Kesäkuun 2008 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lynn_e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kaikki hienosti. Esikoinen täyttää tänään yksi!! Mun pieni vauva!
Mahaa turvottaa kivasti, iltaisin varsinkin näyttää odottavalta.

Vielä kaksi viikkoa neuvolaan ja ultraan!!!

lynn_e 7+2

Ilmoittaudun varovasti joukkoon viikoilla 6+3.
8.6. on LA, mutta veikkaanpa, että siirtyy ainakin viikolla, kun mulla on niin pitkä kierto. Ensimmäinen ultra on tasan kahden viikon päästä, eka neuvola kolmen viikon päästä. Ensimmäistä odotellaan vuoden yrittämisen jälkeen. Ei ollut uskoa todeksi, kun maanantaina plussasin.
Oireita on jonkun verran. Unen tarve on lisääntynyt rutkasti, rinnat ovat arat ja eilen oli ensimmäiset pahoinvoinnit.

Sitten alkaakin valitus. Kaikki mahdollinen pelottaa. Ensinnäkin se, että plussat ovat melko haaleita (selkeästi kuitenkin punaisia eikä mitään "viivanpaikkoja") ja viivat ohuita. En ole koskaan aikaisemmin plussannut, joten en edes tiedä, kuuluisiko sen viivan olla jossain vaiheessa yhtä paksu kuin kontrolliviivan, mutta kaikkea voi näköjään pelätä :/
Tämän lisäksi olen jostain mystisestä syystä ihan varma, että kyseessä on tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Tai tulee keskenmeno. Kaksi viikkoa ultraan on pitkä aika...Tiedän, että varsinaisesti ei ole syytä paniikkiin, mutta olen ihan hermoraunio. Olen tehnyt tällä viikolla jo neljä(!) plussatestiä kolmessa päivässä, koska olen ihan varma, että "huomenna se on jo nega". Saa nähdä, selviänkö huomisaamusta ilman testausta.

Osasyy tässä on varmasti se, että minulla on ihan kauhea olo siitä, että viime viikonloppuna annoin itselleni luvan juoda (ei mitään pärskännejä, mutta liikaa kuitenkin), kun testasin negan kp 43 kohdalla, ja pyyhkiessä tuli paperiin vähän verta. Pidin sitten itsestään selvänä, että menkathan mulla alkoi. Nyt olen sitten ihan varma, että olen aiheuttanut vauvalle jotain ihan kamalaa.

Olisiko kellään mitään rauhoittavaa sanottavaa. Aika järjetön olo :(
Ollaan miehen kanssa niin innoissamme vauvasta, vaikka joka toinen sekunti yritämme käskeä itseämme rauhoittumaan.

Hei Nadele!

Vaikka olisit juonut ihan perskännit silloin ja ennen sitä viikon putkeen, ei ole mitään hätää! Itsellä kävi noin ja viikkoja oli myös tuon verran. Erona tosin se, vaikka todellakin hävettää myöntää, että minulla oli koko kesän putki alla. Muutama meni ainakin per ilta tai sitten kunnon kännit... Ehkä yksi selvä ilta per viikko. Juu, tiedän että olen varmasti maailman tyhmin tai ainkain lähes. Inhottavaa myöntää mutten edes liioittele. Kävin sitten Mehiläisessä gynellä kyselemässä ja todellakin kerroin asian laidan kuten tässä, sillä en aikonut elää epätietoisuudessa 9kk... Olin jo henkisesti valmistautunut tekemään abortin. ONNEKSI lääkäri sanoi ettei ole mitään syytä harkita raskauden keskeytystä. Mitään vahinkoa ei ole käynyt. Hän tosin ankaralla kädellä neuvoi minua miettimään valintojani ja todellakin moitti. Ei ihme... Monella sanalla ei tarvinnut vihjata josko minulla olisi pieni ongelma. Tippaakaan en ole tuon jälkeen tietysti juonut alkoholia. Seuraavan kerran sitten joskus kun pieni on jo maailmassa ja tilaisuuksissa joita sopii sivistyneesti juhlistaa.

NAUTI RASKAUDESTASI!
Älä pilaa sitä liikaa murehtimalla, se mitä tulee eteen niin sitä pohditaan sitten.

