¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Huomenta!!!

Ompas aitiliini ollut aikaisin hereillä.. Huh!! Toivottavasti näkymät ultrassa on hyvät!!! Mulla tuli piikeistä kans tosi etova olo useana päivänä. Pidetään peukkuja että uutiset on tänään hyviä!!

Jannaliini oikeessa oot... ei pitäis miettiä etukäteen. Mut mulla on vaan se että pitäis aina olla joku "lohdutus" jo tiedossa.. Mut totta on että meillä jokaisella on vielä TÄYDET mahikset plussata tästä kiekasta, joten parempi varmasti kattoa tää ensin loppuun saakka.

Mä arvon edelleen että testaisinko viikonloppuna vaiko en..? Jaksanko odottaa tiistain veritestiä vaiko en. Kääk..

Napsuneiti ja PP8 (wohoo) Nythän on pieni kiinnittynyt jo jos on ollut kiinnittyäkseen.. jännittävää!
 
Noniin täällähän alkaa jo kuulostaa paremmalle, hyvä hyvä! =) risis, se on juuri noin, ja sulla on vielä kaksi siellä! Eli kaikki on paremmin kuin hyvin, ei mitään syytä masentua ollenkaan.
Taas yksi jännityspäivä edessä, mutta eipä ole tiistaihin enää pitkä matka. Napsis mieti nyt tarkkaan, kyllä se testaaminen voi käydä omaan nilkkaan, veritesti on varmempi kuitenkin. Mitään et voi kuitenkaan varmasti tietää ennen veritestiä. Mitä jos testaat negan ja masennutkin turhaan? Tai mitä jos testaat haalean plussan mutta jäisikin vain kemialliseksi? Ei ei, ei voi voittaa. Parempi odottaa veritestiä, se kertoo hCG:n määrällä sit hyvin sen että mikä on tilanne ja onko pienellä kestävyyttä jos se siellä on.

En tiedä, mä heräsin tänään aamulla vähän ehkä menkkamaisiin oloihin, joten vähän pelottaa. Mutta en anna sen lannistaa kyllä.
 
Ihanaa että risis oli jo paremmissa tunnelmissa! Mä kans uskon ettei, luokittelua ei kannata liikaa miettii, yhtä suuret mahdollisuudet varmasti kuin top-alkiolla, kun nimenomaan luokitukset voi muuttuu alkion kehittyessä!

Aitiliinille peukkuja ultraan! Toivotaan että follit on kasvannut kohinalla! Samoin mullakin tulee pahaoloa piikeistä ja loppuvaiheessa myös aika herkkä mieli.

Napsis & Jannaliini, ootte oikeessa aikasessa testauksessa. Ei siinä oo mitään järkeä.. Olin just ajatellut lykätä sitä sunnuntain testausta pidemmälle, mutta nytei taida enää oo tarvetta. Tänään aamulla lugen mukana oli tullut viiru ruskeaa vuotoa. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Tuntuu kyllä ihan järjettömän pahalta, en tiiä miten tästä pääsee yli. Mä oon nyt vielä töissä ja yritän pitää itteni kasassa. Aamulla kun ajoin töihin itkin koko matkan hysteeristesti ja sit tulin silmät ihan punasena töihin. Sanoin vaan että taitaa olla flunssaa tulossa. Onneks kohta on viikonloppu. Voin linnottautuu kotiin ja itkee kaks päivää..
 
Fifiris älä vielä menetä toivoa!!! Eikös sullakin vielä ole melko aikaset pp:t?? Jospa kyse olis ihan vaarattomasta tiputtelusta jos kuitenkaan ei tulee kun hieman ruskeaa vuotoa!??? Se ruskeahan voi merkitä hyvääkin, jos ei hanat ole kerran kunnolla auenneet!

Mutta uskon kyllä että vetää mielen matalaksi, ihan varmasti niin kävisi itsellekkin. Mutta toivotaan ihan hirmuisesti että kyseessä on jokin alkuraskauden vaaraton vuotelu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:hug: :hug: :hug: :hug:
 
Onpa täällä paljon kirjoitusta, kun en ole useampaan päivään lukenut. Paljon vaihtelevia mielialoja. Tsemppiä kaikille hoitolaisille!

