**Kesämasut 2009**

Pitäiskös tulla nyt sitten tänne kirjottelemaan ku ei oo toi odotus enää ajankohtainen juttu... :)

Piskuiselta lähti eilen napatynkä!Typyllä muuten kaikki ok,vatsankipristelyä on vähän mut ei mitenkään niin että häiritsisi menoa... :)

Maidontulo on ollut tosi hyvä koko ajan, ehkä vähän liiankin hyvä, liivit on melkein yhtenään märkinä ja paidat on läiskiä täynnä..

Jälkivuoto on alkanut vähetä pikkuhiljaa...Onneks!On seki murhe sitten pois!

Masuha&Piskuinen 10 vrk
 
Moi!

Eipä ole tullut paljon tänne kirjoiteltua,on ollut niin paljon kaikkea muuta :ashamed:
Jossain vaiheessa häivyn täältä vähäksi aikaa,siksi aikaa kun netti aukeaa seuraavassa asunnossani,minne muutan minä ja lapset =)
Tulisipa tieto asunnosta jo ensi viikolla :heart: Saa nähdä missä ristiäiset vietetään loppujen lopuksi... on niin paljon avoimia kysymyksiä ja muuta,että pää on ihan pyörällä :whistle:

Paprica voi hyvin ja kasvaa kovin nopeasti,56cm vaatteet on pesty jo myyntiä varten :snotty:
P muuten ihme kyllä nukahti äsken sitteriin ja esikoinen halusi päiväunille, onkohan ne kipeitä :eek: :D

BV ja P ööh jotain 1,5kk varmaan,en mä nyt muista :ashamed:
 
Auts Maito nousee ja rytinällä.. Eilisen pumppasin ja annoin pullosta ku rinnanpäät auku ni aamulla imetin nyt 6 aikaan nii tyttö nukku kymmeneen!!! :eek: ja imetin taas nii nukkuu vieläki isin kans :heart:

Isi eilen otti kontaktia vauvaan kunnolla ekaa kertaa.. Mä nukuin nii oli ottanu syliin ja viekkuusa sänkyyn ja jutteli siinä ku heräsin :D Ei oo aiemmin ottanu ite syliin et mie oon tyrkänny sille beibin sylkkyyn ku se pelkää ja on epävarma ku ei ennen oo vauvoja pidelly.. Oli ne niin hellyyttäviä :heart:

4 tunnin yöunilla siis mennään |O

kleo ja Sara 4vrk
 
Ilmoittaudunpa nyt tänne minäkin, olin tuolla odotuspuolen listoilla mukana, mutten juurikaan tullut kirjoitelleeksi kun vei opiskelut ja kaksi muuttoa raskausaikana ylimääräisen ajan ja energian..

Meille syntyi pikkuinen juhannustyttö 17.6 klo 8.19 Kätilöopiston Haikaranpesässä painoa 2379g ja pituutta 48cm. :heart:

Tässä vähän synnytyskertomusta multa eli 16.6 tiistai-iltana käytin koiran pitkällä lenkillä ja lenkin jälkeen tuli muutama kipeämpi supistus ja itselle sellainen tunne, että huomenna tämä taitaa syntyä. No, menin nukkumaan normaalisti illalla ja yöllä heräsin muutaman kerran supisteluun, kolmen aikaan tuli sen verran kipeitä supistuksia etten enää saanut nukuttua vaan nousin ylös. Herätin miehen ja viideltä aamulla pakattiin poitsu ja koira autoon ja lähettiin ajamaan anopille. Kuuden aikaan oltiin siellä ja meinasin että juotais vielä aamukahvit rauhassa kun supistukset tuntui laantuneen täysin ja mietin että käännytetäänköhän meidät sairaalasta kotiin vielä..Sitten tuli napakampi supistus ja päätettiin kuitenkin lähteä ajamaan sairaalalle. Onneksi lähdettiin, sillä 20min ajomatkan aikana supistusten väli pieneni tosi nopeaan tahtiin ja supistuksia tuli jo 3-4min välein ja olo oli jo tosi tuskainen.

