KESÄKUU/11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju a la Nemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taidna minäkin liittyä sairaslomalla olevien joukkoon ainakin hetkeksi. Olen ainakin tämän viikon kotona selkäsärkyjen ja kohonneen verenpaineen takia. Saa nähdä miten sitten jatkossa. Hieman olen vielä pää pyörällä, että mitä sitä nyt sitten tekis. Ehkä tämä viikko kuitenkin menee tässä kotona ollessa, ja täytyy sitten katsoa jos saikku jatkuu että mitä kaikkea sitä alkaakin tekemään. Hieman tyhjältä tuntuu kun työt ovat t äyttäneet arkipäivät, ja iltaisin on ollut niin väsynyt ettei ole jaksanut tehdä mitään....
Onko teillä muilla muuten alkanut tulemaan maitoa rinnoista? Mulla on nyt parina päivänä tullut ihan pari tippaa toisesta rinnasta. Musta ainakin aika ihmeellinen kokemus....

kiitos kaikille onnitteluista!:)

kävin nyt taas neuvolalääkärillä tarkistuksessa niitten suppareitten takia ja sain sairaslomaa äitiyslomaan asti,eipähän enää tartte kahen viikon välein hakee uutta...
olen siis ollut nyt rv 20 lähtien sairaslomalla...joten ei tämä ajan tappaminen enää uutta ole:)

olen sairasloman aikana leiponut paljon pakkaseen ja ulkoillut minkä vointi sallii. myös kotia olen siivoillut silleen et huone kerrallaan päivässä ja voinnin mukaan..tavannut kavereita ja makoillut ja lueskellut:) kyllä tähän taitaa tottua,vaikkakin olisi kyllä ollut kiva vielä käydä töitäkin tekemässä ennen vauvan syntymää,nythän taitaa tulla tasan vuosi vielä kotona oloa kunnes äippäloma loppuu..

painoa on tullut aikast paljon,sellaset 13-14kg jo nyt. terkkari lohdutti sillä et en oo paljo voinu kuntoilla ku supistelee niin on ihan ymmärrettävää...
maitoa(?) on tullut tisseistä jo varmaan kuukauden,muutaman kerran olen joutunut ihan liivinsuojuksia käyttään kun tuntuu tulvivan..mut suurimmaks osaks pikkusen tiputtelee..mies ei jostain kumman syystä taho enää tissejä pussailla tai puristella;)

nyt syömään,jatkuva nälkä vaivaa!

Nipsu: alussa olivat kovempia,siis silloin rv 20. ei tuntunut selässä,vain mahan puolella ja tulivat tiheäänkin. nyt rauhoittuneet niin että tuntuu lähinnä rasituksessa(kovemmassa) eli esim. hiljaista vauhtia voin kävellä mut jos alan reippailla alkaa supistella. mutta kun oon töissä ambulanssissa niin en saa enää nostella ja kannella kuulemma...enkä varmaan enää uskaltaisikaan kerrostaloista isoja potilaita kantaa.

kaikista ärsyttävintä täs on toi hiivatin painonnousu!!! oon kesäkuussa varman yli satakiloinen elefantti...no jos nyt ei ihan kuitenkaan mut ei varmaan paljo puutukaan..(lähtöpaino mulla siis 70kg..)

Moikka pitkästä aikaa... Onnea ennalle kihloista :)

Mä lasken päiviä, milloin pääsee äitiyslomalla... Onneksi ensi viikko on vuosilomaa ja sen jälkeen enää 4 viikkoa töitä... Väsymyksen ""aallot"" on välillä tosi voimakkaita, vaikka ei tämä väsymys kyllä vielä vedä vertoja sille ennen puoliväliä olleelle täydelliselle uupumukselle.

Mun mielestä mun maha on aika sopivan kokoinen. Se ei ole hirveesti kasvanut viimeisen kahden kuukauden aikana, vaikka mies väittääkin muuta. Ehkäpä tuohon on vaan sitten itse jo tottunut.

