KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Kätsy miulla kohtu voimakkaasti taaksepäin kallistunut ja kaksi lapsosta olen synnyttänyt.
Toinen rv38 ja toinen rv34+6..ennenaikaisuus ei kummassakaan johtunut kohdun asennosta. :)..istukat sijainneet oikealla sivulla..

Tämä viimeisin, keskeytynyt raskauteni rv8+3(6+6) ei myöskään johtunut kohdun paikasta/asennosta..taisi olla vaan viallinen miun vanha munasoluni..tai miehen simpat..hyvin ja hyvään kohtaan oli alkio kiinnittynyt ja ei alkanut poistumaan edes itsekseen, tyhjennys sitten oli edessä.


Kaikille paljon keväisiä plussatuulia!!:heart::flower::heart:
 
Kätsy: Kävin myös sun blogia lukemassa, niin tuttuja ajatuksia/tunteita sieltä löytyi... :hug: Mulla kans on kohtu taaksepäin kallistunut (ja alaspäin kääntynyt) (oikea termi retroverted retroflexed uterus)ja ensiapulääkäri pelotteli että jos lisää tulee vielä keskenmenoja niin pitää kattoo voisko toi jotenkin vaikuttaa siihen :eek: Toisaalta kuulin myös että samanlaisella kohdulla on ihan lapsia maailmaan saatu eli tiedä sitten.. Tällä hetkellä epäilen kyllä että on jotain hormooniongelmia ennemmin..
 
Munasarjojen sijainnista olitte jutelleet. Voin kertoa vielä jännän yksityiskohdan. Itselläni toinen munasarja on kiinni kohdun takaseinässä. Mutta koska sen luonnollinen paikka on tuolla sivualavatsalla, sen munasarjan kivut tuntuvat siellä eikä keskialavatsalla. Eli kaipa homma menee suunnileen samalla tavalla kuin amputoidussa jäsenessä tuntuu kipua "paikallaan", vaikka siinä ei olekaan mitään.

ON Taas alkaa täti jo pakkailla!? Käsittämätöntä. Yleensä runsaisiin ja 8 vrk kestäviin kuukautisiin nähden olen aivan tyypertynyt, kun hiipuminen alkoi jo toisen vuorokauden lopulla. Nyt jo toisen kerran peräkkäin.
 
Huomenta.

Testasin tänään viivan paikan, eli negan taas |O
nyt olen joka päivä menkoista lähtien testannut ja negaa tai viivan paikkaa.. Masentaa, helkata, sais ne menkat sitten tulla jos ei ole raskaanakaan.. :headwall:
Eli kyllä, taidan liittyä näihin pitkäkiertolaisiin, muutenkin on ärsyttävän pitkä kierto.
Tänään on tuo neuvola, niin siellä koitan vaivihkaa sanoa. viimeisimmästä keskenmenossa ennen sitä lähettivät veritestiin, perjantaina lähettivät, ei tarvinnut maanantaina tuloksia kysellä, vuoto alkoi sunnuntaina. Niagarat aukes. Tää on niin tätä.
Oon tässä kierrossa miehen kauhuks käyttänyt jopa ovistikkuja. saan niihin vaan niin tummia viivoja ettei yhtäkään 10 tikkua voinu oikeen verrata.

aurinkoisin terkuin kengu :whistle:
 
Kätsy, mulla myös kohtu taaksepäin kallellaan. Ensimmäisessä raskaudessa sen suhteen ei ollut mitään ongelmia.

