KESÄKUU/11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju a la Nemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi ketju a la Nemi

Vieras
02.06. Maria 25v. esikoinen, KOS
05.06. Krista 26v. toinen, KHKS
06.06. Annukka 28v. esikoistytär, Jorvi
07.06. Ansku 21v. esikoinen, OKS, poika
07.06. Ode 29 v. esikoinen
08.06. Nipsu 25v. esikoinen, KOS
08.06. Ansku 25v. esikoinen, SEKS
08.06. Elisa 26v,esikoinen LPKS
08.06. Kirsi 30 v, esikoinen, KSKS
09.06. Mirri 25v. esikoinen, KOKS
09.06. Liisa 24v. tyttö 2v., tuplat, KSKS
10.06. Eveliina 31v,esikoinen TYKS
11.06. Emilia 23v. esikoinen, KOS tai NKL
11.06. Kati 29 v. esikoinen, K-HKS
11.06. Minzu 22v. esikoinen, TAYS
12.06. Valo 28v. esikoinen, KOS
13.06. myy85 20v. esikoinen, TAYS
13.06. Jumbojätti 24v. esikoinen, HUS
14.06. Ellie 22v. esikoinen, SATKS, poika tulossa
14.06. enna 23v. esikoinen, PKKS
15.06. Santra 33v. esikoinen, KOS
16.06. Maarit 34 v. esikoinen
16.06. Eerika 25 v. esikoinen, HYS
17.06. milly 32v. poika 1v.
19.06. Johanna 30v. esikoinen, TAYS
19.06. Krisu 29v. esikoinen, NKL
19.06. Nemi 23v. esikoinen, KOS, poikaolo X)
21.06. katriina 28v.esikoinen
22.06. Bambi 26v,esikoinen
22.06. Minttu 28v. esikoinen, TYKS
23.06. Anni 23v. toinen, KYS
23.06. Eliisa 28v. esikoinen, HH
24.06. sanna 26v. esikoinen KYS
25.06. Jemma 29v. esikoinen, NKL
27.06. Norde 30v. esikoinen, TYKS
27.06. Milla 29 v. tuplaesikot, tyttö ja poika ,KOS
28.06. gekko 35v. 2 lasta, K-HKS
28.06. Karina 29v. esikoinen, PHKS
29.06. siru 32v. 2 lasta, TAYS
29.06. Nyyssönen 29v. esikoinen, VKS
29.06. ellinoora 28v. esikoinen, KOS
30.06. nene 29v. toinen, etelä-suomi

Ajattelin nyt sitten aloittaa uuden ketjun kun tuo vanhempi lähenteli jo sitä maagista sataa. Lisäsin tuohon nyt ketjun jonka kuvittelisin olevan ajan tasalla, mutta jos ei ole niin kopioithan sen ja lisäät puuttuvat tiedot vain omaan kohtaasi. Seuraava jolla puuttuu jotain kopioi sitten sen uuden muokatun listan ja lisää omaan kohtaansa uudet tiedot jne.. Toiv oli apua tästä selityksestä. Tarvitse enää yhdestä saakutin listasta kinastella!!!

Ensinnäkin pahoittelen sitä hermostumisenpoikasta, mikä edellisessä ketjussa sai kiukuttelemaan, kun vieläkään ei listan käyttö ollut hallussa. Eikä todellakaan olisi kenenkään nimimerkkiä siinä korjauspäivityksessä tarvinnut erikseen mainita. Olen pahoillani siitä. Se oli harkitsematonta.

Yleisesti:
Jotenkin hankala mun luonteelle hyväksyä, että jos jotain tällasta isomman porukan yhteistä systeemiä aletaan pyörittää, niin ettei sitä sitten kanssa hoidettaisi hyvin. Etenkin kun tässä tapauksessa tuo ei edes ole kovin vaikeaa tahi aikaavievää per päivittäjä. Harmittaa siksi, että toisille (muillekin varmaan kuin mulle) voi tulla harmia tai pahaa mieltä jos omat päivitykset ei pysy listalla ja niitä joutuu ainaiseen uusimaan ja lisäilemään kun kaikki olisi niin helposti ennaltaehkäistävissä.

