**Kesämasut 2009**

meilläkin käytetään cuplatonia... en tiä miksei sitä saisi käyttää mutta annan vain iltaqisin kun ei haittaa vaikka päivällä ruikuttaisikin hieman.... näin kkesällä sen jaksaa tän valvomisen muutenkin paremmin.

esikoisen jälkeen mulla oli ihan hirvee masis (syntyi joulukuussa). tietty viellä vaikutti se että en pystynytkään imettämään kuin 1kk ja sit kysyin mieheltä luvan lopettaa ni tuntui jotenkin oikeutetummalle :) kuulostaa hassulle mutta itsestäni silloin tuntui että jos mies ei hyväksy lopettamista ni sitte yritetään vielä vaikka itkin ja yritin yöt läpeensä. (pojalla ei ollu kunnon imemis otetta, eikä sitä oppinutkaan). ja lisäksi oon huomannu että pimeeseen aikaan tarvitsen enempi unta muutenkin ja nukuin todella usein päivisinkin....

joten nää kaksi viimeistä kun on syntyneet toukokuussa ja kesäkuussa ni on tän pikku vauva ajan jaksanut ihan eri lailla. eilen ajoin jopa jo meitin nurtsikkaakin puolet... illat vaan on sellaista tankkausta että ei muuta juuri ehi kuin istuu tissi ulkona sohvalla.
onneksi mies on vielä heinäkuunkin kotona ni sitte kattellaa onko meillä jo pullo vauva kun ei muuten kyllä ehi näitten kanssa mitään.

meillä ei o vielä napatynkä irronnut ja neuvola täti laittoi viimeviikolla siihen jo laapsita. pitänee vissiinkin soittaa huomenna ja kysyä laittaako lisää kun jo sanoi että parin päivän sisään irtoo ja jo torstaina oltiin siellä eli siitä nyt sitte tulee ip:llä 5vrk ja edelleen könöttää tynkä paikallaan.

tuntuu ihemeelliseltä että ryyni on jo yli 2 viikkoinen päivät menee todella äkkiä. toisaalta hyvä ni ei tuu niin paljon juostuu ale myynneissäkään :D säästyy rahat.

tinni ja ryyni 2viikkoa 4vrk

Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
LS ja tuleehan mahallaan ollessa hyvin ainakin puklut pihalle.. =) toisin ku mahdollisesti selällään ollessa. siitä sanottiin laitoksel ettei nukkuis sen takia selällään. mun omissa vauvakuvissa -88 nukun joka kuvas mahallaan peppu pystys, ihan ensimmäisinä viikkoina...
no kun tätä olen aina ollut mieltä ja lisäksi ilma molemmista päistä =)

Mut on jäänyt mieleen et jos poikien ollessa vauvoja mainitsi asiasta neuvolassa, että annan nukkua masulteen, niin siitä ei kukaan koskaan kommentoinut mitään hyvää :whistle:
Siksi mietin että olenko ainoa joka uskaltaa antaa vauvan nukkua masulteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
LS ja tuleehan mahallaan ollessa hyvin ainakin puklut pihalle.. =) toisin ku mahdollisesti selällään ollessa. siitä sanottiin laitoksel ettei nukkuis sen takia selällään. mun omissa vauvakuvissa -88 nukun joka kuvas mahallaan peppu pystys, ihan ensimmäisinä viikkoina...
no kun tätä olen aina ollut mieltä ja lisäksi ilma molemmista päistä =)

Mut on jäänyt mieleen et jos poikien ollessa vauvoja mainitsi asiasta neuvolassa, että annan nukkua masulteen, niin siitä ei kukaan koskaan kommentoinut mitään hyvää :whistle:
Siksi mietin että olenko ainoa joka uskaltaa antaa vauvan nukkua masulteen.

niin totta! nukkuessaan saattaa alkaa ähinä kuulumaan ja sitten pörähtää jommast kummast pääst ja ähinä lakkaa...

olis kyl kiva kuulla mitä muille on sanottu nukkuma-asennoista? :attn:

Nukkuma-asennoista meille sanottiin sairaalassa, että suositellaan nukutettavan selällään tai kyljellään. Mahallaan olemisesta sanottiin, et saa olla hereillä ollessaan mahallaan ja onkin hyväksi mahavaivojen kannalta, mut ettei sais antaa nukkua mahallaan.

