¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

samour_ suosittelen digiä. itsellä oli Daivid liuskoja monta kiertoa ja en saanut niistä mitään selkoa. koskaan ei tullut tasavahvaa viivaa. joten hermostuin maksoin itseni kipeeksi ja ostin digitestejä. ja sain hymynaamoja :) mikä helpotus.

Mä rekisteröidyin hyvällä kielipäälläni tonne Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting sivustolle ja sinne merkannu mun lämpöjä. lämpöjen mukaan mulla olis nyt menossa DPO3 eli ovulaatio olis ollu tiistaina. mutta jos lasken ovisplussasta ni olis tänään jo DPO4... nooh taidan uskoa sivustoa ja olla vaan tyytyväinen että ne lämmöt edes vähän nousi :) ja on alkanut flunssan oireet kurkkukipua ja palelua. silmät ihan "tulessa" kokoajan. ihan kun just olis kamalassa kuumeessa. Mutta en anna mielikuvitukselle valtaa. en usko tähän kiertoon.
 
samour_ mulla on ollu cb:n digitaalisia ovistestejä,on hyviä ei tarvia arvuuteella viivan paksuutta sunmuuta! Nyt olen tilannu mammaksi.fi:stä liuskoja ja ainakin mulla ne on toiminu. Digitaaliset kun on niin pirun kalliita:stick:
 
Tässäkin kierrossa erilaiset vuodot. Eilen päivällä tuli vähän ja sit taas lakkasi. Tänään samalla lailla hetkisitten tuli vuotoa vähän. 2-3 päivä tuli vuotoa normaalisti. Muuttuneet nyt tälläisiksi.
Ennen vuodot alkoi rytinällä ja kesti 5-7 päivää ja sit loppuivat. Ei mitään tälläisiä tulee ei tule. :(
 
ää ilta menny pohtiessa (taas) mitä muuttuu kun joskus se esikoinen tulee meillekkin. Kuinka toimistoa uudelleem organisoitava ja ketä kummiksi yms. Herkkää ja todella ihanaa miettiä näitä.

Omaanapailua: rinnat kuulemma oikeasti kasvaneet ! Nuha ollut muutaman yön,voipi tavankin flunssa olla,mutta harvemmin miulla pelkkä nuha on, yleensä ensin tulee kurkkukipu ja siitä eteen päin. Väsymystä ja unettomia öitä (eli plus miinus nolla). Eilen erehdyin nauttimaan alkoholia (toivottavasti tämä ei niin vaikuttaisi), mutta hyvällä haikeudella että liekkö viimenen kerta vuoteen /reiluun vuoteen. Ällötys olo tulee herkkään esim tupakan savusta ja likaliikkeestä... noh edelleen toiveita on hyvä elätellä. Kuukautisten odotettavan alkavan 5päivän päästä, mutta testiä aion tehdä vasta 1,5 viikom päästä jos ei näy. Kierto heittelee. Hirveästi olen vauva unia ja raskaus unia nähdyt (jopa nännipesän tummumisesta lähtien) mutta olenkin sellainen unissaeläjä. Tämmöstä tänne. Muilla haaveunia?
 
Kierto lyheni sitten taas. Mulle voi siis päivittää kp 1/24-28 yk 3. yritin saada kännyllä värin punaiseksi, katotaan onnistuuko. Mieli on nyt vähän apea mutta ei pelkästään siksi etten oo raskaana.. ois mökille lähtö ollu huomenna mut en koe oloani mukavaksi sellasissa olosuhteissa (ei juoksevaa vetttä ja usein öisin tulee ohivuotoja)... noh ei auta jäädä tuleen makaamaan, kohti uutta kiertoa vaan!

Mites muuten kun kierto on nyt näinkin lyhyt, eiks sillon oo todennäkösempää et en ees ovuloi..? Hitto, ennen kierukkaa kierrot oli noin 28-32, kyllä nyt reippaasti lyhentyny.
 