Plussanneille Onnea matkaan! :flower:

ON Alkukierto alkaa kohta vaihtua H-hetkiin, saa taas alkaa jännittämään onnistuuko ajoitus. :)
 
Aurinkoista huomenta kaikille! B) Täällä vaihteeks valvottu yö, esikoinen oksensi koko yön. Pesukone jyllää peittoja ja petareita, kun oksennus lensi sillä voimalla et aina kaikki vaatteet ja peitot sotkussa. Meillä just ennen pääsiäistä oli nuoremmat muksut ja isäntä mahataudissa, joten nyt alkas jo tää oksennusten siivoominen riittää (tekee jo itelläkin pahaa tuo haju :x ). Oon täs nyt itekseni pähkäilly et on se kumma kun joka kierron lopulla ilmenee aina joitakin "raskaus" oireita, mut nyt nuo oireet ei ota häipyäkseen ollenkaan vaik tää uus kierto on koht jo puolivälissä. :headwall: Koko ajan vaan kaikki hajut tekee pahaa, jos ei syö kunnolla ni rupee etomaan, koko aja pissattaa, ym! Taitaa tuo mun pääkoppa olla sitä mieltä et pitäs olla raskaana :) . Mut ei auta ku elellä näitten oireitten kanssa ja heilutella peittoja tasaiseen tahtiin, ni ehkä sit joskus toivottu tuloskin vielä syntyy! Ei sit muuta kun plussia puhaltelen +++++++++ :whistle: Heippa :wave: !
 
hei piitkästä aikaa, tai ainakin siltä tuntuu.

Meillä jännitetään tuleeko tässä kuussa plussa, aika vahvasti sellainen olo että EI tule, kun tuntuu että ovis tuli sittenkin myöhemmin kuin mitä luulin (tosi sekavasti oli ovismaisia kipuja kaksi kertaa viikon välein).

tämä olisi sitten toinen yritys km:n jälkeen. Viime kuussa täytyy sanoa, oli kyllä helpottunut olo, koska tuntui siltä että en olisi ollut vielä valmis, jotenkin on kuitenkin se kipu vielä aika pinnalla, ja ajatus siitä lapsesta jonka menetimme että mietityttää miten pystyy kiintymään uuteen tulokkaaseen. Kamala pelko kans että menee taas kesken. Miten näiden tunteiden kanssa voikaa elää.... Toisaalta sitten taas oli kauhea pettymys kun varmistui että tänä vuonna ei meille lasta tuu. Ja niin paljon tulee lähipiiriin lapsia just silloin kun meille olisi syntynyt ja niin paljon ihmiset vihjailee siihen suuntaan että olis jo aika meidänkin ajatella toista lasta (eikä kaikille sentään viitsi kertoa että menetimme jo kakkosen ja yritystä on ollut kauan)
Ja en kyllä tiedä miten pettyt sitten taas oon jos nytkään ei tule plussaa :( haluaisin jo alkaa testailemaan, vaikka vielä on aikaa yli viikko menkkojen tuloon... miten tätä jaksaa!!!

mun on ollut tarkoituksena maalata taulu muistoksi vauvasta jota emme saaneet, se pohjautuisi sellaiseen runoon jonka yksi keskenmenon kokenut ystävä kirjoitti. ei vaan löydy aikaa siihen... mutta haluaisin tehdä sen, että sais siinä samalla työstettyä omia tunteitakin.

en ole ehtinyt kahlaamaan tätä ketjua läpi, mutta onnea koko sydämestä plussanneille, ja paljon tarrasukkia mukaan!!!
 
14.4. KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 13/27
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 16/
Sunburned...............ES 11/09............................KP 17/38-42
katjahei....................TM 02/10............................KP 17/27-28
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 17/21
Tuittu-......................TM 01/10............................KP 17/29-33
Taffo82....................KM 02/10............................KP 27/28-29
nipsu86...................KM ?/09, 12/09....................KP 32/
kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 32/28
TalvenTaika..............TM 12/09............................KP 33/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 49/28
Naw2012.................KM 02/09............................KP 51/
sasuma....................KM 01/10
Kätsy........................KM 10/09, 02/10, 04/10
wendy79..................KM 02/10
durasel.....................KM 03/10




