¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Krokodiili
Sarma, mulla oli täsmälleen sama juttu sen rauhoittavan lääkkeen suhteen! Sehän ei auttanut mulla yhtikäs mitään. Olen joutunut käyttämään viime vuosina jkv rauhoittavia nukkumiseen -> on toleranssi noussut.

En ehkä viitsi sanoa muuta siitä punktiotoimenpiteestä sinänsä, kun tätä lukevat kuitenkin sellaiset jotka ovat vasta menossa... Ja se on aina niin henkilökohtaista, millaista se on. Ei se etukäteen panikoimalla varsinaisesti parane. Mutta että kesäkuulla oli kyllä mun eka ja vika punktio.
 
Sarma
Krokodiili: Mie taas en ole koskaan syöny mitään rauhottavaa lääkettä, joten luulis et ne olis tehonnu edes jotenki.. Mutta kai ne aika yksilöllisesti vaikuttaa. Minua ennen oli yks nainen, joka ei omin avuin edes pystyny kävelemään vaan se oli ihan tillintallin.. Jotenki kauhunsekasin tuntein katoin sen hoippumista, koska seuraavaksi oli minun vuoro.. :)
 
Kotiin on palailtu. Hoitojen alku lähenee, eli tulee varmasti pyörittyä täällä entistä enemmän. Mulla olis nyt sitten tänään illalla viimenen e-pilleri. Ihanaa et ne loppuu vihdoin!

Kattelin tossa noita lappujani, ja mulla olis torstaina illalla eka piikki. Eli se alkais oleen menoa noitten hoitojen suhteen. Toi torstai pitäis olla kp2 tai 3, näin lääkäri laskeskeli. Missäs vaiheessa napsuneidillä ja risiksellä piikitykset alkaa? Ja onko teillä sama aine kun mulla, eli se gonal-f? Tais olla muitakin, keillä oli toimenpide samoihin aikoihin, ainakin Tirlittan jos oikein muistan...

Kiitos Sarma tsempityksistä! Kyllä me siitä selvitään toivottavasti.

Ja joo, tiedetään ettei etukäteen panikointi auta asiaa...
 
Iines Luultavasti (ja toivottavasti) alotetaan het sillon seuraavalla käynnillä eli 3.8.. mulle on puhuttu vaan menopurista, mutta sen lisänä kai voidaan käyttää jotain muutakin (jos tarvii)?

Pitää kai koittaa aatella tosta punktiosta että ei se nyt kuitenkaan niin hirveetä voi olla kun synnytys :x :D
 
risis mulla oli noissa insseissä clomit-menopur-pregnyl. Jospa lääkäri on aatellut että laitetaan vähän kovemmat aineet nyt kehiin, kun tokalla kerralla ne ei toiminut ihan niin hyvin kun olis toivottu.

Mä oon sillä linjalla, et oon valmis kestään tän asian eteen lähes mitä vaan. Kyl ne varmasti antaa kunnon aineet siellä. Ja mulle se lääkäri sano et jos kovin jännittää, vois saada diapamin jo kotona etukäteen otettavaks. Sitä vielä mietin...
 
Mulle annettiin viimeks diapamit kun olin menossa poistattaan neljää hammasta (kuului oikomishoitoon).. en huomannu että ne ois jännittämiseen juurikaan tehonnu, mutta pelko hälveni heti kun huomasin etten todellakaan tunne mitään niiden puudutteiden ansiosta :) mutta kannattaa ottaa jos siltä tuntuu! Ja eiks siinä suoneenkin laiteta jotain..vai onkse pelkkää kipulääkettä?
 
Niin mä ymmärsin että suoneenkin jotain diapamia ja sit sitä kipulääkettä. Mä sain kanssa joskus diapamin kun multa poistettiin hammas. Mulla se kyllä tehos, ei pelottanut yhtään, lähinnä nauratti. Mulla kyllä noi aineet tehoo vissiin aikas hyvin, sillon viime vuoden lopulla kun oli se myooman poisto, sen piti olla kevyt "humaus" (lääkärin sanoin). Mä en meinannut herätä siitä millään. Piti mennä aamulla ja iltapäivällä jo päästä pois, mä en meinannut illallakaan päästä kun en oikein meinannut siitä päästä hereille millään. Et jospa nyt ei tulis ihan niin paha tokkura.
 
Huomenta!

