¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Nyt kun päivitin tätä listaa aloin ihmettelee miksi mulla on testipäivä niin paljon Napsiksen jälkeen?! Mullahan oli alkion siirto päivää aikaisemmin ja klinikalla annettiin testipäiväksi 2 vkoa alkion siirrosta.

Laitatko muuten Uskallanko tietoa missä oot hoidossa ja koska on testipäivä ym. niin voin päivittää sun tiedot listaan.
 
Niin napsiksen testipäivä on kyllä aikainen, onko se se väärin tuossa, eikös sulla pitänyt olla sama kuin mulla eli 25.8? Jännä juttu että testauspäivät vaihelee, meidän klinikalla oli 2vkoa punktiosta. Olin iloinen että kyseessä on veritesti, mä en oo koskaan saanut mitään viivaa sellaiseen pissitestiin ja oon päättänyt että ne tuo mulle huonoa onnea, enkä tee sellaista enää koskaan. Vaikka siinä veritestissä on tietysti se huonopuoli, että koko pitkä päivä pitää odottaa tulosta... Siitä tulee kamala päivä.

Ihme juilintoja on täälläkin päässä, heräsin joskus klo5 yöllä oikein kunnon mekkalaan masussa ja en oikein sitten edes nukkunut enää. Nyt on taas rauhoittunut ja en oikein osaa sanoa että onko ne pienet säryt kohdun puolella vai muniksissa. Luojalle vaan kiitos että huomenna alkaa työviikko, joten tätä asiaa ei pääse stressaamaan kovasti viikonaikana...

Uskallanko tervetuloa! Kiinnostaisi myös tietää miksi yksipäiväinen? Vai se taisi liittyä tohon punktiopäivään, jos punktiopäivä oli torstai niin ne varmaan mieluummin siirsi jo perjantaina kuin vasta maanantaina, olenko oikeassa? Klinikoilla kun on viikonloput usein vapaat niin hankalasti vaikuttaa siirto ja punktiopäiviin.
 
Niin äitiliinille piti vielä sanoa Puregonista: mä pistelin 11 päivää ja yhdestä ampullista tuli yhteensä ihan vähän vajaa 975 IU (vaikka siis 900 IU oli se virallinen koko). Mulla tuli melkein joka kerta yksi hukkatippa - lääkäri sanoi ettei se haittaa kun pistosmäärät on isoja, mutta varmaan se sitten vaikutti siihen, että loppuen lopuksi ampullissa oli 975 IU (saattoi siis olla että siellä kaikkine hukkatippoineen oli se 1000 IU).

Kallista tuo Puregon, mutta kai sitä sen kaksi ampullia joutuu kaikkiin hoitoihin melkein ostamaan ja sitten sen jälkeen ei haittaakaan niin enää kun lääkekatot paukkuu kyllä jo kahdestakin. Hinnan lisäksi Puregonista ei muuta pahaa sanottavaa, tosi helppo ja kivuton pistää ja vaikutti mulla ainakin oikein hienosti ilman mitään sivuvaikutuksia.
 
huomenia!!!!

tervetuloa joukkoon uskallanko, kyllä tänne turisemaan mahtuu =)! ja kiva saada lisää piinailijoita.

Mulla on siis veritesti 25.8 tiistaina.. eli listassa taitaapi olla väärä päivä. Meinasin kyllä että josko sitä uskaltaisi kotona pisutella tikkuun sunnuntain 23.8.. en tiiä. Pelottaa ihan sikana toi testaus ja verikoe, tai siis lähinnä se soitto naikkarilta.

Mulla juilii edelleen ikävästi alavatsaa. ja äsken mittasin lämmön ni oli 37,5.. puuh. En usko että toi vatsakipu vois mistään huperistä johtua, koska sillon siirrossa ei näkynyt yhtään ylimäärästä nestettä missään. Eniten tosiaan kipuilee vasemmalta puolelta, mutta välillä ihan keskeltä masuakin. Huomenna pitäisi tosiaan töihin päästä... mutta tällä massulla en kyllä pysty istumaan 8h töissä ja matkat päälle... noh, tää pv on vielä aikaa lepäillä.
 
