¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf (p)............vko24
Sarma...................VL..............ivf...............vko24
Saara10................VL............3.icsi (l).........kesäkuu
sooda....................................pas............kesäkuu
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Sartsa00.................................icsi?
aitiliini83...............VL..............2.icsi
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
pirpana74............................ivf/2.pas.......elokuu
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas....elo-syyskuu
anna1979.............Naistenkl...ivf..............syyskuu

Testaajat, pvm


Nuppu76..............................2.ivf (l)...........10.6.
sarina13...............................ivf/pas...........15.6.


Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:

 
pappis
Rouva B: Siitä kun on jo muutama vuosi aikaa, en muista tarkalleen, mutta muistelisin että 14 hedelmöittyi ja vain 5 jatkoi jakautumistaan... tuoresiirrossa siirrettiin 1 ja 4 pakkaseen kahhteen olkeen, joissa sulatuksessa yhdestä oljesta 1 tuhoutui.
Hieno saalis sulle tulossa.... mullakin arvio olis silloin reilu parikymmentä, mutta todellisuus sitten sen lähemmäks 40!
ON: 4 piikkipäivä menossa ja vatsaa alkaa jo nippailla, eli jotain tapahtuu... mielenkiinnolla odotan maanantain ultraa, että millanen saalis on lähtenyt kasvuun.
Tsempit B ja sarma punktioon!
 
Sarma: Mulla oli semmonen harmaa pitkä ja hupullinen takki, oon todella siro ja pieni ja nuoren näkönen, vaikka täytän 27 HUOMENNA (jaiks! Mullahan on syntsät!).
Tumma tukka oli kiinni epämääräsellä sykeröllä.

Odottelin sinne samaan huoneeseen mistä se tumma äiti tuli, ja sen jälkeen vielä hoitajan huoneeseen jonkun vaalean tytön jälkeen. Ennen vaaleaa tyttöä sinne meni pariskunta.

Onko sulla jo punktiopäivä ja aika? Mulla on siis punktio tiistaina, heti aamulla. Klinikalle 8:50 ja punktio joskus 9:20 tai jotakin... osutkos samaan aikaan? :)

Pappis: Aika hurja hävikki kuitenkin! Mie oisin iki-onnellinen jos saisin ees tommosen tuloksen, että 1 hyvä tuoreena ja ees parit pakkaseen! Hui, onkohan sulle tulossa kamalasti muniksia nytkin! Mulla on semmonen olo, kun ois sammakonkutua alavatsa täynnä. Vähän alkaa siis jo tuntumaan, mut ei paljon.

-Bee
 
Sarma
Ai se olit siis sinä! Olitko myös se sama kuka ei ensiksi kuullu kun lääkäri pyysi sisään?Aika sattuma kyllä. Näemme todennäköisesti toisemme vielä tiistaina. Saattais hyvinkin olla peräkkäiset ajat tai sitten silleen, et yks on välissä tai jotain..

Mutta hyvät viikonloput ja kasvatellaan loputkin pallerot "valmiiksi"!

Törmäillään taas tiistaina! B) Että mua jännittää kuinka paljon se sattuu..
 

Heh! Juu olin! :D

Uppouduin liikaa siihen sisustuslehteen ja sen tumman naisen muksu metelöi siihen malliin etten kyllä sikskään kuullu!

Muakin pelottaa se sattuminen. Ainakin ne puudutuspiikit sattuu väkisinkin, koska sillonhan mikään paikka ei ole vielä edes puutunut...
Onneks siinä saa muistaakseni rauhoittavaakin kipulääkkeen lisäksi suoneen. Niin ei pitäisi sitten hermoilla joka ikistä vihlaisua.

Ihan tarpeeks kamalaa oli tänään labrassa, kun miun lekuri passitti mut sinne alas ja ne ei saanu sit millään verta miusta tulemaan koska kuulema jännitin liikaa. :D

HUIII! Kohta mennään!
Tänään jo laitoin kalenteriin sairaslomapäivät valmiiksi ensi viikolle. Töihin siis, kaikkien nähtäväksi.