Täällä ollut tänään parempi päivä neidin nukkumisten suhteen. Eilen kitisi mahavaivoja, kun menin kokeilemaan toista vastikemerkkiä (joudun siis antamaan vastiketta, kun oma maito ei kokonaan riitä )

Tänään jouduin käymään hammaslääkärissä :( että mä sit osaankin inhota noita reissuja enemmän ku mitään muuta!! |O Pitäis vielä lähteä käymään kaupassa ja hakea mies samalla töistä. Sillä alkaa huomenna lähes 4vk kesäloma, vähänks ihanaa ku voidaan yhdessä hoidella neitiä ja jakaa kotityöt.. alunperin sillä ei pitänyt olla edes koko kesälomaa, mut sai onneks sen kuitenkin järkättyä :)

Pirtsi ja pikku-neiti 2vk 2pv

Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Nukkuma-asennoista meille sanottiin sairaalassa, että suositellaan nukutettavan selällään tai kyljellään. Mahallaan olemisesta sanottiin, et saa olla hereillä ollessaan mahallaan ja onkin hyväksi mahavaivojen kannalta, mut ettei sais antaa nukkua mahallaan.
Meille sanottiin samaa sairaalasta. Massullaan Minni nukkuu päivittäin iskän mahan päällä, päiväunet siis, mutta jos on vaunuissa / sängyssä unilla niin sit selälläää. tai kyljellään. Olen laittanu sänkyyn rullalle käärityn lakanan, että Minni pysyy kans kyljellään, kun se tahtoo kääntyä muuten selälleen. Ei enää pysy just siinä asennossa, mihin sen jättää, niin rulla tukee selkää, et ei käänny, ja puklu tulee sit pihalle myös paremmin.

Meillä käytettiin cuplattomia ja annettiin jokaista ruokailua ennen se. Yks päivä tässä mies tunnusti, et hän ei ole läheskään joka kerta muistanmu antaa sitä... Aletiin vertailee meidän syöttämiskertoja, ja todettiin, et Minni oksentaa hurauttaa /puklaa aina vaan jos minä olen syöttäny. Kokeiltiin, et jos jätetään cuplattomat pois... Ja voilá, puklut väheni HUOMATTAVSTI, eikä Minni huuda massukipuja enää :xmas: Meillä siis ne ei sopinu vauvalle.

Sit meillä on menossa lisäksi korvikkeen vaihtamis-kokeilu. Tutteli on "kuulemma" tujumpaa tavaraa. Minni ssaatto syödä nannia 80ml, oli 10 min päästä vailla lisää, söi 30 ml, oli 0.5h päästä vailla lisää, söi 10 ml, oli 20 min päästä vailla lisää, söi 50 ml jne. Ja tätä siis oli illat, ei niinkään päivällä, mut illat siis. Pikku hiljaa on lisätty vaan tuttelin määrää, ja eilen illalla Minni söi (tuttelia ) 20 aikaan 100ml, nukahti, heräsi 22.30, söi 120 ml ( :eek: ) ja HERÄSI 04.10 syömään!! Nannin aikana ei nukkunu kun sen 3-4h ihan maksimissaan! Ja tänäänkin söi päivällä 100ml ja nukku pihalla yhtä soittoa reilu 3h... Meidän neiti siis jatkaa ruokailujaan tuttelilla.

Ja ettei menis enää yhtään sekavammaksi, niinnuo mahakipeä-huudot ei meidän mielestä liittyny siihen nanniiin, vaan ne johtu nimenomaan niistä cuplattomista. Ja eri aikaan jätettiin pois nuo cuplattomat, ja sit jonkun ajan perästä vaihdettiin korvike.

