**Kesämasut 2009**

Piti kysellä ristiäisjutskuja..Onko ideoita mitä kirjoittaa ristiäiskutsuun?Siis ne päivämäärät,kellonajat ja paikat tulee tietty mut miten sen vois kirjottaa sillee kivasti?Ei mitään runohässäköitä..!Entäs sitten mitä kirjoittaa toisiin kutsuihin, siis niiden kutsuihin joita ei kutsuta kirkkoon vaan kasteen jälkeen syömään ja kahvittelemaan...?Siihenkin ideoita kaivataan!

Masuha&Piskuinen 13vrk :heart:

RISTIÄISRESSI!!!

Vauhtis Samanlainen punk tukka ku meidän likalla :D :heart:

Sorruin tänään :ashamed: Pumppasin pulloon maitoa ja annoin miehelle että antaa vauvalle. Ei vaan kestä hermo sen imuotteen ja vastaan tappelun kans. Tissit kipeenä ja koko mamma ihan hermoriekaleina.

Raffel ja Papsi 1vko 6pv

Uskomatonta että pojan syntymästä on jo kaksi viikkoa =)
Imetys ei ole lähtenyt oikein hyvin käyntiin :( imemisote on kylä hallussa mutta ei jaksa imeä kuin pienen hetken ja nukahtaa rinnalle tai sitten saa sellaisia raivareita että tuntuu kuin tissi repeää irti kun maito ei tule vauhdilla. Lisä maitoa on saanut laitokselta asti ja kovaa vauhtia on korvikevauva tulossa. Olen kuitenkin imettänyt joka kerta edes ne muutamat tipat, on tyhjää parempi. Kateellisena luen muiden viestejä imetyksen onnistumisesta :'(
Viime perjantaina käytiin eka neuvolassa ja painoa oli tullut ensimmäisen viikon aikana melkein 300g. Pieni kirppuhan tuo oli syntyessään 3020g ja paino tippui 2930g.
Onko muilla ollut vaikeuksia nukkua? Minä en osaa nukkua päivällä ja yöt menee vaihtelevasti herran ruokailujen merkeissä. Alkuun kun tultiin kotiin niin en osannut nukkua ollenkaan joten univelkaa on tullut.
Ristiäisiä kovasti suunnitellaan ja papikin on jo varattu. Ompelin itse kastepuvun odotusaikana ja kovasti jännittää mahtuukohan herrra siihen sitten h-hetkenä :LOL:
Nyt iltapalalle ja kamomillateetä juomaan
Topoca ja pikkuinen 2vk

Huhuu,onko mun viikonpäiviä näkynyt?!menee ihan älyttömän nopeeta päivät,tänäänkin piti ihan tosissaan miettiä mikä viikonpäivä on menossa...tiistaita elelin...Illat tulee niin nopsaa,ettei kerkeä päivisin mitään tekemään...

Syntymämerkeistä Meijän vauvalla on niskassa aika iso haikaran purema ja sit takaraivolla on syntymämerkki(punanen laikku),samoin selässä on jonkinmoinen punainen alue,epätasainen,epäilen syntymämerkiksi,täytyy kysyä neuvolassa ens viikolla =)

Sisu ei vauva saa traumoja,kun olette pois...tuskin edes huomaa jos hyvällä tuurilla nukkuu koko ajan :D mä olin äitini luona yks päivä ja se kaappas vauvan(koko ajan meinaa tulla et sepon) ja sylitysten nukku nojatuolissa molemmat,kun huitasin kauppaan...ja esikoisen kans olen tän viikon kulkenut uimakoulussa,se on meifän yhteinen juttu.ilman pikkusiskoa...mut onhan kuulkaa kiirus kotiin sieltä mulla...oon ihan koukussa neiteihimme...

