¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm


Sarma....................VL..............pas.............?.?.
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
fifiris....................Fertinova.....1.ivf............26.8.
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p).........28.8.
Iines-74..................................ivf...............28.8.
elyise.......................................ivf...............?.?.
Uskallanko...........Fertinova.....1.ivf...........31.8.
risupesä................Tays..........ivf (p)..........4.9.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.

 
Moi kaikki!

Olen ollut palstoilla viimeksi viime talvena, takana vuosi sitten 1. ivf ja talvella oli tarkoitus tehdä pas, mutta ei päästy siihen, kun alkiot kuolivat. Nyt keväästä asti on yritetty seuraavaa ivf:ää, mutta siitäkään ei tunnu tulevan mitään.
Siksi oikeastaan tulinkin tänne nyt, vähän päästämään paineita, kun alkaa taas syödä naista tämä tilanne.

Keväällä, maaliskuussa, aloitin synarelat, mutta eivät toimineet (kuten eivät toimineet viime vuoden syksylläkään kunnolla). Niitä sitten jatkettiin, mutta kuukautisia ei vain kuulunut ennen klinikan kesätaukoa. Keltarauhashormoneja sitten vedin kesän ja sitten yritettiin hormonitoimintaa ajaa alas procrenilla. No, tänään kävi ilmi, ettei onnistunut sekään, joten puregon-pistoksia ei nyt sitten päästykään aloittamaan tänään. Kun vielä on reissua edessä kuukauden päästä, niin nyt pitää sitten alkaa jotenkin venkoilla hommaa sen yli. En kyllä voi tajuta, miten tämä voi olla näin vaikeaa. Onko kellään muulla ollut tällaisia ongelmia suppression kanssa?

Sori tämä omaan napaan tuijottava vuodatus, mutta meni hermot... :headwall:
 
Iines kuinkas jakselet?

Amelie plussaa odottaessa ;) Aika hyvin sulla ainakin on jo oireita!!! Toivotaan että saat pian plussan.. mä ainakin uskaltaisin ehkä tossa vaiheessa jo testakkin. hih.

Tahoma mulla kyllä toimi ne synarelat ihan ok. aika kurjalta kuulsotaa toi sun homma! Aika hurjan kauan sulla on kestänyt toi alasajon yritys. Eikö annoksia voi enää nostaa? Varmaan aika harvinaista että noin käy...

(.) olin koko päivän palaverissa ja nyt väsyttää kyllä. Mulla ei kutise kyllä nännit... mikäs pp ne on teillä noin suunnilleen alkaneet kutiseen ;) ?
 
Toivottavasti Iines sun pahoinvointi ja kivut johtuu raskaudesta!! Mulla on kans erittän pessimistinen olo tän onnistumisen suhteen. Tänään ekaa kertaa tulin tosi surulliseksi ja varmaksi siitä ettei tää onnistunut, ja itkeskelin salaa töissä.. sellasia menkkamaisia kipuja tuntuu välillä mahassa. :'(
Meinaan testata sunnuntaina, sillon on punktiosta lähes 2 viikkoa ja uskon että plussa näkyis jo.

Amelie, kuulostaa lupaavilta sun oireet!! Kyllä luulis että voit jo testata jos on jo 28/28!! Kun et mitään pregnyliä pistellyt, niin ei niitä vääriäkään plussia voi millään tulla.

Tsemppiä risikselle siirtoon!!

Mites napsis ja Jannaliina voi?
Muok: onko teillä uusia lupaavia oireita ilmennyt tänään? :)
 
Kiitokset Teille kaikille tsempistä. Ja arvakkaa vaan kenen oireet on hävinnyt? Kaikki paitsi rintojen arkuus. Mutta uskaltaudun testaamaan huomenna, eli kp28/28 ja PP9. Hih hi. Tulen sitten kertomaan. :) Voi olla kyllä, että on turhan aikaista, mutta on niitä testejä lisää kaapissa. :LOL:

Risupesälle Kovasti tsemppiä siirtoon.

