**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie ainakin höpisen täällä sen minkä jaksan. En jaksa aatella mitään kerhoja, kirjautumisia ym...ku niin harvoin kirjotan muutenkin. Älkää nyt kaikki täältä kuitenkaan häipykö et saan sentään käydä lukemassa, jos en jaksa kirjoitella. Loppuraskaudesta, jos oon hyvässä kunnossa niin höpötän varmaan jo liiankin kanssa.

Vakuutuksista sen verran et onhan noita Nordeassa, Ifissä, Pohjola/Op:ssa, Tapiolassa semmosia vakuutuksia mikä otetaan ennen syntymää.

Alkuperäinen kirjoittaja josema:
Vakuutuksista sen verran et onhan noita Nordeassa, Ifissä, Pohjola/Op:ssa, Tapiolassa semmosia vakuutuksia mikä otetaan ennen syntymää.

Ainakin vuosi sitten monessa muussa yhtiössä kuin Tapiolassa se vakuutus katkeaa joskus heti syntymän jälkeen, jolloin 'katsotaan' ehdot uusiksi. Eli käytännössä korvataan 'viat' ja sitten myöhemmin niitten kuluja ei enää korvata tms. Tarkistakaa toki kun otatte josko on muuttunut, mutta mulle oli yllätys viimeksi!

voi vitsi. mun hampaiden pesusta ei vaan kertakaikkiaan tule yhtään mitään :x heti kun laittaa sen harjan suuhun niin alkaa oksettamaan :/ ja jos en ole tarpeeksi nopea ja lopeta harjausta ajoissa niin... :$ ja ihan sama mihin aikaan päivästä moista yrittää :whistle:
Kellään samanlaista ongelmaa?

Huomasin just et mulla olis neuvola perjantaina :D vielä kun muistaisi sinne mennä. Varmaan on tädillä jotain sanottavaa painon noususta :whistle:

Mun suurinta herkkua on tällä hetkellä kylmä kaakao, ja sinihomejuustoa söisin mieluusti niin paljon kuin napa vetää :ashamed: mikäs siinä olikaan se riski? Kun katsoin sitä tuoteselostetta niin se on kyllä tehty pästoroituun maitoon :snotty: mun mielestä tylsää ottaa stressiä noista ruokajutuista mut sit en uskalla ottaa sitä riskiäkään et viittais kintaalla kaikille suosituksille. Paitsi maksamakkaran kohdalla :p mun heikkous :ashamed:
Saas nähdä ottaako terkka hemoglobiinia ollenkaan, kun se ennen joulua tarkistettiin.
eikös nyt kohtapuoleen pitäis saada jo se todistus kelaa varten? :attn:

jes. mulla on tylsää. olen ollut eilen ja tänä aamuna liian tehokas. en keksi mitään tekemistä :o Odottelen miehen viestiä että ollaanko muuttamassa vaiko ei =) rivitaloasuntoon jossa olisi yksi lisähuone ja sauna ja omaa pihaa :p se siis selviää tänään.

Ls ja poikanen 20+1 :heart:

LS, se saadaan sit (muistaakseni ) kun 22. rv on täynnä, eli 23+0 aikasintaan. Näin
olen käsittäny.

Ruokahimot, kaikki makea... :ashamed: Miten ihminen vois elää vaan pelkällä suklaalla?? :snotty:
Ruokaällöt, niitei enää hirveesti ole. Joku oikein rasvanen jauheliha tai muu vastaava :x Mut eipä oikeastaan enää muita.