perhepedistä sen verran ,et meillä esikoinen on nukkunut 3kk iästä mun vieressä ja nukkus edelleen ellei vauva ois itkenyt eka yönä ni paljoa,et esikko ei saanut nukuttua,ni pakkas peittonsa ja muutti omaan huoneeseen ja neiti sentään jo melkein 7v.ukko on jo 61/2v sitten muuttanut eri huoneeseen nukkuun,kun ei voi nukkua meidän kans,kun esikko pyörii ja mä kuorsaan...naurettiinkin et seuraavat seitsemän vuotta on taas edessä erilleen nukkumista ,kun vauva ei ole kertaakaan nukkunu omassa sängyssä...yks ilta sanoin esikolle ,et mulla on ikävä sitä,et nukutaan vierekkäin,ni seuraavana aamuyönä se hipsi makuriin ja sanoi:"äiti,minä toteutan sinun toiveesi" ja kömpi kainaloon nukkuun =) ihana!

Meidän neiti väläytti tänään ekan hymynsä mulle,aivan ihana.oikein hymykuoppa tuli toiseen poskeen...joko teillä kaikilla on vieraiden kyläilyt laantuneet?...meillä toivottavasti jo helppais...mä en oikeesti viime viikolla kerenny passata muuta ku vieraita,niitä tuli ovista ja ikkunoista ja mikä v*maisinta,ni moni tuli yllärinä kylään...mä olin oikeesti jo niin kypsä kaikkiin ihmisiin,kun ei kerenny laittaa tavaroita paikalle ku jo seuraavat tuli...ekan viikon sai olla ihan rauhassa kotona,kun kukaan ei käyny ja oltas toivottu et tulis ny vieraita mut sit se helvetti repes toisella viikolla...meillä meni ni moni suunnitelma lyttyyn tytsyjen kans,kun ukko oli kalareissulla ruotsissa ja me ei keretty ku passata vieraita,vaikka oli tarkotus viettää laatuaikaa likkojen kans,ku täällä oli kaikkia tapahtumia lapsiperheille...jospa tää tästä hiljenis,tai ei ainakaan ylläripylläri vieraita tulis enää...

Nimi saatiin lopullisesti päätettyä eilen...Neidistä tulee Alisa Anna Ilona....ei sille sopinutkaan mitkään Hilja tai Vilja mitä eka mietin,ne oli liian pehmeät nimet,kun tutkin tytön ulkonäköä...se on ihan pikku Alisan näkönen...kastekutsut tein jo valmiiksi,kun lähdemme reissuun muutaman viikon päästä,ni on nekin pois huolesta...mä löysin kivan värssyn positiivareista kutsuihin...

mut ny unten maille et jaksaa aamulla kuskata tuota meidän uimamaisteria =)

iltatekuin :ryhis ja Alisa 3vko1vrk

topoca Ihan samat fiilikset ton imetyksen suhteen :( :hug:

Ei sitten onnistunut se pullo ruokintakaan. Pikkunen ei tajunnu sitä ideaa ollenkaan. Tutista tulee vissiin liian vauhdilla maitoa, ni se vaan köhi ja kakoi koko ajan ja maito valui suupielistä pois. Pakko siis vaan koittaa jatkaa imettämistä. Tissit on kipeet ku mikäki! Vauva ei vaan tajua kuinka niitä kannattais imeä. Lutkuttaa pelkkää nänniä eikä opi vaikka kuinka koitan kärsivällisesti korjata otetta. Hetken aikaa imee ihan oikein, mut sit ote irtoaa ja vauva hermostuu. Imettyä se saa vaan jos imee pelkästä nännistä. Mutta se tekee muhun kipeetä :( On todella ärsyttävää koittaa imettää vauvaa joka rimpuilee joka suuntaan, työntää käsillä tissiä pois, kääntää päätä väärään suuntaan, potkii ja huutaa selkä kaarella niin että happi meinaa loppua :(

Vaikka tiedän ettei se ole vauvan vika. Ei tuon ikänen osaa kiukutella. Sitä sattuu vatsaan ja siksi se itkee. Nytkin.. parhaillaan.. Ei auta enää cuplatonitkaan. Ja mulla loppuu hermot. Kertokaa mitä mä teen :'(

