***Kesävauvasta 2008 haaveilevat***

Kiitos päivityksestä dragon! :flower:
Kiinnittyminen tapahtuu kuulemma 3-5pv hedelmöitymisestä.
Itse juon 2 dl joka aamu sitä karsean pahan makuista greippimehua, en totu makuun, mutta pakolla juon sen kiltisti joka aamu :$ , :D

Ihanaa plussantäyteistä päivää jokaiselle! :heart: ++++++++++ :heart:

:D , :wave:
 
Huopikas
Päivät kipittää eteenpäin, eikä ketään kuulu kylään... Jos teillä on tädistä riesaa, niin potkikaa sitä tännepäin! Olis kiva aloittaa jo uus kierto.

Red Dragon: Tosi komia lista! Jos seuraavaan päivitykseen viitsisit laitta mulle yk3?

Ja sitten vielä sellainen tyhmä kysymys, että eikö E-PKS ja SEKS oo sama sairaala vai oonko mä nyt ihan väärässä? Luulin, että tuo eka lyhenne tarkoittais Etelä-Pohjanmaan keskussairaalaa ja toinen Seinäjoen keskussairaalaa...

Iloista mieltä ja plussaista oloa kaikille! :flower:
 
KP 2/28-32. Lääkäri määritti eilisen uuden kierron alkupäiväksi. Ei tullut meille plussaa. Illalla kävi mahakipu sen verran kovaks, et käytiin näytillä lekurissa. Istuin kaksinkerroin kivun kans ja mielessä jos mitä pelkoja. Mulla on kohdunkaulantulehdus. Sinne kaulaan on kai pupuillessa menny karva ja aiheuttanut tulehduksen. Olen muutenkin herkkä tulehduksille. Sen takia paikat oli sen väriset kun oli ja turvotusta. Siksi se napukkakin oli kiinni, kun oli urvonnut. Ultralla katottaessa oli kohdussa jonkinverran hyytynyttä verta, mutta ei merkkiä pikkuisesta alusta.

Siinä mielessä helpotti, että kohdussa ei mitään sen kummempaa ollut, että ei ainakaan kesken mennyt. Se olis ollu vielä pahempaa kuin tulehdus ja nega. Nyt viikko antibioottia ja varulle hiivaan resepti, kun ne tuppaa mulla kulkeen käsikädessä. Uuden yrityksen saa kuulemma aloittaa saman tien kun vuoto ja antibiootit loppu, joten nyt vain yritän niellä itkun ja ajatella, että jospa se pikkuinen vain odottaa oikeaa hetkeä tulla meille. Vielä se hetki ei ollut.

Kipu on mukavasti helpottanut. Lääkäri otti imulla pahimmat hyytymät, ettei lopsahda ns. reisille, kun tulehdus alkaa antaa periks, eikä ainakaan aiheuta enempää tulehdusta möhimällä sisuksissa. Vuoto on aamusa ollut normaalia, vähän ehkä vähäisempää, mutta muuten normaalia.

Tänään suunnistan tuonne kehuhyllylle ja kokeilen kans sitä greippimehua. Eihän tässä kuussa meidän pitänyt kovin rankalla kädellä kuumeilla, mutta ei kai yhdestä mehusta, ovistikuista, extrapupuilusta voi olla haittaa En siis aio tunnustella olotilaani alituiseen, enkä ainakaan tutkiskella nipukan olomuotoa, kun se ei nähtävästi mulle kerro mitään.

Ihme kyllä tässä kirjottaessa olo on helpottanut ja suunnittelen kauppareissua. Taidan ajella tuonne kaupungin keskustaan (35km) ja käydä vähän kirppareille yms. Saapa ajatuksia muualle. Ei lääkäri ainakaan sängyssä käskenyt maata. Liikkuessa paremmin ne mönjätkin ulos tulee, eikä jää jumittamaan sisuksiin, kun kuitenkin siellä vielä paikat vähän turvoksissa on. Vois hakee cittarista ne plussatarjoustikut, niin ovis kuin ne toisetkin. Vaikka en liputakkaan kovin korkealla RFSU:n tikkujen suhteen, niin ainakin ne on halvempia. Ovistikkuja mulla on ennestään kolmeen kiertoon, mutta nyt on seuraava tämä alkanut kierto mitä sattuu, niin voi joutua ovista ettiin enemmänkin.

Onnea kuitenkin niille plussille joita tänne on nyt tulossa ja tarrasukkia kassillinen jos toinenkin mukaan. Ovistärppiä ja plussaonnea kaikille
 
Huopikas Oikeessa olet. E-PKS on sama kuin SEKS. E-PKS on vain vanhempi eikä enää käytetty lyhenne. Jossain on näkynyt myös lyhenne SESA, mutta viimeisimmässä äitiyskortissa ja muissa papereissa on SEKS. Tuo paikka tuntuu vaihtavan nimee sen mukaan, miten johtoporras sen päättää :) Eiliseen käyntiin ainakin laskuun tuli Seinäjoen Keskussairaala, eli SEKS, et se kai se nykyään on.
 