Sarma
Terveiset kesälomalta! Pikaisesti kuulumisia näin puhelimen netin kautta, suonette anteeksi kappalejaon puutteen.. :) mulla on testipäivä viikon päästä maanantaina, veritestiin kuulemma kannattaa tulla tai jos välttämättä haluaa kotitestin tehdä niin pari päivää myöhemmin. Oireita ei ole oikein suuntaan eikä toiseen, vähän mahaa juilii pikkusen välillä mutta eipä muuta. Eilen kävi kyllä kävi vähän huono tuuri kun koira hyppäs etu tassuilla suoraan mahaan täydestä vauhdista ja se sattu aika kovasti vielä jälkeen päinkin.. :( väistämättä tuli mieleen, et jos siellä jotain oli, onkohan enää sen jälkeen.. Nyt lomalla on nähnyt vanhoja kavereita ja kyllä sitä porukassa vaan tuntee ittensä aika ulkopuoliseksi kun muiden lapset leikkii keskenään, ihmiset puhuu lastensa asioista ja ihmiset sanoo et teidänki pitää tehdä lapsia kun kerta niin paljon niistä tykkäätte.. Voisivat ihan itse miettiä miksi meillä ei lapsia ole vaikka tykätäänki niistä niin kovasti.. Tsemppiä kaikille muillekin piinapäiviin!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)
Siirto tehtiin heti seuraavana päivänä, koska ei ollut kuin yksi siirtokelpoinen alkio. Kohtu on suotuisin kasvupaikka, joten alkiota ei kasvateltu sen kummemmin laboratoriossa. En ole kuullut muista näin pikaisista siirroista. Pakkaseen ei siis myöskään jäänyt mitään.
Tämä on ensimmäinen koeputkihedelmöityshoitoni, hoitopaikkani on Fertinova ja testauspäiväni on 31.8.
Kiitos, että pääsin joukkoonne!
Taidan kyttäillä kuulumisianne "koko ajan", vaikka yritän olla ajattelmatta tätä asiaa liikaa. :D
 
Täällähän on taas tapahtunut..

Meillä oli keskiviikkona ensimmäinen seurantaultra, hyvältä näytti tilanne ja toista ultraa ei kuulemma tarvita vaan punktio sovittiin suoraan tiistaille 18.8. (päivittäisikö joku listaan) ja mahdollinen siirto sitten torstaille. Kymmenkunta munista voisi olla odotettavissa.

Jännitystä aiheuttaa lähinnä löytyykö niille nyt sitten tarpeeksi siittiöitä kaveriksi edes kivesbiopsialla, joka tehdään tarvittaessa. Kun viime hoidon munasolusaalis oli 18 ja normaalisti hedelmöittyneitä vain 2, ei nyt uskalla liikoja toivoa..

Onnittelut minultakin ihanasta luomuihmeestä Rouva B! Huoli pois, kaikki menee varmasti hyvin!

Napsuneiti ja Fifiris Sama juttu, mulla kanssa aina alkanut luget siirtopäivän iltana, VL:n ohjeen mukaan. Ja raskaustesti 2 vko siirrosta eli siirtopäivä on pp0.

Risupesä samana päivänä ollaan punktiossa, onnea matkaan! Ite olin viimeksi miehen mukana, kun näytteenanto oli sovittu ennen punktioaikaa. Henkilökunta suhtautui toiveeseen ihan asiallisesti, vaikka itseä meinasi vähän hihityttää ;) Ainakin VL:lla oli virikkeinä lisäksi leffoja ja lehtiä. Pitää pestä hyvin vehkeet ja kädet, eikä suuta saa käyttää apuna hygieniasyistä, käsiä kyllä.. Niin ja uskon kyllä myös että tuo lääkärin kirjoittama Pregnyl-annos on oikea, sitä määrätään yleensä joko 5000 tai 10000. Mulla on 5000.

Tirlittan ja Iines onnea kyytiläisistä! Kaikille piinailijoille pitkää pinnaa, toivotaan kovasti että pikkuiset pysyvät mukana!

Niin ja vielä tervetuloa uudet, Elyise ja Uskallanko!
 
no nii taas täällä ollaan sekaisin noista lääkkeistä......luin noita lääkärin neuvoja ni se kirjoitti et alottaisin orgalutranin 17.7 mutta suullisesti se puhu sunnuntaista...höh...kaipa meen ton kirjallisen ohjeen mukaan huoh...miks mikään tässä hoidossa ei nyt vois mennä niin ku pitäis..... mitähän vahinkoa siitä syntyy jos alotan sen päivää myöhässä ( jos ne nyt sit tarkottikin sunnuntaita) :/
monentena kierron päivänä te muut ootte alottaneet ton orgalutranin? tai monentena puregon päivänä?
 