Ultrakuulumisia tarkemmin Eli siis kaikki oli hyvin. Vauvan painoarvio oli 361 g , ja siis kuulemma normaali näille viikoille. Ultraajasta jäi hyvä mieli, koko ajan kerto, et tässä näkyy se ja se, ja et muoto / mitta vastaa viikkoja, tai tää on näin, ja se on normaalia. Meitä alko miehen kans hyvittaa suunnattomasti, kun ultraaja sano ainakin7 kertaa sen 25min kestäneen ultrauksen aikana, et joo, vauva otti varpaista kiinni, taas sillä on sit kädet varpaissa, se muuten otti taas varpaista kiinni :heart: :D Sydäntä ultrasi tosi pitkään, ja olin jo ihan varma, ett nyt sieltä löyty jotain häikkää, mutta lopulta se sit sano, et kaikki on ok, ja sydän näyttää normaalille jne. Ja sit se täti yritti saada meille 4D kasvokuvaa vauvasta, mut Minni päätti JOKA KERTA kääntää kylkeä, kun täti olis ottanu kuvan, ja niinpä sitä ei sit saatu, vaan jouduttiin tyytymään tuohon perinteiseen kuvaan. Mutta eipä tuo haittaa, tyytyväisiä ollaan, että vauvalla on kaikki hyvn massussa. Ultraaja sano lopuksi, että ei muuta kun massua kasvattamaan ja kevättä kohti! =) Kun sit päästiin huoneesta pois, nin mua alko ihan hirveeti itkettää, olin niin helpottunu, et mitään katastrofaalista ei löytyny, ja ennen kaikkea, Minni voi hyvin :heart:

Muuta ( . ) Eilinen oli ihan tarpeeksi tuolle selälle (autossa istuminen ja kaupungilla kävely ). Arvatkaa onko nyt kipee, ja tuntuu, etten oikeasti pääse liikkeelle. Siis se autossa istuminen |O Jessus, että voi olla tuskaista! Muuten kaikki on ihan jees, hiljainen aamu, kun tyttö on päikässä. Pitäis lähtee käymään kaupassa jossain välissä, mut taidan laittaa tuon miekkosen sinne, säästän vähän itseäni.

Sisu ja Minni 20+5

Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Alkuperäinen kirjoittaja josema:

Ainakin vuosi sitten monessa muussa yhtiössä kuin Tapiolassa se vakuutus katkeaa joskus heti syntymän jälkeen, jolloin 'katsotaan' ehdot uusiksi. Eli käytännössä korvataan 'viat' ja sitten myöhemmin niitten kuluja ei enää korvata tms. Tarkistakaa toki kun otatte josko on muuttunut, mutta mulle oli yllätys viimeksi!

Ifissä katkeaa olikohan 2 kk:n iässä ja sit voi vaihtaa lapsivakuutukseen ja vaaditaan lapsen terveysselvitys (eli huono), mut ei mun muistaakseni nois muissa. Me otetaan luultavasti Pohjolasta ja siirretään kaikki muutkin vakuutukset sinne, koska sieltä on myös meidän talolaina. Sieltä kertyy niitä pisteitä tai mitä ne nyt oli, joilla myös voi maksaa vakuutuksia.

Ruokahimot Se mansikka-appelsiini -keitto! Aah.. Ja kylmä päärynämehu, näitä minis vaikka kuinka paljo.. Joo, ja hedelmät kelpaa, neki kylminä eli jääkaapissa olleita.. :snotty: :D
Mikään ei "ällötä", outoa..

Turo/Turoliina liikkuu ihan selvästi oman rytmin mukaan. Erottaa millon nukuttaa ja millon ei. Ja turha kokeilla herättää unesta! Toisaalta tämmönen rauhottaa mammaa kovasti, ku osaa ennakoida et millon alkaa potkunyrkkeily! :whistle:

Mulla ei kyllä oo varaa siihen 4D-ultraan, täytyy toivoa et tänään selviää tarpeelliset. Tai niin, et pärjään kesäkuulle asti. Äitiki soitti jo paniikissa, että et sitte soittanu kumpi sieltä on tulossa! Koitin selitellä, et aika on vasta kahelta.. :D Oottaa mummuki ihan tohkeissaan.
Isommat tytöt lähtee mukaan, vanhempiki sai koulusta tunnin vapaata ku nätisti pyysin. Ei ne vissiin oikeen ilolla kato tällästä, mut eihän tää oo ku tää yks kerta! :p

Ja uimaan pitäs sen jälkeen mennä, tuli heikkona hetkenä luvattua. Iskiaski on sen verran asettunu, et jotenki pääsee eteenpäin, voi olla et pieni vesijumppa tekeeki eetvarttia.