Harrastaakos kukaan liinailua teistä? Mä sain kokeiltavaksi siskon liinan, ja oikeesti, mua alko kiehtoo se... Kädet vapaana, vauva koko ajan lähellä, ja mukana, ja pystyt tekee kotihommia siinä ohessa. Ja kun tuokin neitokainen on semmonen välillä, et haluaa olla sylissa vaan olemisen ilosta, ja kädet kipeenä siitä kantamisesta, ja kun vielä kannan aina vasurilla, niin tietäähäön sem, et kumpi puoli hartioista on tukossa :/

Mitenkä tiheeseen te kylvetätte vauvan?

Joo, katsos pikaisesti MN:n menon, ja sit pitää lähtee Minnin kans kävelee tuonne 3 km päähän uimarannalle, mies ja esikko aikovat ajaa pyörillä sinne, niin minä kipsuttelen kärryjen kans, ja käyn kaupassa samalla.
:wave:

Taa
Moikka!

Ensimmäisenä onnittelut uusille vauvautuneille ja tervetuloa tänne puolelle.

Mulla tämä helle ja valvominen aiheuttaa yhteistyössä massiivista päänsärkyä. Mieskin tekee nyt yövuoroa ja nukkuu päivällä, joten mullehan tämän sirkuksen pyörittäminen jää. Oon huomannu, että nykyään, kun päätä alkaa särkemään niin toisen silmän näkö tuntuu hieman hämärtyvän.

Vieläkään ei meillä unet pitene. Päivällä nukutaan kolmisen tuntia, mutta yöt (sitä yhtä lukuunottamatta) mennään 1½-2 tunnin pätkillä. Viime aamuyöstä jouduttiin nousemaan ja menemään olohuoneeseen suunnilleen tunniksi, kun sängyssä ei enää ollut Kaapon mielestä kivaa. Siispä me katsoimme Lostia dvd:ltä neljän aikaan aamusta :D

Cuplatonia oon nyt muutaman kerran antanut pojalle masuvaivoja vähentämään. En osaa sanoa, onko niistä apua ollut, kun tämä hellekin tuntuu vauvaa kiusaavan. Jos ei Cuplaton auta niin käyn varmaan hakemassa sitä toista (nimi unohtui), kun sitä on niin monet suositellu.

Vatsalla nukkumisesta
:Mulle on aina sanottu, että kyljellään nukutetaan. Vaunuissa oon selällään nukuttanu. Muutaman kerran on sattunut nyt niin, että vauva on itse kellahtanut nukkuessaan mahalleen enkä ole sitten takasin kyljelleen ruvennut kääntämään, kun uni on mahallaankin maistunut. Hyvin tuo osaa päänsä kääntää vapauttaakseen ilmatiet, joten ei kai siitä kauheasti voi haittaa olla? Vai?

Nyt alkaa taas ohimoissa tykyttämään siihen malliin, että sohvalle menen makoilemaan ja jakelemaan komentoja :D

Taa ja Kaapo the tissitakiainen

Liinailusta: Meillä on Hug-a-bub ahkerassa käytössä. =) Ostin sen jo esikoista odottaessa ja oli esikoisellakin käytössä, mutta nyt on tullut jo paljon enempi käytettyä. Typy nimittäin ei oikein viihdy missään muualla kuin sylissä ja ilmavaivoja on..Helpottaa elämää kun saa kädet vapaaksi ja on tää myös ihanaa pitää pientä lähellä. :heart: Suosittelen kokeilemaan! =)

Vatsallaan nukuttamisesta: Itse en uskalla mahallaan nukuttaa, mutta oon pitänyt tyttöä välillä mahallaan hereillä ollessa.

