¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Napsis, perjantaina ultrassa näkyi 10 isoa ja useita pienempiä. Sillon lääkäri sanoi että kerätään maanantaina 10. Nyt ilmeisesti ne pienemmät oli kuitenkin kasvanut niin paljon että niistäkin olisi pitänyt tulla jotain.. Tai sitten lekuri tarkotti alunperin että tavoitteena on erätä 10 solua maanantaina. En oo ihan varma enää mitä oon käsittänyt väärin.

Mutta joo, toivotaan parasta!!! On tää jännää aikaa..

Ei sun kannata kauheesti jännittää punktiota! Ainakin mun mielestä se oli helpompi toimenpide kun kuvittelin!!! Se on nopeesti ohi ja lääkkeet auttaa tosi paljon!
 
napsuneiti Onneks olo kohenee pian ainakin johonkin suuntaan!

fifiris :( olipa ikävä käänne kun noin hyvältä näytti.. mutta onhan se viiskin jotain ja toivotaan tosiaan että ne on sitkeetä laatua!

).( Ultrasta tultu ja ihan hyvältä näytti tässä vaiheessa (mikäli niissä nyt suunnilleen kaikissa ois solu).. 10-15 rakkulaa kehittymässä, vaikka osa tosin vielä pieniä ettei oo varmaa ehtiikö mukaan. Limakalvo "kaunis" 8mm! Eli siis samalla annoksella menee vielä perjantaille, seuraavaan tarkastukseen. Siellä sit selviää varmaankin onko punktio maanantaina vai tiistaina. Synarelalla jatkan, ja jos just ehtii loppuun niin pari päivää menee onneks ison pullon jämilläkin!
Siellä oli onneks nyt se kivoin lääkäri joka jaksaa aina kiireettä ja kärsivällisesti vastailla mun kysymyksiin, ja sillein että jotain tajuankin..ja vihdoin sain lähetteen siihen kilpirauhasarvon T3V.kin tarkastukseen :) Seleeniannosta pitää laskee suositustasolle, kun ei osannu sanoo onko terveellistä ne moninkertaset annokset. Kortisonista ja femaristakin kyselin kiinnittymisapuna, mutta ensin koitetaan ilman mitään ylimääräsiä.. ja kun ei oo kuulema tarkkoja tietoja miten vaikuttas sikiöön,.. tosin niitähän käytettäs vaan ihan alkuvaiheessa.
 
Sarma
Onnittelut B! Aika hieno juttu! :)

Nyt on yksi 4-soluinen pakkasukko kyydissä.. Yksi olki (2kpl 2 soluista) jäi vielä pakkaseen odottelemaan vuoroaan.

Mie NIIIIIN toivon, että se olis nyt just tämä mikä tärppäis.. :)
 
Heissan!

Voi RvB miten ihanaa!! :flower: Onnea ihan hirmuisesti luomuplussasta ja paaaaljon vauvaliimaa, että pikkunen pysyy kyydissä.

Täällähän on monella hoidot hyvässä vaiheessa kesätauon jälkeen :)

fifiris, tsempitykset sinne, että kaikki munikset hedelmöittys ja pakkaseen jäis kans tavaraa :)

napsuneiti, tsemppiä punktioon :)

risupesä, sullahan iihan hyvät näkymät punktiota aatellen, toivotaan, että hedelmöittyvät hyvin ja lähtevät jakaantumaan.

ON: me käytiin vihdoin tekemässä se hoitosuunnitelma tänään! 21.8. paikkeilla pitäs alkaa kuukautiset, lääkäri katto ultralla, että ovis on tapahtunu jo ja vissiin aika lailla sillon ku aattelinki :) Mulla on nyt kesällä kierto lyhentyny 28-29päivään! En kyllä tiedä miksi heh. Niin sitten 2. vuotopäivänä pistelyt.
Hei lyhyen kaavan tyttöset! Kuinka monta päivää te ootte pistelly?! Kun mun mielestä keväällä lääkäri sano, että 6-8pv pistellää ja nyt se näytti jotain kaaviota, jossa oli, että joku 12-14pv! Mut oisko se sitten ollu se pitkän kaavan kaavio...5 pistospäivänä kuulemma ultrataan ainaki että miltä näyttää.