Aitiliini, mä en o koskaan kyseistä lääkettä käyttänyt, mut onko sulla sellanen kirjallinen hoitokartta? Mä ainakin luottaisin siihen jos siihen on kirjotettu se 17.8 päivä. Tai voithan huomenna soittaa ja vielä sitten varmistaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja napsuneiti:
Aitiliini, mä en o koskaan kyseistä lääkettä käyttänyt, mut onko sulla sellanen kirjallinen hoitokartta? Mä ainakin luottaisin siihen jos siihen on kirjotettu se 17.8 päivä. Tai voithan huomenna soittaa ja vielä sitten varmistaa!
joo no kirjallisesti se oli tohon lappuun kirjottanut sen 17. päivä ja suullisesti puhu sunnutaista eli 16. päivä.....vähän myöhästä huomenna soittaa jos alotus oiskin tänään!
Mutta joo alotan sen kirjallisen ohjeen mukaan eli sit maanantai iltana ja tiistaina aamull aonkin sit ultra...... toivotaan et kaikki sujuu hyvin
harmi kun täl klinikal en oo saanut kunnon hoitokarttoja mitä edellisel klinikal oli...tääl on vähän eri systeemi......kirjotetaan kyl päivämäärät ja lääkkeet ylös mut sillee eri tavalla :LOL:
pitkät selitykset taas........
 
Napsis ihme juttu että sun on noin kipeänä paikat. Onko maha turvoksissa, vai vaan kipeä? Särkeekö kokoajan vai vaan välillä? Luulisi että osa siitä varmaan vielä liittyy punktioon jos on tosi kipeänä, koska ei se 5pv pienenpieni alkio kyllä kai vielä voi ihan hirveitä kipuja aiheuttaa! =) Lämmöt sulla on lupaavan korkealla, mä en oo uskaltanut lähteä niiden mittaamisen tielle.

Tiistai viikonpäästä tulee todella olemaan piinallinen päivä, niinkuin kyllä kaikki päivät tästä eteenpäin. Tää on ollut aika hirvittävä päivä, en saa ajatuksia tästä pois juuri hetkeksikään. Otin torkut niin kaikki omat sydämenlyönnitkit tuntui jotenkin liioitellusti kokoajan. Tuntui niinkuin olis sydän kurkussa vaan kokoajan. Onneksi onneksi huomenna töihin, eihän tätä muuten kestäisi.

Sarma mä en usko että toi sun koira on voinut aiheuttaa mitään, kohtu on siellä hyvin turvassa, ja mä uskon ja tiedän että jos se alkio sieltä tässä vaiheessa irtoaa niin se johtuu varmasti sitten ihan kromosomillisista syistä eikä mistään ulkoisesta jutusta. Tiedän kyllä tunteen mikä sulla varmaan on ollut, tää mahan suojeluvaisto on ihan mieletön. Mä sanoin mun miehellekin että se ei saa edes naurattaa mua kun nauraessa maha hytkyy kuitenkin. Ihan tyhmää tiedän :)

Ja sarma pahoittelut että jouduit kestämään noita vauvauteluita. Mä oon nykyisin vastaillut aika ilkeästikin tollaisille kommentoijille, siihen malliin että ovat kyllä noloina sulkeneet suunsa. Jotkut vaan ovat tahdittomia, eivätkö edes osaa sulkea sitä leipäläpeensä hyvän sään aikana vaan jatkavat ja jatkavat aroista aiheista.

Uskallanko ahaa, hyvin järkeenkäypä selitys yhden siirrolle =) Toivon, että se yksi pienoinen on oikein kunnon trooper! Harmi ettei sulla jäänyt pakkaseen, mutta onhan toi tuoresiirto pääasia kuitenkin.

Ronjalle kovasti onnea siittiöiden löytymiseen, ja äitiliini: mäkin laittaisin kyllä kirjallisen ohjeen mukaan.

Ronja ja risupesä onnea Pregnylin pistoon tänään! Mitä fifirikselle kuuluu?

