¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Tirlittan1968
Risupesä älä vielä luovuta- ei meilläkään ole kertaakaan mitään mennyt pakkaseen. Ekalla kerralla selvisi yksi pitkän 6pv viljelyn ja nyt selvisi 2kpl lyhyen 3pv viljelyn. Musta liikaa kiinnitetään huomiota alkion laatuun ja ihme pisteisiin, kaikki ne voi kiinnittyä ja huippualkio voi olla samalla tavalla kiinnittymättä.
 
Heissan!

Työpäivästä selvitty jotenkuten, tulin kiiruusti tarkistaan risiksen kuulumiset.

risis :hug: Älä nyt heitä kirvestä kaivoon tässä vaiheessa! Mulla ei ole mitään tietoa noista pisteytyksistä, mut jotenkin tuntuu ettei niitä kannata tuijottaa. Meillähän oli kanssa se yks rupunen joka meni jatkoviljelyyn (ei mitään tietoa pisteistä ), ja se pääsi kun pääsikin pakkaseen. Kyllä mä luulen et teilläkin jotain pakkaseen vielä saadaan. Ja vaikka ei, niin eikös oo tärkeintä et nyt saatiin siirrettyä, vielä peräti kaks! Mä olin ihan varma ettei me päästä edes siirtoon :ashamed: . Nyt nautit, olet raskaana! Ja kaks kyytiläistä vielä :heart: :heart: Siitä se piinailu lähtee!


muok. tummennuksia, mä oon sairaan huono niitten kans!
 
No joo,.. :flower: kattellaan nyt. Ehkä niillä pisteillä ei sit niin paljoo ookaan väliä.. :) ja aattelin tosiaan että oishan pahimmillaan voinu jäädä tääkin siirto tekemättä. Mut eipä ainakaan odotuksia jättänyt turhan korkeelle. Ja niiden loppujenkin suhteen täytyy jännittää vielä sen pari viikkoo! :headwall:
 
risis ai mitä jännittää pari viikkoa? Jos tarkotit niitä loppuja jotka jäi jatkoviljelyyn, ni mulle tuli jo eilen kirje missä on koko stoori, eli punktio, siirto, pakkaseen menevät sekä se et se rupukin meni pakkaseen. Sulle tulee kanssa kirje heti alkuviikosta! Siis jos tarkotit tossa niitä.
 
Miten ne muka vasta sillon sen tietäis? Tai sit mulla vaan kävi tuuri et tieto ehti jo mukaan tohon lappuun. Noh, älä mieti niitä vielä. Mieti niitä kahta jotka köllöttää sun kyydissä nyt ja tarraa kiinni muutaman päivän päästä :D
 
Sarma
Hitto et nää piinapäivät on piinaa! Monella on rinnat kipeet, mullakin ollu aikaisemmin, mutta viime kierto ja tää on menny ilman. Mulla on mahaa alkanu nipistellä välillä ihan kunnolla.. :'( yhtenä päivänä ei nipistä ollenkaan mut seuraavana aamuna taas on niitä menkkamaisia nipistelyitä. Mahakipujen myötä mieliala väkisinkin synkistyy.. Ei olis lomalla pitänyt siirtoon mennä, tää loma on nyt menny liikaa piinaillessa. Saati minkälainen mieliala ens viikolla on jos ja kun se nega tulos taas tulee.. Viimeks alko pp13 vuoto ja se olis nyt ens sunnuntai.. Saas nähdä.. Tuntuu vaan siltä ettei se taaskaan tainnut onnistua.
 
Tirlittan1968
Sarma samassa veneessä ollaan eli menkkoja kauhulla odottaen. Mulla eka IVF- hoito päättyi kanssa PP9-10 kohdilla menkkohin, jotenkin yritän vielä olla positiivinen....eli vielä ei ole ainakaan alkanut eikä peliä ole vielä menetetty:)
 
Samaa mäkin ihmettelin että miksi Risiksellä kestää 2 viikkoa saada tietää pakastuksesta, aika erikoista. Mutta tosiaan, keskity nyt vaan niihin kahteen kyytiläisen, turhaa murehtia niistä luokituksista ja muista!

Sarma, ainakin omalla kohdalla rinnat on kipeenä vaan lääkkeiden takia! Sillon kun plussasin viimeks vuosi sitten (luomu), ei mulla ollut yhtään rinnat kipeenä, kun vasta joskus rv5. Sama täällä että menkkamaisia vihlontoja tuntuu sillon tällön ja kieltämättä ne vetää mielialaa kyllä tosi apeeksi. :( Vaikka moni sanoo että ne voi olla raskausoire, niin jotenkin sitä kelaa että ehkä muilla ne voi olla raskausoire, mutta mulla ne varmasti vaan johtuu menkoista. Aika pessimististä tiedän, mutta kai sitä vähän yrittää suojella itseään tulevaa pettymystä vastaan.