,-+HAAVEISSA TOINEN



icefairy.................KM 02/10.....................................KP 3/28-35
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 4/28-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 4/29-33
Repa.....................KM 02/07, TM 08/09....................KP 5/28-31
BlondeMonsoon....KM(TM) 07/09..............................KP 9/27-31
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 12/31-40
Imoen..................KM 10/09, 01/10...........................KP 12/30
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10...........................KP 17/26
Catalia.................ES 01/10......................................KP 21/32-36
erika76................KM 02/10......................................KP 22/40
manna-................KM 02/10......................................KP 24/31
Memmu86............KM 03/07, 11/09..........................KP 24/28-56
Cappuccino..........KM 02/10.....................................KP 25/27
Kengumamma......KM 03/04, 11/09.........................KP 40/28-30
miiak....................KM 01/10.....................................KP 40/
haicu...................TM 10/09......................................KP 79/23
Pippuri-83............KM 12/09
toive81................KM 03/10
sunshine25.........KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Champion...........KM 04/10...................................KP 6/28
Mutzilla.................ES 01/10..................................KP 8/28-30
Unicco.................KM 07/07, 03/09........................KP 12/45-50
Riinu....................KM 02/07, KK 11/09..................KP 13/34-45
happihyppy..........KM 02/08, KU 12/08, 09/09......KP 14/28
syyslaulu.............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09....KP 16/26-29
Piijuska-78............KM 05/09.................................KP 32/28
Double-Trouble...KM 12/09...................................KP 70/31
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09....KP 13/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 17/27-28
Orchid x2.........RK 06/07, KM 06/09..............KP 27/26-36



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 7/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Minky, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu:SpanishDancer, melina84, Keffeli, Henkari





 
mistä tiedätte jos teidän kohtunne on jonnekki päin kallellaan? voiko yks raskaus muuttaa kohdun asentoa...?
raskauteni jälkeen on yhdyntä ajoittain sattunut jos on mennyt liian " syvälle"... voiko olla laskeutunut ? ja voiko se hankaloittaa? asiaan en ole ottanut ikänä missään puheeksi, mutta nyt vaan tuli tällänenkin asia mieleen......
ja siis ennen ei ole sattunut, ainakaan näin paljoa...
 
Memmu 86: mulla on ihan sama juttu ton kivun kanssa! Siis sattuu tietyissä asennoissa etenkin tosi paljon... enkä minäkään ole kehdannut puhua asiasta missään. Mä kyllä luulin sen johtuneen ehkä mun SI-liitännäisestä joka löystyi ekassa raskaudessa (arkikielellä lantion löystymä) mutta en tiedä, kipu on kuitenkin tosi sisäinen, vähän oikealla puolella. Tekee hommat tosi kurjiks välillä :/
 
KÄTSY mullakin on taakse päin kallistunut kohtu ja kaksi lasta olen saanut ongelmitta + tämä viimeisin oli keskenmeno.. Mut en usko kyl et sillä on merkitystä..

MEMMU86 mää en tiä tosta asennon muutoksesta mut ennen lapsia mulla ei ollut kk kipuja tai muutakaan mut syntymien jälkeen mulla on ihan hirvet ovulaatiokivut ja ennen kun tajusin sen niin mua ultrattiin ja vaikka mitä kun oviksen aikaan jouduin keskellä yötä menemän ensiapuun hakemaan kipupiikkiä kun sattui niin paljon. Eli jotain tuolla on tapahtunut. Lääkäri meinas et mulla lyö lantionpohjan lihakset jumiin oviksen aikoihin ja se auheuttaa kipua + sit vielä sekin kun munasolu irtoo. Ihan kauheeta. E-pillereillä kivut pysyneet pois mut nyt jänskäillään et mitä tapahtuu kun en niitä enää syö kun viimeisin raskaus sai alkunsa siis pillereitä syödessä.. Ja mullakin sattuu seksi toisinaan ja kun mulla oli viimeisimmän raskauden aikana kovia kipuja niin lääkäri meinas et johtuu siitä kun on vahvasti kallellaan toi kohtu taakse päin. Ja jokaisen synnytyksen jälkeenhän kohtu laskeutuu hieman ettei ihan ennalleen palaa..

