¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Jannaliini kauniit sanat kyllä juu.. pitää youtubesta ettiä koko biisi kun en millään saa säveltä päähäni.

Ja on se tosiaan jännä ku tää menee just niin että sitä itse uskoo kaikkien muiden olojen tuovan sen plussan paitis oman, ihan niinkun Fifiris sen sanoikin ;).

Huomennahan jo eka tulos selviää kun Sarma käy verikokeessa.. sit tiistaina oon minä ja ketkäs muut olikaan tiistaina piinaamassa?

Alkaa kyl jo pikkuhiljaa jännittään enemmän, mut silti olo on jotenkin liian rauhallinen..
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu

Testaajat, pvm


Sarma....................VL..............pas............24.8.
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)..........25.8.
Jannaliini.................................?.................25.8.
fifiris....................Fertinova.....1.ivf............26.8.
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p).........28.8.
Iines-74..................................ivf...............28.8.
elyise.......................................ivf...............?.?.
Uskallanko...........Fertinova.....1.ivf...........31.8.
sooda....................................2.ivf..............2.9.
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........3.9.
risupesä................Tays..........ivf (p)..........4.9.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
Rouva B................VL........ivf(p), km, luomu 8.8.
 
Noi on kyllä tosi kauniit sanat Jannaliini ja sopii kyllä alyttömän hyvin tähän tilanteseen ja näihin fiiliksiin. Mulla tulee monesti eri biiseistä lapsettomuus mieleen ja tosi usein itkeskelen autossa kun ajelen.. Oon vähä sellanen herkistelijä aina, saati sitten nyt piinapäivinä! Ei tartte kun kun pienen ärsykkeen, niin johan hanat aukeaa!

Mulla on testipäivä keskiviikkona, mutta teen varmaan tiistai-iltana pissatestin.. kun en viitti aamuun sitä jättää.. ja pitäis se kyllä varmasti ti jo näkyä kun on jo sit kp 30/28. Eikös Jannaliinilla ollut kans tiistai testipäivä?

Mulla on tänään ollut (tähän mennessä ainakin) selkeesti vähemmän menkkakipuja.. tuhruakin on tullut ehkä hieman vähemmän. Silti en jaksa jotenkin uskoo plussaan. Tulispa jotain raskausoireita niin ois kiva jänskäillä nää pari vikaa päivää. Nyt on lähinnä sellanen luovuttanut olo.

Tuu sit Sarma heti kertoo kuin kävi!! Täällä me jänskäillään sun puolesta huomenna!

 
Heipähei kaikki piinailijat ja jännäilijät! Risis jo laittoikin kysymysmerkkiä mulle, hengissä ollaan, en vain ole jaksanut kirjoitella.

Tiistaina oli punktio, joka meni hyvin ja suht kivuttomasti. Rankinta oli varmaan miehellä joka joutui antamaan toisen näytteen varuiksi heti ekan perään.. mutta neuloilta kuitenkin säästyi, kun ei lääkärit uskonut että kivesbiopsiallakaan mitään sen kummempaa voisi löytyä. Munasoluja saatiin 15, joista siirtokelpoisia alkioita tuli 2. Ne on nyt molemmat kyydissä, eli pakkanen jäi tyhjäksi, kuten aina ennenkin. Testipäiväksi tuli 3.9. jos joku voisi päivittää tuohon listaan.

Piinailun makuun en ole vielä oikein päässyt, kun surettaa jälleen nuo hukkaan menneet mahdollisuudet ja jatkon toivottomuus. Kun kaikkien kolmen ICSIn tulokset ovat olleet näin heikot, niin varmaan turhaa tehdä enää neljättä. Oikeastaan tuota testipäivää enemmänkin pelkää kuin odottaa, kun haluaisin saada helliä näitä kahta viimeistä toivonkipinää mahdollisimman pitkään...

Äitiliinille kovasti onnea huomiseen punktioon, hyvin se menee!

Ja piinailijoille voimia ja kärsivällisyyttä! Niitä tuntemuksia ei kannata kamalasti surra ja analysoida, kun ei niistä kuitenkaan mitään voi päätellä. Tiedän toki että helpommin sanottu kuin tehty..