Raffel ja Papsi 1vko 6pv

vauhtiksen pojalla ihana pystäri =) ja vauhtis mä tiedän ton tunteen kun lapsi ei kasva neuvolan mielestä tarpeeksi :hug: :hug: paitsi että mulla on kokemus pullolapsesta :whistle: eli siitä jäi se imetyssyyllistäminen pois, mut kyllä muistan kun kolmosen kanssa ravattiin painokontrolleissa ja milloin mitäkin piti tehdä enemmän. Olin jopa syypää siihen kun laps ei suostunut syömään puuroa täytettyään sen 6 kk... ja sama lapsi ei syö edelleenkään puuroa. Olet silti hyvä äiti! älä anna imetyksen pilata vauva-aikaa :hug: :hug:

Tälläinenkö nyt sitten on helppo vauva? :eek: mä olen ihan huuli pyöreenä tuosta meidän neidistä, olen varma että keräilee koliikkia hyvää vauhtia ja aloittaa sen viikon päästä :saint: ei vaan, on jotenkin kummallista kun tyttö nukkuu hyvin sekä päivällä että yöllä. Ei itke kuin ainoastaan jos tissille pääsy myöhästyy ( mitä tapahtuu harvoin ) Nyt on parina yönä nukkunut 6 tuntia putkeen, mun tissit ei meinaa kestää noin harvaa syöntiväliä.
Päivällä jos on hereillä viihtyy hetkittäin sitterissäkin, sylissäkin katselee tarkasti ympärilleen. Tytön vatsa ei ole reagoinut vaikka juon kahvia, syön suklaata ja ruisleipää. Pojilla tuli armoton huuto mun syömisistä, olivat niin herkkiä vatsastaan.
Tyttö syö reippaasti myös pullosta ja tykkää kylpemisestä.
Niinkuin TÄH???? mulla ei ole koskaan ollut näin helppoa vauva-aikaa, vaikkakin sitä on kestänyt vaan 3 vko:a niin kyllä kaikenmaailman kitinät on pojilla alkanut heti. Ja ovat alusta asti syöneet niin tiheästi et oli stressi lähteä ovesta ulos, saatika et olis kauppaan ehtinyt syötön välissä.
no, en valita, en tosiaakaan! Olen vain hieman hämmästynyt :whistle:
mietin et voisko tytön vatsa voida hyvin sen takia kun söin ihan koko odotuksen ajan maitohappobakteereita? ja olen jatkanut sitä edelleen? onko kellään muulla kokemusta että olisi auttanut? Minä en ole poikien odotuksen aikana syönyt maitohappobakteereita ollenkaan ja he olivat hyvin herkkiä vatsastaan, kaikki.

Mulla onkin täällä nyt 7 lasta kaitsettavana :D poikien serkkulikat tuli yökylään.

sisu ei jää teidän tytölle mitään traumoja :hug: :hug: ja minun mielestäni tekee hyvää ottaa aina välillä hetki aikaa ilman vauvaa. Vähissä vaan ovat yleensä hoitajat jotka suostuvat ihan pientä hoitamaan. Meillä onneksi mies suostuu =)

mut nyt tyttö ähisee, ja mun pitäis ruoka vielä ehtiä tekee et päästään uloski nyt aamusta.

Ls ja tyttö 3vko:a ja 2 pvä

ps. en ole vieläkään aloittanut d-vitamiinitippoja.... :ashamed: olen varma että ne viimeistään tuovat meille vatsavaivaa...