).( mun tekisi mieli pupuilla! Ihan kauhea himo olis päällä. Koko 3kk mitä raskaana olin oli halut ihan kadonneet jponnekkin ja kun vielä oli kipuja alapäässä niin ei sitten pupuiltu kun satunnaisesti pari kertaa. Ei mulla sellasta ole ollut aiemmissa raskauksissa vaan himot on kyl säilyneet. Taitaa pikkusen kevät vaivata ja nyt kun mies on antanut luvan vauvan tulolle niin voi jessus tätä vauvakuumetta :whistle: Koko kroppa huutaa sitä vauvaa ja silti pitäs nyt vaan odotella niitä menkkoja ja on kielto seksiinkin jälkivuodon ajan ja kun mää haluisin sitä just nyt ja tässä |O Turvotukset on laskenut ja mahdun taas farkkuihini ja aamukahvi maistuu hirmu hyvältä, eli alan olla oma itseni =) En ole kauheasti nyt itkenytkään paitsi toissailtana kun mies meni yövuoroon ja nyt mies vaihtoikin yövuoronsa pois niin saa olla mun kans kotona ettei mun tarve itkee itseeni uneen :)

Uskon jo et lääkkeellinen tyhjennys onnistui. Tavaraa tulee ulos vain vähän ja jos tulee jotain isompaa hyytymää niin sillon hetken kipuilee mut kävely auttaa siihen joten en ole juurikaan lääkkeitä syönyt. Päätä hiukan särkee ja välillä pyörryttää ja mietinkin et pitäskö syödä rautakuuri varmuudeks jos on hemppa alhaalla.

Ihanaa kun on kevät B) :heart:
 
Heippa ja kevättä!

Onnea plussanneille, hienoa!

Ja samaan hengenvetoonpahoittelut uusille tulokkaille menetyksistänne. Se on aivan liian epäreilua :hug:

manna puhui tuosta taulun maalaamisesta. Kuulosta tosi kivalta ajatukselta! Olen myös ajatellut taulun tekemistä kaksosista, mutta en tiedä miten sen toteuttaisin. Tai miten heitä kuvaisin. En haluaisi viestin olevan liian selvä, mutta jos joku pysähtyisi ja katsoisi tarkkaan, ymmärtäisi hän mitä teos esittää..

Ovatko Kätsy ja Blonde Monsoon käsityöihmisiä? Odottaessani kaksosia innostuin käsitöistä ja edelleen neulon. Olen ihan aloittelija, en juurikaan mitään osaa, mutta innostus on kova. Neulon lähinnä lastevaatteita (joo, säälittävää) mutta syy on se, että niitä on nopea tehdä! Tällä hetkellä työnalla on isompitöinen työ, mikä tulee aikuiselle lahjaksi. Tosin en tiedä onko se syntymäpäivä lahja toukokuussa vai joululahja joulukuussa.. :D

Kuka siitä kohdun asennosta kyseli? Mulla pitäisi olla kohtu ihan normaali asennossa, mutta siihen liittyy muuta häikkää. Mulla on kohdussa väliseinä eli periaattessa kaksi kohtuonteloa. Sen ei pitäisi haitata raskautta mitenkään, mutta kyllä omassa päässäni olen asiaa miettinyt vaikka kuinka. Kaksosten kuoltua sanottiin ettei väliseinällä ollut osuutta asiaan, mutta mistä sen voi tietää? Voihan se olla, että väliseinämä edesauttoi raskauden ennenaikaista käynnistymistä.. Kiinnittymisvaiheessa väliseinämä voi vaikuttaa asiaan. Väliseinämässä ei ole verenkiertoa, joten jos munis meinaa siihen kiinnittyä, ei tule onnistumaan.
Kaksoset sijaitsivat mun oikeanpuoleisessa ontelossa. TYKS:n lääkäri kertoi, että joillakin naisilla on raskauksia molemmissa onteloissa vuorotellen. Ja hyvin on kuulemma kaikki mennyt. Pääsen seuraavassa raskaudessa (jos nyt joskus raskaudun) rakenneultraan Tyksiin. Katsovat sitten tarkemmin tota kohdun tilannetta.
Väliseinämä on ollut mulla aikojen alusta lähtien, se on jo sikiökaudella muodostunut. Eivät ole mitään erityisen harvinaisia, mutten ole kuullut kenelläkään muulla vastaavaa olevan..

