¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Joo, hyvinpä alkaa meikäläisen hoidot. Ne menkat ei sitten oo alkanut! Siis lääkärin mukaan ne piti alkaa eilen tai tänään, ja pistäminen piti alkaa sit huomenna.

Onkos kellään mitään hyviä ehdotuksia mitäs nyt teen??? Klinikka on vielä tän viikon kiinni, eli sinnekään ei voi soittaa ja kysyä.

Miks mikään ei voi mennä niinku pitäis :headwall: :headwall: :headwall:
 
Tervehdys!
Saanko liittyä seuraanne jutskaamaan? Meillä alkaa nyt ensimmäiset ivf-hoidot ja aika paljon pyörii ajatuksia päässä.. Lapsettomuutta takana kohta 2 vuotta, 3 varhaista keskenmenoa tuli yrityksen alkuvaiheessa mutta nyt vikasta tärpistäkin on jo kulunut vuosi. Mulla on ollut FSH-arvo korkealla (10 ja 8,5) eli se on varmaan syy lapsettomuuteen.

Keväällä tehtiin 3 inssiä ja nyt sitten otetaan järeämmät aseet käyttöön.. (Ollaan Fertinovassa hoidossa.) Huomenna aloitan puregon pistokset 150 satsilla. Pistokset ei juurikaan jännitä mutta se punktio tietysti pelottaa, sekä munis-saalis.. Mun huonon fsh-arvon takia pelkään että saalis tulee olemaan surkea.. :(

 
[/url]
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT [/url]




nm.....hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, vko(t)

fifiris....................Fertinova......ivf................elokuu
Sarma....................VL..............pas..............elokuu
Tirlittan1968..........VL............2.ivf(p)............vko33
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Iines-74..................................ivf...............vko33
sooda....................................2.ivf.............vko34
Ronja80................VL.............3.icsi (l)........vko34
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
aitiliini83...............VL..............2.icsi...........vko34
Duffy.....................VL..............icsi (l).........elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas......elo-syyskuu
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Sartsa00.................................icsi?
Patrik81.............Felicitas.........ivf, testivko28: ?

Testaajat, pvm


Katriina77........Ovumia............ivf(l).............. 5.8.



Myöhemmin onnistuvat :hug:

MarNei75...............VL
Rouva B.................VL.............ivf(p), km
Tuulia-76..............................3.ivf (p), ei siirtoa
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf
Positive.................VL.............ivf


ODOTTAJAT :wave:

Nuppu76..............................2.ivf(l)............10.6.
sarina13.....Tays..1.ivf tuores. km/pas.......16.6.
Tatyana..............SatKS/Tays...ivf(p)...........22.6.
Krokodiili................................ivf.................29.6.
furutemami..........................icsi/2.pas.........1.7.
Annie77................VL............2.ivf/icsi (p)....15.7.

 
Iines, onko mitään varanumeroo mistä vois kysyä? Mulle annettiin naistenpolin numero.. oon ymmärtäny niin että vuodon pitäs tulla ja kierron vaihtua että voi alkaa pistään. Voisko mistään muusta olla kyse kun jännityksestä johtuvasta viipymisestä..? ;)

fifiris lisätty listalle! :wave:
 
risis joo ei tosiaan voi olla mistään muusta kyse. Ei oo viiteen vuoteen tärpännyt, niin ei TAKUULLA nytkään, varsinkin kun vielä oli ne e-pilleritkin :LOL: Kaikki oireet on kyllä jo ollut pari päivää, tänään varsinkin alavatsaa juilinut kunnolla.

On tääkin melkomoista, en muista koska olisin näin innolla odotellut menkkoja alkavaks :kieh:

Ai sun käskettiin soittaa sinne!?
 
Iines Ai niin, sulla oli ne pilsutkin..oiskohan nekin pettäny :LOL: odottelin mäkin kyllä kovasti tätä edeltäviä menkkoja, sen endon kuivatuskuurin jälkeen. Eipä sitä muistanukaan että niistä vois tosiaan jotenkin riemuitakin..!
Etkös säkin ollu Tampereen alueelta? Varmaan säkin voit soittaa ja kysyä sieltä vaikket taysissa oiskaan ollu hoidossa :)
 
Heippa Hei! :wave:

Täällä ollaan, ainakin Iines oli kaipaillut. :D
Ei oo ollu asiaa kun oon luomuillut tän välikierron keskenmenon vuoksi... ja tietty piti siitä hyperistäkin palautua.