Ja Inekselle kovasti jaksamista ja paranemista. Toivotaan, että oireet liittyy raskauteen :hug:
 
iltaa kaikille.....
mulla on hirveet alavatsa kivut tai tuntuu sillee et polttaa ....vähän sama ku pahat menkka kivut....josko siellä nyt jotain kasvua tapahtuisi....
onko teillä muilla ollut puregon/orgalutran piikitysten aikana ollut kipuja?
 
Aitiliini, mulla ei puregonista tullut mitään massuoireita. Välillä vähän tuikki tonne munasarjoihin, mut aika vähän. Toisella puolella kasvoi 5 ja toisella 8 follia. Aika yksilöllistähän tuokin kai on. Kuten kaikki.. Toivotaan että sulla kasvelee PALJON folleja ja vatsakivut johtuu siitä!

Mä oon kans miettinyt sitä että uskallanko esim su testata.. sillon olis pp10, mut enpä tiiä. Voihan olla että hanat aukee sillon, tai sitten voipi olla et yritän vaan helliä mahd pitkään sitä ajatusta että massussa joku olis. Mut en tiiä miten sitä sitten malttaa...

Oloja.. no ei muuta kun lämpöä edelleen, sahailee tossa 37,3-37,5 välillä. Mut mulla nousee aina oviksen jälkeen ainakin siihen 37,2 ja lugetkin nostaa lämpöä joten, eipä tuosta voi mitään päätellä. Joskus jotain mukamas tuntuu alamasulla, mut ei sitä oikein voi ees laskee kun voi tosiaan olla vaan ilmavaiva :LOL: . Vähän on sellanen "kuumeinen" olo, mut tosiaan koko päivän istuin palaverissa ja väsykin vaivaa, joten helposti voi johtua vaan siitä. Tisukipu on vähän vaihtelevaa, välillä tuntuu että ne on kipeemmät kun välillä..

Meinaatteko te jaksaa odotella viralliseen testipäivään??? Amelie ja Fifiris on jo tunnustaneet etteivät jaksa, ja niin luulen että mullakin käy, mut mitenkäs tosiaan te muut?

Miten Jannaliinin päivä on sujunut?

Napsuneiti pp6
 
Ehtoota sisaret!
On tosi upeeta lukea teidän tekstejä ja päivien kuulumisia. Tuntuu kuin tää ketju ois jonkinlainen yhteinen päiväkirja! Vaikken itse aina jaksakaan kirjottaa (vaikka kuinka ois asiaa ja vois yhtyä teidän mielipiteisiin ja tuntemuksiin), niin käyn lukemassa juttujanne joka päivä. Ne on mulle tosi tärkeitä! :flower: Välillä vuodatan myötäkyyneleitä, välillä myötäkiroan ääneen ja toisinaan taas saan jutuistanne loistavia huumorihymyjä! Kiitos, kun jaksatte kirjottaa tänne kaiken revityksen ja piinan keskellä!
fifiris: sama paikka joo. Mulla Annika. Olen tykännyt ja ollut tyytyväinen.
On tää kyllä niin tunteitamyllertävää aikaa, että jos kynsiä pureskelisin, niin nyt ois jo kynsinauhat vereslihalla... :headwall:
 
joo, pitäis varmaan hommata et olis vielä sormetkin tallella =)

Mut oikeesti, en oo aiemmin ollut näin hermona, en luomuyrityksissä enkä insseissä. Sitä on jotenkin tähän ivf:ään ladannut ihan järjettömät odotukset ja toiveet. Auta armias jos tippuu korkeelta ja kovaa...
 
Krokodiili
Minähän en jaksanut odottaa viralliseen testipäivään asti, mutta olisi varmaan kannattanut... Nimittäin negoja tuli useita ja vielä testipäivänäkin kahden eri testin tulokset olivat toinen selvää miinusta ja toinen haaleaa plussaa. Oikeastaan sain varmuuden vasta rv 7+1, kun olin ultrassa. Aika pp14:sta ultraan oli vielä tuskaisempi kuin piinapäivät konsanaan... jotka menivät nekin juuri niin hitaasti, kuin kuvaatte.

Kuulin muuten tänään ekaa kertaa neuvolassa masuasukkini sydänäänet. :heart:
 
Kirjoitin todella pitkään jo aiemmin, mutta se hävisi jonnekin eikä tullutkaan tänne. Hitsi.

Moni oli tuossa aikaisemmin sanonut monta asiaa mihin voin yhtyä ihan täysin... Eli niin fyysiset kuin henkisetkin olotilat vaihtelee kyllä aika paljon täällä päässäkin kokoajan =) Aika normi oloa kuitenkin, ja niin kuin joku jo sanoikin (fifiris) niin sen takia on aika epätoivoinen tunne. Joten fifiris et ole yksin sen tunteen kanssa, jos meillä on lähes kaikilla normi olo. Pahoittelut myös fifiris noista km, nuo ovat varmasti rankkoja iskuja olleet. Toivotaan että nyt pieni alkio on jaksavaisempi!

Ja iines toi pessimistisyys on tuttua hommaa mullekin. Kai meidän miehet on siinä oikeassa. Kai meidän pitää pitää lippu vaan korkealla, eikä pelätä niin paljon. Jos tästä tiputaan, niin kyllä se niin on, että korkealta tiputaan joka tapauksessa. Kyllä sitä aina niin paljon toivoo, vaikka koittaisikin odottaa vähän pahinta.

tahoma harmi ettei synarela tehonnut. Mä pelkäsin samaa kun menin nollaultraan, mutta mulla se oli kyllä toiminut tosi hyvin. Toivottavasti keksivät jotain mikä tepsii suhun. IVF lyhyellä kaavalla?

risis voin kuvitella kuinka pelästyit kun joku soitti. Mä ajattelin silloin että jos joku lehtimyyjä soittaa niin saa kuulla kunniansa. Ei onneksi kukaan soittanut silloin. Onnea siirtoon, siirretäänkö sulla kaksi- vai kolmipäiväinen kaveri?

Noi rintaoireet on yksilöllisiä, ja nyt näyttäisi että niitä on meistä lähes jokaisella, eli suurin todennäköisyys niiden osalta on kyllä että lääkkeet aiheuttavat ne. Mutta piru vie jos nämä rintaoireet olisivat olleet luomukierrossa, olisin ollut ihan varma että on tärpännyt! Mulla ei nimittäis ole koskaan rinnat kipeät normaalisti. Nyt en ole edes osannut sitä ajatella, kun ovat olleet kipeät jo oikeastaan lähes kuukauden ihan tauotta. Että kyllä ne on kipeät ihan lääkkeiden vuoksi.

fifiris mulla oli kans menkkamaisia oloja tänään, ja olin jo ärsyyntynyt että alkaako. Ärsyttävää kun pitää nyt sitäkin pelätä että ne alkaa. mitä tahansa muita oireita saa mulle tulla, mutta noita menkkajomotuksia en halua, vaikka kuinka voivat viitata myös raskauteen.

aitiliini: kyllä mulla oli puregonista jotain pieniä kipuja. Jos on oikein kovat kivut niin ota ihmeessä soitto lääkärilles, ei ne nyt ihan hirveästi kai pitäisi kipuilla.

Mutta lyhyesti siis tämän päivän saldo se, että aika normaalia oloa. Eilen illalla huomasin, että rintakipu oli muuttanut vähän muotoaan, aiemmin oli kipeänä lähinnä nännit, nyt rinnat kokonaan ja erityisesti sivuilta. Mutta edelleen siis tätä en suostu lukemaan miksikään, koska ne on ollut kipeät jo kauan, kipu vaan vaihtelee aina vähän paikkaa. Öklöä oloa aika vähän tänään. Vähän menkkamaisia juttuja siellä täällä, ja se kyllä harmittaa. Pelottaa.
 
Aika samanlaisissa fiilareissa mennään kaikki piinailijat.. Oon aina ollut aika tunteellinen ja herkkä mutta nyt on kyllä korostunut ihan älyttömästi tää puoli musta. Aikamoista fiilisten vuoristorataa mennään. Nyt on onneksi jo vähän parempi olo kun duunin jälkeen, kun kävin pitkällä kävelyllä kaverin kanssa ja juteltiin kaikista asioista..

Rintaoireista, mulla on ollut ihan järjettömän kipeet rinnat pregnylistä asti. Ne on ollut myös vähän turvonneet mun mielestä, mutta kipu on vähän hellittänyt. Eli kipeet on edelleen mutta ei niin pahasti kun alussa ja kipu enemmän sivulla nyt.. Mutta lääkkeistä ne varmaan tulee.

Hauskaa että oot lukenut meidän juttuja Uskallanko! :) Täytyy sanoa kyllä että itsekkin tän paikan kokee sellaseksi henkireiäksi, kun saa jakaa ajatuksia muiden samassa veneessä olevien kaa.

Aitiliini, kyllä mulla pikkasen kipuili munasarjoissa piikkihoidon aikana, mutta ei kauheesti. Vähän piikityksen jälkeen tunsin yleensä nippailun tapasta. Toivotaan että muniksia kasvaa paljon!

Mä oon kans syönyt kynsiä, eipä oo kohta mitään jäljellä! Kohta tulee viikonloppu ja mä oon yksin kotona koko viikonlopun. Vähän jännittää mitä siitä tulee, kun päivät pitkin yksin pyörittelen tätä asiaa. Tuun varmaan roikkuu säälittävän paljon taas täällä. :)

Muok:
Jannaliini, näitä menkkajomotuksia ei todellakaan haluu! Tänään käytin varmaan pari tuntia netissä ja googlettelin "menkkaoireet mutta silti raskaana" pelastustarinoita.. Ei yhtään epätoivosta! :D
 
fifiris: menkkaoireethan on kyllä ihan klassiset oireet myös raskaudessa. Mun käsitys on, että aika monelle tulee menkkaoireita plussauksen aikaan. Mutta sehän siinä onkin, kun ne voivat viitata myös ihan siihen päinvastaiseen. Ja ilmeisesti ne voi olla vielä todella todella runsaat jos ne tulee, joten mitenkään en innolla kyllä odota.

Mulla on aina aamuisin todella normaali olo, ja sitten iltapäivästä iltaan vähän sellainen oudompi. Johtuisko siitä että yllä nukkuessa ei pysty panikoimaan :LOL:

Koittakaahan nukkua hyvin tyttöset, annetaan alkioille rentoutusta tästä kaikesta panikoinnista! :heart:
 
Iltaa!

Teilläpäs on taas juttua piisaillut. En enää edes muista kaikkea lukemaani, vaikka just ne luin. Keskittyminen edelleen hiukan hukassa.

Niin noista oireiluista olette keskustelleet, niin mä en todellakaan halua nähdä niitä Rouva B:n mainitsemia tuikkeita. Mulla semmoset tuikkeet merkkaa alkavaa migreenikohtausta :kieh: Siinä vaiheessa on jo kiire lääkekaapille. Ja rinnat on täälläkin kipeät, mutta se ei ole tosiaankaan mikään oire, koska ne on olleet jo pregnylistä asti.

Omaa: tää päivä on mennyt oikein hyvin. Vähän tosiaan puuhastelinkin, eikä siitä tullut kipuja. Toi sama jo aamulla mainitsema kumma pistos on, se on tosta navasta alas oikealle. Ihan kun joku änkeis siitä kohdin sukkapuikkoa. Mut mitään oireita ei mun mielestä ole, ellei tota lasketa. Mä oon tosin koittanut olla tunnustelematta niitä. Enkä varmaan ainakaan näillä näkymin testaile aiemmin. Mulla testipäivä on perjantai, enkä ainakaan aamulla testaa, koska en halua mennä sen tiedon kanssa töihin, oli se sitten kumpi vaan.

risis tsempitykset huomiseen! Muista se nenäliinapaketti :D no ei vaan.