Iidukka & typy 13vrk

mä itse asias vast tänään luin et mahallaan nukutus voi olla yhteydes kätkytkuolemiin. en osannu epäilläkään, kun laitoksella sanoivat et on ok :ashamed:
mä kyl tiesin tuon, mut jotenki mietin et jos se kätkyt kuolema on tullakseen niin sit se tulee... et ei siihen itse pysty hirveästi vaikuttamaan.. niinku yleensäkään kuolemiseen :ashamed: :| :/

Kantoliina on ihan paras keksintö! Tämä hippu on meillä toinen vauva, joka rauhoittuu kaikista parhaiten liinassa! Esikoisella oli hyvä rintareppu kovassa käytössä, mutta kakkosen kohdalla hurahdin kantoliinoihin ihan totaalisesti..

Monenlaisia liinoja on ollut käytössä (tein itse ainakin viisi erilaista) ja trikoinen on ollut selkeä suosikki niin molemmalla vauvalla kuin vanhemmilla. :) Tälle pienimmälle en ole hankkinut kuin yhden hug-a-bubin ja kudottu ostoliina löytyy vielä kakkosen jäljiltä. Näillä pärjätään nyt ainakin alkuun aika mukavasti.

Meidän vauva nukkuu mielellään selällään tai kyljellään. Selällään olen nukutellut oikeastaan vain päivisin, vaikkei neiti paljon puklailekaan. Sylissä nukkuu myös masullaan, mutta sängyllä ei tykkää niin pötkötellä.. Nukkuuko muiden vauvat muuten omissa sängyissään?:whistle:

Thank god for cuplaton!! Täällä rauha maassa. Tyttö ei oo itkeny vuorokauteen juuri ollenkaan. Tyytyväisenä vain pällistelee ympäriinsä ja maiskuttelemalla vihjailee että tissiä kehiin :D Tänään oli neuvola. Paino oli noussu jo hienosti yli syntymäpainon. Kiitos siitäkin cuplatonille. Aikasemmin paino vaan putos.. Kun raukka ei pystyny tissillä keskittymään olennaiseen vaan kipristeli ja itkeskeli koko ajan :(

Vatsallaan ei olla vauvaa nukutettu. Pelottaa kun se ei kuitenkaan niitä niskojaan vielä osaa hallita. Ja kätkytkuolema kummittelee myös mielessä :( Nukutetaan vauvaa kyljellään ja laitetaan aina joku tuki selän taakse ettei pääse kääntymään selälleen.

Persaus senkun kipenee vaan!! Tikit kiristää päivä päivältä enemmän. Millon tää tuska loppuu :( Onneks ei ihan koko aikaa satu kumminkaan. Vaan vessassa käydessä.. ja suihkussa.

Kysyin muuten neuvolassa saunomisesta. Se oli sitämieltä että hyvin uskaltaa omassa saunassa saunoa. Ottaa vaan aina puhtaan laudeliinan ja pitää hygieniasta hyvää huolta. Ajateltiin miehen kanssa tässä joku ilta lämmittää sauna. Saa nähdä kuinka onnistuu saunominen :)

Raffel ja Papsi 1vko 4pv :heart:

Miten teillä jälkivuodot..?Meikäläisellä alkaa kohta riittään pikkuhousunsuojat kun tulee niin vähän haaleaa vuotoa..!Onneks!

Meidän prinsessa harrastaa syömisten jälkeen tosi harvoin röyhtäisyjä ja kerran on tainnut sideharsolle tulla vähän puklua..Välillä vatsaa vääntelee, en tiedä viitsinkö alkaa käyttämään cuplatonia, kun ei siitä välttämättä oo merkittävää hyötyä..Kun ei noi vatsakivut niin suuria ole...

Masuha&Piskuinen 12 vrk :heart:

HelloShitty
täällä jälkivuoto ollu kokoajan toooosi niukkaa (pärjäis ilman suojaa). tänään kyllä tuli hyytymä taas että vähäsen alkoi kyllä jo pelottaa. :/

typy nukkunu hyvin koko päivän..mitäköhän yöstä tulee..nukkuu nytkin. =)
HS ja Juliet puoltuntii vaille 3 viikkoa.