Synnytys oli kokonaisuudessaan tosi positiivinen kokemus, nopea ja helppo. 7 aikaan aamulla oltiin laitoksella ja yökkö vaan päästi meidät sisään synnytyssaliin tutkimatta mitään kun kätilöillä oli just vuoronvaihto meneillään, 20 yli 7 kätilö teki sisätutkimuksen ja olin jo 7-8cm auki, ehdin jo miettiä siinä välillä pitäisikö soittaa kelloa kun tuntui olo jo tosi kipeältä, mutten uskaltanut mennä suihkuun ennen kätilön tuloa. Kivunlievityksenä otin aqua-rakkuloita alaselkään ja lisäksi ilokaasu. En usko että rakkulat pelkästään olisi auttaneet, mutta toimi ilokaasun hyvänä lisänä + mies hieroi selästä - uskomatonta kyllä se helpotti tosi paljon! Tosiaan klo 7 maissa oltiin sairaalalla ja klo 8.19 tyttö jo syntyi!

Olin koko synnytyksen ajan seisoma-asennossa, en pystynyt enää istumaan ollenkaan kun vauva painoi jo niin paljon peräsuoleen. Ponnistusvaihe kesti minuutin, tai siis kätilön mukaan 30 sekuntia mutta sekunteja ei kuulemma saa kirjata synnytyskertomukseen. :D Ja siis en ehtinyt muuta kuin sanoa vähän ennen että nyt ehkä alkaa ponnistuttaa ja seuraavalla supistuksella vauva jo tuli ulos. Ja mulla sairaalan verkkoalushousut vielä jalassa ja seisoin sänkyä vasten. Ja verenpainemittari kädessä. :D Mies siinä sitten repi verenpainemittaria mun kädestä pois kätilön käskemänä ja kätilö samaan aikaan ottamaan vauvaa vastaan ja ite revin housuja alas ja toisessa kädessä ilokaasu..Toinen kätilö ehti saliin vasta kun vauva oli jo syntynyt. :D

Eli vauhdikas synnytys tällä kertaa, mutta jäi tosi hyvä mieli! Voisin heti huomenna vaikka lähteä uudestaan! Esikoisestahan ponnistusvaihe kesti tunnin, eli tosi erilainen synnytys oli..Ja selkeästi toi pystyasento vauhditti synnytystä, munhan oli tarkoitus siirtyä ponnistuvaiheessa jakkaralle ja siinä oli muovit ja kaikki valmiina muttei sit sinne ehditty kun vauva päättikin jo tulla ulos. :heart:

Tyttö syntyi rv 39+6 mutta silti painoa oli vain 2379g joten jotain on ollut vialla raskausaikana eikä vauva ole saanut tarpeeksi ravintoa istukan kautta. Lääkäri ja kätilöt epäilivät että mulla olisi ollut alkava raskausmyrkytys tai sitten jostain muusta syystä istukka ei ole toiminut ihan niin kuin pitäisi..Mutta kuulemma jos vielä joskus kolmas lapsi saadaan niin joudun automaattisesti seurantaan raskausajaksi, että kasvaako vauva..

Nyt on onneksi painoa tullut jo roimasti lisää ja ruoka maistuu, perjantaina punnittaessa typy painoi 2,8kg. :heart:

Iidukka & esikoispoitsu 1v5kk & pikkuinen 12vrk
 
Uusille vauvautuneille onnittelut täältäkin :) :heart: :wave:

Täällä olen eka päivää yksin (tai siis kahdestaan) vauvelin kans - ja kyllä huomaa eron verrattuna siihen ku on mieskin ollut kotona. Tuntuu ettei saa mitään aikaan kotona! :ashamed: Kaiken lisäks neiti on varsinainen "sylitakiainen", minnekään muualle ei suostu nukahtamaan ku syliin/rinnan päälle. Rattaisiin kyl nukahtaa, mut usein herää sit ku ei enää olla liikkeessä :/ Suostuuko teidän vauvelit nukahtaan suoraan sänkyynsä? Onhan se siis toisaalta ihana vaan pitää neitiä sylissä ja nukuttaa se siihen, mut samaan aikaan on täysin mahdotonta saada mitään muuta aikaan: ei ehdi itse syödä, ei juoda ei mitään muuta :( no, kaipa tämä on vain omaa organisointitaidon puutetta..

Nyt olen erityisin iloinen kuitenkin siitä, että neiti on nukkunut jo vajaan viikon ajan yöt tosi kiltisti: viime yönäkin yhtä jaksoisesti 0.30-5.30, eikä muutoinkaan ole niiden tippojen aloituksen jälkeen juurikaan masuvaivoja itkeskellyt :) toivottavasti ei oo vain väliaikaista!