Imoenille tsemppiä H-hetkeen. Täälläkin (kai) alkaa se lähestyä. Viimeksi se oli mun tulkinnan mukaan kp 19, joten sitä odotellessa.. Ikävää on se, ettei mies ole maisemissa kp 20-21 :(

Kitikat3 taistelee vatsatautia vastaan, tosi tylsää hommaa. Käytättekö te käsidesiä kotona? Tuollaisen "epidemian" aikaan se voisi olla hyväksi..

Clomeista vielä, vaikka viesti venyykin järkyttävän pitkäksi. Missä kierron vaiheessa ne aloitetaan ja kuinka kauan niitä syödään? Muistelisin, että tällä palstalla joku niitä on ainakin syönyt.

Vastauksista kiitollinen (ja kiva jos joku jaksoi koko tekstin lukea..)

Sunburned
 
Pitää vielä jatkaa hieman..

Memmu ja manna, mulla on myös samaa kipu-vaivaa! Jotkut asennot ovat tosi kivuliaita, eivät tosin aina. Mutta minustakin tuntuu, että paikat ovat muuttuneet raskauden jäljiltä.

Championille voimia odotteluun. Odottavan aika on niin pitkä ja olo tympeä, kun ei voi tehdä niin tärkeän asian eteen mitään! Meillehän määrättiin 6kk yrityskielto, mikä kyllä unohdetiin alkuunsa. Mutta ekat menkatkin tulivat vasta melkein 4kk kuluttua synnytyksestä ja kaavinnasta.. Mutta onneksi sulla on ihana mies siellä tukena :heart: Hän varmasti auttaa sua jaksamaan! :)
 
Kohdunasentokeskusteluun. Ystävällä on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, jossa on väliseinä. Raskauksien aikana tämän on ilmennyt langanlaihalla, pienellä ihmisellä ihan tajuttoman pienenä vatsana (viimeisillään pienempi kuin minä puolimatkassa) ja väliseinä siinä, että lapset eivät ole mahtuneet kääntymään, vaan ovat istua pönöttäneet kuin tatit. Eli asento ei ole aiheuttanut ongelmia. Omani taas on voimakkaasti eteenpäin kallistunut ja maha alkaa pömpöttämään alhaalta ihan heti, ennen rv 4 loppua.

Sunburned Neljäs ilmoittautuu joukkoon. Lähinnä neulomista (pimulle), mutta myös ompelen, virkkaan, kirjon, nyplään, kudon, tilkutan...

ON Arvatkaas, keneltä tulee taas maitoa.. :headwall:
 
Sunburned: Juu, mä oon semmonen klassinen virkkuuhirmu, kudon lähes yötä päivää ja nyt teen lastenvaatteita myös ommellen, ihan myyntiinkin asti (ja ei, tää ei oo mainos B) ). Kutominen ja virkkaaminen on ollut mulle pitkään jo semmosta omanlaistaan terapiaa, ei siis tunnu työltä lainkaan paitsi että hartiat alkaa oleen aikas tiltissä välillä, siihen auttaa onneks sauvakävely =)
 
Piiiiiitkän tauon jälkeen HEIPS!

Ja ihan ensiksi Onnittelut Spanish Dancer, melina84, Keffeli ja Henkari Hyvää matkaa odottajien puolella. Ja käykäähän välillä kertoilemassa kuulumisianne!

Ja sitten pahoittelut :hug: kera kaikille sitä tarvitseville!!! Tää elämä vaan ei oo aina reilua!
Uusille myös tervetuloa!

