Kesäkuun 2008 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lynn_e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lynn_e...............02.06.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Karolina.............05.06.08..........Esikoinen
Juulia78.............05.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
EmiliaX..............08.06.08.........kolmas
Nadele............08.6.08(muuttunee)..esikoinen
Sanna. .............10.6.08...........neljäs (6/2000, 7/2003, Enkelipoika 11/2006)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Katzu................14.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Sarana................18.6.08..........toinen (esikoinen 1991)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Angsteri..............20.6.08..........esikoinen
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
Satu -81...............22.6.08..........toinen (esikoinen 08/06)[/quote]

Moi!
Täällä kanssa yksi odottaja, joka miettii uskaltautuuko jo listoille mukaan, mutta eiköhän kaikki mene ok. Summa summarum: olen yhden kohta 2v. pojan äiti eli pikkukakkosta odotellaan oiskos nyt siis rv 6+0. Vielä en ole tilannut aikaa neuvolaan enkä ultraan. Ensimmäinen raskaus meni rv 9 kesken vuonna 2004 joten sitä on jollain tapaa varovainen innostumisessaan ehkä sitten. Toisaalta taas tuntuu, että sitä on niin kiire töissä ja kaksivuotiaan kanssa leikkiessä, ettei meinaa edes hänen 2v. neuvolaansa ehtiä tilaamaan. Minkähänlaista hulinaa se elämä sitten kahden kanssa onkaan?
Oireita on jatkuva etova olo ja erona tuohon edelliseen raskauteen on se, että jo tässä vaiheessa on närästystä, joka viimeksi alkoi vasta vikalla raskauskuulla. Välillä mullakin tuntuu pientä vihlomista kuten joku muukin mainitsi eli ehkä sitä on paikat jotenkin "löysemmässä" kunnossa tällä tokalla kertaa.
Sitten näitä morkkisjuttuja: Flunssarokotteen otin kaksi päivää ennen testin tekemistä ja jo ennen raskauden alkua on ollut kova flunssa päällä joten nyt 7 viikon potemisen jälkeen olen lisäksi antibioottikuurilla (ohjeissa sanotaan onneksi että voi syödä raskausaikana). Lisäksi viikonloppuna ennen testin tekoa olin kaverin valmistujaisissa ja vedin kans kaikki punaviinit ja sauhut jne.
Hyvää tässä sairaslomalla ollessa on se, että voi rauhassa olla etova olo eikä tarvitse kärvistellä duunissa. Nautin tästä vielä pari päivää ja menen töihin vasta maanantaina jee.
Paras kaveri huomasi raskauden heti kun mulle "ei maistunut" punkku. Siskolle kerroin tänään kun hän oli saanut niin paljon huonoja uutisia, että piti piristää positiivisilla uutisilla. Vanhemmille ja miehen vanhemmille kerrotaan varmaankin sen niskapoimu-ultran jälkeen tai ainakin odotellaan vielä jonnekin 9 viikolle.
Hauska tavata teidät kaikki!

Mietin jo tulevaa... äitiyslomaa. Olen ammatiltani yöhoitaja ja nyt jo mietin, että kuinkahan kauan yön valvominen ja mummujen ja ukkien nostelu onnistuu.
Naapuri kertoi, että häneltä kiellettiin yötyö kokonaan, kun hän odotti lastaan.
Minulla taas ei ole mahdollisuutta tehdä päivätyötä, ellen vaihda työpaikkaa.
Onko muilla kokemusta yötyöstä raskauden aikana?

Tänään rv 6

Huhheijaa,

Mulle iski heti huoli kun mulla ei ole ollut tänään huono olo ollenkaan... Tänään siis 8 viikko lähti käyntiin... Tosin äidin mukaan pahoinvointi ei kuulu meidän suvun raskauksiin, että ei sen poistuminen tietenkään välttämättä mitään tarkoita.

Mutta mutta... Sanokaas milloin saan seuraavaksi tietää jotain uutta vauvasta? Meillä on eka neuvola 9+1 (tai 8+6 ekan ultran mittauksen mukaan). Mitä ihmettä siellä tehdään? :) Neuvolatäti sanoi, että siihen kannattaa varautua ettei sydänääniä vielä kuulu. Jos neuvolassa ei ultrata eli mitään ei näykään, niin milloin mä sitten näen lapsestani seuraavat elonmerkit? On pitkä aika jonnekkin 12 viikolle odottaa, että saisi jotain varmuutta pikkuisen tilasta.

Nostetaanpa meitä ekalle sivulle :)

Tervetuloa uusille mukaan

Kyllähän tämä alkuvaihe on yhtä kärvistelyä ja minuakin harmittaa kun omassa neuvolassa ei ole ultraa.
Eli ensi ma menen yksityisesti ultraan, tänään 7+0. Sit np-uä pitäisi olla viikolla 11 suurin piirtein.

Eilen oli eka neuvola ja ihan ok käynti, ei mitään maata mullistavaa. Paljon tuli luettavaa (suurin piirtein samat kuin viime vuonna). Viime vuonna kävin myös tämän ekan neuvolakäynnin ennen km:ää.
Nyt sovittiin seuraava kerta 28.11 ja silloin olisi terkka +lääkäri ja silloin tarkoitus mm. kuunnella sydänääniä

Mukavaa viikonloppua kaikille

Katzu täällä perässä tullaan ja nyt on viikko 7 (6+1). Noi viikot tuntuu paljon kivemmilta sanoa kuin tarkat viikot ja päivät.... viikko seitsemän tuntuu paljon mukavammalta kuin 6+1...