-Rv 17+ menossa.

lynn_e...............02.06.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Karolina.............05.06.08..........Esikoinen
Juulia78.............05.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
EmiliaX..............08.06.08.........kolmas
Sanna. .............10.6.08...........neljäs (6/2000, 7/2003, Enkelipoika 11/2006)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Katzu................14.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Mörkö................16.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Sarana................18.6.08..........toinen (esikoinen 1991)
Angsteri..............20.6.08..........esikoinen
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
Satu -81...............22.6.08..........toinen (esikoinen 08/06)

Ilmottaudun mukaan. Tein plussatestin TÄNÄÄN!
Menkat myöhässä pari päivää ja tietoisesti syyskuussa vihdoin päätettiin että jätetään ehkäisy pois, tulee kun on tullakseen. Ja nyt heti on sitten tullakseen.
Toivottavasti kaikki menee hienosti tässä(kin) raskaudessa.

Jotenkin tässä tuntuu tosi hassulta.. ei ole todellista!

Voikaa hyvin, jatketaan myöhemmin.

-Satu rv4+3(noin)-

Tohon juomis-asiaan halusin heti kommentoida; olimme juuri häämatkalla ja viiniä tuli lipiteltyä ja tupakkikin syttyi iltana jos toisena. Toki ne mietityttää nyt, mutta muistan kun ekassa raskaudessani terkka vannoi että vahvoja ovat pikkuiset elämän alut, ja jos eivät ole niin tulevat pois omia aikojaan. Niin luonto toimii.

Nadele............08.6.08(muuttunee)..esikoinen
Sanna. .............10.6.08...........neljäs (6/2000, 7/2003, Enkelipoika 11/2006)

Kiitos kannustuksesta! Itse olen tosin hokenut tuota samaa odottaville tutuille, mutta näköjään sen uskominen ei ole niinkään helppoa, kun tulee omalle kohdalle :/

Kai tässä pitäisi vaan osata rauhoittua. Mä olen omastakin mielestäni ihan naurettava, kun välillä hermoilen ihan hulluna, että mitä kaikkea pahaa lapselle on voinut käydä, ja sitten välillä taas hermoilen, että hermoilemiseniaiheuttaa vielä pian keskenmenon. Onneksi aina välillä ehdin olla onnellinenkin :)

Onnea Sannalle!
Olisipa kaksi viikkoa jo ohi ja voisi tulla kertomaan yhtä hyviä uutisia itsekin.

Olen ihan täpinässä, sain tänään kuulla, että lähipiiriin on tulossa kevätvauva! Ihan mahtavaa, kun tietää, että on sitten seuraa ja leikkikaveri jo valmiina, jos tästä meidän poikasesta kuoriutuisi ihan oikea vauva. :)

Noniin :)

Tuulimunaksi sen sydän hakkasi kyllä aika kovaa! Eli lisään itseni listalle:

Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen

Onnea P in Pinkille tosiaankin! Meillä on varhaisultra 2.11. sitten saadaan nähdä meidän tilanne.
Itselleni on iskenyt ihan älytön väsymys päälle. Onneksi on tuo pikku pyörremyrsky kotona, joka pitää liikkeessä ja hereillä. Muita oireita ei oikeastaan olekaan, mutta siitä en viitsi huolestua, koska ei tuosta ensimmäisestäkään oireilu mitään hurjaa ollut. Mitä nyt rv 12 alkoi raskauspahoinvointi, joka kesti melkein raskauden loppuun...
Kumman rauhallinen olo minulla on ollut,täysin päinvastainen kuin ensimmäisessä raskaudessa. Kaipa sitä jo tietää, mitä tuleman pitää.
Nyt pitänee mennä viemään poju iltapesuille.

Tänään ajattelin tilailla ensimmäistä neuvolaa. Alkoi kummasti tämä raskaus jännittämään -ehkä tästä tulee neuvolan myötä tosiasia...

Jaha. Esikoinen heräsi. Jäi lyhyeen nämä kirjoittelut...

Joko olette kertoneet laheisille asiasta? Jos ette, niin milloin meinasitte kertoa?

