¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Oot Jannaliini ihan oikeessa! En tiiä miks on välillä niin vaikee vaan ottaa päivä kerrallaan ja olla murehtimatta etukäteen tulevista... kun hyvin tiiän et tähän asiaan ei voi todellakaan vaikuttaa mitään.. Oot kyllä mahtava kun jaksat aina olla jalat maassa ja pitää meidän panikoinnin kurissa!! :) :)
Joo sekin on muuten totta et jos natsaa nyt, niin siitähän vasta paniikki syntyykin!!! Hui... :p Mutta voi kun sitä paniikkia odottais nyt kyllä innolla!!

Napsis, tänään tosiaan on tullut vaan ruskeaa tuhrua, toivotaan että pysyy niin!! Mutta edelleen on jatkunut kiukkuset menkkamaiset vihlailut munasarjoissa...

Tosta odotuspuolella hengaamisesta muuten, se on kyllä totta että ne ei satuta läheskään yhtä paljon kun tuttujen raskausjutut. Vähä aika sitten mun vanha ystävä tuli vahingosta raskaaks ja se uutinen oli musertava. Itkin melkeen koko yön..

En uskalla varmaan testata nyt ennen aikojaan kun on tota vuotoakin ollut. Jos tulee nega niin menee ihan fiilikset lugejen käyttöön ja sit kuitenkin joutuu vielä miettii että oliko oikee nega vai ei...
 
en mäkään sitten testaillut ennen aikojani.. Koska jos testin olisin tehnyt olis se pitänyt tehdä tänä aamuna, enkä sitä tehnyt.. ja huomenna en todellakaan tee sitä ennen työpäivää. joten nyt jännäilen vain että alkaako tuhru tänään vaiko eikö. Mutta kun ei oo mitään kokemusta siitä että miten noi luget mulla vaikuttaa.. pitääkö vuodon pois vaiko ei, nega-tapauksessa... uuuaaahhh.

Noh tiistai ei ole enää kaukana!

mitkäs on teitin fiilikset näin sunnuntaina?
 
Jännää, ei tosiaan oo kauaa enää!! Iiiiks Iiiks. Aamulla hetken mietin vielä testausta mutta jätin väliin. Ja tosiaan huomenna aamulla ei ainakaan oo oikea aika testata. Inhoon maanantai aamuja muutenkin. :)

Onko sulla Napsis edelleen oireetonta? Ei menkkamaisia vihlaisuja tms? Toivotaan että turhrut ja vuodot pysyy poissa!!

Mulla on taas yöllä tuhrutteli.. Vetää mieltä vähän apeaksi, mutta onneks ei enää kauheen kauaa tarvi tulosta odotella!

 
Fifiris onneks sulla ei kuitenkaan o hanat auenneet!! Toivotaan että jatkuu vaan tuhrutteluna plussaan saakka ja sit loppuu kokonaan =) !!!

Joo, oireetonta on. Tisujen olotila vaihtelee, mut eipä muuten mitään. Ei vihlo, ei juili, ei mitään. Mut yleensäkään mulla ei sellasia oireita o ennen menkkoja. Joskus harvoin on ed päivänä vähän alkanut alamassua särkeen, mut ei aina. Eli mulle tää olotila on ihan yhtäkun kaikki negakierrot. Eli toivo ei oo kovin korkeella. Mut eihän sitä koskaan tosiaan tiiä. Lämpö mulla tippuu aina pvä ennen ku vuoto alkaa, ja nyt oli enää 37 aamulla, joten... noh, muttakun toisaalta ei noiden lugejen vaikutusta tiiä ni ei kai kandeis vetää mitään johtopäätöksiä mistään.

Aika rauhallisin mielin oon vieläkin sen tiistain suhteen, katotaan mikä paniikki iskee ma illalla ja ti aamuna =)
 
Voi kun menee jännäks!! Niinkun aikaisemminkin puhuttiin, niin oireista nyt vaan ei voi tietää, eli kaikki mahkut vielä on plussaan! Ja toi 37 lämpöhän on kuitenkin vielä tosi hyvä! Mulla ei oo kuumemittaria (hajosi) joten en tiiä yhtään mun lämmöistä. :p

Mites muut? Onko sooda ja risis toipunut jo kokonaan punktiosta? Onko piinailu vielä alkanut kunnolla?

Jatkuuko Iineksen sukkupuikkopistos, Jannaliinin huono-olo ja Tirlittanin oireettomuus? Mites Sarma voi? Koska sun testipäivä olikaan?