 
Ronja, :hug: vähän samanlaisissa fiiliksissä jatkon suhteen, vaikka mulla nyt olikin vasta eka hoito..mutta mitä jos jatkossakin näyttää yhtä heikolta ja käy niin.. Ymmärrän niin hyvin että tyhjä pakastin masentaa, :( ja huominen soitto pelottaa! Mutta toivotaan!! bd
 
Ronja teillä ilmeisesti siis syy on miehen puolella? Paljon peukkuja teille että nuo kaksi tai ainakin toinen tarraa!

fifiris niinpä. Mä en ole mikään ihan kova herkistelijä, mutta kun tuossa käy kaupassa jossa on satapäin äitejä pienten lastensa kanssa tai pystymahoineen - ja sitten radiosta alkaa soida biisi että "sun on oltava vahva, sun on pysyttävä koossa" - niin väkisinkin tuli itku, että miksi juuri meille on annettu tää kestettäväksi, miksi juuri mun pitää jaksaa olla vahva kun joillekin muille tuntuu lapsia tippuvan niinkuin karkkia jouluna. Tuttuja tunteita varmaan meille kaikille.

Kyllä tää viimeiset pari päivää ennen testiä on ollut pahinta, alun odotuskin oli piinaavaa, mutta tää on tuskaista. Nyt tietää että se on kohta sitten siinä, totuus. Tiistaina tosiaan mullakin verikoe, aamulla mennään ja neljän aikaan saa kai soittaa tuloksen. Mulla ei oo mitään hajua, että millä ihmeellä mä pystyn olemaan sen tiistain. Pelottaa ajatuskin koko tiistaista. Toisaalta saapahan sitten tietää.

Ja fifiris - meillä tuntuu menevät aika käsikädessä nää fiilikset. Mulla on nyt kans tänään ollut hyvin rauhallista, ei mitään muuta kun ehkä pientä painon tunnetta vatsassa tai jossain tuolla (vaikea kohdistaa). Ei menkkakipuja siis yön jälkeen. Mutta yöllä ne olikin pahat, iineskö se oli kun oli hikoillut - mä hikoilin kans koko viime yön. Lakanat ihan märkinä aamulla. Taas pelottaa aivan sairaasti ensi yö, mä en tiedä miksi mulle tulee noi menkkakivut tollai yöllä, mutta tää oli jo toinen yö peräkkäin.

napsis on kumman rauhallinen - olisko raskauteen liittyvää seesteisyyttä! =)

sarmalle kovasti onnea huomiseen, tuu sit heti kertomaan meille.
 
Jannaliini just miehelle samaa sanoin että oon kumman rauhallinen. Ostettiin kaks raskaustestiä äsken kaupasta, mut en mä niitä aio käyttää.. mut kotona on nyt sit yhteensä 4 testiä. Et JOS jollain ihmeen kaupalla tulee veritestistä plussa ni pakkohan se on pisuttaa tikkuunkin ja kattoa mitä siellä näkyy ;)

Sarmalle mä toivon hulluna onnea matkaan huomenna!!!

Äitiliinille täältäkin onnea huomiselle! Toivottavasti saalis on hyvä ja toipuminen nopeeta!

tiistai onkin sit jänskä päivä monelle... uuaaaahhh... saa nähdä saako tästä vielä jonkun paniikin kehitettyä ennen sitä. Muuten on tosiaan ihan normi olo edelleen, mutta väsyttää vain. Voihan tosiaan johtua noista lugeista, mutta tää suuri väsy alko vasta perjantaina. Jos olis lugeista vaan ni oliskohan kuitenkin alkanut aiemmin? Vai ehkä tää johtuu siitä että kuitenkin on tullut nukuttua vähän keveitä öitä ja kun joka aamu oon herännyt 6 laittaan sen lugen. Viikonloppuna oon koittanut ottaa vielä unoset sen jälkeen, mut eipä se aina oo kovin hyvin onnannut.
 
Koita pitää lippua korkeella vielä Ronja! Teille on nyt siirretty kaksi alkioo joten mahkut on aina paremmat! Ja monesti oon lukenut tarinoita siitä vikaksi aiotusta hoidosta joka sit tärppäs!! Pidän teille peukkuja!!

Joo aika jännästi menee meidän fiilikset sit samaa rataa Jannaliini..
Voikun niitä menkkakipuja ei enää tulis!! Tänään on ekaa kertaa sitten perjantain käynyt mielessä että olisiko sittenkin mahollista.. Sit on heti tullut sellanen fiilis että mitä mä annan taas toivolle tilaa, kun sit taas joutuu uudestaan pettymään.

