¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

...täällä myös tänään otettu kyytiläinen yksi 8-soluinen =)

Täällä näyttääkin olevan monta samoilla päivillä, toivotaan että tänään oli kaikkien alkionsiirtojen superpäivä ja kaikki pikkuiset kiinnittyvät lujasti! :hug: :hug:
ihmetyttää vain että teille on annettu testipäiväksi 28.8 - mulle annettiin 25.8. Mistä mahtaa johtua moinen heitto?
 
Krokodiili
risis. Todellakin luotat siihen lappuusi, sitä mieltä olen. Jotain TAYSin numeroita multa SAATTAIS kyllä löytyä jostain, jos haluat niin voin katsoa.

*muoks* Niin, mulla itsellä oli 5000 iu sitä Pregnyliä, mutta sehän annostellaan ihan tilanteen mukaan.
 
risis mulla oli siinä viimesessä inssissä menopuria yht 4 päivää, ekana pvänä 150 iu ja muina kolmena 75. Ja just tota pregnyliä 5000.

Mites siellä pistoharjotuksessa, opettiko se sua sekottaan yhden vai kaks kuiva-ainetta? Kai se sun papereista katto mitä sulle on määrätty ja opetti sen mukaan. Sulla kyllä oli aikas paljon niitä muniksia, joten jos se ajatteli et sä siks tarvit pregnyliä 10000 iu. Ja just jos sulla on ollut iso annos sitä menopuria?

Sinuna tekisin niin kun se on papereihin kirjottanut, eli haet lisää ja pistät sen 10000 iu.
 
Samaa mieltä kun muutkin Risis että otat sen mitä lapussa lukee. Kyllä se lääkäri on varmasti laittanut oikein. :) Mä pistin sen 5000, mutta on varmaan tapauskohtasta.

Jannaliinalle ja Tirlittanille ja peukkuja b :) d!!

Hienoa Iines että munisten laatu oli hyvä! Mulla kävi vähän samalla tavalla, vähän oli mutta onneksi laadukkaita. Toivotaan että tarpeeksi laadukkaita tarttumiseen..

Mä mietin samaa kuin Napsis, että onkohan se kiinnittyminen joskus 3-5 päivän päästä siirrosta..? Mulla pitäisi siis olla tässä viikonloppuna jos näin on.. en kyllä uskalla hirveesti rasittaa itteeni etten vaan mahd. rasitus haittais kiinnittymistä.

Näittekö muuten alkiota siitä ultran ruudulta? Mä näin sellasen loistavan pisteen ja miellessäni vilkuttelin sille hyvää matkaa.. aika jännää ajatella että mahdollisen lapsensa on nähnyt pienenä pisteenä. :) Kyllä elämä on ihmeellistä.
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm


Sarma....................VL..............pas.............?.?.
fifiris....................Fertinova......ivf...............?.?.
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)..........22.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p).........28.8.
Iines-74..................................ivf...............28.8.
elyise.......................................ivf...............?.?.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.

 
fifiris me molemmat miehen kanssa nähtiin se, ja se lääkäri oli ihana kun koko ajan selitti meille et tossa se on. Mä muuten kysyin tota rasittamis-juttua. Se käski viikonlopun ottaa rennosti, mut maanantaina jo ihan normaalisti. Eikä haittaa vaikka joutuis töissä nosteleen painaviakin. Mullahan se kiinnittyis sitten vasta alkuviikosta kai, jos noi päivät pitää paikkansa.
 
Ok, hyvä tietää ettei tartte sit ihan hulluna varoa! Tekis mieli jo vähän liikkumaan kun on maanantaista asti ollut ihan hissuksen...

Laitettiinko muuten sun pakeste-alkiot kaikki eri orrelle? Mulla tuli samalle kaksi vaikka oli kuulemma hyviä..

 
No se sano just et viikonlopun ajan kävelyä vaan. Mut en mä ajatellut vielä alkuviikosta hulluna rynnätä mitään huhkimaan, korkeintaan mennä fillarilla ihan rauhassa töihin.

En mä huomannut tyhmänä edes kysyä tosta kuinka ne pakastettiin, mut sain sellasen käsityksen et erikseen ne meni.
 
