¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

ja niinhän se sit kävi eka lipsahdus niiden lugestronien kanssa.. myöhästyi laitto 40min... uuuaaahhh... mutta järjellä ajatellen ei tuo voi maailmaa kaataa ja johtaa negaan testissä. Eihän???

Risupesälle onnea hyvästä saaliista ja ei niin kurjasta punktiokokemuksesta. Nyt sitten vaan piinailemaan =). Tsemppiä!!

T.Napsuneiti pp5
 
Napsis: älä saata mua paniikkiin =): mulla on kyllä ollut välillä tunninkin myöhässä, enkä oo silti panikoinut. Lääkärikin sanoi että ei se nyt ihan niin tarkkaa ole...

Hyvä että iines alkaa olla parempaan päin!

Hyvä risis, erinomainen saalis! Meillä oli suurin piirtein sama määrä soluja kuin teillä, ja jotenkin ajattelin silloin että ei se ole kovin paljon (kun siis joillakin tulee yli kahtakymmentäkin) ja pelkäsin kokoajan että miten käy, mutta nepä menivät ja hedelmöittyivät yhtä lukuunottamatta kaikki ja jakautuivatkin vielä erinomaisesti, joten saatiinkin yllättäen oikein kiva saalis vielä pakkaseenkin. Lääkärikin oli ihan ihmeissään kun kolmipäiväisiä ei yleensä kai saada pakkaseen kovin montaa. Ja niinhän se on että sillä on hyvin vähän väliä montako solua siellä on, kaikki mikä merkkaa on se miten ne hedelmöittyvät ja jakautuvat. Määrän osalta ei kannata aitiliini siis olla yhtään huolissaan, yksikin kypsä ja laadukas riittää...

Omaa napaa sitten vielä: yö todella rauhallinen ja aamupäivällä ei mitään. Sitten aloin taas jännittää ja ilmeisesti sen seurauksena öklö-olo taas palasi iltapäivällä ja on jatkunut siitä asti. Ja sitten on niiiin kuivaa ettei tosikaan. Ton Lugen lisäksi musta ei tule mitään ulos, ja mä olen yleensä aina aika valkovuotoinen loppukierrosta. Ja siis päinvastainenhan kai voisi olla raskausoire (siis paljon valkovuotoa) mutta johtuisko kuivuus lugeista? Onko teillä kuivaa?

Tirlittan, toivon että sulla ainakin toi oireettomuus olisi hyvä.

Muuten ei yhtään mitään outoa mullakaan, ihan business as usual. Miten napsis sun päivä on mennyt? Entä fifiris?



 
Hei sitä mun piti vielä kysyä, että tietääkö kukaan, että jos nyt ei ole raskaana, niin alkaako menkat lugeista riippumatta?? Vai tekeekö luget sen, että menkat venyy? Loogisesti tietysti voisi ajatella että lugest estää menkat.

Mietin vaan että jos luget ei estä menkkoja niin sitten mä voin kyllä odotella niitä jo ennen testiä tulevaksi, koska mun luteaaliaika on yleensä vaan 10-12 päivää.... Hitsi kun on taas vaikeeta.
 
jannaliini, mulla on ihan normi olo ollut tänään. Ja sekös "harmittaa". Aattelin että jos tänäänkin ip tulee paha olo ni vois olla hyvä merkki. Mut eipä ole ei. Voihan elämä. No jos ihan hakemalla hakee ni kai tossa alamassussa jotain painontunnetta ehkä vois olla, mut joo mistäpä sitä tietää mikä tunne oikeesti sit onkin vaan ilmavaiva :LOL: :LOL: .

Mulle lekuri sano että aika tarkkaan pitäis ottaa ne lääkkeet, mut ehkä toi 40min ei nyt tosiaan maailmaa kaada =). Ja laitoin puhelimeen muistutuksen jatkoa ajatellen.

