¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Mä luulen kans Iines, että se henkinen puoli noissa pistoksissa on paljo pahempaa kun mikään fyysinen kipu..että kaikilla myrkyillä sitä joutuu itteensä kyllästään sen takia mikä useimmille muille tulee ihan ittekseen... :(

Tänään kun otin suihkeeni niin tuntu ihan että toiseen sieraimeen meni pelkkään ilmaa! :eek: Mutta kyllä siellä pitäs vielä illan annokset olla siinä pullollisessa, ei kai se voi ainakaan kesken kaiken loppua että olis vähemmän annoksia mitä on ilmotettu.. mietin jo että oisinko varmuuden vuoks ottanu toisen suihkeen uudesta pullosta mutta en sitten kuitenkaan..ettei tuu mitään yliannostakaan. Mutta jos illalla tuntuu samalta niin varmaankin otan toiset vielä seuraavasta pullosta.. vai pitäskö uskoo että se riittää,..en tiä.
 
Tirlittan1968
Mulle lääkäri sanoi että ei sais ottaa toista annosta ettei tule otettua liikaa. Mulla alkoi eka pullo "tussahdella" niin vaihdoin suosiolla uuteen. Voihan niitä yhdistellä sitten jos tuntuu että alkavat loppua.
 
Joo, niin se kai on parempi ettei ottas liikaa, enempi se huolettaa ettei ois sit liian lamautettu.. tosin ajattelin silti säilöö jämiä vastaavia tilanteita varten, ei raaskis millään heittää kallista ainetta meneenkään :p kaipa tää kuuri sit kumminkin pitää tehonsa vaikka nyt aamusta ois menny toiseen vaan/osittain ilmaakin..
 
Moikka!!

Nyt on pojan synttärikakku syöty ja lenkilläkin käyty ;D. On se kivaa kun on joku syy vähän leipasta jotakin.

Mulla on kans joskus tuntunut siltä ettei oo suihketta mennyt tarpeeks ni oon kyl suihkassu uudelleen.. sama jos oon aivastanut heti perään ni sillonkin.

Onko teillä kellään tullut näistä lääkkeistä huono olo? Mulla on aamupäivän aina ihan oksettava olo ja päätä särkee jo heti ku silmät aukasen. Nice. Päänsärky menee onneks lääkkeelä ohi ja pahaolokin oikeestaan iltapäivään mennessä. Mut ei oo kivaa.. kyllä sen tietty kestää, ei siinä mitään ja aika pienillä oireilla oon muuten päässyt. ei oo vielä ainakaan masu yhtään arka. Vähän jännittää mikä on sit huomisen verikokeen tulos..

Tiedättekö muuten että jos eka ivf ei tuota tulosta eikä vaikka pakkaseen jää mitään ni joutuuko julkisella puolella odottaan taas sen 6kk ennenko pääsee 2 hoitoon?

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!!!
 
Täällä kans lievää päänsärkyä ja niveletkin välillä kipeenä..tosin tän aamunen jysäri saatto johtua eilisestä grillausillastakin ;) mutta oon tyytyväinen jos näin vähillä oirein pääsen.
Pelkään kans että jollei saa mitään pakkaseen niin TAAS menee monta kuukautta pelkästään odotellessa, just kun päässy vihdoin vauhtiin tässä hommassa!

(m) Nyt sieltä pullosta tuntu tulevan taas ihan kunnolla.. mut ompa ainakin siinä mielessä piikit "helpompia" että näkee/tietää varmasti että oikee annos on menny elimistöön!
 
heissan,

mulla on niistä puregonpiikeistä tullut pisaroita ennenko oon kerennyt ees pistään =(. Monta pisaraa mennyt siis "hukkaan", mut en oo siitä ressiä kehitellyt ku on sitä ainetta masuunkin mennyt.

