¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤

Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Nuppu76................................2.ivf (l)......27.5.+29.5.,pp0
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf (p)............vko24
Sarma...................VL..............ivf...............vko24
Saara10................VL............3.icsi (l).........kesäkuu
sooda....................................pas............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)
Sartsa00.................................icsi?
anna1979.............Naistenkl...ivf............loppukesä
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
risupesä................Tays..........ivf.............vko34 ?
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu

Testaajat, pvm




Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:
 
Sarma
Noniin, onnea matkaan nuppu! Sitä näissä hommissa tarvitaan ja paljon. Toivotaan, että parin viikon päästä sieltä suunnasta kuuluu hyviä uutisia! ;)

Mulla ei turvotuksesta tietoakaan.. Onkohan siellä mitään tuloillaan.. :'(
 
Heippa kaikille! Vieläkö mahtuu mukaan? :)

Mulla oli 1.ivf:n tuoresiirrosta plus, mutta se ilo päättyi tuulimuna diagnoosiin. :'(
Nyt tiedossa eka PAS elo-syyskuussa (mikäli huurunenut selviytyvät). Olisi mukavaa piinailla täällä teidän muiden kera. :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!! B)
 
KESÄKAUDEN YRITTÄJÄT


nm......hoitopaikka.....hoito (lyhyt/pitkä )....punktio+Siirto, pvmt


furutemami..........................icsi/2.pas.....kesäkuun alku
Tirlittan1968..........VL.............ivf (p)...........vko23-24
Rouva B.................VL.............ivf (p)............vko24
Sarma...................VL..............ivf...............vko24
Saara10................VL............3.icsi (l).........kesäkuu
sooda....................................pas............kesäkuu
pappis.......phks/Felicitas......3.ivf............kesäkuu
Tuulia-76...............................3.ivf (p)..........vko26
Annie77................VL.............2.ivf (p)..........vko26
Tähtisilmä79....K-PSHP/Oys.....ivf
napsuneiti.............Naistenkl...ivf (p)
Sartsa00.................................icsi?
Ronja80................VL.............3.icsi (l).......elokuu
pirpana74............................ivf/2.pas.......elokuu
risupesä................Tays..........ivf (p)..........vko34
Iines-74..................................ivf.............vko35
Duffy.....................VL..............icsi (l).......elo-syyskuu
viiva......................................ivf/1.pas....elo-syyskuu
anna1979.............Naistenkl...ivf..............syyskuu

Testaajat, pvm


Nuppu76..............................2.ivf (l)...........10.6.



Myöhemmin onnistuvat :hug:



ODOTTAJAT :wave:

 
Moimoi! Pääsiskö pinoon? Meillä takana 1. IVF, siirto kahdella priima-alkiolla ja yksi yhden top alkion PAS. Mulla ongelmia ilmeisesi kiinnittymisessäkin. Limakalvo on liian paksu, lähes kaksisenttinen ja olen menossa hysteroskopiaan 11.6.09. Siinä tutkitaan myoomat sekä mahdolliset polyypit ja tehdään todennäköisesti kevyt kaavinta.
Seuraava PAS näillä näkymin elokuussa. Kaksi alkiota on vielä pakkasessa.
Pelottaa vain etteivät alkiot selviä sulatuksesta, koska viimeksi jouduttiin sulattamaan viisi alkiota ja yksi vain selvisi :(
Onko kellään kokemuksia hysteroskopiasta? Mitä löytyi ja miten tutkimus meni? Mulle se tehdään ilmeisesti nukutuksessa.
Tsemppiä ja jaksuja kaikille tasapuolisesti! :heart:
 
pappis
Liityn joukkoon mukaan... menossa siis 3. ivf hoitomme. Edellisistä hoidoista aikaa pari vuotta ja toivon että tauko on tehnyt hyvää ja tämä viimeinen nyt sitten onnistuisi. Ensimmäisestä ivf:stä saalis oli 38 munista joista siirrettiin yksi ja pakkaseen saimme 4 (kato oli siis melkoinen). Tuoresiirrosta +, joka meni ihan alkumetreillä kesken. Pas:t negoja. Toinen ivf nega (saalis 18, joisa 1 siirrettin ja pakkaseen 2), samoin pas nega.
Nyt olen sitten oikein panostanut tähän viimoseen hoitoon =) Tupakanpolton lopetin 3 kuukautta sitten ja kiloja olen saanut kerättyä lisää 10 (aikaisemmin hiukan alipainoinen).
Zoladex-kapseli laitettiin 13.5 ja menkat tietysti antoivat odotuttaa, joten pelkäsin jo saadaanko koko hoitoa tehtyä vielä tänä keväänä, koska klinikka sulkeutuu juhannuksesta. No, alkoivat onneksi eilen ja nyt 0-ultra tiistaina, jolloin alkavat myös piikitykset.
Hoitopaikkana phks, mutta punktio ja siirto Felicitaksella.
 