Hei muutkin imetyksessä epäonnistuneet,mä olin hetki sitten vielä satavarma että mä ONNISTUN imetyksessä,mutta korvikettahan täälläkin annetaan jo melko paljon :wave:

Tänään ollaan menossa tykkimäkeen,mitäköhän siitäkin tulee? :snotty:

BV ja P kohta 2kk (joo, laskupääni ei toimi nyt :snotty: )

BV, saat kysyä ja voin vastata. Meidän tytöllä tuo halkio on sellainen ehkä keskokoinen. Ei isoin muttei pieninkään, erikoistuttipullolla kuitenkin syötetään. Leikkaus on aikaisintaan vajaan vuoden ikäisenä, jotta tytöllä ehtii sitä omaa kudosta tulla siihen lisää. Lastenlääkäri sanoi et jos omalle vauvalle täytyis toivoia jotain poikkeavuutta niin tuo kitalakihalkio ois ihan ensimmäisestä päästä kun on niin helppo korjata se. Leikkauksen jälkeen sairaalassaoloaikakin on vain kolmesta seitsemään vuorokauteen ja suun kautta syömisen saa aloittaa heti leikkauksen jälkeen eikä esim. nenämahaletkua tarvita.

Meillä vietetään 3vk synttäreitä tänään :)
Vauva vie kaiken mun ajan. Se on varsinainen sylivauva eikä viihdy hetkeäkään yksin.. paitsi nukkuessa. Päivällä vetelee semmoisia 0,5-1,5 tunnin päikkäreitä ehkä kolmet ja sit imuttaa tissiä lopun aikaa. Välillä se saatta möllötellä sykyssä tai jos sängylle mennään pitkäkseen. Yöllä malttaa nukkua 3-5 h putkia :) Ihana vauva.

Maitoa tulee ihan riittävästi, jopa ylintarjontaakin. Kun poika lopettaa imemisen, maitoa jää valumaan tissistä... Olenkin sitä pakastimeen pumpannut jos joskus maltan itsekseen läheä jonnekin kaupoille tai jotain...

Miten puette vauvat kauppaan? Kun siellä on kuitenkin kylmempi...

Vieraita on käynyt sitä tahtia että melkein joka päivä joku on kylässä. Mut ehkä se tästä laantuu. Itse en jaksais juuri passata eikä mies ole koskaan ollut mikään "vieraskorea" joten kun meille tulee niin saavat sitten itse ottaa kahvit ym.. Eli oon mä vähän joutunut kestitsemään vieraitakin :D

Ristiäiset on 26.7. Kohta varmaan pitäis niitäkin enemmän miettiä. Kastemekko on jo valmiina, samoin liina ja tyyny. Kutsukortit on tehty ja ne odottaa postitusta.

Isyyden tunnistamisesta... En tiedä kerkeekö se isyyden tunnistus siihen ristiäisiin mennessä, että saako vauva sit mun sukunimen, vai onko se niin pirun tarkkaa???

Meillä on vauva nostellut jo päätänsä vatsalla ollessaan kaksi viikkoisesta. Hymyillytkin se on jo sairaalassa, tosin en tiedä onko ne niitä vatsan väänteitä. Mut neuvolan täti sanoi että tuo kyllä ihan hymyilee ja sitä se on tehnyt jo sit ainakin viikon ikäisestä!! :) Sitten se seurailee katsellaan kaikenlaista, mm. leluja.

Jaaha, se olis näköjään kohta taas ruoka-aika pienellä.
Lissu ja teräsmies 3vk

raffel yritän nyt ainakin keretä sinulle kirjoittaa, kysypä neuvolassa että tarkistavat vauvankielijänteen, jos se on liian kireä on vauvan huono pitää imuotetta kunnolla, meidän esikoisellä se katkaistiin 5kk iässä, imetys ei silloin onnistunut multa ollenkaan. Siirillä se on nyt kanssa kireä ja katkaisuoperaatio on edessä elokuussa. imetyksen aikana kieli napsuu irti nännistä ja tytön on vaikea imeä.
toiseksi, suosittelen lukemaan täältä josko löytyisi teille apua. http://www.imetys.fi/itu/index.php

tämä on kanssa hyvä sivusto:
http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/termit.html

ja ennenkaikkea, älä tunne paineita imetyksestä, se että imetys ei onnistu ei tee sinusta yhtään sen huonompaa äitiä. :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Piti kysellä ristiäisjutskuja..Onko ideoita mitä kirjoittaa ristiäiskutsuun?Siis ne päivämäärät,kellonajat ja paikat tulee tietty mut miten sen vois kirjottaa sillee kivasti?Ei mitään runohässäköitä..!Entäs sitten mitä kirjoittaa toisiin kutsuihin, siis niiden kutsuihin joita ei kutsuta kirkkoon vaan kasteen jälkeen syömään ja kahvittelemaan...?Siihenkin ideoita kaivataan!

