Kesävauvasta 2008 Haaveilijat (vol. 3)

pikkumyy, eiköhän sieltä jonkunlainen haamu ilmesty,jos testaat 3 päivää aiemmin..ainakin se aconin herkkä testi näyttää jo sillon..jos hedelmöittyminen on tapahtunut niin mun tietääkseni jonkinlainen viiva pitäis tulla testiin kun testiin..

itselle ei tule edes haamua ja kp 36/30 vietellään..onko muilla kokemuksia kierron epäsäännöllisyydestä pillereiden jälkeen!?? mun kierto oli pillereiden kanssa 30, mutta lopettamisen jälkeen viime kierto 52 päivää,ei normaalia!kauanko teiltä on menny että kierto normalisoituu?? en jaksais joka kierrossa panokoida ja testailla koko ajan.. :attn:

skorpioni: Pahoittelut tädistä, mutta nytten voitte sit aloittaa virallisen yrittämisen :D

JJ-t: Niin kauan on toivoa, kun täti pysyy poissa! :hug:

Pixie: Paljon, Paljon Onnea Haamun johdosta!!!! :flower:

Mutta nyt käyttää koiruliini pienel lenkillä, jonka jälkeen aloittaa siivoaminen. Herättiin klo 11.00 ja olen vasta roskat ja lehdet vieny roskikseen ja siivonnut lattioilta lelut pois..

Ja pomokin soitti ja sai masentumaan.. En ole maanantaina menossa auttamaan muutossa.. Muuttakoon perkele yksin.

Wautsi,Pixie,onnea onnea onnea!!!! :heart: :flower:
Mä sitten kuiteskin kiskasin sen pillerin tänään kokonaisena.Meinasin että ku tässä on tää ja huominen,ni kyllä mä ne napit kokonaisena nielen ja hypin sit vaikka päälläni jos olo menee ihan inhottavaks.
Ja meneehän se...
Mä vähä vuntsin semmosta...Lienee tää ihan tyhmää,mutta vuntisin silti(mahtaakohan mun ajatuksissa koskaan mitään järkevää ollakkaan?)
Mutta nyt kun mulla on tää Primo kuuri..Ni jos yritän sit menkkojen jälkeen testailla oviksia...Ja sit koittas jyrskäyttää JOS sieltä ovistestistä saapi plussan.
Ni sitäki sitte vähä mietin että JOS sattuis tärppään,ja saisin tikutettua raskaustestistä plussan,ni pitäs tietty se lääkekuuri lopettaa jos sitä ees alotan...
Mutta eihän tää lääkekuuri vaan voi mitenkään vääristää sitä raskaustestin tulosta?No ei varmaankaan voi,mutta pakko kysyä... :ashamed:
Olipa niinku erittäin vaikeeselkosesti kirjotettu :eek:
Kyllä mulla on näköjään sana hallussa... :LOL:
Eipäs sitten taas muuta tällä kertaa...
Katotaan josko multa tulis ens kerralla yhtään selvempää tekstiä... :whistle:

Kiitos onnitteluista!

JJ-t:lle negapahoittelut :hug:

Pikkumyy: Tossa Aconin herkässäkin sanottiin, että vasta sillon voi testata kun menkat on myöhässä. Vaikka se on kai markkinoiden herkin. Eli kai ne vaan pelaa varman päälle ja laittaa ohjeisiin silleen, että tulisi mahdollisimman vähän reklamaatioita.

Ninnurainen: Mulla kävi sama mielessä. Mutta raskaustestiin saa väärän positiivisen vaan syömällä sellasta lääkettä jossa on istukkahormonia. Primolutissa sitä ei ole. Ainakin aconin ohjeessa luki, että muut hormonihoidot eivät vääristä tulosta. Mutta sitä en tiedä saattaako kuuri vääristää ovistestitulosta? Ovistestihän mittaa keltarauhashormonia ja sitä primoissa on.

Mä yritän pitää pään kylmänä ton haamuasian suhteen, vaikka tekis mieli kuuluttaa jo koko maailmalle... Pelkään vaan hirmuisesti, että nyt kun lopetan ton kuurin niin menkat tulee plussasta huolimatta muutaman päivän päästä. Ei auta muu ku odottaa ja katsoa kuinka käy. Mutta odotuspuolelle en ainakaan uskalla vielä mennä. Jos teille vaan sopii, että odottelen viivan vahvistumista täällä?

nyt olen sitten tosi hämilläni!! ajattelin kun tää mun kierto on niin outo, että teenpä ovistestin..ja haamuhan siihen ilmesty!! :/ voiko mun ovis olla kun on kp36??näkyykö haamu myös oviksen jälkeen vai vaan aina ennen??kertokaa joku joka on tikutellu!?

mun piti alottaa tikuttelu ens kierrossa, mutta jos mulla on nyt haamu niin eikö se tarkota että ovis olis parin päivän sisään?? :wave:

tervehdys teille taasen,
vihdoinkin pääsee tänne taas...

pixie, hui ! ihanaa toivotaan parasta!!