Tänään oli lääkäriaika ja vähän pääsi ultrassa pällistelemään asukkia. Eipä siitä kauheesti erottanut, kun neuvolassa on kumminkin niin vanhat laitteet. Lääkäri sanoi, että hyvin on kasvanut :)

Maria + pähkinä 28+5

Hellou taas....
Väsymys on aivan mieletön. Pakko kohta ottaa päikkärit, kun ei meinaa millään pysyä hereillä. Viime yönä särki taas selkää, mutta ei onneksi niin paljon kun parina edellisenä. Aamulla verenpainekkin oli ihan kohdallaan, kun mittasin. Ihmeellistä että se heittelee noin paljon koko ajan, vaikkain olen ottanut rauhallisesti ennen mittausta (siis ei niin että olisin touhunnut paljon juuri ennen mittausta).
Pelottaa hieman tuo mahan kasvu, mitenköhän selkä kestää sen, kun on jo nyt kipeä?!
Hieman on ristiriitaisia fiiliksiä töistä. Toisaalta on kova hinku mennä sinne, mutta toisaalta voisin jo jäädä nyt pois. Äippäloma alkaa toukokuun alussa, ja onhan sinne vielä jonkun aikaa.... Ja jotenkin uskon ettei lääkäri kirjoita saikkua sinne asti.... saa nähdä perjantaina mitä se sanoo....

Huomaa kyllä, että kesäkuulaisilla on joku tasaisempi vaihe menossa... Hiljaista on täällä kirjoittelu. Itselläkään ei mitään kummempaa lisättävää (väsyväsyväsy), joten tehdäämpäs galluppi!!!

1) Onko tytöille ja pojille jo nimet valmiina?

Höh, viesti lähti ennen aikojaan... Oli takoitus kysellä muutakin...

eli 2) onko nimet perinteisiä vai erikoisia?
3) Kumpi teillä on nimiä aktiivisemmin pohtinut ja kumman keksimät nimet otetaan käyttöön?

Omat vastaukset:
1) Tytölle on nimi, pojalle ei vielä
2) Tarkoitus antaa lapsille ihan ""tavis"" nimet, kauniit sellaiset tietenkin :)
3) Itse olen keksinyt tytön nimen ja nyt haluan antaa miehelle aikaa keksiä pojalle. Tosin ärsyttävästi heitän ilmaan eri ehdotuksia aina aika-ajoin...

Niin aika hiljaista täällä tuntuu olevan. Mullakin olis nyt enemmän aikaa kirjoitella, kun olen kotona, enkä saa oikeen mitään tehtyä. Väsymys on edelleen kova. Toisaalta tekisi mieli jo töihin, ja olenkin melko varma että menen sinne ensi viikolla. Saa nähäd mitä lääkäri sanoo huomenna. Koen aika ristiriitaisia fiiliksiä tällä hetkellä. Töihin olisi kiva mennä, mutta en tiedä jaksanko olla siellä, kun stressi taas iskee, ja sitten pitäisi varmaan ajatella vauvaakin, ettei päästäisi itseään ihan loppuun. Jotenkin kun tuntuu ettei sitä kuitenkaan jaksa nyt samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Niin gallupista...

1. Ollaan mietitty suht valmiiksi kummatkin nimet, tosin voi olla että muuttuvat sitten kun vauva syntyy...

hiljaista joo on..

kyselyyn:
1. tytön nimi on valmiina,pojan nimestä kiistaa ja ilmeisesti se siis poika tuolla masussa on joten mitenkähän päästään yksimielisyyteen...
2.nimet ovat perinteisiä,mut ei varmaankaan ihan top50-joukossa,tai taitaapas tytön nimi sittenkin ollakin..en oo varma.
3.minä olen enemmän miettinyt ja tienny ton tytön nimen jo pitkään(onneksi mies tykkäsi),mies haluaa keksiä sit siis sen pojan nimen mut katotaan nyt..=)