Mutta eilen kävin VL:llä ja munasarjat eivät ole palautuneet, ovat yhä semmoset appelsiinin kokoiset. Oli niin raju se hyperi.
Mutta ensi kierrossa siis lähetään PAS tekemään tännekin.
Nyt odotellaan kuukautisia ja kp2 pitäisi aloittaa estrogeeni. JEE, ei siis piikkejä PASsissa.

Odottelen kuukautisia noin viikon päästä saapuvaki... jos hyvin käy. Yleensä kierrot ovat kohtuulliset, kun on edellisessä kierrossa ollut hormonihoito.

SARMA sai nyt varaslähdön, tuun perässä, mut elokuussa saamme molemmat huurunenän massuun.

Risiksellä on jo kova tohina päällä. Mulla meni sumut ihan mi9ten sattuu ja tulos oli silti hyvä. Väluillä tuntu ettei sumua tullu kunnolla, joten otinki sit 4 annosta. Eikä millään nähtävästi ole mitään väliä. :ashamed:

IInes: Tuo raskautuminen nyt olisi totisesti ihme jos joku! :D Tää täti on vaan niin pahansisunen. Tulee aina kun ei kutsuta ja sit jos kerrankin odottamalla odottaa niin tahallansa viivyttelee!

fifiris: Tervetuloa joukkoon,toivottavasti et joudu sinä tämän pinon konkariksi vaan eka IVF tärppäisi!

Voikaa hyvin naiset! :heart:

-Bee
 
Tervehdys vaan Rouva B :wave:

On täälläkin pahansisunen täti, ja nyt se vaan on päättänyt v****lla koko rahalla. Kai mun pitää johonkin alkaa soitteleen, kun tuli yöllä mieleeni et jospa se kysta kummittelee siellä vielä, ja se tekee tän. Et uskaltaisko edes alkaa pisteleen. On tää niin h***tin vaikeeta taas! :headwall:
 
Täällä suunnittelukäynti takana ja piikitystäkin opeteltiin....... ei ollu nii hirveetä kuvittelin....ku kation sitä piikkikynää ni en meinannut millään pistää sitä mut sit ku pistin ni ei tuntunut missään. Puregonia alan pistää 125 yksikkö kp3 , sama kun ekassa icsi:ssä paitsi et sillon alotettiin jo kp2 ja tulikin lievää hyperiä joten sen taki tollee......mut nyt vaan pelottaa et toi ois liian pieni annos.....kuitenkin 5 vuotta tullut ikää lisää ja painoakin kiitettävästi......
 
Iines, kyllä mäkin soittaisin johonkin polille ja kysyisin.. on se vaan ihme ettei ne nyt ala ne menkat. Olis kyllä todellinen ihmeiden ihme jos nyt olisi tärpännyt. Mut eihän sitä koskaan tietty tiiä =).

Aitiliini, mä kans alotin eilen piikit. Mulla annostus on 150 yksikköä ja alotus oli kp5. Maanantaina on sit labra missä katotaan miten on piikit vaikuttaneet..

Rouva B:lle tsemppiä passiin!! Ja tietty hyperistä toipumiseen! Millanen olo sulla on nyt? Onko masu vielä kipee?

Mä kävin eilen vattupuskassa, ja kivan saaliinkin taas sain. Oli ihanaa olla siellä kärpästen, paarmojen ja hyttysten keskellä. Mut löydettiin anopin kans NIIN upee puska että kyllä kannattikin olla. Nyt on talveks vattuja pakkasessa yllin kyllin ja vielä varmaan tulee lisääkin haettua =). Hyvää terapiaa se metässä tarpominen ja marjastaminen. En oo ennen oikeen siitä innostunutkaan.
 
Ihan ekaks kerrottava, et pientä tuhrua ilmassa. Vuoto alkaa toivottavasti viim huomenna. Sain yhden hoitajan kiinni, ja se anto ohjeeks et pistään alan lauantaina. Et tää viivytys ei haittaa, se olis haitannut jos oliskin ollut aikasemmassa. Päästään siis sittenkin tositoimiin. Tai ehtiihän tässä tuleen vielä muitakin vastustuksia... Tää on hermoja raastavaa, ennenkun päästään edes alkuun!
 