ON: Meidän punktio tehtiin maanantaina, meni helpommin kuin viimeksi. Tuloksena oli viisi solua, joista kolme hedelmöitettiin icsillä, kaksi oli epäkypsää. Kaikki kolme alkioita olivat siirtokelpoisia, kaikki tosin eri tasoisia. Paras ja heikoin siirrettiin, kolmas meni pakkaseen. Olen tyytyväinen tilanteeseen tuon munasarjojen toiminnan hiipumis-diagnoosin vuoksi, enempää en voisi toivoa. Maha on kipeä ja turvonnut, mutta toipuminen on ollut huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin viimeksi. Testipäiväksi tuli 2.9.
 
Kiitti napsis lohduksesta!! Koitan nyt vielä pitää vähän toivoa yllä, kun vuoto ei oo alkanut kunnolla. Ikävä kyllä menkat vaan yleensä alkaa tälleen, eka pienellä tuhrulla ja sit kunnolla. Mulla on yleensä aika lyhyt kierto ja nyt on kp 26/28, eli sinänsä tuhru ei oo kauheen aikasessa kuitenkaan kiertoon nähden. :( Masentaa että piti tosiaan olla prima-alkio ja kaikkee, mutta ei sit kuitenkaan varmaan kiinnittynyt. No, katellaan miten käy. Aika luovuttanut olo kyl jo on..

Toivottavasti teillä muilla kävis paremmin!
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm


Sarma....................VL..............pas.............?.?.
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
fifiris....................Fertinova.....1.ivf............26.8.
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p).........28.8.
Iines-74..................................ivf...............28.8.
elyise.......................................ivf...............?.?.
Uskallanko...........Fertinova.....1.ivf...........31.8.
sooda....................................2.ivf..............2.9.
risupesä................Tays..........ivf (p)..........4.9.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.

 
aitiliini, niin sulla on se punktio ja muu sit varmaan ensviikolla vasta..? Toivottavasti oli paljon tasakokosiakin, ainahan niitä vissiin erikokosiakin tulee..?

Ronja? :)

fifiris :hug: varmaan se vetää mieltä matalaks.. mutta kai semmoset niukat vuodot sitten on yleisiä alkuvaiheessa, kun lapussa kuitenkin kehotetaan testaan jollei kunnolla ala..
 
fifiris, toi ruskea vuotohan on erinomaisen hyvä merkki, jos kerran ei oo nyt siitä jatkunut!! Kiinnittymisvuotohan nimenomaan on sellaista ruskeaa, ja oikein hyvinhän sopisi sulla kiinnittymisvuodoksikin tän ajankohdankin perusteella! Onko sulla ollut menkkakipuja? Nyt olet ihan rauhassa vaan, toi voi olla pelkkää positiivista.

Mä oon kans vähän odotellut jotain pientä merkkiä kiinnittymisvuodosta, mutta mulla ei tule muuta kuin sitä ihan vitivalkoista lugemömmöä.
 
ultrakuulumisia: oikealla 7 hyvänkokoista follia ja vasemmalla kuulemma ainakin yksi! Onkohan mun vasen munasarja kohta hyödytön kun ei ees hoidoilla saa mitään aikaa......
Oli myös kuulemma monia 12mm kokoisia jotka hyvällä tuurilla saattaa kasvaa maanantaihin punktioon mennessä!
Joo eli meillä se punktio siirtyi maanantaihin kun follit oli hitaasti kasvaneet......huomenna irrotuspiikki illalla ja sit maanantaina tositoimiin.....toivotaan että keskiviikkona päästäis siirtoon jos vaikka hedelmöittyminenkin onnistuisi! :whistle:
Kuvotus ja väsymys jatkuu.....
Fifiris:Älä vielä luovuta....ruskea verihän vois olla vaikka vanhaa kiinnitysverta! tai sitten ihan vaan jos limakalvot ärsyyntyneet lugeista! Älä nyt vielä luovuta ainakaan enne kunnon vuotoa!
:hug:
 
Kiitos tsempistä kaikille!! Te ootte ihania!! :flower: Soitin Fertinovaan ja ne käski jatkaa lugeja, vaikka vuoto alkaisikin kunnolla (ei onneks oo nyt tullut enää ). Eli ehkä tässä nyt on vielä millin verran toivoa. Lisäksi ne sanoi että minidisperiini voi aiheuttaa ylimääräistä vuotoa (söin sitä tukemaan kiinnittymistä ) joten lopetan nyt sen. Toivotaan tosiaan että ois jotain kiinnittymisverta, mutta mun tietääkseni sen ois kyllä pitänyt tulla jo aiemmin.. Ja kun tosiaan menkkajuilimisiakin on, niin jos tästä suosta vielä plussa saadaan, niin on kyllä suoranainen ihme!