Tänään tuli äippäpakkaus!!
ihanaa! oli se vanha,jonka halusinkin:) on ne vaan niin pirun suloisia ne vaatteet,ainakin mun mielestä. toppahaalarikin on minusta nätimpi näin luonnossa kuin kuvissa. nyt vaan odottelen lämpimiä ilmoja niin pääsis peseen noi vaatteet ja sais ulos kuivaan niin tulis raikkaita.

monta kummia olette ajatelleet vauvalle pyytää?
meillä ois suunnitelmissa mun sisko ja sen mies ja miehen sisko ja sen mies. mun sisko haluaa ehdottomasti sylikummiksi,ilmoitti sen samana päivänä kun sai tietää et meille tulee vauva,joten se hänelle suotakoon:)

ensi viikolla lähetään kait vaunuostoksille..pitäisi vaan päättää mitkä halutaan! vaikeaa..kertokaa te joilla on jo vaunut/selvät suunnitelmat miksi juuri niihin päädyitte!?

nyt vielä ihastelemaan äippäpakkausta:)

Moikka!

Joo on tosiaan hiljasta kirjottelun osalta ollu. Vähän tuntuu olo jotenki höhlältä nyt. Ei oikeen tiiä et mitä tässä tekis. Toisaalta malttamattomana oottaa et syntys jo, mut toisaalta ei haittaa yhtään vaikka masussa viihtyykin vielä. Olo ei niin tuskanen ole vielä, vaikka huononee kunto kokoajan. Selkä ja lonkat täälläkin puutuu öisin ja öistä on tullut huonoja. Jatkuvasti heräilen kipuun tai sit vessaan. Päivisin kostautuu sit väsymyksenä. Stressiä tuntuu tulevan helpommin raskaana, kuin muullon. Ainakin stressin sietokyky mulla on nyt nolla. Äippäloma olis unelmien täyttymys. Koulu ei enään kiinnosta. No yritetään tsempata vielä :)

Gallup..kivaa :)

1) Poika olis tulossa ja etunimi on melko varma. Kaksi vaihtoehtoa ja ei ole kuin kirjaimen ero näissä nimissä. On kyllä tytöllekki etunimi tiedossa. Saatiin yks lomake, johon pitää hätäkaste nimet laittaa ja se menee sit synnärille. Parin viikon päästä pitäs lappu palauttaa. Siihen mennessä jos toisennimen keksisi.
2)Ihan tavalliset nimet, mutta nätit ja meidän mieleiset.
3)Itse oon keksinyt molemmat nimet. Ollu jo aika pitkään tiedossa. Kävi miehelle hyvin. Annan miehen sit ehdottaa toisianimiä, jos se vaikka keksis jotku kivat..eli sellaset mitkä minä kelpuutan tyytyväisenä ;)

Galluppiin:
1) Taisin jo sanoakin, että pojalle olis nimi, joka jäi esikoiselle antamatta, kun kuulosti ihan väärältä tälle kaverille. Tytölle olis kutsumanimi, toinen nimi puuttuu
2) Perinteiset nimet, tytön nimi taitaa olla ""taas"" muotia, pojan nimi on varmaan top 50 listalla, mutta tuskin top 20:ssä
3) Minä keksin pojan nimen, mies tytön nimen.

Synnärille menevään lappuun piti hätäkastetta varten kirjoittaa nimet, joten molemmat on periaatteessa mietitty. Saa nähdä muuttuvatko ne vielä matkalla, kun ei niihin 100 % tyytyväisiä olla. Tai voihan olla, että ajan myötä alkavat kuulostaa valloittavilta! :)

Molempien nimet ovat perinteisiä. Tytön nimi tulee miehen suvusta, pojan nimi meinattiin antaa aikanaan koiralle...