Mä en oo oikeestaan hikoillut mutta en palellutkaan. Aika normi olotila sen suhteen ollut. Mahaa ei juili, rinnat ei juurikaan arista, nyt ei siis tunnu miltään

Voi kun on jännä viikko tulossa!!
Tän viikon tulosjärjestys
1. Sarma.
2. Napsis & Jannaliini.
3. Fifiris.
4. Tirlittan & Iines.
 
mä luulen kyllä että mun piinailut loppuu jo huomenna. Aina on mennyt niin että lämpö laskee päivää ennen kun menkat alkaa. Ja nyt mennään jo alle 37, äsken kun mittasin ni oli enää 36,9 varmasti laskee tästä kun lehmänhäntä.. Njoo...

Olis kyllä kiva piinailla siihen tiistaihin saakka kuitenkin..
 
Sarma
Mä tässä pohdin, et jos vasta tiistaina menisin käymään siellä verikokeessa sikäli mikäli vuoto ei oo alkanu vielä sillon.. Olis muutakin asiaa tiistaina Helsinkiin niin hoituis samalla molemmat asiat, eikä tarvis tehdä kahta reissua.. (Tai näin olen ainaki itelle yrittäny selitellä vitkuttaakseni asiaa..)

Katotaan nyt maltanko vai lähenkö kuitenkin aamulla käväsemään.. Toisaalta huonoja uutisia on turha siirtääkään ja turhaan elättelee toivoa päivän pidempään.. Tuntuis järkevältä toisaalta tehdä kotitesti vaan, mutta sit taas toisaalta lääkäri sanoi, et jos kotitestin haluaa välttämättä tehdä niin sit vasta keskiviikkona kannattaa.. En tiiä, ehkä se veritesti on sit se kaikista selkein juttu ja se on sit sillä siisti. Että mua pelottaa se!!
 
Iltaa täältäkin!

Sarma tottakai menet huomenna! Peukkuja pidellään täälläkin sulle.

aitiliinille kanssa tsemppiä huomiseen.

Täällä vieläkin niitä menkkoja odottelen, kivut vaan kasvaa, oikein kramppeja. Sanoin jo miehellekin et ne alkaa sit viimestään huomenna. Pitää varata töihin mukaan reilu nippu siteitä :kieh: Ei vaan, ei tosissaan paljon naurata, melko ankeat tunnelmat on. Vaikkakin tää oli ihan odotettavissa :ashamed:
 
Tirlittan iso iso iso hali :hug: !!! Ei tiennyt meidän oireettomuus hyvää!

Oon meinaan ihan varma että seuraan sua tän päivän aikana. Massua on alkanut jo särkemään/ juilimaan/ viiltelemään liiankin tutulla tavalla. Ja tänään on 14 päivää oviksesta = punktiosta ja sillon mulla aina alkaa menkat. Vielä ei näy tuhrua, mutta ei siihen varmasti kauaa mene. Korpee nyt jo kun pientä oravaa. Varmaan alan parkumaan ku töistä kotiin pääsen.

Toivottavasti te muut plussaatte!!!!

Iines mitenkäs sinä??? Selvisitkö yön ilman tuhrua / vuotoa?

Aitiliinille tsemppiä punktioon ja Sarmalle verikokeeseen!!!!
 
Voi Tirlittan :hug: !!!
Toivoa on vielä niin kauan kun vuoto ei ala kunnolla!?

Mulla kans tosi apee fiilis. Yöllä oli tullut taas vähän enemmän verta. Oon ihan varma että luget vaan lykkää ettei menkat pääse kunnolla alkamaan. :(
En tiiä jaksanko ees jatkaa luge lääkistystä enää. Ajatukset alkaa kääntyä jo kohti seuraavaa hoitoa..
 
Onpa ikävät tunnelmat täällä monella.. :hug: kyllä jonkun on tällä viikolla pakko saada se plussakin!

Soitin polille mutta ei niille kuulemma labra oo mitään ilmottanu, eli sama vastaus kun ennenkin, voi mennä se parikin viikkoo että lähettää tiedon kotiin :headwall: no, eipä voi muuta kun odotella....
 
