**Kesävauvasta 2008 Haaveilevat (vol. 2)**

Alkuperäinen kirjoittaja mimuli:
Red Dragon; samoin pidän peukkuja sulle. Mullakin on kaikkia kuntolaitteita odottamassa kuntoremonttiani ja pieni painonpudotus ei olis pahitteeksi, mutta kun herkut maistuvat liiaksi...
Nyt siirryn kotihommiin ja otan vielä kupin kahvia - ilman pulla nyt tällä kertaa.
Ei kyl itelläkään ois todellakaan pahitteeksi.. Ja herkut tosiaan menis alas.. Mutta päätin, että huomisesta lähtien yritän olla syömättä herkkuja.. Kahtoo miten onnistun..

Mukavaa päivää sinulle! :wave:
 
Nämä kivut on mielettömät ja muutenkin oon pahalla päällä.. Varmaankin sain jo kaverinkin suututettua..
Hän on sitä mieltä, että yritetään liikaa.. No joo.. Jos yritettäis liikaa, ni me varmaankin silloin oltais koko ajan pupuilemassa. Ei todellakaan, ei meil oo sellaiseen aikaa..

Mutta eihän sitä saa ajatella varmaankaan, että entä jos tulis raskaaksi.. milloinkohan tärppäisi.. Ku se on varmaankin sitä "yrittää liikaa".
Enkä ees koko aikaa ajattele asiaa..

Minusta vain on niin mukava tänne kirjoitella ja lueskella.
 
Pahoittelut tädin yllättämille! :hug:
Ja onnea edelleenkin kaikille olussanneille ja haamuilijoille, jotta vahvistuvat plussaksi! :heart:

Täällä alakaa nyt taas kahden viikon odottelu*kuis mein on käynyt* :D



Ihanaa vaikkakin saattaa olla sateista päivää kaikille!

-pikkumyy- :heart: :wave:

 
Sunnuntaita kaikille! RED pahoittelen tädin tulosta, voimia niihin kipuihin. Sitähän ne sanoo että liikinta auttaa kipuihin! Täälä tätiä ei näy eikä kuulu... Taidan testata ens viikonloppuna sitten jos se ei tuu, mutta onhan siihen vielä aikaa. Muuten mitään oireita ei ole, en tiedä mitä tähän kirjottaisin, mutta mulla on sama on vaan niin kiva kirjotella teidän kanssa!! ;)
 
ai liikunta auttaisi kipuihin =). Ei taida näihin mun kipuihin vaikuttaa millään lailla.. Aina olen kärsinyt mielettömistä kuukautiskivuista..

Ihan vähän helpotti, ku menin miehen kainaloon nukkumaan.. Mutta heti, ku nous ylös..

Nyt sitä taas odotellaan, että ois ovis.. Jos sitä ees tapahtuukaan.. Mutta aina saa yrittää!
 
Onnea plussanneille! :flower: :flower:
Ja :hug: kaikille tädin yllättämille.


(.) Viime sunnuntaihi verrattuna painoa on tippunu 0,9kg!
Paino siis nyt 60,8, ja ajattelin yrittää josko viikossa pudottaisin alle 60. Siistiä! Kyllä se motivoi ku huomaa että paino tippuu. :)
Kuitenki pitkä matka vielä edessä, tavoite ois jossain 51-53 kg.
 
Red, taitaa tuo mun kp laahata päivällä, mutta eipä sillä nyt niin suurta merkitystä ole. Päivä sinne tänne =)

Tätiä ei ole vielä näkyvillä ja tavanomainen migreenikin on vielä tulematta, että ei ainakaan ennen tiistaita pitäis tätiä tuleman. Katotaan nyt, miten homma etenee. Ne oireet mitä on ollu, on edelleen. Kn jossain tosi kaukana, en tiedä onko kova vai ei, kun ei sitä löydy. Nännien ympärille on tupsahtanu jotain ihme möykkyjä mitä ei ennen ole ollut. Samoin aina niin väritön ympärys on saanu väriä. Outoo. No oli miten oli, niin tätiä varten kuitenkin jo varauduin ja ostin eilen vinon pinon siteitä kaappiin :kieh:

 


Voi jos saisi tuntea hänen kasvavan sydämeni alla,
jos saisin hänen liikkeensä tuntea.
Voi jos saisin häntä rakastaa,
niin kuin vain äiti omaa lastaan.
Voi kun saisin hänet tuntea, nähdä,
elämään opastaa.
Olethan siellä jossain,
olethan odottamassa hetkeä oikeaa.
Tule jo luoksemme pikkuinen,
tule jo luokse äidin ja isän
rakastavan sydämen.

