Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***kesällä 2012***

Ja vielä...

Kiitos teille kaikille tuesta! Ihanaa, kun voi kirjoittaa ja saada mielipiteitä, kun ei näistä
voi puhua oikein muille kun miehellä... ja siltä taholta ei tahdo saada oikein mitään
kommentteja.
 
Voiko näin pian oviksen jälkeen olla jo oireita? Itsellä alavatsa nippaillut tämän päivän ja alaselkää jomotellut. Ja sitten tuo jo aikaisemmin mainitsemani makeanhimo. :confused: Tai sitten tulee menkat etuajassa kylään... : /
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***kesällä 2012***

Perjantaina 17.8.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

miuku9__21v___TM 2/12___________________________KP 92/28-30
Starhope___37v__KKM 3/12___________________________KP 55/30
Mirtsu81_____KKM 4/12_____________________________KP 78/34-37
Miwwi___21v____KM 5/12___________________________KP 17/28-35
Miramei___24v___KKM 4/12_________________________KP 17/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12________________________KP 61/30-32
Mimmiel__29v___KKM 2/12___________________________KP 18/29
zapata______KKM 6/12______________________________KP 22

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12_________KP 8/30-32
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12________KP 5/28-32
pupu75__36v____KM 1/12__________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11______________________KP 40/25-27
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 22

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 7/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12________KP 7/28-33
Marlin__28v___KM 7/12_____________________________KP 25/28

HAAVEISSA NELJÄS

tiinelli____KKM 1/12, KM 5/12__________________________KP 19

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 20/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 5/28-30
piuu__30v__KU 3/12________________________________KP 11/28

:heart: :heart: PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_

TAUSTALLA:

mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, iitu85, Scarleth, duello, Vinku85, kattikati, Cattibrie, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Lista päivitetty huomiselle! Sussu ja Hanne teidät on nyt siirretty plussanneisiin!! Onnea vielä kerran! :heart: :) Ja tervemenoa odottajiin! Toki saatte täälläkin kertoa kuulumisianne! ;)

Nyt puhtaasti omaa napaa. Sen verran potuttaa taasen! : / Mulla oli eilen kontrollikäynti naistentaudeilla, kun huhtikuussa mulla näkyi oikeassa munasarjassa kohtuu iso kysta. Noh, nyt sitten selvis ettei se ole hävinnyt itsestään eikä kyseessä ole toiminnallinen kysta vaan joko dermoidi tai endometriooma..ei osannu ultraaja varmaksi sanoa kumpi. Elikkä, nyt sitten odotellaan aikaa laparoskopiaan! Ei ihan sitä mitä odotin. Eikö nämä kaikki ylimääräiset jutut vois jo olla ohi ja sais vaan tulla raskaaksi! :headwall: Se mikä siellä munasarjassa onkaan, ei kuulemma voi hävitä itsestään, joten se on poistettava siinä toimenpiteessä. Katotaan niin mun tuurilla joutuvat poistamaan koko munasarjan! :| Tiedän kyllä, että yhdellä munasarjalla pärjää hyvin, mutta kyllä mua nyt risoo tämä koko juttu! Kuinka paljon voi yhdelle ihmiselle sattua näitä vastoinkäymisiä?!! Vissiin se toive toisesta pienestä, on liian suuri.
Että tämmöstä tilitystä tällä kertaa...Plussatuulia naiset!! Elokuun riviin pitää saada viellä muutama lisää! ;)
 
Marlin niin vähän itsekin aattelin, nuo nippailut vaan vähän ihmetytti. Tosin mikään ei ole enää outoa, niin kummallisesti on kroppa käyttäytynyt. Mutta eikös nyt kohta kannata ottaa hieman punaviiniä? :D Auttaa jotenkin kiinnittymisessä?

MiNalo voi ei, todella kurjia uutisia. :hug: Toivottavasti laparoskopia menee hyvin ja saisit pitää molemmat munasarjat. Tiedätkö yhtään kuinka kauan joudut odottamaan aikaa leikkaukseen? Oletko aikaisemmin ollut samassa leikkauksessa?
 