Varasin neuvolan tiistaiksi. Samana päivänä mulle aloitetaan juurihoitokin. Loppuun tekevät sen sitten synnytyksen jälkeen (kun nyt vaan kaikki menisi hyvin!!!).

P in pink, oletko ajatellut mennä vielä uudelleen ultraan ennen neuvolan ultraa? Mä kävin jo yksityisellä, mutta voi hyvin olla että käyn vielä uudestaan ennen viikkoa 12. Sinne tuntuu olevan niin pitkä aika.

Ihanaa huomenta kaikille odottajille. Kertoisko joku kokemusta omaava milloin normaalisti saadaan aika lääkärille, joka sitten ultralla tutkii? Onko se vasta viikolla 12 (ellei yksityiselle mene)? Kauhean pitkä aika odottaa.

...Lisäkysymys edelliseen. Paljonko se yksityisultra maksaa? En jaksaisi enää lähimmäisiltäni asiaa piilotella, kun ei kuulu luonteeseen ja toisaalta ei viitsisi kertoakaan ennenkuin varmistuu, että siellä jotain elelee ja voi hyvin. Apuaaaa!!!!

Sorry,mutta musta olisi kiva säilyttää tää koko ketju alusta loppuun.. mites on muilla? Helppoahan se on klikata auki viimesin linkki,eiks niin:)

Itsellä alkoi oksentelu nyt tällä viikolla ja samoin armoton väsymys. Ei millään jaksas olla valveilla,krooh pyyh;)

Kirjoittelen myöh. lisää,kun ehisin.

Niin edellinen viesti oli MinttuO:lle.

Joku kyseli vitamiineistä, itse syön multivita plussaa(ja yritän tietty terveellisesti muutenkin syödä). Tällä hetkellä kaikki rasvanen ja käristetty ruoka yököttää,en pysty ees maistamaan esim.pizzaa. Sitä vastoin esim. kotimaisia omppuja ja klementiinejä tulee vedettyä paaaljon. Vesi maistuu pahalle,paitsi jos se on JÄÄkylmää,eli pidän vesilasia jonkin aikaa pakastimessa:)

Tämmöstä tänne

En yhtään ymmärrä, mikä järki on vaihtaa uuteen? Tulee vaan samat asiat sitten jauhettua 100 kertaan, kun uudet keskustelijat eivät voi tarkistaa, että onko asioita jo puitu. Kai nyt jokainen osaa painaa sitä suurinta numeroa, ja ei kaikki ketjuun kirjoitettuja viestejä tarvitse joka kerta lukea kun tällä käy.

No, sitten asiaan. Ensimmäinen yllättävä raskausutelu koettu. Kaveri paukautti, että "ootko raskaana kun sun tissit on yhtäkkiä noin järjettömän isot"? Sain sitten änkytettyä jotain uusista pushupeista ja saattoi jopa mennä läpi. En ole koskaan kuullutkaan, että joku olisi niinsanotusti jäänyt tisseistään kiinni :)

Liitän tämän myös tänne...

Enpäs näköjään osannut ollenkaan ajatella ettei tämä kaikille sovi...sori...meillä tuolla haaveilupuolella oli tapana aloitta uusi ketju kun vanhaan tuli 100 viestiä täyteen...ja siksi siis näin toimin...olen pahoillani jos tämä jota kuta häiritsee...ajatuksena siis se että helpompi seurata keskustelua kun ei ole niin montaa sivua...miksi kaikki jutut pitäsi olla samassa keskustelussa...kyllähän kaikki jotka aktiivisesti on keskustelussa mukana tietää mitä kenellekkin kuuluu ja missä mennään. Mutta...??

Voitte toki unohtaa tuon minun aloittamani kokonaan ja jatkaa kirjoittelua tänne alkuperäiseen ketjuu. Tarkoitukseni ei ollut loukata tai mitenkään muutenkaan sotkea teidän kuvioitanne...

Siispä pyydän anteeksi ja poistun vasemmalle...

Hei Oliko ja Voihan!

Mikäli olet ketjussamme, ole ystävällinen ja jättäydy pois!
Me muut aiomme olla järkeviä, eikä vastailla tänne enää.

Kesää odotellessa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nadele:
En yhtään ymmärrä, mikä järki on vaihtaa uuteen? Tulee vaan samat asiat sitten jauhettua 100 kertaan, kun uudet keskustelijat eivät voi tarkistaa, että onko asioita jo puitu. Kai nyt jokainen osaa painaa sitä suurinta numeroa, ja ei kaikki ketjuun kirjoitettuja viestejä tarvitse joka kerta lukea kun tällä käy.
quote]

Olen samaa mieltä.
Periaatteesta en kirjoita uuteen ketjuun, vaikka kirjoittaisin YKSIN tähän.
Harmittaa kun kirjoitetut jutut "pyyhkiytyy" pois.
Ei mitään henk.koht.

Mulla mennyt ihan hyvin. Ei oikeastaan tunnu kovin "raskaana-olevalta" jos ei oteta lukuun pieniä nippailuja alavatsasta silloin tällöin.
Mulla oli eilen ratsastuskilpailut, niihin valmistautumiseen meni koko viime viikko.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan illan koulutukseen, pärjäilkäähän :)

Satu

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000 [/quote]

halusin nostaa tämän, oli aika mielenkiintoinen... :)

Käyn kommentoimassa tuolle jollekkin joka luulee minun käyttävän myös muuta nikkiä...
en ole käynyt tänne kirjoittamassa millään muulla nimimerkillä...se on joku muu...
Koska minulle on ihan sama mihin kirjoitetaan...

Yhteistyössä