Menkathan ne sitten alkoi lauantaina, joten ei tullut luomuihmettä. Mulla alkaa Puregonin pistely keskiviikkona joka on sitten kp5.

Ja punktiota ennen mulle luvattiin joku unilääke olisko ollut tenoxin tms.. en muista nimeä tarkalleen. Ja sit suoneen saa suoraan diapamia ja kipulääkettä. Yks hoitaja on kuulemma "vain mua varten" ja annostelee kipulääkettä sen mukaan miten syke ja verenpaine alkaa kohoamaan jne. Ja muutenkin "pitää kädestä kiinni". Koitan olla liikaa sitä punktiota jännittämättä.

Menkat tosiaan tuli. Mut oli vissiin sen synarelan ansiosta hurjan niukat. Ja rinnat on edelleen kipeet. Ärsyttävää. Liekö se sitten ton synarelan sivuoire. Mun mies sano että oon ollut paljon paremmalla tuulella ku normisti ku oon tota synarelaa sumutellut, joten lieneekö mulle sitten sopii nää vaihdevuodet =). Sano vielä että voisinko kysyä lekurilta että jos saisin jatkaa näitä sumuja ihan noin niinkun muuten vaan :LOL: :LOL: :LOL: . hehee.

Keskiviikkona on sitten seuraava lekuri ja alkaa ne piikit. Siitä se ilo sitten irtoaakin.. au au au. Mulla ne on aina tehneet kurjan olon, insseissä ku oon niitä pistellyt ja nyt on sitten annos varmaan isompi.

Mukavaa viikkoa kaikille!!!
 
Sarma
Taidan todellakin olla kesälomalla hoidoista.. Unohdin hemmettisoikoon varata tänään ultra ajan ja kun siellä on nyt rajoitetut ajat milloin sinne voi soittaa.. Aamulla melkein unohdin ottaa progynovan ja todennäköisesti olis jääny ottamatta ilman puhelimen muistutusta. Ja mie en yleensä ole koskaan unohtanut näitä juttuja kun ovat niin mielenpäällä pyörineet.. :) Ihanan normaali olo on ollut muutaman viikon, nyt sen ehkä huomaa, et kyllä ne hormonit(ja muutenkin koko hoitorumba) on jollain tapaa mielialaan vaikuttaneet, vaikka ei sitä silloin huomannut kun niitä pisteli.. Saas nyt nähdä mitä sivuvaikutuksia nämä estrogeeninapit aiheuttaa.. Toivottavasti ei mitään..
 
Juu, täällä kans vaihtuu kierto varmaan tän päivän aikana.. lieviä vihlontoja on, mutta vielä on tullu vaan sellasta niukkaa punertavaa.
(m) ..loraukset pönttöön ja tukala olo helpottaa..eli eipä tullu tännekään mitään vihon viimesen hetken luomuihmeitä..joskaan sitä nyt ei enää 99,9%sesti odottaiskaan.

Mullakin välillä tuppaa unohtuun lääkkeenotto, mutta jos alle tunnissa muistaa niin ei kai se vielä haittaa..

Hmm.. mietin että voiko toi synarela tosiaan viivästyttää menkkoja ja tehdä niistä niukat..kun sehän alotetaan vasta loppukierrossa kun limis on jo kasvanu jotakuinkin täyteen paksuuteensa? Siis en nyt mitenkään halua villitä tuhlaan testiä, :kieh: mutta jos sulla napsuneiti tissitkin vielä jäi kipeiks, oli hurjan niukat ja vähän myöhästyneet menkat niin suna saattasin tehdä vielä varmistuksen...tosin selviäähän tilanne sit viimestään ylihuomennakin (vai näkysköhän siinä vielä mitää jos oiski?) =)
 
Hei!!
Kirjoittelen nyt piiiitkästä aikaa omasta tilanteestani. Olen tietoisesti ollut palstalta taka-alalla ja keskittynyt vaan hoitooni.
Meillä tosiaan on tapahtunut paljon ja kerronkin nyt pintapuolisesti tilanteesta. Meillä siis tehtiin ensimmäinen IVF nyt tässä kierrossa yksityisellä.