Masuha&Piskuinen 13vrk :heart:
Meillä tuli vaan yksinkertaisesti "Kuopuksemme kastejuhlaa vieteään kotonamme sunnuntaina 26.7.2009 klo 14.00. Tervetuloa! Terveisin Xxxxx ja Xxxxx". Kortteina on kaksiosaiset kortit, ja aukeaman vasemman puolesen sivun alareunaan pienellä fontilla tuli Leevi and the Leavingsien Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camillan alkusanat, siis pätkä "Kahvia kaipaa moni janoinen suu, ja voileipäkakkupöydän viereen kuin huomaamatta hakeutuu. Kai ristiäisvieraat vielä hämmästyy, kun nimeksi lapselle ei kevannut sittenkään se Pikku Myy..."

Sit noihin pelkkiin kahvittelukutsuihin laittaisin vaan, et tervetuloa kahville sinne ja sinne siihen aikaan, enk puhuis mitään, et itse kaste on jo sitä ennen jossain muualla.

Ryhis, teillä on yksi sama nimi vauvalla kun meille tulee kans. Mut en kerro, et mikä!! :LOL:

Lissuli, kyl se taitaa olla aika tarkkaa, et jos isyys ei ole tunistettu ennen kastetta, niin vauva saa sun sukunimen...

Kyl kai me sit lähdetään huomenna kahdestaan sinne puutarhalle, kun kummitäti on niin innoissaan noita ottamassa. Ja saa hetken huokasta ilman lapsia.
:heart: Mun mies on ihan paras :heart: Sovittiin, et nyt loppu viikon syötetään yöt vuorotellen Minniä, et minäkin saan nukkua jokusen yön kunnolla, kun miehellä alkaa maanantaina sit työt, niin jaksetaan molemmat alkaa sit arki. Viime yönä oli siiis miehen vuoro hoitaa vauva. Minni rauhoittu illalla 11 aikaan nukkumaan, minä laitoin korvatulpat päähän, ja nukahdin heti. Ja mies tuli aamulla vasta 9.30 herättelee, et kun hänen pitäis päästä valaa autotallin lattia, et jaksaisinko mä nousta... :heart: Nyt on NIIIIIN levänny ja virkeä olo!
Nyt on pakko kiitää :wave:

Sisu Tosi ihana ja hauska keksintö laittaa ristiäiskutsuun pätkä tuosta Leevin biisistä :) Me ei mitään kutsuja edes lähetellä kun sinne tulee vain kummit ja ihan lähimmät sukulaiset. Meillä ristiäiset on 26.7. ja nimikin on jo päätetty - luultavasti ainakin :D (on nimittäin vaihtunut jo muutaman kerran tässä viikkojen aikana)

Jospa lähtis laittaan jotain ruokaa, jos vaikka uusia pottuja keittelis..

Sit piti kysyä vielä että mistä tietää että riittääkö tissimaito?Siis että mistä tiiän saako vauva sitä tarpeeks?Siitäkö että syöttövälit tihenee...?Kun oon aatellu että pitäis varmaan ostaa kaappiin varmuuden vuoks vastiketta jos tuleeki stoppi tissimaidon kans..

Masuha&Piskuinen 2vk :heart:

masuha1 riittävyyden tietää siitä,et jos vauva on tissittelyn jälkeen tyytyväisen oloinen,eikä heti miten ole kitiseväinen tai nälkäisen olonen niin maito riittää...meillä neiti oli kitisevä aina kun oli hereillä vaikka oli tissitelty niin annan nyt tissejen jälkeen lisämaitoa ni jo on tyytyväinen vauva.

mä laitoin ristiäiskutsuihin tän runon,loppuun vaan sit ajan ja paikan:

Näin aikaan kesän ja auringon,
onnemme vaan kasvanut on.

