden mielipiteiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei muut ymmärrä tai pysty käsittämään mitä tämä on elleivät ole itse kokeneet vastaavaa.
Tuli muuten mieleen, että kyselläänkö teiltä useasti, että koska on vauva tulossa? Mulla on ystävä, joka on raskaana ja aina kun ollaan yhteydessä hän kysyy, koska vauva on tulossa. Alkaa ärsyttämään suunnattomasti tuo, koska EN ole raskaana. Vaikka haluaisinkin. Ja toinen pullistelee masunsa kanssa *katkera* Olen ajatellut olla hissunkissun seuraavan raskauden kanssa ja kertoa vasta sitten kun masu alkaa näkyä. En halua keneltäkään onnitteluja tms. ennenkuin on elävä vauva sylissä.

Champion, mekin ollaan lähdössä Englantiin, tarkemmin sanottuna Lontooseen kuun lopussa! Ja huonolla tuurilla mullekin sattuu vuoto just matkan ajaksi.. Minnepäin te menette?

Kätsykö se kirjotteli kateudesta ja katkeruudesta, mikä liittyy muiden raskauksiin ja vauvoihin? (jos ei ollut Kätsy, niin anteeksi, en nyt jaksa selata taaksepäin kun muuten nämä tekstit varmaan taas katoaa..) Mulla on tosi moni ystävä ollut raskaana ja saanut vauvan. Moni on edelleen. Se on K-A-M-A-L-A-A. Olen niin kateellinen ja katkera, että alan melkein inhota itseäni. Hyvän ystävän poikavauvalla oli laskettuaika melkein samaan aikaan kuin meidän kaksosilla. En vieläkään ole voinut käydä katsomassa tuota pikkuista. Se vaatii voimaa. Ja pelkään tosi paljon mitä tunteita vauvan näkeminen minussa herättää. Mutta joku päivä se on edessä.. Älkää pitäkö mua huonona ystävänä. Olen toki ollut ystävään yhtedessä ja iloinnut pienestä, mutta en vaan pysty menemään heille kylään. Tässä asiassa olen päättänyt kuunnella itseäni ja tehdä itsekkääsi eli niinkuin hyvältä tuntuu! Ja sitä suosittelen Kätsyllekin. Älä tee mitään mikä tuntuu pahalta!

Ja Kitikat3, jään innolla odottamaan testin tuloksia! Aika monella raskaus voi ilmetä hiivana, niinkuin sullakin aiemmin eli toivotaan, että on oikeita oireita! :heart: Olisi ihanaa!

Plussapuhureita meille kaikille, eiks juu!?! :whistle:
 
Sunburned, minähän se. Itsekin oikein häpeän sitä etten osaa olla iloinen muiden puolesta ja pelkään sitä päivää kun läheisimmät ystäväni ilmoittavat raskauksistaan (kun yritystä on ilmassa) :ashamed:

Me kutsuttiin kuitenkin nyt tämä ko. pariskunta meille viettämään iltaa huomenna ja koitan kovasti siedättää itseäni jotta sitten pienen synnyttyä pystyisin olemaan hänestä onnellinen. Joka tapauksessa pelkään kuollakseni sitä päivää kun saan kuulla syntymästä. Raskausuutisen saatuani muistan että sydän ensin jätti pari tahtia lyömättä ja sitten hakkasikin tuhannen teolla. Oli paha olo ja heikotti, korvissa suhisi ja tuli kylmä hiki. Ei siis järin positiiviset fiilikset :kieh:

Mutta hyvä etten ole ainoa.. Lähipiitiltä ja ihan ventovierailtakin (blogin kautta) on tullut välillä sellaista tekstiä, että mietin olenko oikeasti jotenkin viallinen kun en vaan pysty olemaan onnellinen muiden raskauksista. Ja vaikka se ei ole minulta pois, niin olen silti ihan suoraan sanottuna HELVETIN kateellinen :ashamed: Yritänkin aina muistuttaa itselleni, että se en ole minä joka kiukuttelee muiden raskauksista, se on paha mieli. Jos meillä ei olisi tätä tilannetta, niin olisin onnesta soikeana kaikista vauvoista joita lähipiiriin syntyy! Silloinhan pääsee sylittelemään ja haistelemaan vauvoja. Nyt se ei vaan innosta samalla tavalla kuin ennen...
 
Tsemppiä Kipinäkenkä kyllä se onnistuu :flower:

ajattele asiaa niin että,ei sitten ainakaan harmita vanhana mummona ettei tullut yritettyä kaikkia konsteja :flower: mä uskon että kyllä onnistuu :hug:
Kiitos kaikille vuodatukseeni vastanneille,tuli parempi mieli,päätin etten enää puhu kenellekkään koko lapsi asiasta vasta sitten kun jos ja kun olen 3 kk raskaana :headwall:
 
Täällä KP 1,ihan odotetusti.Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä. :/

Kätsy,nuo ovat ihan ymmärrettäviä tunteita,etkä sinä niille mitään voi,mulla ihan sama tilanne,ystäväni sai vauvan juuri oman kkm:n aikaan ja on todella vaikea käydä siellä tai puhua hänen kanssaan.Aina kun hän sanoo ettei saanut nukuttua tai jotain muuta kun vauva piti hereillä,mulla nousee karvat pystyyn...Sitten mulla on pikkusisko rv 24,pyörii koko ajan täällä,ei toivottu raskaus,LA elokuussa ja hän pyysi minut synnytykseen mukaan,tottakai suostuin hänen tuekseen mutta on todella vaikea katsella hänen kasvavaa masua ja valitusta kun vaatteet ei mene päälle |O !!!!Anteeksi tämäkin vuodatus!

durasel ja muut tarvitsevat :hug: !
 
Minä vedän sillä linjalla, että jos joku kysyy olenko raskaana, niin pläjäytän jo suoraan päin näköä, että juuri nyt en ole, mutta neljästi vuoden sisään olen ollut ja kaikki on menneet kesken. Lopettaa muuten utelut lyhyeen eikä sama ihminen uudestaan kysy. Tehokkainta on nimenomaan juuri raskautensa julkaiseiden kohdalla. Tämä konsti toimii minulla ja minun persoonalleni, miksikään idioottivarmaksi en sitä sanoisi. Minä olen lakannut salaamasta asiaa, lukuunottamatta miehen huomattavan iäkkäitä vanhempia (liki 80 kumpikin). Heille asia olisi liian raskas kannettavaksi.

Mutta olen aivan samaa mieltä, että raskaanaolevien on aivan turha valittaa maallisia, kuten vaateongelmia tai sitä, että vauva myllää masussa niin, ettei saa nukuttua. Jos on ihan oikeaa vaivaa (selkäkipuja,r-diabetes, raskausmyrkytys tms), silloin saa kyllä valittaa kohtuullisisssa määrin. Ja pikkuvauvan äidit nyt vaan ei saa nukkua, mitä sitä erikseen valittamaan. Mutta jos vauva on oikeasti masuvaivainen, allerginen tai muuten sairas, niin sitten on asia erikseen. En usko, että ihan pikkukremppaa tämän koulun jälkeen jaksan valittaa odotuksessa tai lapsen kanssa elämisessä. Ja toisaalta, jos joskus oikeasti olen raskaana (eli rv20+) ja minulle tulee suoistuksia, todennäköisesti suhtaudun niihin puolihysteerisesti ja jään herkästi sairaslomalle, liian monta menetystä on sitä ennen jo takana.
 

Yhteistyössä