Myy ja aurinkoenergiaa
mites teillä menee?

itseäni vaivaa ihan mahdoton väsymys...hohhoijaa.. jos se olis vaikka toiveajatteluna plussaa tarkoittava merkki niin eipä kait se kuitenkaan ihan näin ajoissa ilmenisi..?
alavatsaa on kans kourassu ja sitä rataa...
muuten olo ja elo jees, ihmettelen vaan tuota väsymystä ja sen MÄÄRÄÄ

ens viikko vielä ja sit pääsee testaamaan...
:wave:
Pamuk

Nyt on imuroitu ja pesty lattiat.. Nyt lähen siivoilee kissanvessan ja sen jälkeen pesee pöntön ja lavuaarit.. Ja tietenkin peilit.. Huhhuijaa.. Taitaa tänäänkin jäädä steppaamatta.. Tulee näköjään tänäänkin oltua ihan mielettömästi liikenteessä.

Onne Pixie!

JJ-t, pillerit voi vuodenki lopettamisen jälkeen sekottaa kiertoa. Kuukautiset ei myöhästy, vaan ovis. Eli perjaatteessa sulla voi hyvinki olla ovis vasta nyt! Ovistestit myös joskus näyttää raskauden, mut ei siihen o luottaminen. Johtuu samansukusesta hormoonista. Sinuna testailisin viel sitä ovista ja kellistäisin miehen, jos viivaa pukkaa. Ellei menkat ota alkaakseen, testaa uudestaan. Jos ovis on vast tulos, raskaus näkyis parin viikon kuluttua. Muista, et ovishaamu ei o plussa, myt yleensä enteilee plussaa. Jos viiva o kontrolliviivaa vahvempi, tapahtuu ovulaatio n 24h testaamisesta. Simojen ois hyvä olla silloin jo valmiusasemissa. Lykkyä tykö!

Onnea Pixie ja tarrasukkia pikkuiselle :heart:

Isot halit tädin tulosta sen mokoman kylään saaneille :hug:

Pikkumyy se testi josta kyselit (en idiootti muista kuin kirjoitetaan) niin sillä aikoinani testasin eka 26/30 negan, päivää myöhemmin haamun ja sit 30/30 melkein yhtä vahvat viivat ja tuossa se neiti nyt tepsuttelee :heart:

Ja tervehdys vain pikkuisen tauon jälkeen kaikille. En aio antaa periks vaan elämä ja yritys jatkuu. Miehen olkapäätä vasten olen itkuni nyt itkeny ja toisinpäin. Eilen oli pikkutyttöni kuolinpäivä, josta tuli kahdeksan vuotta täyteen. Ulisin siellä haudalla ja vaikka paleli, niin juteltiin miehen kans siellä pari tuntia. Oli todella mieltä puhdistava keskustelu. Tuli samalla laitettua pikkuisen enkelin hauta kuntoon. Pikkuinen syntyi liian varhain, eikä häntä voitu tähän maailmaan pelastaa.

Nyt kuitenkin matka jatkuu ja uusi kierto ja uusi yritys. Eilen ei vielä ollut merkkiäkään tädin poistumisesta, mutta tänään enää tuhruttaa. Kaksi kiloa olen saanut muutamassa päviässä painoa pois. Eli siitä päivästä, kun täti tuli ryminällä. Oliskohan syy pudotukseen siinäkin, kun ei ole oikein ruoka maistunut. Olen liikkunut enemmän ja olen alkanu kattoon, mitä suusta alas menee.

Nyt puhaltaa Lumi-Marjan elämässä uudet tuulet. Meille tulee vaavi, kun on siihen oikea aika, ei sitä väkisin tekemällä saa aikaiseksi. Jos sitä ei koskaan tapahdu, niin sitten on niin, mutta sen ajatteluun en nyt keskity. Terveellisempi elämä ja liikunnan lisääminen on nyt yksi elämän suunnista. Turhat huolet ja stressi pois tai ainakin vähemmälle ja hymyä elämään :)

Mennyttä ei saa takaisin, niin jospa yrittäis rakentaa tulevaisuudesta sellaisen, että siinä on koko perheen hyvä elää :heart: Jospa saisin vaikka painoakin pois, kun sitä kerran on kertyny aivan liikaa.