Tiedättekö voidaanko PAS tehdä heti seuraavaan kiertoon vai tuleeko välikierto?

Aitiliini, mahtava homma että follit oli kehittynyt!! Mullakin vasen on laiska puoli, nytkin sieltä tuli vaan yksi ja muut oikealta. Hassua että voi olla niin suuri ero. Sulla on kyllä nyt jännät vaiheet edessä, tsemppiä!!

MAhtavaa Sooda että sait kaksi kyytiläistä! Mäkin niin toivon että seuraavaan PAS:iin saattaisiin molemmat mukaan. On niin paljon isommat mahkut onnistua!
 

HeiNaiset!

Teillä on nyt hirvittävän monella samaan aikaan pulla(t) uunissa! Täähän on oikea alkiohautomo. :D
Vähän jopa harmittaa etten pääse samaan plussaketjuun teidän kanssa, kun minähän oon huhtikuinen ja te oisitte sit jo toukokuisia vappuvauvoja tekemässä. :heart:

Täällä tänään käyty ultrassa ja pikku oli pelkkää sykkivää sydäntä. Tosin laskettu aika aikaistui. Mulla siis oli 6+5 menossa, mutta ultran mukaan onkin 5+6.
Ainahan se on oma mussu kypsempi ja mahtavampi kun muut ikäisensä, olevinaan. :LOL:

Joo, tsempitykset teille kovasti!

-Bee 5+6
 
Noniin, työviikko pulkassa, vihdoin. Kyllä olikin tuskallista, ja vielä ensi viikolla jatkuu sama (tai pahempi) piina.

fifiris - kiinnittymisvuotohan voi tulla aikaisintaan dpo 5-7 eli silloin kun se kiinnittyy, mutta ihan hyvin voi tulla sen jälkeenkin tollaisia pieniä tippoja. Mitä mä oon näitä juttuja lukenut, niin dpo 10-11 paikkeillakin on hyvin yleistä. Siellä se alkio porautuu kokoajan syvemmälle seinämään ja tekee itselleen tilaa niin selvähän se on että jotain tippaa voi tipahtaa uloskin. Että kyllä mä melkein sanoisin, että todella hyvältä näyttää kun se oli tollainen tippa ja sitten lakkasi! :heart:

Ja edelleen fifiris - mehän jo sovittiin että noista PASeista ei nyt vielä puhuta!!!!!!!!!! :p Suu suppuun tyttönen, PASt on sit ajankohtaisia vasta pitkän ajan päästä! :LOL:

aitiliini hyvin folleja onneksi olkoon! =) Mullakin oli toinen puoli vähän laiskempi, ei ehkä niin määrän suhteen mutta kasvoivat hitaammin kun toisella puolella. Mutta toi koko mua ihmetytti - jos sun lääkäri määräsi irroituspiikin, niin olihan sulla siellä jo sitten varmaan muutama isompikin kuin 12 mm? Vaikka kai siinä on lääkärikohtaisia eroja varmasti että milloin kukakin irrottaa. Mun tieto/luulo on tähän mennessä ollut, että lääkäri määrää kai irroituspiikin siinä paikkeilla kuin isoin folli on vähintään 17 mm.

No sitten omaan napaan. Tänään oli jotenkin tuskallinen olotila koko päivän, vähän niinkuin sellaista menkkajuilintaa, mutta en oo ihan varma, ehkä kuitenkin vähän erilaistakin. Maha turvoksissa niin että housut kiristi. Välillä jotain ihme repäisyjä masussa pari kertaa. Mutta ei mitään suurempaa, aika normaali olo muuten.

Noi menkkajuilinnat ei ole kyllä kivoja, koska niistä tulee sellainen olo, että koskahan hulahtaa housuun. Mitenkäs teidän muiden päivä meni?

Rouva B:lle vielä onnea ultranäkymistä, toi sydänääni juttu on varmaan ihan mahtavaa. Mä ainakin alkaisin itkemään niin että syntyis vuolas joki. Kunpa pääsisikin sinne asti vielä...


 
Oot Jannaliini kyllä mahtavan hyvä suostavetäjä!! :) Täytyy tosiaan toivoo että se sit oli jotain kiinnittymisvuodon tapaista ja toivotaan ettei sitä enää tuu lisää.. Tää päivä on ollut koko hoitokauden pahin kyllä. Ja hitto kun sen vuodon piti tulla just ennen työpäivää, olin kyllä aivan räjähtäneen näkösenä töissä, silmät ja nenä punasena ja tukka ihan miten sattu.. :)

Kuulostaa kyllä lupaavaalta noi sun juilinnat! Onko sun testipäivänä 25.8 pissa vai verikoe? Mun testipäivä on päivän sun jälkeen. iiks. Ei meillä kyllä enää kauaa siihen tuomionpäivään oo! Tirlattinilla ja Iineksellä vielä viikko jännäilyä jäljellä!