 
Napsiksen testipäivä korjattu ja Uskallanko on lisätty aamuiseen listaan! Mulle ei tehdä veritestiä joten joudun sit pari päivää kauemmin jännittää. Mäkin kyllä aivan varmasti teen testin jo ennen virallista testipäivää.. ajattelin siihen maanantaihin odotella, niin sitten on kaksi viikkoa punktiosta kulunut. Ompa kurjaa Napsis, että sulla on maha noin kipee! Kannattaisko soittaa klinikalle huomenna ja kysellä mistä vois johtua?

Uskallanko, me ollaan siis samassa paikassa hoidossa! Ei sulla satu Niklas olee lääkärinä? Mulla on Niklas ja tykkään kyllä tosi paljon, ihmisläheinen ja ammattitaitoinen tyyppi. :)

Sarma, en usko että se koiran hyppy voi irrottaa alkiota! Se on siellä niin paksujen ja joustavien pehmusteiden keskellä ja on vielä niin kovin pieni, eli koita olla murehtimatta sitä! Koska sun testipäivä olikaan?
Tiedän kyllä ulkopuolisuuden tunteen mistä puhuit. Juuri vähän aikaa sitten olin juhlissa missä 50% odotti vauvaa ja lopuilla jo oli. Siinä oli jutun aiheet vähissä. Mitäpä mä kertoisin omasta elämästä, mun kissoista vai?

Ronja, onnea hienoista ultranäkymistä!! Enää pari päivää täytyy jännätä!! Tuolla listassa mitä päivittelin on muten vaan punktio+alkionsiirtoviikot eikä päivämääriä (sulle oli merkattu vk 34) joten annoin sen olla noin..?

Aitiliini, mulla oli kans toi urgalutran käytössä. Mä pistin eka pelkkää puregonia neljä päivää (aloitin tosin vasta kp 4!) ja sit orgalutranii ja puregonia pistin 5. Monta annosta sulla on sitä orgalutranii määrätty? Luulis että ne kaikki käytetään, mutta kyllä mäkin luottaisin siihen kirjalliseen.
 
Kiitos teille huolenpidosta! Mä luulen että johtuu toi masukipuilu vaan siitä punktiosta vielä. On tänään nyt ollut jo selkeesti kuitenkin parempi päivä. uskaltauduin jo ekaa kertaa pienelle 2,5km kävelylenkillekkin =). On toi massu vielä vähän turvonnutkin, ja nyt päivän kuluessa ei juurikaan ole enää vihlonut. Onneks.

Aamulla meinasin että mittaan lämmöt kun oli niin ihmeen kuumeinen olo. Nyt on kyllä laskenut jo 37,3, ja posket punottaa ihan hulluna. Mut helposti voi johtua vaan siitäkin että oon suurimman osan päivää röhnännyt vaan sisällä.

Ja Sarma, mä en kans kyl usko että se koiran hyppääminen olis voinut mitään ikävää aiheuttaa.. aika turvassa ja suojassa se pienenpieni ihmeenalku tuolla massussa on. Koita olla rauhallisin mielin!

Mä en oikeesti tiiä miten sitä jaksaa ootella vähintään viikon, ja sillonkin on vasta pp10 eli varmaan liian aikasta tehdä kotona testiä. Voi kääk.
 
Jannaliini, mä olin tänään siellä Malmin lentonäytösessä niin sain vähän muuta ajateltavaa hetkeksi. Mulla oli eilen tollanen olo kun sulla tänään! Epätoivo valtas mielen ja olin ihan varma ettei oo tärpännyt.. itketti ja ahdisti.. Mutta tänään on ollut parempi päivä henkisesti. Toivoisin jo pikkuhiljaa jotain raskausoireita, pelottaa että tuntuu liian vähän. Rinnat on pirun kipeet mutta varmasti johtuu vaan lääkkeistä. Reilu viikko pitäisi vielä odottaa! *Huokaus*... Kyllä tää on raskasta. Omalla tavallaan se munisten kypsyttäminen oli mulle helpompaa, ei tietenkään se piikitys kivaa ollut, mutta tää odotus ja jännitys on vaan tosi rankkaa!
 
fifiris mä oon sun kanssa aivan täysin samaa mieltä. Sumuttelut ja piikittelyt oli ihan helppoa tähän verrattuna. sillon mä en kytännyt itteeni tällä tavalla ja se kaikki "odotus" oli vielä edessä. Ensin venailin sitä sumuttelua, sit piikittelyä ja sit viimeiseks punktiota. Nyt ei oo muuta odotettavaa kun se testin teko. Ja nyt vasta alkaa mulla tuntumaan siltä että tää on RANKKAA!!!!!!!!!!!!!!! Mulle henkisesti PALJON rankempaa kun fyysisesti kun en saanut mitään sivuoireita sumuista tai piikeistä.