Koska oikeesti vois alkaa raskausoireet jos raskaana olis? Miks PP päivät lasketaan siirrosta eikä hedelmöittymisestä? Jos se olis hedelmöittymisestä eli tiistaista ni sittenhän mulla oli jo pp8 ja nyt on vasta pp5. Mä en kestä odottaa!!!!!!!

ja arvatkaas mitä.. mä kävin apteekista hakeen yhden lugepaketin lisää ja ostin raskaustestin.. jipii.. ja arvatkaa alkaako se poltteleen tuolla kaapissa ihan järkyn paljon tulevina päivinä?? Ja joo, kaupasta sekä vauva että kaksplus lehden. Enpä turhaan itteeni kiusaa, en ollenkaan. Voi elämä. :attn:
 
Risis onneksi olkoon hyvästä saaliista ja onnistuneesta punktiosta!! Kohta sullakin alkaa tää jännäily vaihe. :)

Jannaliini mulla ei kyllä ala menkat ennen kun lopetan luget. Itse asiassa mulla menee yleensä 3-5 päivää vikasta lugesta kun vasta alkaa menkat. Ilmeisesti toimii joillakin eri tavalla, mutta näin ainakin mulla.

Ihanaa että Iines voi jo paremmin ja hyvä ettei tulehdusarvot ollut koholla!!

Älä murehdi Napsis siitä 40 min myöhästymisestä! Mullakin on ollut jopa tunnin myöhässä, ei varmasti ole niin tarkkaa..

Mäkin oon miettinyt sitä että koska ne raskausoireit alkais jos ois alkaakseen. Eilen yöllä taas oli jotain nippailun tapaista mutta täysin mahdotontahan sitä on sanoa mistä mikin nippaus johtuu. Lisäksi mua on jomotellut vasempaan munasarjaan silloin tällöin, ja vähän on pelottanut ettei vaan enteilis menkkoja! Toisaalta se voi olla joku keltarauhasjuttukin, toivottavasti!! Toivoisin että tulisi viluilua, se on mulla ollut yleensä eka raskausoire. Eipä valitettavasti kyllä oo pahemmin paleltanut. Toisaalta onhan se vielä aika aikaistakin.

Nyt on pp 6. Jotenkin uskomatonta miten hitaasti odottavan aika menee. Ensi viikolla tähän aikaan jo tiedän tuloksen.. mulla on kans sellanen pelko perseessä että viikon päästä tähän aikaan itken silmäni ulos.

Kyselit Jannaliini kuivuudesta.. mä en oikeestaan oo huomannut yhtään mitään, kun tuntuu että sitä luge mössöö vaan tulee ja tulee.
 
Heips!

risikselle onnittelut hyvästä saaliista ja hyvin menneestä punktiosta! =) Voi kun itelläki menis yhtä hyvin.

Iinekselle tsempitykset mahakivun kanssa, onneksi on jo parempaan päin menossa :)

Minä kävin tänään siinä pistosopettelussa ja eipä se niin paha ollu ku kuvittelin. Itse pistäminen ei käyny kipeää, se "lääkkeen" painaminen vähän sattu. Huomenna sitten pistellään oikealla lääkkeellä :)
Eli punktio on ens viikolla tai sitä seuraavalla, maanantaina ilmeisesti ultrassa pitäs selvitä punktioaika, ellei sitten tarvi ultrata uudestaan. Mulla muuten on annstuksena 112,5 gonal-f:ää, eikö se oo kauhean vähän? Tietty yksilöllisiähän nuo annostukset on ja oon melko hoikka, mut onko muilla ollu yhtä pieniiä annoksia?

muoks. korjailin boldaukset, ku mänivät ihan päin mäntyä :D
 
Duffylle tsemppiä tulevaan!!! Tuntu musta ainakin että "tositoimet" alko ku pääsi pisteleen. Gonalista mulla ei oo kokemusta...

Jannaliini, joo eipä mullakaan kyllä muuta tule kun tota lugemömmöö... aika kuivaa on kyllä normistikin oviksen , joten samoilla mennään nytkin.