MiNalolle hirveästi voimia ja :hug: Toivotaan, että mikä ikinä siellä munasarjoissa sitten onkaan, saadaan nopeasti pois häiritsemästä raskaushaaveita! Tiedän todella, mitä tuo odottelu voi olla. Itselläni kävi niin, että kun ryhdyimme yrittämään esikoista, haaveet tyssäsivät solumuutoksiin papa-kokeessa. Kävin siis gynellä rutiinitarkastuksessa + papa ennen raskautumisyrityksiä. Ajattelin, että on hyvä tarkistaa, että kaikki on ok. No, eipä ollut: papassa löytyi 3. asteen solumuutoksia, jotka jouduttiin poistamaan. Ensin piti odotella pääsyä kolposkopiaan (jossa solumuutos varmistettiin), sitten pääsyä varsinaiseen hoitoon, jonka jälkeen pitkä yhdyntäkielto tulehdusriskin takia. Lapsentekohaaveet siirtyivät puolella vuodella, jonka jälkeen ensimmäinen raskaus vielä päättyi keskenmenoon. Onneksi sen jälkeen tärppäsi meidän pikkuinen, joka juuri täytti 2-vuotta. *muoks* Itse ajattelin, että oli todella hyvä, kun tilanne huomattiin ja saatiin hoidettua ennen raskautta. Olisi ollut hirveää panikoida raskauden lisäksi vielä solumuutoksista ja tehdä mahdollisesti valintoja omien hoitojen ja vauvan hyvinvoinnin välillä. Toivottavasti MiNalo voit myös lohduttautua tällä ajatuksella, että hoidetaan ensin äiti kuntoon ennen uuden vauvan tuloa. Sitten voit turvallisin ja hyvillä mielin alkaa orientoitumaan seuraavaan odotukseen, joka toivottavasti koittaa mahdollisimman pian :heart: *muoks*

Hirveästi onnea uusille plussanneille ja kiloittain kaikkea hyvää ja kaunista pikkuisille matkaan mukaan :flower:

Itse kävin eilen ar-ultrassa neuvolassa, jossa todettiin rv 9+2 ikäinen pienen ihmisen alku. Nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta, vaikka vielä monta etappia saavuttamatta.

Plussatuulia teille kaikille +++:whistle:+++
 
Viimeksi muokattu:
Zapata ei ole aikaisemmin tehty laparoskopiaa..ainoastaan se hysteroskopia, jonka yhteydessä tehtiin kaavinta. Ei ole kyllä tietoa kauanko joudun odottamaan. Jospa se kirje pian tulis postissa niin sitten olisin viisaampi.

kwaidanille kiitos kun jaoit kokemuksesi! Toivotaan, että tämä todella olisi viimeinen etappi tällä tiellä. Raskaaltahan tämä tuntuu, kun pikkukakkosen yritys aloitettu pian tasan kaksi vuotta sitten ja matkalle mahtunut kaksi km:a, kaksi lääkkeellistä tyhjennystä, kohtutulehdus, hysteroskopia kaavintoineen ja useita pettymyksiä. Tällä hetkellä ei tosiaan ole mikään voittajaolo. :'( Kyllä tuo sinunkin kokemus valaa uskoa siihen, että jonakin päivänä se onni vielä meillekin suodaan.
Ihania ultrauutisia!! :) Nauti olostasi ja ihania masunkasvatteluaikoja! :heart:
 
kwaidan tarinasi antaa paljon toivoa meille muille. Mukavaa odotusaikaa, toivottavasti tavataan kohta tuolla plussanneiden puolella! :)

MiNalo Aikamoisen matkan sinä olet joutunut teidän pikkukakkosen odottamisessa tekemään. :hug: Toivottavasti matkalle ei enää mahdu muita esteitä.

