Heinäkuun 2010 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmiss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syysmiss

Vieras
Eikö täällä ole muita, joilla laskettu aika menisi heinäkuulle 2010?

Itse testasin eilen ja tänään haalean plussan, täytyy vielä ensi viikolla testata uudestaan ihan vaan varmuudeksi ;-D Ja täti pysyköön poissa!
Näillä näkymin la osuisi 26.7.2010.

Moi!
Mulla sattuu la tuohon 10.7, toista odotan. Mitään oireita ei juurikaan ole, mutta eipä ollut tuosta esikoisestakaan. Ekaa neuvolakäyntiä tässä odotellessa, joulukuun alussa. Sikainfluenssapiikin kävin hakemassa heti kun tein positiivisen testin.
Mukavaa odotusta :)

Moikka!

Tuulian kanssahan me taidetaankin olla jo tutut Marraskuisista. Toista siis täälläkin odotellaan, olikos se LA nettilaskurin mukaan nyt 17. heinäkuuta vai mikä. Kotona jo tasan viikkoa vajaa yksivuotias tyttö.
Olo on toistaiseksi ollut ihan ok, pientä kuvotusta ja väsymystä alkanut ilmetä, mutta toistaiseksi ihan siedettävissä määrin.
Yritän olla kauheasti sikaa ajattelematta, mutta kieltämättä se on vähän väliä mielessä, varsinkin kun täällä meilläpäin ei raskaanaolevia rokoteta kun vasta ekan kolmanneksen jälkeen, ja noita perusterveitä ipanoita who knows koska. Se vähän ahdistaa, että miten tän talvikauden yli selvitään muka sairastumatta..
Mut nyt en voi kauempaa jatkaa, oli vaan lyhyt esittäytyminen! Rauhallista odotusta!

Moikka vaan Tuulia ja Sacha! Onpa täällä vähän heinäkuisia odottajia, minne lienee menneet?
Mulla kanssa toinen raskaus. Esikoinen, poika syntyi keväällä 2007, eli ikäeroa tulee reilu kolme vuotta. Vähän venähti tämän toisen kanssa, oli paljon kaikkea muuta meneillään elämässä. Onneksi tärppäsi nopeasti, ehkäisyn jätin pois jo kesällä, varsinainen yritys alkoi vasta syksyllä.
Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa kaikki maailman vaivat, toivottavasti tähän toiseen ei sitten tulisi. Päätä vähän särkee, nukuttaa ja viluttaa. Vähän olen ollut kiukkuisempi ja lyhyt pinnainen. Eipä muuta.

Ehkä mäkin nyt sitten tänne uskaltaudun. Eli, toista lasta odotan, viikkoja on nyt noin 6, mutta kierto on ollut niin sekaisin, että en ole asiasta ollenkaan varma. Esikoinen on melkein 2- vuotias, kesällä lopetin minipillereiden syömisen ja kierto on ollut mitä sattuu välillä 21-32 päivää. Lokakuun alussa kuvittelin jo olevani raskaana, mutta sain ilmeisesti hyvin aikaisen keskenmenon. Toivottavasti tämä kaveri pysyy kyydissä.
Edellinen raskaus ( ja synnytys ja vauvan elämän alkuaika) oli tosi vaikeat, nyt oireita ei ole oikeastaan ollenkaan. Palelen ja väsyttää hieman, nännit ovat myös herkät. Viimeksi oli niin poikki, etten jaksanut yhtään mitään, mutta varmaan sekin vaikuttaa, että silloin olin töissä ja nyt olen pojan kanssa kotona ja käyn satunnaisesti luennoilla.
Varhaisultraan tekisi mieli, ihan jo sekin takia olisi mukava tietää millä viikoilla mennään. Miestä täytyy tässä suostutella, sen mielestä kaikki tollainen on ihan turhaa.
Hyvin vointeja kaikille!

Täällä yksi heinäkuinen odottaja, la nettilaskurin mukaan 19.7.
Meillä tulee lasten ikäeroksi jokseenkin kaksi vuotta kun esikoinen on syntynyt 23.7. Enpä meinannut uskaltaa alkaa tänne vielä kirjoitelemaan kun tää on niin alussa vielä.

