¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Tirlittan1968
Meillä siirto huomen aamulla jos on enään mitään siirrettävää. 14 punktioidusta on enään hengissä 1kpl eikä sitä kannata tänään vielä siirtää. Toivotaan että kestää huomiseen :(
 
heisan kaikille....
minä täällä odotan ensi viikon suunnittelu käyntiä väestöliittöön ja toivon että päästäis nopeean tositoimiin

Tirlittan1968 : Yritä ajatella positiivisesti että tuli edes se yks ja pidetään tosiaan peukkuja että selviäis.....kamalaa piinaa varmasti...yritä jaksella! :hug:
 
Saara10 kiitos kun laitoit minutkin tuohon listaan ja kiitokset myos tarrasukista ja lohdutuksesta. Onnea sinulle punktioon!

Esilaakitys
: olen itse tayssilla hoidossa ja sielta ei kylla saanut mitaan esilaakitysta kotiin mukaan. Minulla tuo oikea puoli meni kivuttomasti, mutta vasen puoli sattui aivan kamalasti. En tieda onko sattumaa vai mita, mutta olen lukenut monella, etta tuo vasen puoli olisi juuri ollut kivulias. Voisiko olla, etta yleensa aloittavat punktion oikealta puolelta ja sitten vasemmalle siirryttaessa laakkeet ei enaa vaikuta niin paljon? Ensi kerralla (kun siis yritan TOISTA, nyt olen piinapaivilla esikoiselleni) pyydan tupla puudutuksen tuonne vasemmalle puolelle.

ON: pp7 ja oireettomana mennaan...

Onnea punktioon kaikille ja tervetuloa piinailemaan!
 
Nuppu76 sinullahan on testi jo huomenna! Onko ollut paljon oireita piinapaivilla? Itse menen aivan oireettomana, kuten jo tuossa aiemmin mainitsinkin. Oletko jo testannut vai meinaatko muka jaksaa odottaa huomiseen? Itse ensimmaisella kerralla vannoin, etten aiemmin testaa, mutta tulihan tuota testailtua jo muutamaa paivaa aiemmin :ashamed: Nyt kylla pinnistelen sinne 15.6 asti! Ehka...
Plussatuulia sinulle puhaltelen +++++++++++++++ :whistle:
 
Hei Sarina13 ja tervetuloa mukaan. Kiva saada toinen piinailija mukaan! Mulla on huomenna testipäivä ja jännittää aika paljon. Menkkakivun tyylistä alavatsakipua ollut jo pari päivää. Toivotaan, et johtuisi plussasta eikä tulevista menkoista :( Ei oikein uskalla luottaa omiin tuntemuuksiinsa suuntaan jos toisenkaan. Aiempien siirtojen jälkeen on ollut ihan raskaana oleva olo, mut ei sitten kuitenkaan... Näistä lugeista kun tulee vaikka mitä sivuvaikutuksia ja sitten vielä kun jännittää asiaa niin tulee varmasti luotua itselleen kaikenlaisia oireita.
Tsemppiä kaikille piikittäjille ja punktioon menijöille! Itselläni punktiot ei ole olleet mitään kamalia juttuja, hyvin sujuu varmasti myös teillä :)
 
Sarina, kirjoiteltiin näköjään samaan aikaan. Kiitos plussatuulista, niitä samoja myös sinulle :hug: En aio testata vielä tänään, enköhän mä huomiseen jaksa odottaa :)
Tirlittan, älä vielä vaivu epätoivoon! Mulla myös meni huonosti hoito, muniksia oli noin 15, mutta vain 5 oli käyttökelpoisia, loput tyhjiä. Sitten jännättiin 2 päivää, että hedelmöittyykö niistä yhtään. No yksi siirtokelpoinen me vain sitten saatiin, mutta ainakin päästiin sitten tekemään edes tuoresiirto. Toivotaan, että sulla on huomenna se yksi odottamassa siirtoa! :hug:
 
Meikkis taas taalla! Huomasin vaan, etta eihan mulla toi testipaiva olekkaan 15.6. vaan 16.6. Yritin jo heti huiputtaa yhden piinapaivan :whistle: On ne niiiin pitkia.... Yritan vaihtaa itse tiedon tuohon listaan. Jos menee keturalleen niin joku toivottavasti korjaa mun sotkut :ashamed:

Sarina pp7
 
Tsemppiä sarinalle ja nupulle piinailuun. Ja toivottavasti Tirlittanin yksi alkio on sitkeä sissi!