-Bee
 
pappis
Rouva B: Onnea huomisten synttäreitten johdosta! :flower: Mulla ikää tulee heinäkuussa jo 31, mutta muuten taidetaan olla aika samanlaisia... meinaan itsekkin olen tosi pieni ja siro (vaikkakin nyt olen saanut ne 10 lisäkiloa tätä hoitoa varten, lääkärin mukaan kun lisäis onnistumismahollisuuksia) ja nuoremman näkönenkin kun olen :)
Sitä punktiota on turha jännittää! Mulla molemmilla aiemmilla kerroilla se on menny huippu hyvin. Suonensisäset lääkkeet on ollu niin hyvät, et tuskin oon muistanu koko puntioita enään kun se on jo tehty :) . Ja punktion jälkeen oon heräämössä autuaasti nukkunu tunnin verran. Tosin heti punktion jälkeen mun maha on ollut aikasen kipeä, mutta olen pyytänyt ja saanut siihen kipulääkettä joka on auttanut nopeesti.
Tsemppiä, hyvin se menee!
 
Sarma
No sit me ollaan istuttu siellä lähestulkoon vierekkäin tietämättä toisistamme yhtikäs mitään ja jonoteltu yhdessä sairaanhoitajalle.. :) Mulla on kyllä hirveen huono kasvomuisti, joten en välttämättä tunnista sua seuraavalla kerralla jos törmätään.

No koitetaan kestää kivut.. Sun tuska on jo ohi ku mie viel jännitän odotustilassa.. En varmaan nuku edellisyönä yhtään..

Mullaki on käyny just siellä VL:n labrassa niin ekaa kertaa koskaan, et veri loppu tulemasta kesken kaiken suonesta..

Mieki annoin tänään töihin saikkupäivät. Näin työkavereiden ilmeistä, et ne olis halunnu hirveesti kysyä mihin "toimenpiteeseen" menen, mutta eivät selvästikään kehdanneet kun en ite mitään puhunu.
 
Heikolta näyttää edelleen, kauankohan elimistö on lamautunu vielä niiden myrkkyjen jäljiltä.. Laskin tossa että jos ne menkat tulis nyt kuun puolessa välissä niin se ois mahdollisimman huonoon aikaan, ja tarkottaa sitä etten pääse alottaan lääkitystä ja koko p*skaa vielä enskuussakaan :headwall: :headwall: itseasas oon aivan varma jo että mun tuurilla käy juurikin noin :( perseelleen menee taas kuitenki... V__U!!!

(m) Oikeestaan ois parempi jollei ne nyt tuliskaan ennen kuun loppua/vaihdetta.. kumpa tää nyt menis samanlailla kun viimeks pillereiden lopetuksen jälkeen, että ekat menkat tuli 4 viikon päästä viimesimmästä pilsusta...sille ei sit voi mitään jos kaikki on nyt sekasin :| ehkä sit ei tarvis tehdäkään mitään lisälamautusta jos mikään ei muutenkaan toimi? Pakko kai koittaa seurailla tulisko tässä kuussa minkäänlaista oviksen tynkää limojen mukaan.. :p että tätäkin joutuu vielä ressaan!

(m2) Synttärionnittelut Rouva B.lle! Oot vielä nuori.. :flower: :flower:
 
Moikka,

Koitin päivittää itelleni punktioarvion viikolle 33, mut enhän mä osannut tehdä sitä niin että noi hienot kuvatkin olisi tulleet... Neuvoisko / päivittäiskö joku osaava? Kiitos :)

Risupesä toivotaan ettei menkkojen alku nyt sotke koko hommaa!! Kurjaa kun sitä on näissä asioissa niin aikataulujen ja oman välillä niin toimimattoman kropan armoilla. Kokeile ettiä ovista tikuilla, siitä on helppo laskee koska ne menkat sieltä alkais..

mä sain tänään ovistikkuun II viivaa ja vielä olis viimeinen epätoivoinen yritys viikonlopun aikana saada luomuvauva aikaiseksi.. Tapahtuuhan maailmassa ihmeitä, miksi ei yksi voisi osua meidänkin kohdalle...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Rouva B:lle oikein mukavia synttärihetkiä! Siinä punktiossa on tosiaan aikamoiset kipulääkkeet kehissä, joten voi hyvinkin olla, ettei tunne juuri mitään. Minä ainakaan en ole tuntenut eli kipulääkkeet vaikuttivat tosi hyvin. Se on kuitenkin hyvin yksilöllistä ja vielä eri kerrat samalla henkilölläkin ovat erilaisia. Sarmalle nämä samat sanat tuosta punktiosta.