Pirtsi ja pikku-neiti 2vk 1pv
 
Pikaseen vaan..
Helteet pitää niin tehokkaasti tuolla ulkona liikenteessä ja ilmoista nauttimassa, ettei paljo koneelle ehdi.

Lauantaina olis ristiäisetki, joten niitä pitäis tässä alkaa järkkäilee. Mies palaa tänää töihin, joten täällä alkaa mulla totinen arki kolmen lapsen kanssa keskenään. Pitää yrittää ehtiä raportoimaan jossain vaiheessa sit.

Vauva on aivan ihana tyytyväinen pakkaus. Ylihuomenna on ikää 6 viikkoa, ei edelleenkään turhia huutele. Vain nälkää/janoa tai joskus ääritilanteessa vaippaa tai väsyään. Tänään naurahti ekan kerran ääneen, ihana !! :heart:

Kesäistä viikon jatkoa kaikille!

vanttu ja vauveli 6vk
 
tänään käyty "2vko"-neuvolassa, huomenna siis tulee 2vko vasta täyteen. ei sujunut reissu ihan suunnitelmien mukaan, neiti kuorrutti ittensä paskaan ku rupes turauttelee turvaistuimessa ( :LOL: ) eikä mul mitää varavaattei ollu mukana.. :heart: ja sitten huusi ja kitisi koko käynnin ajan niin ettei keritty paljoa juttelee. lopulta kysyinki et oliks täs viel jotai et me lähetää kotio huutamaan. :| ois ollu vielä imetyksestä juteltavaa.

mutta vauva kasvaa kyllä hyvin =) syntymäpaino oli 4000g ja laitokselta lähtiessä jo syntymäpainon yli, nyt 1vko 6pv ikäisenä painoa 4420g. jotain teen siis oikein!! :whistle:

Talvis ja vihdoinkin nukkuva vauva
 
Pikaiseen vain piipahdan.. :saint: Onko teidän muiden vauvat olleet nuutuneita helteillä? Meidän vauva on aika "lötkön" oloinen.. On hereillä aika pieniä pätkiä ja katselee silloin vain rauhassa, syliin kyllä kaipaa ja itkeskelee (myös vatsaansa). Pissaa tai sinappia on kyllä melkein koko ajan vaipassa, eli nesteitäkin saa sen perusteella.. Kai tämä helle sitten vain tekee pienen väsyneeksi?

Ja missä vaiheessa sitä itse uskaltaisi mennä uimaan? Mökillä oltiin pari yötä ja olisi tehnyt niin mahdottomasti mieli pulahtaa järveen. :whistle:
 
Me ollaan kanssa miehen kans mietitty sitä kuinka nää helteet vaikuttaa vauvaan. Ku päivällä toinen on ihan lötköpötkö ja öisin virkee ku mikä. Ollaa koitettu jonkinlaista unirytmiä pitää yllä, mut aika hankalaa se noin pienelle on. Johtuisko sit siitä että päivisin kuumus vie voimat?


Käytiin tänään apteekista hakemassa cuplatonit ku vauvalla tuntuu olevan vattanväänteitä. Neuvolatäti oli sitä mieltä ettei ihan hepposin syin kannattais antaa.. Ei se mitään perusteluja kertonu. Osaisko joku kertoo että miksköhän se oli sitä mieltä? Me nyt haettii ne kummiski ja annoin viime syötöllä vauvalle. Kurja se on katella ku toinen vääntää, kääntää ja kipristelee vattavaivoissaan, ku tietää että on olemassa helpottavia lääkkeitäki. Toivotaan nyt että toi auttais. kuinkahan äkkiä ne yleensä auttaa? Ainaki äsken tyttö taas huusi vattaansa :(

Raffel ja Papsi 1vko 4pv :heart:
 