Siksipä siis kiitos kun nyt on toimintaohjetta tässäkin ketjussa heti alkuun, jotta voi helposti luntata, että mitenkäs tää ketjujuttu toimii, oli sitten uusi tai vanha kirjoittelija.

Toisaalta sitten taas jos vaikka jokainen tässä ketjussa sanoisi, ettei tuolla listalla oikeastaan ole mitään väliä, oli se sitten ajantasainen tai jokin muinainen koriste, niin eipähän mullakaan olisi ongelmia relata sen suhteen. Toisaalta, jos se on ihan yhdentekevä, miksi pitää yllä koko roskaa?

Musta tuo lista on hyvä ja kiva juttu ja parhaiten se ajaa asiansa ajantasaisena (tai edes suurinpiirtein, tuskin sillä tosiaan on niin väliä jos jonkun la:ssa on päivän-parin heitto tai ikä on unohtunut päivittää tai ei huvita kertoa kumpaa tietää tai ajattelee odottavansa, mutta jos päivittää, niin miksei sitten tekisi kunnolla).

Noh, tämä loppupuhe nyt osaltani kun kerran taisin koko harmin aloittaakin. Eihän tämä tosiaan ole mikään elämän ja kuoleman kysymys, eikä tarkoitus ole tälläkään tosiaan mollata ketään, joka ehkä on sattunut tekemään virheitä listan kanssa (ei riittäis mun muistikapasiteetti edes nimimerkkejä taltioimaan ja inhimillistä on sekin, ettei uutuusinnossa malta/ehdi/huomaa kaikkia ohjeita lukea). Lähinnä toivoisin, että jatkossa lista päivityksineen toimisi niin, ettei kenenkään tarvitsisi tai kukaan edes tuntisi tarvetta valittaa siitä enää mihinkään suuntaan.

Jos uusien ketjujen alkuun lisätään myös toimintaohje, niin lupaan olla rutisematta ja korkeintaan korjaan eleettömästi mahdolliset lipsahdukset, mikäli osun kohdalle sopivasti.

ja tietysti tuota listan kunnossa pysymistä edistäisi se, että aina kun listaa muokkaa, niin tekee sen erikseen, eikä oman kirjoituksensa alkuun ja kirjoittaa otsikoksi LISTA...Näin uskoisin myös uusimman listan löytyvän vaivatta...=)

Neuvolakuulumisia.

Poika kasvaa hyvään malliin ihan käyrän vieressä. Jättiyllätys tuli hemoglobiinista kun arvelin sen olevan jo niin alhainen, että tulee rautamääräys, mutta se olikin pompsahtanut 110:stä 132:een! Luulin myös lihoneeni taas hirmuisesti, mutta painoa oli tullut ""vain"" inan reilu kilo kolmessa viikossa. Tosin nyt meni sitten se 70kg rikki. 11kg kokonaispainonnousu kun viikkoja 25+2.

Synnytysvalmennus on näköjään Porissa yhteen putkeen yhtenä päivänä. Oli vähän huono se päivä, mitä meille tarjottiin toukokuulta, joten ollaan nyt sitten ajoissa ja rykäistään se lauantaina. Onhan tää vähän aikaisin, mutta ei auta ei.

Kestovaippainnostus on ny vallannut melkein kokonaan. Miehelläkään ei ollut yhden yhtäkään muttaa kun asiasta aloin puhua. Kehui vaan järkeväksi <3

Mulle on tullut ja iskenyt päälle oikein kunnolla nyt ilmeisesti se pesänrakennusvietti. Kauhee into suunnitella kaikki vauvaa varten valmiiksi ja myös kotityöt varmaan ekaa kertaa elämässä innostavat.

Maanantaina poikettiin Prismassa ja kun itse menin vessaan, mies oli sillä aikaa ajatellut ehtivänsä salaa käydä kultaliikkeessä. Jäi kiinni, kun ei ihan ehtinyt takaisin ennen kuin palasin vessasta ja oli hassu virne naamalla. Tunnusti sitten, ettei ollut saanut ostettua mitään, kun ei enää varmaksi muistanut sormeni kokoa.