ON: Kävin tänään ultrassa, limakalvo riittävä 8mm ja siirto kolmen päivän päästä eli 12.6! Jee! On kuulemma harvinaista että alkiot eivät selviäisi, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Juttelin lääkärin kanssa siitä pidemmästä viljelystä mistä täälläkin oli puhetta, sitä tehdään silloin jos on ollut takana monta epäonnistunutta alkion siirtoa. Sopii paremmin tuorealkioille, joita täytyy olla reilusti, vaikka 10, koska katoa tapahtuu. Etuna se että näkee jatkuuko jakautuminen blastokystavaiheeseen lainkaan, riskinä se että alkiot kuolevat herkemmin kun eivät pääse kohtuun. Täysin kun ei tiedetä millaisia otollisia kasvutekijöitä kohdussa on niin sellaisia ei voida saada viljelyliuoksiin.

Onko teillä jollain ollut Crinone geeli käytössä lugejen sijaan? Mulle lugeista oireita vaikka kuinka, itkuisuutta, turvotusta, kiukkua eikä olo lainkaan oma itseni, joten lääkäri ajatteli että voidaan kokeilla tätä toista. Hieman kalliimpaa, mutta annostelua vain kerran päivässä, aamuisin.
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf (p)............9.6.
Sarma...................VL..............ivf...............9.6.
Saara10................VL............3.icsi (l).........11.6.
sooda....................................pas............kesäkuu
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Sartsa00.................................icsi?
aitiliini83...............VL..............2.icsi
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
pirpana74............................ivf/2.pas.......elokuu
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas....elo-syyskuu
anna1979.............Naistenkl...ivf..............syyskuu

Testaajat, pvm


Nuppu76..............................2.ivf (l)...........10.6.
sarina13...............................1.ivf tuores. km/pas...........16.6.


Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:



 
Hei!!
Minä ilmoittautuisin uutena tälle palstalle. Olen tuolla odotuksen odottajissa silloin tällöin kirjoitellut. Täältä tuleepi minun tietoja...
Katriina77 Ovumia ivf(lyhyt) vko30

Meille tehtiin julkisella kevään aikana kaikki 3 inseminaatiota ja eivät tuottaneet tulosta. Lähdimme yksityiselle hoitoon ja viime viikolla oli suunnittelupalaveri jossa päätettiin aikataulu ensimmäiselle ivf: lle, Se on siis 20. heinäkuuta alkavalla viikolla. Sitä ennen kuukautisten siirtolääke, puregon pistelyt, jarru orgalutralääkkeet ja pregnyli. Olipa sitä paljon omaksumista yhdelle kertaa olen vieläkin ihan pyörryksissä....

Lueskelen tässä ensin kaikessa rauhassa teidän kaikkien muiden kuulumisia jotta pääsen teidän kuulumisista kärryille mutta kiva päästä vaihtamaan kuulumisia teidän samassa tilanteessa olevien kanssa =)

Olen kuulolla :whistle:
 
Johan täällä on säpinää! Onnea kaikille tuleviin toimenpiteisiin ja testailuihin!! Tervetuloa myöskin Katriina77 :) Kiva saada porukkaa lisää jännittämään.