Tiedäthän,
meillä tuoksuu vauva uus,
pieni neiti Ihanuus.

Hän kopassansa tuhisee
ja puhisee,
varpaat heiluu,
hymyssä on pieni suu.

Hän niin täydelliseltä näyttää,
sydämemme rakkaudella täyttää.

Tule ystäväni ja kädet yhteen liitä,
Luojaa kanssamme tästä lapsesta kiitä.

On siis aika siunauksen,
kastamme rakkaan lapsosen.

aika uskonnollinen on,mut musta kuitenkin niin hellyttävä runo.

Keisarinleikatut:joko teillä on jälkivuoto loppunut?ärsyttää,kun välillä ei tuu mitään ja sit yks kaks lorahteleekin verta...kauanko se ruukaa kestää leikatuilla?

Sisu ai,pidät mua hullua jännityksessä :LOL: veikkaan,et se nimi on ....öööh,yks nuista kolmesta :LOL: :LOL: :LOL: Veikkaan Ilonaa:) mullahan on 33,3333...% mahdollisuus osua oikeaan :kieh:

Oletteko seuranneet ,et onko vauva hereillä nyt mahan ulkopuolella samaan aikaan mitä mahassa ollessa?Meillä menee melkosen tarkalleen sillä rytmillä,aika jännä...onneksi nukkui hyvin mahassa jo odotusaikana yöt...ja illalle n.klo 21-23 sattuu päivän virkuin aika,niinku mahassakin.

Ryhis ja Alisa 3vkoa1pvä

huh, ristiäis hässäkästä selvitty nyt ihan täysin ja tytöstä tuli pitkällisten pohdintojen jälkeen Nea Sara Sofia... (sorry kleo, oli vaan niin nätti nimi tuo Sara että oli pakko "lainata", mutta kutsumanimi on Nea.)

viime viikolla kamala säikähdys, kun haavaa alkoi pikkasen kutittaa ja sitten alushousujen päältä rapsuttelin ja sitten vessassa käydessä huomasin housuissa haavan alareunan kohdalla VERTA, sitten vaan tutkimaan että mikäs ihme, niin tosiaan mun haava oli auennut ihan vähän (siis 2kk leikkauksen jälkeen!!!!??) varmaan joku 1mm halkaisijaltaan oli se kolo siis ihan sellanen selvä reikä.. ensi-avussa kävin näyttää ja sanoivat että ei voi tehdä mitään mutta jos alkaa mätiä tai aukee enemmän tms niin heti takas ja ei tarvii soittaa ennen tuloa... mutta nyt siihen on tullut sellanen rupi eikä enää kutita tai mitään muutakaan oiretta oo niin kaipa tuo paranee...

meillä oli maanantaina neuvola ja jälleen oli tyttö kasvanut ihan mukavasti mitat nyt: 3865g ja 51,7cm... jo 2 kiloa tullut syntymän jälkeen, huih, äkkiä kasvaa..

sisu me oltiin tiistaina reissussa miehen kanssa ja tytteli jäi mummille hoitoon koko päiväks, koko alku matkan ajattelin että onko sittenkin liian aikasta jättää hoitoon. lopulta sittenkun meillä reissun päällä meni niin myöhään niin Nea jäi mummin luo yöksi.. illalla kupsahdin sänkyyn enkä ees ymmärtäny kaivata kun olin niiin poikki mutta aamulla oli jo kiire hakemaan vauvaa kotiin... mutta uskon että ei siitä kamalia traumoja tullu kun korkeintaan mulle ja nyt en lähde kyllä minnekkään piiiitkään aikaan :)

vieraista meillä ei kauheesti edes käyny vieraita sillon kun vauva kotiutui, kaikista lähimmät vaan, ei me kielletty mutta kaikki varmaan ajatteli että vauva on niin pieni ja hento että eivät tuo pöpöjä tullessaan... nyt viime aikoina meillä on sitten käynyt paljon enemmän väkeä.