Kiva kun muitakin uusia löytyi samaan aikaan!

Täällä alkoi sumuttelut tänään aamulla... jännittää ja innostuttaa, ei oikein tiedä kumpaa enemmän. Mietityttää, että mitähän sitä voisi kesälomaksi suunnitella. Jos tulee plussa, ei uskalla lähteä mihkään kauas ulkomaille että jos jokin meneekin päin prinkkalaa, ni joutuis johonkin bulgarialaiseen tms. sairaalaan - ei kiitos. Kuitenkin jotain muutakin elämää olisi kiva hankkia kesäksi kuin vaan hoidon lopputuloksen odottamisen. Vaikeaa. Samoin mietin mitä työnantajalle kertoisin. Jotain pakostikin, mutta en halua liikaakaan avautua. Ehkä vain sen perinteisen "tulee toimenpide, josta saikkua ehkä". Saa nähdä. 11. kesäkuuta on pomon kanssa tapaaminen, silloin on monia asioita, mistä pitää keskustella, tämä ei suinkaan niistä vähäisin!

Tsemppiä jo pidemmälle ehtineille ja malttia odottajille! Kesä kaikilla (varsinkin tänään) kuitenkin :)
 
Aurinkoista sunnuntaita!!!

Täällä onkin moni päässyt jo tositoimiin. Onnea matkaan kaikille, ja oikein rutkasti!!!
Meillä on nyt vika kierto ennen ivf:ää menossa, jussin jälkeen odottelen menkkoja alkavaksi ja sit saan soittaa naistenklinikalle ja laskevat sotkeeko kesätauko homman ja siirtyykin sit seuraaviin menkkoihin.

Tietääkö kukaan koska Naikkarilla on kesätauko? Ja meille on siis ivf tarkoitus tehdä pitkällä kaavalla, en muista oliko siinä niitä ultria tms, et vaikuttaako se kesätauko sit ees..??
 
Napsuneiti: Meillä on Naikkarilla suunnitteluaika 29.6. ja kuulemma vasta syyskuussa tehdään punktioita (sanoi kätilö puhelimessa).. Meillä oli suunniteltu elokuulle, mutta näin nyt ainakin sen puhelun perusteella..
 
Tervetuloa pappis ja pirpana. Täällä on helpottava kertoa näistä hoidon vaiheista. Ei tarvitse pitää sisällään, jos ei halua kaikkien ystävien ja sukulaisten tietävän. Itse en halua, koska se vain lisää onnistumisen paineita.

ON Täälläkin on sitten lähdetty tositoimiin eli tänään pistettiin jo toinen piikki vatsamakkaraan. Clomeja aamuisin ja piikkejä iltaisin. Tähän nyt sitten keskitytään ja yritetään olla miettimättä tulevaa. Sarma, olen kokenut kolme kertaa sen, että alakerrassa ei tapahdu paljonkaan, vaan kaksi kertaa ollaan kuitenkin päästy siirtoon. Ei siis kannata menettää toivoaan.
 
Tirlittan1968
Tänään oli viimeinen ultra ennen torstain punktiota. Molluskat kasvaneet ja molemmilla puolin 9 kpl n.16mm. Limakalvo 12mm, kuulema ihan hyvä. Alkaa jännittämään punktio, ja tänään viimeinen pistos ja huomenna aamulla vielä supre ja illalla irrotuspiikki.
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä hoitoihin!
Tirlittan, tsemppiä punktioon, hyvin se menee :hug:
ON tänään pp3. Yritän olla miettimättä koko asiaa, etten taas kuvittele itselleni raskausoireita, jotka on kuitenkin Lugejen aiheuttamia :( Risis, kiitos kun siirsit mut testaajien puolelle, sinnehän tässä tosiaan kuulutaan! Mulla on testipäivä 10.6., pitkä piina vielä edessä....
 