Miten teillä joilla on jo ennestään lapsi, tuntuuko tämä odotuksen alku nyt erilaiselta? Meillä miehen kanssa on jotenkin epätodellinen olo, ihan kuin ei olisikaan raskaana kun arki jatkuu niin kuin ennenkin ja elämä pyörii tuon tyttären ympärillä. Eka odotus oli niin uutta ja oltiin tosi onnellisia koko ajan. Nyt on olo suunnilleen, että "jaahas, vai niin".

Olen kotona hoitamassa lasta, tällä hetkellä tavallisessa flunssassa hiukan. Vielä ei ole mitään raskausoireita, jännittelen sitä alkaako se mahtava pahoinvointi joka oli viime odotuksessa 24/7 päällä.

Heippa! Kivaa, että täällä on tullut lisää kirjoittajia.

Maru-maru: kyllä siinä ensimmäisessä raskaudessa tunnusteli oloaan paljon tarkemmin, ja koko ajan oli asia mielessä. Myönnän, että nytkin ajatukset palaavat useaan otteeseen pieneen ihmeeseen, joka tuonne vatsaan on asettunut kasvamaan.

Lullu: Mulla oli kanssa ensimmäinen raskaus vaikea, pahoinvointia, verenpainetta, painonnousua... Synnytys päättyi kiireelliseen sektioon (22 kestäneen synnytyksen jälkeen), ja pojalla oli koliikki 2kk. Sen lisäksi hän on ollut huono nukkumaan, ensimmäinen kokonainen yö nukuttiin vasta joskus 1,5 vuotiaana. Siihen asti mentiin 3-6 heräämisellä per yö. Nyt nappula 2,5 v ja vieläkin herää välillä yöllä, nyt tosin harjoitellaan omaan sänkyyn siirtymistä.

Ei jääny mulle yhtään ruusuiset kuvat odotus/synnytys/vauva-ajasta. Yhtään aikaisemmin en olisi ollut valmis kakkosta tekemään, vuosi sitten olin vielä tosi väsynyt.

Ensi viikolla ajattelin soittaa neuvolaan ja varata myös yksityiseltä lääkäriltä ajan varhaisultraan joulukuun puolelle. Mulla olis nyt nettilaskurin mukaan rv 4+3. Aikalailla paikkansa varmaan pitää, luulen että tunnistin oviksen.

Tänään alkoi kipuilut alavatsassa, muistaakseni näin oli ekassakin raskaudessa. Vähän niinkuin menkkojen aikaan, mutta lievempänä. Päätä särkee edelleen aika ajoin, ruoka ei oikein maistu ja vähän väsyttää. Parasetamolia olen ottanut parina päivänä.

Innolla odotan jo kevättä ja kesää, taitaa vaan joutua (tai päästä) ajoissa äitiyslomalle, jos täytyy pitää kesäloma ennen sitä.

Pahoittelut Moonsunille :(.
Hyvin ei mene täälläkään, eilen alkoi vuoto ja tänään se on ollut runsaampaa joten luulen, että huomenna ei ole ultrassa mitään ultrattavaa :(

Pahoittelut Moonsun ja Tuulialle peukkuja, toivottavasti olisikin ihan viatonta vuotoa. Mä vuodin edellisen raskauden , ekan kerran noin viikolla 8-9, seuraavan kerran tuli ihan kunnolla verta viikolla 16. Sen jälkeen vuotoa oli tasaisesti aina kun tein jotain. Oli todella rasittavaa ja hermoja koettelevaa.

No voi Tuulia, pahoittelut sullekin.
Nyt meitä on täällä enää kaksi.. tästä syystä minäkin arvelin että joko jo uskaltaisin alkaa kirjoittelemaan. Siksi täällä varmaan ei vielä ole mikään tungoskaan.
Toivotaan nyt että me, lullu, saadaan pysyä tässä ketjussa ja saadaan lisää väkeä mukaan kun aika hieman kuluu. Viime raskaudesa taustailin pari kuukautta ennen kuin uskaltauduin kirjoittelemaan mitään itse.