joku kirjotteli myös korvikkeista jotakin (en muista että kuka :ashamed: ) mutta meillä myös käytössä tutteli ja hyvin on neiti nukkunut sillä, jopa muutamia öitä ihan kokonaan ja päivälläkin 3-4 tuntia kerrallaan, nyt alkaa pikku hiljaa olla seurallisempi (meillä kun tämä kaikki kehitys tulee n.7 viikkoa jäljessä niin siksi vasta nyt...)

vauva-teholla Nea nukkui tosi usein vatsallaan ja siellä sanoivat että voi ihan hyvin nukuttaa niin myös kotona, ollaan joitakin kertoja nukutettu niin mutta yleensä kuitenkin kyljellään, mutta jotenkin kuitenkin kiepsahtaa selälleen ja vaunuissa nukkuu selällään..

jaahas, tulipahan taas teksiä, pitäis varmaan käydä useemmin lukemassa ja kirjottelemassa..

m-m ja Nea tasan 10vk

*muoks muoks, yritetty korjata kaikki kamalat kirjotusvirheet*

Martsuli
Kaipa mäkin voisin kirjotella välillä tänne nyt ku on hetki aikaa.

Poitsu on tänään tossa muutaman minuutin päästä tasan kuukauden :heart:
Väsyttää iha hervottomasti vaan ja vauvalla on d-tipoista maha aivan sekasin ja se menee tietysti yöhön se sen kiemurtelu, harmittaa vauvan puolesta.

Me ollaan nimissä päästy jo O läpi ja seuraavaks mennään sit P:hen :D
Ristiäisistä ei oo puhuttu viel mitään vaikka ehkä pitäis.

Sellasta oon tässä lähiaikoina miettiny että mitä mä teen ton äijän kanssa kun tuli viime viikonloppuma hel*etin selväks että hän ei kehtaa koskaan kulkea mun kanssa missään ja koittaa kuulemma pitää mua salassa ettei ketään tiedä että me seurustellaan. Ei ymmärrä ku jos hän olis mun kanssa tosissaan niinkuin sanoo ei tarttis mua piilotella/hävetä. On se niin väärin että mies ku petti ni oli vaan kova panemaan ja mä kun näytin sille että mun silmille ei hypitä ni musta tuli sitten huo*a. No, kaipa mua sitten täytyy hävetä vaikka mä oon nyt KAIKKENI sen eteen tehny että hän voi olla musta ylpee ja että se näkis että mä sentään kadun tekosiani enkä anna käsitystä että ylpeilen niillä teoilla.

Toi ei kyllä vauvaan liittyny mitenkään ja moni siellä saattaa paheksua tai muuta mutta en mä jaksanu enää "piilotella" ja selittää että ei meidän perheessä oo mikään vialla ja haluan sen johki purkaa. :ashamed:

Kai mä meen tästä hakemaan kahvia. :/

Martsuli :hug: :hug: :hug:

noista syntymämerkeistä ja muista.. varsinaisia syntymämerkkejä meidän tytöllä ei oo mutta noita haikaran puremia on niskassa ja otsassa, otsasta ne on haalistunu jo hirveesti, mutta syntyessään oli lähes tulipunaiset... niin ja nenän pielessä on myös sellanen jälki... sekin paljon haalistunut...

jälkivuoto mulla kesti n. kuukauden ja oli melko niukkaa kokoajan...onko kellään tietoa siitä miten kauan voi enimmillään mennä ennen kun kuukautiset alkaa? en oo varmaan koskaan niitä näin paljon oottanu, mutta kun haluan päästä "normaaliin rytmiin" enkä koko ajan kulettaa sidepakettia matkassa...!

jaahas, jos lähtis aamupalalle..

mansikka-maija :D joo saa lainata, varmaan aika monet lainaa Sara-nimeä :D

Meillä vauva painoi eilen (1 viikkosena) 3750g, sairaalasta lähön jälkeen noussu 245g.. :eek: viidessä päivässä.. Mä kyllä annan välillä korviketta imetyksen jälkeen, kun muuten jää huutamaan ja hamuamaan, mutta toivon sydämmestäni et maito alkais lisiä ja sais imetettyä kokonaan..