Onko muuten kellään tuntunut munasarjoissa kipuilua? Mulla tuntuu sillon tällön, varsinkin vasemmalla puolella. Pelkään että enteilee menkkoja vaikka kai se voi olla keltarauhanenkin..
 
Perjantai iltaa!

Täälläpä näyttää siltä, että ainakin Jannaliinilla ja fifiriksellä samanlaista menkkamaista juilintaa kun mulla. Tosi ärsyttävää, koko ajan vaan pelkää et ne alkaa. Mut just kuten Jannaliini sano, niin jotenkin se on erilaista...

Tosta vuodosta, niin mun papruissa on et alkuraskauteen voi liittyä verenvuotoa, ns. kiinnittymisvuotoa. Ja että vuoto voi olla runsastakin, jopa kuukautismaista. Että on erittäin tärkeää tehdä testi ennen lugejen lopetusta. Jotenka vaikka vuoto alkaisikin jo, pitää vissiin piinailla loppuun asti ja testata joka tapauksessa. Että älkääs nyt vielä hermostuko! Tälläset ohjeet mulla.

Hyvä et risiksellä on jo paremmat fiilikset. Mites pp1 on sujunut?

Rouva B:lle onnittelut ultranäkymistä :heart:
 
Kiitis fifiris - nyt pitäis kyllä saada itsensäkin vedettyä sieltä suosta.... Mulla on nyt tosi kovia mahakipuja ja selviä melkkakipuja, ja mä vilkuilen housuihin koko ajan - odotas taas pitää katsoa - no ei onneks ollut vielä mitään. Tää on nyt pahin päivä tähän mennessä. Mulla on viimeisissä luomukierroissa menkat alkaneet aina dpo 11 ja nyt on dpo10. Pelottaa niin paljon ettei oo mitään rajaa. Veritesti olis siis vasta 25.8.

Onko kenelläkään muulla ollut nyt selviä menkkakipuja? Lisäksi mulla on maha kipeä (siis muutenkin kuin menkkamaisella tavalla) ja turvoksissa. Missä kaikki on??? Tulkaa vastaamaan mulle, en mä kestä tätä ilman teitä kohtalotovereita...

Niin aitiliini toi kuulostaa jo oikeammalle! Mulla oli kans viimeisessä ultrassa silloin isoin 18 mm.

fifiris kyllä mullakin munasarjoissa tuntuu aina jotain silloin tällöin. Voi olla vielä ihan punktioseurannaista, munasarjat on vielä aika turvonneet varmasti ja ehkä siellä nyt hiljalleen palailevat uomilleen.
 
Kiitos iines, no hyvä että sitä juilintaa on sentään meistä sitten useammalla. Safety in numbers! =) Mutta on kyllä todella tuskallista, en tiedä mitenpäin olisin ja mitään en pysty tekeen. Äsken söin kun mies teki ruokaa ja se ruokakin jäi jotenkin tuonne puolikurkkuun. Olo siis kaikenkaikkiaan ei oo nyt kovin hyvä, ruokakaan ei tunnu menevän alas. Vatsaa kipristelee kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Napsis, mikä sun fiilis? Tirlittan? Ja risis? Voi että tätä tilannetta kun tähän ei ole helpotusta, on vaan pakko kestää.
 
Voi Jannaliini!! Mä oon lukenut lukemattomia ketjuja missä on tullut plussia menkkakivuista huolimatta! Mä tiedän todellakin että ne kivut pelottaa ihan kauheesti, mutta ne oikeesti tarkoita mitään. Todella moni on kirjoittanut olleensa täysin yllättynyt kun on tullut plussa testiin, koska on ollut niin selvät menkkatuntemukset!! Mulla on siis myös ihan selviä menkkatuntemuksia tullut ja tottakai ne vetää mieltä apeaksi. Mutta koitan ja koita säkin vaan uskoa että ne oireet ei voi nyt tän tuloksen suuntaa kertoa suuntaan tai toiseen.. Ja eikös ole positiivista että maha on kipeä jotenkin eri tavalla kuin menkoissa? Sekin voi tarkoittaa hyvää?

