¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Tsemppiä Jannaliini unohdusyritykseen!!! Toivotaan että jännärikirja toimii =)! Mulla on lugeannostus 3*200mg päivässä.

Eilen ei niinkään öklöttänyt, mutta tänään.. Voi elämä. Treffasin kaverin kauppakeskusksessa pitkästä aikaa. Oli sillä vaan ihanainen pallomasu :D , ja kovin kauaa en voinut olla kun niin kovin öklötti. En saanut ees kaffileipää loppuun syötyä kun aattelin että tulee kohta ylös. Matkalla laitoin sitten ilmastoinnin kylmälle ja nyt vetelin nuudeleita pussillisen ni helpottaa.

Jännitys mulla varmasti on se mikä masuun käy. Koska aina ja iänkaiken oon reagoinut kaikkeen vatsalla. Aikanaan kun erosin laihduin kk aikana 7kg kun en vaan pystynyt syömään.

iinekselle tsemiä kipujen kanssa! Eikö panadol jeesi yhtään?
 
Napsis ja Jannaliini, toivotaan että pahoinvointi johtuis raskaudesta!! Kyllähän joillain alkaa oireet jo hyvin aikaseen!! Mulla ei juurikaan tuntemuksia edelleenkään, pitkä viikko tulossa.

Mä teen kyllä samat kun Jannaliini ja alan lukee kirjaa. Tää jatkuva netissä pyöriminen saa kohta mut hulluks. :)

Mullakin luge annos 3 x 200 mg.
 
Lukemista koitettu, ei tuu mitään. Ei jaksa keskittyä, 5 min päästä ei yhtään muista mitä edellisellä sivulla tapahtu :LOL: Pitänee koittaa jotain muuta. Tää on just tätä, kun ei viitsi nyt oikein mitään tehdä, istuu sohvalla kone sylissä.

Jos se lääkäri on ajatellut Jannaliini 100 mg:n kapseleita, mut epähuomiossa kirjottanut 200. On se kyllä iso se sun lääkitys.

napsis panadol auttaa vaan hetken. Mä tosin tarvin vähän reilumpia annoksia... Yöksi aion ottaa panadol 1 mg tai panacod.
 
Joo. Puoli tuntia koitin ja oot iines oikeassa, ei tuu mitään. Samperin samperi. Jouduin kokoajan kelaan taaksenpäin sivuja kun en muistanu yhtään mitä oli tapahtunut. Nyt sitten täällä taas. Mitä hittoa sitä tekis? Ensi maanantaina onneksi alkaa sentään 24, jos se ei saa ajatuksia muualle niin sitten ei mikään!

Ei oo lääkäri kyllä vahingossa laittanut, kun se nimittäin antoi ohjeita sen lugen lopettamisen osalta niin se kirjoitti ylös, että ensin vähennetään 600 mg, sitten 400 mg ja sitten 200 mg. Eli kyllä se 2+2 on tarkoittanut noita 200 mg kapseleita. En tiedä miksi on 800 mg, eikö kenelläkään muulla tosiaan ole?

Nyt pp3 ja alkion pitäisi olla siis 6-päiväinen. Voi että kun vois tehdä jotain, vaikka liimata sen kiinni! Tartu kiinni rakas tartu. Oikeesti joku voisi kolkata mut nyt ja jos heräisin vasta ensi tiistaina niin en panisi yhtään pahakseni.

Fifiris ei ole siis täälläkään mitään tuntemuksia, tää mun öklö olo on niin vähäistä että olen 200% varma että tää on täysin jännitysperäistä. Vatta reagoi jännitykseen juuri niinkuin napsiskin laittoi. Mulla on vähän turvoksissakin taas vatta vaikka se meni jo ohi kerran punktion jälkeen.

Klinikan lasku pukkasi postista, vähän meni ensin leipä väärään kurkkuun mutta en onneksi tukehtunu sentään =) Paljonko teillä maksoi alkioiden pakastus? Jotenkin en ollut tajunnut että sekin maksaa, mutta tietysti sekin maksaa, jonkunhan ne pitää valmistella pakastukseen.
 
hihiih, sama juttu siskot.. mäkin jaksoin lukee sen 30 min ja sit oli taas pakko tulla kurkkii tänne.. :)

Meillä makso alkioiden pakastaminen 300 ?/vuosi. En sit tiedä joudutaanko maksaa toiset 300 ? jos seuraavassa ivf:ssa tulee lisää alkioita.. Mullekin tuli se maksu kokonaan yllätyksenä! Maksoin koko hoidon säästöillä heti pois niin ei tarvii mahd. negan jälkeen enää sitä(kin) masennella.
 