Mikä pp sulla Tirlittan on meneillään? Mulla nyt pp8 ja kans jo menkkoja pelkäilen, vaikka yleensä mulla kyllä luget siirtää menkkoja eteenpäin. Välillä joutuu juoksee vessassa paniikissa tarkistamassa alkoko ne menkat mutta toistaseksi ne vaan on ollut lugemömmöjä..
 
Kai sitä nää ajaukset menee kaikilla laidasta laitaan. Välillä iloitsee siitä että ainakin nyt on raskaana ja seuraavassa hetkessä pelkää mikä on tilanne ens viikolla tähän aikaan. Mulla oli eilen aika surkee ilta, itkujakin tirauttelin vielä viimeks armaalle kun mentiin nukkumaan. Mut tänään ollut taas jo parempi mieli.

Menossa pp7 ja välillä on massu "oudon" tuntunen ja tisut on kipeet. Mut sitä on tosiaan olleet aina ennen menkkoja ja nytkin pitkin hoitoa.

 
Niin siis onko se joku normaali käytäntö että niitä jatkoviljellään, eikä pakastettavia tiedä heti siirrossa? Kun kuvittelin että sen ois tienny jo tänään.. jotenkin tuli siitäkin sellanen olo että on vähän siinä ja siinä kannattaako edes pakastaa, kun pitää vielä seurailla..
 
Sarma
Joo, kyllähän se niin on, että toivoa on niin kauan kuin vuoto alkaa tai testi on negatiivinen. Pelkään viikonloppua et alkaako ne taas pp 13. Jos maanantai aamuna ei ole alkanu, menen verikokeeseen, se on sitte kerrasta poikki eikä tarvi arvuutella enää, sit vaan uutta siirtoa kohti.. Tsemppiä piinailuun. Mä en ole koskaan ennen ollu näin jännittyny piinapäivillä, oon ihan hermoheikko. Ehkä se kun ei ole oikein mitään tekemistä..
 
Risis, mulla jäi yksi silleen että lääkäri sanoi et katsotaan pari päivää lähteekö se jakaantuu. Ja kahdesta sanottiin siinä alkion siirrossa että ne menee pakkaseen. Se yksi ei sit lähtenyt.. Sen pitäis kyllä mun käsittääkseen selvitä muutamassa päivässä, ei kahdessa viikossa. Kai sä voit soittaa sinne labraan esim. maanantaina ja kysyä mitä kävi?

Napsis, se on just niin. Tässä yhtäaikaa vuorottelee toivo ja pelko.. Toivo saa aikaan hirveen buustin ja superonnellisen olon ja sit seuraavassa hetkessä alkaakin pelko et mitä jos tää ei onnistukkaan..
 
Tietääkö muuten kukaan kuin pian julkisella (naikkari) tehdään pas? Jos tää ei tuota tulosta ni ainakin varmaan ne yhdet menkat on välissä, mut tekeeköhän ne jo sitten seuraavaan kiertoon?

Pitää olla varasuunnitelma takaraivossa nääs...
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Tässä yhtäaikaa vuorottelee toivo ja pelko.. Toivo saa aikaan hirveen buustin ja superonnellisen olon ja sit seuraavassa hetkessä alkaakin pelko et mitä jos tää ei onnistukkaan..
Niinpä, täysin samat fiilikset. Tänään ollut taas joku epätoivoisempi päivä. Ehkä se johtuu siitä, että sitä öklöä oloa ei ole ollut enää ollenkaan tänään. Koitan ajatella järkevästi, että se alkoi 2 pv siirrosta, joten se tuskin oli muutenkaan mitään muuta kuin jotain punktion jälkiseurausta. Mutta silti. :( Hyvä puoli on ollut se, ettei ole ollut menkkamaisia olojakaan, mutta laskin, että ehkä vasta lauantai onkin vaaranvyöhykkeellä menkkojen suhteen.

Mun maha on aika turvoksissa, voikohan vieläkin johtua punktiosta. Onko teillä muilla vielä maha turvoksissa? Rintakipukin tuntuu taas muuttaneen hieman olomuotoaan, aika ärsyttävää. Tänään siis muuten ihan normaalifiilikset, vaikka eilen illalla oli kaikkia ihme tuntemuksia. Mulle tulee muutenkin enemmän näitä tuntemuksia aina iltaisin, aamut on hyvin rauhallisia.

Risis älä nyt missään nimessä mene paniikkiin tollaisten pisteiden takia! Tyhmä lääkäri kun edes puhui mistään pisteistä, eihän ne mitään sano. Hyvälaatuinen riittää, ei sen tarvi olla ihan täydellinen - mieti nyt sehän on kaksipäiväinen alkio, sen on tarkoituskin siitä vielä kehittyä!

Toi pakastaminen: mulla sanoi lääkäri heti siirtopäivänä että loput menee pakkaseen. Mulla ei siis jatkoviljelty yhtäkään, vaan laitettiin kaikki silloin kolmipäiväisinä pakkaseen. En osaa siis sanoa tosta jatkoviljelystä, mutta olen kyllä samaa mieltä kuin muutkin, että nehän ei voi niitä kovin montaa päivää jatkoviljellä, joten ei pitäisi montaa viikkoa joutua odottamaan.

Että voikin taas olla epätoivoinen olo, eikä tämä nyt tästä parane loppuviikkoa ja ensi viikon alkua kohden....

 
Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Niin siis onko se joku normaali käytäntö että niitä jatkoviljellään, eikä pakastettavia tiedä heti siirrossa? Kun kuvittelin että sen ois tienny jo tänään.. jotenkin tuli siitäkin sellanen olo että on vähän siinä ja siinä kannattaako edes pakastaa, kun pitää vielä seurailla..
Mulla sanottiin heti siellä siirrossa et ne neljä menee pakkaseen ja että sitä yhtä vielä viljellään, että nähdään mitä siitä tulee ja pääseekö pakkaseen.
 
No nii, nyt on taas paremmin aikaa tähän. Koittanut taas ajatella/touhuta muuta.

Toi on niin totta, et noi mielialat vaihtelee. Tänään ollut ihan surkea päivä, en usko yhtään enää onnistumiseen. Mulla alkaa aina noin viikko ennen menkkoja särkeä enemmän päätä, viime yönä sitten oli migreenikohtaus ja muutenkin koko päivän pää keskimäärästä kipeempi. Eli menkkoja taitaa oirehtia. Ne pitäis normaalisti alkaa tossa keskiviikkoon mennessä. Voi p***a. Muuten on edelleen se tunne kun joku änkeis sitä sukkapuikkoa tohon navan ja munasarjojen välille oikealle. Taitaa olla jäänteitä punktiosta sekin. Kyllä osaa olla ankeet tunnelmat :ashamed:
 
iines häntä pystyyn!!! Eikös sitä pms-oireillakin voi plussata??? Oikeestihan tilanne on se että kuka vaan meistä voi saada sen plussan, oli oireet sit mitä vaan.. Jos se sun vihlonta kuitenkin tietäis hyvää...???

Itelläkin on tosin bongattu pms-oiretta. Nälättää ja vähän itkettää.. tai no itketti eilen oikein urakalla, mut nälätys jatkuu =). Harmi vaan että ei juuri mitään naposteltavaa o ku kauppapäivä on huomenna.
 
Voi että iines, ollanpas me nyt syövereissä kaikki. Mikäs meitä nyt piristäisi. Kun eihän tässä nyt virallisesti tietysti vielä voi surra ketään tai mitään kun kenelläkään ei ole vielä menkat paukahtaneet kuvioihin.

Puhuin äitin kanssa puhelimessa ja se sanoi, että jos ajattelee negatiivisia ajatuksia niin sitten käy negatiivisesti. Se on oikeassa. Kyllä meidän pitää nyt kaikkien vaan koittaa pysyä toivossa kiinni. Mitään ei ole vielä menetetty, iines ja risis teillä on kaksi terhakkaa kaveria sisällä ja meillä muilla yksi, kyllä ne pienet selviää!!

Risis mä kiellän nyt suakin siellä murehtimasta - mun vahva käsitys on, se että keskilaatuisilla alkioilla onnistutaan ihna yhtä usein kuin top-laatuisillakin. Toiset alkiot vaan on hitaita ja kirivät kiinni vasta kun pääsevät kohtuun!

Laskin että kovin kauaa ei ole mulla enää piinailtavaakin, testiin aikaa siis 4,5 päivää. Se ei kyllä ole enää ihan hirveän kauan. Mä edelleen ihmettelen sitä, että teillä osalla oli punktio kans 11.8 mutta teillä on testi vasta 28.8... Ettekö voisi jo mennä kans veritestiin 25.8? :) En jaksa jos mun pitää sitten itseni jälkeen vielä jännittää teitä monta päivää :LOL:
 
Sen sanon vielä, että mulle ei oikeesti tuu jäämään tästä elokuusta, varsinkaan loppukuusta, mitään muuta muistikuvaa kun että PIINAAA... Herään aamulla töihin, saan ehkä juuri ja juuri keskityttyä töihin ja sitten koko illan piinailen kotona. Äsken koitin siivota vähän, mutta silti tää asia on mielessä vähintään joka kolmas sekunti. Tältäköhän miehistäkin tuntuu, kun nehän kai ajattelee seksiä joka kolmas sekunti :LOL: Mahtaa olla niilläkin aika piinaava elämä... B)
 