HelloShitty
tää koko päivä ollu helvetistä. toi lapsi ei nuku!!!!!!!!! |O :/ :headwall:
en tiiä mikä on mutta huutaa vaan sillon ku ei oo mun sylissä tissi suussa. ja kun syöttää sitä niin se vaan lussuttaa. sit se nukahtaa ja heti kun siirtää ditä pois sylistä niin herää ja taas huutaa. nälkää ei pitäis olla kun syö koko ajan. oon toooosi kypsä jo! :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tää koko päivä ollu helvetistä. toi lapsi ei nuku!!!!!!!!! |O :/ :headwall:
en tiiä mikä on mutta huutaa vaan sillon ku ei oo mun sylissä tissi suussa. ja kun syöttää sitä niin se vaan lussuttaa. sit se nukahtaa ja heti kun siirtää ditä pois sylistä niin herää ja taas huutaa. nälkää ei pitäis olla kun syö koko ajan. oon toooosi kypsä jo! :snotty:
Kylläpä kuulostaakin tutulta! Täällä ollut just vastaava päivä. Tuntikausien sylittelyä ja heti ku yrittää pois sylistä niin alkaa huuto - eikä ainakaan nälästä oo ollu kyse.. Just äsken vasta saatiin neiti nukahtaan iltaunille. :headwall:
Kohtalotoverin voimahali sinne :hug: Itseäni toisaalta lohduttaa suuresti, etten oo ainoa jonka vauveli ei tunnu haluavan nukkua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tää koko päivä ollu helvetistä. toi lapsi ei nuku!!!!!!!!! |O :/ :headwall:
en tiiä mikä on mutta huutaa vaan sillon ku ei oo mun sylissä tissi suussa. ja kun syöttää sitä niin se vaan lussuttaa. sit se nukahtaa ja heti kun siirtää ditä pois sylistä niin herää ja taas huutaa. nälkää ei pitäis olla kun syö koko ajan. oon toooosi kypsä jo! :snotty:
Kylläpä kuulostaakin tutulta! Täällä ollut just vastaava päivä. Tuntikausien sylittelyä ja heti ku yrittää pois sylistä niin alkaa huuto - eikä ainakaan nälästä oo ollu kyse.. Just äsken vasta saatiin neiti nukahtaan iltaunille. :headwall:
Kohtalotoverin voimahali sinne :hug: Itseäni toisaalta lohduttaa suuresti, etten oo ainoa jonka vauveli ei tunnu haluavan nukkua..
Jepjep.. samanlaista vikaa täällä :hug:

Meidän neiti rauhoittuu kantoliinassa aika mukavasti vaikka muuten (jopa sylisäkin) huutaa. Nukkuu siinä myös päivällä..
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tää koko päivä ollu helvetistä. toi lapsi ei nuku!!!!!!!!! |O :/ :headwall:
en tiiä mikä on mutta huutaa vaan sillon ku ei oo mun sylissä tissi suussa. ja kun syöttää sitä niin se vaan lussuttaa. sit se nukahtaa ja heti kun siirtää ditä pois sylistä niin herää ja taas huutaa. nälkää ei pitäis olla kun syö koko ajan. oon toooosi kypsä jo! :snotty:
Kylläpä kuulostaakin tutulta! Täällä ollut just vastaava päivä. Tuntikausien sylittelyä ja heti ku yrittää pois sylistä niin alkaa huuto - eikä ainakaan nälästä oo ollu kyse.. Just äsken vasta saatiin neiti nukahtaan iltaunille. :headwall:
Kohtalotoverin voimahali sinne :hug: Itseäni toisaalta lohduttaa suuresti, etten oo ainoa jonka vauveli ei tunnu haluavan nukkua..
Jepjep.. samanlaista vikaa täällä :hug:

Meidän neiti rauhoittuu kantoliinassa aika mukavasti vaikka muuten (jopa sylisäkin) huutaa. Nukkuu siinä myös päivällä..
mitä ihmettä näitä vauvoja vaivaa..täällä huudetaan vielä eikä typyllä aikomustakaan nukahtaa..kui kauan tommoset voi valvoa ilman unta???? :eek: n. 1.5h nukkui päivällä, sen jälkeen torkahtanu vaan välillä. ja ylös noustiin kuitenkin jo kasilta. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
tää koko päivä ollu helvetistä. toi lapsi ei nuku!!!!!!!!! |O :/ :headwall:
en tiiä mikä on mutta huutaa vaan sillon ku ei oo mun sylissä tissi suussa. ja kun syöttää sitä niin se vaan lussuttaa. sit se nukahtaa ja heti kun siirtää ditä pois sylistä niin herää ja taas huutaa. nälkää ei pitäis olla kun syö koko ajan. oon toooosi kypsä jo! :snotty:
Kylläpä kuulostaakin tutulta! Täällä ollut just vastaava päivä. Tuntikausien sylittelyä ja heti ku yrittää pois sylistä niin alkaa huuto - eikä ainakaan nälästä oo ollu kyse.. Just äsken vasta saatiin neiti nukahtaan iltaunille. :headwall:
Kohtalotoverin voimahali sinne :hug: Itseäni toisaalta lohduttaa suuresti, etten oo ainoa jonka vauveli ei tunnu haluavan nukkua..
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tuttua!!! Samaa oon minäki kironnu koko päivän. Vauva ei syö kunnolla, mutta vaatii tissiä koko ajan. Voisin EHKÄ haluta hetken omaa aikaa :headwall: Ensin tuumasin että vauva huutaa tutuksi tulleiden vatsanväänteiden takia, mutta ei kai nekään lopu kun seinään heti kun pääsee tissille. Nyt se on ollu kymmenen minuuttia hissuksiin omassa sängyssä, mutta ei oo syöny kunnolla moneen moneen tuntiin. Ihan varmasti alkaa huutamaan nälkäänsä heti kun pistän itse pään tyynyyn. Välillä on ihan semmonen fiilis että vois alkaa lypsään maitoa ja juottaa pullosta, ni sais mieskin osallistua syöttöihin. Mut en mä ehkä ihan tosissani.. On se pullosta syöttäminen loppujenlopuks aika paljon hankalampaa, vai mitä ootte mieltä?