Suunnittelussa käyty, ja paikat ok, limis ohut 3-4mm ja yks pikkurakkula oikeella, no vaan 10mm mut kuitenki..kuulema orgametril ei täysin estäkään ovulaatioo. Tosin nyt kun lääke täytyy lopettaa niin vuodon pitäs alkaa tän kuun aikana, saattaa alkaa hetikin, ja soittelen vielä loppukuusta sinne miten kierrot lähtee käyntiin. Siitä tiedetään paremmin, alotanko enskuussa pelkän synarelan vaiko jo (omin toimin, ilman nollaultraa..! ) piikitkin.. ei siinä muuta mutta jos tulee jotain ongelmaa niin tietoohan saa polilta vasta elokuussa.
Eli pitkällä kaavalla menee, muuten ois tehty lyhyt, mutta kun en voi käyttää estrogeenipitosia yhdistelmäpillereitä migreenin takia, joita muuten ois nyt kesän käytetty. Harmi sikäli että ois ollu mahdollisuus lyhyeenkin, mutta saampahan olla luomusti enskuun lopulle, ja kaikki hoitolääkkeetkin sairaudenhoitona eli täyskorvauksella! :D
Tyroxiinia on jatkettava tupla-annoksella, arvo oli huonontunu taas :( 2,5 vaikka edelliskerran ILMAN lääkkeitä 2,0. Jotenkin arvasin taas senkin.. no, uusintamittaus kuun lopulla, ja mahdollisesti meen opetteleen piikkien käytön.

Mutta siis ainakin tällä erää näyttää "uhkaavasti" siltä että mullakin vihdoin tositoimet alkas lähestyyn! :)
 
Tirlittan1968
Kiitti Nuppu76 kannustuksesta! Tänään illalla on sitten Pregnyl- pistoksen aika ja sitten odotusta 36h, 35h......... Pitää keksiä huomiseksi tekemistä jotta saa päivän kulumaan. Torstaina sitten punktio ja sitten taas odotellaan hedelmöittyykö yhtään.
 
Risis: Hyvä homma et sullakin alkaa pian tositoimet! Mun pitää vielä odotella kolme viikkoa sitä suunnittelua. Nyt ei enää v:tuta niin pahasti se elokuun odottelu, tästä tulee ihan huippuhyvä kesä. Nautitaan ukon kanssa yhteisestä ajasta ja reissataan ehkä vähän. Mä en muuten oo tiennyt tota pillerihommaa, mullakin tosi paha migreeni. Onkse siis sama homma kaikilla migreenistä kärsivillä? Saas nähdä mitä ne mulle sanoo... :)
 
pappis
Tänään oli o-ultra ja kakki ok. Piikitykset siis alkoi tänään! Puregonia menee nyt annoksella 150 iu:ta päivässä aina ens maanantaille, jolloin seurantaultra. Punktio osuu todennäköisesti juhannusviikon maantaille tai tiistaille :)
 
Tirlittan, onnea punktioon. Tulossa oleva saalis kuulostaa lupaavalta!

Risis, sullakin tilanne ihan lupaava. Pääset oikeasti toimimaan.

Rouva B, menpuria pistettiin aluksi 375 ja sitten 300 ja clomeja yks aamuisin. Mullahan ei ole ollut ongelmia oviksen kanssa, mutta aateltiin, että josko clomit stimulois noita munasarjoja tuottamaan enemmän muniksia. Saas nähä. Mites sulla menee? Turvotusta?

Sarma, mitä kuuluu nyt? Voi, kun toivon, että tilanne olisi parantunut edelliskerrasta.

Mukavaa viikon jatkoa!
 
Ihanaa että Risiskin päässyt jo suunnittelemaan hoitoaan! Miehän sanoin että kyllä te nyt pääsette hoitoon. :D

Mulla olisi kysymys kaikille, joille IVF on tuttu juttu.
MIKÄ se tämä verikoe on, mikä otetaan yleensä n. 5 päivää pistosten aloittamisesta?
Mitä siinä tutkitaan?

Mulla on niin huono lääkäri Väestöliitolla, että sanoi vaan että pitää käydä antamassa verikoe tänä aamuna.
Sitten labrassa kyselivät, että mitä kokeita multa pitäs ottaa (no en tiiä, ei kerrottu). Ja että onhan sovittu, että kuka soittaa ja monelta soittaa tuloksista jotka saadaan iltapäivällä (no ei ole sovittu). Ja sit vielä soitti labraan, että nyt ois kiireellinen verinäyte tulossa (miksi se on kiireellinen?).

Siis mikä tärkeä tulos nyt on syynissä??