Itselleni tehty laparoskopia vuonna 2007, toivottavasti oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Gyne tosin vähän väläytteli ajatusta, että jos tämä raskaaksi tuleminen pahasti venyy, joudutaan varmaan tekemään toinen. Minulla endometrioosi kasvaa pääosin kohdun taakse luoden sinne kiinnikkeitä. Tekevät kipeää myös raskaana ollessa kun kohtu kasvaa ja nousee. Jos jotain positiivista tilanteessa on, on se ettei kasvua ole vielä ollut munasarjoissa.

Itse operaatio oli ihan ok nukutuksessa. Sen jälkeen kivut olivat aikamoiset ja jouduin jäämään osastolle yöksi. Seuraava yö kotona oli vielä pahempi vatsaan pumpatun hiilidioksidin takia. Ohjeissa mainittu lievä epämukavuus oli kyllä kaukana siitä tunteesta että tonnin painoinen norsu istuisi rintalastalla eikä voi tehdä muuta kun haukkoa henkeä. Ehkä eniten ärsytti se, ettei leikkaus vienyt menkkakipuja mihinkään. :headwall:
 
Hanne Mä olen nyt yrittänyt tolkuttaa itselleni, että "olen onnellisesti raskaana, kunnes toisin todistetaan" :D Rentoutua yritän, mutta vaikeaa se on, kun niin monta piinaviikkoa vielä edessä siihen päivään, kun meni viimeksi kesken. Oon vaan yrittänyt olla oikeastaan ajattelematta koko asiaa ja elää normielämää ilman saunasiidereitä. Mulla on kuitenkin elämänmotto, että "kaikelle on tarkoituksensa", eli vaikka mitä käy ja kuinka pahalta tuntuu, niin sille on joku syy ja ilman niitä kokemuksia, mitä olen (joutunut) käynyt läpi, niin mä en olisi se ihminen, joka nyt olen.

Eilen soitin neuvolaan ekaa aikaa ja kysyin ar-ultran mahdollisuudesta: vain erikoistapauksissa pääsee kunnalliselle puolelle, oikeastaan vain silloin, jos on edellinen raskaus ollut riskiraskaus tai on muita riskiraskauden oireita. Eipä niitä ole, joten ei tullut soittoa eli en pääse :( Yritin neukkutädille lirkutella, että kun edellinen meni kesken niin myöhään, niin eikös se olisi syy, mutta ilmeisesti gyne ei ollut sitä mieltä. Lähin ultraava yksityinen on yli 60km päässä ja maksaa mansikoita, eli taitaapi sitten jäädä ja pakko vaan kituuttaa sinne nt-ultraan :( Eka neukkuaika on 30.7 (rv 7+3), kyllä kai sekin vähän helpottaa sitten oloa, mut en kyllä huokaise, ennenkuin omin silmin nään ruudulta, että siellä joku on ja lekuri vakuuttaa, että kaikki on hyvin.

Haaveissani Kyllä munkin mielestä sun kannattaa ehdottomasti vaihtaa työpaikkaa. Koskaan ei voi tietää, mitä tapahtuu ja jos sitten uuden työn aloittamisen jälkeen teillä tärppää, niin se on vain plussaa. Ei sun todellakaan kannata etukäteen miettiä sitä, mitä mahdollinen seuraava pomo on siitä sitten mieltä. Tämä on sun elämäsi ja tee just niinkuin susta tuntuu hyvältä ja oikealta :) Tsemppiä!

