KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KEVÄÄLLÄ

Tädin yllättämille :hug:

Kiitos kaikille kun vastasitte tuohon menkkojen alkamiseen. Ei kai se auta kuin varata matkalaukkuun siteet ja tampoonit mukaan. Ihanaa kun on toi matka niin saa muuta ajateltavaa.

Tsemppiä kaikille yritykseen!
 
mä pitkän harkinnan jälkeen taidan siirtyä tuonne odotus puolelle :) tänään tein siis toinen r.testin ja "raskaana" siihenkin tuli :heart: neuvolaan soittelin ja laittoi mulle ultran 26.4, sinne täytyis malttaa. Vaikka tosin mulla on 23.4. kystan kontrolli joten pääsenhän mä sillonkin jo ultraan :D
Nyt on paljon varmempi olo raskaudesta kuin silloin alkuvuodesta jolloin meni kesken.. jotenkin ihan erilainen fiilis.

5.vuotta sitten tähän aikaan olin viimeistä iltaa masu pystyssä. Esikoinen on syntynyt 13.4. klo.5.22. Esikoisen isä kuoli viime joulukuussa, joten hieman on ollut haikea päivä kun valokuvia pojan kanssa katseltiin ja kerroin kuinka onnellinen isi oli silloin 5 vuotta sitten :heart:

Paljon tsemppiä ja onnea vauvan teko puuhiin kaikille!! Ja erittäin hyvää kesän odotusta kaikille!

- keffeli ja möttiäinen 4+3 :heart: -
 
Keffelille, Henkarille ja muille plussanneille paljon ONNEA!!
Kätsylle paljon voimia, toi on ihmisen rääkkäystä, siis kokea tuollaista, toivotaan että tulee sitten itsekseen vuoto ettei tartte enempää kärsiä!!! Mulle on jouduttu tähystysleikkauksella poistaan nesteet vatsaontelosta..toivon että sulla kuivuu itsestään....
Mulla ultrattiin km:n jälkeen ja siellä oli jotakin noin 7mm kokoinen juttu mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei haittaa mitään...hcg oli nyt sen kaks viime kuussa ja luulen että nyt ku alkaa taas oviskivut niin meen gynelle valittaan niin saavat ultrata mistä tää johtuu.. onko mulla kp6 ja nyt jo tuntuu vasemmalla kipuja, en kyllä ymmärrä...pelottaa jos me ei saada sitä yhteistä vauvaa miehen kanssa ollenkaan..
 
Kätsy :hug: Voi kun kaikki menisi hyvin ja ei tarvitsisi turvautua niihin voimakkaimpiin lääkkeisiin. :(

Durasel, Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenostasi. :hug:

Henkari Onnittelut haamusta ja ihan oikeasta plussastakin näköjään. :flower: :)

Keffeli, Onnea matkaan. :heart: Toivottavasti saat pysyä poissa täältä ja tulet kertomaan vain kivoja ultrakuulumisia, jookos. :flower: :)

Happihyppy ja Krizze, onnittelut ovisplussista. Harmi, ettet krizze pääse sitä hyödyntämään, mutta jo se plussakin on kiva saada kun tietää kehon toimivan.

ON: Tännekin tosiaan tuli ovisplussa eilen illalla. Viiva tummeni jo edellisenä iltana, mutta vasta eilen tuli plussa. Herkkään davidiin sain vahvemman viivan ja pregcheckiin yhtä tummat, mitä en ole aiemmin saanut, kun ei ole testailut osuneet oikeaan aikaan. Mies vaan lähti sinne työreissulleen, niin pupuilut oli sitten siinä. En tiedä mitkä on edes teoreettiset mahdollisuudet raskautua, jos ei oviksen aikaan enää harrastele.
En muista mistä ketjusta sen luin (olen käynyt muitakin vakoilemassa:) ), mutta jollekulle oli neuvottu lääkärissä/hoidoissa, että testiviivoja kannattaa tutkia käden mitan etäisyydeltä. Tuo on ihan hyvä neuvo, sillä itsekin tungen silmäni siihen tikkuun kiinni. :)
Anteeksi, että kirjoittelen näin pitkästi, kun lyhyestikin voisi tiivistää, mutta mä vaan olen niin innoissani tästä oman kehonsa opettelusta. :) Lämmöistäkin ja limojen käyttäytymisestä tekisi mieli raportoida, mutta jätän ne nyt väliin. :D
 