Noh, ei se auta kun koittaa kärvistellä vaan.. kun jaksais edes sinne ens sunnuntaille, ni voiskohan sitä uskaltaa herkkään testiin pisuttaa..? Tietty sillon vasta pp10, mut JOS pieni olis kiinnittynyt esim. 5pvä hedelmöittymisestä ni sehän olis ollut eilen :) . Voishan se kai sillon jo näkyä..????? :)

Onneks meillä on toisemme ja saadaan tänne purkaa ajatuksia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Toivoisin jo pikkuhiljaa jotain raskausoireita, pelottaa että tuntuu liian vähän. Rinnat on pirun kipeet mutta varmasti johtuu vaan lääkkeistä. Reilu viikko pitäisi vielä odottaa! *Huokaus*... Kyllä tää on raskasta. Omalla tavallaan se munisten kypsyttäminen oli mulle helpompaa, ei tietenkään se piikitys kivaa ollut, mutta tää odotus ja jännitys on vaan tosi rankkaa!
Yhdyn tähän täysin. Mulla on rinnat ollut kipeet jo melkein pistosten alusta asti. Oikeastaan ihan kiva että ovat nyt kipeät kokoajan niin ei tarvi niitä miettiä. Ja pistosaika oli kivaa, tuntui että asiat etenee - nyt on taas vähän sellaista paniikinomaista oloa. Arpa on nyt heitetty ja osallistumisia arvontaan ei enää oteta...

Nää fiilikset menee niin laidasta laitaan, että helpommalla varmaan pääsee kun ei kuulostelis vaan pistäis kaikki Lugesteronien ja punktion jälkimaininkien nimiin... Mäkin tosiaan siis yöllä klo5 heräsin kun mahassa oli oikein kunnon menkkajuilinnat, ajattelin että menkat alkaa siinä paikalla. Olin ihan varma että nyt on kyllä tärpännyt ja mieli teki vaikka mitä tepposia. Kesti muutaman tunnin ja sitten aamupäivällä ei ollutkaan oikein mitään. No, mulla on onneksi sellainen työ, etten tänne taida ehtiä paljon panikoimaan viikolla, mutta kyllä toivon että aika tässä nyt kuluisi nopeaan.

Ihan mielenkiinnosta olis kyllä muuten hauska tietää, että miten se kiinnittyminen noin niinkuin prosessina mahtaa tapahtua, onkohan se nopea tapahtuma vai kestääkö useita päiviä kun se solu sinne porautuu...

 
Alkuperäinen kirjoittaja napsuneiti:
fifiris Mulle henkisesti PALJON rankempaa kun fyysisesti kun en saanut mitään sivuoireita sumuista tai piikeistä.
Juuri näin, fyysisesti koko homma oli ihan walk in the park. B) Mulla oli punktiokin jopa mukava kokemus (jos näin nyt voi sanoa), ei mitään kipuja mihinkään suuntaan, oli vaan kiva olla ihan pihalla lääkkeiden ansioista ja ajatella että nyt hommat etenee.

Mutta tää henkinen puoli on tietysti rankkaa... Mutta mutta toisaalta kun oikein ajattelen, niin onhan se henkinen puoli vielä rankempaa luomuyrityksessä. Siinä kun ei tiedä yhtään missä mennään, onko hedelmöitys tapahtunut tai onko siittiöt ylipäätään edes päässyt kohdunkaulan limasta läpi tms. Nyt sentään tietää että sinne on se alkio laitettu ja loppu on sitten onnettaren käsissä...

 
Eli aika samoissa fiiliksissä ollaan Napsis ja Jannaliini! Kaiken muun lisäks mua vielä ahdistaa rahameno kun ollaan yksityisellä. Jos tää ei onnistu, pakkasessa on vaan kaksi yksilöä ja jos nekään ei nappaa, niin sit taas pitäis löytää jostain 1800 ? uuteen hoitoon.