MiNalolle ihan valtavasti voimia ja tsemppiä, kuulostaa tosi kurjalta tilanteelta! : / :hug: Mutta jos sitten tämän operaation jälkeen tärppi kävisikin nopeasti, niin eiköhän se sitten olisi kuitenkin sen arvoista :)

Puuhpuuh plussatuulia,
Nanski ja papunen 5+4 (olen näköjään laskenut väärin aiemmin)
 
Quu
Voi ei MiNalo, tosi kurjia uutisia. Ei olisi kyllä tarvinnut sulle tulla enää mitään ylimääräisiä viivytyksiä tälle tielle . Toki varmasti on juuri niin kun Kwaidan totesi, että jos jotakin hoidettavaa on, niin täytyyhän se ennen raskautta sitten saada tehtyä. Toivon, että saat ajan pian ja että leikkauksen jälkeen kestävä plussa ilmaantuu tikkuun pian, voimia odotteluun :hug:! Elämä ei ole tosiaankaan aina reilua:(

Hanne, mä käytän lugeja 200 mg 2 kpl iltaisin, dpo3-rv12 on ohje. Aloitin reilu vuosi sitten 3. km jälkeen, vaikka tutkimuksissa ei mitään todettukaan eikä mulla ole edes tietoa luteaalivaiheen kestosta, kun aloitin ovistikutuksenkin vasta lugejen myötä. Mutta keltarauhashormoni on kai ainoa lääke, jolla on jotain apua todettu olevan myös sillon, kun syy ei selviä. Yksi varsinainen km tuli noidenkin kanssa rv7, yksi kemiallinen sitä ennen ja nyt vikassa joko toimivat tai sitten muuten kävi tuuri, km tuli siis vasta viikkoja lopetuksen jälkeen ja tulehduksen vuoksi, eli aivan eri syystä kun muut. Jostain syystä luget on tehneet mulle noita raskausoireita vasta vikan km:n jälkeen. Ikävin "sivuvaikutus" musta noissa on just se vuodon tunne raskaana ollessa, sitä pelästyy joka kerta vaikka tietääkin että sitä se on. Kovasti tsemppiä stressaavaan alkuraskauteen ja onnea vielä kerran:)!

Oikein paljon onnea ja tsemppiä vielä myös Sussulle ja Nanenille:)! On se kumma, miten paljon nopeammin päivät menevät, kun ei ole raskaana ja sitten taas laahustavat, kun plussa tikkuun pärähtää;)
 
MiNalo Hirmuisesti tsemppiä! On kyllä rankkaa. Toivottavasti leikkaus menee hyvin ja toivut hyvin.

Zapata Jaksamista kuumeilupäiviin. Kohtahan sitä pääsee jo testailemaan ;)

Quu Päivät tosiaan matelee! Haluis siirtyä suoraan viikolle 13. Mulla luget 100 mg kolme kertaa päivässä. Toivotaan, että auttais, vaikka skeptinen olenkin. Alkoko sulla rv 7 keskenmenosta vuoto itsestään vai pitikö luget sen poissa?

Naneni Mustakin tuntuu, että edellistenkin raskauksien pituuteen pääseminen on ikuisuuden päässä. Mun pitäis päästä polille tarkempaan seurantaan, kun noita keskenmenoja on. Saan lähetteen neuvolasta, jos pääsen sinne asti. Mä oon kans yrittänyt tuota "normaalia elämää", mut ei se vaan oikein onnistu. Koitetaan olla pelkäämättä ja ottaa rauhassa.
 
Quu
Hanne, vuoto alkoi lugejen läpi. Tossa raskaudessa mulla oli kyllä koko ajan fiilis, että ei voi jatkua normaalisti, kun oireet puuttui ihan kokonaan, jopa kemiallisessa niitä oli ollut enemmän. Ootko ollut vielä yhteydessä neuvolaan, tai tiedätkö, millä viikoilla pääset polille ekaan kontrolliin? Tuu sitten kertomaan kuulumiset tännekin!
 
Uskaltaudun kirjoittamaan tänne nyt sitten.. :) En ole palstoille paljon aikasemmin kirjotellut, mutta nyt km jälkeen tuntuu että sitä kaipaa jotain missä purkaa tuntojaan ja kuulla toisten kokemuksista, olla hengessä mukana. Itselläni ei kavereista ole km saaneita, eikä kyllä oikein kuumeilijoitakaan. Tänne siis!