Kiitos vastanneille :flower: :) joo, eli ostin vielä sen toisenkin paketin.. kaipa uskosin ettei kai se lääkäri vahingossa ois voinu liikaa kirjottaa.. ja vielä siihen ohjelappuun ja reseptiinkin kaks..! Ja jos kerran muillakin ollu sitä 10 tuhatta. Mullahan tulee sit 11 päivää menopuria 150iu, niin kai se on sit sen verran isompi annos, pitkä aika ja enemmän rakkuloita kun inssissä että tarvii sen. Lähinnä hirvitti että jos menis yliannos niin poksahtelisko kaikki solut ennenaikojaan hukkaan siellä :| mut ei kai se sit kumminkaan niin voi vaikuttaa..? Toivottavasti ainakaan..
Aineiden sekottelu ampulleista toiseen on tuttua hommaa, kun noiden menopurien kans on pelannu.. johonkin tässä on jo rutinoitunu :snotty:


Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Näittekö muuten alkiota siitä ultran ruudulta? Mä näin sellasen loistavan pisteen ja miellessäni vilkuttelin sille hyvää matkaa.. aika jännää ajatella että mahdollisen lapsensa on nähnyt pienenä pisteenä. :) Kyllä elämä on ihmeellistä.
Ihanasti sanottu.. :heart: pitääköhän mun varata nenäliina jo siirtoonkin jos vaikka sattuu just menee "roska silmään".. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiris:
Näittekö muuten alkiota siitä ultran ruudulta? Mä näin sellasen loistavan pisteen ja miellessäni vilkuttelin sille hyvää matkaa.. aika jännää ajatella että mahdollisen lapsensa on nähnyt pienenä pisteenä. :) Kyllä elämä on ihmeellistä.
Ihanasti sanottu.. :heart: pitääköhän mun varata nenäliina jo siirtoonkin jos vaikka sattuu just menee "roska silmään".. :LOL:
[/quote]

Hih.. :) Mä kyllä oon ollut nyt niin superherkkänä että tosiaankin vetistelin sen alkion siirron jälkeen.. ihan hassuja ajattelin ja itkeskelin.. Tänään alkio itkettää kun kuulin radiosta Paula Koivuniemen aikuisen naisen! :LOL:
 
Kyllä mullakin noi hormonit on tehnyt tehtävänsä. Ihan ihme jutuista tulee tippa välillä linssiin. Tuolta siirrosta selvisin kuivin silmin, mut kotona sit juurikin piti nieleskellä kun mietin sitä pientä loistavaa tähteä mikä ruudulla näkyi.
 
Juu siirrossa saa varautua pieneen herkkyyteen, mua ainakin alkoi vähän itkettää kun se pienen pieni piste siinä ruudulla oli. =)

Risupesä ei varmasti ole lääkäri tehnyt virhettä, toi 10000 IU on ihan yleinen annos. Oon sellaista kyllä ymmärtänyt, että mitä enemmän folleja ja mitä suurempi Pregnyl määrä niin sitä enemmän saattaa sitten kivistellä vatsaa ennen punktiota. Varaudu siis pieniin kivistyksiin viimeinen päivä tai puoli päivää ennen punktiota. Mutta ei pelkoa, ihan sietämiskelpoista, mutta sellaista kuitenkin ettei kannata kovasti suunnitella siihen punktiota edeltävälle illalle mitään erikoista hommaa.

Tosta rennosti ottamisesta: mun käsitys on että se liittyy enemmänkin vielä punktioon kun alkionsiirtoon sinänsä. Punktion jälkeenhän pitäisi ainakin viikko olla ihan rauhassa, ettei munasarjat (joita raasuja on siis hoidossa hyperstimuloitu ja venytetty) pääse kääntymään ympäri. Näin voi kai käydä jos rehkii tai pomppii liian rankasti liian aikaisin.

napsuneiti katselin että sulla on ollut sama punktiopäivä kuin mulla (ti) mutta sulla siirretty 2pv kun taas mulla 3pv. Ja sullakin näkyi olevan testipäivä 25.8, eli tasan 2 viikkoa punktiosta. Jännä että teillä muilla on laitettu 2 viikkoa siirrosta. Tai hei, sehän voi johtua siitä että jos olette saaneet isommat annokset Pregnyliä, sehän riippuu Pregnylin annoskoosta milloin voi testata ilman että Pregnyl häiritsee testin oikeellisuutta. Se vois selittää eri testipäivät.