On Minäkin kasvattelen noita ainokaisiani ja ensi viikolla mahdollinen h-hetki.
 
napsuneiti Joo, harkittin kans itekin oisko kokeillu tikuilla mutta en taida laiskuuttani jaksaa :kieh: kaipa niitä limoja on näiden vuosien (varsinkin ekan) aikana tullu tutkittua valitettavankin paljon että luulisin tuntevani kroppani kiertovaiheiden suhteen melko hyvin ;) Ja tosiaan kun ei ukkelin kans nähdä kovinkaan usein ja jos tulis se II viivaa eikä se ois kumminka just paikalla...niin GRRR! :LOL: Vaikka mullahan on kai putketkin tukossa mutta aina se häviävän minimaallinen toivo jostain luomusta nostaa vieläkin päätään..joillainhan ne putket on auennu ittekseen, tai nesteet ei oo menny putkiin kohdun supistelun vuoks...joo ja oon ihan varmasti yks niistä :ashamed: ..älytöntä!
 
pappis
6. piikityspäivä tänään ja humenna seurantaultra... toivottavasti tulossa olisi hyvä saalis =) !Nää kauan kaivatut lisäkilot on alkaneet ärsyttää niin, että oikein ällöttää... menis nyt vaan aika nopeeasti, niin jos ei onnistuta, niin päsee laihdutuskuurille :) . Ongelmana kun on sekin, että mitkään vaaatteet ei mahdu päälle! ja koska tarkoitus ei ole jäädä tällaiseksi "pullukaksi", nii uusiakaan en aio ostaa. Mutta jos taas nämä lisäkilot tuovat sen 10-vuotta kaivatun plussan, niin eipä harmita lainkaan =) !
Nyt loppurutistusta muniksien kasvatteluun. Punktio siis suunnittella juhannusviikolle, maanantaille tai tiistaille.
 
Pappis: Kiitos onnitteluista! Mullakin viime keväänä laitettiin 10 kiloa lisää tavoitteeksi ja se melkein onnistuikin. Ja on outo olo kun ei ole tottunut tähän pulleampaan olomuotoon. Eikä se mulla ainakaan kiertoja säännöllistänyt. Mut mikäli tässä meinaa vauvan tehdä, niin varmasti keho muuttuu aikalailla eikä kyllä kuitenkaan kauniimpaan suuntaan. Ja miusta tuo on erinomainen vaihtis jos vauvan saa "palkinnoksi". Tsemppiä ultraan!

Saaralle kiitos rohkaisusta, ei jännitä enää niin paljon. Ostin sitä puuduttavaa emla-voidetta, jota laitan tänään ennen Pregnyliä ja tiistaina siihen kämmenselkään mihin tulee kanyyli. :)

Napsulle kiitos onnitteluista ja punktiotsempeistä. Kyllä me Sarman kanssa hoidetaan homma kotia tiistaina! ;)

Risis: Kiitos onnitteluista, mutta en kyllä ole mikään nuori enää, huomioiden se, ettei mulla ole vielä yhtään lasta ja kaksi haluaisin. Ja tätä ekaa yritetty tosiaan vuodesta 2005. Hedelmällisimmät vuodet on jo mennyt täälläkin... Mutta jospa se täti kurvaisi salakavalasti paikalle, nuo menkathan voi olla vähän erilaiset! Ehkä eivät varoittele samalla tavalla?

Minä: Tänään aiheutan taas härdellin tuon Pregnylin pistämisen kanssa. Kun mies sen taas pistää ja minä teen siitä hankalaa. Onneks on nyt sitä puudutusvoidetta, se pitää laittaa kaheksalta, ja klo 21:20 pregnyl. Maanantai tulee olemaan töissä aika tuskaa, on niin tukala olo liikkua tän mahtimunasoluryppään kanssa. Tiistaina sitten tosiaan punktio. Voih, olispa jo huomenna!

Aurinkoista sunnuntaita naiset!

-Bee


 
Sarma
Niin se vaan Bee lähenee se tiistai.. Yllättävän nopeasti on menny nyt tää aika piikittelyjen alottamisesta tähän saakka. Oliko teillä jo puhetta, että olisko alkion siirtopäivä sitten torstai? Taitaa olla toimenpiteessä ihan mukava lääkäri, onneksi.