Eli miten homma toimii, laitanko sulle MiNalo yvnä noita tietoja vai miten niitä keräilet listaan? Oletuksena tietysti että mukaan pääsee :)
 
mumina mukaan vain! Ja pahoittelut km:stasi! :hug: Tietoja voit laittaa suoraan täällä vain eli monettako haaveilette ja sitten muut tiedot kuten edellä näkyy! :)

Niin ja yleensäkin kannattaa sitten jatkossa laittaa punaisella muutokset, joita tulee niin n helpompi huomata ne tekstin lomasta!
 
Viimeksi muokattu:
Oi hienoa, täällä ollaan siis sitten :)

Eli toinen lapsi olisi haaveena, ennestään meillä on ihana 1,5v tyttö <3
Toivoisin lapsille suht lyhyttä ikäeroa ja niimpä aloitettiin varovainen yrittäminen toukokuussa ja 30.6. plussasin, eli heti ekalla yrityksellä tärppäsi. 11.7. (eli 7/12, viikkoja n.7) alkoi kuitenkin runsas verinen vuoto, vähän menkkamaisia kipuja. Meinin kättärillä tarkistamaan tilannetta ja totesivat menneen kesken :( kaikki oli jos siinä vaiheessa melkein tullut pois, toisessa munanjohtimessa näkyi "jotain", eivät osanneet sanoa oliko kyseessä kohdunulkoinen vai jotain muuta.
Vuotoa kesti n.3pvää ja kävin yksityisellä tarkistuttamassa että kaikki oli varmasti tullut pois (ja salaa toivoin että kaikki olisikin vielä hyvin, vuotoa kun kesti niin vähän enkä ollut edes kipeä). Kohtu todettiin tyhjäksi. Annettiin lupa alkaa yrittäminen heti, ei kuulemma välttämättä olis tarvinnut edes kuukautisia odottaa. Kävi kuitenkin niin, että mies lähti just tuohon väliin matkoille 2 viikoksi, niin tuli sitten pakollinen tauko yritykseen. Tavallaan kai ihan hyväkin, helpompi sitten (toivottavasti) alkava raskaus laskea, ja eipähän tarvitse huolia että kerkesikö kohtu levätä tarpeeksi jne.. Ekat kuukautiset alkoivat siis eilen, 5vkoa keskenmenosta. Kp 2/30-34 menossa siis.
Kokonainen kuukausi tylsää odottelua edessä, mutta onneksi tuo esikoinen pitää aika hyvin liikkeessä :)
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***kesällä 2012***

Maanantaina 20.8.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

miuku9__21v___TM 2/12___________________________KP 95/28-30
Starhope___37v__KKM 3/12___________________________KP 58/30
Mirtsu81_____KKM 4/12_____________________________KP 81/34-37
Miwwi___21v____KM 5/12___________________________KP 20/28-35
Miramei___24v___KKM 4/12_________________________KP 20/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12________________________KP 64/30-32
Mimmiel__29v___KKM 2/12___________________________KP 21/29
zapata______KKM 6/12______________________________KP 25

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12_________KP 11/30-32
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12________KP 8/28-32
pupu75__36v____KM 1/12__________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11______________________KP 43/25-27
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 25
mumina___22v___KM 7/12____________________________KP 4/30-34

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 10/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12________KP 10/28-33
Marlin__28v___KM 7/12_____________________________KP 28/28

HAAVEISSA NELJÄS

tiinelli____KKM 1/12, KM 5/12__________________________KP 22

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 23/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 8/28-30
piuu__30v__KU 3/12________________________________KP 14/28

:heart: :heart: PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_

TAUSTALLA:

mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, iitu85, Scarleth, duello, Vinku85, kattikati, Cattibrie, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Tervetuloa mumina! Pahoittelut kokemastasi keskenmenosta.

ON: piinapäivät käsillä, ennen keskenmenoa kierto oli 27-28 päivää, mutta nyt luulen että tulee pidempi. Nännit on superkipeät ja päätä särkee. Lupasin itselleni etten testaa vasta kuin viikonloppuna. Että osaa päivät kulua hitaasti... Onneksi viikonloppuna oli ohjelmaa kavereiden kanssa.