Huomenta huomenta!

Esikoinen lähti luistelemaan eskarin kanssa. Kuulostipas kivalta ihan itsestäkin. :whistle: Mies nukkuu ja laitoin pitsaa. Täytyy mennä vielä yöksi töihin niin pitsan jälkeen uni maistuu ;) Päivän jatkoja ja kiitos päivityksestä.

 
Huomenta!

Lumi-Marjalle täti-pahoittelut. :hug: Olis nyt tajunnut pysyä poissa se pirulainen...

Mitäs Vilinäidin testi näytti tänä aamuna? Mä testasin myös mammaks-raskaustestillä tänään ja sain jonkun epämääräisen valkoisen viivanpaikan, joka tummeni parissa minuutissa, mutta väriä siihen ei tullut kyllä tippaakaan. Mikä lienyt... No, mutta nega jokatapauksessa. Ja siinä testialueen pinnassa oli myös jotain kolhuja/naarmuja, joka vaikeutti tulkitsemista huomattavasti. Sellanen epätasanen pinta. Eli en kyllä kauheesti suosittelis noita testejä. Taidan tilata jostain muualta ensi kerralla. Suosituksia? Noihin ovistesteihin oon ollut kyllä ihan tyytyväinen. Taidan tehdä sellaisenkin vielä tänään. Oon himotestaaja... :D

Mulla oli ihan pirun kivulias ovulaatio, jos se oli eilen. Ihan hirveetä vihlomista alavatsalla ja mahakin turpos ihan kauheeks. Ei paljo peittojen heiluttelu napannut, mutta pakko oli vaikka hampaat irvessä :LOL: Se kesävauva on nyt saatava...
 
Tää on aivan outoa. Pientä punertavaa vuotoa tulee edelleenkin. Kn kuitenkin ihan kiinni. Lämmöt 37,2. Painon tunnetta kohdussa ja välillä nippailee. En viittis kuitenkaan testata, jos se täti nyt kuitenkin siellä kolkuttelee. Mulla oli tosta esikostakin kahdet "menkat" ihan ajallaan tulivat. Pää hajoo kohta. Alkais nyt vuoto sit kunnolla jos on alkaakseen.
 
Hei, sähän Venla kyselit siitä vaaleasta vuodosta? Oon kuullut, että valemenkoissa vuoto olis just sellasta vetistä. Kyllähän lämpöjen olis kai pitänyt romahtaa jo jos täti siellä kolkuttelis? Se kn on vähän hankala mittari mihinkään kun tuntuu ihan elävän omaa elämäänsä kaikilla. Testaa? Onhan sulla päiviä jo tarpeeks. Sanoo himotestaaja... :D
 
Toisaalta tekis mieli hakea testi, mut jotenkin toi pää kuitenkin sanoo ettei plussaan olis mahollisuutta. Vaikka sydän toivois. Äh, anteeks että vaivaan tällasella. On tosi tyhmä olo. Sillä testaamisella se selviäis :ashamed:
 
Et sä Venla mitään vaivaa! Musta on vaan kiva jännittää testituloksia! :heart:

Tein ovulaatiotestin ja se näytti ihan haaleeta haamua. Selvästi vaaleempaa ku parina edellisena päivänä. Eli kai se uskottava, ovis oli eilen! Nyt vaan jännitän et kuinka monta päivää kierto kestää... Jos se jää taas lyhyeks niin sit tulee kyllä itku ja varaan ajan yksityiselle...

Mutta mitäs mä nyt odotellessa sit testaan? Onpas tyhjä olo kun on tottunut pissaan tikkuihin joka aamu... :LOL: Hei nyt mä saan merkitä näin: tänään on dpo 1, eli ensimmäinen päivä ovulaation jälkeen :D
 
heipparallaa! =) ihana ilma ulkona, kävin hieman pihaa siivoomassa talven tuloa varten ennen ku tänne ryntäsin.. ihana lukea muiden tuntemuksia ja sitä kautta myötä elää.. ite oottelen et menkat loppus jo et pääsis tosi toimiin niin makkarissa ku ton greippimehunki osalta. :LOL: huomasin et mul on kylli-tädin kanssa sama synnäri, sitte joskus ku sinen asti pääsee :eek: oon kyl ihan solmussa tän kuumeilun kanssa :snotty: ei muuta ku plussatuulia kaikille :heart: :heart: :heart:
 
Joopa joo. Ei uutta. Vähän menkkamaista juilintaa ja valkkaria, yök. Kai ne sieltä tulossa ovat. Ei auttanut vaikka joka toinen päivä ollaan pupuiltu oletettuun ovikseen asti ja sen yli. Liekö sitä ovista ollutkaan.

 
Muistaakseni Venla se on se 4tuntia ja parhaiten alkuvaiheessa ainakin aamupissasta.. Kai kertyy yön aikana niin aamuisin on todennäköisintä saada tietoa alkuvaiheessa..

Omat labratulokset tuli ja täti siellä ilmoitti että voit olla huolestumatta, kaikki negatiivisia.. no joo.. olipas kohteliasta kun sanoin että yritetään vauvaa.. Niin sitten tuli että paitsi.. Lymfosyytit koholla.. Onko tietoa kellään? että mitä tarkoittaa ja mitä pitäis ajatella..? th ei sanonut sen enempää.. Ehkä nää kuvitellut raskausoireet on kuitenkin ihan oikeita oireita mutta jostain muusta.. Mulla on nimittäin lämpöä ja oon aivan rättiväsynyt ja selkä kipeenä..

Muuten ihanaa syypäivää kaikille!
 
Negapahoittelut Venlalle :hug: Sori, että yllytin sut siihen. Oon vaan ite niin kova testaileen, että elän nyt teidän muiden kautta, kun itellä ei oo ainakaan viikkoon yhtään mitään testattavaa... Paras näyte raskaustestiin on muuten aamunäyte. Tunnissa ei välttämättä ehdi kertyyn niin paljo hcg:tä, että näkyis testissä. Ehkä sä vielä saat sen plussan Venla! Toivoa on! :heart:
 
vilinäiti:testasitko?
mun vihlomiset loppu eilen illalla, ei kestäny kun se tunnin :( . rinnat edelleen vähän kipeet, ei paljon.. kohdunnipukka alhaalla ja auki. ei tainnu tärpätä nytkään.. no ilolla sit uuteen kiertoon jos täti tulee ens viikolla B)

pixie:mulla on noita vilja testejä. ne vaikuttaa ihan hyviltä ja niillä voi testata jo sit ku on ovulaatiosta 10 päivää..
 
Musta vaan tuntuu et voiskohan mulla vasta nyt olla ovis.. Mietin tuota vuotoa kun on tuollaista venyvää ja aika kirkastakin. Enpä tiedä sitten.. Myydäänköhän apteekeissa ihan yhtä kappaletta ovistestiä. Jos kokeilis huvikseen mitä se antaa ymmärtää. Edellisestä pupuilusta on jo 3 päivää kun on ukko yöt töissä ja päivisin ei tosiaan pysty.
Kn:sta en ymmärrä tuon taivaallista, tuskin edes löydän sitä :D
 
Nelonen: Mulla on viime kierroissa käynyt ilmeisesti niin, että oon luullut ovisoireita raskausoireiksi. Jos oon viime kierroissa ovuloinut ollenkaan, en tiedä. Mutta joka tapauksessa ovis oli nyt niiin myöhään, että ilman testaamista olisin luullut taas olevani raskaana. Niin selkeitä nuo oireet kyllä olivat. Ei ihme ettei oo tärpännyt. Oon luullut joka kerta olevani jo siunatussa tilassa, eikä oo tullut mieleenkään harrastaa mitään siveettömyyksiä ukon kanssa. ;) Noh, nyt paremmalla onnella. En mä usko, että aion jatkaa ovistestailua näin tiuhaan jatkossa, mutta kyllä tää avas silmiä. Viime kuussakin muistan näitä samoja kipuja ja turvotuksia ja luulin, että mulla on joku tulehdus! :headwall: Miestä en päästänyt luonnollisesti lähellekään niinä kipeinä päivinä...
 
Just, eli nää tuntemukset tosiaan vois olla ovista. Ei olis kyllä ihme, että se näin myöhään tulee kun tuppaa noi kierrotkin venymään. Pitänee hakea ovistesti ja katsoa, arvasinko oikein. Pitääkös sekin tehdä aamupissasta muuten.
 
Huopikas joo sama asiahan ne on, mä vaan välttelen tuota SEKS nimitystä koska en tykkää siitä yhtään :D
Lumi-marja :hug: täälläkin kp 2. Missäpäin muuten asustelet kun sama sairaala on? Itse asun ihan Pirkanmaan rajalla.
Mullakin alko greippimehuilu ja ei tota litkua kyl huvikseen jois :x Toivottavasti nyt tärppäis niin ei tarvis enää tota myrkkyä juua (anteeks vaan niille jotka siitä pitää :ashamed: )
 

Yhteistyössä