Joo'o, tiiän että meinaa kosia, mutten tiiä milloin ja minkä sormuksen se nyt sitten haluaa mulle hankkia... ääk.. vaikee malttaa odotella.

Moikka kaikille.

Eilen oli sitten toinen neuvolalääkärintarkastus ja kaikki oli ihan kunnossa. Sf-mitta 24, kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Paino oli noussut puolisentoista kiloa edellisestä nauvolakäynnistä eli nyt kokonaispainonnousu n. 9 kiloa.

Minulla vähän sama juttu kun Elliellä, eli olin ihan varma että hemoglobiini on tosi pohjalukemissa kun olen ollut niin väsynyt ja välillä on heikottanut ja pyörryttänyt, mutta arvo oli niinkin hyvä kun 122! Olen kyllä syönyt rautaa nyt kolmisen viikkoa, koska vuoden alussa hemoglobiini oli vähän laskenut, mutta ihmettelen kyllä, että mistä tämä heikotus johtuu. Minua kehotettiin juomaan enemmän (kuulemma kaksi ja puoli litraa pitää vähintään juoda päivässä). Rauta-arvokin voi nimittäin olla korkeampi kuin oikeasti mittauksessa jos elimistö on päässyt kuivumaan. Menen verikokeeseen kahden viikon päästä sitten kun olen päivittäin varmasti juonut tarpeeksi ja hemoglobiini mitataan sitten uudestaan.

Viimeinen kolmannes lähestyy jo kovaa vauhtia! Eilen kysyinkin vitsillä mieheltä, että tajuaako hän että vähän yli kolmen kuukauden päästä meille tulee vauva! Itsestä kun tuntuu oudolta kuinka nopeasti tämä raskausaika on mennyt ja että kohta se laskettu aika on käsillä. Ihanaa, mutta toisaalta vähän jännittää... Ja niin miestäkin kuulemma.

Meillä on Haikaranpesässä valmennut sitten huhtikuun lopulla vasta mutta pianhan sekin aika jo koittaa. Ollaan kovasti pohdittu että pitäisikö ottaa vauvalle vakuutus ja ollaan kyselty tarjouksia eri yhtiöistä. Kuinka moni teistä muista aikoo ottaa vauvalle vakuutuksen?

Hyvät voinnit kaikille!

Mekin oltiin eilen illalla ensimmäistä kertaa perhevalmennuksessa. Aiheena oli synnytys. En osannut vielä oikein varmaan siihen suhtautua, kun jotenkin ajattelee vaan, että onhan siihen vielä aikaa melko paljon (toivottavasti!). Kaikkiin valmennuksiin ei varmaankaan osallistuta, kun olen kavereilta kuullut, että osa käynneistä on vähän tyhjän kanssa ja puuduttavaa istuskelua. Eilinen synnytysvideo oli aikansa elänyt ja aika siisti ja kivuttoman oloinen kuvaus synnytyksestä. Ite olin jo useimmista asioista kuullut tutuilta tai lukenut, arvelen että enemmän miehelle käynnistä olikin hyötyä. Ja tulihan sitä uutta itellekin, esim mahd. välilihan leikkaamisesta, imukuppisynnytyksestä ym. Ens kerralla aiheena ois lapsen hoito. Taas oletan, että miehelle ois tarpeellisempaa siihen osallistua, kun ei ole paljoa pikkuvauvoja hoitanut. Ei kyllä itelläkään liikaa kokemusta ole! Pitänee mennä, jospa saan miehenkin vielä mukaan!

Tänään tuli eka kertaa kunnon shoppailuinto. Huomasin vaan, että täälläpäin ainakin suurin osa ihan pienistä vaatteista on joko punaista tai sinistä, ei pahemmin neutraaleja vaihtoehtoja löytynyt. olisin halunnut jotain ihan pieniä vaatteita (56 cm) ostaa, kun niitä ei kerta pakkauksessa ole. Yhen söpön helleasun (lyhyet lahkeet ja hihat) ostin, jos on helteinen heinäkuu. Myös muutama body, hattu ja puolipotkuhousut tarttui mukaan.