Menkat alkoivat heinäkuun alkupuolella ja aloitin kp2 pistämään 150 yksikköä puregonia. Kp6 mulla oli ensimmäinen ultra jossa näkyikin muutamia muniksia. Aloitin kp8 orgalutranin ja jatkoin niitä molempia yhtäaikaa kp11 asti. Kp11 illalla laitoin pregnylin ja kp13 mulla oli punktio. Punktiossa sain särkylääkkeen suun kautta ja kanyylissa laitettiin myös kipulääke jossa oli jonkinlainen kevyt rauhoittava mukana. Sen lisäksi laitettiin johkin tuonne munasarjoihin/emättimeen puudutuspiikit molemmin puolin. Punktio oli lähes täysin kivuton toimenpide. En tuntenut puudutuksen jälkeen yhtikäs mitään ja yllätyin kun lääkäri sanoi että vasen puoli on nyt tyhjennetty. Olin että mitä ihmettä luulin että jossain vaiheessa kovat kivut alkaisivat. Vähän selkää juivi. En myöskään mennyt kanyylilääkkeestä mitenkään sekaisin, ehkä ihan hieman pyörrytti. Toimenpide on ihan liikaa mainostettu!!!! Munasoluja tuli 9kpl, jeee!!!

Seuraavana päivänä meille soitettiin että vain 3 hedelmöittyi ja ilmoitettiin alkionsiirtopäivä. Kysyttiin että haluaisinko mahdollisesti 1 vai 2 alkiota jos sellainen kysymys tulisi eteen. Ilmoitin että 1 ja 2 pakkaseen jos mahdollista.

Kp15 oli alkion siirto. Silloin laitettiin 1 kpl huippualkio ja ilmoitettiin että kaksi muuta ovat huomattavasti huonompia ja niitä viljellään vielä päivä tai pari niin vahvistuvat ennen pakastusta. Alkion siirto oli kivuton toimenpide:) Kyytiläinen matkassa, mahtava fiilis!!!!!!

Parin päivän päästä mulle soiteltiin että molemmat viljellyt alkiot olivat lakanneet jakautumasta ja eivät kumpikaan selvinnyt pakastukseen asti:( Voi sitä harmitusta!!!!!!

Nyt siis koko toivo on tässä kyytiläisessä joka on mukana masussa. Harmillista että koko hoitorumba käytiin läpi eikä saatu yhtään alkiota pakkaseen mutta onneksi sentään tämä yksi topalkio saatiin siirrettyä. Silti aika laajoja hoitoja yhden alkion takia, mutta ei voi mitään.

Nyt siis piinapäiviä vietetään ja tämä se vasta on hermoja vaativaa aikaa. Kyllähän tässä 3 inseminaatiota läpi käyneenä näihin piinapäiviin jollain lailla tottui mutta nyt on kyllä ihan uudenlaiset odotukset onnistumisen suhteen. Meille ilmoitettiin että jos ja kun joudutaan seuraaviin hoitoihin niin kannattaa heti suoraan siirtyä ICSI hoitoon koska hedelmöittymisessä oli se ongelma.

Piikityshoitoa en kokenut mitenkään raskaaksi. Hormooneista ei tullut paljoakaan sivuvaikutuksia kunhan vaan ensin opettelin itse pistämään. Nestettä kertyi vähäsen vatsaonteloon eli ihan pieniä hyperstimulaation oireita mutta tosi lieviä, itse in huomannut mitään. Ei edes kummemmin turvotusta kun muisti juoda monta litraa nestettä päivittäin. Voin suositella IVF hoitoa kaikille. Ei tosiaan ole niin rankkaa kun jotkut hehkuttavat tai sitten asennoiduin niin että jonkinlaista sivuoiretta väkisin tulee mutta ei niin pahoja että jättäisimme vauvahaaveen sen takia.

Nyt vaan jännäilen vielä reilun viikon niin nähdään tarviiko aloittaa uudet hoidot vai mitä tapahtuupi???

Katriina77
:)
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

Sarma....................VL..............pas..............elokuu
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)............vko33
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?
Patrik81.............Felicitas.........ivf, testivko28: ?

Testaajat, pvm


Katriina77........Ovumia............ivf(l).............. 5.8.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Rouva B.................VL.............ivf(p), km
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.
 
Katriina Hyvä että kuitenki pääsitte siirtoon saakka, vaikka harmillista kyllä ettei jääny yhtään pakkaseen :( mut toivotaan tosiaan että tää ainoo ois nyt sitäkin sitkeempi sissi!! +++ :whistle: Millon sulla on testipäivä?