Ja Aitiliininkin punktio on jo huomenna - jännittääkö kovasti? Mites masu voi?

Tsemppiä myös Duffylle! Toi pistely on toisaalta vielä ihanaa aikaa kun kaikki on vielä edessä!! =)
 
Sarma
Alkaa olla jännät päivät edessä monella! :) Kyllähän tilastollisestikin jonkun pitää se plussa saada.. ;)

Itellä on just nyt "ne ajat" kun menkat voi alkaa hetkenä minä hyvänsä.. Viimeksi tuoresiirrossa alkoi pp13 aamupäivällä ja nyt on sama päivä menossa, vaikka en tiedäkään voiko tuoresiirtoa ja passia verrata. Joten jos aiemmin on tuntunut piinaavalta odoteukselta tää, niin nyt se vasta tuntuukin! Vaikka en hirveen positiivisin mielin olekaan, niin ainahan sitä toivoo, että se ihme tapahtuisi. Nyt voisin vaikka piinapäivien puolesta kotitestin tehdä, mutta ei musta ole siihen, en vaan kertakaikkiaan uskalla.

Mulla mahanipistykset jatkuu ja välillä ne on poissa tai lievempinä.. Odotan kauhulla vaan sitä viimestä niittiä, eli semmosta vatsan väännettä mistä jo 100% varmasti tietää, et nyt ne menkat alkaa..
 
Voi tytöt. Mulla oli niiiiin vaikea yö :'( Todella kovat menkkakivut, joihin heräilin jatkuvasti, ekan kerran jo joskus 00.45. Mitään ei oo tullut ulos, mutta tosi vaikea olla ajattelematta että menkat siellä yrittää tulla mutta luget estää vuodon. Mulla on mennyt aikalailla usko, ja palaisin nyt mielelläni sinne suht oireettomaan olotilaan mikä oli ennen perjantai-iltaa. Että napsi nauti vaan oireettomuudesta, mä uskon että se lupaa hyvää :)

Luomukierroissa mulla on menkkakipuja, mutta ne alkaa aina tuntia tai kahta ennen vuotoa. Nyt on ollut näitä perjantai-illasta asti, joten tää on todella piinaavaa. Tällä hetkellä mun kipuilee selän puolella, joten nää vähän muuttelee olomuotoaankin välillä. Jos tää nyt jatkuu tällaisena tiistaihin, eikä vuotoa silti tule, niin näistä tulee kyllä elämäni pahimmat 2 päivää. Mitä tahansa muita oireita sitä olisi mielellään ottanut, muttei näitä menkkakipuja, näistä kun ei tule mieleen kuin yksi asia ja se on se, että menkat yrittää tulla :'(

fifiris sinä kun luit jostain niitä "menkkaoireita ja silti raskaana" juttuja niin voitko vihjata mulle mistä luit niitä. Mun tarvii nyt lukea jotain sellaista, jotta mun usko säilyy edes vähän...

Mitens iines?
 
Sarma onko sulla veritesti koska? Mä en kanssa vaan yksinkertaisesti uskalla tehdä sitä kotitestiä. Mut JOS saan plussan veritestistä ni sitten kyllä teen, pakko nähdä joskus elämässään ne kaks viivaa siinä testissä!!

Tuntuu että teillä kaikilla muilla on nipistyksiä ja menkkajomotuksia, paitsi mulla.. nyyyhhhh.... Onko teillä ollut niitä aiemmisskin hoito tai luomukierroissa??

Ei voi kun odottaa.. tule tiistai pian, tule!!!
 
Voi Jannaliini :hug:
Tiedän miltä susta tuntuu..

Tässä pari pinoa aiheesta menkkatuntemuksia, mutta silti plussaa:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t777730

http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=769828&sid=5b468bc30929a705cf47e5569971fd27

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1712244

Mullakin on edelleen noita prk%&#een menkkatuntemuksia ja kun vielä on tota tuhrua niin kyllä oikeesti on aika toivoton olo..

Sarma, pidän sulle peukkuja!! Meetkö siis veritestiin huomenna vai??

Ihan varmasti jotkut meidän joukosta plussaa, on tässä sen verran paljon jännäilijöitä kasassa!! Nyt vaan toivotaan valtavaa plussa-aaltoa meidän pinoon!!! =)
 
Sarma
napsuneiti:: Huomenna olisi veritesti JOS vuoto vaan pysyisi poissa. (en usko edes siihen) Tosin, voi olla et tarvisin sittenkin jonkun perseelle potkijan, että uskaltaisin mennä..

