***Kesävauvasta 2008 haaveilevat***

Mulla oli ed. raskauden jälkeen ainut vaihtoehto kierukka, kun ei mitään hormonipitoisia saanut sen raskausmyrkytyksen vuoks.

Meillä ei onnek oo ja mitään ongelmaa ton miehen halukkuuden kans. Miä oon ennemmin se joka toppuuttelee.
 
rypäle mullakin oli yks päivä haalee haamu ja seuraavana ei sitäkään paljon.. mut nyt se on ruvennu taas tummenee ja vatsas kyl tuntuu nipistelyjä et jospa se sieltä tulis..

arvatkaa kellä on odotukset korkeella kun tää kierto on loppumas ku nyt ukon kans sovittii et joka toinen päivä ainakin sitä rakkautta nyt harrastetaan ja ku tietää et se ovis on tulossa vasta :headwall: :D voi sitä pettymystä sitten..
 
Onnea plussanneille :hug: Olipa mukava parin päivän tauon jälkeen avata kone ja nähdä mukavat uutise :heart:

Uusiakin on tullut mukaan, tervetuloa minunkin puolesta :)

Täti pakkaa kamojaan ja huomenna labraan. Katotaan miten on antibiootti tehonnut. Jos kaikki ok, niin uutta yritystä vaan suunnitteille. Greippimehua menee ja olen varmaan sen suhteen jotenkin luulotautinen. Tädin poistumisen aikoihin olen yleensä kuiva kuin mikä, mut nyt limamaista valkkaria pukkaa reippaasti. Sellainen "kuiva olo" ei vaivaa nytten. Hiivakaan ei ole tullut, vaikka yleensä antibioottien aikana on vakio. Hyvä niin.

No joo, uus viikko on jo ovella ja uudet tuulet. Hyvää tulevaa viikkoa kaikille :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Kaa
Täällä taas ollaan oireettomia... usko on mennyt jo tähän kiertoon. Melkein. ;) Testaamiseen taitaa olla vielä joitakin päiviä, mutta testit polttelee jo näpeissä. Oviksesta (ja mahdollisesta hedelmöittymisestä) on nyt 10 päivää. Kaapissa on yksi Aconin herkkä ja yksi "normaali" testi. Pitää vaan saada pidettyä näppinsä kurissa vielä ensi viikonloppuun. Miten tää voi olla näin vaikeata... |O

Nyt lähdetään vanhempien luo syömään. Menin aamulla seitsämään töihin, mutta piti vaihtaa sitten yövuoroon. Tulin kotiin puolenpäivän jälkeen ja nukuin kuin tukki pari tuntia. Illalla sitten yhdeksään taas töihin. Tää on tätä ihanaa terveydenhuoltoalan vuorotyötä... :|

Plussia kaikille miljoonasti!!!




 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Mulla oli ed. raskauden jälkeen ainut vaihtoehto kierukka, kun ei mitään hormonipitoisia saanut sen raskausmyrkytyksen vuoks.

Meillä ei onnek oo ja mitään ongelmaa ton miehen halukkuuden kans. Miä oon ennemmin se joka toppuuttelee.
Siis mitä sie tuolla tarkoitat, etei mitään hormonipitoista saanut raskausmyrkytyksen takia?

Itsellä on molemmis raskauksis ollu lievä raskausmyrkytys. Esikoisen kohdalla vähä pahempi, syntyi 36+4.. Ja sitten kuopus syntyi 38+2.. Ja kuopuksen kohalla menin kys:iin tarkastukseen, ku valkuaista oli jonkin verran virtsassa.. ä-polilla sanoivat, että ei mitään hätää oo jos ei verenpaine kohoa, koska vuorokausvirtsas oli ihan olematon määrä valkuaista, joka ei merkkaa myrkytystä..

Kotona mittailin verenpainetta kolmesti päivään ja aina oli normaalit arvot. mutta heti ku pääs neuvolaan, ni alapaine nous, vaikka sekään ei pahasti!

Ja kun tarkastukseen menin, sielläkin sanoivat, että mitä ne täällä oikein sekoilee, että eihän sulla ees verenpaine oo koholla, vaan on normaali ja ei valkuaista..

Mie sit sanoin lääkärille suoraan, että en ole jäämässä osastolle, ku esikoisen kohalla olin viikon, ennen kuin käynnistivät. (olin tulla hullux, ku e päässy liikkuu kunnolla ja tuijottelin vain valkoisia seiniä). Lääkäri oli onnex sitä mieltä, että huomenna eli silloin perjantaina käynnistetään, koska ei ollut mitään haittaa.. Ja olin jo sormelle auki.. Sanoi, että tiedä, vaik oisin seuraaval viikol tullut jo muuten synnyttää.. Kätilöt oli ihania: sanoivat jossain vaiheessa, että kyl sie tän vauvan synnytät tämän päivän aikaan, vaikka sitten sektiolla. Olin nimittäin lukemassa Harry Potteria salis ja melkein lopussa.

Oli hauska synnytys, ku ei ollut ukkoa mukana (törkimys, kun ei halunnut tulla mukaan).. Olin hiljaa, en huutanut niin kuin edellises synnytykses :LOL: . Ei ukon pitäny silloinkaan tulla synnytykseen, ku oli koulussa.. Ja ei ois kuulema halunnu ees tulla.. Mutta opettaja ja mun täti olivat käskeneet mennä.