Keffeli ja henkari, onnea, perästä tullaan :wave:

mites muuten noita ovistestejä sitten käytetään? kun netissä olevissa ohjeissa luki et paras aika testata on klo 10-22 välillä ja ei saisi 2 tuntiin juoda hirveästi nesteitä, eli en otakaan siitä yöpissasta sitä koetta vaan sitten seuraavasta joka ollut pari tuntiako? niin uusi asia miulle et huhhuh tiiä osaako tuota sit oikein tehdä.

 
Hei kaikille ihanille kanssasisarille ja kuumeilioille!
Olen seurannut ketjuanne valehtelematta ihan ekasta viestistä tässä ketjussa, alkaen.
Olemme miehen kanssa yrittäneet sisarrusta jo 1,5v ensimmäiselle lapselle. ei ole vaan tullu. :'(
Siksi olen tässä kirjoittamassa jos kemiallinen ts. kolme viikkoa haamuja r-testiin, marraskuussa lasketaan keskenmenoksi.
"oikea" keskenmeno 03/04
Nyt on sellainen tilanne että menkat on taas myöhässä puolitoista viikkoa, tulos viivanpaikkoja tai haamujen haamuja, digitesti tänä aamuna; ei raskaana.
Tirautin jo pienen itkunkin. :ashamed:
Huomenna ois neuvola lapsella ja siellä sitten avaudun tästä vaivasta, aikoja heille ei ollut enää tätä asiaa koskien..
käyn vasta kolmea kymppiä ja ensimmäinen lapsi tuli liiankin helposti 2kk yrityksen jälkeen.
Luinkin tuossa kirjaston lapsikirjaa jossa kerrottiin niin yksityiskohtaisesti miten monimutkaista on lapsen kehitys ja kiinnitymiset ja ovulaatiot, tuli tunne että olemme kaikki niin suuria ihmeitä kun saamme alkumme ja vieläpä selviydymme kaikista tuolla kohdussa ulkomaailmaan. :eek: :heart:

Henkarille onnea suuresti!! :heart:
Vilpittömästi onnittelen myös kaikkia muita ketjussa aikanaan plussaneita ja halin kaikkia jotka ovat tänne joutuneet takaisin! voimia siskot!!
kengu kp 39/28-30
 
Harmaata tiistai päivää! Jotenkin olo on yhtä harmaa kun ilmakin, toivottavasti aurinko tulis pian esiin ja paistais tänne "risukasaankin"! :( Mua alkaa taas tää kevät hieman ahdistamaan. Ei keväässä muuten mitään vikaa ole, mut maanviljeliän emäntänä raskautumis mahdollisuudet alkavat olemaan kohta olemattomat kun mietä ei kotona näy (on kaiket päivät töissä ja yöt pellolla "jemmaamassa" siemeniä). Jos en tässä kierrossa onnistu raskautumaan niin seuraavat yritykset siirtyvät kesäkuun puolelle melko varmasti. Mut ei auta tän enempää valittaa, itse olen tuon miehen kuitenkin itselleni varannut :), enkä kyllä vaihtaiskaan toiseen! =) Plussatuulet puhaltakoon oikein kunnolla jotta mahdollisimman moni saisi pian toivotun plussan! ++++++++++++++ :whistle:
 
Pitää vielä lisätä että;
Kyllähän niitä "oireita" on plussankin :LOL:
Nännit on arat
valkkaria runsaasti *kurkkii housuihin menkkojen varalta joka tunti*
nipistelyjä
Viikko takaperin repäisyjä kohdussa yskiessä ja nopeissa liikkeissä

ensimmäisestä lapsesta en olisi tiennyt edes raskauden jatkuessa ilman plussatestiä että raskaana ollaan.
Aikanaan testasin ekasta näin:
30/30 nega
32/30 nega
34/30 haamujen haamu
38/30 haamu
44/30 plussa(sekään ei vahva plussa)