Hellurei ja hellät tunteet!
On tässä tapahtunut kaikkea.. Niin ikäviä asioita kuten myös mukavia asioita.. Sukumme lukumäärä pieneni yhdellä mikä on todella surullista, mutta ymmärrettävää vanhan ihmisen kohdalla. Ei tarvitse enää sairastaa, nyt on hyvä olla ja pidetään hyvää huolta. Jäämme kaipaamaan suuresti! Olisin vain halunnut että sotaveteraani ukkini saa nähdä ensimmäisen lapsenlapsenlapsensa, mutta kyllähän hän siellä pilvenreunalta sitten päivittelee touhujamme. Kyllä aika vierähtääkin nopeasti...
Muut asiat sitten sellaista, että tuli hankittua uusi tila-auto ja uudet sohvat. Niitä vaunuja emme ole vielä saaneet hankittua kun ei ole mieleisiä tullut vastaan.. Kerkeäähän ne sit vaikka samana päivänä hakea kun on tarvis.. Ja yksiössämme ne veisivät hurjasti tilaa, luotan siihen että kiva asunto vielä löytyy.
1) Tytölle olen itse keksinyt kolme aivan mieletöntä nimeä, nyt emme osaa päättää minkä niistä etunimeksi antaisimme. Ovat mieluisia molemmille. Pojalle taas ei ole mitään valmiina, hurjan vaikeaa keksiä, toisen nimen annamme ukkini mukaan luultavasti.. Mutta kesällä selviää kumpaa sorttia tulee annettavan...
Mutta eiköhän tässä tule jatkossa taas kirjoiteltua enempi, on ollut tosiaan hulinaa..
Niin ja taas sain kuulla parilta taholta että missä mun mahani oikeen on.... Siinähän se eessä mun mielestä, ei taivu enää niin hyvin ko ennen..niih..Mut sisustus hommiin vielä joten heissan..

Heippa vaan! Onnittelut myöskin Ennalle!

Juuri tulin töistä ja huomenna alkais taas lomat sellaiset 2,5 vkoa tai yhden sunnuntain teen välissä, mutta kuitenkin paljon. Pidän nyt JP-päiviä ja ylitöitä pois.

Ja Galluppiin:

1. Tytölle on jo etunimi, pojalle taas kaksi nimivaihtoehtoa. Ei tosin ihan 100 % varmoja
2. Ihan tavalliset nimet, valitettavasti taitavat olla kaikki ainakin kaikki melkein TOP10, mutta koska niistä tykätään molemmat, en ala tosiaankaan keksimään harvinaisempia vain siksi etteivät ole niin suosittuja
3. Minä niitä olen enimmäkseen keksinyt, mies aina sitten hylännyt vuosien varrella ja nämä on sitten kelpuuttanut

Me käytiin ostamassa vaunut tai tilaamassa. Ostettiin Brion Novat pehmeällä kopalla. Ensin oltiin ostamassa Emmaljungia, mutta Briot voittivat ne siinä, että Brion vaunuosan saa kahdelle eri tasolle. Emmaljungissa olivat aika matalalla. Pitkiä kun molemmat ollaan niin varmasti paremmat meille. Olihan noissa vaunuvaihtoehdoissa aika pyörällä päästä, mutta saatiin lopulta päätettyä :). Ostettiin myös Britaxin turvakaukalo samalla. Nyt vihdoin uskallan jo hankkia tavaroita siis. Pari vaatetta, kun on vasta ollut kaapissa odottamassa.

Maha on alkanut kasvaa nyt huimasti. Tuntuu, että se on kasvanut parissa viikossa oikein vauhdilla. Töissä huomaan sen siitä jo että työhousut menivät tänään nippanappa kiinni. Loman jälkeen pitää lainata jonkun isompia housuja. No, mulla onkin kaikkein pienimmät ja isompia onneksi löytyy.

1) Nimet ovat jo valmiina sekä pojalle että tytölle
2) Pojan nimi on kokonaisuudessaan aika perinteinen (etunimi löytyy valitettavasti top 10) ja tytön nimi olisi sitten etunimen osalta harvinaisuus (ei löydy kuin 3-5 kpl) ja toinen nimi perinteinen, ei nyt mikään suosittu, mutta kuitenkin.
3) meillä tosiaan minä päätin tytön etunimen ja pojan toisen nimen ja mies sitten tytön toisen nimen ja pojan etunimen. Kummatkin olivat päättäneet etunimivaihtoehtonsa jo vuosia sitten.

