¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

On se jänskä juttu kun vissiin teillä kaikilla muilla alkaa ne luget aiemmin kun mulla... hmph. mihinköhän toi sitten perustuu?

millainen olo sulla Iines on? Onko massu vielä turvoksissa? Mulla on.. oon koittanut juoda paljon ja lepäillä vaan. Eli aikaa on pyöriä täällä netissä.. =)
 
napsis ei mulla oikeastaan maha ole sen enempää turvoksissa kun mitä ennen punktioo. Kivut alko oikeestaan eilen illalla, yöllä heräilin vähän väliä kipuun. Ja kipee on edelleen, ei kanssa ole tänään oikein tehnyt mieli kun makoilla vaan ja just pyöriä netissä. Sit luin ja kattelin yhden leffan sekä nukuin. Alkaa vaan selkä tulla kipeeks tästä makaamisesta :) Vähän jännittää se huominen, kun tuntuu noi paikat vielä tosi aroilta. Et vaikka onkin kivuton toimenpide, niin varmaan tuntuu silti ikävältä...
 
Ouraight, täytyy siis yrittää tähtäillä ne luget siihen 8 tunnin väliin. Täytyy sitten muistaa viikonloppunakin laittaa kelloa soimaan...
Mä alotin luget alkionsiirtopäivän illalla. Tosi erilaisia käytäntöjä on kyllä!

Aloitin lisäksi minidisperiinin 1 x pv, koska mulla ollut niitä keskenmenoja aikaisemmin..
 
Krokodiili
Iines, yhdyn fifiriksen kommenttiin. Maha oli kyllä tosi kipeä mullakin punktion jälkeen, mutta alkionsiirto ei tosiaan kyllä sattunut hiukkaakaan. Tsemppiä!

Mä en muuten ollut kauhean tarkka noiden lugesteronien ajoitusten suhteen, kun ei kukaan käskenyt... Eli en todellakaan laitellut mitään kelloja soimaan vapaapäivisin tms., mutta ymmärrän jos haluatte ottaa varman päälle. Lugetkin varmasti tekivät tehtävänsä, että tässä ollaan 11+0 ajankohdassa, ja tänään ultrassa näin pikkuisen huitovan siellä jo kovasti... Tämä olkoon teillä muillakin pian edessä :heart:
 
Krokodiili, no mäkin aloin miettimään että pitäiskö vielä kysyy klinikan mielipidettä tähän luge juttuun, koska haluisin nyt raskaiden hoitojen jälkeen levätä viikonloppusin hyvin.. Kiva kuulla että sulla meni hyvin vaikket niin tarkkaan ajoittanutkaan! Onnea ihanista ultranäkymistä! :)
 
Krokodiilille paljon onnea ihanista näkymistä!!! Vielä kun sun olo helpottais ni saisit nauttia kunnolla tosta odotuksesta!

Mä aattelin laittaa kellon soimaan viikonloppunakin klo6, mut mennä sit jatkaan unia =).

Onko teillä muilla tullu tisut kovin kipeiks? Mulla on sunnuntaista saakka ollut niin arkana että on pitänyt nukkua liivien kanssa..argh. Jos luget vielä aiheuttaa lisää kipuilua ni voihan elämä.

Toivottavasti tää munkin olo tästä kohta paranis, maatessa on ihan hyvä, mutta liikkuessa sattuu. Ja massu on ihan vetelä, ei kivaa.. Mut mä reagoin kyllä aina jännitykseen, stressiin jne aina vatsalla ja sillä että oon ihan kuralla eli ei mitään uutta :D
Ja se hyvä puoli tässä on että on paino Pudonnut tän hoidon aikana ainakin sen 2kg, hyvä koska en oo mikään langanlaiha.
 
Krokodiilille onnittelut ultranäkymistä!

Mä ajattelin kanssa laittaa viikonloppuna kellon soittaan klo 7 (laitan siis klo 7, 15, 23), ja menen sit takas nukkuun. Kun ne kerran mulle sano et olis hyvä ajottaa kahdeksan tunnin välein.

Ja joo napsis, mulla tuli rinnat tosi kipeiks sen pregnylin jälkeen, ja on kipeät edelleen. Just nyt tuntuu ettei ole sellasta paikkaa mitä ei kivistäis...

fifiris ja kroko kiitos tsempityksistä.
 
Voi LUGE!

Täällä luinteidän lugejuttuja ja nyt haluan itekin luget!
Jos se kerta ehkäsee niitäkeskenmenoja. Saisinkohan alkaa lugeja laittamaan?

Oonkohan minä ihan tyhmä... :ashamed:
sillon kun niitä joutu käyttämään, niin ne inhotti.

-Bee 5+5
 
Rouva B, älä huoli!! Normaalissa raskaudessa sun oma hormonitoiminta kyllä ylläpitää raskautta ja keskenmeno ei todellakaan johtuisi keltarauhashormonin puutteesta! IVF:ssa kropan hormonitoiminta on pantu niin sekaisin että luge lääkitystä tarvitaan..

Mulla alkaa piinailut pikkuhiljaa kasvaa.. Olen ihan älyttömän onnellinen pitkästä aikaa ja kuvittelen jatkuvasti miten se pieni solu siellä jakaantuu.. Voi helvetti sentään miten korkeelta sitä tippuu jos tää ei natsaa!! :(

Mistä pp:t lasketaan? Onko se alkion siirrosta vai punktiosta? Jos se on alkion siirrosta niin nyt vasta pp3.. Koska meinaatte testata, pp12 vai?
 
Rouva B kyllä sulla menee kaikki hienosti ilman näitä mömmöjäkin!!! Oma kroppa toimii ja pitää huolta pienoisesta!

Fifiris multa otetaan verikoe 25,8 joka on 12päivä alkion siirrosta. Mut lasketaanko siirtopäivä PP0;ksi vai onko PP0 se päivä kun munikset on hedelmöittyneet eli tiistaina..? Eli onko mulla nyt PP0 vai PP3?

Massu ei oo enää niin turvonnut mutta edelleen AIVAN täysin sekasin. Pöh. Mitenköhän sitä mahtaa maanantaina olla ajatukse töissä..?

Mitäs oireita teille on tullut noista lugeista?
 
KIITOS Fifiris ja Napsu!

Joo, kai se siellä pärjää kun on tähänkin asti pärjännyt. Mulla vaan sattus olee vielä monta pakettia noita lugeja tuolla omassa kaapissa. Höh.
Mutta PP0 on siis alkion siirron päivä!

On teillä jännät viikot! Testipäivää odottaa kun kuuta nousevaa ja samalla pelkää enemmän kuin mitään! :kieh:

Niin, ja lugeista mulle tulee raskausoireita enemmän kun sitten kun on raskaana. Varsinkin tissikipuja ja varsinkin iltasin/öisin...

-Bee
 
Todella hyvältä näytti tässä vaiheessa, 17 hyvän kokosta rakkulaa =) niitä sitten hellitään vielä tiistaille jollonka selviää lopullinen saalis heti aamusta.. kyllä rupes jännittään/kammottaan tässä vaiheessa :$ Suurin helpotus tältä päivältä oli se ettei noissa sopimuspapereissa ollu mitään ikäviä byrokraattisia yllätyksiä ja epäselviä kohtia joista mies vois alkaa taas epäroimään. Nyt apteekkiin hakeen vielä yks satsi menopuria huomiselle, pregnyl ja luget!

Rouva B, en uskois että niistä lugeista mitään haittaakaan on, toki sen voi vielä klinikalta varmistaa.

Nolo kysymys,..onko kukaan ollu miehen kanssa siellä luovutuskopissa.. Onko kaiken oltava hygieenistä vai voiko esim. käyttää suuta avustaessa.. :ashamed: tossa ohjeessa kun sanotaan että elin on pestävä sitä ennen jne, mutta ei kai se luonnostaankaan niin steriiliä aina oo...en tiedä, voihan se olla varmempaa jättää kotio kaikki ylimääräset touhut..
 
Voi video risupesä, sä olet munamasiina!! Toivottavasti homma menee loppuun asti yhtä hienosti ja pakkaseen saat liudan sisarusalkuja ;)
Tuohon kysymykseesi en osaa kommentoida, en muista lukeneeni täältä mistään tuosta. Meillä mies on aina selviytynyt urakastaan itse.
 
Heti oli tultava kertoon teille hyvät uutiset: elikkäs tässä tapauksessa laatu tosiaankin korvas määrän! Kaikki 6 hedelmöittyi, top-alkio kyydissä, pakkaseen meni neljä tosi hyvää, ja yhtä vähän huonompaa vielä katsellaan pääseekö pakkaseen. Se lääkäri sano et on tosi harvinaista että kaikki lähtee ja vielä niin hyvinä. Kerrankin mulla käy edes jossain tuuri.

risis et taida ehtiä miehen mukaan sinne koppiin. Kun meillä mies lähti sinne koppiin, mua vietiin jo sinne toipumishuoneeseen, missä haastateltiin ja laitettiin jo kanyylikin sillä välin.

Rouva B vaikkei mulla mitään faktatietoa olekaan, kuvittelisin ettet sä tarvi noita lugeja. Hyvin se menee!

fifiris mulle annettiin testipäiväksi 28.8., eli kahden viikon päästä. Ja noissa mun papruissa näkyy lukevan et jos on luget, testin voi tehdä aikaisintaan 2 viikon päästä. Tiedä sitten malttaako sinne asti, sen näkee sitten.
 
Risis wau mikä saalis!!!!!!!!!!! Nyt otat sit rennosti ja oottelet rauhas sitä ens viikkoo (ja onnistuu oikein hyvin, I know).. Mä en kans osaa vastaa sun kysymykseen.. Meillä mies on aina hoitanut homman kotona kun oon ite ollut koiran kanssa pisureissulla ;)

Iines aivan mahtavaa!! Tosi hienoa että pakkaseenkin jäi vielä neljä! Mut ethän sä niitä tartte vaan plussaat nyt tästä, niinkun me kaikki muutkin!

Tirlittanille kans paljon vauvaliimaa kyytiläisille. Se on harmi kun meille ei annettu muuta vaihtoehtoa kun toi yksi kyytiläinen. Mieluusti olisin kans kaks ottanut, mut näillä mennään.

Rouva B voithan sä vielä tosiaan kysyä klinikalta. Mut toisaalta en tiiä mahtaisko enää ees niin jeesailla. Mulla meinaan menee niin että JOS testi on positiivinen ni sit käytetään se paketti loppuun ja se on sitten siinä. ei jatketa pidemmille viikoille. Luulisin kyllä tosiaan että oma vauvaliima on jo sen verran vahvaa ettei siitä tartte sun murehtia. Mut ei varmaan ole helppoa olla murehtimatta =)

Koskahan meidän pieni vois kiinnittyä..? onko se 3-5 pvää siirron jälkeen? Vai miten se menikään? En muistanut millään kysyä lekurilta eilen. Oli niin pää pyörällä koko hommasta..
 
Iines, voihan se olla niin ettei kerkee viettään mitään kiihkeetä tuokioo kahdestaan siellä kopissa :kieh: tosin kun kysyin tänään niin sano että kyllä mä voin sinne mukaan mennä jos mies kokee sen paremmaks niin.
Hieno homma ettei yhtään karsintaa käyny soluissa, harvinaistahan se on!!

kirma :flower: toivotaan toivotaan.... :D

Hurrjasti tuuria ja sitkeyttä mukaan nyt kaikille kohtukyytiläisille! :heart:

Just tulin apteekista ja huomenna taas sama reissu, kun en tyhmyyksissäni tajunnu että pregnyliä tarviikin 2 pakettia kun yhdessä onkin vaan 5000.. ja määrätty 10000 :headwall:
 
Vielä tultava kommentoimaan...risupesä mulle oli reseptissä kirjotettu pregnyl 3x5000, mutta kumminkin sitä sitten piti pistää se yksi ampulli, 5000iu. Että kantsii varmistaa lääkäriltä vielä, ettei turhaan osta niitä jääkaappiin pyörimään jos pärjääkin sitten sillä yhdellä.
Mutta tämäkin on semmoinen asia mistä on monia eri käytäntöjä.
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm


Sarma....................VL..............pas.............?.?.
fifiris....................Fertinova......ivf...............?.?.
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)..........22.8.
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p).........28.8.
Iines-74..................................ivf...............28.8.
elyise.......................................ivf...............?.?.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.

 
risis kyllä varmaan kannattais vielä soittaa ja varmistaa. Mulla oli nyt pregnyliä 10000 iu:tä, koska kuulemma gonal-annoskin oli iso. Mut noissa insseissä missä mulla oli menopur, mulla oli pregnyliä 5000. Katoin just vanhoista papereista.
 
Ei siellä enää kukaan vastaa... ja sunnuntaina illalla pitäs pistää! Mistä mä nyt tiedän paljo otan..! Paljon sulla Iines oli tota menopuria yksikköinä sillon ja montako päivää? Aattelin että koska rakkuloitakin on enemmän kun insseissä niin siks menis ivf.ssä yleensä isompi annos..kukahan sen nyt tietäs? No, voinhan mä koittaa kysyä vielä apteekissa jos tietäs, onko toi yleisin annos ivf.ssä. Oon hukannu sen naistentautien polin neuvontanumeronkin johonkin.. :headwall:

:attn: Kuinka paljon teillä muilla on määrätty pistettäväks pregnyliä näissä hoidoissa?? Luotanko nyt vaan että lääkäri kirjotti siihen lappuun oikein?
 
Moi olen uusi täällä! Vastailen risupesälle, että kyllä, Pregnyl 10000 IU tarkoittaa kahta pakettia. Niissä paketeissa on yhteensä kaksi neste ampullia ja kaksi kuiva-ampullia. Kun otetaan 10000 IU, niin YHDEN nesteampullin sisältö vedetään ensin ruiskuun ja se ruiskutetaan ensin YHTEEN kuiva-ampulliin. Sitten sekoitetaan sitä vähän ja vedetään sekoittunut neste takas ruiskuun ja tyhjennetään toiseen kuiva-ampulliin. Taas sekoitetaan vähän ja sit vedetään neste ruiskuun ja otetaan ilmat pois ja pistetään. Pistettävää tulee ruiskuun 1 ml.

Huomaa siis että toisen Pregnyl paketin neste jää kokonaan käyttämättä, käytät siis kaksi kuiva-aineampullia mutta vaan yhden neste.

IVF:ssä määrätään Pregnyliä yleensä joko 5000 tai 10000 IU tai sitten jotain siltä väliltä. 10000 IU on ihan yleinen määrä siis, vaihtelee yksittäisen ihmisen tilanteen mukaan.

=)
 

Yhteistyössä