Huomasin just äsken, et meän laivareissuun ei oo ku muutama viikko! :o Varattu jo ennen ku tiesin et ootan. Tullu perinteeksi tää LG HockeyGames, laivalla Tukholmaan ja Globeniin kattoon Suomi-Venäjä lätkämatsi.
Tällä reissulla muistiki on tod.näk tallessa, yleensä ku ruokailu on menny nestemäisiä eineksiä nauttien.. :D
Mitä mä nyt teen koko laivareissun?! Syön..?! :laugh:
Taitaa ollaki kohtalailla viimesiä reissuja meikäläisellä, ainaki vähään aikaan. Nautiskellaan nyt sitte..

Mut nyt panikoimaan 3 tunniksi, tuun sit illalla kertoon, ken tuo mystinen vuokralainen on!

Lisbet ja Turo/Turoliina 21 ( joo, ja poks! ) :wave:

*muoks*
Eikö se uus äitiyspakkaus tullu jakoon viikolla 18..? Olin jostaki joulun tienoilla lukevinani.. Tätä vanhaa jaetaan siihen asti..

Mie oon ainakin syönyt aurajuustoa hyvillä mielin ( ja Castelloa) kun on pastoröituun tehtyä. Olen vaan sitten syönyt mahd pian avaamisen jälkeen kaiken pois, ettei sen takia tulisi mitään- että on pitkään avattuna. Sama kaikkien tuorejuustojen kohdalla..

Muuten ruokahimot: appelsiinit (!!!), jääkylmä maito, joulukinkku, ranskalaiset majoneesilla, ... nyt jo helpottaa :) ALkuraskaudesta en ois syöny muuta ku ranskalaisia juustolal ja majoneesilla ku oli paha olo.. Ei siis pidä ihmetellä mistä ne kilot tuli! :laugh:
Inhokkeja ei oikein ole tähän väliin.

c81 mä taas kävisin päivittäin mäkistä hakemassa hampurilaista jos vaan asuttais kävelymatkan päässä :ashamed: tuli tuosta majoneesista ja ranskalaisista mieleen :whistle:
Eilenkin illalla olin jopa melkein valmis lähtee hakee ateriaa iltapalaksi :snotty:

Asunto selviääkin vasta huomenna, näillä näkymin :/ no, ei auta kuin odotella.

Huomenta. Tääl on hiljasta: miesväki nukkuu :)

Migreeni meni ohi. Mahatauti jatkuu. Koulun kans näyttääkin sit huonommalta :| Kiitos kannustuksesta c81 nyt vaan ei oikeen jaksais tätä p..kan ja oksennuksen käryä ja siivoomista enää... Yks huutaa vatia, toinen roikkuu lahkeessa ja kolmaskin (mies) kaipaa palvelua kun ei pystyssä pysy. Hohhoijaa!

Meil on poikien vakuutukset Pohjolassa mut on otettu vasta siin parin kk:n iässä.

Mun ei tee kyllä mitään muuta mieli kun jäisiä pakastemarjoja :p Harmi vaan, et ne pääs loppuun. Kyllä mulle siis ruoka maistuu, mut ei tee mitään herkkuja mieli.

Mäkin olen ihmeissäni joukkopaosta... Mutta ilmeisesti tänne vielä joitain jää...?
Kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia!!!
Munkin vauva liikkuu tosi harvoin. Tai siis kai se liikkuu, mutta en kyllä mitenkään säännöllisesti tunne sitä vieläkään. Viikkoja nyt 20+5. Iltaisin muutamana iltana tunsin samaa aikaan, mutta siihenkin tuli sitten välipäiviä. Mutta sydänääniä kuuntelenkin sitten useesti ja hengissä siellä ollaan. Nyt lähenee enkelivauvan syntymisviikot, mutta ei vielä ainakaan kovin pahalta tunnu. Vaikeempaa mulla alussa oli. Kai kun tää raskaus on edennyt niin eri lailla ja kun vauvan syntyminen oli sattumien summa, niin en pelkää samaa kohtaloa. Pelkään enemmän, että jotain muuta kamalaa sattuu.
Mun tekee mieli syödä melkein mitä vaan. Mikään ei ällötä. Sen huomaa kyllä kiloistakin... Ruisleipää ja salmiakkia tekee tosi usein mieli. Salmiakkia yritän olla syömättä kovin paljoo, ostin siks salmiakkipurkkaa. Kyllä se vähän vie sitä himoa pois...
Vakuutus ollaan ajateltu ottaa, pitäis nyt sitten verrata niitä... Mielelläni kyllä kuulen kokemuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
vaikken hesen ranskiksista tykkää. oudon keltasetkin. :o :x :|

Katos josku snetistä niidne tuoteseloste! Ois kiva tietää miten ne tehdään kun niihin saadan sullotuksi vaikka mitä. Kun kilpailijalla tuotesisältönä on peruna, öljy ja suola....