Tänään näkyi meidänkin koneella uusi pakkaus kuvineen. Tosiaan ainakin ulkovaatteet oli aika poikamaisia. Mulle on kyllä aivan sama kumpi pakkaus tulee, puolensa kummassakin. Taidan jo huomenna käydä kelella. Tänään jo jätin virkavapaushakemuksen työpaikalle! Olenpahan ainakin ajoissa ilmoittanut.

Loma lähenee...

Hui kauheeta. Jotkut on jo käynyt synnytysvalmennuksessa. Kyllä se aika kuluu vaan niin nopeesti. Mä en ole edes vielä katsonut, koska ne valmennukset on.

Tänään käytiin ottamassa vauvalle vakuutus. Otettiin se Tapiolasta, koska se vaikutti meistä hyvältä. Siirrettiin alustavasti vasta kotivakuutus sinne lisäksi. Muut vakuutukset jäi vanhaan, koska siellä taas oli mm. urheiluvakuutus parempi (joka tosin on enää mun miehellä voimassa, minähän lopetin urheilun jo pari kuukautta sitten). Harmi, että vauvan vakuutus ei ollut vanhassa niin hyvä, koska tyhmää pitää kahdessa eri yhtiössä. No näin ainakin toistaiseksi.

Mulle varmaan tulee sitten paino tossa loppuvaiheessa aika nopeesti, kun olen lueskellut muiden painon nousua. Mulle on tullut nimittäin 1,5 kiloa painoa toistaiseksi. No alussahan se meni miinukselle, joten siitä varmaan johtuu. Niin ja mitään turvotuksia mulla ei ole ollut vielä.

Tällä viikolla mulle on ollut tosi huono viikko. Ma-ti olin migreenissä, jee. Tiistaina illalla, kun selvisin ylös, niin rupesin siivoamaan kanin häkkiä. Jotenkin mun puntti jäi häkkiin kiinni ja kaaduin kyljelleni oikean käden päälle. Onneksi en siis mahan päälle. Pelästyin kauheasti ja vaikka mitään vuotoja/kipuja ei ollutkaan soitin sairaalaan. Vauva liikkui onneksi heti kaatumisen jälkeen hyvin ja sairaalasta sanottiin ettei ole varmaan mitään hätää, vauva on vielä niin pieni ja vatsanpeitteet suojaavat hyvin jos ei mahaan mitään osunut. Että sitten jos jotain ilmenee, niin sairaalaan vaan. No, onneksi nää pari päivää vauva on liikkunut ja potkinut hyvin eli toivottavasti säikähdyksellä selvittiin. Keskiviikkona alkoi sitten yskä ja nuha ja tietenkin tää on mun lomaviikko!!!! No, ei mua haittaa vaikka olisinkin koko loppu viikon kipeenä, kunhan mahassa kaikki on vaan hyvin. Kyllä niitä liikkeitä on tullut tarkkailtua oikein haukkana.

Me ei olla ostettu vielä muuta kuin vähän vaatteita. Minkälaiset vaunut olette aikoneet hankkia/hankkineet? Vaihtoehtoja on niiiin paljon.

Eerika 24+6

Hei taas!
Olen tänään kotona potemassa flunssaa. Töitä kyllä olisi ollut ihan riittämiin, mutta ajattelin että on paras vain jäädä kotiin täksi päiväksi. Viime aikoina onkin tullut oltu töissä ihan tarpeeksi, työpäivät kun venytvät n. 9-10 melkein joka päivä. Pitäisi varmaan tässä jossain vaiheessa alkaa ottamaan hieman rauhallisemmin tuon työ puolesta, se kun ei vaan ole niin helppoa koska töitä on paljon.

Tuki tossa mieleen sellainen asia kun kävin neuvolan lääkärillä alku viikosta ja kohdunkaulan pituudeksi mitattiin 2,5 cm. Paljon teillä muilla on ollut? Ekalla kerralla se oli 3cm. Mistäköhän lyhentyminen on johtunut....