 
Iines, joo tarvii jemmata varmaan yks liina johonki paidanhelmaan.. tai rintsikoihin..housuntaskuihin ei oikein hyödyttäis :kieh: apua... uskallanko edes kattella sinne ruudulle päin..!

Jannaliini Huomenna se/ne ois siis kakspäiväsiä.. mitenkähän se on, että kannattaako tehdä pitkä viljely että karsiutuu ne jotka ei kuitenkaan elä kauempaa, vai voisko niillä olla paremmat selviämisolot kohdussa?

Puhuttiin että näin alkuun siirrettäs vaan yks, mutta jos toinen vahva ja toinen heikompi niin sit voidaan siirtää kakskin. No mähän sanoin että haluan aina kaks jos vaan mahdollista, tai ettei oo mitään sitä vastaankaan.., ja eikä ne sentään roskiin mitään elinkelposia ala heittään..huh.

Mulla on muuten nyt tullu enempi niitä munasarjojen näiverryksiä, mitä normaalisti tulee alkukierrossa ennen ovulaatioo.. oisko sinne nyt kehittymässä ympäriinsä jotain keltarauhasta vai tuleekohan sekin ihan normaalisti vaikka olikin lääkkeillä kasvatettuja?
 
Viime yönä tuli outo kipu oikeelle ja heräsin siihen.. sitten poltteli molemmilta puolin. Mitähän lie sekin oli. Ei siellä kuitenkaan mitään erikoista näkyny.

Joo,..eli 12 solua oli ollu parempia, 10 hedelmöittyny ja 7ää jatkoviljellään.. MUTTA 0 hyvää alkioo!! :'( Kaikki oli jotain 2n pisteen paskoja kun paras ois 3.5.. eli kai siinäkin löyty sitte taas yks selitys lisää miksei mitään oo tullu.. että mitä tässä voi jos se kirottu endo pilaa aina kaikki vaikka parasta ainettakin ois käytetty. Siittiöitäkin oli enää a+b vaan 48% vaikka sano että ois ihan hyvä.. vitut. Kai sitä on varauduttava jo siihen ettei mitään jää edes pakkaseen ja pitäs varmaan ilmottautua jo johki lahjasolujonoonki.., ja miten sellaset ruput edes sulatusta kestäis. No tottakai oli hyvä että sentään siirtoon pääsin eikä todellakaan tarvi enää arpoo siirretäänkö yks vai kaks, mutta kyllä tippu toiveet heti alkuunsa vaikka 2 laitettiin. Ei oikein jaksa alkaa piinaileenka mitään :'(
 
Voi risis :hug: !!! Sulla kuitenkin pääsi jatkoon 7 kpl sitkeää sissiä!! Muista että monesti sanotaan että just ne huonoimmat ja rupusimmat yleensä yllättää ja tarttuu kiinni!! Oon lukenut monta tarinaa missä just se toivotan pieni tarttui kiinni ja alkoi kasvaa. Älä luovuta! SUlle on kuitenkin siirretty kaksi, joten chanssit on paljon isommat!!
 
Risis, iso iso lämmin :hug: !!! Mutta oikeesti kuten Fifiris sanoi sun massussa kuitenkin köllii nyt kaksi pienokaista ja mä olen myöskin kuullut noita tarinoita joissa juuri se heikoin alkio on sitten tuottanut sen plussan.

Itse en ees tiedä millä luokituksella mun alkiot on ollu.. en siirretystä enkä pakastetuista. Ja toi 7 jatkoviljeltävääkin on oikeesti ihan hyvä määrä! Toivotaan että viljely tuottaa tulosta!!!

Mulla itelläni hedelmöittyi 8 joista 3 oli elinkelpoisia..

Nyt häntä pystyyn vaikka hakaneulalla ja jatkat vain piinailua kuten tähänkin saakka!!!
 

Yhteistyössä