Just sain impattua tän meitin talon ja hain pihalta pari tuoretta Gladioluksen vartta koristamaan olohuoneen pöytää. Sauna on lämmin ja aattelin itelleni tehdä jalkahoidon saunassa ja rasvata oikein kunnolla saunan jälkeen. Ja kattella Perhesiteet. Sillälailla saakin tän päivän pulkkaan ja huomenna onkin sitten pp6 ;D.

En oo ikinä näin paljon näitä "piinapäiviä" piinaillu, en edes inseminaatioiden jälkeen. Jotenkin on vaan usko, toivo ja luotto ollut niin tässä ivf:ssä koko ajan joten senkin puolesta pelkään tippuvani korkeelta ja kovaa ens viikolla. Olis kyllä aivan ihanaisen ihanaista saada elämän EKA PLUSSA ;D.
 
Tirlittan, meillä kans eka hoito, mut toisaalta se meidän gyne on kaikissa ultrissa hokenu mulle "kyllä on niin vilkkaat munasarjat" että liekkö syy siinä ettei isompaa annostusta määrätty.

napsis kiitti tsempityksistä :) Voin vaan kuvitella miten sitä ite ´hyppii seinille piinapäivinä :D Jotenki sitä ei meinaa oikein sisäistää että tässä sitä nyt mennään!
 
Teilläpäs onkin taas juttu lentänyt!

Duffy mulla kanssa oli toi gonal. Mulla huippuannostuksella, 300 iu. Eipä lääkäri mitään iästä maininnut, mutta meinas et tarvitaan kunnon annostus, kun aiemmin menopurilla laiska vaste. Mut jos sulla kerran on vilkkaat munasarjat, siks varmaan niin pienellä annostuksella.

Jannaliini tota luge-mömmöö tuntuu riittävän täälläkin. Kelluukohan se kyytiläinen siellä mömmössä? :LOL:

Sit omaa olotilaa: välillä taas sattuu enemmän, varsinkin jos on enemmän jalkeilla. Ja niitä ihme kramppasuja. Miten muilla, onko teillä jo ihan normi olo? Siis et oonko mä jotenkin kamalan herkkä, kun edelleen välillä sattuu? Voiko tää oikeesti muka kestää näin kauan?

Mulla on muitakin kummia oloja, mut mä en suostu alkaa tunnusteleen niitä!! Mä en usko että vielä vois miltään tuntua, jotenka korvienväli taitaa yrittää tehdä tepposiaan. En suostu siihen! :kieh:
 
Voihan h* sentään, vai on se nyt niin, että tähän kaikkeen stressiin mun pitää sitten vielä murehtia sitäkin että jos menkat alkaa jo ennen testipäivää... Olin toivonut että luget varmuudella siirtäis ne, jotta ei tarvisi murehtia koska alkaa housuun lirahdella. No, mutta parin päivän päästä on sitten sekin panikointi edessä *huokaa*... Jotenkin mä haluaisin nyt edes selvitä sinne testipäivään, oli tulos mikä tahansa.

No sehän siinä onkin, että kun mulla ei musta tule kovin paljoa edes tota lugemömmöä, vaikka siis laitan niitä kaksi kerralla. No tänään tuli kyllä selvästi vähän enemmän, kun en ehtinyt aamulla maata yhtään niiden laittamisen jälkeen. Ehkä se imeytyy aika nopeaan jos makaa sen laiton jälkeen.

Iines mulla on kyllä jo aika normi olo. Ihan satunnaisesti joku nippasu munasarjoissa, mutta tosi vähän. Toi öklö olo on ainoa, ja sekin menee aina välillä pois, joten vaikea sanoa kuinka paljon siitä on kuvitelmaa. Eiköhän se iines sullakin ala nyt helpottaa, se keittiössä huhkinta ei ollut vaan hyvä idea...

Duffylle onnea pistoksiin, ne on niin helppoja että se on oikeastaan tosi kiva vaihe hoitoa. Toiveikas vaihe. Tää loppu on kyllä ihan yhtä paniikkia...

fifiris kuinka monta kertaa sä olet ollut raskaana ennen? Mäkin toivoisin että mä olisin ollut, niin tietäisin vähän mitä hakea. Nyt olen ihan tuuliajolla että miten mun kroppa mahdollisesti voisi reagoida. Ja jos olisi joku sellainen josta varmasti tietäisi että nyt olen raskaana, niin olisi ihana mennä sinne testiin varmana. Nyt se testipäivä tulee olemaan kyllä puhdasta tuskaa...

Mä en ole kyllä uskaltanut enää ostaa mitään vauvalehtiä, napsis uskalsitko sä oikein lukeakin niitä? Mun nousee haaveet niistä ihan liikaa...
 
Mä oon Jannaliini ostanut niitä lehtiä tässä pitkin matkaa, tän 3v aikana. Onhan se tavallaan ittensä kiduttamista, mut mut... sitä tää on koko ajan.

Mulla ei toi massu o muuten kipee, paitsi kun yskin ni viiltää sinne alas vasemmalle mistä se sillon alkuun oli aikas kipee. Mut tänään ei oo ölklöttänytkään yhtään. paha paha paha...

Nyt iltapalan tekoon ettei vaan pääse laihtumaan ;)
 
Joo, nyt muakin mietityttää et josko noi kramppailut onkin oiretta tulevista menkoista! Eikä ne vielä edes pitäis tulla... Mulla on toi vatsakipuilu tänään levinnyt myös tonne nivusiin. Ääh, mitähän vielä |O

Mä en ole kyllä varsin mennyt maate lugen laiton jälkeen. Mut kun uutta laittaa 8 tunnin päästä, huomaa että edellistäkin siellä vielä on.

Enkä ole eläissäni uskaltanut ostaa mitään lehtiä. Enkä osta, ennenkun tiedän et mullakin on joskus nyytti :ashamed:

Mikähän risiksen vointi on?
 
Alkaa olla ihan normaali, päivemmällä väsytti ja oli vähä sellasta heikotusta..kerran melkein mietin että pitääkö lähtee vessaan pönttöö halaileen mutta sain nieleskeltyä sen :x meni ohi kun enimmäkseen vaan lepäilin johonkin kuuteen saakka. Kipulääkettä en oo joutunu nappaan eikä jomotakaan enää :)
 
hyvä juttu risis, muista tänänä juoda tosi paljon vaikka olo oliskin ihan normaali jo. Mulla oli kans ihan hyvä olo punktion jälkeen mutta sit seuraavana päivänä alkoi kipuilla ja turvota kun unohdin juoda.

Ja joo iineksen tavoin mä en voi ymmärtää miten sä napsis pystyt lukemaan niitä lehtiä!! =) Mä en pysty edes kaupassa katsomaan niihin lehtiin päin...

Se olisi sitten keskiviikko, pp5 ja alkion pitäisi olla jo 8-päiväinen. Että nyt on sitten varmaan joko kiinnittynyt tai ei kiinnittynyt... huokaus. Eipä tullut yhtikäs mitään mihinkän kiinnittymisvuotoihin viittaavaakaan, kuinkahan yleistä se on että sellaista tulee??
 
Raskausoireista voisin itse kertoa, nytkun on tuoreessa muistissa.

