Kesäkuu 2006/9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täällä kaikki ennallaan :) pikkuinen potkii aina välillä ja vatsa kasvaa. Ruoka maittaa liiankin hyvin, alkuraskauden kuvotus on kyllä tiessään ja ehkä se sitten painossa näkyy.. toivottavasti en liho yli puolta kiloa/viikko tahtia nyt näinä viikkoina ennen seuraavaa neuvolaa. Toisaalta, eikös se paino yleensä nousekin eniten juuri näillä raskausviikoilla? muistan jostain lukeneeni.
Oletteko harkinneet lapsivakuutusta? siis sitä, mikä pitää ottaa jo syntymättömälle lapselle. Se kun pitäisi ottaa viim.3kk ennen laskettua aikaa, ei tässä olekaan hirveesti aikaa jäljellä! Aika tuntuu nyt menevän kuin siivillä.

ultrauutisia myös,rakenneultrassa käytiin 25.1 ja vauva oli niin liikkuvainen ettei sydämen suonia saatu kuvaan,kaikki oli kunnossa kuitenkin ja varattiin uusi aika viime perjantaille ja nyt vauva suostui kuvattavaksi. Kuudessa päivässä paino oli noussut n.105g. Laskettu aika ei ole matkanvarrella muuttunut,nyt rv 22+4. Pituudesta en päässyt selvyyteen mutta ekassa rakenneultrassa hoitaja näytti muistaakseni 20cm viivottimesta että tämän mittanen.Pissalla saa juosta vähän väliä ja närästää välillä mutta muuten kaikki ok.Huomenna neuvola,katotaan laitetaanko mut rautakuurille,viimeksi hemoglobiini 128 ja 120 on vissiin raja. Oletteko kuulluut saman jutun et nestemäinen rauta imeytyis paremmin ku esim tabletit?

Aiiih! Sattuu nivusiin ja vatsa liekeissä, illan töissä ja kaksinkerroin saa kävellä pois! Tuskaa! Huomenna varmana lääkäriin, jos se raaskisi kirjoittaa vähän sairaslomaa koska on ihan hirveää miten voi tulla paikat näin kipeiksi! En voi itsekkään uskoa mikä vaikutus 6h portaissa juoksemisella on navasta alaspäin! Päänsärkykin vaivaa ja kaikki veriarvot ja verenpaineet liian alhaisia, ilmankos huippaakin. Huomenna rauta kauppaan :). Ja tänään sain kuulla muksun sydänäänet ensimmäistä kertaa 143krt/min! Ihan kuin olisi peltiä tuulettanut, sellainen ääni kuului! Onneksi kaikki hyvin hällä tuolla!
Aikamoisia luukaaleja on tosiaan muilla, kun tässä yksiössä/3krs/ilman hissiä joudutaan elelemään varmasti vielä kun muksu syntyy. Ei näytä Helsingin kaupungilta irtoavan isompaa millään, kaksio tosiaan haussa..
Meillä on molemmat ultrat mennyt oikein mukavasti. Silti ajattelimme 4D ultraa kun pakollinen lääkärin tarkistus 3viikon päästä, saadaan sitten se sukupuolikin selville jotta pääsen ompelu/maalaus hommiin.
Keksin itselleni tänään neuvolan jonossa puuhaa, taidan painua yrittäjä kurssille nyt odotusaikana ja pistää pienen firman pystyyn kun lapsi on syntynyt ja hiukan kasvanut. Liikeideat sun muut ovat valmiina jo. Vähän vaan juridista oppia jne. vielä niin avot! Onkohan ihan hullua? Mutta olen aina (heh.5v työ elämässä) inhonnut työskennellä muiden palkkalistoilla, haluan itse päättää omasta elämästäni ja toimeentulostani, nähdä oman käteni jäljen ja raataa oman juttuni eteen. En ole ikinä ollut mikään nöyristelijä, siksi on saanut kärsiäkkin kun ei saa turpaansa pidettyä kiinni.. Mutta asiaan tulee muutos!
Ohoh, meni hieman aiheen vierestä.. Siis raskaana tässä oltiin oikein kovasti ja niistä asioistahan pitää keskustella kun on palstakin oikein. Hampilääkäriin soitto asap! Kiitos ja palaillaan... Pakko purkautua, tunteet kuohuksissa ja viikot 21+2

22 viikkoa täynnä tänään ja neuvola takana.