Raffel ja Papsi 1vko 4pv
 
Täällä on ollut koko ajan samanlainen vauva,tosin nyt helteillä P on jopa suostunut päikkäreitä vetämään,luojan kiitos :D
Ja yöt on aivan mahtavia,edes jotain lohtua mulle :snotty:
Mulle taasen pullo on tuonut helpotusta,muuten P ihan koko ajan olis tississä kiinni,jos ei saisi pullosta korviketta,edelleenkin P vaan tissuttelee ja mulla ei voimavarat riitä nyt pumppailuihin.
 
Mites saisin vauvan nenän tyhjäksi kun molemmat sieraimet on täynnä kuivaa räkää?Koitin varovasti nenä-Fridalla muttei auttanut, uskallanko laittaa yhden tipan molempiin sieraimiin ja koittaa sitten hetken päästä uudestaan?

Masuha&Piskuinen 12 vrk
 
Hömppä, kyllä se maidontulo jossain vaiheessa ainakin hiukan tasaantuu. Vauva alkaa syödä isompia määriä ja ainakin silloin jo vähän luulisi helpottavan. Itse olen tehnyt niin, että pumppaan vain enimmät (kipeää tekevät) maidot pois, ettei maidontulo lisäänny liikaa pumppailuista..

Vauvalla taas huutopäivä. |O Odotan aamusuihkuun pääsyä vielä.. Isommat lapset lähtivät jo leikkipuistoon edeltä ja toivon pääseväni piakkoin perään, vaikka hyvässä seurassa sinne lähtivätkin. *loppuisi tämä parku jo!*
 
:wave: Tere!
Hengissä ollaan, en ole ehtiny kerta kaikkiaan koneelle ollenkaan istahtaa, kun tässä on ollu semmosta sähläystä nää päivät. Sunnuntaina tuli mun vanhemmat, isosisko vauvansa kans (8kk ikäinen ) ja sen uroskoira, joka ei tule meidän toisen koiran kans toimeen YHTÄÄN! :eek: Joten, tässä on siis hoidettu 3 lasta, 3 koiraa, ja kotihommat, vaihdettu vauvoja ja hoitajia, käyty siellä ja täällä sillä ja tällä kokoonpanolla, ja vielä eilen sit porukan jatkoksi tuli meidän serkku oman lapsensa kans tänne päiväksi... :whistle: Mutta siis hengissä ollaan. Minni reagoi näihin porukan paljouksiin aikalailla, on itkunen, eikä asetu nukkumaan kummolla, ja tyytyy lähinnä vaan mun syliin. Jos siihenkään...
Nyt käy niin isännän kuin Minninkin kutsu, joten paremmalla aikaa kuulumisia, mitä onkin nyt ihan paljon! :heart:

ONNEA VAUVAANUNEILLE ja tervetuloa tänne puolelle! :heart: :flower: Sisu ja Minni 1kk 2 vrk :heart:
 
moikka moi :wave:

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower: en olekaan hetkeen käynyt odotuspuolella kurkkimassa että ketä siellä vielä kärvistelee, jos nyt ketään enää? :whistle:

Kurjaa kun joillakin on vauvan kanssa rauhatonta, halitukset heille! Eiköhän sekin ajan kanssa helpota? :snotty: tai sitten olette hyvin temperamenttisten vauvojen äitejä ;)