Täällä sumut käynnissä ja toiveena, että hieman myöhästyneet kuukautiset ei estäisi piikkien aloitusta. Huomenna olisi nollaultra ja alkuperäisen suunnitelman mukaan Puregonit alkaisi torstaina. Tyhjennysvuoto vaan alkoi vasta tänään, vaikka odoteltiin jo viikonloppuna. No, huomenna selviää saadaanko lupa jatkaa eteenpäin heti vai hetken päästä. Ettei tulis kesälomat jo vastaan kohta :/

Kauhea flunssanuha päällä... toivottavasti ei haittaa Suprecurin toimintaa (vaikka valm yhteenvedossa väitetään ettei haittais, ni tää on kyllä sellaista nuhaa että...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sarina13:
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf (p)............9.6.
Sarma...................VL..............ivf...............9.6.
Saara10................VL............3.icsi (l).........11.6.
sooda....................................pas............kesäkuu
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
Katriina77........Ovumia............ivf(l)..............vko30
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Sartsa00.................................icsi?
aitiliini83...............VL..............2.icsi
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
pirpana74............................ivf/2.pas.......elokuu
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas....elo-syyskuu
anna1979.............Naistenkl...ivf..............syyskuu

Testaajat, pvm


Nuppu76..............................2.ivf (l)...........10.6.
sarina13...............................1.ivf tuores. km/pas...........16.6.


Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:

Lisäsin Katriinan listalle :wave:

Tähtisilmästä ja Sartsasta ei oo kuulunu aikoihin ...vai onks mulla menny jotain ohi...? =)
 
Rouva B ja Sarma, miten meni punktio ja millaiset olot nyt? Toivottavasti kaikki meni hyvin. Paljonko saatiin kerattya? Joskaan maara ei kylla korvaa laatua. On omakohtaista kokemusta.

Saaran punktio onkin jo huomenna. Mitka fiilikset? Entas Tirlittan, koska punktiopaiva?

Nythan taalla alkaa jo oikein tapahtumaan. Kunhan viela kaytte nappaamassa kyytilaiset pian mukaan niin saadaan piinapaivat kunnolla kayntiin. Kun katsoo tuota huhti-toukokuun pinoa, niin kylla se aika toivoa antava on. Aivan hirveasti plussia!

Sarina pp8
 
Sarma
Pikaiset kuulumiset punktiosta: 28 solua saatiin, huomenna siirto. Puktio oli kivuton ja kaikki tähän saakka mennyt hyvin, olo ihan ok kunhan on vähän varovaisempi liikkeissään ja otaa rauhallisesti.

Mutta tosiaan, määrä ei korvaa laatua ja sen takia tässä jännitänkin miten huomenna käypi..

Miten tirlittan? Saitko alkion kyytiin? Tulehan kertomaan miten kävi! Pidän sulle kovasti peukkuja!
 
Sarma: Mahtavat maarat! Kylla tuosta maarasta jo vakisinkin muutama hyva loytyy jollei enemmankin. Onnea! Onko tuo kovinkin yleista, etta jo seuraavana paivana siirto? Minulla oli vasta 3 paivaa punktiosta. Ehka johtuu iastani? Vanhalla ja vasyneella kestaa jakautuminenkin kauemmin...
 

Heips,

Sarmallapas oli hedelmllinen sato! Haluaisin Sarma kysyä sulta, onko sulla kylkiluiden alla kipua? semmosta olo, ettei saa syvään hengitettyä? Mullao n, enkä tiedä olisko tää nyt sit hyperiä. Muutenkin turvonnut ja aika tukala olo, mutta pärjään kyllä.

Mullakin siis oli muniksia kolmisenkymmentä, joista löytyi 22 munasolua. Laadun pitäisi olla hyvä, koska hormonimäärät oli mulla todella pieniä. Vaste hormoneihin mulla siis vähän poikkeuksellisen hyvä. Kuitnekin odottelen ongelmia hedelmöittymisessä, se vähän selvittäs sitä, miksi me ei olla raskauduttu...
Mulla, kuten Sarmallakin siirto huomenna klo 9:50. Paitsi jos on hyperi, niin ei siirtoa tietenkään tähän kiertoon vaan kaikki pakkaseen.