Jännä miten hirveästi tässä vaiheessa voi pienen syke heitellä. Välillä nakutti kamalaa vauhtia ja sitten tuntui hidastuvan lähes olemattomaksi. Neuvolatäti sanoi, että vielä ihan normaalia ja pitäisi tasoittua loppua kohden.

Saatiin lomakkeet ym. aitiysavustuksen hakua varten. Täytyy niitä täytellä nyt sitten jossain vaiheessa. Poika on reippaillut mahassa päivittäin ja isälleen aina vain helpompaa tunnustella vatsan päältä potkuja.

Vatsa on nyt parin viikon sisään tuntunut pullahtaneen ihan kunnolla. Enää ei ole varmaan muillekaan enää pienintäkään epäilystä että odotan.

Mulla oli hemoglobiini enää vain 110, muttei vielä määrätty rautakuurille, koska neuvolatäti arveli mulla olevan hyvät rautavarastot kun alussa hemoglobiini oli 141.

Ja kiloja on nyt sitten tullut 10 lisää lähtöpainosta, vaaka näytti tosi pelottavaa 69kg. Enimmilläni olen koskaan painanut about 64kg. Ei ole enää hiukkaakaan hoikka olo, vaikken kyllä näytä mitenkään pulskalta vielä. Mutta eipähän ole tarvinnut pahoinvoinnista kärsiä. Tosin nyt täytyy kyllä ottaa itseä niskasta kiinni tuon kaiken turhan sokerin takia. Ei enää suklaa- ym. mässäilyä. Ja ku vaa jaksais raahata ittensä tonne pakkaseen käveleen :-/

Tulenpa minäkin sitten kertomaan taas ultrakuulumisia.

4D ultra oli aivan ihana kokemus, koko raskauden tähtihetki. Siellä meidän typsy köllötteli mahassa ja saatiin lähes valokuvan tarkkoja kuvia muistoksi vino pino. Uskoisin, että ultraus teki hyvää erityisesti miestä ajatellen. Raskaus tuntui vielä entisestään konkretisoituvan hänelle nyt. CD-rompulle tallentui myös videota liikkuvasta vaavista. Lääkäri kävi todella tarkasti koko vauvan läpi ja kertoi yksityiskohtaisesti, että kaikki on kunnossa (hammasrakenteet, sisäelimet, sydän, aivot, vatsa, raajat ym.) Saatiin vielä kaikki paperilla mukaan kotiin, siinä ultran lomassa kun oli hiukan hankala keskittyä kun ruudulla keinui meidän oma vauva. Saatiin myös täysi varmuus sukupuolesta. Lääkäri sanoi, ettei voi enää muuttua, eli tyttö on tulossa (ihanaa!). Oli kyllä todella hintansa väärtti.

Mullakin on nyt ruvennut paino nousemaan. Koko ajan tuntuu olevan nälkä ja oikean ruoan lisäksi maistuis kyllä kaiken maailman herkut. Aika valasmainen olo on ja kauhulla ajattelen, että miksikä tämä tästä vielä kehittyy.. Mun tarttis myös ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta liikkumaan enempi. Aina vaan patistan miehen ulos koirankin kanssa ja jään itse löhöilemään sohvalle.. hyi minä!

täällä vieläkin hehkutaan rakenneultran jälkimainingeissa, oli niin mukava kuulla että kaikki on hyvin! olen itsekin ajatellut tuota 4d ultraa, mutta nyt vähän pahin hinku lakkasi kun oli niin hyvät kokemukset rakenneultrastakin. mutta saattaahan se olla ettei sitä jaksa yli neljää kuukautta odottaa että vauvan näkee seuraavan kerran:)

olen lopettanut vaakalla käymisen kokonaan, seuraavan kerran mitataan perjantaina neuvolassa. olen nyt parin viikon ajan taas ottanut ohjelmaan työmatkakävelyn, ainakin yhteen suuntaan ja flunssan hellitettyä olen päässyt taas uimaankin. ruoka maistuu kyllä edelleen, mutta olen jättänyt ylimääräisen makean pois, pullaa ei aina voi vastustaa mutta karkit on jääneet kauppaan. katsotaan nyt auttaako yhtään painonnousuun nämä toimenpiteet. mutta totta se on, olo on todella raskas!

eikä painonnousu minua muuten hermostuta kuin siksi että ei menisi itseltä kunto ihan minimiin, jaksaisi liikkua ja touhuta ja tehdä asioita mahdollisimman pitkään, ei ole kiva jos raskauden ajaksi tulee suurinpiirtein invalidiksi ihan van ylimääräisten kilojen takia...