Toivosin kans niiin että nää hoidot ois edes fyysisesti paljon helpompi homma kun mitä etukäteen on lukenu...kiva kuulla välillä näinkin päin ettei oo ollu mitään kamalia oireita!
 
Testipäiväksi ilmoitettiin 5.8. Tuskin jaksan ihan tuohon asti odotella :p

Minä en tosiaan kokenut hoitoja mitenkään pahana, tosin mulla tehtiin hoidot lyhyen kaavan mukaan. Jotenkas saattoi olla helpompaa kun ei omaa hormoonitoimintaa lakkautettu, tiedä sitten onko väliä.
Minä ainakin varauduin kaikkeen mahdolliseen. Raivokohtauksiin, masennukseen, karmeisiin mahakipuihin, turpoamiseen ja yleiseen hulluuteen mutta en kyllä tunnusta olleeni mikään pirttihirmu eikä alakulokaan iskenyt. Ehkä se kun varautui paljon paljon pahempaan niin helpottin yliherkkää itsenitarkkailua :whistle:

Unohtui aikaisemmasta viestistä se että nyt on käynnissä lugesteron kapseli 3 kertaa päivässä punktiosta alkaen kiinnittymisen tueksi.
Se aiheuttaa rintojen kipeytymisen ihan selkeästi ja tämä ei ole mitään "raskaana olet" kalastelua koska kipeytyminen alkoi jo ennen alkion siirtoa siis punktio iltana. Raskaana ei sentään ilman alkiota :D Mutta siis aina pari tuntia kapselin laiton jälkeen tissit kovettuu ja kipeytyy minkäänlaisia oireita muuten ei ole ollut.

Odotellaan ainakin se viikko rauhassa ilman suurempaa kropan kytmimistä ;)
 
Katriina mukava lukea välillä et jollain on ollut punktio helppo, eikä aina niitä kauhutarinoita. Pidetään peukkuja että nyt kyydissä oleva nappaisi kunnolla kiinni d :) b

Kukas muuten osaa kertoa mikä ero on sillä, et onko lyhyen vai pitkän kaavan ivf? Ja millä perusteella joillekin tehdään toinen ja joillekin toinen? Mulle se lekuri sano sillon et nyt kun on nää e-pillerit, ei tarvita sumuja. Siis vissiinkin ilman sitä kystaa olisin joutunut myös sumutteleen.
 
Mullekin ois tehty lyhyt, jos voisin syödä vielä pillereitä.. eli julkisella puolen varmaan osittain koitetaan pitkällä saada ajotettua hoidon alotus+punktio oikeelle viikolle. Jos endolle ei oo aikoihin tehty mitään niin se kai voi auttaa lamauttaan sitäkin vähä ennen hoitoo.
 
Heippa!!!

Katariinalle oikein paljon jaksuja piinapäiviin!! Voin vaan kuvitella miten tuskaista se on ootella, ku oli jo inssin jälkeen. Ja nyt kuitenkin onnistumisprosentit on isompia, ni mulla ainakin odotus siitä että tää hoito onnistuis on paljon isompi myöskin. Tosi harmi vain ettei teillä jäänyt mitään pakkaseen. Mutta toivotaan että tämä yksi oli nyt SE pieni vauvanalku joka jaksaa tarrautua kovasti äitin masuun kiinni ja kasvaa siellä sen 9kk!!!

Risupesä mä luulen että tarvetta testille ei oo.. On nää kuitenkin ollu ihan menkat, ja mulla on AINA rinnat kipeenä pms-oireena. Yleensä vaan kipu helpottaa kp1 tai kp2 aikana, mut tänään eli kp4 ne on vielä vähän kipeet. Mut suuren suuresti epäilen että vois olla raskaudesta johtuvaa.

Huomenna sit naikkarille ja pikkusen jännittää millähän annostuksella sitä puregonia aletaan pisteleen...
 
Tirlittan1968
Lääkärissä käynti ja Menopur pistokset alkavat perjantaina. Sitten ensiviikon tiistaina seuranta labra ja ensiviikon perjantaina seuranta lääkäri+ultra. Eli hoito etenee kovaa vauhtia. Synarela on kuulema vaikuttanut hyvin ja kaikki on alakerrassa niinkuin tässävaiheessa kuuluukin.
Punktioa en jännitä, viimeksi se tehtiin niin että kanyyliin laitettiin pelkkää Buranaa ja se oli ihan hyvä niin. En tuntenut muuta kuin sen puudutuspiikin ja pientä nipistelyä punktion aikana.
Tsemppiä kaikille uusille & piinailijoille!
 