Moix!
Iski sitten eilen illalla kunnon flunssa, kaatoi kunnolla sängyn pohjalle ja löi kuumeetkin ja horkan päälle. Tuolla pakkasessa kun eilen shoppailin niin loppu ajasta taapersin kuin ankanpoikanen kun ratikasta yritin kammeta kotiin, selkä oli jotenkin lukkitunut ja inhottavasti tuntui nivusten olemassa olo... Kun yritin illalla hammaspesulle kammeta niin selkää juili niin pirusti, ajattelin että taju lähtee kohta. Kaksin kerroin sitten köpöttelin kylppäriin ja mahaa alkoi vihlomaan myös. Äkkiä hiivin takaisin sänkyyn ja onneksi vaaveli potki sitten kunnolla. Tänään ei ole mahan suunnasta sitten kuulunutkaan mitään?? Hemmetinmoinen huoli iskee heti! Odottelen iltaan josko jotain tapahtuu.. Tänään olis ihan hirveästi tekemistä, pakko se on kammeta ittensä ylös kun kerta kuumekkin hävisi kuin taikaiskusta, nuha vain jäi ja matala ääni minulla on muutenkin.. Pika lunssa, illalla olen aina ihan jäässä makoili koko päivän tai sitten ei. Onneksi sain eilen shoppailtua toosi lämpimän talvitakin, toivotaan että se mahtuu siihen asti kun kovemmat pakkaset on ohitse.
Mulla ei ole todellakaan tietoa noista vaunuista! Olen katsellut yhdistelmiä pehmeällä kantokopalla, mutta jos se onkin kesällä liian kuuma! Sitten toinen vaihtoehto olisi kunnon kuomulliset matkarattaat joihin saisi laitettua kovan kantokopan..?? Se olisi mielestäni viileämpi vaihtoehto kesävauvalle?? Ilmakumirenkaitakaan ei välttämättä tarvitse, onhan kesä sitten kun baby syntyy. Apua, en minä tiijä. Mitä te suosittelette?? Nipsu, mulla mitattiin kohdunkaulan pituudeksi 3cm kun viikolla 24+1. Nyt siis viikot 24+4. Mites sen kuuluisi oikeen lyhentyä raskauden loppuun mennessä?? Sitä epiduraaliahan ei viissiin anneta jos kohdunkaulaa ei ole...?? Näin olen ymmärtäny.. Millonkaha mulla alkaa valmennus, sais vähän tietoa kun ihan ummikko vaikka kuin lukee ""alan"" juttuja...

Vaunuista: Me ostettiin, tai appivanhemmat maksoi, Brion Nova vaunut/rattaat kovalla kantokopalla ja ""heittoaisalla"". Aattelin samaa kuin joku muukin, et onko pehmee koppa tukala kesällä. Briot siks, kun emmaljungat ois kalliimmat ja kuitenkin Briotkin on ihan laadukkaat. Jos sattuu useammalle lapselle(?) tarviimaan. Mulla ratkas vaunujen hankinnassa myös se, millaiseen tilaan ne menee kasattuna, eli mahtuuvatko peräkonttiin ilman suurempia purkutoimenpiteitä. Ja ajellaan pikkuteillä, eli ilmakumirenkaat pitää olla. Ja tarviihan niitä vaunuja vielä ens talvenakin, joten aattelin et n. puoli vuotias ei varmaan toppapuvun kans mahu pehmeeseen koppaan. tai en tiedä, mun pohdiskeluja vaan. Käytäntö varmasti sitten näyttää, onko oikea valinta tehty.

Meidän ainakin piti se valmennus jo nyt aloittaa, kun ei pienellä paikkakunnalla kovin usein ryhmiä ala. Nyt ryhmässä oli vanhempia, joiden LA on huhti-heinäkuussa. Itsestäkin tuntui vähän aikaselta.

Ujosteleeko muiden maha-asukit? Minä kun yritän isälle potkuja näyttää, niin juuri silloin lopetetaan se meuhkaaminen. Ja isä kun ei ole kovin kärsivällistä sorttia. Onneksi joitain kertoja on jo saanut nähdä kunnon mahan heilahduksia ja muksauksiakin.

Jee, nyt sitten alkoi se viikon talviloma! Vois käydä shoppailemassa joku päiva naapurikaupungissa. Muuten otan ihan levon ja ulkoilun kannalta.

Aurinkoista viikonloppua!