Jannaliini eikun mulla on vaan yks kyydissä! Olkoonkin vaan top ja 3.5 pistettä, ei merkkaa mitään! Mä en vaan yhtään usko että tällä tulee tulosta. Että se niistä pisteistä ja niitten onnistumisista :ashamed:

Mistä h***tistä mä nyt sitten saisin sitä positiivisuutta tähän hätään? Jos jollain on ylimäärästä, laittakaa mulle vaikka yv:nä :LOL:
 
Anteeksi iines, se olikin tirlittan jolla oli kaksi!

Ei oo mullakaan iines nyt kovasti ylimääräistä positiivisuutta jakaa, mutta koska oot niin ihanuus niin saat vähän multa silti - tässä tulee, ota kiinni: :heart: :heart: :heart: :heart:
=)

Mulla tuli ihan vähän öklöä oloa taas iltaa kohden, joten heti jotenkin rauhallisempi olo. Ihan sekopäistä =) Kyllä mä järjellisesti tiedän, että tää on tasan tarkkaan vaan jotain jännitys öklöilyä, mutta silti jotenkin helpompi olla kun tuntee JOTAIN, ihan mitä tahansa. Mutta mutta mutta totuushan on se, että tein netissä vähän tutkimusta, ja lähtisin sen perusteella arvioimaan, että noin 80% raskaana olevista ei tunne kyllä yhtään mitään ainakaan ensimmäisen 2 vkon aikana hedelmöittymisestä. Että nyt pitää tässä kyllä itsekin ottaa se järki siihen kauniiseen käteen, ja tunkea sinne aivoihin se fakta, että tässä vaiheessä EI PITÄISIKÄÄN olla yhtään mitään erityisiä tuntemuksia. Hitto soikoon, mun oli yks kaveri toisella kuukaudella ennenkuin tajus että on raskaana! Oli unohtanut kaivata menkkoja eikä mitään muuta ollut ollut.

Joten napsis mä kieltäydyn jyrkästi vastaamasta sun PAS-aiheiseen kysymykseen. Nyt ei mitään PAS:ja ajatella!!!!!!!!!!!!!! Sitä murehditaan vasta sitten kun kaivataan sisarusta näille nyt masussa oleville!! =) Mehän nyt ollaan varsin mahdottomia yksilöitä, kun tämänkin tulosta tässä odotellaan, ja me mietitään jo PAS:ja. Ei käy tytöt laatuun, nyt eletään tätä hetkeä eikä murehdita tulevaa! (joo okei helpommin sanottu kuin tehty, mutta voihan sitä kokeilla =) )

Nukkukaahan rauhallisesti, jotta alkiotkin saa unta :heart:
 
Joo,.. luin mä nyt tosiaan että yhtä hyvät mahdollisuudet pitäs olla eikä siihen luokitteluun pitäs niin paljoo tuijotella.. joidenkin klinikoiden tietojen mukaan eniten raskauksia alkaa juuri 2-3 luokkasilla, ilmeisesti siks kun huiput on harvinaisempia. Jollekin oli myös tullu myöhemmissä hoidoissa huippujakin vaikkei aiemmin yhtään. Lisäks ne luokat voi muuttua yhdenkin päivän aikana suuntaan tai toiseen.
Ainoo mitä ihmettelin kun joku sano ettei Tays pakasta ollenkaan jotain huonompia alkioita.. joita yksityiset saattaa pakastaa. Vai onko niillä vaan niin heikko selviämisennuste ettei siks edes kannata yrittää..? :/ Mihkähän luokkaan ne 2-pisteiset kuuluu kun nekin vaihtelee eri paikoissa?
Mutta ei kai tässä nyt niin suureen epätoivoon oo syytä ja hyvinhän te ootte taas kerran jaksanu mua suosta nostellakin :heart: :flower:
 
Risis: tuntuu varmaa kamalalta mutta eikös se ole hyvä merkki että lähti jakautuu! Älä vielä luovuta! Mun toinen tyttö on kakkosluokan alkiosta selviytynyt ja vielä pakastetusta semmoisesta!
omaa: täällä väsymystä ja huonoa oloa....toivottavasti loppuis noi piikitykset jo....ei tätä ällöä oloa ja väsynystä jaksaisi enempää.....aamulla ultra ja sit nähää kuin paska tilanne täällä on munisten suhteen....pelkään uutista että ei ole kuin yksi tai ei yhtään sopivan kokoista! :/
ihan mun tuurilla voiskin noin käydä....
 

Yhteistyössä