Mun pitää tänään herätä kesken unien (ku en jaksa niin kauan valvoa) pistämään se pregnyl. Mies kyllä ehdotteli, et se voi sen tuikata kun mä nukun, mutta jos nyt ei kumminkaan. En sais unta ku pelkäisin koko ajan et kohta pistää.. :D Pregnyl ei edes oo musta paha pistää, ainoa vaan et se kirvelee jonkin verran ku muut mömmöt mitä mulla on ollu ja siitä tulee mulle huono olo. Orgalutran oli mun mielestä pahin ja kipein pistettävä ku se neula ei mee niin helposti ihosta läpi, jos vertaa esim puregoniin.

Mie olen pistäny ihan itse kaikki piikit. Mä en missään nimessä antais toisen pistää kun tuntuu, että sitten se vasta sattuiski. Ekan orgalutranin jälkeen meinas kyllä tulla rimakauhu pistämiseen kun se sattui.
 

No olipas mukava ylläri kun Kirma piipahti täällä! KIITOS! AInoa riskihän tuossa on hyperi, kun mulla on se aiemminkin ollut. Ja jos tulee se hyperi, niin en saa tuoresiirtoa. Olo on kyllä ihan hyvä nyt vielä tässä vaiheessa.

Sarma: Mie taas järjestin hirveän shown tuosta Pregnylistä. Se on kauhea se paineen tunne tämmöselle, kellä ei oo vatsamakkaraa mihin sen vois vaivatta tuikata. Miehän itkin, nauroin, panikoin, ja kädet hikos molemmilta. 40 minuuttia myöhässä saatiin se Pregnyl sit laitettua kauhean väännön jälkeen. Se Emla tehos! Eli itse pistos ei tuntunut missään, vaan se inha paine. Emlaa laitan kämmenselkäänkin, pitää soittaa että kumpaan käteen se tippa tulee, että teippaan oikean paikan. :D Mä en oo muuten ikinä käyttänyt tota Orgalutrania, en ole kuullutkaan moisesta, onneksi! Huomenna mennään Sarma!

-Bee
 
Sarma
No onhan tosta vatsamakkarasta jotain hyötyäkin sitten.. :) Orgalutran on se jarrulääke lyhyellä kaavalla tehtäessä. V-mäinen piikki se tosiaan on, siihen verrattuna pregnyl oli eilen ihan helppo nakki, vaikka ei sekään niin kivuttomasti mene ku puregon.

Huomenna se sitten on.. Hitto et jännittää ja pelottaa..
 
Heips! Hyppaan nyt vaan suorilta tahan pinoon, etta saadaan edes toinen piinailija ketjuun. Eli 1ivfn passi menossa. Tuo ensimmainen siirto tapahtui alkuvuonna (piinailinkin tuolla helmi-maaliskuun pinossa). Tuoresiirrosta heti plussa, mutta meni myohemmin kesken. Yksi vaan jai pakkaseen ja selvisi kuin selvisikin sulatuksesta. Nyt menossa pp6 ja oireettomana piinaillaan. Testipaiva 15.6. Jos joku fiksumpi minutkin vaikka tuonne listalle paivittaisi...
 
pappis
Ultra takana... kuulemma ihan hyvältä näyttää. oikeella puolella oli paljon pienempiä ja vasemmalla muutama vähän isompi (11-13mm) ja sitten paljon pienmpiä muniksia. Lukumääriä ei laskettu, kun niitä kuulemma oli taas aikasen paljon :| . Seurantaultra vielä perjantaina, jolloin päätetään punkito. Sen on siis pakko olla maanantai tai tiistai, koska perjantaina klinikka on jo kiinni, eli siirto on tehtävä ke tai to. Pistokset jatkuu samalla annoksella 150iu/vrk.
Tänään tuli apteekistakin se lappu, että vuosikatto täysi ja loppuvuoden lääkkeet 1,50?/lääke. Mulla olis tuolla muutama alkuvuonna kirjotettu särkylääkeresepti ja yks antibiottiuuri mitä en oo tarvinnu. Pitää vissiin hakea nekin pois nyt kun halvalla saa =) .
Että tällasta täällä. Kertoilakaahan sitten punktiokuulumisia!
 
Sarma
Mitkäs fiilikset on huomisesta Beellä?

Mä lueskelin (tiedän, ei olis pitäny) toisten punktiokokemuksia ja yhdessäkin ketjussa jokainen oli saanut jotain esilääkitystä kotona otettavaksi.. Ootteko te saanu? Kun minä en ainakaan saanu mitään, et onko ne vaan unohtanu antaa?

En varmaan nuku silmäystäkään ens yönä..
 