Nyt meitä on täällä enää kaksi.. tästä syystä minäkin arvelin että joko jo uskaltaisin alkaa kirjoittelemaan. Siksi täällä varmaan ei vielä ole mikään tungoskaan.
Toivotaan nyt että me, lullu, saadaan pysyä tässä ketjussa ja saadaan lisää väkeä mukaan kun aika hieman kuluu. Viime raskaudesa taustailin pari kuukautta ennen kuin uskaltauduin kirjoittelemaan mitään itse.

Olenpa kirjoittanut kiireessä, onhan meitä kolme, siis Sacha myös!! Anteeksi epähuomioni!

Lullu ja Sacha, oletteko ottaneet sikainfluenssarokotteen? Minä en ota sitä, kun siitä turvallisuudesta on ollut juttua suuntaan jos toiseenkin.

Olenpa kirjoittanut kiireessä, onhan meitä kolme, siis Sacha myös!! Anteeksi epähuomioni!

Lullu, oletko ottanut sikainfluenssarokotteen? Minä en ota sitä, kun siitä turvallisuudesta on ollut juttua suuntaan jos toiseenkin.

Olisiko täällä hoidoista plussanneita, joilla LA kesällä? Meillä ensimmäinen ivf tuotti tulosta, olo on epäuskoisen onnellinen.

Otin sikainfluenssarokotteen yli kaksi viikkoa sitten miltei samantien plussattuani. Tietenkin nyt hirvittää, ettei tule mitään vaikutuksia vauvan kehitykseen, mutta toivon mukaan ei.

Ääh, yritin muokata viestiäni, mutta eihän se ollutkaan niin yksinkertaista. Siis Sachahan jo kertoikin, että heilläpäin ei alkuraskaudessa rokoteta. En nyt oo oikein sinut tän Ellien uuden ilmeen ja systeemin kanssa vielä.

Tuulia, olen todella pahoillani. Mä pelkään ihan mielettömästi keskenmenoa ja olen tässä monta kertaa ajatellut, että onko siellä massussa ketään, kun olen kanssa aika oireeton.

Tervetuloa Uniperhonen, kiva, että hoidot tuottivat tulosta. Kaveri sai alle kuukausi sitten lapsen, olivat kauan yrittäneet ja aloittivat hoidotkin. Kolmas kerta tuotti tulosta, saivat aivan ihanan pikkuneidin. Ja aiheuttivat mulle älyttömän vauvakuumeen.

Sikainfluenssarokotetta en ole saanut enkä saa allergiani takia. Olisin sen kyllä mielelläni ottanut, olen vielä astmaatikko, vaikkakin periaatteessa täysin oireeton. Viimeksi olen oireillut kunnolla edellisen raskauden aikana, vikalla kolmanneksella sairastuin flunssaan, joka pesiytyi keuhkoihin ja vaati parin kuukauden erilaiset hoidot ja lääkitykset. Oli harvinaisen kurja olo.

Maru-Maru, mä taustailin koko viime raskauden täällä kanssa, en uskaltautunut mitenkään kirjoittelemaan, olin ihan varma, että jotain pahaa tapahtuu heti sillä paikalla. Me kerrottiin läheisille ihmisille vasta joskus viikon 17 paikkeilla ja osalle kavereista viikon 24 jälkeen. Mun kavereilla ei ole vielä lapsia ja senkin puolesta jotenkin arastelin kertoa, tiesin kavereiden suhtautumisen muuttuvan heti. Ja niin kävikin, eivät oikein ymmärtäneet, miksen enää voi tulla ja mennä, vaan viihdyn mielummin kotona.
Olo on nyt jotenkin rauhallisempi kuin edellisellä kerralla. Arkea tämä raskaus ei ole paljoa muuttanut, kaikki pyörii meidän pienen miehen ympärillä. Ei olla asiasta miehenkään kanssa oikein puhuttu, katsotaan, jos eka ultra muuttaisi asioita todellisimmiksi. Mies kyllä ei ole vieläkään valmis maksamaan ultraa yksityisellä....