Sitten omia kuulumisia=) Kävin pari päivää sitten siellä sokerirasitustestissä. Hyvin meni ja se litkukin mikä piti juoda viiteen minuuttiin oli ihan cokiksen makuista. Pahoinvoinnilta ja päänsäryltäkin selvittiin.
Soitin eilen neuvolaan ja tiedustelin tuloksia...paastoarvo oli 5,0, kun se saisi olla enintään 4,8, muut arvot olivat hyvät. Joudun tämän vuoksi nyt sitten ottamaan neuvolasta kotiin mukaani verensokerimittarin, jotta seuraan kotona 6pv ajan sokeriarvojani. Pelkkä ajatuskin puistattaa, että joudun pistämään itseäni, toisia voin kyllä pistellä ihan ilokseni (siis työkseni). Neuvolanterkka sanoi, että paastoarvo oli lähes normaali, joten ei minua ainakaan sen takia äippäpolille lähetetä, mutta kun raskauden aikana nämä kaikki arvot ovat tiukemmassa tarkkailussa kuin normaalisti, joten siksi kotiseuranta. Että näin=(

Galluppiin:

1) Tytön nimi ollut valmiina heti alusta kaikkine kolminen nimineen. Vaan eipä pääse käyttöön. Olemme varmuuden vuoksi miettineet pojalle kolme kolmen nimen yhdistelmää, joista valitaan sitten sen mukaan, millainen pikkujätkä sieltä tulee.

2) Tytön etunimi olisi ensimmäinen laatuaan Suomessa, mutta odottaa jos pikkusisko syntyy joskus. Poikien etunimillä kaimoja on 9655, 19 ja 680. Tuo harvinaisin on tällä hetkellä suosikki, joten jos poika on yhtään sen nimen näköinen, todennäköisesti saa sen. Vika vaihtoehto on tuo yleisin. Nämä kolme nimeä kaiken lisäksi ovat käytettävissä jatkossakin. Sopivat veljeksille.

3) Itse olen suurimman osan nimistä heitellyt ilmoille, koska ahkerammin viitsin siinä jossain vaiheessa miettiä. Tosin mahtuu noihin yhteensä 9 pojannimeen kolme miehen kekkaamaakin. Mukaanlukien tuo harvinaisin etunimi. Se tytönnimi taas on kokonaan mun muodostama ja kelpasi miehelle sellaisenaan mielellään.

Mut on se vaan kumma, ku toi mies ei millään kelpuuta nimeksi Keimoa, vaikka kuinka sitä ehdottelen ;-)

Heipsan kaikille!
Galluppiin: Aluksi otin kalenterin, vedin yli kaikki nimet mitä ei hyväksytä( päätin molempien puolesta...=) ), sitten kirjoittelin ylös mun mielestä sopivia, näytin miehelle, hän hylkäsi huonot ym. tätä rataa, kunnes sit osui semmoiset molempien mieleiset. Toiset nimet tulee olemaan samat kuin meidän omat, etunimet on ihan kotimaiset, en tiedä onko tällä hetkellä Top 10-listalla, voipi olla. Ne on nätit ja suuhun sopivat, me kun saadaan keksiä molemmat =)
Saas nähdä tuleeko musta eka mamma meitin ryhmään, kohdunkaula on lyhentynyt ja hivenen auennut, yritän ottaa rauhallisesti, makuuhaavoja vältellen. Eka etappi ois pääsiäinen, silloin ois sentään 30 viikkoa koossa... Ulkona ois ihana kevätpäivä, mut ei pääse kävelylle, katselen ikkunasta =)

Sairasloma jatkuu ainakin vielä viikon. Sain jopa ajan ensi viikolle fysioterapiaan, että ne vois siellä hieman ohjeistaa mua tän selän kanssa.
Saikun jälkeen olisi enää n. 5 viikkoa töitä, ja pääsiäinen siinä välissä joten toivon mukaan sitä jaksaisi jotenkin tsempata vielä sen ajan töissä.
Ihanaa kun kevät tulee, sulaisipa lumi nopeasti!