Iltaa

Onnittelut kaikille nyyttinsä lunastaneille, nyt vasta kerkeän (toivottavasti) koneelle istahtamaan ja kirjoittamaan. Ei ihan kolmen pienen hoito mene siinä missä yhden, ei ole vapaa-ajan pulmia kun ei ole sitä vapaa-aikaa :D

Alex täyttää jo kuukauden tällä viikolla. Kaamea kuinka nopeasti aika menee, kerkeekö joka sekunnista nauttiakaan. Kirjoitellaan nyt pikkasen meidän arjesta

uni Poika nukkuu vielä aikasta paljon, 2-3 tuntia jaksaa killitellä ja sit simahtaa uudestaan ja nukkuu pitkiä aikoja vaan herätäkseen syömään. Yöllä heräilee siinä 2-3 aikoihin ja toisen kerran 5-6 maissa.

imetys aksu sai jo sairaalassa lisämaitoa tissittelyn lisäksi ja saatiin ohjeeksi jatkaa sitä vielä hetki kotosallakin. Viikon jälkeen annoin pojalle enemmän tissiä kun lisämaitoa ja kun mentiin 2vko tarkastukseen neuvolaan niin tulos oli se että viikossa pojalle oli tullut painoa vaan 50g ja syntymäpainosta (4690g) jäi puuttumaan 6g. Ensimmäisellä viikolla oli tullu enempi painoa ja pojan paino putosi sairaalassa vaan noin 200g.
No siinä tämä terkka sitten kyselemään että missä vika kun näin on käynyt ja mä siinä itku kurkussa (imetys ns arka paikka kun ei ole onnistunut aiemminkaan) selitän et olen tissiä antanu enempi nyt viikon ajan. Neuvo oli että sulkeudu vauvan kanssa omaan tissi symbioosiin ja jätät muut toisten huoleksi/hoidettavaksi. Katoin hetken et anteeks, tarkoittaako tuo meidän lapsiakin niin vastaus oli et joo, mies voi hoitaa ne :eek: Painokontrolliin siis seuraavalle viikolle jossa paino oli noussut 330g (5015 g ja 57cm) , joskin terkka mietti vieläkin painokontrollin tarvetta, tuli sellai olo etteikö mikään riitä.
Tuon reissun jälkeen mieli oli niin maassa ja eihän siitä tissittelystä enää mitää tullu ku koko ajan ressasin et saako vauva nyt tarpeeks maitoa jotta paino nousisi tarpeeksi ja mitä jos sokerit rupee taas tippuu pojalla.
Joten nyt meillä on siis jälleen kerran (valitettavasti) korvikkeella kasvava vauveli joskin on todella ihana ja tyytyväinen poika :heart:
Mut itseäni tuo jäi kaivertamaan ku luottavaisin mielin aloitin imetyksen tällä kertaa. Koitamme nauttia viimeisistä tipoista mitä rinnoista tulee eli vauva saa hakea sieltä pienet lirut ja saa samalla lohtutissiä. Lohduttaako sitten enempi äitiä vai vauvaa, tiedä häntä =)
Masuvaivoja itkettiin täälläki ja meillä cuplatonit käytössä ennen jokaista ruokailua => vähentyny huomattavasti.

Perjantaina olemme menossa sairaalaan keskolaan siihen kuulotutkimukseen kun se ei onnistunut osastolla kotiinlähtö päivänä. Tuolla tarkemmat laitteet käytössä joten katsotaan onnistuuko koe siellä vai onko meidän mussukan kuulossa sitten oikeasti jotain vialla.

Koitan päästä hieman ahkerammin kirjoittamaan, nyt unten maille.

Vauhtis ja Alex "aksu" melkein 1kk. :heart:

Taa
Huomenta!