Sarina on jo onnellisesti yli puolen välin piinapäivillä! Voi kun odotan että mullakin nää kivut väistyis ja ehtis alkaa jännittämään jos testaamis asioita. :)

Annie - mie ainakin sain jatkaa eteenpäin pistoksiin heti samana päivänä kuin vuoto alkoi! Mie siis jo peruin klinikan ajan, kun ei vuotoa tullut. Sit ne alkoi sinä aamuna, kun ajan ois pitänyt olla (pistosultraa varten). Ja sain onneks vanhan aikani vielä takasin.

Nupun puolesta täällä jännätään ihan tosi kovasti! Onnea testiin!! :flower:

Tirlittan: Eihän siihen tarvita kun se yks reipas yksilö! Toivottavasti on alkio hyvissä voimissaan!

Lippu korkealle naiset!

-Bee ja tosi tukala olo.
 
Sarma
Bee: Ei oo mitään kipua muualla ku mahassa. Mulla taitaa sit olla taas sun jälkeen siirtoaika tai taas silleen et max yks välissä. :) Hyvät määräthän teiltäki tuli, kuulinki verhon läpi et joku oli saanu ton määrän, se olitki sit sie! :) Sanoko ne teille muuten mitään saikkutodistuksesta, kun unohdin kysyä ja jollekkin kuulin et jotain sano asiasta? Ei ne ainakaan automaattisesti antanu sitä, mut kaipa sen sit huomenna vielä saa takautuvasti, toivottavasti.. Oliks se tumma hoikka mies muuten sit sun?

Mulla oli kanssa pienet hormoniannokset, siihen nähden ihan hirveesti tuli soluja. Mutta huomenna nähdään ovatko ihan sekundakamaa.. Mie luulen kanssa, et ongelmia ilmestyy just tuon hedelmöittymisen ja jakaantumisen kohdalla ja kato voi olla suuri.. :( Muutamaa hyvää alkiota kuitenkin toivon kovasti, teille ja meille! Tsemppiä, Kyllä se olo varmaan huomenna on jo parempi!
 
Tirlittan1968
Onkin ollut meidän pinossa täysi härdeli näköjään päällä viime päivinä :LOL: Hienot saalit RouvaB & Sarma pidän peukkuja huomiseen siirtoon.
Mulla siirrettiin yksi alkio joka oli keskitasoa. Jännitin kyllä niin paljon aamulla klinikalle mennessä että mitenköhän käy. Hyvä niin- pakkaseen ei jäänyt mitään.
Mulla oli pitkäviljely ja nyt pp 0 ja testipäivä on 22.6 Menen suoraan veritestiin. Osaako joku lisätä mun tietoja listalle. Nyt on sellainen olo että uskaltaa taas hengittää.
 
Sarma: Sen saikkutodistuksen saa tosiaan vasta siirrossa! Eli on tulossa kyllä. :) Ja juu, miun mies oli semmonen pitkätukkanen (tukka kiinni). Hoikka ja pitkä. Muita asiakkaita en nähny ollenkaan siellä, en ees miehiä. Ni en sinuakaan... Olin niin perällä semmosessa laiskanlinnassa passattavana. :)

Tirlittan: Jee, pp0! Ja tuoresiirtonahan tuo oli vielä? Keskitasoakin, miusta kuulostaa ihan hyvältä, itse olisin tyytyväinen jos saisin siirrettäväksi yhden keskitasoisen tuoreena. Mulla mitä ilmeisemmin on nyt hyper, joten vähän pelkään ettei mulle siirretä mitään. :(

-Bee
 
Ilokseni voin korkata "odottajat" listan eli plussaa tuli tänään!!!! Mulla oli veritesti, joten jouduin odottelemaan tuloksia koko päivän, olipa pitkä päivä. Aivan epätodellinen olo, nyt se sit vihdoinkin onnistui!
Sarina, kiitos plussa tuulista! Tulehan perässä sitten odottajiin! :)
Tirlittan, ihanaa, että sulla oli alkio siirrettävänä! Mulla oli myös tästä hoidosta tuloksena vain yksi alkio, mutta enempäähän ei tarvita :)
Hedelmöittymis- ja plussatuulia kaikille :flower:
terv. kerrankin iloisesti yllättynyt Nuppu
 

Yhteistyössä