Joo, täällähän mäkin roikun :LOL: . Sain sentään käytyä suihkussa ja nyt käperryin sohvalle, kone sylissä, viltin alle =). Koira tossa vetää sit zetaa nojatuolissa ja mies raksailee pihalla. on se hyvä että joku on ahkera.

Keskiviikkona oon koko päivän palaverissa.. ja kovin tylsässä. Pitää koittaa välissä päästä puhelimella teitin kuulumisia kattoone ttei tuu vierotusoireita.

Jannaliini mäkin aloin laskeskeleen ni mulla alkio on seittemän päivän ikäinen... eli jos on kiinnittyäkseen niin sen pitäisi kohta kyllä sitten jo tapahtua... uuuuaaaahhhh... mutkin saa nukuttaa ja herättää ens tiistaina kuulemaan PLUSSA uutinen naikkarilta!
 
Ja mä roikun edelleen. Mut tää kone on niin kätevästi tässä sylissä samalla kun katselee kisoja (seli seli). Samat aatokset vaan pyörii päässä...Mä luulen ettei muhun mikään kiinnity tällä stressaamisella :kieh:

Mitkäs tunnelmat risiksellä on? Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä huomenna sohvalla koko päivän.
 
Ollaan me varsinaisia jännäilijöitä. =) Katselin vielä tota klinikan laskua, niin mun eka UÄ oli 40 euroa kalliimpi kuin muut kaksi, ja siinä lukee jotain "kuukautiskierr UÄ" - tarkoittaakohan toi sitä, että menkkojen aikaan tehty UÄ on ollut hieman kalliimpi? Tarkoittaa varmaan, koska mulla oli tossa ekassa UÄ vielä hieman menkat päällä. Hassua. No onhan se ihan loogista, että lääkärille menee vähän likaisen työn lisää :LOL: Täytyy maksaa kanssa heti pois eikä jättää ensi viikolle.

napsis, nyt oon pihalla... Meillähän oli punktio samaan aikaan 11.8 eikö niin? Sun alkion pitäisi olla mun alkion ikätoveri, eli 6-päiväinen?

fifiris mulla oli 400 mutta ei lue mitään onko vuosimaksu vai mikä. Maksaa varmasti lisää aina joka kerta kun pakastetaan. No mutta ei mietitä nyt rahaa. Kyllähän tää nyt pari oravannahkaa meille kustantaa, mutta toivottavasti on sen väärti... =)

Koitan kärttää mun miehen nyt pelaamaan mun kanssa korttia. Seurana punaviini ja tuore ananas, siis perinteiset kiinnittymisavut... Huomenna lupaan koittaa parhaani mukaan ottaa vähän rennommin, koittakaa tekin. Napsis: koiralle rapsutukset! :heart:
 
Niin risis vielä: alkaako jo vähän kipristellä? Pregnylhän aiheuttaa viimeisen vuorokauden pieniä kipristelyjä yleensä, varsinkin kun on monta follia. Tsemppiä huomiseen, muista että asenne on tärkeä. Otat asenteen että tää on pikku juttu, niin helposti se sitten meneekin. Minä lähdin punktioon sillä mielialalla, että tulkoot kaikki kipu mitä maa voi päällään kantaa, ei se pahempaa voi olla kuin synnytys tulisi olemaan. Ja sitten ei ollutkaan yhtään mitään kipuja.
 
Mä aattelin Jannaliini laskee sen tiistain 11pv jo ekaks päiväks. Mut oikeestihan mulla on vasta pp4 kun siirto oli to, ni eikö pe oo sitten pp1? En mäkään näistä meinaan ihan kartalla oo =) Mut jos punktio on rv 2+0 ni mulla on tänään rv2+6 ;)

Ja koiruus kiittää leikkien lomasta rapsutuksista =)
 
Tiistaita kaikille! Jees! Lääkäri sieltä soitteli että tulehdusarvot on ok. Taisin sit sunnuntaina innostua vähän liikaa puuhaileen, vaikka mielestäni ei ollut mitenkään raskasta tms. No, nyt siis vaan lepoa, ja sehän taas tarkottaa sitä et notkun taas koko päivän tässä sohvalla kone sylissä :LOL:
 
Mä oon saikulla vielä tän ja huomisen. Ja yritän ihan tosissani lepäillä, vaikka olis kuinka vaikeeta :ashamed: . Viime yö oli parempi, heräilin kyllä muutaman kerran kramppeihin, mut nukahdin melkein heti takas. En vielä kivuton ole, mut ei ihan niin kipee kun eilen.
 