Miehen osalta meillä on nyt 3 mahdollisuutta, hänhän on syöny nyt noita clomeja ja punktioaamuna mies antaa uuden näytteen ja jos siellä on siittiöitä niin niitä käytetää, samalla sulatetaan ne vähäiset mitä pakastettiin ja jos ei niistä oo mihinkään niin uus biopsiakin voidaan tehdä. Meille on tehty jo varaus luovutetuista siittiöistä, jos sattuuki käymään ettei mikään noista 3:sta onnistu. Aika luottavaiselta se lääkäri kuitenki kuulosti omien siitiöiden käytöstä ja sehän meilläki ensisijaisena toiveena on.

Tällasta meille, jännittää jo jonkun verran kaikki mitä tulee tapahtumaan =)


muoks. Sarmalle tarrasukkia!! Toivotaan että pieni takertuu kynsin ja hampain kiinni =)
 
Sarmalle kosolti vauvaliimaa matkaan!!!

Risikselle onnittelut täältäkin hyvästä näkymästä ja onnea matkaan!!



Duffy aika luottavaisin mielin voitte sitten olla, mutta toivotaan että onnistuu omilla kuitenkin. Toivottavasti kaikki menee hienosti!
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

fifiris....................Fertinova......ivf................elokuu
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)............vko33
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu


Testaajat, pvm


Sarma....................VL..............pas.............?.?.


Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.

 
Tirlittan1968
Huomenna aamulla on sitten punktio. En jännitä toimenpidettä sillä ensimmäinen meni hyvin ja toivuinkin siitä vajaassa kahdessa viikossa. Toivottavasti vaan hedelmöittyisi mahdollisimman moni. Meillä hedelmöitys tehdään suoraan mikroinjektiolla miehen huonojen simppojen vuoksi. Perjantaina on sitten siirto jos kaikki menee putkeen. Tsemppiä napsuneiti ollaan samoihin aikoihin punktiossa eripaikoissa vaan:) Fifrikselle pidetään peukkuja pystyssä.
 
Ultrassa on käyty, ja punktiopäiväksi varmistui keskiviikko. Hui! Nyt siellä näkyi viisi isoa, yksi vähän pienempi ja sit niitä pieniä. Tänään illalla klo 21 pregnyl, ja sitten piikitykset olis siinä. Sain valmiiksi jo luge-reseptin, eli keskiviikko illasta asti niitä. Saas nähdä sitten keskiviikkona mitä sieltä saadaan...

fifiris takuulla ne viisi jäljellä olevaa on laatukamaa! Eikä niistä tarvita kun se yks ainoa oikea, eiks joo ;)

Napsis ja Tirlittan tsemppiä huomiseen!

Duffy mä pistin gonalia yhdeksän päivää yhteensä, viidentenä pistopäivänä ultra, sekä nyt yhdeksäntenä uudelleen. Viimeset kolme iltaa pistin myös jarrua. Nyt tänään kymmenentenä päivänä sitten pregnyl. Olikos vähän vaikeesti selitetty? Mut mä ymmärsin et se pistopäivien määrä voi vaihdella yksilöllisesti. Mut mulla siis kymmenen päivää kaikenkaikkiaan.

Sarmalle, tarraa+liimaa sekä peukutusta!

Niin ja risikselläkin punktio lähestyy. Jännää on sielläkin.
 
Iines, kiitti vastauksesta =) Ihan hyvin selitit :D Okei, se voi siis vaihdella. Se meidän lääkäri joskus selittää vähän liian nopeasti nuo jutut ja kaikkea ei aina muista kysyä ku tulee kerralla niin paljon infoa. Onneksi voi sitten täältä palstalta kysellä :D Toivotaan, että muniksia tulee hyvin sulla :)
 
napsis mun oli pakko vielä paperistani tarkistaa et puhuinko taas läpiä päähäni. Mut ei, kyllä se siihen on kirjottanut että luget alkaa 12.8. illalla, eli keskiviikkona joka on punktiopäivä, ja jatkuu testiin asti kolmesti päivässä. Mulla on se siirto siis 14.8. perjantaina, jos on.

muok. Duffy: musta just sillä ultrataan, et seurataan niitten kasvua ja voidaan määrittää et kauanko vielä pistetään ja milläkin annoksella. Korjatkoon joku jos olen väärässä!
 
Kiiitos kaikille tsempistä!! =)

Nyt 8 tuntia punktiosta vatsa on kyllä aika turvonnut ja kipeä..aloin pelkäämään jopa hyperiä, mutta kun noita hyperin oireita luin, niin ei se niin kipeä vielä ole kuin hyperin kokenee kertovat.. ja lievää hyperiä voi ilmeisesti ihan kotona hoidella levolla ja runsaalla nestellä..

Napsis ja Iines, mulla alkaa luget vasta mahdollisen alkion siirron jälkeen keskiviikkona.. Eli tämäkin vissiin taas paikka/lekurikohtaista.