Nemille pikasesti.. Eli oon kuullu tällasen vinkin, että juo jotain sokerista mehua ja mene makoilemaan olikohan kyljelleen (vaikka onko sillä asennolla väliä..). Vauvan pitäs alkaa jonkun ajan kuluttua potkiin. Näin voi kuulemma testata virkkuuko vauva. Eli ilmeisesti sokerista. Mulla ainakin kahvi on toinen. Heti jyskää, jos juon kahvia. :)

Moikkis,

Olen ollut pari viikkoa nettipimennossa joten en enää ehtinyt edelliseen ketjuun mukaan...

Annukkako se oli joka kyseli (jo aikaa sitten) missä mulle tehtiin tämä rakenneultra joka oli ohi 15 minuutissa. Paikka oli Helsingin naistenklinikka. Vähään aikaa haikailin vielä 3d ultran perään, mutta päätin kuitenkin käyttää rahat uusiin vaunuihin. Tilasin Vauvatar-nettikaupasta Oran Jovi Air 2005-malliset yhdistelmät, tässä linkki jo joku haluaa käydä kurkkaamassa:
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=15

Päädyin noihin kun vaikuttivat olevan asialliset ja laadukkaat ja olivat alennuksessa. Halusin vaunut nimeomaan kovalla kantokopalla. Ainoa miinus oli tuo paino, mutta eipä mulla niin hirveästi ole tarvetta vaunuja nostella kun asutaan täällä maanrajassa. Ainoastaan junalla tai bussilla kulkiessa saa sitten hikoilla, mutta siinäpähän samalla haba kasvaa ;-)

Painosta puheenollen, sain neuvolassa saarnan liian nopeasta painonnoususta. Tällä hetkellä raskausviikkoja 24+0, ja painoa tullut lisää huikeat 8,8kg. Yritin viikon ajan pitää matalaa profiilia herkkujen kanssa mutta silti vaa'an viisari värähti astetta ylemmille lukemille tämän aamun punnituksessa. Jotenkin on itsekuri ollut huonona sen jälkeen... Ainakin kun näitä juttuja lukee, en liene ainoa jolle on neuvolassa saarnattu.

Vauvan liikkeitä on ollut mukava tuntea. Eilen näkyi ensimmäistä kertaa liikkeet päällepäin vatsan heilahteluna. Tietysti heti kun huusin miehen paikalle ihailemaan, liikkeet loppuivat kuin seinään. Ujo kaveri näyttää olevan!

Onko täällä vielä kukaan saanut äitiyspakkausta? Itse lähetin hakemukset viikko sitten, saa nähdä kumman vuoden pakkaus tulee.

Se oliki sitte 3.3.06 ku mies halus kosia. Osas yllättää kyllä.

Enkä arvannu mitään, enkä ees ihmetelly, ku se illalla vielä lähti niin pontevasti ostamaan irtokarkkia (ostikin ja löysi vielä parempia ufoja). Oli vaan samalla reissulla poikennu kultasepänliikkeessäkin.

Illalla sitten loikoiltiin pitkään sängyllä ja juteltiin kaikenlaista. Sit yhtäkkiä kysyikin, että meenkö sen kanssa naimisiin. Ai nyt vai, häh, oikeestiko -kysymysten jälkeen ymmärsin vastataki ja kaivo sitten sormuksen esille.

Senkin velmu. Sit selvis sekin, kui se aiemmin illalla suhtautu jotenki aavistuksen ihmeellisesti ku kysyin et mikä päivä tänään on. Myönsi illalla jutellessa vähän säikähtäneensä, että en kai aavistele.

Kyl tähän kokopäiväseen sormuksen pitämiseen voi tottua, joskin voi olla, että aavistuksen joutuu tuota renkulaa suurennuttamaan.

Ja häitä kaavaillaan 2007 kesään. Haluan aikaa päästä eroon raskauskiloista. Häistäni mulla on aika rajalliset vaatimukset: Mulla pitää olla ihana puku ja hoikka kroppa ja pitää saada kauniita kuvia muistoksi.

Jos ei olisi mulla tuota hoikkuusvaatimusta, niin mies sanoi, että olisi häät voinut muutoin ensi kesänäkin jo pitää. Mä en halua lapsia hääkuviin, mahassa tai ulkopuolellakaan. Tuntuu niin kamalan epäreilulta mahdollisia myöhemmin syntyviä sisaruksia kohtaan.