Mut ressin kehitin siitä että mun miehen työkaverilla on sikaflunssa ja toinenkin on kotona flunssan takia. AAAAAAARRRRRRGGGGGGGHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hyvinhän tää hoito meni tähän saakka stressaamatta, mut nyt se sit iski. Mitä jos mies saakin sen taudin? Kelpaako sen siemenet kuitnekin ens viikolla? Saanko mä ees mennä naikkarille jos miehellä olis sika? Meniskö tää hoito ja rahat sit ihan hukkaan. Voi elämä, mä en kyllä sitä kestäis..

pitänee vähän kysellä hoitajalta tänään ku se soittelee niitä verikokeiden tuloksia ja sitä että millä puregon annoksella mennään nyt sit perjantaille saakka. Mut siis oikeesti, VOI kettu!!!!!! Pelotta aika paljon että mies tai minä nyt saadaan se influenssa. Onneks ei ollut miehen lähin työkaveri mut kaik lounastauot ja kaffetauot on viime viikolla yhessä pienessä tilassa kuitenkin viettäneet.

Anteeksi omanapaisuus!!!
 
napsuneiti En usko että se mitään haittaa vaikka muutama pisara karkaiskin, kaipa niissä annoksissa se on huomioitukin, että kuitenkin tehoo :)
Ei kai se sikainfluenssa siittiöihin ainakaan kovin radikaalisti vaikuta..? Eihän se sentään sikotauti oo :p sun miehen täytyy nyt pysytellä kaukana niistä kavereista ja istua pöydän äärimmäisessä laidassa!

Mulla oli tänään menopurin opettelu polilla ja sano ettei se niin tarkkaa oo vaikka pikku pisara jäiskin pohjalle, kunhan yrittää imee mahdollisimman tyhjäks. Ihmeen hyvin siis meni multa se harjottelu eikä edes kädet tärissy.. no, saa nähdä unohtuuko puolet ylihuomiseen mennessä kun ne pitäs alottaa. Paljo vaikeempaa oli niiden aineiden sekottelu ym. valmistelu kun ite pistos, sitä tuskin huomas.
Muutenkin ultrassa kaikki ok ja synarela tehonnu, huh.. eikä muutenkaan mitään uusia "kivoja" uutisia endon rehotuksen suhteen. Tyroxiinin sain luvan nostaa nyt 75mcg/pvä, ja ihmetteli kyllä sitä arvon nousua annoksen nostosta :|
Ukkelikin laitto viestiä heti käynnin jälkeen ja kysy miten meni :heart: ihanaa että muisti ja että on edes jotenkin henkisestikin mukana tässä, joskus se ei kommentoi mun hoitojuttuja ja niihin liittyviä huolia oikein mitenkään.
 
Onnea huomiselle Risis, muakaan ei se pistäminen juuri ressaa. Eihän se pienenpieni neula paljoo satu.. Jos vähänkin neulan kärkee kolauttaa ni sit kyl ku tylsyy niin pienestä se neula. Menopur on sellasta mitä pitää sekotella vai? Puregon on helppo ku on valmiina ampullissa. Sitä pregnyliä en oo tähänkään mennes ite pistänyt ku pitää leikkiä niiden kuiva-aineiden ja ampullien jne kanssa. Kaveri on kätilö ja se on sen aina mun kankkuun iskenyt. Lupas iskee nytkin =))

Joo, onneks ne kaks tyyppiä on nyt kotona sairastamassa, mut viimeks pe ovat vieretysten istuneet.. voi elämän kevät. Sitä tautiahan tartuttaa jo enneko on ite ees kipeenä, näin oon käsittänyt. En uskokkaan että se vaikuttaa siittiöihin sinällään, mut aattelin että jos ne ei naikkarille huoli miestä, eikä sit muakaan jos se tai minä oltais kipeenä.
 
(m) Kiitos napsukka :heart: onnee tässä touhussa kyllä tarvitaan!

Niin, joo... mut en kyllä usko että hoitoo voitas sen takia peruakaan vaikka tulis influenssaa.. toivottavasti ei! On nää kuitenkin sen verran työläitä hommia.