Ja yksi moka sattui kuopuksen synnytyksen jälkeen kätilöiltä.. Mutta siitä ei sen enempää, kun mun kirjoitukset näkyy kerta toisensa jälkeen vain pidentyvän ja pidentyvän..

Ja varmaankin menee kohta jo tän palstan juttujen ohi :D :LOL:

 
On se plussa!!!! Äsken varmistin ihan päiväpissillä kun nukuin päikkärit kyläilyreissun jälkeen. On tää nyt uskottava.. :D
Nyt siis clearbluen testissä selvä plussa.

Kiitokset kaikille tuesta!!!!!!!!!!!!!!! nyt ovisonnea ja plussatuulia ihan jokaiselle :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

-Kylli-


 
Onnea Kylli :flower: :heart: nyt vaan odottajien puolelle omaan pinoon :heart:

piksu: tädistä :hug:

Red Dragon: Mulla oli kaikki veriarvot synnytyksen jälkeen niin sekasin, ja paineet koholla, mulla siis edelleen lääkitys, niin ei saannu käyttää mitään, mikä ois voinnu haitata. Ä-polilla sanoivat, etten sais enää ollenkaan käyttää mitään hormonipitoista ehkäsyä, mut omas neuvolas eivät kuitenkaan olleet sitä mieltä. Oon muutenkin hieman epäileväinen omaan neuvolaan, kun lääkäri jälkitarkastukses sano, ettei mulla ollu mitään hätää ed. raskaudessa. Muuten vaan varmaan pitivät heräämössä 3vrk ja synnärissä sitten vielä 1vrk tarkkailussa. Ja varmaan huvikseen lääkärit juos vähän väliä tarkastamassa mun tilaa siellä heräämössä :kieh:
 
Ostin äsken pari Clearbluen testiä. Kyllä polttelis kovasti testata, mutta oon aika paljo juonu kaikkee kuiteskin, eikä nuo ilmasia oo ni aattelin aamulle jättää. Kyllitätille onnea :flower: :flower: IHANAA! :heart:
 
Niin, pikkumyy sä kyselit onko ollu tuntemuksia. Eipä juuri mikä olis jotenkin tavallisuudesta poikkeavaa. Väsymystä kovasti..pupuiluhaluja riittää...aamulla oli semmosta melkeen kirkasta valkkaria vai mitä limaa lie (hyi ällö). Rinnat ihan normaalit (ei arista), mahassa ei nyt juili...
Mies keksi patenttiratkaisun siivotessa, kun huomattiin että pölypussi oli täynnä eikä uusia ollut -kääräisi isosta lautasliinasta suojan sinne pölylaatikkoon ja ei muuta kun imuroimaan :LOL:
 
Kiitoksia :flower:

Mun LA olis laskureiden mukaan 9.6.08. ja Tuleva synnäri toivottavasti PHKS.

noista tuntemuksista. Mulla todella vähän mitään oireita. Selkein oire oli ne mielialan rajut muutokset heti oviksen jälkeen. Naamaan ilmestyi myös heti sillä viikolla hormoninäppylöitä, mitä muuten taas nyt naamassa paljon. Onneksi ovat tosi pieniä ja ihon värisiä. Iltaisin ollu ajoittain huonoa oloa. Väsyttää illalla tosi aikaisin, eikä unta tarttee ootella. Lisäksi pääkipua melkein päivittäin, ei kuitenkaan onneksi niin kovaa että tartteisi lääkettä.
Vatsaa ei ole nippaillut nyt niin kuin yleensä viikko ennen menkkoja. Olo mahassa oikeastaan hyvä. Pieni paineen tuntu on välillä, ja kerran yskiessä tuli sellainen raastava vihlaisu.
Hajuaistin hurjalla voimistumisella oikeastaan olin varma että nyt on tärppi, sillä kp 24 kaikki hajut ponnahti nokkaan. Eka haalea haamu kp 25. Kaksi todella haaleaa haamua kp 26.
Mitään vuotoa ei ole tullut, ei edes valkkaria. Tisseihin ei koske, on vain ehkä hieman turvoksissa. Nännit kovina koko ajan. (muttei hellät) Selvä plussa kp 27.

Ja nyt kurkkaamaan sinne kesävauvapinoon! :wave:
Kaikki mukaan sinne +++++++++++++++++++ :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Niin ja Red Dragon, mikä se moka oli?
Ei nyt sen vakavampaa, kuin, että jättivät miut yksin suihkuun.. Yksi kätilöistä lähti jo aiemmin ja toinen jäi papereita tekee koneelle.. Ja kävi kyl huikkaa sen, että lähtee käymään jossain..

Mie sit heräilen semmoiseen, ku kuulen: "sano, kun on silmät auki. Sano kun on silmät auki" Molemmilla puolilla oli kätilöt.. Mie vaan siinä, että onhan mulla silmät auki, että mitä ihmettä ne oikein toistaa. Päätin sanoo, et onhan mulla auki. Halusvat vain tarkistaa, että oon tajuissani.

Kun olin suihkussa, niin alkoi tuntuu siltä, että kohta lähtee taju. Rupesin istuu tuolille.. Sitten, kun tuntui olo taas hyvältä, ni päätin lähtee kuivaa ihteeni.. Ja sit heräänkin tuohon kätilöiden paikalla oloon..

Olin pyörtynyt suihkuseinää vasten.. En ollu ees istumas lattialla vaan silleen polvet koukussa ja selkä seinää vasten..

 

Yhteistyössä