Mut on ollu tosi <3 päivä tämä.

Paljon onnea Ellielle kihlauksen johdosta myös! Juu, on se varmasti mukavampi mennä naimisiin ilman suurempia raskauskiloja. Olo on varmasti paljon itsevarmempi ainakin.

Me käytiin kattelemassa vaunuja. Ei ostettu vielä, mutta tällä hetkellä ollaan ehkä päätymässä Emmaljungan City Cross- malliin ja pehmeällä kantokassilla. Kyselin, että onko se pehmeä liian kuuma kesällä ja myyjä sanoi ettei ole. Vaunuissa on tuuletusaukko päässä ja kantokassin päällisenkin saa irti tarvittaessa. Voi sitten laittaa vaikka pelkän harson päälle, jos on hellettä (niinkun Suomessa sitä nyt edes olisi usein). Kova koppa vie paljon enemmän tilaa mm. autossa, vaikka varmasti hyvä. Mennään kyllä vielä ainakin Brioja kattelemaan johonkin toiseen kauppaan.

Sain just vaihdettua mullat kukkiin vihdoin. Meillä on valoisat ikkunat ja kukat kasvaa ihan kauheella vauhdilla, joten joka vuosi saa raahata isompia ruukkuja kaupoista. No nyt sekin on onneksi hoidettu. Vielä pitäisi joku päivä laittaa yrtit itämään.

Hyvä juttu Nemi, että vauveli virkisty. Jos sillä vaan oli laiskuus iskeny. Ite oon pistäny merkille, että välillä on hiljasia päiviä ja välillä tuntuu, että eihän se poika nuku ollenkaan!

Ellie, onnittelut teille :) Heti piti ruveta kelaan omaa kihlajaispäivää..oih. Ne on niin kivoja hetkiä.

Me on ostettu Brio kombit kovalla kantokopalla ja heittoaisalla. Nuo on 2005 vuoden mallit ja mehän ostettiin ne nyt tammikuun alkupuolella. Tykkäsin enemmän 2005 vuoden kuoseista ja satasen edullisemmalla sai nämä, kuin 2006 vuoden mallin. Iskä tykkää, kun on kuulemma McLarenit..hih. Linkki meidän vaunuihin:

http://www.engbaby.com/images/BRIO/Kombi/Kombifaerger/pages/36420-138_Kombi.html

Onko muilla ollu nyt alakerrassa vihlovaa tunnetta? Saattaa olla yhteydessä suppareihin ja sillon tuntuu kun on liikkunu enempi. Onkohan ärhäkämpiä suppareita? Täytyy kysästä neuvolasta huomenna, kun tuntuu vähän kummalta. En tarkota tota luussa tuntuvaa vihlontaa mikä on normaalia, vaan ihan tuolla sisällä jossain kohdunkaulalla..ainakin näin voisin kuvitella. Onko kellään paikat jo pehmentyny ja sen takia saikulla?

Onnea Ellie kihlauksen johdosta!

Meillä on vaunuina Emmaljunga Cerox 2005 malli pehmeällä kantokopalla, esikoisen jäljiltä ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä. Pikkumies ei oikein enää 1 v 3 kk mahdu kantokoppaan, joten koppa ainakin siirtyy kesän tulokkaalle sujuvasti. Syystalven nukkui mies vielä sujuvasti siinä pehmeässä kantokopassa.

Ilmakumi/ilmakennorenkaita suosittelen kaikille lämpimästi, jo kulunut asfaltti, saati sitten hiekkatie /kivikatu täristää vaunuja aika tavalla. Ilmakennorenkaissa on vielä se hyvä puoli, että niitä ei tarvi koskaan täyttää. Ja tarkastakaa ihmeessä, että ne vaunut mahtuu takakonttiin, siis jos ei ole farmaria...

heippa taas!

mulla on nyt takana yksi ylimääräinen äitipoli käynti..vauveli oli niin hiljainen melkeen viikon et hyvä jos sillon tällöin tunsin jonkun pienen muksahduksen(kerran päivässä). olin sit neuvolalääkärillä käymässä sen sairasloman tiimoilta ja se laitto mut sit äippäpolille niitten liikkeiden takia. siellä tutkittiin ja ultrattiin ja kaikki oli hyvin.ei löytynyt syytä miks vauva niin hiljainen oli..nyt taas antaa kunnon potkuja:) mut huojensi kyllä mieltä kun sai tarkastettua tilanteen.