Lähetän plussakeijuja matkaan jokaisen luo :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Khimaira
Mulla pitäisi olla ovis joskus viikon päästä, ellei kierto taas heitä häränpyllyä..Tosi kiva kun kierto heittelee, mutta taitaa muillakin pillereitä syöneillä tehdä samoin..

Kertokaas: mulla on tullut vuotoa jo parin kierron ajan aina n.viikon kuluttua menkkojen päättymisestä- yhden päivän tulee niin että tarttee sidettä ja seur.aamuksi se jo loppuu :/ Mistä moinen johtuu? Eli vuoto tulee n.kp 7-10/32-36..

Nyt on päivän työt melkeimpä saatu loppuun asti. Kolmas koneellinenkin on jo peseytymässä.. On pönttö pesty, roskat + lehdet viety roskiin, lavuaarit pesty, peilit ja lattiat pesty, imuroitu, kissanvessa pesty yms.. Ja tehty vispipuuro :D .

Kohta pääsee saunaa!

Kahdesti olen käyny jo koiruliinin kans puolen tunnin lenkillä ja viel, kun iltaruoan antaa, ni sitten viel kolmas. Pitänee kahtoo jaksaako viel stepperillä tehä. Ois kai se ihan hyvä, kun on jäänyt sen maalausurakan takia tekemättä.

Kerrankin olen saanut jotain aikaiseksikin. Jos tänään vaikka kellistäis ukonkin, kun ei olla keretty parina edellisenä päivänä. Minulla on jo jotain ikävä :p Kierto on menos jo seitsemännes päiväs. Miten tää aika menee näin nopiaa?

30 minuutin liikunta ruuan jälkeen hoikentaa

Tää on uusimmasta Kuntoplus-lehdestä siis:

Liikuntaa ei välttämättä tee mieli harrastaa heti ruuan jälkeen, mutta niin toimiessa saattaa laihtua. Brittitutkimuksen mukaan liikunta pian aterian jälkeen edistää PYY-,GLP1- ja PP-hormonien tuotantoa. Seuraavalla syöntikerralla näläntunne on pienempi kuin ilman liikuntaa. Tutkijoiden mukaan puolen tunnin liikunta riittää käynnistämään reaktion, mutta lisäliikunta vauhdittaa sitä entisestään.

Ja lenkillekkin pääsin uusien kävelysauvojen kera, vanhat kulutin_kulutimme loppuun, molemmille tänään ostimme uudet;=)

Tein myös kuntosaliliikkeitä, rintalihas,pystysoutua,jalkaliikkeitä, ja vinot ja suorat vatsalihakset.

Valkkaria on ei taida tässä kierrossa loppuakkaan ja kohtunippailuja, sekä hajuherkkyyttä, jospa jo oisi miunkin vuoro plussata :heart:

heippa ja plussarikkautta viikonloppuun taas! :heart:

-pikkumyy- :heart: :wave:

Tässä, kun mielenkiinnolla lisää luen kuntoplus-lehteä.. Ja tää otsikko on ihan kiva: Näin pienennät annoksia ja syöt vähemmän

- Opettele tietoisesti ottamaan pienempiä annoksia. Leikkauksen ei tarvitse olla tasan 25 %. Tärkeintä on, että opit käyttämään pienempiä mittayksiköitä niissa ruoka-aineissa, joiden syömistä on syytä vähentää. Hedelmissä ja kasviksissa kingsize-annoksista ei tarvitse luopua.

- Unohda lapsuudenaikainen tapakasvatus. Lautasta ei tarvitse syödä tyhjäksi. Kun maha on täynnä, syömisen saa lopettaa. Kokki ei tiedä miten paljon ruokaa juuri sinä tarvitset. Opettele erottamaan fyysinen nälän tunne psykologisesta ja sosiaalisesta nälän tunteesta.

- Ota lautaselle ja lasiin vähemmän ruokaa ja juomaa kerralla. Aina, kun lautanen tai lasi tyhjenee, joudut miettimään, tarvitsetko oikeasti vielä lisää.

- Vaihda lasi ja lautanen pienempiin. Käytä esimerkiksi läpimitaltaan 25-senttisen päivällislautasen sijasta 22-senttistä lautasta ja punaviinilasin sijasta valkoviinilasia.