Meillä menee hienosti ja erittäin helposti, jos nyt kehtaan yhtään hehkuttaa :whistle:
Tyttö on ollut tähän mennessä ainakin helpoin meidän vauvoista :eek: Pojat olivat paljon vaativampia, kitisivät ilmavaivojaan, huusivat herkemmin ja söivät todella usein! Nyt tuntuu todella että ehdin muutakin kuin istua sohvalla tissi ulkona =)
Tottahan niitä tiheän imun kausia on tiedossa, mutta katsotaan nyt. en usko että tulen kuitenkaan tyttöä kauaa imettämään, varmasti jossain vaiheessa siirrymme tuttipullon ihmeelliseen maailmaan...
Olen nytkin yrittänyt antaa kerran päivässä korviketta pullosta jotta sen syöminen ei ihan unohdu. Lähinnä varmistelen että voin tarvittaessa antaa tytön syöttämisen miehelle.

Piti kysymäni että onko kukaan uskaltanut antaa vauvan nukkua jo vatsallaan?
meillä on kaikki olleet sen verran jänteviä jo pienestä pitäen että ovat jaksaneet itse kääntää päänsä sivulle mahalla ollessaan. Olen nytkin pitänyt tyttöä aina välillä vatsallaan nukkumassa, rauhoittaa öisinkin ja röyhtäsykin tulee helpommin jos ei olalla ollessaan röyhtäise. Tyttö nukkuukin usein mahalla ollessaan pylly pystyssä :heart: Kyllähän ne kaikki suositukset pyörii päässä ja riskihän siinä on, mutta ihan kätkyt kuolemaa ajatellen ( en tosin haluaisi ajatella sitä yhtään ) niin sehän voi kai tulla ihan missä asennossa vaan.... ?
Olipas inhaa kirjoittaa edes moista :ashamed: :| :(
Mut sen verran olen jo kiintynyt tyttöön ja rakkaus pientä kohtaan on jo niin valtava että menettämisen pelko kulkeekin sitten käsi kädessä, niinkuin jokaisen lapsen kanssa.

huh, rankkaa tekstiä näin kauniina päivänä..

Mutta meillä ristiäiset pidetään tytön 2 kk päivänä =) ja otin riskin ja aion pitää ne kekkerit täysin kotona :eek: jännää! Meillä on nyt ihan hyvin tilaa, ja meinasin jakaa porukkaa sen verran että vain lähisuku olis kastetta katsomassa ja muita tuttuja ja ystäviä pyytäisin kahville pari tuntia myöhemmin, olisko hölmösti? kai ihmiset ymmärtää tilan puutteen? :whistle: tai sit jätän kokonaan kutsumatta...

jep, toinen päivä yksin 3 lapsen kanssa. 2 isompaa on serkkutyttöjensä luona vähän huilaamassa pikkuveljistään :LOL: Ja mies tosiaan palaili töihin eikä näillä näkymin enää jää lomalle ennen elokuuta :( keitin eilenkin tuplakupit kahvia ihan tottumuksesta kun mies oli kuitenkin koko kesäkuun kotona. Enkä saa mitään tehdyksi, ihan pelkkää häsellystä. Ja nämä hetket kun vauva nukkuu niin huonosti tulee tehtyä kotitöitä :ashamed:

No, kyllähän tää tästä alkaa taas rullaamaan. ja nyt kesällä voi ottaa ihan hyvillä mielin vähän rennommin, eikö???

Ls ja E 3 vko:a :heart:
 
LS mulle sanottiin jo laitoksella et mahavaivainen vauva voi nukkua mahallaan parhaiten. meillä nukkuu mahallaan usein ja pää kyllä kääntyy puolelta toiselle. ja peppu pystys kans nukkuu :heart:

Talvis ja vauva 2vko :heart:
 
Talvis ihan totta? Onkohan mun tiedot nyt sit vanhentuneet.... =)
Kun minusta tuntuu etten neuvolassakaan uskalla mainita asiasta etteivät ala räksyttää mahalla nukkumisen vaaroista... :snotty: kun kaikkien suositusten mukaan pitäis pitää selällään tai kyljellään :whistle:

 
LS ja tuleehan mahallaan ollessa hyvin ainakin puklut pihalle.. =) toisin ku mahdollisesti selällään ollessa. siitä sanottiin laitoksel ettei nukkuis sen takia selällään. mun omissa vauvakuvissa -88 nukun joka kuvas mahallaan peppu pystys, ihan ensimmäisinä viikkoina...
 

Yhteistyössä