Juu, tosiaan ensin pitää imee sekotusvesi yhdestä ampullista ja ruiskuttaa se jauheampullin joukkoon.. kun liuennu sekaan niin taas imee ne nesteet sieltä ja sekottaa toiseen jauheampulliin (menee kaks 75 annosta) sitten imee taas ne sieltä, vaihtaa ohuempi neula, kopistella pois ilmakuplat ja sitä rataa! =) Kuulostaa varmaan monimutkasemmalta kun lopulta on..
Meinas mullekin eka laittaa puregonia mutta halusin ite kokeilla nyt ensin tätä tavaraa.
 
Ei peruta hoitoa!!! Jeee!!! Hoitaja soitti ja sano että siinä tapauksessa vaan jos mulla on joku 40 astetta kuumetta ni tarkastellaan tilannetta uudelleen. eli ei tartte stressata!!! Ihanaa!!!

Verikokeen mukaan ei arvo ollut tänään riittävä joten nyt nostetaan annos 200iu/pv sinne perjantaille saakka. Saa nähdä venyyko punktioajankohtakin sitten keskiviikolle vai ehtiikö noi munikset nyt sitten kasvaa... Ja nyt kun jo oksettaa päivittäin tolla 150 annoksella ni varmaan laatta lentää loppuviikosta. Mut kyl sen kestää ku tietää mitä varten.

kuulostaa toi Risis kyl hankalammalta ku puregonin kanssa. Mut tietty mihin tottuu..
Ja unohdin aiemmin kommentoida että hyvä kun mieskin huomasi kysellä kuulumisia!!!

Mitenkäs Katriinan testaus.. jaksatko ootella keskiviikolle saakka?
 
Menkat alkoivat tänään :headwall: :'( :'(

Testasin myös ihan varmuuden vuoksi vaikka turhaa olikin. Soitin samantien klinikalle tuloksen. Pyysin myös kaikista papereistani yksityiseltä kopiot että voin viedä ne sitten julkiselle puolelle mukanani kun menemme parin kuukauden päästä suunnittelukäynnille. Seuraava hoito tehdään marraskuun alussa.

Lauantaina aloin jo epäilemään pahinta kun mulla alkoivat selkeät PMS oireet. Joka kuukausinen kiusa pari päivää ennen menkkoja, karseen paha mieli ja seinät kaatuu päälle. Olin siis jo lauantaina varma että menkat ne sieltä pärähtää :ashamed:

Nyt kyllä ottaa niin päähän kun ottaa voi, meillä kun ei jäänyt mitään pakastimeen jotta hoidot edes jatkuisivat passeila. Miten ihmeessä tästä suosta taas noustaan :snotty:

Jos yrittää jotain hyvää tästä rumbasta löytää niin hoito ei ollut mielestäni lainkaan paha joten mielelläni lähtisin vaikka heti uusinta kierrokselle mutta marraskuussa vasta sitten jatkuu. Hyvät fiilikset jäivät hoidoista vain tärppi puuttui!!! Toisaalta koko kesä meni piikityksien tiimellyksessä joten jospa nyt vähän vihdoin ottaisi kesäaikaan irtiottoa hoitorumbasta......
Voimat on kyllä ihan loppu!!!!! :/

Nyt pitää antaa itselle aikaa toipua tästä takaiskusta. Harmittaa ihan vietävästi..... :'(

Onnea kaikille hoitoihin!!!! Käyn kyllä lukemassa teidän uutisianne mutta luultavasti seuraava minun palstani taitaa olla tuo syksyn 09 IVF....
 
Huh, ekasta työpäivästä selvitty. Ihan ekaks Katriinalle jaksamisia.

Risis, mä kanssa insseissä taiteilin ton menopurin kanssa. Kyllä se siitä lähtee luistaan, kun ottaa rauhassa sen sekotusvaiheen. Tsemppiä sekotteluihin!