Iines: No tuopa hyvä uutinen! Se varmaan se täti säikähti kun uhkasit jo soitella asiasta. :D

Napsuneiti: Mieki sain tänään vattuja. Ovat kuulema suurensuuria tänä vuonna! Ja herneitä' kävin eilen itse pellolta mooonta litraa. Ei ole masu enää kipeä, onneksi! Sielläe i enää ollu nestettä, ainoastaan munikset vielä suuret. sekään ei enää näy ulospäin. Mulla on lautavatsa taas, eli toivuttu ollaan siltä osin. :whistle:

-Bee
 
Sarma
Kiva kuulla B sinustakin taas!

Mulla on varmaan parin viikon päästä se siirto jos ne huurut sieltä vaan selviytyy elossa.. Ens viikolla ultra. Odotukset ei ole kovin korkealla, en oikeen jaksa uskoa, että saisin joskus seota plussaonnesta..

On tää niin väärin. Eräs nainen työpaikalla itkee sitä kun hän saa pojan kun hän olisi halunnut tytön kun on niin monta poikaa jo.. Tasan ei mene onnen lahjat. Vai miten se sanonta nyt menikään..

Onneks kohta alkaa KESÄLOMA!! B)
 
Sarma: voi olla et mullakin pieni haikea itku tulis jos seuraavakin olis tyttö kun 2 tyttöä ennestään...mut ei sen takia ettennkö tyttöä haluisi....vaan poika kovasti toiveissa ja varmaan yritän sitä poikaa sit koko loppu elämän ja sit varmaa se tuliskin joskus 10. lapsen jälkeen
:LOL:
no ei nyt......tää raskautuminen ei oo niin helppoa mulle kuin joillekkin niin ei tässä paljon uskalla toivoa :/
 
Täällä sitä edelleen odotellaan testi päivää :p Kovasti jännittää tai oikeastaan ihan mielettömästi. Tämä on ihan älyttömän suuri juttu meille!!!!!! Tähän mennessä en ole jännittänyt enempää kuin omana hääpäivänä.

Haluan vielä korostaa että vaikka hoidot menivätkin meidän kohdalla todella helposti ja kivuttomasti niin tähän on satsattu koko elämä ja tämä on suurin asia mitä olemme yhdessä kohdanneet. Odotukset ovat todella korkealla ja pettymys tulee olemaan ensi viikolla sydäntä särkevää mikäli se negatiivinen sieltä testiin pärähtää kuten uumoilen. Vaikka hoidot ovat helpompia ei se tee meidän epäonnistumisen tuskasta yhtään helpompaa.....

Olemme tosin valmiita käymään hoitoja useita läpi jos ja kun tämä hoito menee mönkään. Hoidosta jäi hyvä mieli joten en luonnollisesti jännitä asiaa enää niin kuin viimeksi mutta olen aivan sataprosenttisen varma että vaikka hoidot olisivat ollet vaikeampia ja kivuliaampia niin en voisi kuvitellakkaan jättäväni hoitoja kesken tai tähän mikäli en onnistuisi tästä kerrasta. Kertakaikkiaan mikään ei pystyisi tulemaan esteeksi.
Kyllä se oman nyytin saaminen vaan on se suurin haave tässä elämässä!!!!! =)

Tällä hetkellä ei ole juuri tuntemuksia mahdotonta iltaviluttamista lukuunottamatta. Saas nähdä miten tytön käy :|
 
Kiitos risis nimen lisäämisetä listaan! :)

Napsuneiti, mulla on sama annostus, alotin piikitykset eilen ja mulla myös maanantaina eka ultra.. Jännittää vähän mikä on vaste.. Mulla tuli aika paljon muniksiä inssissä jo 50 yksikön satsilla joten pelkään vähän hyperiä.

Lisäjännitystä tulee kun mun miehellä on työmatka tulossa joka voi olla mahd. just samaan aikaan kun punktio!! :( Klinikalla oli kuitenkin sitä mieltä että hoidot voidaan kuitenkin tehdä... Mites teillä joille on jo ivf tehty - minä kp:na on ollut punktio? Mies on paikalla kp 12-15.. prkl kun ei jo muutenkin olisi tarpeeksi jännitettävää..