Liikkeitä tuntuu epäsäännöllisesti myös täällä.. Kovemmin tuntuu kun on jossain kyyhötys asennossa :D

Ruokahimot: piimä, säilötyt punajuuret, maustekurkku, kala..

Ruokaällötykset: silli, perunasalaatti..

Väsyttää..

MiNiMaM ja masuasukki 20+3

Mä saan ne äitiysavustus ja muut paprut seuraavalla käynnillä,28. tätä kuuta ja mulla on silloin menossa öö...22+3 =)

Mä kävin just eilen shoppailureissulla syömässä hesen mega-aterian :laugh:
Tosin mä en käy siellä kuin todella harvoin.
Ruokaällöt ja herkut Samat ällöt ja herkut on kuin ennen raskautta,ei mitään muutosta siihen :whistle:

Uskokaa jo,ettei täältä ole kukaan lähdössä minnekään :attn:
Mä käyn kerhossa,päivitän tätä joka toinen kuukausi ja oon päivittäjänä tossa pikku kakkosissa ja tulee vielä palstailtua myyntipuolella sekä mitäsnytillä,minäkö oon addikti :whistle:
En ole :laugh: :saint:

bad virgin ja naapero 21+2

Sisu:Onnea hyvistä ultrakuulumisista,teidän vauva oli sit grammalleen samankokoinen,kuin meidänkin :D

Meil 2 koululaista tän viikon kotiopetuksessa,koulussa oli vesivahinko ja ens ma saadaan väliaikaistilat käyttöön,ensin piti olla jo to,mut ei kuulemma ehdikään.

3v:llä silmätulehdus ja en voinut viedä hoitoon sitä.
Onnex mul oli etäpäivä koulusta.Huomenna koululaiset menee mummolaan,jotta pääsen ite kouluun.

A-Mam Ja Mimmi

apuva!

auttakaa viisaammat kun en ite löydä mistään nettikauppaa missä myytäisiin emmaljungan kärryjä... vai onko niin että ne on tilattava suoraan lastentarvike liikkestä? täällä meidän tuppukylässä kun on vaan 2 liikettä ja juuri se missä myydääänemmaljungaa on ollu aivan mahdottoman pitkät odotus ajat, yks kaveri ei vieläkään o osaanu jotai n juttua minkä on tilannu yli vuosi sitten.. en kauheesti luottais tähän liikkeeseen.. kaikenmaailman muita merkkejä kyllä netin kautta saa mutta miten ei emmaljungaa... huoh..

joku jossain vaiheessa kyseli että onko kellään muulla häntäluu kipeä, niin mulla on.. välillä ei meinaa jalat pitää ollenkaan kun sohvalta vaikka nousee ja töissä on välillä sit kans hankalaa ku koskee...

nyt tällanen nopea piipahdus täällä ja on mentävä jatkamaan kotihommia...

m-m 20+2

Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-maija:
apuva!

auttakaa viisaammat kun en ite löydä mistään nettikauppaa missä myytäisiin emmaljungan kärryjä... vai onko niin että ne on tilattava suoraan lastentarvike liikkestä? täällä meidän tuppukylässä kun on vaan 2 liikettä ja juuri se missä myydääänemmaljungaa on ollu aivan mahdottoman pitkät odotus ajat, yks kaveri ei vieläkään o osaanu jotai n juttua minkä on tilannu yli vuosi sitten.. en kauheesti luottais tähän liikkeeseen.. kaikenmaailman muita merkkejä kyllä netin kautta saa mutta miten ei emmaljungaa... huoh..

(ai kellä on tylsää töissä...)

Ainakin Suomesta saa ostettua (jos oikein ymmärsin):
http://www.huvikumpu.fi/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/16012008-31614/Categories/Lastenvaunut

Mutta eikös luulisi että joku maahantuoja (lastentarvike) myisi suoraan vaikkei varsinaista postimyyntiä olekaan?