Suloinen poika vauhtiksella :heart:

Olipas mielenkiintosta herätä aamulla. Löysin miehen sängyn vierestä lattialta nukkumasta ja esikoisen olohuoneen sohvalta. Typykkähän on aiemminkin harrastanu tuota kämpässä vaeltelua keskellä yötä. Raskausaikana löysin sen aamuyöllä vessan lattialta nukkumasta. :D Pojan kanssa ollaan herätty varmaankin parin tunnin välein syömään, mutta koska pidin Kaapon meidän sängyssä koko ajan niin oli vaan helppo tunkea se tissi suuhun heti kun ensimmäinen inahdus kuului. Nyt alan ymmärtää ihmisiä, jotka nukkuu perhepedissä. Tosin Kaapon aika meidän sängyssä loppuu sitten, kun imetyskin.

Jälkivuoto on pari viikkoa ollut niin vähäistä, että pikkuhousunsuojalla on pärjänny. Vois kyllä jo loppua kokonaan. Esikoisesta valuin reilu 6 viikkoa |O

Huomenna ois meillä neuvola. Toivottavasti painoa on tullu tarpeeksi. Mä jotenkin vaan koko ajan mietin ja panikoin, että mitä, jos mun maito ei riitäkään tai on ihan lirua. Esikoistahan imetin lyhyen aikaa enkä sitäkään lyhyttä aikaa täysimetyksenä. Nyt mä haluan niin kovasti onnistua tässä. 4kk kun edes pääsis täysimetyksenä niin se ois mulle paremmin ku hyvin.

Huomasin tossa juuri, että synnytyslaskua ei oo posti mulle vielä kantanu. Meinaakohan ne laskuttaa mua ollenkaan? Synnytyksestä kuitenkin kohta kuukausi. Hyvähän se tietysti on, jos laskuja ei tipahtele luukusta.

Nyt hetkeksi Nytin puolelle ja sitten ulos :wave:

Taa ja Kaapo

HelloShitty
hurja tukka on vauhtiksen pojalla!! :eek: =) :heart:
mun tytöllä on muuten kans aina käsi noin poskella. :heart:

täällä J nukkuu vieläkin. tai oli se hereillä muutama tunti aamulla. yö meni ihan jees taas. ite en vaan nukkunu kovin hyvin. oli liikaa asioita mietittävänä ja aivan liian kuuma.

Taa; :eek: tänne lasku tulee yleensä ennen ku edes itekään ehtii kotiin. :kieh:

perhepeti on kyllä kätevää mutta hitsi kun ei saa sitä lasta kovin helposti pois. meillä kolmonen nukkuu meiän sängyssä vieläkin ja ikää jo 3v. :kieh:

lapset kohta menossa uimaan ja me mennään ostoksille sillä aikaa. illalla taas Beck! :p

eipä mitään ekstraa..
HS ja Juliet tasan 3 vko.

Moikka!

Siisti tukka Vauhtiksen poijjalla!! :D :heart:

Meillä löyty eka mansikkaluomi Minniltä! Esikoisella niitä oli 3, joten osasin odottaa niitä tällälkin kertaa. Ja kaikki muuten on edelleen näkyvissä esikolla, vaikka niiden "pitäis" hävitä 3v mennessä... :| No, katsotaan, et kuin nopsaa se (ne ) Minniltä häviää.
Muiden muksuilla syntymämerkkejä?

Jälkivuoto vähäistä, siis se loppu jo, ja alko sit uudestaan, mut silleen, et pärjää pikkuhousunsuojalla, ja lähinnä limaista vuotoa, missä veriviiruja vähän mukana.

Mullon huono omatunto :ashamed: Valmiiksi jo poden sitä... :/ Meillä on ollu piharemppa, siis tarkastettu sadevesijärjestelmät, uusittu osa niistä, tasoiteltu nurmikenttä-osuus ja laitettu uus heinä kasvaa siihen. Ja valettu käytäviä jne... Ja nyt sit pitäis päästä puutarhalle ostaa pensaita tuohon pihaan... Ja meinattiin, et lähdetään perjantaia yhdessä, kahdestaan miehen kans. Eka kerta JO NYT, et jätän Minnin hoitajalle useammaksi tunniksi... :ashamed: Esikoinen oli suunnilleen vuosikas kun vastaava reissu tehtiin... Minnin tuleva kummitäti lupasi ottaa molemmat tytöt, ja taatusti hoitaa ja pärjää noiden kans, mut mun omatunto vaan soimaa mua, et miten mä VOIN jättää tuon pienen ihmisenalun vieraalle hoitoon, eikä raasulla ole kun häthätää kuukausi ikää :( Jääkö sille traumoja, jos olen 3h pois sen luota?