Mites muiden viikonloppu sujui?
 
tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussanneille!!

Mulle saa/pitää päivittää kp13/31 yk7
Olen lähinnä ollut tuolla clomittarissa lapsettomuus puolella kun clomeja napsin myöskin.
Niiden avulla olen nyt kahessa kierrossa ovuloinut mutta ei ole pikkuunen kiinni ottanut.
Ehkäpä tästä kierrosta? Tämän (4.clomikierto) kierron jälkeen pidän niistä taukoa ja katsellaan syksyllä uudestaan että mitä tehdään.
Suokaa siis anteeksi etten ole täällä paljoa pörrännyt mutta nuo clomittaret ovat olleet enemmän ajankohtaisia nyt =)
 
Vitsit että alkaa kuumeiluttamaan kun lueskelee näitä plussauutisia keskusteluista. Haluu kans..!! :D Niin pitkältä tuntuu aika ennen kun pääsee edes jännittämään kunnolla.

Sellaista mietin, että kuinka pian olette kertoneet raskaudesta? Itse yllätyin iloisesti esikoisesta kun hailukka viiva ilmestyi testiin, kerroin uutiset parhaalle ystävälle ja siskolleni, muulta lähipiiriltä pidettiin asia salassa vielä pari viikkoa. Yleisesti kerrottiin vasta kun ekassa ultrassa oli varmistunut että siellä ylipäätään ketään on.
Toisesta raskaudesta kerroin paljon nopeammin, jälkikäteen tuntuu tyhmältä kun menin hätiköimään, kesken kun tuo sitten meni. Luulen, että kun/jos uudelleen vielä raskaudun, aion säilyttää salaisuuden ainakin tuonne ekaan ultraan saakka. Ehkä olen vähän sillä tavalla taikauskoinen ... :p
 
mumina kertomisesta: itse kerroin tuossa keskenmenneessä aika aikaisin lähipiirille koska oltiin ensimmäisestä niin innoissamme. Mummoille ja ukeille pari viikkoa myöhemmin kuin muille, ja anopin kanssa sekin taisi olla vähän liian aikaisin (olen tuolla aikaisemmin ketjussa kertonut anopin reaktioista). Seuraavaa tärppiä pidetään varmaan anopilta salassa mahdollisimman pitkään, mutta lähimmät ystävät ovat olleet niin läheisesti näissä meidän iloissa ja suruissa mukana, niin haluan heidät pitää ajantasalla tilanteesta. Luulen, että jos olisin odottanut ilouutisten kertomista ekaan nt-ultraan, olisi ollut paljon vaikeampaa kertoa myös siitä menetyksestä, joka siis nt-ultrassa selvisi.

Marlin hyvä jos maltat odottaa, itse on myös pakko malttaa tuonne loppuviikkoon. :)
 
Tervetuloa mumina. Esikoisesta kerrottiin heti kun plussasin, ja ihan avoimesti ja kaikille. Toisesta sitten maltettiin oottaa pari viikkoa ennen ku kerrottiin lähimmille. Ja kolmannesta, tästä kesken menneestä, ei kerrottu kellekkään, kun tarkotus oli oottaa sinne ekaan ultraan. Eli sitten kun seuraavan kerran raskaudun, niin varmaan ootellaan taas sinne ekaan ultraan. Vaikka välillä mietin että oisko tilanne nyt toinen jos ois kerrottu samoilla viikoilla ku aikasemmin ;)

zapata Vaan ku en millään malttas olla testaamatta. Pyysin miestä ostaan aamulla valmiiksi testejä että voin heti ke aamuna testata jos ei menkat ala ennen sitä. Mutta käskin sen piilottaa ne testit etten pääse niihin käsiksi ennen ke aamua :LOL: Vähänkö tunnen itteni joksiki addiktiksi :whistle: Puhaltelen sulle kovasti plussatuulia :)
 

Yhteistyössä