Sarma, pidän sormet ja varpaat ristissä että kyytiläinen tarttuu kiinni!!

Duffy, mulle tehtiin lyhyellä kaavalla hoito ja puregon alkoi vasta kp4. Ja eka ultra oli kp, toka ultra kp 12 ja punktio oli kp 15.

Risis onnea hyvistä ultranäkymistä! Jännät ajat nyt sullakin edessä.. :)
 
Nuppu: Kiitos! Tätä ihmettä ollaan tosiaan taivasteltu kovastikin. Ihminen on hassu, kun minua nyt "säälittää" ne pakkasessa olevat alkiot. Eivät saaneet ees tilaisuutta. Apua, mitäkähän niille tekis!? Siun raskaus on jo kriittisen vaiheen yli. Voi, miekin niin ootan että tuo 12 viikkoa täyttyisi pian!

fifiris: Onhan tuo aikamoinen hävikki määrään nähden, MUTTA viisi munasolua voi olla hyväkin saalis. Siitä tosiaan voi hyvinkin saada jotain pakkaseenkin. Ja selittäskö tuo taas jotenkin teidän lapsettomuutta? Mulla tosiaan oli paha hyperi, ja en toivois moista kellekään!

Napsulle peukutukset operaatioon! :D

Risiksellä on UPEA limis. Mulla ei oo koskaan ollu tommosta ja nää molemmat raskaudet on tarrannu semmoseen kolmen millimetrin limikseen... minkä pitäs senkin olla mahdotonta.

Sarma: Kiitos, yllätys oli melkoinen kyllä! Jospa se pikkunen nyt takertus sinne ja pääsisit miun seuraks tuonne huhtikuun odottajiin!

Duffy: Siittiöissä on just se, että ykskin voi hedelmöittää munasolun. Epäreilua, kun meidän naisten pitää säätää noitten hankalampien solujen eli munisten kanssa. :kieh:

Tirlittan: Kaikki tsempit täältäkin huomiseen!


Iineksenkin punktio lähenee... hui! Kylläpäs palstallaon ruuhkaa nyt! ;)

-Bee 5+2 (5+2 alko muuten viime kierrossa se keskenmenovuoto, 1.7.2009)
 
Rouva B, kyllä lääkäri sanoi että tämä voi selittää meidän lapsettomuutta. Eli läheskään joka kuussa ei välttämättä ole munasolua ollenkaan munarakkulan sisällä! Ilmeisesti tämä on aika harvinaista, mutta löysin tälle jopa englanninkielisen nimen "empty follicle syndrome". Kun/jos seuraava IVF tehdään, niin saadaan tietää onko tämä tosiaan mun tilanne vai oliko tämä joku erikoinen poikkeus (mm. hormonit voivat toimia väärällä tavalla ym). Aikamoinen järkytys tämä on kyllä. Tosiaan, jos ne viisi solua on hyviä ja hedelmöittyy, niin ei tämä hoito ihan pieleen mennyt. Mutta pelkään että hävikkiä tapahtuu tässäkin vaiheessa paljon. Voikun nyt ees siihen tuoresiirtoon päästäisiin. :(

Paljon teillä on alkiota pakkasessa? Ehkä sieltä yritette sitten myöhemmin pikkusiskoa/veljeä tälle luomuihmeelle!! :)
 
Rouva B Voihan niitä alkioita siellä säilyttää, useemman vuodenkin.. tuli kans mieleen ne sisarukset! Ja kai niitä lääkkeitäkin voi myöhemmälle säilyttää jos päiväystä riittää (täällä yks pihistelijä ei raaski ikinä heittää mitään haaskuun :LOL: )

:attn: Aattelin heittää gallupin tynkää kaikille.. Jos teiltä jäis hoitojen jälkeen alkioita pakkaseen ettekä itse niitä enää haluis niin miten tekisitte?
Mä oon aatellu että "adoptoisin" ne sit muille..
 
Tirlittan1968
Punktiosta kotiuduttu, meni ihan hyvin vaikka kipu oli paljon kovempi mitä ensimmäisellä kerralla. Saldoksi saatiin 13 solullista rakkulaa eli loistava saalis. Perjantaina on sitten alkion siirto.
Miten Napsulla on punktio mennyt?
 