Kyllähän se Napsis varmasti vois olla mahdollista että näkyis jo su testissä, mutta myös hyvin mahdollista että ei.. Mä koitan oottaa sen testin kaa maanantaille jos vaan pystyn. Saattaa olla että sitä kuitenkin lankeaa. :)

Mä oon tuntenut (km:ään päättyneessä raskaudessa vuosi sitten) kiinnittymisen ihan pienenä repäisykipuna. Eli kun nousin esim. sohvalta, niin tuntui pientä kipua hetken. That's all. Mutta kai joillain ne kivut voi olla voimakkaampiakin, ja toiset ei ees tunne mitään. Mulle tuli sillon myös kiinnittymisvuotoa, jolloin osasin heti epäillä raskautta. Nyt ei oo tullut mitään! :'( No, koitan ajatella ettei läheskään aina sitä tuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Kaiken muun lisäks mua vielä ahdistaa rahameno kun ollaan yksityisellä. Jos tää ei onnistu, pakkasessa on vaan kaksi yksilöä ja jos nekään ei nappaa, niin sit taas pitäis löytää jostain 1800 ? uuteen hoitoon.
EI ei eiiiii fifiris, heti pois nämä ajatukset!!! Olkaamme murehtimatta nyt hamaata tulevaisuutta, tässä nyt on nykytilanteen murehtimisessakin ihan tarpeeksi hommaa. Eli nyt viimeinen mistä alat huolehtimaan on raha tai hoitojen mahdollinen jatko. Nyt TÄRPPÄÄ ja tulee vielä kaksi sisarusta niistä pakastetuista! Sitten ne ovatkin periaatteessa kolmoset, kun ovat samasta satsista vaikka tulevatkin eri aikaan =) Kiellän sulta kaikki ajatukset rahaan ja jatkohoitoihin liittyen, jos tulee jotain sellaista mieleen niin heti sysäät ne ajatukset pois että Jannaliini käski ja antaa sapiskaa jos et tottele :heart:

Älkää ihmeessä tytöt testailko liian aikaisin. Se on ihan venäläistä rulettia, mitä jos tuleekin nega liian aikaisin testaamisen takia ja sitten itkee niin että pikkualkio kärsii? Kärsivällisesti odotellaan eiköstä niin :)

Niin kai ne kiinnittymishommat on ihan yksilöllisiä jotkut ei oo tuntenut mitään. Pitää nyt vaan takoa sinne päähän se, että oireita tai ei, niin lopputulosta ei vaan nyt sit tiedä ennenku yli viikon päästä...

Nyt menen miehen vastaanotolle (mun mies pitää meillä "vastaanottoa" aina kahdesti päivässä kun se laittaa mulle Luget :LOL: ) ja sitten koitan nukkua vähän. Unetkin ollut vähän heikkoja siirron jälkeen.

 
Meilläkin tää on maksanut jonkun 900eur vaiks ollaan julkisella.. Ja mietin kans jo omaksi lohdutukseksi että onneksi on ne kaksi huurunenää vielä pakastimessa. Jotenkin pitää koittaa lohduttaa itteensä sen negan varalle...

Mä aattelin sitä su testaamista ihan vaan sen vuoksi että JOS se olis nega, ni saisin itkeä sen itkuni jo sillon sunnuntaina. Mut jokatapauksessa teen varmaan niin että meen ti sinne naikkarilel verikokeeseen. Töihin hetkeksi ja lähden lounaan jälkeen kotiin. Ne kun sieltä sitten tulosta soittelee 12-15 välillä. JOS se on nega ni oon sitten keskiviikon vaikka lomapäivällä ja parun kaikessa rauhassa kotona. ja on siinä sekin että en tod halua työkavereiden olevan ekat ketkä tuloksen tietää. Puhelun jälkeen meinaan sen tasan tarkkaan näkee naamasta meikäläisellä..

joo, en mäkään oo huomannut minkäännäköistä kiinnittymisvuotoa.. mut periaatteessahan voi olal ettei se vielä ole edes kiinnittynyt. Uuuaaaahhhh...

Sulla on Jannaliini kiva mies. Meillä ei mies suostu tohon hommaan, ei sitten millään.