Lomalomalomaloma!!!!! JEEE!!! Ei olisi parempaan aikaan voinut alkaa :) Olen mä kyllä ollut fiksu, kun talvilomia on pitänyt päättää silloin joskus lokakuussa... Olen niin tämän tarpeessa...

Se voi Milla olla, että susta tulee eka mamma kesäkuulaisista... Tosin voisi veikatakkin, että jompi kumpi tuplia odottavista saa nyytit syliin ensimmäisenä. Toivotaan vaan nyt sormet ja varpaat ristissä, että pikkuiset pysyvät kohdun lämmössä vielä mahdollisimman pitkään. Yitä ottaa rauhallisesti ja kyllä niitä kauniita kelejä riittää sitten keväämmällä ja kesälläkin :)

Pähkinä (29+0) on kehittänyt itselleen lempiasennon. Se on melkein poikittain ""alavatsassa"", eli painaa virtsarakkoa koko ajan enemmän tai vähemmän. Kävelylenkit voivat olla enimmillään puoli tuntia, sitten on pakko päästä vessaan. Rakkoon taitaa mahtua joku puoli desiä pissaa, heh. Onneksi on parempiakin päiviä. Toivottavasti tajuaa kääntyä, niin saa lisää tilaa itselleen...

Hauskaa viikonloppua!!!

Nautihan lomasta Maria! Tuli hassu mielleyhtymä, kun sanoit pikkuista Pähkinäksi; taitaa meinaan olla aika iso tuo pähkinä, ehkä kookos? :-) Toivottavasti et nyt loukkaannu, musta toi pähkinä-nimitys on ollut tosi osuva, mutta mielikuva pähkinästä, joka on niin iso, että painaa virtsarakkoa...
no, mä oon vaan kade, kun meillä ei ole kivaa odotusnimeä tälle kaverille, kaikki parhaat tuli käytettyä esikoisen kanssa.

Ja Milla, pysy vaan pedissä, niin voipi olla että pääset hyvinkin kesäkuun puolelle, ennenkuin mitään tapahtuu. Siksi niitä sairaslomia annetaan, että lepo oikeesti auttaa. Mulla on kaverilla LA toukokuussa ja nyt on ollut 3 kk vuodelevossa. Oli edellisenkin kanssa sairaslomalla puolivälistä lähtien ja se syntyi viikolla 36, kun supistusten estolääkitys lopetettiin. Niin me ollaan erilaisia!

Heissan!
Kummasti vaan tuo kevätaurinko tekee kepposiaan, ihan siis siitä päätellen, että tännekin kirjottelu jääny, kun ulkona vaan tekis mieli asustella. Tarttis varmaan ostaa läppäri ja langaton nettiyhteys, niin vois vaikka partsilta kirjuutella.

Juu, sokerin kotimittausta sitten ""pääsin"" harrastelemaan minäkin. Olinkin vissiin vähän liian varma ennen sokerirasitusta, että eihän siitäkään mitään poikkeavaa löydy. Toinen mittausarvo sitten sen verran koholla, että raskausviikolle 36 asti täytyy itteensä piikitellä.

Neuvolassa rupesivat sitten vihjailemaan tuosta painonnousustakin. Tosin ihan päinvastasesta syystä kun oletin! Lähtöpainosta on tullu painoa lisää kokonaista 1,8kg ja rv 28 on kuitenkin jo menossa. Taitavat vissiin mukelot kuluttaa potkunyrkkeilyharjoituksissaan kaiken ylimääräsen! Maanantaina äitipolilla sitten taas selviää missä kokoluokassa meijän nyrkkeilijät on, kintuissa tuntuu ainakin tuota voimaa riittävän.