Ihan olen kummastunut, kun ei kerrota mitään.
Ja kaiken lisäksi miun aika sienne labraan oli merkattu eiliseksi.

Höh.

Toivoopi Bee

PS. Saarallekin kiitos tiedosta! Ihmettelen taas itteeni, kun mie pistän vaan 142 iu tuota Puregonia ja ei tunnukaan kyllä että mitään tapahtuis tuolla alakerrassal. :/ Nyt siis kuudes pistospäivä.
 
Iines , mulla on aurallinen migreeni ja se on käsittääkseni vielä pahempaa pillereihin yhdistettynä kun pelkkä päänsärky.. siinä kai on joku kohonnu tromboosivaara tms. jos käyttäs synteettistä estrogeenia. Mulla oli pari vuotta luonnonestrogeeni Femilar joka käy myös migreenin kans, mutta siitä taas oon lukenu että se ei ois endon kannalta hyvä. Eli mulle käy käytännössä vaan keltarauhashormooni.

Joo, kyllähän se lääkäri vissiin huomas että oon edelleen huolissani hoitoon pääsystä, kun kysyin että mitäs jos rakkulat ei ehdikään kasvaa sille punktioviikolle, niin vakuutteli että -kyllä me ihan varmaan sulle aika löydetään, ettei tää homma nyt enää sellaseen kaadu :kieh:

Rouva B Liittyskö toi verikoe jotenkin hyperin poissulkemiseen..? Että tiedetään onko annos hyvä.. en tiedä sitten mitä hormoonitasoja siinä tutkitaan.
 
Risis: No nyt se selvisi, se on vaste-arvo. Eli estradioli on se aine, mitä mitataa. Ja jos se on korkea, niin lääkkeet tehoavat liikaa, jos alhainen, ne tehoavat huonosti. Ja mulla se oli korkeahko eli 2.78, mikä tarkoittaa sitä, että alennan Puregoniannokseni 142 IU:sta 125 IU:hun.
Perjantaina ultratessa nähdään mitä sinne on kehittynyt vai onko, kun ei oo mitään tuntemuksia.

Sitten laitan tähän tietoiskun koskien 1 tai 2 alkion siirtoa Duodecimistä:

Yhden alkion siirto kannattaa
Monisikiöraskaudet niihin liittyvine ongelmineen ovat koeputkihedelmöityksellä alkunsa saaneiden raskauksien suurin varjopuoli. Kotikonstein alkunsa saaneeseen vastasyntyneeseen verrattuna IVF-lapsen hoitokustannukset ovat tästä syystä yli viisi kertaa normaalia suuremmat. Eurooppalaisissa IVF-keskuksissa siirrettyjen alkioiden lukumäärä ylittää harvoin kahta, mutta yhden alkion siirron tehokkuutta on epäilty. Helsingin naistenklinikan ja Väestöliiton lapsettomuusklinikan kollegat analysoivat vuoden 1997 ajalta raskausluvut yhden ja kahden alkion siirron jälkeen. Yhden alkion ryhmä jaettiin edelleen niihin, joilla oli vähintään kaksi alkiota, ja niihin, joilla ainoastaan yksi munasolu hedelmöittyi. Raskausluku alkionsiirtoa kohti oli peräti 30 % yhden alkion siirron jälkeen, jos potilaalla oli myös ylimääräisiä alkioita. Niillä, joiden kohtuun siirrettiin yksi ainokainen alkio, raskausosuus oli 20 %. Samana ajanjaksona tehtyjen kahden alkion siirtojen jälkeen raskausosuus alkionsiirtoa kohti oli 29 %, mutta näistä raskauksista 24 % oli kaksosraskauksia. Yhden alkion siirron jälkeen suotuisaan lopputulokseen korreloivat äidin alle 35 vuoden ikä, alkioiden rivakka kehitys siirtoa edeltävän viljelyn aikana sekä siirrettyjen alkioiden hyvä laatu. Yhden alkion siirto otollisissa olosuhteissa siis kannattaa. Ylimääräisten alkioiden pakastus ja tarvittaessa toistetut alkionsiirrot tuntuivat järkevältä menettelyltä. Voitaisiinko näin säästää ennenaikaisten vastasyntyneiden tehohoidossa ja siten tarjota lapsettomuuden hoitoa useammille pareille? (Hum Reprod 1999;14:2392).


Noin. Paan tän tonne OO-ketjuun myös!

-Bee
 

Yhteistyössä