Voi h**vetti sentään... että TAAS alkaa se sama vanha vatvominen exän puolelta että luovuttaako niitä nyt vai ei...ois sekin pitäny taas arvata, ja mä kun ehdin jo melkein luulla että se uskois ja luottas mitä sanon!! Oon kuitenki jo aika pitkälti luottanu siihen kun uskaltanu alottaa koko vaativan hoiton! Tää on jo ihan törkeetä siltä jos oikeesti meinaa pakittaa tässä vaiheessa.. Saa nähä sitten valuuko loppukin luottamus siihen viemäriin hukkaan menevien munasolujen kans.... :'( :'( En oikeesti jaksais yhtään enää tällästäkin vielä muun paskan päälle...liian hyvältähän kaikki nyt tähän saakka onkin näyttäny!

Kuinkahan nopeesti ois mahdollista päästä jatkaan punktioon yksityiselle ja paljonko siellä saa maksuaikaa näissä ivf jutuissa?
 
Aivan mahtava saalis Tirlittan!! Nyt vaan peukut pystyyn et lämpökaapissa kuhisee ja mahdollisimman moni saadaan jatkoon!
Mulla itsellä lähestyy soittoaika klinakalle.. jännittää ihan älyttömästi kuulla päästäänkö edes tuoresiirtoon sillä solumäärällä joka multa tuli.. Iiiks

Risis ompa kurjaa että exäsi on alkanut epäröimään tässä vaiheessa!! :( Toivottavasti perinpohjainen keskustelu auttaisi? Kun olet jo kerran hoidot aloittanut, niin luulisi hänen ymmärtävän ettei sitä voida nyt keskenkään jättää.

Mä itse on siirtynyt nopeasti julkiselta yksityiselle, kun suunniteltu inssi olisi taas siirtynyt julkisten lomien takia. Kannattaa varmaan soitella eri paikkoihin ja kysell. Varmaan maksuaikakin on neuvoteltavissa.
 
Jes! Soitin klinikalle, neljä solua oli hedelmöittynyt! =) Vielä ei pystytty sanomaan onko kaikki lähtenyt jakautumaan. Voi että kun olen helpottunut, vaikka tiedän ettei pudotuspeli ole vielä ohi.. Mutta ainakin päästään yrittämään!! Huomenna klo 11 olisi sitten alkion siirto.. :p
 
Tirlittanilla hyvä saalis! Perjantaita odotellessa siis.

Mikäs Napsiksen vointi on? Ja miten muuten meni?

Risis harmi et se mies temppuilee taas. Mä kyllä uskon että sitä jännittää lähenevä toimenpidepäivä, ja tulee varmasti järkiinsä kun selität sille vielä kerran tilanteen.

fifiris hyvältä kuulostaa, tsemppiä siirtoon.

Se olis mulla huomenna sitten SE päivä. Mä niin toivon että sieltä saatais jotain kunnollista.
Että päästäis edes yrittään...
 
heippa,

hengissä ollaan, naikkarilta selvitty ;).

Itse toimenpide oli vähemmän kivulias kun aattelin. Mulle ei vaan niin helposti saa kanyylia, et nyt on sitten molemmat kädet mustana. Hoitaja ei saanut laitettua oikeeseen ni lekuri laitto vasempaan. Lääkitys oli ihan kohdallaan, mut toimenpiteen jälkeen oli sit vatsa kipee ja on edelleen, mut panadol jeesailee, sain sitä jo 1000mg naikkarilla. Kotona en oo joutunut vielä ottaan lisää, mut yöksi kyllä otan.

kotimatka vaan oli tosi inhottava ku alotin jo helsingin päässä oksentaan ja meille tosiaan on tunnin matka. Great. Kotona sit sain vähän syötyä ja nukuin 3h. Nyt könysin tähän sohvalle et tulis sitten yölläkin uni =)

Kerättyä saatiin 13 follikkelia joista 9 sisälsi munasolun. Alkionsiirto on sitten torstaina naikkarilla ja sit oon ainakin hetken raskaana ;). Pitää toivoa että pieni jatkaa jakautumista ja tarrautuu kiinni.

Risis ei sun mies oikeesti voi olla noin epäreilu ja itsekäs että alkais tässä vaiheessa pakittaan. Kun aattelee mitä kaikkee sä oot käynyt jo läpi, fyysisesti, henkisesti ja rahallisesti. nyt otat ukkoa korvista kiinni ja pakotat sen pitämään lupauksensa!!!!

Fifiris onnea hedelmöittymisestä! Voisinpa mäkin soittaa ja kysyä huomenna, mut ei. Meillä tilanne on se että soittavat jos jotain ongelmaa on eikä siirtoon päästä.

Tirlittanille onnea hedelmöitymiseen ja siirtoon. Hieno saalis oli sulla!!!
 

Yhteistyössä