Mä kävin sit aamusta vielä jossain verikokeissa tätä hoitoo varten. Vatsassa tuntuu siltä että kp1 on viimestään huomenna, niinkun pitäiskin. Torstaina sitten olis se eka piikki, ja siitä eteenpäin viitenä päivänä. Tiistaina mulla olis seurantaultra. Sit vissiin selviää se tarkka punktiopäivä. Ilmeisesti heti alkuviikosta. Voisko joku kertoa vielä et missä vaiheessa kp:tä on yleensä se punktio ja entäs siirto?? Entäs jos se osuis just viikonlopulle, olikos joku jarru?

Nyt tuntuu et tää lähti yhtäkkiä eteneen nopeesti, kun pääsee alkuun. On vähän ristiriitaset mietteet tästä just nyt :$
 
Kuten Iineksellä ja Tirlittanilla myös mulla on tunne että nyt kaikki lähtee eteneen ja hurjaa vauhtia. Tänään kävin naikkarilla ja puregon pistokset alkaa tänään annostuksella 150iu.. Näillä mennään maanantaille saakka jolloin on verikoe. Ja ens pe on lekuri jossa ultrataan ja katotaan mikä päivä sit viikolla 33 on punktio.

Jännittää tää koko homma ihan sikana. Ja meilläkin on vielä lähipiirissä ihmisiä, joiden mielestä "eihän se nyt niin kamalaa ole". Jotenkin on itelle tullut sellanen tunne että PITÄÄ olla reipas ja jaksaa ja olla toivomatta liikoja mutta kuitenkin toivoa sopivasti.

Ja jos totta puhutaan ni paremmin meni ton synarelan kanssa ku odotin. Mutta mä oon tosi väsy ja mulla särkee päätä. Ja mua jännittää ja mä toivon ihan hirveesti että tää onnistuu ja samalla pelkään sitä että ei onnistu. Saittekohan selvää mitä meinasin..?

Kai tää mulle saa olla ISO juttu??!! Vaikka se sitä ei muiden mielestä välttämättä oliskaan.
 
Mulla ihan samat tunnelmat kun sulla, napsuneiti. Toivon onnistumista mut pelkään et ei onnistu. Kai siihen epäonnistumiseenkin kannattais varautua, et ei tippuis niin korkeelta. Jotenkin kai vaan tähän on ladannut niin paljon toiveita niitten inssien jälkeen. Vaikka harvalla kai se ekasta heti tärppää. Pitäis olla niin hyvä tuuri, ja mulla sitä ei ole.

Siis onko kaikilla joku verikoe määrätty? Mulle ei puhuttu mitään, ainoastaan et torstaina alkaa piikit ja tiistaina ultrataan. Se lekuri laski et menkat alkais eilen tai tänään, ja vielä ainakaan ei ole alkanut, vaikka tuntemuksia onkin. Mitäs jos ne ei alakaan tänään? Mites piikitysten kanssa sitten käy?? Jaa mäkö stressaan kaikesta etukäteen...? :LOL:

Mun tuli eilen yhtäkkiä mieleeni, et mihin RouvaB on kadonnut? Vai onko mulla jotain mennyt ohi kun lomailin?
 
Mä koitan ottaa päivän/hoidon kerrallaan.. Eilen kaveri sai jo toisen lapsen sinä aikana kun mä oon vaan jumittanu tässä samassa suossa. Tulipahan toi uutinen jo nyt eikä pahimmassa piikityshelvetissä, kun LA oli vasta parin viikon päästä niin ei tarvi enää jännittää/pelätä.
Masentaahan se kun aattelee miten itelläkin nyt jo vois/pitäs olla jos kaikki ois menny ihan normaalisti ja kohtuullisessa ajassa :( hyvä jos ite nyt vihdoin, piiitkästä aikaa saan edes todellisen mahdollisuuden tulla raskaaks. Enhän mä tiedä onko siellä edes koko yritysaikana ollu mitään alkioita olemassakaan. En viitsi sille helposti raskaakstulevalle kaverille näitä enää puhuakaan sen tarkemmin, ei kai se tätä nyt mitenkään kovin ihmeellisenä tai isona juttuna pidä vaikka onnistuskin.
Eilen kun laitoin siteen roskiin niin tuli mieleen että täähän voi olla viimesin kerta pitkiin aikoihin kun joutuu verirättien kans pelaan.. ja heti saman tien koitti ajatella että no TUSKIN...eiköhän ne ihan samanlailla tuu vielä montakin kertaa ennenku mitään. :headwall:
 
Tänään tasan viikko takana ja toinen vielä edessä viralliseen testailuun :x
Kylläpä tämä viikkokin on tuntunut matelevan saati sitten tämä seuraava viikko, kääk!!!!! :headwall: Miten ihmeessä jaksan odotella.