Maha on tehda mut hulluksi. Mua ei ole koskaan narastanyt, muuta olisikohan nyt siita kysymys, kun (paitsi etta alavatsaa nipistelee ja pakottaa lahes jatkuvasti) mahalukussa on sellainen olo kuin siella olisi jotain happoa?

Tällä on kuudesviikko alkanut ja viimekertaisen km:n päivät jäävät pian taakse. Alkaa usko raskauteen lisääntyä!!

Millainen olo teillä on? Mulla ei edelleenkään ole muuta kuin alavatsan nippailuja. Ne tuntuu eniten oikealla puolella. Niin ja rinnat ovat turvonneet mutta eivät arat.

Nadele, me ollaan kerrottu porukoille ja läheisimmille ystäville (tai oikeastaan kahdelle läheisimmälle lapsuudenystävällleni). Muille kerrotaan viikolla 10. Mä olen niin avoin, että jos kaikki ei menisi hyvin, niin puhuisin sen kuitenkin ystävilleni. Huomasin viimeksi ettei km puhuta tarpeeksi, vaikka niita tapahtuu niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja angsteri:
Millainen olo teillä on?
Ihan hyvä on olo (kun vertaan lähipiirin odottajaan, joka on sairaslomalla oksetuksen ja väsymyksen takia). Mitä nyt yöllä heräsin ensin mahakipuun ja sitten aamulla rintojen aristamiseen. Kuitenkaan tappavaa väsymystä ja kuvotusta ei ole kuin satunnaisesti. Tämän viikonlopun kova juttu on onnellinen odotus :)

Tänään tuli täyteen 7+0. Olen nyt viikon tiennyt raskaudesta, ja täytyy sanoa, että elämämme pisintä viikkoa ollaan eletty miehen kanssa. Nyt ymmärrän, mitä tarkoittaa sanonta "odottavan aika on pitkä". Ultraan on vielä 10 päivää ja se on ihan tajuttoman pitkä aika!

Niin, ja omaan kysymykseeni vastatakseni. Läheisimmille, eli sisaruksille, ajateltiin kertoa ultran jälkeen, siis 8+3. Kunhan nyt nähdään, että ei ole tuulimuna. Vanhemmille ja muille kerrottaneen joskus rv 12-13, rakenneultran jälkeen, elleivät arvaa itse ensin. Vanhemmilta on helpompi salailla asiaa kuin sisaruksilta, sillä sisarukset asuvat samassa kaupungissa, vanhemmat eivät. Sisarukset myös kykenevät paremmin pitämään salaisuuksia: oma äitini ainakin varmaan hehkuttelisi kaikille vastaantulijoille mummouden riemua.

Minä olen kertonut raskaudestani ystävilleni, sisaruksilleni, vanhemmille ja pojalle. Miehen suvulle kerromme vasta ensimmäisen neuvolan jälkeen (6.10) tai sen jälkeen kun rv12 on ylitetty. Ystäväni ja perheeni on tiennyt IVF-hoidosta ja 2 alkion siirrosta, joten oli aika luonnollista kertoa heille siirron onnistumisesta.

Oireita on edelleen... rinnat kamalan kipeät ja turvonneet. Kuvottavaa oloa ja väsymystä.

Nyt rv 5+4 ja la 18.6

Tosiaan. Mulla on nyt mennyt sekaisin päivät tuon kierron takia. Todellisen kierron mukaan mulla olisi ollut perjantaina 5+4, kun taas ilmeisesti neuvola tulee laskemaan 28 päivän mukaan ja siten oli menossa 5+2... Mun pitäisi kait siirtyä suosiolla tähän neuvolan systeemiin ja siirtää la:kin 18.päivälle. Höh.

Tässä päivitetty lista:

Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)

Mulla on myös alkanut olemaan pahoinvointia. Etoo koko ajan. Mikään ei auta. Kaikki muu on kuitenkin ennallaan. Ei turvotuksia tai tuntemuksia rinnoissa. Aamuisin ei ole toistaiseksi ollut kuitenkaan yhtään heikko olo. Tää äklötys alkaa vasta päivällä/illalla.

Juu ja lisäksi olen nyt pian viikon ajan nukkunut tosi huonosti aamuyöstä. Pyöriminen alkaa joskus neljältä ja jatkuu siihen kunnes "saa luvan" herätä.

Yhteistyössä