Mun tuli tänään töissä yhtäkkiä mieleeni, et kannattaakohan sinne ultraan edes mennä huomenna, kun pistäminen alkoi sen kaks päivää myöhässä. Et näkyykökään siellä vielä mitään, kun huomenna olis vasta kolme piikkiä pistetty. Noh, eikun soittamaan, ja juu, turha olis ollut huomenna vielä mennä. Olis joutunut sit jokatapauksessa loppuviikosta uusiks. Sain sitten uuden ajan torstaille. Sillon on viis piikkiä pistettynä, ja nähdään jo mitä siellä tapahtuu. Tänään jo alavatsa kumman tuntunen, vaikka vasta 2 piikkiä takana. Mitähän se on sen viiden jälkeen :$
 
Katriina :hug: :( ..jaksamista kuitenkin ja onnea uudelle kierrokselle!!

Iines Hyvä että homma selkis!
Eiköhän tää tästä lähde sujuun, ei ainakaan enää hirvitä niin paljo kun ennen, kun sai harjottelussa esimakua.
 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

fifiris....................Fertinova......ivf................elokuu
Sarma....................VL..............pas..............elokuu
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)............vko33
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?
Patrik81.............Felicitas.........ivf, testivko28: ?

Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Rouva B.................VL.............ivf(p), km
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf
Katriina77........Ovumia..........ivf(l)


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.

 
Krokodiili
Jatkuvasti edelleen luen kuulumisianne ja jännitän puolestanne. En helposti ole kotiutunut mihinkään odottajien ketjuun tuolla toisella puolella... Olen tässä maannut ja oksentanut kolme ja puoli viikkoa 24 h, joten miettikää vielä haluatteko te tätä (raskautta) todella... :kieh: Sori, tottakai haluatte ;) ja niin minäkin. (Mutta käsittämättömän koville ottaa.)
 
katriinalle hurjasti haleja :hug: :hug: !! Tosi kurjaa!!!! Mutta onneksi kuitenkin pääsette vielä tänä vuonna yrittämään uudelleen, etkä kokenut hoitoa liian raskaana. Eikös ne todennäköisyydetkin kasva uuteen hoitoon taas? Voin vaan kuvitella miten kurjalta susta tuntuu ja pelkään että itelläkin edessä 3vkon päästä tuo sama.

Krokodiilille tsemppiä pahanolon kanssa.. yöks. ootko sä joutunut tippaan tai saanut mitään lääkettä tohon pahoinvointiin? Toivottavasti alkaa kohta jo helpottamaan!

(.) täällä pistetty nyt 200iu puregonia. Alkaa jo jännitys punktiota kohtaan kasvamaan entisestään ja koko hoidon onnistumisenkin. JÄNNÄÄ!!!!!!!
 
Krokodiili
napsuneiti! Sulla on jännä vaihe tosiaan :) Hyvin se menee.

Tippaan en ole joutunut, sillä ruokaa pysyy myös sisällä (kun syö koko ajan jotakin). Pahoinvointilääkitys mulla on, mutta oksennan siitä huolimatta jatkuvasti :x
 
Täällä kanssa tuli pari tuntia sitten pistettyä kolmas satsi. Nyt alkaa tosissaan jo tuntuun kunnon nippailuja, mä en tajua mitä tää voi olla vielä kahden piikin päästä. Koska sä aloit napsuneiti pistään sitä puregonia? Ja onko sulla alavatsassa tuntemuksia? Mulla vielä se reilu annostus, ja siltä kyllä tuntuu :kieh: Mua myöskin alkaa enenevässä määrin jännittää se ens viikko.
 
Iines mä aloin pisteleen kp5 ja se oli viime viikon ke eli tänään on sitten kp11, ja sinne torstai-illalle saakka mun annos on nyt sen 200iu. Toivon että annoksen nosto auttaa nyt sitten muniksia kasvamaan. Olis kurjaa jos punktioitavaa olis vaan muutama, kuitenkin kun niin moni asia voi vielä mennä pieleen.. kääks.