- Vältä ruokaostoksilla megakokoisia XL-pakkauksia, säästöpakkauksia ja erikoistarjouksia. Osta mieluummin kaksi pientä suklaalevyä kuin yksi iso, vaikka sama suklaamäärä tulisi isossa pakkauksessa halvemmaksi.

- Jos kotiin kuitenkin eksyy jättikokoinen karkki- tai sipsipussi, älä pane sitä tarjolle sellaisenaan, vaan kaada kulhoon vähän kerrallaan. Suoraan pussista popsiva ei lopeta syömistä ennen kuin pussi on tyhjä.

- Katso kaupassa olisiko tavallisimmin käyttämiäsi elintarvikkeita myynnissä pienemmissä pakkauksissa. Monia makeisia saa jo "pikkuhyvä"-pusseissa, pienet sipsipussit ovat palanneet hyllyihin vähitellen. Leipää myydään myös puolikkaina, alkoholijuomia pikkupulloissa, keksejä annospakkauksina, joghurttia pikkupikareissa ja jäätelöä minikokoisina puikkoina ja -tötteröinä.

- Annostele ruoka lautaselle keittiössä. Jätä padat ja kattilat liedelle, äläkä tuo niitä pöytään. Kun lisäannos ei ole käden ulottuvilla, ennätät miettiä onko toinen annos oikeasti tarpeen.

- Keskity syömiseen. Älä syö tv:n tai tietokoneen ääressä. Syö hitaasti ja kiinnitä huomio pois ruuasta heti kun olet kylläinen, ennen kuin tulet syöneeksi liikaa. Älä katso ruokaohjelmia tai -mainoksia juuri ennen ateriaa. Vältä aterian alla myös herkkuja esitteleviä kirjoja ja lehtiä.

Mulla on rinnat tosi kipeet, mut ne on aina oviksesta vuotoon asti, et se ei kerro vielä mitään. Mahassa kyllä nippailee ja välillä alavatsassa ihan särkee. Ja nyt kun oikein miettiin niin ihme hajujakin on ollu, mut voi olla et nää kaikki johtuu vaan tästä isosta toiveilusta...
Mites sun viime tuntemukset?

Kirjoitin sit ja yritin lähettää niin kone tilttas :kieh:

Mut mulla on rinnat tosi kipeet. Se on kyllä mulla ihan tavallista oviksesta vuotoon asti. Sit mahassa nippailee välillä ja joskus alavatsassa ihan särkee joskus. Joitain ihme hajujakin oon välillä haistanu voimakkaasti. Nää voi kyllä kaikki johtua tästä mun kovasta toiveilusta =) Niin kun aina ennenkin...

Mites sun viime tuntemukset? =)

- Syö säännöllisesti. Älä jätä aterioita väliin. Voit kuitenkin hyvin lykätä ateriaa silloin, kun huomaat, ettei sinulla ole nälkä. Jos joudut aterioimaan ennen kuin olet oikeasti nälkäinen, syö vähemmän kuin tavallisesti.

- Syö muiden ihmisten seurassa. Kun ateriasta muodostuu miellyttävä sosiaalinen tilaisuus, se kestää kauemmin. Kun ateria kestää pitkään, kylläisyyden saavuttamiseen riittää pienempi määrä ruokaa.

- Päätä kokeeksi ennen ateriaa syödä niin paljon, ettet ole enää nälkäinen - ei niin paljon, että olet kylläinen.

- Siivoa keittiö ja hankkiudu eroon turhista houkutuksista. Niin kauan kuin tiedät, että kaapissa on herkkuja, niitä on vaikea vastustaa, kun makeanhimo yllättää iltaisin.

- Vältä pikaruokaa. "Slowfood" ei viittaa ruuan valmistukseen kuuluvaan aikaan vaan siihen, miten kauan aterian nauttimiseen käytetään aikaa. Nopeasti syötäessä ruokaa tulee hotkituksi vielä senkin jälkeen, kun maha on itse asiassa jo täyttynyt. Hidastamalla syömistapahtumaa annat aivoillesi aikaa käsitellä elimistön sille lähettämiä kylläisyyssignaaleja.

- Pyri päättämään ateria siinä vaiheessa, kun olet syönyt noin 75 prosenttia siitä mitä normaalisti syöt. Lupaa itsellesi, että saat jatkaa syömistä myöhemmin. Olosi ei ehkä ole kylläinen, kun nouset pöydästä, mutta tarkkailepa oloasi 20-30 minuuttia aterian jälkeen.

Yhteistyössä