Synkkiä pohdintoja näin aamupäivällä...
Sisu ja Minni 1 kk 3 vrk :heart:

Sisu, tuskin vauvasi saa traumoja jos kuitenkin on muuten hyvä hoitaja ja pääsee syliin halutessaan..

Eilen sain itse kuningasajatuksen.. Suunnittelin jo, että ryhtyisin taas opiskelijaksi. Yliopiston vuosimaksun kun maksaa saisi käyttää hyviä terveydenhuoltopalveluja ja muutaman kympin vuosimaksulla olisi liikuntamahdollisuuksia hurjasti. (Täällä kun nuo liikuntatieteellisessä opiskelevat pitävät näitä tunteja ja valikoimaa on paljon).. Voisi halutessaan myös tehdä jotain mielenkiintoisia kursseja ja vähän kokeilla tätä kautta "alan vaihtoakin". =) Stressiä opiskelusta en kyllä aio ottaa, kakkosen vauva-aikaan tein omia lto opintojakin eteenpäin ja aika-ajoin se oli vähän turhan rankkaa... Nyt voisi ottaa edut irti ja opiskelun ihan löysin rantein kun on kuitenkin jo saanut yhdet paperit ulos jo valmiina. ;) Kuulostaako hurjalta?

Nimi on jo päätetty ennen vauvan syntymää, etunimi oikeastaan ennen vauvan masuun rantautumistakin.. Toki vauva pitää tavata ja makustella nimeä ennen virallista nimen antoa. Saatiin laitettua viime viikolla viralliset nimipaperit maistraattiin menemään ja "vahvistusta" sekä kela-korttia vain enää odotellaan.

Kohta miehen vanhemmat tulevat ensi kertaa tapaamaan pikkuistamme. :)

-maranooka & hippu 13vrk.-

Moi! Meille syntyi toinen tytteli 10.6 vkoilla 38 ja 6, raskaus käynnistettiin päivää aiemmin tabuilla raskausmyrkytyksen vuoksi. Suloinen neiti on. Vauvalla on kitalakihalkio, ei huulihalkiota. Imetys ei sen takia onnistu, sinällään harmi kun esikoista imetin 8kk mut synnytys oli sen verran raju ja meinas käydä vauvalle huonosti et se imetys tuntuu nyt aika mitättömältä asialta siihen verrattuna. Pääasia et vauva on hengis ja tuhisee tuolla sängyssä.

"Mirri" ja vauveli tasan 3vkoa

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Moi! Meille syntyi toinen tytteli 10.6 vkoilla 38 ja 6, raskaus käynnistettiin päivää aiemmin tabuilla raskausmyrkytyksen vuoksi. Suloinen neiti on. Vauvalla on kitalakihalkio, ei huulihalkiota. Imetys ei sen takia onnistu, sinällään harmi kun esikoista imetin 8kk mut synnytys oli sen verran raju ja meinas käydä vauvalle huonosti et se imetys tuntuu nyt aika mitättömältä asialta siihen verrattuna. Pääasia et vauva on hengis ja tuhisee tuolla sängyssä.

"Mirri" ja vauveli tasan 3vkoa
:heart: Onnittelut vauvasta! :flower:

Mitenkä, haluatko kertoa tarkemmin tuosta kitalakihalkiosta? Onko se isokin, ja missä vaiheessa leikataan? EI OLE PAKKO kertoa, jos et halua. Minulla vaan kolahtaa tuo ja syvälle, koska meidän enkelivauvalla oli se myöskin (eikä ollu kans huulihalkiota ), ja... Pelotti ihan hirveesti, että onko Minnillä myös...

Yhteistyössä