Mulla on vähän alkanut massu tuntumaan turvonneelta, mut aika vähän. Mut sellanen jännä juttu on ettei tartte syödä juuri mitään ni tuntuu että on ihan hullun täysi. Ja niin hassua kun se onkin ni mulla on tän hoidon aikana paino PUDONNUT 2kg.. ei oikein maita ruoka ja on vähän sellanen öklö olo koko ajan.

Krokodiili aika hurjalta kuulostaa toi sun pahoinvointi =(. Onko sulla mitkä viikot nyt? Ei voi kun toivotella jaksamista!! En voi ees kuvitella miten karmeeta toi on..
 
Katariinalle :hug: , se tuntuu rankalta, mutta välillä on hyvä levähtää. Näin mä ainaskin ajattelin, kun meillä meni pieleen.
Krokodiili koeta kestää, se on kaikki sen vaivan arvosta!!! Paljon hyvää tekevää energiaa sulle lähetän!
 
hmmm.. en tiedä mitä mä sekoilen vai sekoileeko kone. Äsken kirjoitin pitkän sepustuksen joka karkas itsestään ja vielä näin sen mun jutun tossa joukon jatkona, mutta nyt sitä ei yhtäkkiä enää näykkään.. Ehkä nää hormonit pistää mun pään vaan niin sekasin. :LOL:
No laitetaan uudestaan..

Katriina, oon tosi pahoillani!! :hug: Onneksi koit itse hoidot kuitenkin melko helppoina, ettei niitä tarvii enää jännittää. Menettekö siis julkiselle jatkoon?

Iines, mullakin on ollut jo turvonut olo ja jo parin piikin jälkeen alkoi nippailut! Nyt oon pistänyt kuusi päivää puregonia (150) ja kaksi päivää orgalutraa. Eilen ultrassa näkyi 17 munista, joidon koko oli tosi vaihteleva 6 - 12 mm. Onkohan se huono juttu että oli niin eri kokoisia? Perjantaina uusi ultra ja todennäköisesti sit maanantaina punktio. Kyllä jännittää!!!!!

Ootteko muuten ottanut saikkua jollain tekosyyllä vai kertonut töissä tilanteesta?
 
Fifiris mulla oli nollaultra sillon ku alotin piikit, nyt ma oli verikoe ja eka ultra on nyt sitten vasta perjantaina. Sillon näkee paljonko siellä kasvaa ja minkä kokosia. Puregon annos tosin oli alakanttiin kun ei ollut hormonitaso tarpeeks noussut, ja eilisestä nostettiin annos 150iu:sta 200.

Mä oon töissä kertonut tilanteen, en muuten oikein pystyis loikkiin lääkäriin ja oleen saikulla. Ens viikon meinasin olla kokonaan kotona, oli punktio sit mihin aikaan vaan. On vielä saldoja ja lomapäiviä ja olokin on sen verran öklö välillä. Ja ei siitäkään niin, mut ei vaan pysy ajatukset kasassa...
 
Mulla on nyt mennyt neljä piikkiä gonalia 300iu annoksella. Torstaina vasta ultra viiden piikin jälkeen. Saas nähdä mitä siellä on, toivottavasti sopiva määrä sopivan kokosta. Mielenkiintosta kyllä kuulla.

Fifiris mä en ole töissä kertonut tästä, ei ole kertakaikkiaan mahdollista. Mä tosin oon käynyt aika usein ennen näitäkin lääkärissä sairauteni takia, eli sitä mun lääkärissä ramppaamista ei katsota kieroon. Siitä ens viikon punktiosta ajattelin sanoa, että joudun yhteen toimenpiteeseen. Sitä en sit tiedä, et tuleeko siitä sairauslomaa ja jos niin minkä verran? Jos joku tietäis kertoa??? Niin mullahan poistettiin loppuvuodesta myooma, ja silllonkin tieto siitä tuli ihan parin päivän varotusajalla, ja sillonkin totesin vaan meneväni toimenpiteeseen, ja soittelevani kun tiedän sairausloman pituuden.
 

Yhteistyössä