Vielä on toivoa?? :)
Kengu
 
13.4. TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



viirukissa..................KM, TM 07/09......................KP 12/27
Ninnatar...................KM 05/09............................KP 15/
Sunburned...............ES 11/09............................KP 16/38-42
katjahei....................TM 02/10............................KP 16/27-28
krizze.......................KM 05/08, 06/09, 02/10......KP 16/21
Tuittu-......................TM 01/10............................KP 16/29-33
Taffo82....................KM 02/10............................KP 26/28-29
nipsu86...................KM ?/09, 12/09....................KP 31/
kipinäkenkä.............TM 01/09, KM 12/09............KP 31/28
TalvenTaika..............TM 12/09............................KP 32/
kiia79.......................KM 10/08............................KP 48/28
Naw2012.................KM 02/09............................KP 50/
sasuma....................KM 01/10
Kätsy........................KM 10/09, 02/10, 04/10
wendy79..................KM 02/10
durasel.....................KM 03/10




,-+HAAVEISSA TOINEN



icefairy.................KM 02/10.....................................KP 2/28-35
Nassi84................KM 01/10.....................................KP 3/28-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10....KP 3/29-33
Repa.....................KM 02/07, TM 08/09....................KP 4/28-31
BlondeMonsoon....KM(TM) 07/09..............................KP 8/27-31
Dakota Paws.......KU 08/09......................................KP 11/31-40
Imoen..................KM 10/09, 01/10...........................KP 11/30
Peppioliina...........KM 01/10, 03/10...........................KP 16/26
Catalia.................ES 01/10......................................KP 20/32
erika76................KM 02/10......................................KP 21/40
Memmu86............KM 03/07, 11/09..........................KP 23/28-56
Cappuccino..........KM 02/10.....................................KP 24/27
Kengumamma......KM 03/04, 11/09.........................KP 39/28-30
miiak....................KM 01/10.....................................KP 39/
haicu...................TM 10/09......................................KP 78/23
Pippuri-83............KM 12/09
manna-................KM 02/10
toive81................KM 03/10
sunshine25.........KM 03/10



HAAVEISSA KOLMAS



Champion...........KM 04/10...................................KP 5/28
Mutzilla.................ES 01/10..................................KP 7/28-30
Unicco.................KM 07/07, 03/09........................KP 11/45-50
Riinu....................KM 02/07, KK 11/09..................KP 12/34-45
happihyppy..........KM 02/08, KU 12/08, 09/09......KP 13/28
syyslaulu.............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09....KP 15/26-29
Piijuska-78............KM 05/09.................................KP 31/28
Double-Trouble...KM 12/09...................................KP 69/31
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
äiti0408...............KM 10/09
Sone....................KM -07, 03/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3...........TM 07/02, KM 12/08, 06/09....KP 12/31
Unikeiju-79.....KM 01/10...............................KP 16/27-28
Orchid x2.........RK 06/07, KM 06/09..............KP 26/26-36



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 6/




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, HopeaQ, puupi, Minky, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, rikupi, Tsuba, MayBeibi


:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu:SpanishDancer, melina84, Keffeli, Henkari





 
Kengumamma: Tervetuloa :hug: . Tosin kertomasi perusteella voisin veikata, että olet raskaana, joten toivotaan että käyt täällä vain kääntymässä =) Täällä on nimittäin viime aikoina ollut juttuja siitä, miten joillain se raskaushormoni lähtee hyvin hitaasti nousuun (itselläkin vähän samantyyppistä ollut ne pari kertaa kun on tärpänny), yksi ketju tuolla edelleen odottaa tuloksia eräältä, joka ei tosiaan ekassa raskaudessa saanut ikinä pissatestiin plussaa. Joten peukut pystyyn sinne neuvolareissulle, jos siellä jotain selkoa tulisi d =) b

Henkarille onnittelut plussasta, siinä ei kauaa nokka tuhissut :)
 
Mutzilla, tuosta ovistestailusta on mur-mur kirjoittanut hyvin ainakin sivulla 37. Se ensimmäinen aamupissa on ymmärtääkseni laimeampaa ja siksi voi näyttää vääriä negatiivisia tuloksia. Ennen testausta olisi hyvä olla pidätellyt 3-4 tuntia. Tässä ketjussa näet mulla olleen eron aamu/yöpissasta ja seuraavasta otetusta näytteestä. http://kaksplus.fi/keskustelu/t995666,75#m19975274 Eli kp16 tein testin aamupissasta klo11 ja seuraavan klo 15. Selvä ero viivan tummuudessa! Aamupissakin oli silti positiivinen sillä sain plussan jo edellisenä päivänä.