huomenta
aamun ultra takana ja tilanne vielä se että munikset ei oo kasvaneet tarpeeks joten piikittely jatkunee perjantain ultraan asti ainakin ja punktio mnee ens viikolle. ja mä ku niin odotin et oltais loppuviikosta päästy tositoimiin. munis saalis on paljon heikompi ku 5 vuotta sitten tehdyssä ICSI:ssä. sillon saalis oli jopa 16 munista ja niistä 8 hedelmöittyi. nyt siellä näkyi yksi 15mm ja n.4 jotain 12mm. sano kyllä että muutkin voi vielä kasvaa oikeisiin mittoihin että onhan tässä vielä aikaa. mua pelottaa et tulee surkea saalis! Munisten pitäisi olla kuulemma vähintään sen 15mm että siitä olisi sitten jotain hyötyäkin!
Kuuluukohan luget muuten täyskorvattaviin? eli jos lääkekatto tulee täyteen ni korvataanko ne kokonaan? Entäs muut lääkkeet kuten Pregyl? onko tietoa?
 
aitiliini ei se määrä vaan se laatu! Mun kävi ihan samalla lailla, oli vaan 6 munista sopivan kokosia, lisäks jotain pienempiä. Olin tosi pettynyt määrään. Ne kuus sitten kerättiin, kaikki hedelmöittyi, top-alkio siirrettiin, 4 hyvää meni heti pakkaseen. Se yks vähän heikompi jäi vielä jatkoviljelyyn, et tuleeko siitä mitään vai meneekö roskiin. Nyt eilen kuulin et sekin pääsi lopulta pakkaseen. Eli niistä kuudesta yks kyydissä, loput viis pakkasessa. Luotetaan et sulla on laatutavaraa siellä!

muok. pregnyl on kela-korvattava
 
Noniin, punktiosta kotiuduttu.. juu, en tosiaan sitten kerennykään sinne koppiin mukaan mutta nopeestihan se oli hoideltu vaikken ollukaan :) Eipä siinä oikeestaan mitään muita kipuja tuntunu kun puudutukset, vähä samanlailla nipisti kun papatesti. Sen jälkeen ei mitään! Onneks mies tuli mukaan vielä punktioonkin silitteleen päätä :heart: vaikka mahdollisimman pian piti sitten lähtee töihin. Aamulla en saanu syötyä mitään kuten en yleensäkään, join vaan kahvia ja mahakin oli vähän sekasin.. :ashamed: :LOL: evääks tehdyt leivät unohtu tietysti kotio ja mies joutu käydä ostaan semmoset ja pillimehun jostain alakerran ruokapaikasta. Jälkeenpäin munasarjoja jomotti menkkamaisesti, mutta litalgin tms. tiputus vei kivun hyvin pois. Jo 10 jälkeen sanottiin että voin lähtee, mutta saattaja piti olla. Veljellä oli onneks vapaata niin ei tarvinnu iltaan saakka odotella että kaveri pääsee töistä. Illalla laitan yhden lugen ja siitä eteenpäin 3x200mg.
13 solua saatiin ja ylihuomenna ois sitten siirto.. uskaltasin siis luottaa että ainakin siihen pääsee =) nyt hiukan hutera ja etova olo ja niukkaa vuotoo mutta muuten ok!
 
Tirlittan1968
Risis hyvä saalis ja muista juoda paljon. Tosta pessimistiydestä niin ekan IVF:n piinapäivinä olin tosi pessimistinen koko ajan. Olin aivan varma että ei tulos olis negatiivinen ja niinhän se olikin. Tän hoidon jälkeen ei samanlaista pessimismiä ollut ollenkaan ja jotenkin helpottunut olo kun tiedän että tämä on meidän vika yrityskerta. Kävi miten kävi niin pääsee jatkamaan normaalia elämää ilman hormoonikohtauksia:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Krokodiili:
aitiliini83. Luget eivät ole Kela-korvattavia, joten niistä joutuu maksamaan täyden hinnan :(
NIIN! Ja arvaa kuka osti monta pakettia jotka jäi nyt käyttämättä!
Voi hitsi kun sattuis joku kätevästi tarviimaan.... :whistle:

Risis: Onnea! Eiköhän se sun tuleva pienokainen ole melko varmasti yksi noista! Eli hän saa alkunsa tänään - eikö olekin jännää ja enkös olekin optimistinen!

Hermoja ja voimia myös muille piinailijoille! Tiedän miten aika kuluu hitaasti kun odottaa...

Toivoopi Bee 6+2 (menossa ultraan pe)

 
Joo,,..ja erikoista ajatella että siellä vois olla lauma joitain muitakin odottamassa vuoroonsa, syväjäädytettynä.. eli tavallaan niiden elämä on alkanu tänään mutta saatetaan pysäyttää ehkä vuosiks..!

Ainiin, joku tais kysyä pregnylin oireistakin.. mulle ei tullu kun lievää kutinaa ja punotusta pistosalueelle, menopureista ei sitäkään.
Juu, 5 kaljaa ois jääkaapis.. :kieh: no ei taida sentään maistua!
 

Yhteistyössä