Lumi-Marja
 
vaiks täällä käyn lukemas teidän kirjottelua joka päivä...onneks tosiaan siel odotuspuolella on pari-kolme tuttua täältä...mutta haluan sinne lisää tuttuja täältä...
Mun ei tarvinnu mennä töihin klo14 ku siel on hiljasta, ni meen vasta klo16...saan nukkua päikkärit ennen ruokaa..
 
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
Meikäläisellä oli eilen illan suussa iloinen yllätys kun tein ovis-testin ja se näyttikin plussaa! Jee, tosi kiva, koska lähden viikon reissuun keskiviikkona. Joten ehditään tässäkin kierrossa yrittää, kiva juttu! =)

Tsemppiä Redille inhottavan tädin kanssa, ne kivut on joskus kaameita, tiedän kokemuksesta. Välillä tuntuu ettei mikään lääke auta ja väsyttää aivan mielettömästi. Mulla on aaltomaisesti menkkakivut, ei onneksi läheskään joka kerta.

Mukavaa ensi viikkoa ja plussapuhurit kaikille! :hug:
 
Huopikas
Minäkin oon vielä hengissä. On ollut fiilikset alamaissa, enkä ole jaksanut kirjoitella. Virtsatulehdukset piinasivat ja menkat oli hukassa ja kaikki päin mäntyä. Mutta nyt vaikuttaa siltä, että justihin alkaa menkat. Olen iloinen kuin hangon keksi!!! Ja aion seurata ainakin lämpötiloja tarkasti. Ehkä ovistakin metsästän sitten - saa nähdä. Ja menkkojen loppumisen jälkeen pupuillaan tietty paljon.

Eli mulle voi päivittää kp1 ja yk4.

Paljon onnea kaikille plussanneille! Ja kiitokset, että olette pitäneet minut listoilla, vaikka olenkin vain taustaillut. :flower:
 
Onnea plussanneille ja jaksuja tädin yllättämille! :heart:

Täällä viluttaa, väsyttää ja vituttaa, (anteeksi kielenkäyttöni) eli täti on vissiin tulossa taas ajoissa. Veikkaan, että neljän päivän sisällä, koska rinnatkin on ihan pinkeet. Eli pätkä kierto on taas tulossa. Mä hajoon tähän kohta... :headwall:

Sanokaas mitä tekisitte mun asemassa? Eli yk.5 on meneillään ja kp. 19. Ovis oli torstaina kp. 16, mutta mulla on ollut luteaalivaihe vain 7 päivää ja sellanen taitaa olla tulossa taas. Keltarauhashormoniresepti olis kaapissa ja sen vois alottaa huomenna. Kp. 19-26 pitäs syödä. Pidentäis sen luteaalivaiheen. Mutta mä en uskalla! Pelkään, että syön sen, ehdin plussaamaan ja sit tulee km kun lopetan ton hormonilisän syömisen. Olisin mielummin kai kokonaan tulematta raskaaksi, kuin et joutuisin sellasen kokemaan. Onko tässä mittään järkee...
 
jops oli taas kerenny tekstiä tulemaan.
oon ollu koko päivän menossa. eka istutin uusia herukkapansaita ja sit käytii kattoo 3pv vanhaa vauvaa =) se oli ihana !!
ommoo nappaa: mulla on ollu jo petemmän aikaa lämmöt 37 asteessa.. eli viluttaa ja väsyttää, helposti yössä nukkuu 11 tuntia ja silti on ihan väsy. alamahaa juilii välillä, esim. jos ajaa johonki kuoppaan tai vastaavaa..
miltä nää oireet teistä kuulostaa?? mä en jotenki usko raskautumiseen ku viime kierto oli ihan outo ja oviksesta ei oo tietoa. ai niin, koko ajan tulee jotain valkkarin tapasta limaa/nestettä. ilmotteleeko täti tulostaan? en oo aikasemmin miettiny tällasia.. :eek:
puhallan RD:ltä kivut pois :whistle:
 
Huopikas: Eihän me tietenkään ketään poistella listoilta! :hug: Tietosi on päivitetty.

JJ-t: Kyl mie tääl lueskelen, mutta ajattelin, etten kirjoittaisi.. Ennen kuin on tärpännyt :D . Tässä oon yrittänyt koulujuttuja tehä, jotka on vain jäänyt ja jäänyt tekemättä :whistle: :ashamed: . Ei vain kerta kaikkisesti oo jaksanu.. Sitten päättelin itse virkkaamani torkkupeiton langat.. Ja siivosin makkarin.