Ja ulkomailta (punnan kurssi alhainen, jos postituskulut on inhimilliset, voi saada reilusti halvemmalla ku Suomesta!!)
http://popular.ebay.co.uk/ns/Baby/Emmaljunga.html

hei taas! nyt alkaa töissä hieman rauhoittua, joten pystyn taas palstailemaan vähän ahkerammin... :kieh:

perjantaina kävin neuvolassa ja oli aika rankka kokemus. verenpaine oli liian korkea ja sen takia siirtävät koko raskauden seurannan suoraan sairaalaan. :| oli tiedossa, että ongelma tulee mitä todennäköisimmin vastaan, mutta siinä vaiheessa kun täti sitä minulle selitti yksinkertaisesti vain romahdin... :'( huoli ja syyllisyys oli niin valtava että kyyneleitä tuli tirauteltua pitkiin päivää. eilen kävin mittauttamassa verenpaineen uudelleen ja tuli taas jo ihan normaaleja lukemia. harrastukset väheni nyt ihan kertaheitolla ja täytyy myöntää, että jo pelkkä ajatuskin siitä että on monta iltaa viikossa ilman mitään kummempaa tekemistä on jo rauhoittanut oloa ja parantanut yöunia. taisin harrastaa aivan liikaa... :ashamed:

ja ongelmana vielä sekin että miehen kanssa viimeajat on ollut kyllä yhtä vuoristorataa ja jatkuvat riidat ei varmastikaan auta verenpaineen aisoissapitämiseen. :/ en tiedä onko sillä töissä stressiä, ottaako tupakoinnin lopettaminen liian koville vai ihanko vain espanjalainen temperamentti räiskyy tulevien muutosten ja epävarmuuksien takia. onneksi sota ei vielä ole ihan päivittäistä, mutta useamman kerran viikossa meillä kyllä ovet paukkuu ja huuto raikuu milloin mistäkin asiasta. :(

mielihaljua ei juuri ole, kun ton verenpaineen takia olen tottunut tarkkailemaan mitä suuhuni pistän. en edes viitsi ajatella mitä tekisi mieli, kun se kuitenkin olisi jotain mitä ei saa syödä. kivaa tämä jatkuva vahdinta ei ole, mutta ihan hyvin sen kestää kun silloin tällöin armahtaa itseään ja syö hieman jotain kiellettyä. ja ällötyksiä ei ole ruuan suhteen yhtään. jotkut hajut, kuten vahvat hajusteet, tupakka tms...

caisachu 16+

Tulipas siellä ultrassa käytyä. Ihana ihminen tää Meri-Oulun neuvolan täti! :flower:

Mittas kaikki, mitä kuvista vaan näky! Kädet, reidet, pohkeet, pään tieten, vatsan, nilkat.. Ihan kaikki.
Painoa Turolla oli jo 427g! :D Kerroin kyllä, et oon käyny jo sokerirasitustesteissä, nauro vaan ja meinas et saattaa olla vähä laskettuja viikkoja vanhempi. Tuli heti painosta mieleen jauhelihapaketti.. =)

Ihana, kun kuvissa näky nenä, ylähuuli, kasvot oikeen selvästi ja kaikki sormien luut. Varpaita kans tunki kovasti suuhun.. Kuten täällä jonkun muunki vaavi teki!
No tässä vaiheessahan tätä "tutkaa" suunnattiin jalkojen väliin.. :D

Ja ihan 100% tämä vaavi on poika! Ei kuulemma epäilystäkään.. Moneen otteeseen sano, et kato nyt, siinä Se on! :laugh: Kuvissa näky selvät "kassit" ja välissä tieten jotain muuta. Kerto, et jos ois tultu vaikka viikon päästä, ois kivekset laskeutunu jo ja ois voinu olla hankalampi tulkita.

Tytöt oli mukana ja vanhempi tuumas, et meinas itku tulla! Ihania..
Tuli vaan mieleen, et miten sitä osaa poikaa hoitaa/ kasvattaa?!
:D

Nyt jäähallille, taas!

T. erittäin onnellinen Lisbet ja TURO ( ei -liina.. ) 21

Mitä eri tietoa kunnallisessa ultrassa saa kun lapsivesipunktiokäynnillä...?Tai siis mitä muutenkin rakenneultrassa kerrotaan...?Ultra ois ens viikon perjantaina,30.päivä..