Jannaliini: Jostain lueskelin, että menkkakivut voi olla just sillon kovimmillaan kun menkkojen olisi pitänyt alkaa jos ei olisi raskaana.. Lähdettä en muista, mutta jostain tämmönen on jäänyt mulle mieleen.. Eli siihen nähden kivut, mutta ei vuotoa kuulostaa hyvältä.. :)

Taidan lähtee koiran kanssa lenkille.. Lenkin jälkeen tilanne voi olla ihan eri.. Toivottavasti ei, mä niiiin toivon, et ne menkat nyt ymmärtäis olla tulematta..!

Eilen kun ajeltiin kotiinpäin reissusta niin ajattelin minäki noita adoptiojuttuja.. Eipä sekään nyt loppujen lopuksi hassumpi vaihtoehto ole.
 
Napsis toi sun oireettomuus on oikeesti hyvä asia! Nää menkkatuntemukset on niiiiiiiin masentavia!!! Ja kyllä, mulla on näitä tuntemuksia aina ennen menkkoja, ei siis poikkea mitenkään normaalista kierrosta. Jos en käyttäis noita lugeja, niin oon aikas varma että olisi menkat alkanut jo.

Tässä pari pinoa lugejen oireista Jannaliinille

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1030419

http://kaksplus.fi/keskustelu/t752248

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1408516

MUOK: Eikö meidän pinossa oo ketään jolla olisi vähän sellanen fiilis että ois napannut??? Iines tai Tirlittan?
 
fifiris: Juu huominen punktio jännittää ihan kamalasti :) mutta eiköhän siitä selvitä!
MUl on hirveet oireet noista lääkkeistä...sama ku ois raskaana! Kamala äklötys lähes koko päivän, tosi tänänä heräsin ilman sitä äklötystä pitkään aikaan mutta eilinen oli aivan hirveä. Ja sit vielä ala selkä ja alavatsa juilii ja pää särkee ja hirvee väsymyskin....... mutta eiköhän tää kaikki oo sen arvosta! Toivottavasti!

Te muut jo piinailette siellä.... ihana tunne ja todella pitkä aika odottaa! Hui! Kaksi viikkoa... mitenhän ite mahdan selvitä tosta piinailusta siis jos sinne pääsen! Toivotaan että teillä kaikilla tarraa oikein kunnolla kiinni! =)
 
Kiitos! Noi menkkakipuketjut tosiaan vähän helpottaa mieltä, ja kyllähän mä sen tiesinkin, että raskaudessakin olisi menkkakivut ihan tavallisia. Ongelma on vaan - piru vieköön - nämä luget. Jos ei olis noita lugeja, niin olisin ihan varma että olen raskaan (mulla siis ei koskaan menkkakivut kestä päiviä vaan alkaa muutamaa tuntia ennen vuotoa).

Mutta noi luget voi tehdä mitä vaan. En löytänyt oikein mistään sellaista ketjua jossa olisi lugeista ja menkkakivuista. Yhden löysin jossa oli tosi sama tilanne kuin mulla (oli ollut pp8 ja menkkakivut jo monta päivää muttei menkkoja) mutta siinä ei sitten lukenut että miten oli käynyt. Muissa lugeketjuissa mainittiin kyllä että luget viivästytti menkkoja mutta menkkakivuista ei puhuttu mitään.

Eli mä ymmärrän ja tiedän että luget siirtää menkkoja, mutta entä menkkakivut? Pitäiskö niidenkin siirtyä lugejen mukana, vai onko niin että ne tulevat vaikka vuoto ei. Sanokaa nyt joku, jos täällä joku plussannut pyörii...

Periaatteessahan sulla on fifiris tosi sama tilanne kun mulla, sulla on tullut sitä tuhruilua, mutta koska sitä ei lasketa miksikään, niin sullahan on ihan sama tilanne: menkkakipuja mutta menkat ei ala. Ehkä pistän ketjun pystyyn ja kysyn.

Mä luulen kans, että napsis sulla tässä voi toivo olla eniten yllä! :heart: Ja sarma kovasti onnea sulle huomiseen, sä oletkin sitten eka testaaja.
 
Aitiliini mä kans laattasin pvä ennen punktioo. Mulle tuli piikeistä myös tosi ällö olo, jatku muutaman päivän vielä punktion jälkeenkin, mut nyt olo on ihan normi sen suhteen.