Katriina peukkuja!!! Viluttelu on oikein lupaava oire.. mulla se on ollut ensimmäinen merkki raskaudesta! :) Toivotaan parasta!
 
Fifiris mulla ei insseissä sillä 50yksiköllä tullut kun 1 ja toisessa 2kpl muniksia. Joten en sitä hyperiä niin pelkää.

Voiko oikeesti alkaa jo tässä vaiheessa nipisteleen alamasua? Vasta 2krt oon pistänyt..
Muistaako joku oliko se onnistumisprosentti ekassa ivf:ssä sen 30%? Vähänkö olis Ihanata kuulua sen 30% joukkoon =)

Katriinalle hurjasti peukkuja!!! Meinaatko ootella viralliseen päivään? Onko sulla kotitestaus vai meetkö verikokeeseen? Voin vaan kuvitella mitä piinaa ja itsensä tutkimista toi piinailu on. Mulla se oli jo inssissä sitä ja saa nähdä miten suureksi nyt kasvaa kun kuitenkin odotukset on mullakin pilvissä tän hoidon suhteen.
 
Tirlittan1968
Katriinalle paljon peukkuja multakin ja muillekin tässä pinossa oleville. Mulla alkoi Menopurin pistelu tänään annoksella 225iu, vielä on ihan kevyt olo mutta ensiviikolla alkaa varmaan taas eturepussa tuntumaan raskaalta.
Onneksi hoito on jo tässävaiheessa, on ollut aika rankka kesä kaiken kaikkiaan kun kaksi hoitoyritystä tulee lyhyellä aikavälillä. Toivottavasti nyt tärppäisi, komatta hoitoa me emme enään tee vaan lyömme sitten hanskat tiskiin.
 
Kiitokset tsemppaajille :wave:
Onnea piikityksiin ja punktioon napsuneiti ja Tirlittan. Tuo oli pari viikkoa sitten jännää aikaa ja toisaalta myös ihanan helpottavaa kun hoidot vihdoin taas jatkuivat... Piikityksestä tuli ihan kiva ilta ja aamurutiini varsinkin kun huomas että ne piikit pikkuhiljaa vähenivät. Kun tarpeeksi monena päivänä on pistänyt niin ei enää muistanut mihin kohtaan olin jo laittanut kun ei sais laittaa joka kertaa samaan paikkaan. Silloin tajus että onpas niitä jo monta tullut laitettua... varsinainen neulatyynyfiilis :LOL:

No joo, nyt sitä sitten piinaillaan jo loppusuoralla. Ens viikon keskiviikkona olis virallinen testipäivä. Tuskin ihan siihen jaksan odottaa mutta yritän sinnitellä tän viikonlopun yli.
Kaikissa kolmessa inseminaatiossa olin testaamassa jo pp9 vaikka tiesin ettei vältsisti näytä vielä oikein muta kyllä ne negana pysyivät aina loppuun asti.
Nyt vois jo ehkä tulos jo näkyä mutta en halua viel testata kun pelkään sitä negaa. Haluan pysyä jännityksessä/toivossa vielä ainaskin maanantaihin mikäli nyt ne menkat ei sitten suvaitse saapua jo ennen sitä :'(

Mulla on ihan kotitestaus ja ilmoitan sitten keskiviikkona tuloksen klinikalle. Sitten mietitään jatkoa mut en jaksa viel ajatella niin pitkälle... Tää on ollu jotenkin toisaalta niin ihanaa aikaa. Onhan se alkio ainakin elävänä laitettu kyytiin. En halua luopua tunteesta vielä. Toisaalta tämä on jo nyt enemmän kun olen koskaan ennen tuntenut. Olen sentään hetken ollut hedelmöittynyt :snotty:

En siis vielä luovuta muta olen realisti :)
 
Mä uskalsin nyt illalla vihdoin hakea ne gonalit apteekista, kun näyttää siltä et huomenna päästään pisteleen. Olipahan taas käynti. Ihme häröilyä siellä apteekissa. Mulla alkaa siis huomenna, 300iu annoksella. Se lääkäri meinas, et otetaan vähän reilummalla annoksella. Saas nähdä mitä se sit ollenkaan tekee..

On edelleen vähän ristiriitaset tunnelmat. Toisaalta tätä on odotettu koko kesä et päästäis tositoimiin, mut toisaalta kauhistuttaa et nyt se sitten tosiaan alkaa. Kaippa se vaan on sitä et jännittää kuinka kaikki sujuu.