Tervetuloa (takaisin) Kengumamma. :hug: Kyllä noissa sun oireissa riittää vielä toivoa mun mielestä etenkin kun ottaa huomioon tuon ekan hitaan näkymisen testeissä. :)
 
Onnea Keffeli ja Henkari plussasta!! :heart: :flower:

Mulla on kp 24/27 ja taitaa olla jo dpo14 kun ovis tuli aika aikaisin. Eilen ja toissapäivänä oon tehnyt negatestin. Tänä aamuna vatsaan koskee just sillain kuin ois kuukautiset alkamassa, joten ei oo toiveet korkealla. Veikkaan et palaan pian tätiuutisten kera...
 
Kengumamma Tervetuloa poikkeamaan. Älä nyt sinäkin vaan liity huhtikuun omituisen pitkiin kiertoihin *murisee*

ON Unohdin kertoa. Minäkin sorruin ja tilasin ovistestit. Tämä kierto on nyt vastaava, josta viimevuonna tuli eka km. Seuraava kierto on vastaava, josta tulos laulelee rattaissa unta saadakseen. koska mies on syntynyt huhti-, minä maalis- ja tyttö helmikuussa, niin eikö se kuuluisi tammivauvaa tilailla. Niinvarmaanjoo.

*muoks* Luin toisaalta Kätsyn saaneen ns. hyviä uutisia labrasta ja kuulosti muutenkin sille, että pahin on taas (henkisesti) ohi. Hyvä juttu!
 
Kiitos taas kaikille tsemppauksista :)

Ja tosiaan juu, kuten jo tillukas tiesi, niin hcg laskee spontaanisti eli ei tarvita mitään sen järeämpää kuin seurailu nyt tämän keskenmenon suhteen :) Tuntuu ihan mahtavalta, verrattuna siihen että odotin uuden yrityksen menevän reilusti kesän loppupuolelle, ja nyt näyttääkin jo siltä että alkukesästä päästään tarttumaan toimeen!

Kunhan vaan nyt vuoto runsastuisi (enpä muista tätäkään toivoneeni pitkään aikaan :D ), kun nyt on vain tuhruttelua ja satunnaisesti kirkasta. Kun hcg laskee niin olisihan se hyvä että tavara tulisi uloskin. Toisaalta olen tässä vuodellut kuitenkin plussasta asti, että eihän siellä tietty välttämättä paljoa olekaan jäljellä :) Viikon päästä kontrollilabra, jos se ei ole laskenut odotetusti niin sitten ultrataan. Mutta eiköhän se ole! Ai että, olo on niin paljon kevyempi ja onnellisempi kuin aikoihin! Me saadaan yrittää uudestaan :)

P.s. jos jotakuta kiinnostaa, niin tillukkaan tietolähteenä toimii meidän vauvanyritysblogi vauvanteko.blogspot.com , herkkänahkaisille sen verran, että siellä on se kaikki ahdistus ja katkeruus mikä tästä kaikesta aiheutuu, joten teksti saattaa toisinaan olla hiukan pahantuulista :D
 
Hienoa Kätsy, että hcg jo laskee. Ja täytyykin käydä lukaisemassa tuota sun bogia, kun on aikaa. :)

Sitten olisi kysymys, minkä unohdin aiemmin kysäistä: Missä tarkalleen sijaitsee munasarjat? =) Mulla on nyt tuolla toisella puolella alavatsaa jomotusta, mutta se on niin alhaalla etten mä uskois munasarjojen siellä sijaitsevan. Se kipukohta on suurin piirtein pikkuhousujen rajan yläpuolella. Oon koittanut etsiä netistä kuvia anatomiasta, mutta ne on kaikki ilman ihmisen ulkokuorta tai sitten sivulta kuvattuna. :) Kai se voi ihmiskohtaisesti vaihdellakin, mutta jos joku osaisi antaa vinkkiä tai tietäisi netistä hyviä anatomian kuvia. :flower:
 