Me ei voida luovuttaa ennen aikojaan! Ihan varmasti meidän joukosta tulee plussa jos toinenkin, ja se voit olla sinä ihan siinä kuin kuka tahansa muukin! :heart:
 
Iines, kiva kuulla että sun papruissa on mainittu tosta vuodosta, kun mulle siitä ei sanottu mitään.. mutta tosiaan klinikalle kun soitin, niin sano että lugeja pitää jatkaa testipäivään asti vaikka vuotais kun seula. Aika jännää..

Meitä on nyt sitten tosiaan monta menkkajuilinnasta kärsivää. Miten teillä se on erilaista -osaatteko selittää? Mulla tuntuu ehkä enemmän sellasta lyhyt aikaista vihlaisua kun sellasta koko alavatsassa tuntuvaa vääntöä.. Ähh, ota nyt sitten näistä selvää. Ihan hullua tarkkailla näin paljon omaa kroppaa!

 
Munasarjojen seudulla on edelleen arkuutta, varsinkin pitää istuutua sillein varovasti.. muuten oon jopa hetkittäin pystyny unohtaan koko asian. Ei kai sitä oikein tajuakaan että tässä nyt on normaalia (olematonta? ) paljon parempi mahdollisuus että se tapahtus..
On tää ainakin sikäli helpompi vaihe kun ei tarvi muistaa jotain tarkkoja aikatauluja lääkkeiden otossa (lugeja lukuunottamatta) ja kun oli kaikesta muustakin vielä ressiä.. tyytyväinen vaan että sentään tähän vaiheeseen päässy..tosin kammolla odotan sitä tuomioo mikä tulee niille 7lle :( en tiedä kuinka pian samaa jaksaa ruveta vetään läpi taas uudelleen, tai edes voi päästäkään.
 
fifiris en mä osaa sitä selittää, se on jotenkin pyöreämpää. Normaali menkkakipu on semmosta tosi terävää repimistä, varsinkin tuolla munasarjoissa. Tää on enemmän tossa keskellä, vissiin siis kohdun seutuvilla. Ja sit siellä on vieläkin se sukkapuikko-pistos, ei kyllä niin paljoa enää. Olikos selkeesti selitetty, pyöreetä kipua keskellä mahaa! :LOL: :LOL:
 
fifiris - kiitos nopeasta tuesta, todella :heart: Toi helpotti, oikeasti, mun on heti parempi mieli. Tää vertaistuki on kyllä ihan mahdottoman ihanaa. Ei näistä oikein miehelle viitsi puhua. Tätä tuskallista piinailua ei tiedä kuin ne jotka kokee samaa.

Äsken kun kirjoitin tuon viestin että vatsaa kipristelee kaikilla mahdollisilla tavoilla, ja lähetin sen, niin saman tien se lakkas. Nyt on ihan hiljaista. Tämä on niiiin outoa, erilaiset kivut vaihetee ja mielialat heittelee ihan lattiasta kattoon.

En osaa oikein sanoa miten toi juilinta on ollut erilaista. Aamupäivällä se oli erilaista, mutta musta tossa tänään klo 19-20.30 välillä oli sellaista ihan perus menkkajuilintaa mitä on ennen menkkoja. Sen takia meninkin ihan masennuksen syövereihin, ja äksyilin myös miehelle, joten ajattelin että kai sekin PMS-oireita on. Eli mulla oli kyllä koko alavatsavääntöä tossa hetki sitten, nyt tuntuu menneen ohi. Mutta sen sanon, että tää loppupiinailu on vielä paljon pahempaa kuin se alkupiinailu...

Mä pelaan netissä pasianssia ja mahjoggia, ne on sopivan aivo-vapaata toimintaa. Mihinkään järjelliseen tässä ei nyt kyllä kykene.

Lähtikö napsis jo viikonlopun viettoon? Hyviä unia teille kaikille ihanat kohtalotoverit!

 
iines selvä juttu, sulla on siis pyöreä sukkapuikko keskellä mahaa - eiku kuinka se nyt menikään? :LOL:

risis varmasti siellä on pakkasukkoja, mutta älä jännitä niitä nyt. Ne kaksi haluaa nyt vaan että ajattelet niitä. Ja sitä paitsi meiltä on kaikilta nyt minkäänlainen PAS:n ajattelu kielletty, mä oon julistanut sen pannaan! =)

No joo, oikeesti nyt lupaan keskittyä tohon mahjonggiin, eihän tästä tuu mitään ku täällä vaan roikun.
 

Yhteistyössä