Eli näissä molemmissa 2 viime kierrossa (missä olen siis raskautunut) on ensimmäiset oireet alkaneet heti kiinnittymisestä oudolla nännien kutinalla, joka ei lähde rapsutelemalla.
Lisäksi näen jatkuvasti semmosta tähteä näkökentässä. Siis se pilkahtelee, semmonen pieni tuike (ja viimeksi kun se loppui, olin saanut keskenmenon...).
Ne ovat ekat oireet.
Lisäksi kohtu tuntui hiukan "varatulta", eli että siellä on jotakin (olen ERITTÄIN laiha muuten, eli siksi varmaan tunnenkin kohdun herkästi, kun ei ole makkaraa painamassa sitä, tai jotain :ashamed: ).
Sitten kun raskaus jatkui tässätoisessa kierrossa, kutina levisi koko keholle. Sitten alkoivat ne kk-kivun tapaiset, sekä rinnat kainaloista aristamaan (mutta paljon vähemmän kuin negakierroissa!). Nämä siis niillä paikkeilla kun testin voi jo tehdä.
Ja nyt myöhemmin on tullut tuo aivan hirveä palelu ja väsymyskohtaukset. Mutta pahoinvointia ja etomista ei ole. Lisääntynyt nälkä oli myös oire, mikä tuli siinä vaiheessa kun testiä rupesin tekemään.

Voi kun jännää, toivosin niin teistä kavereita tuonne plussapuolelle!!! :heart:

Raivaan siellä tilaa teille ja pidän paikkaa!

Toivoopi Bee 6+3
 
Huomenta!!!!

Mulla on tänäänkin ihan normi olo. Alamassulla saattaa olla jotain pientä painontunnetta/menkkatuntemusta, tai siis sellanen tunne että "tiedostan sen olemassaolon". Hankala selittää. Mutta voi helposti johtua siitä että massun toiminta ei oo ihan normia ollut tässä viime aikoina. Ilmeisesti kiitos noiden Luge-tabujen :/ . Tisut ei oo ollenkaan niin kipeet enää kun mitä ne on olleet, mutta on ne toki vielä kipeet. Mut ei sentäs tartte nukkua enää liivien kanssa.

Miten sitä voisikin olla vaan ja elellä nää loput piinapäivät eikä kytätä itteensä näin tarkkaan... ei käsitä?!!! Olo tuntuu jotnekin liian "normaalilta" ennakoidakseen mitään plussaa. Mutta kyllä mä tiedän että oireettomanakin vois plussata ja aina joku siitä ekasta ivf:stäkin sen plussan saa. Mutta voitaisko me kuulua niihin..? Voisiko käydä niin hyvä tuuri???

Rouva B kiitos oireiden kertomisesta! Sä siis selkeesti havaitsit jotain jo ennen plussaa =)!!!

ja Jannaliini ei kiinnittymisvuodosta tietoakaan täällä päässä myöskään. Mut jos oon oikein kässännyt, ei liene edes kovin yleistä.

Napsuneiti pp6 (huoh, sentäs taas yksi päivä lähempänä)
 
Vastailen Jannaliinalle nopeasti ennen kun porhallan töihin.. Mulla on tullut kolme kertaa plussa raskaustestiin. Kaksi loppui ennen kuin alkoikaan, eli olivat kemiallisia raskauksia. Menkat alkoivat 4 päivää myöhässä. Yksi taas oli keskeytynyt keskenmeno, eli ultrassa rv 10 todettiin pienen kuolleen jo viikkoja sitten mutta mitään vuotoja ei tullut ja sit lopulta kaavinnalla ulos. Eli jos mulla vaikka sitten tuliskin plussa, niin en kyllä yhtään tästä piinasta pääsis vielä viikkoihin. Mitän syytä näille km:lle ei oo löytynyt.. :'(

Mutta raskausoireena mulla on ollut palelu ja aivan minimaaliset nippailut mahassa. Ei kummempaa, joten todellakin oireet ei tarkoita mitään. Ainut mikä vähän huolestuttaa on, että kiinnittymisvuotoa mulla tuli sillon kerran kun raskaus jatku pidempää. Mutta se ei kait ole mitenkään kauheen tavallista, eli kyllä vielä toivoa on!!

 
Huomenia täältäkin!