Lukemassa olen käynyt juttujanne ahkerasti, mutta pikaisesti. Meillä meni reilu viikko ensin noroillessa koko perheen voimin, alkoi ärsyttävästi "limittäin". Poika sairastui ensin, 2vrk sen jälkeen kun oltiin käyty liimauttamassa hänen päätään (kaatui tuolilla->pää tv-tason reunaan, joka ei edes terävä...) Lastenklinikalla. Siellä oli lappuja ympäriinsä, että noroa liikkeellä ja mehän se sitten otettiin sieltä heti kotiin. Noh, minä seuraavaksi ja siitä sitten kaikki isovanhempia myöten oltiin taudin kourissa. Ja täytyy sanoa, ettei mikään tauti ikinä ole ollut niiiiin kauhea! Järkyttävät vatsakivut ja krampit ja sitten sitä tavaraa tuli joka rööristä.

Noh, siitä on parannuttu nyt sitten. Mulla alkoi viikko sitten harjoittelu ja on kiirettä pitänyt. Mutta voi että, kyllä on ihanaa olla lapsivuodeosastolla tuoreiden vanhempien ja vastasyntyneiden vauvojen parissa. Aivan ihanaa! Ei tee vauvakuumeelle kyllä hyvää :LOL: Eikä tunnu yhtään kauhealta siltäkään osin, että oma laskettu aika (joka tammikuussa meni kesken) häämöttää kuukauden päässä. Taidan olla henkisesti toipunut hyvinkin, vaikka synnytyksestä aikaa vasta 3kk.

Noh, päivitystä omaan napaan. Täällä yk 2 kierron alkupuoli on siis mennyt ihmeen nopeasti kaikkine sairastamisineen ja kiireineen. Rupesin jo ihmettelemään kun ei ruvennut ovisplussaa digitestiin kuulumaan....Tänään aamulla se sitten iloisesti hymyili, ja nyt kuitenkin jo kp21. Eli Blonde jos mulle laitat tuota haitaria takaisin kierronpituuteen 32-36 niin on sitten taas realistisempi. Blaah. Pääasia, että se ovis tuli bongattua. Meillä oli taas vähän nihkeet fiilikset kun piti kytätä tota ovistestiä ja ilmoitella sit "isukille", että tarvittais aineksia inssiin :kieh: Päätettiinkin jo eilen, että tänään anyway pitää koti-inssi hoitaa, kun huomisesta lähtien ollaan eri paikkakunnilla loppuviikon ajan. Hyvä siis, että se plussa sieltä tuli niin on edes jotain mahiksia tässä kierrossa. Muuten olis ollut ihan hakuammuntaa.

Mutta, nyt ihanan keväisiä terveisiä kaikille ja aurinkoista mieltä, vaikka fiilikset oliskin alhaalla! Kyllä me kaikki vielä onnistutaan!!
 
Viivi ja vagner: Hyvä että ootte taas terveenä ja päässeet peittoja heilutteleen. Toivottavasti myös kierto pikkuhiljaa tasaantuu :)
Syyslaulu: Toivottavasti se oili sieltä kohtaa ilmestyy kylään :)
Keffeli: Tervemenoa odotus-puolelle, toivottavasti pysyt siellä 9kk vähintään :flower:
Henkari: Onnea plussasta! :flower:
Tuittu-: Onnea ovisplussasta. Harmi, ettette päässeet sitä täysin hyödyntään. Niin ja kyllä niistä limoista ja lämmöistäkin saa kirjoittaa :D
Imoen: Onnea h-hetkeen :)
Kitikat3: Jaksamisia, toivottavasti tauti jättää teidät jo rauhaan :hug:
Manna: Kuulostaa ihanalta toi taulun maalaaminen :) Voi kun itsekin osais..
Memmu86: Mulla gyne sanoi aikoinaan, että kohtu taakse kallellaan ja tulee aiheuttaan selkäkipuja kun joskus raskaaksi tuun. Kohdun kaksinkerroin olemisen sain selville helmikuussa toiselta lääkäriltä keskenmenon aikaan. Ja mulla on kanssa yhdyntäkipuja vaikka muille jakaa, ilman liukkaria ei tulis mitään ja osa asennoista ei käy ollenkaan (ja yks niistä tietty miehen lemppari).
Champion: Toivottavasti vuodot loppuu pian, niin pääsette pupuileen taas :D Ja toivottavasti itkut pian helpottaa myös, ei oo kivaa itkeä itseään uneen :hug: Mää söin rautaa varmaan koko maaliskuun, kun vuotoja oli koko ajan eli ei kai siitä rautakuutista haittaakaan olis.
Catalia: Hienoa että perhe voi jo paremmin :hug: Ja onnea oviksen bongauksesta :flower:

Täälläkin yksi käsityöihminen. Eniten virkkaan ja neulon, mutta kirjonta on myös tosi kivaa, ja välillä kun tarvetta tulee niin ompelen myös. Mulle käsityöt on vähänkuin pakkomielle eli jos jotain alotan niin haluun saada sen loppuun heti enkä halua muuta tehdä :D Haittapuolena tietty tän tietokoneen liiallisen käytön kanssa että ranteet ja kyynärpäät ja hartiat on aina ihan jumissa ja pahimmillaan aiheuttaa migreenin :| Niin ja nypläämään ja tilkkutöitä tekemään haluisin alkaa/oppia, kunhan vaan aikaa löytyisi :D Mutta tällä hetkellä siis käsityöt pannassa, ettei vie huomiota opiskeluista, joissa loppuspurtti menossa.

Ja edelleen ihmettelen että miksi ihmeessä vieläkin tulee ovislimaa vaikka se plussa tuli maanantaina.. hm .. ehkä se viiva ei sittenkään ollut niin vahva kuin luulin sen olevan.. no, tää olikin tämmönen testiajo :D
 
KRIZZE mä löysin rautakuurin tuolta kaapista ja kun on päiväystä jäljellä niin syön pois kun neuvolassa hemppa oli 124 joten ei se nyt ihan huippulukemia ollut sillonkaan.

Ja parasta on et sain just taysista soiton sinne allergiapolille maanantaiks selvitteleen lisää asioita et mikä mun anafylaksiaa aiheuttaa! :D Oon niin helpottunut kun tuli näin äkkiä kun saadaan sit alottaa vauvantekoa ilman et pelkään uutta kohtausta koko ajan! Ja ne sanoivat et katsotaan mikä on ja saan sit vielä aikaa keuhkolääkärille ton astman kanssa koska todennäkösesti just astma (joka siis liittyy pölykauteen), joku ruoka-aine ja rasitus aikaansaavat kohtauksia! Ihanaa alkaa saada selvyyttä asioihin :D
 
empä tainnut olla siis ainoa noiden kipu ongelmien kanssa =) no luulis et silloin 3 viikkoo sitte olis jotaki sanonu jos joku hassusti ku ultrattiin kohtu ja munasarjat.
Labra vastauksia ei vieläkään ole tullu joten soitin sinne tänään ja lähettävät ne postissa, voi ku tulis jo pe ettei mene ens viikkoon.... sais niistäki varmuuden ettei mitää hätää oo tai jos on niin saa tarvittavan hoidon =)

ihanan keväinen ilma pihalla ollut. suunniteltu pihaa ja tehty kotitöitä. Myös lapselle hoitopaikkaa soittelin ku ei se toinen taida tulla ennen ku eka täyttää sen kolme niin pakko palata työ elämään :headwall:
Olishan se jos joskus menis joku asia niin ku meinaa....
 
Kiva kuulla että muillakin on taaksepäin kallistuneita kohtuja ja ennenkaikkea onnistuneita raskauksia :) Itse sain tästä kohdun asennosta tietää, kun on jouduttu keskenmenojen takia ultrailemaan oikein kunnolla, ja olen niin tavattoman utelias että aina pyydän saada nähdä ja että lääkäri vähän kertoisi että mikä siellä on meno :D

Käsittääkseni raskauden jälkeen kohdun asento voi muuttua, ja tosiaan taaksepäin kallistunut kohtu yleensä pitää raskauden salassa pidempään, mutta riittävän pitkälle edettyään se voikin sitten ikäänkuin kaatua kerralla eteenpäin ja vatsa tuleekin vauhdilla näkyviin :) Toisaalta taaksepäin kääntynyt kohtuhan voi olla eri asteisesti taaksepäin, toisilla juurikin ihan sinne alas asti ja toisilla vain vähän lerpallaan :D Tai näin olen ymmärtänyt..