Sarma
No mä jatkan ikäviä tunnelmia.. Heräsin yöllä ihan kunnon menkkakipuun.. Otin särkylääkkeet naamariin ja otin kellon pois herättämästä verikokeeseen (olen vielä lomalla), joten en siis mennyt sinne, oli sen verta "tutut" tuntemukset, ei siis enää mitään pikku nipistelyitä.. :( Että se tästä kai sitten hanojen aukeamista odotellessa.

Miten Iines ja Jannaliini?
 
Kylläpä on ikävät tunnelmat monella täällä :( :hug: kaikille tarvitsijoille.

Kävin tänään seurantaultrassa ja kyllähä niitä muniksia löyty. Tais olla 12kpl sellasia hyvänkokosia. 10mm oli aika paljon, niistä osasta saattaapi saada vielä solun. Perjantaina se punktio sitten olis. Tänään sitten gonalin kanssa orgalutrania ja keskiviikkona pregnyl.
 
Duffy tsemppiä punktioon ja vielähän niitä onneksi ehtii kasvaa perjantaihin mennessä!

Sarma onko hanat jo auenneet? Toivottavasti ei!!!!
Mun mielestä mun pitää mennä ihan joka tapauksessa sinne veritestiin, jotta ne näkee onko hcg arvo noussut yhtään. eikö sulla ole sellasta neuvoa?

Mulla ei ole vielä hanat auenneet ja viiltelykin loppui, tältä erää. Mut vetäsin jo kamalat itkut täällä töissä. Varmasti johtuu siitä kun oon tätä painetta lykännyt tän 2kk aina vaan eteenpäin, tähän alkuviikkoon. Oon ollut tavallistakin paremmalla tuulella sekä töissä että kotona ja koittanut ajatella että tällä me onnistutaan. Nyt kun tuntuu oikeesti ettei tästä plussaa saada ni tuntu tossa hetki sitten että taivas putoaa niskaan. Mut onneks se fiilis nyt vähän parani, eikä vielä o tuhrukaan alkanut. Se eilinen lämpöjen lasku tän paniikin sai aikaseks. Siihen saakka olinkin ihan ok.

oon myös alkanut pyörittään sellasta ajatusta että jos Taivaan Isi vaan yksinkertaisesti tietää että se on parempi niin etten mä raskaudu. Jos mulle sitten vaikka sattuisikin jotain, ja näin kun en raskaudu ni saan ainakin olla ja elää mulle rakkaiden ihmisten kanssa..?? En tiedä.

Koiravauvan mä kovin paljon haluaisin ottaa, mutta tiedä sitten.. Yksi koiruus meillä jo on ja uskoisin että koiravauvan ja koiralapsen äiti osaan ainakin olla =). Vielä kun saisin miehen ylipuhutuksi...

olipas omaa napaa.. sori!
 
Napsis ja Sarma, eihän tää voi olla totta että näin ikävissä tunnelmissa alkaa tää viikko!!! Voi ei. :'(

Koitetaan nyt kaikki yhdessä vielä olla luovuttamatta ennen kun se viimeinen niitti tulee! Mä koitan itsekin, vaikka tiedän että se on helpommin sanottu kun tehty..
Napsis, älä noin synkeitä ajattele että sulle jotain kävis ja siks tää ei onnistu! Ehkä enemmin niin päin, että kun vihdoin sen pienen saatte, niin sitä osaa arvostaa kaiken tän tuskan jälkeen enemmän kuin muut.

Ystävä laittoi mulle enkeliviestin joka on musta aika kaunis.
Kärsivällisyys
Luota korkeampaan elämänvoimaan tietäen mikä on parasta sinulle.
Muista: kun sinua on pyydetty odottamaan, sinua valmistetaan johonkin vielä parempaan
kuin mitä odotat.
Muuta asenteesi hyväksymiseksi.
Kun aika on oikea, ja kun olet valmis, seuraava ovi aukeaa.
Kärsivällisyys aina palkitaan.
Kaikki asiat tapahtuvat oikeaan aikaan.