Sandelma iha kumma juttu tuo kiertosi,itse saattasin jopa lähteä gynelle soittelemaan tai ihan tk. Mökkeily ja muutenkin reissaaminen itestäkin ällöä menkkojen aikaan. Tarpeeks intiimialueen liinoja mukaan niin vähä saa puhtaammaks olon. Tai mahdollisesti esim näitä "tuttipullo" juomapulloja (siis näitä missä on nuppi juomapulloja) mukaan ja paljon puhdasta vettä (prismassa 10litraa lähde vettä 3€ ja luoda omat pesu tekniikat (tai oon oman neitialapääni kanssa toiminut näin) niin saa säännöstellä veden tuloa eikä tule niin paljon kerralla kuin tavan juomapullosta. Kun pelkkä kaataminen ei riitä vaan saa painetta puristamalla pulloa. Tulipas sepiteltyä. Toivottavasti reissu onnistuisi (jollei nyt niin myöhemmin)
 
Nyt on dpo 3 ja olen lähes täysin varma että ainakin hedelmöittyminen on tapahtunut. Minulla on ollut seuraavat oireet:
dpo 1:
-alavatsa pinkeäja kireän tuntuinen (paineen tunne) ja siellä oli kovaa kuplintaa (mieskin tunsi nämä), lievää menkkamaista kipua
-toinen nänni hieman kipeä
-ravasin pissalla jatkuvasti
-kovat vilunväristykset alkoivat
dpo 2:
-samat oireet kuin dpo 1, mutta nyt molemmat nännit kipeät
-illalla alavatsakipu esti minua nukahtamasta, vaikka takana oli pitkä ja rankka hääpäivä
dpo 3 (tänään):
-edelleen samat oireet, mutta pahempina
-nännit nyt tosi kipeät, kävelystä tuleva tärähtelykin sattuu
-alavatsan menkkamainen kipu ja paine lisääntyneet, turvavyön alempi osakin tuntui painavan tosi pahasti!
-olen herkistynyt joka asiasta
-jatkuva jano, suuta kuivaa, koko ajan saatava juotavaa

Nämä oireet ovat niin selkeät etten todellakaan voi kuvitella näitä. Onko oikeasti mahdollista tuntea oireet jo päivää ovulaation jälkeen? :O
 
heips, täällä kans toinen nega ja menkat päällä full speed. Aika varma olen että jotain hedelmöittymistä tapauhtui oireiden perusteella, mut eipä ollut sitten riittävän hyvä. Nyt oireet tiessään. Kierto lyheni 3 päivää. Täällä tulee nyt 2 kk tauko miun leikkauksen takia, mut palataan asiaan kesän jälkeen. Hirmuisesti tsemiä kaikille ja plussia :heart:
 
Joo harkitsin itsekin lääkäriä, kierron lyhenemistä ei oo ikinä elämässäni tapahtunut. Myöskään ikinä ennen ei oo vuodot olleet näin runsaat vaikka onkin olleet suht runsaat. Katsotaan vielä seuraavat menkat ja jos ei tilanne ala normalisoitumaan niin sit vois käydä gynellä. Mulla on kilpirauhasen kanssa hiukan ongelmia, vajaatoimintaa ja sen oireita on, mut lääkärit nihkeilee noitten thyroksiinien kanssa kun arvot kuulemma ihan hyvät. No tiedän kyllä et ei pitäis tuijottaa pelkkiä arvoja, mut miten noi tk-lääkärit ei sitä tunnu tajuuvan?! Pitäs kai ihan yksityiselle endokrinologille varaa aikaa.. muistelisin et kilpparin vajis voi aiheuttaa kuukautishäiriöitä ja näin ollen vaikeuttaa raskautumista mutta oletin sen menevän niinpäin et kierrot pitenee.. täytyypäs tutkia noita omia koulukirjoja asian tiimoilta.

tsemppiä muillekin uuteen kiertoon lähteneille ja pitkiä hermoja piinailijoille!

Ps. Jätän mökkireissun väliin ja jään yksin kotiin rentoutumaan. Kun sain asian käsiteltyä niin ei huono vaihtoehto tämäkään :)
 
Onko kellään alkanu normaalisti menkkakivut,mutta sitten kuitenkin menkat jääny tulematta? Ja siis sitten ollut raskaana. Mulla alko aamulla menkkakivut,vaikka vasta keskiviikkona pitäs alkaa. Vielä elättelen toiveita,et jos kuitenkin....:/ :)
 
täällä ei oo oireet muuttunu, yhtälailla oireilee :) elikkäs 28/29 ja voin kertoa että näillä oireille en jää odottelee viikonloppuun testin tekemistä vaan teen heti kun paketti postissa saapuu. kiertoni pituus kyllä vaihtelee usein, mutta nyt on semmonen liuta oireita että luulisi olevan jo jotain. Isänikin tänään puhelimessa totes, "tyttö kuule, tuota internettiä lueskelin ja taitaa olla niin että oot raskaana sen mahakipus kanssa", suunnittelin isälleni jo netti kieltoa.... vielä kieltäminen, vasta kun kunnon varmuuden raskaudesta saa niin sittenaion kertoa.
 