Minäkin ikuinen skeptikko olen alkanut ihan ohi mennen vahtaamaan "oireita"!! Tänään on tuntunut olo hieman nuutuneelta/flunssaiselta. Viluttaa ja päätä särkee. Ei siis niinkään mukava olotila mutta muistan lukeneeni että voisivat olla oireita tärppäämiseen.

Voi ei minä vannoin tosi lujasti etten vahtaa oireitani koska aina ja ikuisesti ne ovat olleet mielikuvituksen tuotetta :/ Siispä tämä voi olla ihan hoitorumbasta johtuvaa väsymystä ja voipuneisuutta. Pakkohan se väsymys ja paineet on joskus tulla ulos kun olen monta viikkoa jaksanut pirteästi kuin peipponen vaikka käynnissä piikitykset, punktio jne....
Kunhan ei olisi possulenssua :kieh:

Siispä jatkan "rauhassa" kärvistelyä :p
 
Napsuneiti kyselit mun punktion toipumisesta. Munasoluja tuli 9, joista kolme hedelmöittyi kunnolla. Joten ei niin hirveän monta, mutta kuitenkin kahteen siirtoon. Nyt toivoisin että soluja tulisi vähän enemmän tai että ainakin alkioita tulisi muutama enemmän. Ja kai se on ihan realistinen toivekin kun nyt osalle tehdään ICSI. Punktiosta toipuminen vaan vei aikaa sen 1,5 viikkoa, oli pois töistä ja melkein koko ajan kotona. Pienikin touhuaminen, kuten vaikka tunnin kokkaus oli liikaa ja maha alkoi sattumaan vielä viikon jälkeen. Lääkärissä en käynyt näyttäytymässä kun hyvin pärjäilin kuitenkin kotona, kliniikan ohjeen mukaan join paljon ja söin Panadolia. Lääkärin todistuksessa luki alkava hyperstimulaatio, tiedä sitten ja onko sillä oikeastaan väliä.

Nyt olen varautunut samaan, voihan olla että pääsen helpommallakin, mutta itselle on helpompi varautua samaan ja sitten ehkä yllättyä positiivisesti. Enkä tämän kertomisella halua pelotella enempää ekakertalaisia, tämä on vaan minun kokemukseni, joka oli jo arvattavissa kun olen myös inssien jälkeen ollut sairaslomalla mahakipujen vuoksi.

Kuukautiset alkoivat muutama päivä sitten ja viiden päivän päästä eka ultra. Menispä aika nopeesti. Ärsyttää niin tuo jatkuva sumutus, vaikkei siitä sen kummempia oireita tulekaan, vaan vähän mahakipua, mutta jotenkin se vaan ärsyttää, tapahtuisi jo enemmän. Oletettavasti piikitys voisi alkaa viikon päästä, joten sumutusta tuleekin nyt kolme viikkoa. Huoh.

Kyllä mäkin olen ajatellut että mulle tämä hoito on iso juttu, vaikka jonkun mielestä se menee niin helposti ja melkein huomaamatta, lääkkeistä ei tule sivuvaikutuksia ja punktion jälkeen voi mennä vaikka suoraan kaupungille eikä pettymyskään niin suurelta tuntunut kun odotukset ei ollu suuria. Mutta mulle tämä on suuri juttu, montaa kertaa en aio tätä kaikkea tehdä ja saan suurennella tätä ihan miten vaan haluan. Tällä hetkellä keskityn eniten siihen että selviäisin hoidon kunnialla ja kaikki menisi suunnitelmien mukaan, saataisiin muutama alkio ja jotain siirrettävää. En edes jaksa tai halua ajatella onnistumista ja pettymystä, siihen tuntuu olevan vielä ikuisuus. Ja totta puhuen ei ole hirveän suurta luottoa onnistumiseen, siksi se tuntuu niin kaukaiselta.
 

Yhteistyössä