Nimiasiaakin ollaan kovasti mietitty, meinas vaan tulla vähän ongelmia kun molempia vaihtoehtoja täytys olla tuplaten. Pojille tai sitten pojalle ja tytölle on nimet valmiina, mutta jos tulokkaat on tyttöjä molemmat, niin sitten joutuu vielä tosissaan miettimään. Sukunimi kun on kuitenkin ihan tusinakamaa, niin täytys yrittää jotain erikoisuutta nimen suhteen keksiä, ottaen tietysti huomioon, että sointuu yhteen ja käy suomalaiselle immeisenalulle. Vähän tässä joutuu olemaan varuillaan, kun kaverin tammikuussa syntynyt poika on vielä nimeä vailla, ettei sitten mee ajatukset yksiin. Kuis muilla, jos kaverin/sukulaisen lapsi sais just sen suunnittelemanne nimen, niin vaihtasitteko vielä nimeä ennen kastamista?

Taas on juoksenneltu tällä viikolla sairaalassa. Keskiviikkona olin äitipolilla suppareiden takia taas kontrollissa. Kaikki oli edelleen kohdunsuun osalta hyvin. Jännästi lääkäri huomasi ultratessaan kohdussa paikallisen supistuksen. Vauva vaan oli niin sikeässä unessa että lääkäri joutui hetken aikaa herättelemään ennen kuin liikehdintä alkoi. Mutta kaikki siis siltä osin hyvin. Virtsassa olikin sitten jo sokeria kolmen plussan verran ja valkuaista yhden plussan verran. Sain heti seuraavaksi aamuksi ajan sairaalan diabeteslääkärille ja -hoitajalle. Siellä sitten sain tiukat ohjeistukset ruokavalioon ja sokereita on nyt sitten mitattava joka päivä 4-5kertaa päivässä. Arvot alkavat hipoa jo insuliinin aloittamista, mutta ainakin vielä toistaiseksi ruokavaliolla. Lääkäri nosti myös verenopainelääkkeen annostusta. Ja kahden viikon päästä sitten taas äitipolille ultraan ja diabeteshoitajalle. Kuulemma nyt seurataan tarkasti vauvan kehittymistä.

Tällä viikolla on toisinaan ollut sellaiset fiilikset, että olen miettinyt että hajoaako ensin pää vai kroppa. Mutta eiköhän tuo olokin jollain tavalla helpotu kunhan verenpainetta ja sokeriarvoja saadaan alapäin.

Nimiä ei olla juurikaan mietitty, hätäkastenimet ovat jotakuinkin valmiit. Mutta muuten taidetaan jättää nimien miettiminen siihen, että vauva on livenä näkösällä ja katsotaan sitten mikä nimi parhaiten sopisi. Ainakin näin ollaan tehty aiempienkin lasten kohdalla. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa tekemään tavarahankintojakin. Jotain vaatetta olen ostellut mutta muu onkin sitten vielä hankinnan alla. Meinataan lähteä miehen kanssa joku päivä kiertelemään vauvatarvikeliikkeitä ja tehdä hankinnat kertarysäyksellä. Nyt kun olen saikullla niin on aikaa netissä tutustua jo ennakkoon tuotevalikoimaan niin on helpompi lähteä kauppaan haarukoimaan kun on melko hyvä käsitys jo tarjonnasta. Vointeja kaikille!

Mietiskelin tässä vaan että olisiko tota meidän listaa voinut hieman ""siivota"", kun tuntuu kaikki listalla olijat kuitenkaan ole mukana keskustelussa....
Vai mitä muut olette mieltä?!

Juu, voishan sitä siivota. Paras keino lienee, että kootaan se uusiksi niin, että jokainen lisää tietonsa uudestaan ihan uuteen listaan. Siten tippuvat luonnostaan ne, jotka eivät kirjoittele, eikä tarvitse kenenkään alkaa muita karsia. Mitäs sanotte?