HUHHUH herätys todellisuuteen !!!
Kirjailin ylös noita oireita paperille ihan, että jos nyt sit sattus tulemaan plussa niin ois jo ylhäällä noi jos tuleekin halu kirjoitella päiväkirjaa

Kun oon nyt laskenut vain näillä kp:illa kiertoani niin nyt kun katoin kalenteria niin hui kohta pitäs oikeesti alkaa menkat !!! ikinä en oo kiertoani tarkalleen seurannu, mutta suunnilleen päivämäärät oon tiedostanu millon pitäs alkaa.

HUI HIISI jos sieltä tulisikin plussa kun olotilan mukaan menkoista ei tietoakaan.

hihihihiiii oon happy !!
 
Onnea Aipan äippä! :flower: Plussauutisia on niiin ihana lukea :)

Jeejee täälläkin kp1 vihdoin. Uutta yritystä odotellessa ;)

Jepulis<3 olispa kiva kun tulis se plussa sieltä sullekkin :)

pipiipa tsemppiä jännäilyyn ja testailuun ja plussatuulia myös :)

Teen huomenna päivityksen mutta sitten siirrän vastuun jollekkin muulle, mä lähen taas reissaamaan.
 
Paljon voimia uuteen kiertoon siirtyneille! Sitä ei toivois kenellekään!:(

Valtavasti onnea plussanneille!<3 Toivottavasti pienet pysyy kyydissä.

Tajusin just, kun katselin kalenteria, et nythän on menossa jo kp 29/28-30!:) Oireita on tälläkin ollu aika liuta pahoinvointi mukaanlukien. Yökkäilyä ja pari kertaa jo oksentanutkin. Toivottavasti nää ei olis vaan kuvitelmaa!:) Perjantaina ajattelin testata, kun on sillon synttärit ja mikä oliskaan ihanampi synttärilahja!<3 Toivottavasti ei tarvii tipahtaa enää!
 
En ole aikoihin käynyt kirjottamassa tänne, mutta nopsaan olen välillä lukaissut kuulumisianne. Toivotankin onnea plussanneille, haamuilijoille vahvistumista ja epäonnen kohdanneille jaksuja sekä tsemppiä uuteen kiertoon!

Mulla on menossa kp 19/28-39. Ovisplussaa ei näy, ei kuulu! Oon yrittänyt olla hermoilematta ja elänyt mahdollisimman normaalisti, miettimättä jatkuvasti vauvan yrittämistä. Suoraan sanottuna oon kateellinen muille, joilla ovis tulee suht säännöllisesti ja ilman kuukauden odotusta. Pikkasen epätoivon tunnetta puskee, kun taas näyttää ovis kaikoavan. Liekkö taas sinne kp 26-27 asti venähtää, tai tuleeko ollenkaan.

Nyt oon alkanut tajuta todella, että ei tämä tule helposti käymään, ei. Kolmas yrityskuukausi menossa ja vasta odotan toista ovista! Toisilla alkaa vastaavasti kohta jo neljäs yk.. Heinäkuun jälkeen onkin sit enää 3kk ja mahdollisuus hakea apua oviksen tukemiseen. Vahva tunne on, että ei tästä tule mitään ilman apuja..
 
salVE samat tilanteet meillä ! mulla testi suunnitteilla vasta lauantaille kun molemmat ollaan miehen kanssa kotona aamupäivä :) voi toivottavasti tärppäis.

29/29 menossa täällä, ei hajuakaan menkoista, ei mitään tuntemusta että vois alkaa. aamulla mies oli töihin lähtenyt ja pistin viestiä yhdeksän aikaan "ei alkanut menkat ei", mies vastasi, "ompa jännittävää :)". nämä hetket on vain niin ihania kun mies näyttää kiinnostuksensa. Kuten käveltiin citymarketissa käsi kädessä ja yhtä äkkiä vain tempais minut, "tule! tuolla on noita turvaistuimia, katotaan huvikseen hintoja!" hymyillyttämään pisti!

Vielä jos muutaman päivän jaksas jännäillä. hermo menee. pakettikin oli postiin tullu jossa ois raskaustestejä... no onneks saan ne vasta kun mies tulee töistä kun vain yksi auto käytössä. ei voi tietää mitä se huomis aamu tuo tullessaan, mutta en kyllä haluais miehen töihinkään soittaa tai viestiä laittaa että katoppas tein testin... joten on se lauantaihin odoteltava.

Harmi kaikille uuteen kiertoon joutuneille. toivottavasti tämä uusi kiertonne olisi otollinen !
 

Yhteistyössä