Haleja kaikille ja voimia.. Kyllä kai joidenkin on pakko plussata täältä??
 
napsis ja sarma mitään ei oo menetetty. Mä muistutan nyt heti että mulla alkoi kans kaikki viiltelyt ihan kellon tarkasti juuri silloin dpo10, kun mulla olis normaalisti pitänyt menkat alkaa. Nyt dpo13 eikä vieläkään mitään vuoda. Eli noi menkkaviiltelyt ei vielä kerro mitään, se on tässä nyt todettu. Sitä ei sitten teidä johtuuko viivästys lugeista vai muusta, mutta muistakaa nyt että peli on menetetty vasta kun se fat lady sings - ja vielä se ei oo laulanut meistä KENELLEKÄÄN!! :heart:

tirlittan toivottavasti sulla ei ole vuoto kans kunnolla alkanut ja jäi vain pieneksi tuhruksi. Pidän peukkuja! Sama iinekselle, toivottavasti ei oo vuoto alkanut. Siteen kuljetus mukana ei oo vielä vaarallista, kunhan sitä ei tarvisi alkaa käyttää.

Ja napsis kulta mä tiedän ihan tasan tarkkaan tuon "taivas putoo niskaan tunteen". Mulla on ihan sama, oon jotenkin ollut ajatellematta sitä negaa - ja jos niikseen tulee niin huomenna se sitten on kohdattava jos niin on. Pakko vaan todeta nyt niinkuin Scarlett O'Hara että mä ajattelen sitä sitten huomenna. Koitetaan välttää ennakollista murehtimista, joohan tytöt.


ja sarma huomenna sit menet sinne verikokeeseen, eikös niin. Ei sitä nyt kannata viivästyttää. Menkkakivut voi olla ihan kumpaa vaan, ja verikokeesta näkyy hCG -arvo joka joka tapauksessa kertoo aina jotain mikä on tai on ollut tilanne.

risis kyllä on ihme touhua kun noin kestää. Vaadi korvausta henkisestä kärsimyksestä, toi odotuttaminen on ihan törkeää!

fifiris et todellakaan nainen lopeta lugeja!!! Over my dead body! Ajattele nyt jos siellä pieni kiinnittyy ja siinä sit samalla vähän vuotaa (mikä, edelleen, on ihan yleistä) ja sit sä menet ja lopetat luget! Ei ei ei, nyt vaan kiltisti laitat niitä edelleen juuri niinkuin lääkäri on määrännyt. Se lihava ämmä ei oo vielä laulanut.

Mulla oli taas ihan ihme yö. Tällä kertaa ei menkkakipuja laisinkaan, mutta kerran heräisin oikein kovaan kipuun mahassa, sellainen pistävä ja painava kipu joka oli hetken aikaa aika voimakaskin ja meni sitten ohi. Muuten ei ollut oikein mitään. Katsoin lugejen ohjetta ja siinä luki että voi aiheuttaa "vatsakipua ja vatsan turvotusta" ja mietin että mulla voi olla toi kyseessä, koska mun mahakin on ihan turvoksissa. Sen sanon, että noi luget on kyllä todella oikein PAHOLAISEN KAPSELIT! Se mun mahakipu ei meinaan ollut mitään ihan pientä, joten täytyy sanoa, että kävi miten kävi niin ainakin lugeista onneksi pääsee kohta eroon. Kaikki Puregonit ja Pregnylit oli ihan pientä noiden valkoisten pallukoiden aiheuttamien inhottavien oireiden rinnalla.

Nyt töissä ja melko normaali olo, en ainakaan huomaa mitään kovin suurta. Että todella siis huomista kohti tässä mennään hyvin ristiriitaisin fiiliksin. Hyvin ristiriitaisin. En oikein osaa ajatella kumpaakaan lopputulosta nyt, keskityn vaan odottamaan huomista verikoetta ja loppuiltapäivän puhelua. Kaikki siitä eteenpäin on mun mielessä ihan yhtä sumua. Mutta vaikka huominen pelottaa, niin silti on kyllä hyvä että pääsee ainakin tästä epätietoisuudesta.

Niin nyt ollaankin sitten ilmeisesti siinä tilanteessa, että joka ainoalla tässä ketjussa juuri nyt piinailevalla on tai on ollut menkkakipuja... Saas nähdä mitä ne on nyt sitten merkannut, kai se ainakin jollekin on pakko plussakin olla!

Haleja tytöt, pidetään päät vielä pinnalla eikä anneta sen lihavan ämmän aloittaa sitä typerää lauluaan!

 

Yhteistyössä