Ja juu, käsityöihminen henkeen ja vereen :D Muutettiin viime kesänä ja huomasin omistavani kolme jätesäkillistä neulelankoja ja yhden kankaita :ashamed: Olen koittanut vähän toppuutella ja neuloa vanhoja lankoja pois, mutta aina kun tulee uutuuksia tai muuten vaan kivoja niin pitäähän niitä ostaa ;) Pääasiassa neulon itselle ja lähipiirille, jonkun verran myyntiin ja hyväntekeväisyyteenkin. Ommella en jaksa muuta kuin tarpeeseen :)


Ja muuten, aiheesta kukkaruukkuun:

Meillähän on miehen veli vaimoineen saamassa esikoistaan muutaman viikon kuluttua, ja olen ihan paniikissa että miten kestän sairaalavierailut yms., kun oma tilanne on mitä on... Saatiin kuulla heidän raskausuutisesta samana päivänä kuin omasta 1. keskenmenosta, joten vähän jäi huonot fiilikset koko asiasta. Olen nyt kovasti koittanut päästä yli tästä katkeruudesta, mutta tiukkaa tekee! Onko täällä muilla samanlaisia tilanteita ollut, ja miten olette pärjänneet? Olen saattanut kysyä tätä aiemminkin, mutta tämä on nyt niin pinnalla omassa päässä että täytyy vähän täälläkin vatvoa :)
 
Kengumamma: Tervetuloa,ikävää et kierto ryppyilee...joku siinä on hämärää jos kerta plussanpuolellakin on käyny :/

Kätsy,Mulla oli ekasta keskenmenosta ja nytkin just tollasia katkeria fiiliksiä...en tiiä miten siitä pääsis..mulla ei onneks lähipiirissä ole odotettavissa vauva uutisia,tai mistä sitä tietää...

Käsityöimmeisiä
täälä kans... lähinnä ompelen,en jaksa neulomiseen oikeen keskittyä,joskus jotkut sukat tulee väkerrettyä. Tosin poika on nyt siinä iässä ettei tuu edes pahemmin ommeltua. Pukuompelijaksi(kin) oon aikoinani opiskellut,mut en oo sitä hommaa juurikaan työkseni tehnyt. Kaikenlainen paperiaskartelu on kans mun mieleen =)

Mulla on jotenkin luovuttanut olo jo näin alkukierrosta... ärsyttää kun mulla pitäs olla kaikki kunnossa,kierrot hyvät ja ovis löytyy... oon miettinyt et kuinkahan paljon tolla miehen röökaamisella on osuutta asiaan. Vaikuttaahan se ainakin,mut vissiin se,miten paljon,riippuu minkä laatusta tavaraa sattuu omamaan alunalkaen. Siinä on vaan se,et on niin paatunut tupakoitsija,et lopettaminen on kyl niin vaikeeta,et tuskin tulee sitä ikinä tekemään :kieh:
 
Sunburned Clomeja syödään kp:t 3-7 siis viisi päivää jos ei ole viime kerrasta muuttuneet ohjeet :xmas:

Hirmusti käsityöihmisiä täällä :) Mie olen sellainen tuulella tekevä, milloin mitäkin ja välillä ei pitkiin aikoihin tule tehtyä yhtään käsitöitä.

Vietin tänään kaupunkipäivän, meidän poju täyttää ens viikolla 7-vuotta ja kaverisynttärit on lauantaina jos vaan ei oksutauti löydä tänne, pari eskarikaveria paraikaa sairastaa niin ja jos kaikki vieraat ei ole sairaina :eek:

Poitsu saa meiltä fillarin synttärilahjaksi, ostin senkin tänään, nyt kun saisin pidettyä piilossa sen ainakin viikonloppuun asti niin oisi kunnon ylläri pojalle!

No siinäpä oli kaikkea muuta kuin vauvahaaveita,koettakaa jaksaa jaarittelua!

:wave: Unicco
 

Yhteistyössä