Mulla loppuu lomat, ja maanantaina sit töihin taas. Hieno ajoitus, mitähän ne siellä tuumaa kun tää häipyy heti tiistaina ja varmaan vielä loppuviikostakin. Ja sit seuraavalla viikolla on se punktio, eli pois jonkun päivän... Syytä en tosiaan kerro.
 
Iinekselle tsemppiä ekoihin pistoksiin!! Pistätkö aamulla vai illalla?

onkohan toi Gonal kuinkakin erilainen puregoniin verrattuna? Jos suunnilleen samaa ni aika iso ero on meillä alotusannostuksissa, mulla kun on vaan 150iu/pvä. Mut mulla ei ookkaan ultraa kyllä kun vasta pe. Nyt on vasta verikoe maanantaina ja tod. näks yks ja ainoo ultra sitten perjantaina. Samalla määritellään koska se punktio on.

Mä oon väkäillyt tänään vadelmapiirakkaa ja meksikolaistan voikkarikakkua. Nams. Me juhlitaan huomenna KOIRAN 3v synttäreitä =). Hehee.. se on meitin "lapsi", ni pitäähän sitä juhlistaa!
 
napsuneiti mun käskettiin pistää illalla klo 21. Toivottavasti ohjeet muistuu mieleen, kun siitä on jo reilu kuukausi aikaa kun sain sitä opastusta. Siis ne sen kynän esivalmistelut ennen ekaa pistoa. Mulla ei ole mitään tietoa puregonin ja gonalin eroista. Se lääkäri tosiaan sanoikin et otetaan heti vähän reippaampi aloitus. Mulla taas ei ole ollenkaan verikoetta, se ultra vaan. Ja eilinen hoitsu sano et voidaan ultrata vielä loppuviikostakin.

Meillä muuten on tänään koiran synttärit!!! Tosin sille tuli 13 v. Juhlitaan ihan "perhepiirissä", eli omalla porukalla (=minä, mies ja toinen koira). Vähän normaalia parempia herkkuja sille annetaan :)
 
IVF on iso juttu, ehkä se ei tunnu niille isolta jotka ei ole olleet näissä hoitorumbissa mukana, mutta kyllä se ainakin minua on verottanut. Aina toivoo, ettei tartteis mitään hoitoja vaan tulisi normaalisti raskaaksi, vaikka meilla yksi tuulimunaraskaus on takanakin ja viisi vuotta yrittämistä, ei ole vain onnistunut.
Seuraavaksi uskoo, että inseminaatiossa tärppää ja kun kolmen kerran jälkeen sekään ei onnistu eikä eka IVF, alkaa pikkuhiljaa kummittelee, että tapahtuuko se ikinä? Kuinka kauan tätä jaksaa käydä läpi?
Itselleni olen asettanut rajan, kolmen IVF yrittämisen jälkeen se loppuu, ja toivottavasti ennen sitä raskaus onnistuisi.
Ines-74 niistä verikokeista, mä kysyin samaa, mutta se kuulemma riippuu ultrasta, onko sulla paljon munarakkuloita kasvamassa vai vain vähän, jolloin hormonimäärityksiä voidaan katsoa myös verikokein.
Katariina-77 onnea sulle testaukseen

:flower:

10.8. sain lääkäriajan tokaan IVF hoidon suunnittelua varten, ehkä kaksi viikkoa siitä alkion istutus...!
 
Pistelyt meni illalla ihan hyvin. Istuttiin keittiössä miehen kanssa ja luettiin ohjeita. Sit yhdessä valmisteltiin kynä käyttöön. Ite kuitenkin hoidin pistämisen. Musta se tekee sairaan kipeetä jos joku toinen pistää, paljon helpompi hoitaa ite homma. Pistäminen itse ei sattunut, mut sen jälkeen sit nipisteli. Lähinnä se oli kova paikka henkisesti. Että kaikenlaisia aineita sitä itteensä joutuu laittaan. Totesin, että pakkausselostetta ei tosiaan kannata kovin tarkoin lukea. Tieto lisää tuskaa. No, siitä tuskasta kuitenkin selvittiin kun rynnättiin saunaan siiderin kera.

Sunnuntain jatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä