**Kesävauvasta 2008 Haaveilevat (vol. 2)**

Esikoinen on... Ja nyt seuraa purkautuminen romaanin mittasena. Pyydän anteeks, mut ei oikee muuallekkaan pysty vuodattamaan...

Eli mua pelottaa ihan hirveesti omien vanhempien reaktio vauvauutiseen, kun ei olla naimisissa ja koulutki on mulla kesken. Voi kyllä tulla aika sensuroimatonta tekstiä. Vanhemmat tukee mua kaikessa, mitä teen niinku ne haluu ja kehuu koko maailmalle kuinka mahtava tytär niillä on. Mulle harvemmin kovin kauniisti puhuu, yleensä saan vaan kuulla kuinka "tyhmä, saamaton, laiska ja itsekäs" oon. Ja se on suora sitaatti. Vanhemmat on todella urasuuntautuneita ja faija on aktiivisesti mukana kunnallispolitiikassa. Saan jatkuvasti myös kuulla, kuinka pettyneitä ne on, ku en vielä viime kunnallisvaleissa asettunu ehdolle (olin 18). Myös koulu jota käyn, on aivan väärä mulle. Pitäishän nyt heidän tyttären käydä korkeekoulua (en edes osaa lukea kunnolla!), amis on vähä-älysille ja huumeidenkäyttäjille (on lukio kuiteski käytynä ).
Aloin seurustelemaan nykysen avomiehen kanssa 18 vuotiaana, jonka seurauksena vanhemmat ei puhunu mulle kolmen kuukauteen. Vuotta myöhemmin otettiin kissa => mykkäkoulua kuukaus ja veli pisti välit poikki. Taas vuotta myöhemmin otettiin koira => Faija rupes karhuamaan multa vanhoja laskuja satojen eurojen edestä (vaikka itse oli halunnu ne maksaa) ettei meillä olis varaa maksaa koiraa. Tänä kesänä otettiin löytöeläinkodista toinen kissa, ja taas mökötettiin.
Äiti veti myös hirveet pultit, ku söin sen nähden veljenpojan mulle leipoman muffinsin, enkä vieläkään o saanu kakistettua, et oon kyl jo puolisen vuotta syöny herkkuja (jäätelöä, hampurilaisia, karkkia ym). Herkut ei heidän tyttärellen nimittäin o sopivia, mun pitäis ajatella mun linjoja.
Eli aikamoinen sota taitaa olla edessä... Onko "lapsellisilla" vinkkejä, miten asia päästettäis ilmoille...?
 
rypäle mulla tuli ihan kylmätväreet kun luin tuon sun tekstin. Sain sellasen kuvan että haluavat hallita sun elämää lopun ikää. Ite varmaan laittasin stopin tuollaselle hommalle.
Todella hankala tilanne kertoa :( Mutta yrittäkää jotenki. Te elätte omaa elämää, ja sun vanhemmat omaa. Eivät he voi sua holhota koko aikaa.
 
rypäle: Jopas on vanhemmat.. Mitähän tuohonkin osais sanoo..
Itsellä on kans niin, että vanhemmat ois toivoneet, että koulu ennen lapsia.. Mutta kuinkas kävikään.. Kävin lukion.. Jonka jälkeen tein pätkätöitä.. Ja aloin odottaa esikoista.. Äiti jopa sanoi suoraan: Tee abortti.. Olin jo aika monella kuukaudella.. Oisinkohan 6. tai 7. kuukaudella.. Silloin vasta äiti huomas, että odotan. Maha ei nimittäin kasvanu pahemmin..

Minä en oo oikeastaan pahemmin kuunnellu kotoa muuton jälkeen vanhempia, koska tiedän heidän ajatukset.. Mentiin naimisiinkin vasta vuos sitten.. Ollaan otettu koira ja nyt sit kax kissaakin.. Viime syksynä otettiin kans kissa, mutta se hävis jonnekin :'( .

Ja tottakai vanhemmat ovat kummastelleet.. Ja miettineet: Onko järkeä.. Miten te kaikki maksatte, ku kumpikaan ette käy töissä..

Itse aloitin oppisopimuksella keväällä.. Mutta nyt haaveilen siis jo kolmannesta.. Minä ennemmin teen niin kuin minusta tuntuu hyvältä, enkä pahemmin kuuntele toisten neuvoja.. Kuuntelen ja suodatan :whistle: .

Te elätte omaa elämää ja ei siinä pidä ajatella, että mitähän vanhemmat siitäkin ajattelee.. Annatte saarnat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta korvasta ulos.

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Iltaa vaan kaikille!

Aluksi suuret onnittelut plussanneille!!!

Ja sitten ).( :

Meille tippui kauan odotettu poli aika perjantaina postiluukusta. Aika sitten 26.11..

Onko kellään ollut paljon puhuttua ovulaatiovuotoa? Mulla tuli eilen ja toissapäivänä sellaista verensekaista limaa pieniä määriä pyyhkiessä, eilen sellainen klöntti limaa, joka siis hieman punaista. Se o nyt sitten sitä ovista, tai sitten johtuu antibiottikuurista jonka lopetin tiistaina (silloin siis viimeinen puikko). Pakkausselosteessa sanottiin että saattaa aihettaa välivutoa, mutta luulisi sen alkavan kun aloittaa ne puikot eikä vasta kuurin loputtua.. Tiedä häntä... Simpat lähetetty matkaan varmuuden vuoksi, toivossa on hyvä elää.... =)
 
tämä mamma oli oikeesti menos ulos raittiina ja raskaana, ni enpä sit jaksanu, tuli ihan kamala väsy...ei koskaan oo ollu tähän aikaan näin väsy...
...haen huomenna testin ja teen varmuus testin maanantai aamu...soitan sit sinne neuvolaan....

Kiitos onnitteluista....isoja plussa puhureita :whistle:
 
Paljon Onnea plussanneille ja tarrasukkia pikkuisille :heart:
:hug: negan testanneiile ja tädin yllättäneille.

:hug: rypäleNyt kun itse odotat pikkuistasi ja sitten ,kun sinusta tulee äiti niin monesti suhde omiin vanhempiin myös muuttuu.
Sinun tilanteessa kertoisin asiasta mahdollisimman pian ,koska asia varmasti painaa mieltäsi ja voi varjostaa onneasi raskaudesta. Näin myös vanhemmillasi on aikaa sulatella uutista ennen kuin vauva syntyy. Kaikesta huolimatta muista nauttia puolisosi kanssa odotusajan ihmeistä. Toivottavasti voit jakaa sitä myös oman äitisi kanssa. :)
 
Kiitos kaikille lohdutuksesta!

Mitäpä sitä enää omaa lapsuuttaan märehtimään, kun on jo aivan uusi aika elämästä alkamassa. :) Oon aina pelänny, et mitä jos musta tule sellanen äiti, ku omani on, mut taidetaan kyllä olla niin erilaisia, et se on turha murhe. Just tossa viime äitienpäivänä oikeen kulminoitu tää meijän äiti-tytärsuhten "huvittavuus"; meijät lapset kutsuttiin syömään ja äiti oli ihan hämmästyny, et milloin oon alkanu juomaan maitoa ruoan kanssa. Tälleen nopeesti ajateltuna heittäisin, et noin vuonna 1987, ku opin juomaan mukista. :LOL: Varsinainen uutinen oli myös, et mulla on laktoosi-intoleranssi ja närkästystä herätti se, etten syöny salaattia. Yritin kovasti selittää, et oon ollu syntymästä asti allerginen tomaatille, eikä se auta et noukin ne pois salaatista, koska niistä on valunu sitä mehua sinne. Rupes kyl lopuks naurattamaan koko juttu, mut oikeestaan se on aika surullista, et mene yli kakskyt vuotta, ilman et äiti tietää lapsensa olevan jollekki allerginen. Toisaalta, harvalla on niin läheinen suhde isoäitiinsä ku mulla, ja siitä on kyllä äitiä kiittäminen. Mummu mut kasvatti, ruokki ja hoiti, ihan vauvasta teini-ikään asti. Sääli, et se on jo niin vanhuudenhöperö (81v).

Nyt pitää kyllä mennä nukkumaan, huomenna on työpäivä. Öitä!



(pitäis kyl oikeesti vissii siirtyä tonne toiselle puolelle... ;) )
 
Kuulostaa rypäle aika kammoittavalta nuo sinun perhesuhteet, sorppa vaan... On vain niin kummallista lukea tuollaista, kun itselläni on äitiin aivan ihanat välit, ollaan melkein kuin parhaimmat kamut ja lähes päivittäin tekemisissä...
Tänne ei edelleenkään mitään kummallista. Poika & isäntä ovat jo nukkumassa, mutta itse ajattelin vähän aikaa vielä kökkiä koneella.. Tosin tiedän että aamulla siitä rangaistaan, kun poika tulee herättään.
 
Hyvää huomenta!

Täällä varhain jo ylhäällä, ei oikein uni tule silmään... Johtuisikohan viime päivien tapahtumista! Positiiviselta näyttää siis testi edelleen =)
Tosin en ole vielä saanut vahvaa viivaa, mutta ajattelin ensi viikolla varmistella..

Harmitteluni negan testanneille! :hug:

rypäle sulla on kyllä ikävän huonot välit vanhempiisi. :(
 
Mä kyllä kerroin kaikille läheisille eilen, mua ahdistaa jos en saa kertoa näin tärkeää asiaa, ja haluan että ne on mukana koko jutussa....ja jos sitten tapahtuu jotain ni ne on mun tukena...Mulla on koko pieni suku tosi läheinen, ja tottakai kerroin kavereille myös...kaikki on niin rakkaita :heart:
Kyllä kaikki tietää että tämä raskaus on viel varhainen...niin sen takia ne ei hössötä...

plussa puhureita :whistle:
 
Huomenia!
onnitteluni vielä kaikille plussanneille; sydänkäpynen, rihanna, rypäle.
Ja kurtzman: toivotaan, että haamusi vaan vahvistuu.

rypäle: on ikävää, jos vanhempasi kohtelevat sinua tuolla tavalla. Usein omien vanhempien virheistä kyllä oppiikin, eikä sorru itse samoihin tai jos sortuu tajuaa, että mähän oon just toimimassa samoin ja älyää muuttaa käytöstään.

Tosin kukapa meistä olis äitinäkään täydellinen, eikä siihen tule varmaan edes pyrkiä. Riittää, että rakastaa lapsiaan ja on tukena silloin kun tarvitaan ja kun lapset kasvavat, on myös uskallettava itse irrottaa hissukseen otetta. Älä siis huoli, sinusta tulee varmasti mahtava äiti!

Kun kerrot uutisen, yritä olla välittämättä mahdollisista negatiivisista reagoinneista. Tämä on sinun ja kumppanisi ratkaisu, eivätkä kaikki tee asioita oppikirjojen mukaan. Eikä elämää voi suunnitella, vaikka kuinka haluaisi.

Minulla on ollut kyllä ihan hyvät suhteet vanhempiini ja tuntuu, että lasten jälkeen ne ovat vain vahvistuneet. Isänikin hoiteli enemmän lapsiani, kuin minua pienenä. Ja vielä nyt, kun jo olen näin vanha ja suunnittelen uutta vauvaa, äitini on kovin innostunut asiasta.

Minä kaipaakin nyt vinkkejä raskautumiseen. Tuo tädin alkaminen perjantaina masensi kovin, miksei siis tää homma enää toimi - onhan se ennen toiminut. Mietin, olisiko sillä keskenmenolla jotakin syytä asiaan.

Se greippimehun litkiminen pitää aloittaa, luopua kahvista, löytää hyvä ovis- testi (onko kenelläkään vinkkiä hyvästä ja varmasta testistä?) ja rentoutua varmaankin.

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!
 
Huomenta!

Tätihän se sieltä tuli.. Heräsin klo 9.15 ja menin vessaan.. Alkoi helv..tillinen alavatsakipu.. Silloin ajattelin, että eikai.. Pyyhin, katsoin paperia.. Ja olihan se tullut..

Tällä kertaa vain nämä mahakivut on sietämättömät.. Lääkkeet ei auta paskaakaan.. Tekis mieli vain itkee ja huutaa. Taju lähtee kohta näihin kipuihin..

Ja kyl ne testit oikein siis näyttää =).

Onneksi tuli, ettei tarvii odotella enää, että tuleeko vai eikö tule, ja pääsee yrittää uudelleen.. Olisin vain halunnut, että nyt ois tärpänny. Ei taida meille tärpätä koskaan..

Mie käyn päivittelemsässä listaa ja lueskelemassa juttuja, mutta itse en pahemmin kirjoita. Alan jo olee sillä fiiliksellä, ettei meille sitä kolmatta ole tarkoitettu.

Kaikille plussatuulia paljon!!! :whistle: :whistle: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä2006:
Eiköhän mutki saa siirtää sinne plussanneisiin. kyllä se on uskottava :heart:
Ihana aamupahoinvointi päällä..Pakko kohta syyä.

Plussatuulia puhaltelen. Pahoittelut tädin yllättämille. :hug:
Siut on siirretty plussanneisiin :heart:

Ihanat vaivat siul heti aamusta :D Onneksi ite en oo kummassakaan raskaudessa kärsinyt kyseisestä vaivasta.

Toivottavasti suat jotain pysyy mahassakin =).
 
hei, onnea äippä2006!

RedDragon: panoitteluni, vaikka tiedän, ettei se pahoittelu paljon auta. Olin itsekin perjantaina ihan maassa, kun oli sitä ennen varmaan 8 testiä tehnyt, ja en uskonut niitä negoja - testit oli oikeessa. Ja aamulla perjantaina se täti alkoi. Menkkakivut on ollut kovia ja vuodan tosi paljon. Luulin, että heti tärppäis kun on aina ennenkin onnistanut, mutta nyt ei siis edes hedelmöittymistä tapahtunut, vaikka tulin sen hormonikierukankin kanssa raskaaksi. Olisiko tuolla keskenmenolla jotakin tekemistä tämän ei onnistumisen kanssa...Ja nyt siis pitäisi vaan yrittää ja eikä stressata - ja käyttää noita raskautumiskonsteja.

Ymmärrän tunteesi, mutta älä luovuta!
 
mimuli: Kyllähän se tietenkin harmittaa joiltain osin.. Mutta pitää vain yrittää mennä eteenpäin.. Pitäis varmaan pyytää miestä tutkituttaa siittiönsä :LOL: .. Ku onhan tuota ikää jo jonkin verran miehellekin tullut lisää.. No joo, ei vaineskaan. Jospa se joskus tärppäis.

Nyt vain yritän olla ajattelematta asiaa.. :whistle: Kuinkahan siinäkin onnistun :D .

Kunpa vain täti pakkais pian tavaransa pois, että pääsis taas yrittämään.Itsellä onnex ei ainakaan viel vuoda kovinkaan paljoa.. Viime kierros ei oikeastaan yhtään.. Mutta näistä mun kierroista ei nykyään tiedä.

Mutta sen minä oon päättänyt, että mitään ovistestejä en tilaa.. Vaan tosiaan yritetään saada tjot-meiningillä. Kun tärppää, ni odotus on ollut sen arvoista sitten :heart:

Oishan se kesävauva tietenkin kiva, ku on jo kevät- ja syysvauva =)
 
red dragon: minäkin tein nyt ekan ovis-testin ja se näytti oviksenkin ja kaiken piti olla kohdallaan. Tulikohan yritettyä liikaa...
Luin tänään lehdestä, että päivittäinen seksi vähentää geneettisten poikkeamien määrää miehen siittiöissä, tosin niiden määrä näin vähenee, mutta niiden hedelmöittymiskyky siis kasvaa - tiedä häntä kuitenkaa, taitaa tulla liian yrittäminen tunne.

Mulle käy kyllä syysvauvakin, jos vain onnistuis, tosin koko kesä raskaana voi olla rankkaa, mutta enpä sitä odotusaikaa helpoksi kuvittelekkaan enää tällä iällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimuli:
red dragon: minäkin tein nyt ekan ovis-testin ja se näytti oviksenkin ja kaiken piti olla kohdallaan. Tulikohan yritettyä liikaa...
Luin tänään lehdestä, että päivittäinen seksi vähentää geneettisten poikkeamien määrää miehen siittiöissä, tosin niiden määrä näin vähenee, mutta niiden hedelmöittymiskyky siis kasvaa - tiedä häntä kuitenkaa, taitaa tulla liian yrittäminen tunne.

Mulle käy kyllä syysvauvakin, jos vain onnistuis, tosin koko kesä raskaana voi olla rankkaa, mutta enpä sitä odotusaikaa helpoksi kuvittelekkaan enää tällä iällä.
Ei me kyl joka päivä.. Vähintään joka toinen päivä.. Joskus jopa joka päivä..
Pystynpähän nyt sitten vaikka yrittää tuota painon pudotusta.. Tänään ajattelin ottaa taas tuon twist-stepperin käyttöön, ku o ollu tuos jo pitkään pölyttymässä :ashamed: , mutta ei näissä mahakivuissa kyl tee yhtään mitään!

Mie pidän peukkuja siulle, että tärppäis tästä kierrosta :wave:
 
Red Dragon; samoin pidän peukkuja sulle. Mullakin on kaikkia kuntolaitteita odottamassa kuntoremonttiani ja pieni painonpudotus ei olis pahitteeksi, mutta kun herkut maistuvat liiaksi...
Nyt siirryn kotihommiin ja otan vielä kupin kahvia - ilman pulla nyt tällä kertaa.
 

Yhteistyössä