Napsuneiti pp3
 
Kiitos Jannaliina mahtavasta tsempistä jälleen kerran!! :)
Koitan keskittyy tän hetkiseen, välillä vaan kelat karkaa ja jossittelu alkaa... ja mulla on tapana vaipua välillä vähän turhankin synkkiin mietteisiin. On vaan niin monta pettymistä tullut tän asian tiimoilta ja se ultimate pelko on, ettei me koskaan saada lasta. Mutta kyllä tunnustan että sama mullakin on käynyt mielessä, olis kyllä mahtavaa jos tästä samasta satsista sais samalla kertaa kolme lasta! Hih. Mäkin ihmettelen miten mukava mies sulla on kun suostuu sun luget laittaa. :)

Napsis, maksaako hoidot julkisella 900 vai onko siinä lääkemenot mukana?
Ymmärrän sun pointin ettei haluu töissä näyttää mahd. pettymyksen tuskaa. Meillä ei kukaan töissä tiedä tästä joten onneks ne ei tarkkailekkaan. Mä teen testin kotona illalla, niin mahd. pettymystä voi sitten itkee yön yli ennen töitä. Kauheeta että tällästäkin pitää ajatella.

Mä meen nyt iltapalalle..
Huomenna palataan jälleen!

 
Huh, sinne meni viimenen piikki, ainakin tällä erää.. jotenkin tää oli kaikkein jännittävin, kun niitä oli vaan just se määrä mitä tarvi ja tarkempi aika, eli ei kämmäysvaraa, ja kun ei ollu ennen laittanu sitä. Kyllä sitä kieltämättä tuli mieleen sulkiessa sen särmäisjätepurkin kannen, että toivottavasti oli viimesin piikki - ikinä! Vaikka armotonta tuuriahan sellaseen tarvis..

Nyt sitten vaan ukko kysyy huomenna töissä sen tiistain aamun (ellei sais koko päivää ) vapaaks, ei kai siinä nyt mitään ongelmaa vois tulla.. mitä työnantaja vois estelläkään jos sanoo että joutuu käymään sairaalassa ja tuo todistuksenkin että ollu siellä..?
 
Iltaa! Täälläpäs on taas ollut vilkasta. Mä olen pitänyt itseni kiireisenä, touhuillut keittiössä koko sateisen päivän. Ja ihan hyvää teki taas, ei ole ollenkaan niin ahdistunut kun eilen oli.

Mä olen kanssa miettinyt tota testaamista. Mulla se testipäivä on perjantai, että jos sit illalla vasta tai lauantaina aamusta testailis. Ei oikein huvita testailla perjantaina heti aamusta, ja sit mennä muina ihmisinä töihin. Oli testin tulos sitten kumpi vaan. Jos nega niin tippa linssissä koko päivä. Jos se oliskin plussa, typerä virne naamalla koko päivä. Johan ne ihan pimeenä pitäis. Parempi mulle testata ihan rauhassa niin, että saa pureksia sen tuloksen omissa oloissaan.

Mulla myös edelleen samanlaista kipuilua alavatsassa kun napsiksella. Mä olen kyllä sitä mieltä että mulla ainakin noi luget tekee sen. Se on pahimmillaan aina jonkun 2-3 tuntia lugen laiton jälkeen, ja vähiten kipeä pari tuntia ennen uuden laittoa.

Siis onko sulla Jannaliini luget kahdesti päivässä? Mulla on kolmesti, kahdeksan tunnin välein. Mites muilla?

Teillä on ollut tänään niin paljon juttua, et en enää edes muista pitikö mun jotain muuta kommentoida. Tässä kai tärkeimmät. Hyvää alkavaa viikkoa!
 
Fifiris lääkemenojen kanssa se n.900eur. Ne lekurikäynnit ei maksa kun sen polimaksun verran ja en tiiä mitä maksaa se punktiopäivä. Taitaa olla vähän normia polimaksua kalliimpi.

Risupesälle tsempit ens viikkoon ja punktioon!!!

Mulla alkaa oleen normi olo. Jei! Mitä nyt tisut on ollu kipeenä jo iäisyyden, mut sitä ei lasketa :LOL: . Enää yskiessä tai pinnistellessä viiltää hieman tonne vasemmalle alamasuun. ja huomenna töihin... toisaalta ihan kiva että on jotain muuta ajateltavaa, mut toisaalta ei jaksais millään keksittyä.

Nyt lugen asennukseen ja unta odottelemaan.. aamulla kello soi taas lugea varten 5.55 ja siltä nousulta jään sitten ylhäälle ja hipsin töihin.
 

Yhteistyössä