noista orrelle laittamisista (en tiennyt että sitä sanottiin siksi =) ): mulla laitettiin yhteen kolmekin mutta sitten muihin kahta ja yhtä. Laadun mukaan varmaan laittoivat sitten kavereita kimppaan. Ihmeellinen ajatuksena kyllä se että siellä ne on pakkasessa, meidän pienet. =)

No nyt olisi sitten se vaikein osuus, että pitäisi unohtaa koko se pikku alkio ja keskittyä 2 vkoa ihan muihin juttuihin... :| Jos jollain on jotain taikakikkoja siihen niin otetaan vastaan! =)
 
Jannaliini, ei kyllä mitään saumaa unohtaa ja keskittyä muuhun. :) Mulla pyörii tää kyllä melkeen koko ajan mielessä, onneks töissä sentään saa ajatukset muualle. Ja onneks on tää pino missä voi käydä purkamassa mieltään ihanille kanssasisarille!!

Siitä orresta, tosiaan varmaan laadun mukaan katotaan. Mulla laitettiin molemmat hyvät samalle orrelle ja jos molemmat selvii sulatuksesta niin ensi kerralla laitetaan sit kaksi. Yhdestä huonommasta en ees tiedä onko se päässyt pakkaseen.. On se tosiaan kyllä hassu ajatus, että siellä pakkasessa ne nököttää!
 
mulla pregnylin annos oli kans sen 5000iu. Ja veritesti on tosiaan sitten 25.8 eli tasan kaks vko punktiosta..

Risis kyllä mä laittaisin kans sen isomman annoksen. Jos se kerran parissa paperissa lukee =)

Voiko noista lugeista tulla alavatsalle niinkun menkkakipuja? Ilkeesti jomottelee ja sehän nyt on selvä ettei menkat vielä voi alkaa eikä liioin kiinnittyminenkään tapahtua kun on pp1 ;)

ja Jannaliinille tervetuloa joukkoon!! Kiva saada lisää piinailijoita = plussailijoita ni on sitten tuttuja tuolla naapurissa. Sinnehän me kaikki siirrytään =)
 
Onko kukaan muu "onnistunu" kämmään ja ruiskaseen vähä käsille sitä ainetta, pöydällekin meni muutama tippa..enhän mä siitä sitä enää viittiny ruiskuun vetää jos oli jo likaantunu. Sain viimeks erilaisia ruiskuja kun olin ehtiny tottuun jo edellisiin. Nykysiä käyttäessä se aine kuplii kauheesti ja mäntä liikkuu töksähdellen.. :headwall: kuinkahan tarkkoja ne annokset on kun n. viidesosa annoksesta meni hukkaan? No, pitihän tää vahinkokin jossain vaiheessa sattua,..onneks huomenna viimenen piikki sitä ja sitten enää se pregnyl.
 
On kämmäilty kyllä kaikki mahdolliset kämmit ainakin täällä päässä! =) Mulle ainakin lääkäri sanoi pienten kämmähdysten osalta että ei ole vaarallista kun määrät on suuria. Mutta en osaa kyllä sanoa kun en tiedä mistä aineesta kyse sulla oli. Mä en tunne sitä Menopuria yhtään, joten jos siitä oli kyse niin en osaa sanoa kyllä.
 
Tää ei muuten nyt hyvin oo lähtenyt käyntiin tää mun "enpäs ajattele tätä asiaa yhtään" -projekti. Aivastin äsken niin että mahassa tuntui ja heti pelästyin että pelästyiköhän se pikku alkio siellä sitä. :LOL: Hulluksihan tässä kahdessa viikossa tulee! Nyt on hankittava kyllä elämä ja nopeesti, ostetaan yksi kappale elämää, kuka myis halvalla?
:p
 
Joo, toivotaan ettei ollu enää tässä vaiheessa niin tarkkaa.. menopuria siis nyt vielä menossa.