sanna: vauvan ujostelusta,nyt lauantaina vasta potkaisi ensimmäisen kerran niin et isäkin näki vauvan liikkeet (ja tunsi) aina on lopettanu ku oon paikalle kutsunut tai on laittanu käden mahan päälle..taitaa olla aika itsepäinen vauva:)

ellielle hirmuisesti onnea!! itsekin odottelen tuota hetkeä..luulen et pian se tapahtuu,on jonkinlaista ""sähköä"" ilmassa...

ja anskulle vihlovasta tunteesta. mullakin tuntuu sellasta vihlontaa tuolla sisällä,ihan kuin kohdunkaulassa tai siellä päin,on koviakin vihlaisuja. oon niistä sanonu neuvolalääkärille mut ei se oo sen kummemmin kommentoinut asiaa..oon kyl edelleen sairaslomalla niitten suppareitten takia,ollu jo viikosta 20 lähtien..ja luultavasti loppuun asti,ei musta taida olla töihin palaajaks,on se vaan niin kantamista ja nostamista ja juoksemista ja rankkaa se työ...

enna ja poika 25+5

Onnea kihlauksen johdosta Ellie! Ihanan romanttiselta kuulosti tuo miehesi toiminta. Meillä kihlautuminen tapahtui viime keväänä lähinnä yhteisestä päätöksestä, kun rupesimme päivien pidentyessä ajattelemaan että kesähäät olisivat kivat. Ja viime elokuussa sitten mentiinkin naimisiin.

Me hankittiin kanssa tuollaiset samanlaiset Oran yhdistelmävaunut kun Jemmakin, eri värisellä kankaalla tosin. Vaikuttivat oikein päteviltä ja kun olivat alennuksessakin niin mikäs siinä. Tulivat jo tuossa tammikuun puolivälissä (ilmaisella kotiinkuljetuksella!) ja olihan ne sillon pakko koota ja katsoa miltä näyttää. Nyt ne on purettu kun veivät eteisessä käyttämättöminä vähän turhan paljon tilaa, mutta pianhan ne sitten pääsevätkin jo tositoimiin!

Aika jännä miten eri tavalla tuohon painonnousuun suhtaudutaan eri neuvoloissa. Minulla on paino noussut melkein 9 kiloa tähän mennessä (nyt rv 26+0), enkä vielä ole kuullut yhtään napinaa neuvolatädeiltä, vaikka painoa alunperinkin oli vähän liikaa (BMI 26). Viikolla 22 neuvolassa käydessä paino oli hypähtänyt edellisestä kerrasta 2,5 kiloa ylöspäin, itse vähän hätkähdin mutta täti sanoi siihen vaan että 'kyllä se tässä vaiheessa rupeaa se paino nousemaan aika ripeään tahtiin monella, kun vauvakin kasvaa niin kovasti'. Viimeksi oli sitten taas tullut puolisentoista kiloa lisää. Ehkä siinä sitten katsotaan sitä painonnousun tahtia enemmänkin ja jos nousee liian ripeään tahtiin niin huomautetaan. Itse olen kuitenkin ollut aika helpottunut siitä, ettei täti paljon painonnoususta valita, kun tuntuu että se paino vaan nousee vaikken nyt jatkuvasti herkuttelekkaan, ja niin on kai tarkoituskin.

Nyt opiskeluhommiin, hyvät viikot kaikille!

Heippa! Poikkesin tuolta heinäkuun ketjun puolelta vierailulle! Joku kyseli kohdunkaulan pituudesta. normaalisti se kai 3 cm. Mulla viikolla 20 oli jo pehmentynyt ja luhentynyt joten saikulla oon ollut 4 viikkoa. Huomenna lääkrikäynti jossa sit kuulen meenkö töihin vai jatkuutko saikku. Viimeks olin jo ihan varma että töihin pääsisin, mutta toisin kävi.
pinja 23+4