V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:on se omituista että noita äitiyttä suorittavia täydellisiä mammoja tuntuu olevan vaikka missä ja äitiyskin voidaan kääntää naisen alistamiseksi sekä miesten syrjimiseksi milloin milläkin verukkeella.
Todellisuudessa en ole koskaan, ikinä, missään törmännyt näihin suorittajaäiteihin tai toisten valintojen moralisointiin, vaikka tuttavapiirissä on äitejä jotka vievät vauvan hoitoon pienenä, äitejä jotka ovat kotona vuosia, äitejä jotka antavat purkkiruokaa, taaperoimettäjiä, pulloruokkivia äitejä, kestovaippalijoita jne. En ole kuullut koskaan kenenkään paasaavan siitä kuinka hänen tekemisensä ovat se oikea ja paras tapa.
niitä äitejä löytyy vain keskustelupaltoilta jotka jaksavat kesityyä fanaattisesti ajamaan "lapsen etua" joka vaihtelee aina kulloisenkin kirjoittajan omien käsitysten mukaan.
toki on mahdollista että tuntemani ihmiset vain ovat sentasoisia paskahousuja että eivät kehtaa vouhottaa oikeassa elämässä omaa parasta tapaansa tehdä asiat ja purkavat sitten patoutumiaan palstalla.
Se ei kyllä ole mikään mielipideasia, että VAUVAN etu on olla kotihoidossa. Koko perheen etu saattaa jossain tilanteessa vaatia sen, että lapsi joutuu liian pienenä päivähoitoon, mutta se ei tarkoita että kyseessä olisi todellakaan mikään ihannetilanne.
löytyihän se palstafanaatikkokin heti kertomaan omaa ehdotonta mielipidettään joka ei tietenkään ole mielipideasia vaan ainoa oikea totuus![]()
Minun mielipiteeni? Täällä oli kerran gallup siitä, onko alle 1v liian pieni hoitoon ja 4 sivun ketjussa jokainen vastasi, että on. Sitä mieltä ovat myös lukuiset tutkimukset. En itse asiassa tunne yhtäkään ihmistä, jonka mielestä päiväkoti/pph on lapselle parempi paikka kuin kotihoito. Surullista, jos mielestäsi vieras ihminen on parempi hoitaja lapselle kuin äiti/isä?Tunnen paljonkin äitejä, jotka ovat vieneet alle 1v:n hoitoon, mutta kukaan heistä ei ollut sitä mieltä, että se olisi ollut lapsen kannalta ihannetilanne vaan kyseessä oli aina jonkinlainen pakko.
missähän kohdassa väitin että mun mielipiteeni on että lapsen etu olisi mennä hoitoon vauvana tai että joku vieras ihminen olisi parempi vaihtoehto?
Mä en sanonut mitään muuta kuin että tämä palsta on ainoa paikka jossa ollaan niin kärkkäinä tuomitsemassa muiden tekemisiä siksi että omat mielipiteet ovat niitä ehdottoman oikeita ja siksi muiden olisi toimittava niiden mukaan. Tosielämässä ei hyökkäyksiä "lapsen edun nimissä" ole näkynyt koskaan, riippumatta siitä miten toiset elävät.