Sarma mars mars testiin huomenna!!! tiedän että jännittää, mutta tosiasiahan on se ettei me mitenkään voida enää lopputulosta mitenkään muuttaa. Mä en ainakaan vois ajatellakkaan että jatkaisin piinailua ja menisin veritestiin joku muu pvä kun tiistaina. Mut mamerohan se mäkin oon ku en uskalla kotona testailla ennen sitä =)

Ja tosiaan Iines miten sun sukkapuikkopistokset? Jatkuuko vielä, mikä on olo?
Entäs tosiaan Tirlittan mitkä fiilikset siellä on?

Fifiris mä oon samaa mieltä että pakko on tulla lisää plussia tähän pinoon ens viikolla! Ja mä oon vakuuttunut että ne plussailijat ootte te joilla juilii ja oireilee ;).

Jannaliinille kans tsemppiä olojen kanssa!!!

onko teillä muilla väsymystä ilmassa?
 
Tirlittan1968
Mulla ihan hyvät mutta pelonsekaiset tunnelmat. Menkat ei ole alkaneet ja lueskelin tätä pinoa mun edellisen hoidon kohdalta niin silloin PP8 oli jo jotain vuotoa ja PP9 veristä vuotoa. Nyt on PP9 eikä ole tullut mitään vuotoa. Pelottaa kyllä mennä vessaan joka kerta.
 
hihih.. ihanaa kun kaikki muut on vakuuttuneita toistensa plussista paitsi piinalija itse! =) =) Mitäköhän sitä tekis jos ei ois tätä ketjua missä käydä purkamassa näitä höyryjä?!

Jannaliini en tosiaan mäkään oo löytänyt ketjua aiheesta lugen vaikutus menkkakipujen ajankohtaan. Mulla vaihtelee menkkakipuilun aloitus tosi paljon, joskus kivut tulee vasta kun menkat alkaa, mutta joskus mulla tuntuu päiviä etukäteen jo kipuilua. Eli mun tilanteeseen nähden en pysty yhtään sanoo.. Miten pitkä kierto sulla on - oisko siis menkkojen alkamispäivä ollut viikonloppuna jos olis normaali kierto? Mulla olisi todennäköisesti tänään tai huomenna alkanut menkat.

Tirlittan, toivotaan että vuoto pysyy poissa!! Mulla tosiaan kans pp9 on alkanut tuhruttelu mutta ei kunnon vuotoa. Eikös sulla alkanut kunnon vuoto lugejen läpi viimeks? Minä pp:na sulla alkoi kunnon vuoto? Oliko sulla sillon menkkakipuja?

 
Tirlittan1968
Alkoi menkat Lugeista huolimatta ja alkoikin ihan kunnolla ja ajallaan PP8-PP9. En muista oliko menkkakipuja mutta vuoto alkoi ekaks ruskealla vuodolla ja sit seuraavana päivänä muuttui ihan punaiseksi.
 
fifiris, mulla on tosiaan viime luomukierroissa ollut vaan 10 pvän luteaaliaika, eli siitä laskien menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen. Aiemmin mulla on ollut kyllä 12 pvänkin luteaaliaikaa välillä, muttei koskaan sen pidempää, eli siitä laskien menkkojen pitäisi alkaa viimeistään maanantaina. Mutta edelleen ne luget tietysti tekee mitä ne tekee...

Pistin tuon ketjun menkkakivuista ja lugeista, ja ainakin yksi ihana sielu antoi vähän toivoa :heart: Tosiaan aika huonosti löytyi netistä tietoa lugejen aikaisista menkkakivuista, joten toivotaan että tohon ketjuun tulee lisää vastauksia. Eihän sitä koskaan tiedä miten kenenkin kroppa reagoi, mutta helpotti ainakin vähän, että se ON ainakin mahdollista että menkkakivut lugejen aikaan tulee muustakin syystä kuin lugen viivästyttämien menkkojen vuoksi.

tirlittan hyvä että sullakin on pysynyt vuoto poissa. Sulla ei ole ilmeisesti menkkakipuja vielä? Ja pelot tuttuja - mä valehtelematta kukin housuihini joka toinen minuutti. Nyt pitäis lähteä apteekkiin hakeen lisää lugeja, niin miten ihmeessä mä siellä pystyn oleen kun en voi kurkkia housuun!

napsikselle piti vielä sanoa kun olit niistä lämmöistä huolissas, että niitä ei kans kannata nyt lugejen aikaan mitata. Lämpöjen nousuhan oviksen jälkeen johtuu nimenomaan progesteronista (samoin kuin väsymys), joten taas kerran - luget... Siihen johtopäätökseen oon kyllä tullut, että noiden lugejen kanssa ei pitäisi varmaan kuulostella kyllä itseään yhtään, kun tuntuu että ne voi aiheuttaa kaikkea mahdollista... Samperin valkoiset paholaisen kapselit...
 