Hyvin nukutun yön jälkeen taas parempi olo kun eilen. Ja taas aamuyöllä kertaalleen heräsin ällötykseen, mietin että pitääkö nousta oksentaan, mut se meni sit ohi. Muuten nukuin hyvin. Vatsa ei ole juurikaan kipeä ainakaan näin heti aamusta, mutta yhdessä kohdassa tuntuu semmonen "pistos". Lisäks on noi nivustaipeet arat. Nyt vielä tämä päivä pitäis malttaa ottaa rauhallisesti. Ehkä vähän vois kokeilla tehdä jotain, jos kerran huomenna pitää kahdeksan tuntia pystyä tekeen jotain!

Jotenkin on sellanen tunne ettei tästä mitään tule :ashamed: . Me muuten puhuttiin miehen kanssa siitä pessimistisyydestä yks päivä, kun se sano kanssa et kun mulla on niin pessimistinen asenne (itse se on oikein yltiöpositiivinen tyyppi). Mä luulen et se on sellasta et tiedostamattani koitan suojella itseäni kovilta pettymyksiltä suhtautumalla valmiiks jo pessimistisesti. Vaikka eihän se auta, ihan yhtä pettynyt on kuitenkin :ashamed: Tälläsin aatoksin tänä aamuna.
 
Krokodiili
Oireista... Ei mulla ollut mitään oireita vielä testin aikoihin. Kovastihan niitä yritti silloin bongata ja oireettomuus ahdisti, mutta vasta sitten 7. viikolla ja siitä eteenpäin niitä oireita tuli suorastaan liiaksi asti... *yök* Ja napsuneidille... Kyllä tosiaan eka ivf:kin voi tärpätä. Olen elävä esimerkki. Kenties sinäkin pian.
 
Moikka! Kirjoittelen syksyn pinossa, mutta kurkin aina välillä tännekin. =) Eli piinailen maltaamattomasti 8:tta päivää ja olen jo aika hermona. :LOL: Kun tuntuu, että oireita olis, mutta kaikille löytyy jokin selitys. Eli rinnat on ollu pirun kipeinä pari päivää, mutta pistän sen lugejen piikkiin. Lisäksi mun nännit kutiaa, mutta ajattelen sen johtuvan liiveistä. Sit niiden ympärille on tullut muutama pieni näppylä. Sitten on alavatsassa pieniä tuntemuksia, mutta laitan ne lääkkeiden piikkiin. Mulla käytössä Luget ja Zumet, eli PAS:lla yritetään. Aamulla alkoi kissanruoka yököttämään ylipaljon kun haistoin siinä kalan. No ajattelin, että se nyt voi koska vaan yököttää kun ne ei miltään herkulta tuoksu. :LOL: Sitten ajoittain paleltaa, mutta senkin pistän flunssan oireisiin. Yllätys kun sellainenkin tähän väliin iski. Yritän kai näin säästää itseäni sitten pettymykseltä, mutta hirveästi on toivonkipinä jo syttynyt. Tyhmä mää. Sit mietin sitä, että miks PAS:ssa ei vois testata jo sinä päivänä kun kierto tulee täyteen? Mulla olis huomenna Kp 28/28. Joten uskallanko kokeilla jo, vai olenko ihan pönttö kun en jaksa odottaa?
 
Amelie Mulla menee sitten varmaan samanlaisilla linjoilla noi kuvitelmien "latistukset" :LOL: kai sitä koittaa sitten aatella että 'onhan näitä nyt ennenkin ollu eikä ne mitää oo tarkottanu' tms.!
En noista passeista osaa oikein sanoo, mutta kai siinä jotain vois jo näkyä.. =)

Ei v**u että sydän hyppäs äsken kurkkuun kun polilta soitettiin.. aikaa siirettiin vaan paria tuntia aiemmas.. kun luulin jo melkein että -juu, ei mitään siirrettävää..!! :$ :ashamed:
 

Minä veikkaisin Amelielle plussaa ihan vaan nännien kutinan vuoksi. Mulla se oli poikkeavaa ja enteili plussaa. En oo semmosta aiemmin kyllä kokenut - vain silloin kun on tärpännyt (eli kahdesti :ashamed: ) :heart:

-Bee
 

Yhteistyössä