Hei taas! Tänään soittelin neuvolaan ja sainkin ajan jo keskiviikolle. Mitens teillä muilla, joko olette neuvolan kanssa olleet yhteyksissä? Nainen sanoi, että kokeillaan sydänäänien kuulumistakin jo, koska saatan kuulemma olla pidemmälläkin. Nyt on mun laskujen mukaan menossa noin viikko 7 ja ehkä pari päivää sen päälle.

Mulla on ensi viikolla ensimmäinen ultra, jännittää todella kovasti. Onko teillä ollut alavatsassa kipuiluja? Fyysisesti voin hyvin, mutta henkisesti on todella raastavaa, kun ei tiedä mitkä olot kuuluvat asiaan ja mitkä eivät.

Mä sain neuvolasta ajan vasta 14.12. (muistaakseni). Olen myös omien laskujeni mukaan viikolla 7. Mistä neuvolan täti puhelimessa niin päätteli, että olisit pidemmällä? Olispa hienoa kun kuuluisi sulla ne sydänäänet jo! Meidän neuvolantäti ei viime raskaudessa suostunut niitä vielä eka kerralla kuunteleen, sanoi että sitten vaan turhaan huolestutaan jos ne ei kuulukaan vielä. Menin sitten omalla kustannuksella ultraan, koska halusin saada varmuuden että siellä sydän sykkii. Nytkin tekis mieli mennä, ihan oman mielenrauhan takia.
Tuu sitten kertoon miten kävi?

Uniperhonen, menkkamaiset kivut alavatsassa kuuluu asiaan, ne johtuu kuulemma siitä kun kohtu venyy. On mulla myös ollut niitä, mutta ei niin pahoja kuin eka raskaudessa oli.

Koska sulla on laskettu aika kun jo eka ultra on tulossa?

Laskettu aika on heinäkuun puolivälissä. Tämä ultra on niin pian siksi, että se kuuluu vielä hoidon seurantaan. Vasta sen jälkeen normaalin neuvolan piiriin. Sykkeen pitäisi ilmeisesti näkyä kuitenkin jo, toivotaan, että siellä joku on.

Uniperhonen, mulla oli ekassa raskaudessa aivan älyttömiä vatsakipuja, kasvukipuja kuulemma olivat, mutta välillä epäilin jo kohdunulkoista niiden takia. Normaalia se taitaa olla että jonkin verran sattuu, nyt en vielä ole vastaavia kipuja ollut lähes ollenkaan. Vähän repäsykipuja on kyllä ollut jo, kun olen jotain puuhannut. Onnea ultraan, ihanaa, että pääset jo pientä kurkistamaan!

Maru- Maru, me nähtiin neuvolan naista tossa noin kuukausi sitten ja valittelin silloin omaa pahaa oloani. Luulin olevani vatsataudissa ja nyt nainen sitten kyselikin, että miten oli edelliset kuukautiset, olivatko ihan normaalit. Edelliset menkat olivatkin noin viikon myöhässä ja tavallista lyhyemmät, kuvittelin niiden olevan joku alkuraskauden keskenmeno, mutta saas nyt sitten nähdä. Mä kyllä uskon, että oon tosiaan sillä viikolla 7+ enkä suinkaan kuukautta edempänä. Tuskin mitään sydänääniä huomenna kuuluu, oon jo psyykannut itseäni niin, etten kovasti pettyisi. Neuvolassa ei ole ultraa, joten sen dobblerin varassa ollaan. Edellisestä kuunneltiin ekassa lääkärineuvolassa, oliskohan ollut joskus viikolla 11-12. Ja silloinkin lääkäri sanoi, ettei tässä vaiheessa yleensä edes kuunnella vielä, ettei tulisi turhia pettymyksiä.

Mä tuun huomenna kertomaan mitä kävi. En vielä osaa ajatella, että huomenna on tosiaan eka neuvola. Pitääköhän sinne muuten ottaa vanha neuvolakortti mukaan? Tai onhan niillä ne tiedot jo siellä valmiina koneella...

Yhteistyössä