Ihana vastaus oli! Antoi tosiaan vähän toivoa. Toivotaan että sinne tulee lisää kokemuksia.. Kyllä oiskin jymy-yllätys kun testiin tulisi kaksi viivaa, sen verran on ollut kovat menkkakivut. Mutta niinhän on monet tosiaan sanonut että oli varma negasta kunnes testi muuta todisti. =)

Mä lähen nyt lenkille jos vaikka sais vähän ajatuksia kasaan!
 
Tervehdys teille!

Kyllä täällä taitaa menkkoja pukata päälle, kaikki oireet on. Mä oon öisin palellut ihan hirveesti, oon nukkunut kahdella peitolla sukat jalassa. Nyt viime yönä hikoilin kun sika ilman peittoa. Lisäks vatsa on tänään toiminut vähän liiankin hyvin, mikä on aina ennen menkkoja. Että mulla alkaa nyt heilua se kirves siinä kaivon päällä, kohta nakkaan sen sinne. :(
 
Jannaliini, Iines :hug: koitetaan säilyttää usko viimeseen saakka, sittenhän se plussa ois kahta mahtavampi ylläri!

napsuneidin ja Tirittanin oireettomuuden on pakko tarkottaa hyvää!

aitiliini, jaksamista punktioon, nopsaa se ohi on, ettei edes huomaakaan!

Sarma Parasta toivoen!! ++++ :whistle:
Ja kaikille muillekin tietysti, ensviikolla on monella jännät paikat.. =)

Mulla on alamaha edelleen semmonen pinkeen arka ja välillä tuntuu alaselässä sellasia jomotuksia :( ollu jo punktiosta lähtien. Pelkäänkin että kun kohtu on niin herkkä supisteleen niin se vaikuttaa kiinnittymiseen (estää sen).
Ei sitä oikein uskalla alkaa miettiin mitään oireita, niitä on vaan niin kymmenet kerrat miettiny jo aiemminkin ja sitten aina joutunu toteen että noniin joo, mitähän taas kuvittelin.. :ashamed: ja sitten mitä enemmän on uhrannu aikaa niiden tarkkailuun niin sitä korkeemmalta tippuu.

Mäkin mietin jo että puolittasko sitten liuskatestin ja testais jo alkuviikosta, reilun viikon päästä.. normaalikiertohan ois sillon jo lopuillaan, jos punktio ois ikäänku ovulaatio. Yleensä mulla on vähän lyhempikin kierto kun 28 päivää. Eipä ois sitten niin paha tiputus sillon perjantaina, mut toisaalta taas on masentavaa tunkee enää negan jälkeen lugepalleroita kun se tulos ei siitä kuitenkaan enää mihinkään muuttus :/ en osaa päättää..

Kyllähän tuolla 'Monesko siirto toi plussan' -gallupissa melko monellekin on tullu se heti ekassa siirrossa.. siitä miettii että voisko mullekin oikeesti tulla nyt.., ja heti perään että no joo, ei kyllä mitenkään tällä paskatuurilla kuuluta niihin onnekkaisiin ..sehän menis jo aivan liian "helposti"..!
 
Alkaa käymään jo henkisen kunnon päälle. Kävin apteekissa hakeen lisää lugeja, ja kun ajoin takaisin kotiin, radiosta tuli Des'ree:n "You Gotta Be", ja jotenkin sen sanat alkoi ihan hirvittävästi itkettää mua. Olin onneksi jo melkein kotipihalla, istuin sitten siinä autossa biisin loppuun ja itkeä vollotin ihan lohduttomasti. Laitan tähän teillekin muutamia säkeistöjä, jotka mun mielestä jotenkin sopi niin lohduttoman hyvin tähän tilanteeseen. Jotenkin tää koko lohduton tunne ja sen lapsen kaipuu, ja pitäisi vaan pitää itsensä koossa...

Listen as your day unfolds
Challenge what the future holds
Try and keep your head up to the sky
Lovers, they may cause you tears
Go ahead release your fears
Stand up and be counted
Don't be ashamed to cry

You gotta be...
You gotta be bad, you gotta be bold, you gotta be wiser
You gotta be hard, you gotta be tough, you gotta be stronger
You gotta be cool, you gotta be calm, you gotta stay together
All I know, all I know love will save the day

Time asks no questions, it goes on without you
Leaving you behind if you can't stand the pace
The world keeps on spinning
Can't stop it, if you tried to
This part is danger staring you in the face

 

Yhteistyössä