Tosta elämän ostosta tuli mieleen, kun esikko (onhan tästä sillekin pitäny vihdoin kertoo) kyseli yks päivä kauhisteltuaan mun lääkelaskuja että onko 600e elämästä mun mielestä paljon vai vähän.. hmm. Mitäs siihen nyt ois vastannu :LOL: Onhan nämä varmaan 12-vuotiaalle tähtitieteellisiä summia.. Mutta ainakin tämä pieni mies on kovasti mukana ja kannustamassa näissä hoidoissa :heart:
 
Niin kai sitä voi ajatella niinkin että näissä hoidoissakin maksetaan elämästä. Varmaan koko hoitohomma voi olla outo ajatus 12-vuotiaalle. Onko hän saanut itse alkunsa ihan luomusti?

Mä ehkä ajattelen sen niin, että maksan siitä että luontoa vähän avitetaan :) Meidän soluthan sen elämän sitten sille lapselle loppuen lopuksi antaisi, lääkäri vaan vähän avittaisi yksityiskohdissa. Ja siitä avittamisesta mä olen valmis maksamaan paljon, en oikein osaa ajatella rahanmenoa tämän asian osalta. Mitä sillä rahalla voisi muutakaan ostaa mikä olisi yhtä tärkeää? Pari lisäneliötä asuntoon tai ulkomaanmatkan, who cares, mielelläni luovun noista sen eteen että edes yritetään toimiiko nämä hoidot... Ja kaurapuuro on sitäpaitsi hyvää :) Mutta musta on uskomattoman hienoa että tarjolla on IVF-vaihtoehto, maksoi mitä maksoi, ajatelkaa, että 1980-luvulla tätä ei vielä laajemmin ollut käytössä ja silloi lapsettomuus oli paljon ehdottomampi asia. Jos nyt siis positiivisesti ajatellaan... =)

Mutta oikeasti mun oma elämä pyörii nyt pahasti tämän alkion ajattelemisen ympärillä, en saa tehtyä oikein mitään ja se ei ole hyvä. Nyt pitää oikeasti kehittää jotain aktiviteettia kyllä...

Hyvää yötä teille ja pikkualkioillenne, pidetään ne kaikki messissä!
 
Juu, vähän puolivahingossahan se sillon nuorena tuli.. :ashamed: mutta kyllähän se ihan käsittämättömältä ihmeeltä ja onnen sattumalta nykytilanteeseen nähden varsinkin tuntuu! =)

Mäkin oisin saanu heittää haaveet romukoppaan nyt viimestään laparoskopian jälkeen, jos ja kun ne putket on tukossa.. melko turhaahan se ois toivoo sellasilla ilman ivf.ää enää yhtään mitään, vaikka ne joskus joillain muilla aukeileekin.. Pitäs vaan tapahtua jo liian monta ihmettä samalla kertaa että ihme vois tapahtua..
 
En mäkään usko risis että sillä enää paljoo olis väliä, kun loppusuora jo häämöttää. Ne orgalutranit muuten oli kanssa semmosia tosi jäykkiä, ja ne neuvo et sellasiin kannattaa aluks imeä lisää ilmaa, sit vasta poistaa ilma ja kuplat.

Jannaliini mulla vähän samaa ongelmaa, ajatus on jatkuvasti kyytiläisessä. Mäkin tarvisin jotain muuta ajateltavaa, mut mikään ei oikein suju :ashamed:
 
Ajatukset vaan pyörii päässä. "kiinnity, kiinnity,kiinnity..." Yritän kuulostella jokaista pientä nippausta, tarkkailla kroppaa, etsiä vuotoa pienen kiinnittymisvuodon varalta... yritän lukea hesaria mutta palaan tähän.. surffaan samoja sivuja, blogeja, keskusteluja ihan kun pelastusta etsien. Piinapäivät on tosiaan alkanut.
 
Pakko komentoida näin sivusta...risupesä Mulla on ollu pregnyl 10000iu ja menopur annos 300iu...että ihan normaalia käytäntöä isompi annos..

Ja tuosta orgalutranista niin mä oon pistäny sitä semmosen ohjeen mukaan että sitä ilmakuplaa ei poisteta ollenkaan!Siis se menee viimesenä ja jää ikäänkuin tulpaksi että kaikki aine pysyy siellä...(tosin tästäki montaa ohjetta mut mä pistin niin ja hyvin meni)
 

Yhteistyössä