Tirlittan1968
Paljon tsemppiä huomiseen punktioon Sarmalle ja RouvaB:lle. Mulla alkion siirto huomenna tai keskiviikkona- selviää aamulla kun soitan klinikalle. Toivottavasti nyt on jotain siirrettävää.
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf (p)............9.6.
Sarma...................VL..............ivf...............9.6.
Saara10................VL............3.icsi (l).........11.6.
sooda....................................pas............kesäkuu
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)............vko33
Sartsa00.................................icsi?
aitiliini83...............VL..............2.icsi
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
pirpana74............................ivf/2.pas.......elokuu
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas....elo-syyskuu
anna1979.............Naistenkl...ivf..............syyskuu

Testaajat, pvm


Nuppu76..............................2.ivf (l)...........10.6.
sarina13...............................ivf/pas...........15.6.


Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:


 
Pistin listalle oman punktiopvm:n ja samalla Rouva B:n ja Sarman, muita en huomannut. En tiedä, oliko tarkoitus laittaa punkito- vai siirtopvm tuohon kohtaan, mutta laitoin sinne siis punktiopvm:n.

Sarinalle hurrrrrjasti tarrasukkia! Tuolla yhdessä ketjussa on keskusteltu siitä, että kyllä se oireettomuuskin voi olla oire, joten pidetään lippu vielä korkealla.

Pappikselle paljon kasvatusonnea. Viikossa munikset ehtii kasvaa aika hurjasti. Mulla viime vko:n ke suurin munis 11 mm ja tänään 19mm eli viidessä päivässä tullut 8mm lisää. Ja sullahan oli noita isoja useampia, joten eiköhän niistä aika moni ehdi kasvaa tarpeeksi.

Rouva B ja Sarma ovat pähkäilleet noiden piikkien kanssa. Niinpä on tehty täälläkin, viimeksi tänään pyörittelin piikkiä vatsanahalla ja toivoin, että menee läpi. Tuli kyllä mieleen, että jos olisin hoikimmillani (on tullut n. 10 kiloa lisää kolmessa vuodessa), niin eipä olisi kiva pistellä, kun sitä vaimentavaa makkaraa ei olisi. Itse olen minäkin pistänyt, mies tosin on sekoittanut aineet, koska siinä olen sählännyt usemman kerran. Edellisessä hoidossa mies pisti, mutta se sattui enemmän. Tuo Emla-voide kuulostaa hyvältä, ei ole minulle sellaista ehdotettu. Mutta joo, Sarma, kyllä sain esilääkityksen mukaan kotiin eli putkilon, jossa kolmea eri lääkettä, yksi niistä rauhoittava valium ja kaksi muuta särkylääkkeitä (yht. 4 kpl). En kyllä ole koskaan ottanut niitä kaikkia, vaan yhden lääkkeen olen jättänyt pois, ja silti olen pärjännyt hyvin.

ON Eli tänään oli viimeinen seurantaultra ja punkitopäiväksi päätettiin to. Se oli vähän vaikeaa, kun nuo munikset (joita muuten tällä hetkellä on kuus eli 6!!!!!) ovat niin eri kokoisia. Koko vaihteli 10 - 19 mm välillä, joten siksi pistettiin punktio torstaille, muuten olisi laitettu jo keskiviikolle. Nyt vain jännittää tosi paljon se, että noi isoimmatkin säilyvät vielä hyvälaatuisina.
 
heissuli,

Vitsit täällä pinossa alkaa jo tapahtumaan. Jännittää teidän puolesta!! Toivottavasti Sarman ja Rouva B;n punktio menee huomenna kivuttomasti ja hyvin. Ja toiv. muutkin saavat ultrassa lähipäivinä hyviä uutisia!!

Esilääkityksestä, mulle kans naikkarilta sanottiin että saan jokun esilääkityksen jonka voin ottaa aamulla ennen punktiota jos kovin jännittää. Ja tiedän jo että otan koska jännittää jo nyt. Arkajalka kun oon.

Te ootte kaikki ite selvinneet Puregonin pistelystä. Mull aon tullut kaveri, joka on kätilö, sen tähän mennessä ennen inssejä pistämään :( . Oon niin toivoton arkajalka ja pelkään että sössin niiden aineiden sekotuksen tai en tosiaan sit vaan uskalla sitä pistää. Noi Puregonit nyt on mennyt tähän saakka ihan ok, ja mullakin tosiaan löytyy makkaraa johon pistää. Valitettavasti, tai sitten onneks =)
 

Yhteistyössä