Hei taas vaan pitkästä aikaa. Olen kyllä usein lueskellut teidän tekstejä, mutta en ole ehtinyt kirjoitetella lainkaan. Töissä on ollut aivan mieletön kiire, hyvä kun ehtii pitää edes lounastaukoa. Illat olenkin sitten van tyyliin maannut sohvalla kun olen ollut niin poikki työpäivän jälkeen.
Rakenneultra on käyty. Sukupuoli ei siinä selvinnyt, mutta kaikki vaikutti olevan ihan kunnossa. Liikkeitä olen tuntenut aika vähän vaikkakin viikkoja on jo koossa 23, mieskään ei oikeen vielä tunne liikkeitä mahan päältä.
Missä Annukka kävit 4d-ultrassa, ja saako udella että suurinpiirtein paljonko se maksoi?!

Kateellisena lueskelen 4D kuulumisia... Olisi ihanaa mennä, mutta ei haluta tietää sitä sukupuolta, eli vielä pitäisi jaksaa muutama kuukausi odottaa. Toisaalta mieletöntä ajatella, että lokakuun alusta on saman verran aikaa, kuin mitä on laskettuun aikaan tällä hetkellä!!! Kyllä se aika kuitenkin menee eteenpäin.

Soitin kaupungille asuntohakemuksesta ja nostin vuokrakattoa 750 €, jos vaikka löytyisi paremmin se asunto. Ollaan kuulemma erittäin kiireellisten jonossa. Noh, toivottavasti se tuottaa tulosta. Kylläpä tolla hinnalla pitäisi ostaa oma asunto, ja lyhennellä lainoja. Jotenkin vain ei nyt tällä hetkellä jaksa edes ajatella oman asunnon hankkimista. On niin paljon muutakin puuhailtavaa :)

Ai niin, katsoitteko eilisen 4D dokumentin ihmevauvoista?? Pisti ajattelemaan ja kyyneleet oli silmissä. Ei kai sitä kuitenkaan osaisi toivoa, ettei keskosta hoidettaisi, vaikka liian ajoissa syntyisikin...

Maria + pähkinä (23+5)

väsyttää ja päätä särkee..varmaan tämä sisällä olo. pakkasta on ollu pirusti nii ei oo ees pihalle päässy ja mitäpä mie siellä tekisinkään kun heti alkaa koskee mahaan ja supistella. ääh,on vaan niin typerää olla vaan kotona!

maha on kasvanut uskomattoman paljon..en ois voinu kuvitellakaan et se näin iso ois jo tässä vaiheessa,mitenkähän sit kesäkuussa...painoakin on kyl tullut ihan kivasti,en tosin oo pitkään aikaan puntarilla käyny mut huomenna on neuvola. uskosin et saman kun elliellä,kymmenisen kiloa..ainakin tuntuu siltä! ja kaikki tuntus olevan tos mahassa...

asumisasiaan,asutaan rivitalossa kaksiossa. 60 neliöö, oma sauna ja pikku piha. ihan kiva mut haluaisin silti kolmioon,varsinkin toi meidän makkari on niin pieni et saa ihan kunnolla suunnitella mihin pinnasängyn laittaa.hoitopöydästä en edes haaveile,ajattelin ostaa sellasen tason pinnasängyn päälle.

huomenna neuvolassa saa ne kelan paperit, odottaiskohan maaliskuuhun ennen ku palauttas,jos sais sen uuden äippäpakkauksen vaik on toi nykynenkin ihan kiva. kirjottelen sit lisää neuvolakuulumisia(ja osuuko oikeaan toi painoarvaus..)

enna 22+0

Nipsu:
4D-ultraus tehtiin Femeda nimisellä lääkäriasemalla (Helsingissä Kalevankadulla). Siellä ultrauksia tekee Bruno Cacciatore niminen lääkäri. Maksoi huimat 195 euroa, mutta kelan korvauksien jälkeen itselle jää maksettavaksi noin 120 euroa.

Hei kaikki kesäkuulaiset.

Kivaa, että teillä on mahat kasvaneet. Raskausviikkoja on 22+5. Mulla taas ei ole oikein kasvanu, ainakaan huomattavasti. Aluksi paino putosi 4 kk aikana pari kiloa ja nyt on tullut melkein kaksi takaisin. Neuvolatäti kuitenkin mittasi kohdun korkeutta ja ihan ok tuntui olevan.
Enhän minä mikään laiha ole ikinä ollutkaan, painoindeksi on siinä 26 ollut. Tämä vauva taitaa ottaa mehut irti minusta. Ennen kyllä maistui kaikki ruoka ja mitä rasvasempi niin parempi, nyt kaipaa vaan keittoja ym. kotiruokaa.

Nyt on suuri huolenaihe flunssasta. Kävin lääkärissä ja yhden antibioottikuurin jo melkein söin eikä tehonnut. Nyt sain uuden Zinnat-nimisen. On ilmeisesti hengitysteissä bakteeritulehdus, kun ei henki kulje ja yskittää ja lämpöäkin. Onko teillä kokemusta tulehduksista näin raskausaikana? Lääkäri alkoi olla huolissaan jos nämä antibiootit ei tehoa... Pelottaa, että aiheuttaako lääkkeet tai sitten tämä tulehdus vauvalle mitään pahaa.

Ultrakin peruttiin kun en työkiireiden vuoksi ehtinyt menemään. Jos tästä taudista selviää, niin kyllä tekisi mieli mennä johonkin ultraan katsomaan, että onko kaikki niin kuin pitäisi. Milloin 4D:hen voi mennä? Rakenneultraanhan oli suosituksena 22 viikkoon asti.

Mutta tässä kuulumisia. Löytyykö kohtalotovereita?

Onko teillä muilla ollut selkävaivoja? Mulla on nyt useamman kerran ollut aamulla todella kipeä selkä, joka on myös haitannut nukkumista, kun tuntuu ettei hyvää asentoa löydy mitenkään.
Oletteko kokeilleet tukivyötä tai sellaista tukityynyä?

Jesh! Nyt on täälläkin päästy puoliväliin. En ole vieläkään saanut töissä paljastettua tilaani laajemmin. No, maha alkaa kohta olla sen verran pullea, että ei tarvimitään kertoakaan...

Tuli ensimmäinen vauvatavarahankinta tehtyä (tai teetätettyä); joku mainitsi Stokkan kanta-asiakastarjouksena olleesta turvakaukalosta ja sellainenhan piti sitten meidänkin sintille saada (äiti oli onneksi sopivasti Turussa kyläilemässä, meiltä kun on lähimpään matkaa n. 300 km). Kallis värkkihän se oli, mutta turvallisuudesta en rupea tinkimään!

Juu, katsoin eilen dokumentin videolta. Täytyy myöntää, että oli aika rankka kokemus.

Täytyy vain toivoa, että lääketiede on edistynyt 10 vuodessa, jos synnytys tapahtuisi noin paljon ennen aikojaan.

Hei vaan!

Mä jätin tarkoituksella katsomatta sen dokumentin, kun luin lehdestä minkä tyyppinen se on. Jotenkin sitä järkyttyy kaikesta nyt niin helposti, ettei halua katsoa.

Mulla on jo peruttu nyt kaksi kertaa neuvola. On vähän flunssaa liikkeellä neuvolassa. Jotenkin sitä aina odottaa kovasti neuvolaa, että saa kuula sydänäänet.. Mulle muuten määrättiin rautatabletit 21 vkosta eteenpäin. En kuitenkaan aio aloittaa niiden syömistä ennen kuin multa on mitattu hemoglobiini. Se oli ekalla kerralla niin hyvä, etten turhaan ala syömään mitään pillereitä ellei ole tippunut liian alas. Multa on otettu siis vaan ekalla kerralla hemoglobiini. Niissä rautatableteissä on kai sellaisia mukavia sivuoireita kuin pahoinvointi!!! Ja sitä en halua enää.

Maha on kyllä kasvanut jo jonkin verran. Musta se tuntuu jo tosi isolta, kun ei oo ikinä ollut mahaa ennen. Mutta ei sitä vieraat vielä huomaa kai. Pari kertaa olen ollut syömässä ulkona tällä viikolla ja aina on viinilista täräytetty nenän eteen. No ei ne tarjoilijat paljon ehdi katselemaan kai. Tai sitten ne aattelee, että mulla on vaan läskimaha:).

Me aiotaan ottaa se vakuutus vauvalle ennen syntymää. Nyt vaan pitää miettiä, että mistä sen hankkisi. Vakuutukset meillä on Fenniassa ja sieltä sais sellaisen, mutta käsittääkseni Tapiolassa olis parempi. No pitää tutkia noi asiat helmikuun aikana.

Eerika 21+6

Meillä on se vakuutus Tapiolasta. Käsittääkseni se vakuutus tulee ottaa sieltä missä on muutkin vakuutukset, siis tyyliin kotivakuutus tai henkivakuutus. Mutta voin tietty olla väärässäkin.

Me pyydettiin just tarjousehdotus fenniasta tuosta kyseisestä vakuutuksesta...Meillä on sieltä myös kotivakuutus ja autoon vakuutukset. Odotusajan maksu oli sen 90e ja vuosimaksu sitten n. 172e ja omavastuu ei silti ole sairautta kohti kun sen 50e, jos ymmärsin oikein. Mun mielestä oli edullinen, mutta tää on vaan mun mielipiteeni.

Niin kyllä pitää ainakin kotivakuutus olla samasta vakuutusyhtiöstä kai. Tai sitten se vauvavakuutus on paljon kalliimpi. Siis kaikki vakuutukset varmaan siirretään Tapiolaan, jos siirretään. Siellä on korkeempi vakuutusmaksu, mutta käsittääksen korvaukset voi hakea myös vaan kerran vuodessa eli menis sitten yhdellä omavastuulla, mikä on paljon parempi, kuin maksaa joka kerta se omavastuu. No, tiedä noista. Pitää selvittää tarkemmin.

Me otetaan Nordeasta Junior vakuutus. Siellä meillä on muutki vakuutukset. En löydä mistään lappua, että mitä se makso, mutta ainakin omavastuu oli avainasiakkaalla 75e ja onnistuu sillain, että voi kerätä vuoden ajalta korvattavat, niin ei tarvi kun kerran toi 75e maksaa. Sithän se oliskin kallis, jos joka korvatulehduksesta (toivottavasti ei tarvitse!) erikseen.

Köh,köh..täällä ollaan saikulla flunssan kourissa. Tympii.. eka oli 3 viikkoa nuha ja sit se loppu. Pari päivää terveenä ja kamala kurkkukipu iski. Ääni lähti eilen ihan pihinä asteelle. Nyt jo alkaa selvetä. Nieluviljelyssä tänään kävin ja huomenna saapi tulokset. Toivottavasti levolla menee ohi.

Äh, mulla olis vielä kampaaja tänään. Ei huvita yhtään lähtä sinne räkäsenä istumaan, mutta pakko kun aika on ja ens viikolla olis ihan kiva jos nuppi olis suht järkevässä kunnossa. Huolehditteko samalla tavalla omasta ulkonäöstä kuin ennenkin? Eli käytte mahd. kampaajalla jne.? Mä laitan mielellään itteeni (tukka, meikki ja vaatteet..), niin on parempi olo itselläkin ja pysyy edes vähän ne valas-ajatukset poissa..heh.

Vauvasta..hmm..ainakin huomaan että potkut/liikkeet vahvistuu joka viikko. Mieskin sai osansa yhtenä iltana iltajumpasta. Tais olla kunnon hikijumppa :)

Jotenkin harmittaa kun ei itse tiedä vauvan sukupuolta. Kivaa lukea miten te puhuttelette pojaksi/typykäksi jne.. Tulis taas vähän aidommaksi tää tilanne. Varmaan ajattelen jotenki kummallisesti, kun monetkaan ei edes halua tietää. Jospa se kaveri sit rv30 suostus äitiä ilahduttaan lekurin tarkastuksessa..? Terkkari ei kuulemma halua sitä sanoa..miksihän? Seuraava neuvola on reilun viikon päästä. Toivottavasti parempi ultraus sitten, kuin mitä rakenneultra oli. Käsken kyllä tulostella niitä kuvia joka kantilta!

no nyt niitä neuvolakuulumisia..
hb 114,ja rautakuuri jatkuu..oon koko raskauden ajan syöny rautaa! paineet ok. sit se paino..9kg tullut yhteensä raskauden alusta! apua!! vähemmästäkin tämä olo on niin hankala,laihdutin juuri ennen raskautta 18kg..taitaa tulla kaikki takas! ja sf-mitta..yläkäyrän yläpuolella oli eli 22,5. minkähänlainen valas olen kesäkuussa?? ja kun en edes herkuttele(ainakaan paljoa)! tai siis normaalisti kahvileipää sillon ku tarjotaan ja viikonloppusin joskus sipsejä... mut normaali ruoka maistuu niin pirun hyvälle. kun pääsis lenkille,mut heti alkaa supistella..

ja edelleen siel jotain tulehdusta on,viimeks se emätintulehdus ja nyt kai edelleen+hiiva. flagyl comp emätinpuikot sain hoidoksi,kymmenen päivän kuuri! sydänääniä kuunnellessa vauva oli taas eri mieltä ja potki ja karkaili alta..lopulta kuiteskin kuului..kelan paperit sain ja neuvolan täti sanoi et jos odotat maaliskuun alkuun ennen ku lähetät,voisit saada jo sen uuden pakkauksen..sen mielestä nykyisessä oli niin ruma se toppapuku:)

onpas taas niin omanapaista tää kirjotus mut unohdin jo mistä oli keskustelua..

Moi! Noista vakuutuksista kun on ollu puhetta, niin ainakin Tapiolassa on tosiaankin se systeemi, että vuoden aikana kertyneet korvaushakemukset voi hakee yhellä kertaa ja siten siis on vaan yks omavastuuosuus. Edellytyksenä kuitenkin se, että kelan osuudet on hoidettu ite. Apteekithan ottaa ne suoraan, kuten myös useimmat lääkäriasemat.
Ja ihan vaan pienenä vinkkinä, että kannattaa pyytää niitä korvaushakemuslomakkeita jo valmiiks ja täytellä sitä mukaan kun korvattavaa tulee. Oli hitusen nimittäin hankala muistella melki vuos jälkikäteen, että mitäs kaikkia kuitteja oli jemmassa ja missä ja mihin ne vielä liitty. Että opettelimme sitten tyypillisesti kantapään kautta senkin asian.
Esikoisella on vakuutus just Tapiolassa (kuten myös koti- ja kaikki muutkin vakuutukset) ja vakuutusmaksut on alhaisempia jos on just kotivakuutus samassa yhtiössä. Tuleville tuplillekin on tarkotus ottaa vakuutus samasta paikasta ja olipas hyvä, kun täällä on siitä ollu puhetta! Olis meinaan muuten varmaan unohtunu.. Kiitos siitä! =)

Minäkin niin mielelläni odottaisin sinne maaliskuuhun tuon äitiyspakkauksen hakemisen, mutta äitiyslomalle meinasin jäädä varhennetusti jo pääsiäiseltä, joten ensi viikolla pitäisi paperit lähettää Kelalle. Harmi, kun ei saa uutta vuoden 2006 pakettia. Mutta pääasia, että saa käyttökelpoista vaatetta.

Vai hetkinen. Tarviiko hakemus olla Kelalla 2 kuukautta ennen laskettua aikaa vai ennen äitiyslomalle jäämistä? Tiedättekö? Olenkohan turhaan kiirehtinyt työnantajaltakin palkkatodistusta...

Nipsu, täältä löytyy yksi selkävaivainen... Viime päivinä on ristiselkä ruvennut oikuttelemaan, ja tänään ihan huolestuin kun kävellessä välillä vihlaisi tosi ilkeästi. Pitää nyt tosissaan kiinnittää huomiota siihen että ryhti pysyisi hyvänä ja että istuessakin tukee selän kunnolla. Yöllä en selkäkivuista onneksi kärsi, mutta kumarrellessa ja tosian välillä ihan kävellessä tuntuu inhottavaa kipua välillä.

Huomenna on taas neuvola, saa nähdä paljonko se paino on neuvolan vaa'an mukaan noussut... Oman mukaan noin kuusi kiloa olisi tullut lähtöpainoon lisää tähän mennessä.

Kävin tänään etsimässä äitiyshousuja ja voi että tuo halpaketjujen tarjonta on huonoa... Haluaisin sellaiset housut, joissa olisi lahkeissa vähän leveyttä mutta se näyttää kyllä olevan kohtuuton vaatimus. Järjestäen kaikki äitiyshousut ovat tosi kapealahkeisia. Minulle ainakin tulee jotenkin paljon lihavampi olo kun lahkeet ovat kapeat ja sitten on kauhea pallomaha tuossa vyötäröllä :), olisi kiva jos edes jostain saisi vähän leveämpilahkeisia housuja. Kovin paljon ei viitsisi maksaa, joten sen takia olen rajoittanut etsimisen H&M:ään, Lindexiin ynnä muihin. Tympäisee jotenkin, mutta jostain ne housut on pakko kohta ostaa.

Muutkin katsoivat sen 4D-dokumentin tiistaina... Olihan se joidenkin lapsien osalta aika surullista katsottavaa. Täytyy toivoa että oma vauva pysyy mahassa tarpeeksi pitkään.

Hyvää loppuviikkoa!