Jaahas anteeksi taas tyhmät kysymykseni, sillä laajensin itse hakua englanniksi (?) ovario:ksi, niin löytyihän niitä kuvia espanjankielisiltä sivuilta. :) Ja näköjään se mun jomotus on juuri siinä, missä munasarja sijaitsee. Aina oppii uutta, sillä luulin et ne olis vain muutama sentti navan alapuolella siellä sivuilla. :LOL:
 
Henkari ja Keffeli Tuhannesti onnea :flower:

Kitkat3 Toivon teidän suunnalle muutamia sadepäiviä jotka osuisvat ison O:n kohdalle :whistle: Meillä on lypskarja ja tiedän niin tunteesi, meillä tosin mies on kotona töissä kaiket päivät mutta paikalla on usein miehen isäkin... joten ei sitä niin vain käydä ukkoa päivällä kaatamassa :D Ja no illalla hää nukahtaa soffalle ja siirtyy sieltä nukkumaan sänkyyn ja on sekunnissa umpiunessa.

Ja yksi JEE! mun listaani, vaikka viimeiset menkat alkoi ärsyttävällä tiputtelulla, ne loppuivat hienosti ilam ylimääräistä tuhruttelua siis JEE! Josko tämä nyt kesää kohdin munkin kroppa vihdoin alkaisi toimimaan niin kuin pitää, nyt keskenmenosta siis 1v 1kk Jooko?

Ihania aurinkoisia päiviä ihan jokaiselle!

:wave: Unicco
 
Tuittu- munasarjat voivat sijainniltaan olla tooosi monessa eri paikassa, ja yhden ihmisen munasarjatkin voivat olla eri korkeuksilla/syvyyksillä eli enemmän vatsan tai selän puolella kohtuun nähden :) Mutta tosiaan aika alhaalla ovat, tyypillisesti kohdun vierellä, ja eipä se kohtukaan kovin korkealla ole :)

Mun toinen munasarja on takana ja ihan kohdussa kiinni, kun taas toinen on oikein somasti oppikirjan mukaisessa paikassa :D Ja kohtukin on takavasemmalle kallellaan. Onko muuten kenelläkään tietoa/mutua siitä että miten tuo kohdun sijainti voi vaikuttaa raskaaksituloon tai keskenmenoihin? Nykyäänhän virallinen tieto on, ettei se vaikuttaisi mitenkään, mutta vielä reilut parikymmentä vuotta sitten (kun äitini odotti minua :) ) oli hänelle sanottu että koska kohtu on taaksepäin kallellaan niin keskenmeno tulee varmasti. Eipä tullut, vaan synnyin reippaana nelikiloisena ja yliaikaisena :D Ennen tuo tarina nauratti mutta nykyään mietityttää, että voisiko siinä sitten olla jotain perää?
 
Kätsy: hyvä, että uutiset tuovat toivoa :hug: Kävin vähän alkua jo lukemassa blogiasi, palaan sinne myöhemmin paremmalla ajalla. Itsekin oon blogi-ihmisiä, huomasinkin että sulla on muutama neuleblogi seurannassa, kuin mullakin =) En ole blogiani hirveesti mainostanut, kun se keskittyy enempi ihan muuten meidän perheen elämään ja tuolla mitäsnyt-puolella on välillä aika ilkeetä sakkia, joiden en soisi ehkä lukevan sitä.. mutta jos jotakuta teistä kiinnostaa, niin pyytäkää osoitetta, laitan yksityisviestillä mielelläni!

Vielä omaa napaa sen verran, että eka ovistikku kastettu =) Ei siihen testiajalla tainnut tulla mitään, mutta melko pian haamu sitten. KP8 vasta menossa, enkä taida kahta tikkua päivässä vielä käyttää, että riittäis noi 12 tähän kiertoon mutta olihan se hyvä kokeilla, miten ne toimii. Alaosastolla on alkanut vähän nesteet lisääntymään tänään, siinä syy ekaan kokeiluun..
 

Yhteistyössä