Huomenna 19 viikkoa täynnä!!

Noista potkuista,mulla on ainakin päiviä kun en oikein edes keskity tarkkaileen et potkiiko vauva vai ei...On ne vielä niin hentoja..Kyllä mua kanssa välillä huolettaa että potkiiko ollenkaan enää ja sitten olen miettinyt että kasvaako maha ollenkaan vai enkö vaan huomaa..Oon niin hermoheikko että mietin tälläisiä kaikkia koska pelko on persuksissa jos kehitys on loppunut vallan,oon niin monesta paikkaa lukenut noista keskenmenoista vielä viikoilla 18-20...

Masuha & Piskuinen 18+6

Heipsan,

täällä asiat pikkuisen paremmalla mallilla eli verenvuoto loppui. Mutta sitten tänään erehdyin nostamaan tuota vajaa kaks vee kuopusta niin johan hetken kuluttua tuli verta.
Pitäis vaan nyt muistaa olla nostelematta :headwall: mutta aika vaikeaksi menee sitten kun mies menee taas parin päivän päästä töihin.

Lisbetille onnittelut pojasta !

Meillä oli poitsulla eilen painoa ultran mukaan reilu 400g ja näyttäis menevän ihan ns käyrän mukaan.

Mutta nyt tarvii taas lopettaa kirjoittaminen kun tuo kuopus yrittää tulla samoille näppäimille :kieh:

Mulla ihan samat tuntemukset, tai tuntemattomuudet paremminkin, ku parilla muullakin--- ei liikkeitä juurikaan. Tai ovat tod hentoisia. Mulla on aiemmin alkanut tosi aikaisin tuntua, ehkä rv 14 ja hetimiten voimakkaasti. Nyt tunsin 12 viikolla ekat hipaisut eikä siitä juuri ole voimistunut.. Helmikuun 5. on rakenneultra, ja siellä saa mielenrauhan, kai.
Neuvolassa syke viime viikolla oli 150 eli sen perusteella kaikki kunnossa, muttamutta,,,

Meidän neuvolan täti sanoi että pakkaus vaihtuu maaliskuussa. Otan sen tälle viidennelle, viimeksi otin esikoiselle. Vaatteet ovat palvelleet yövaatteina ja nyt on siis aika päivittää ne =)
Haalarin varmasti myyn ja siihen kuuluvan hatun yms tykötarpeet. Liian massakamaa makuuni :o . Myyn ensimmäiselle ehtivälle, varauksia otetaan vastaan tästä hetkestä ;)

Muuten täällä voidaan ihan hyvin, tuskin tietäisin olevani raskaaná ellen lihoisi näin,,, siis plus 12kg nyt... ja sinne pariin kymmeneen nousee kuten tavallista :ashamed:

Piltsu ja nessu 18+4

Onpas niin kiva taas lueskella kaikkien kuulumisia :wave:
Sankofa- samaa mieltä olen kesämielen kanssa, kyllä vauvan liikkumisessa on erilaisia päiviä (ja itsekin eripäivinä ehtii niitä kuulustella tarkemmin) joten huoli pois. Jos mietityttää niin sitten vaan luvan kanssa makeaa massuun ja meet vaikka puoleksi tunniksi lötköttää ja keskityt niin varmaan pikkunakero morsettaa sulle viestejään.
Kerhosta, musta se on ajatuksena ihan kiva, mutta sitten pitäis "kaikkien" muuttaa kerralla, kun ihaninta on se, että joka päivä täällä tapahtuu ja saa lukea vaikka mitä kuulumisia. Itse olen ajatellut että kun en kerro asuinpaikkaa, ammattia, nimiä tms. niin en usko että mua kukaan edes tunnistaa, enkä toisaalta nyt kerro ihan sellaisia juttuja jotka olis niin tosi noloja (tai ketä nyt kiinnostaa mun "salaisuudet" ees) Että tuskin eritavalla kirjoittaisin vaikka olis kerho. Tietty jos joku alkaa häiriköimään meidän pinoa niin sitten pitää miettiä.
Maiskutin, ihana kun saat oikein puolustella, että en o lähdössä, älkää nyt hermotuko =) juu, me ei omiamme niin vaan luovuteta meidän pinosta. Ootan että toi HS:kin tulis takas kun paljon kirjoitteli ja hauskoja juttuja (siis avoimesti kertoi kaikkea niin oli kiva lukea)
Sisu, ihan hurjanhurjanhurjan paljon onnea iloisista ja onnellisista uutisista, nyt saat huokaista syvään ja vaan antaa mennä ja kun tiedät sukupuolenkin niin vielä helpompi jotenkin ottaa vauva jo nyt perheenjäseneksi.
MM83, :hug: varmaan pelottaa, eipä toinen voi sitä kuvitella kun ei ole itse kokenut samaa. Mutta jo kaikkien murphyn lakien mukaankin teidän epäonni (huono sanavalinta mutten keksi parempaa) oli ja meni jo, nyt on vaan hyvien uutisten vuoro.
Bad virgin, samoin täällä, la toukokuun lopussa, mutta täällä ollaan ja pysytään. Viimeksi la oli loppukuusta ja vauva meni viikon yli niin oli niin tylsää loppuajat kirjoitella itse itselleen =) nyt saa olla hih, suunnannäyttäjä =) (tosiaan...)
Ninniliina, ootko yrittänyt ylipuhua niitä että korvaisit poissaoloja jolloin tehtävällä? Kypsää jos jää kurssi sen takia väliin. Muistan kun ite opiskelin ja kaksi lasta oli alle kouluikäisiä niin väkisin tuli joskus poissaoloja, ei kyllä jäänyt kursseja suorittamatta, kai aina sitten "vinguin" jollain konstilla jonkun tehtävän että sai sen tehtyä.
Mitäs nyt, tuskin ne jotka siellä kettuilee niin juuri ketään meistä yhtään tunne, se nyt vaan on toisista hauskaa kettuilla, varsinkin harmaana. Täällä puolen tuntuu olevan sen puoleen hyvin rauhallista.
Maiskutin, mä tilasin meidän 4d:n netin kautta, kävi tosi näppärästi, eikä tarvinnut sössöttää =) tosin tänään oli pakko tarkistaa (ja sössöttää, hih) että varasinko varmasti oikein... maksaa muuten 135 euroa täällä missä menen ja pitäisi olla oikein hyvä ja luotettava paikka, no se nähdään sitten ensi viikolla. Miksi ukko sai potkut koulusta? Tuliko sille liian vähän suorituksia vai mitä?
Ruokahimot, no mulla myös just suklaa tai muut karkit (erityisesti päivällä ruuan jälkeen olis ihan pakko saada joku pieni =) kismet tai vastaava. No varmaan tuota painoa on riittävästi tullut, ma on neuvola. Niin ja kirsikkatomaatit on kyllä törkeän hyviä myös.

Nyt pitää lopettaa, huomenna lisää
kekkeri -21+ jotain

Tänään tuntunut taas vauvan liikkeet paremmin :heart:

Ruokahimoista:Mandariinit,suolakurkut..noi nyt tuli ekaks mieleen.
Ällötykset:Taitaa olla nakit ja makkarat :x hyiii niiden hajukin saa mut yökkimään.

Raffel:Paljon voimia ja jaksamisia.Että ihmiset osaa olla karmeita.Ihan vihaks pistää sun puolesta
:kieh:

Ihanaa kun taas iloisia ultrakuulumisia.Miten helposti ne kertovat sukupuolesta jos kysyy?Kun musta tuntuu et jokaisen mun raskauden kohalla ne on todella nihkeesti sanoneet mitään.Näin siis naistenklinikalla.Saas nähdä miten torstaina menee.Jännittää iha kauheesti...iiiks.Miten tää on aina yhtä jännää.Ihan kun ois ensimmäistä kertaa raskaana.Aina yhtä ihmeelliseltä se tuntuu :heart:

Mulla tuli mieleen et onko kenelläkään muulla ollut sellasta ongelmaa synnytyksen jälkeen et hiuksia on lähtenyt paljon?Siis mulla tän viimosen kaa oli jotain kauheeta.Mulla tippui varmaan puolet hiuksista :( Mistä moinen johtuu ja voiko sitä jotenkin ennaltaehkäistä?Mä kauhulla odotan taas tota hiustenlähtöä |O

Palaillaan :wave:

sankofa & bongos 19 :heart:

Yhteistyössä