Pixie: Sinun pitää nyt kuunnella siun omaa sydäntäsi tuon asian suhteen.. Mie en kyl yhtään tiedä, mitä tekisin. Onko siinä todellakin km:n mahdollisuus, kun plussaa ja lopettaa sen hormonilisän syömisen?

Mitenkäs tuo luteaalivaihe lasketaan? Mistä mie tiedän milloin mun oviskaan on.. Ku e ihan varma oo.. Minä en ole ostamassa ovistikkuja..
 
rapu83: Kiitos, ku puhallat kipujani pois. Kyl ne vähän on hellittänyt :wave:

Pitää vain kohta hakee taas lisää lääkettä.. Onnex tänään ei oo viel vuoto alkanu.. Pientä tiputtelua ainoastaan.. Joten ihanaa olla huomenna koulussa, jos silloin alkaa.
 
En mä pääse täältä irti! Heti ekaks, ku koneen käynnistin, ni minnekkäs itteni klikkasinkaan..? ;)

Kukas se oli, ku kyseli niita "raskaakstulo-vinkkejä"? Voisin tällä mun laajalla kokemuksella (eka tulossa :LOL: ) kertoa ainaki ne vippaskonstit, joita me käytettiin.

*heti kp1 tein "kalenterin", missä oli kaikki mahollinen edes vähän oleellinen tieto; päivämäärä, kp, lämmöt, kouluajat, miehen vuorot, fiilikset, limat... KAIKKI. Merkkasin edellisen kierron oviksen ja laskureiden laskeman. Ja sit vaa tarkkailin itteäni.
*taulukoin aamulämmöt; joka päivä samoihin aikoihin mitattuna, ennen ylösnousemista. Piirsin käyrää mistä oli helppo seurata laskua ja nousua.
*join greippimehua joka iltapäivä lasillisen
*oviksesta eteenpäin join lasin punaviiniä joka ilta
*koko kierron söin aika tanakasti, koska oon kuullu, et ei hevillä hedelmöity/ovuloi, jos kroppa luule, et on joku pula aika.
*radiossa kerran sanottiin, et rasvasia maitotuotteita käyttävät naiset on keskimäärin hedelmälisempiä, ku rasvattomia käyttävät; vedin siis litra tolkulla jäätelöä. Miinus puoli on, et mun farkut ei mee enää kiinni!
:LOL:
*pihtasin mieheltä alkukierron (tais kyl olla mulle vaikeempaa) ja oletetul ovisviikol pupuiltii n jokatoinen päivä.
*Testailin mammaksin ovisliuskoil, mut ne oli mun mielestä ihan hanurista. Sain aconiin eka hammun ja seuraavana päivänä selvän plussan: haamu-, plussa- ja seuraava päivä oltii oikein reippaita siementen kylvössä.
*petipuuhien jälkeen tyyny pyllyn alle ja makoilua vähintään 10min.
*vaik vauva asiaa stressasin, otin muuten rennosti; en menny kouluu, jos en jaksanu, ei siivottu tai pedattu pariin viikkoon ja haahuilin flanellipyamassa päivät pitkät.
*ulkoilin aika paljon; pyörällä kouluun, koiran kanssa pitkiä, rauhallisia lenkkejä.
*foolihappoa, berokkaa ja magnesiumia vedin joka päivä.[/list]

Olihan siinä jonku verran. :whistle: Voi olla, et jotain unohtuki. Pidän kyllä sitkeesti peukkuja teille, kunnes kaikki saadan tonne odotuspuolelle!
 
Menee hermot kun ei mitään tietoa tädistä! Viime kierrossa oli järkyttävät kivut jo kaks päivää ennen, nut ei mitään. On kp 30/30?? tosiaan kierron pituus on ollu vaihteleva pillereiden lopettamisen jälkeen, nut kumminkin vasta yk 3.

Alkais nyt vaan ne menkat kun tulee ovistikut huomenna postissa niin pääsis sit tädin lähdettyä tikutteleen :) Ajattelin alottaa tikuttelun pari päivää menkkojen jälkeen ja jatkaa niin kauan kunnes tulee plussa, kun en ole ennen niitä käyttäny, enkä ovista koskaan ole oikeen tuntenut tai osannut yhdistää oireita siihen.

Onko siinä mitään järkeä vai millon te alotatte tikuttelun??!!
 

Yhteistyössä