Mä kans oon kamala syyllistämään itteeni! :ashamed: Mua säälittää Sara jos se "joutuu" syömään korviketta ja mua säälittää jos se istuu yksin sitterissä ja kahtelee, mulle tulee heti olo et pakko mennä lässyttämään tai ottaa syliin :eek: outo mamma

Yöt menee ihan hyvin 2-4 tunnin välein herää syömään, jos väli on kaks tuntia nii tissi kelpaa mut jos nukkuu 4 tuntia nii on nii nälkänen et huutaa naama punaisena tissi suussa suu ammollaan ja ootaa et maito valuis itestään suuhun ettei malta imeä yhtään |O

Syntymämerkki ehkä.. Luomi jalassa :D Kätilö sano ettei vauvoilla kuuluis olla luomia ennenku ne on tekemisissä auringon kanssa, tiiä häntä..

Nyt Saralle on tullu sellanen vaihe et syönnin jälkeen saattaa huutaa 5-15min ja ku ottaa paljaalle rinnalle ja tutin laittaa suuhun ja lauleskelee nii rauhottuu, ihan ku tarvitsis apua unen saamisessa =)

Nooooo, tästä tää lähtee..

kleo ja Sara 8vrk (kai se on jos eilen tuli viikko synnytyksestä)

Tuosta Sara nimestä sen verran,että se on todella nätti nimi :heart:
Esikon toinen nimi meinaan ;)

Tykkimäki-reissu meni yllättävän hyvin,oli ihanaa olla monta tuntia ulkona,ei vähään aikaan ole tullut noin paljon ulkona oltua :whistle: =)

päivät kyllä hurahtaa siivillä nykyään....

martsulille iso voima :hug:

meillä mennään päivä päivältä enempi korvikkeella. en vaan osaa näillä helteillä juoda tarpeeksi paljon ja hieman ketuttaa sekin mutta koska en o koskaan täys imetyksessä onnistunut en osaa kantaa siitä syyllisyyttäkään. kurja äiti siis :D

ristiäiset vietetään miehen isän ja ä-puuolen luona 9.8 ja me saatiin jo nimikin päätettyä eli ollaan edistytty... lisäksi tuntui todella helpolle kun ei tarvinnu tästä käyä isyyttä tunnustamassa ja odottaa jännityksellä ehtiikö paperit ristiäisiin mennessä että saadaan sukunimi oikeeksi.

meillä on tänään "merkkipäivä" eli ensimmäinen hääpäivä. vuosi sitten mentiin naimisiin maistraatissa 10v kihlauksen jälkeen :D

aika kuluu kyllä jotenkin äkkiä koska ryynikin on jo 3viikkoinen. viime yö meni taas huonommin ja sitten tää vesisade jhieman latistaa fiilistä.....

syntymämerkeistä ryynillä on ala selässä sellainen tummanpunainen lläikkä näkyy aina toisinaan... on tosi miedosti erivärinen kuin iho.

sisu teilläkö kanssa edetään korvikkeella pelkästään??? eli varmaan kohta tehdään teille seuraa. toi imetys ei vaan o ollu mun juttu mutta jos nyt viel koittais tuohon 1kk rajapykkiin asti koittaa.

lissuli kyseli tuosta isyyden tunnustamisesta /huoltajuus sopparista. eli täällä tehdään samaan aikaan myös yhteishuoltajuus paprut kun käydään tuo isyys tunnustamassa. ja tosiaan jos sitä papruu ei o ristiäisissä ni lapsi tulee automaattisesti äidin nimelle.

tinni ja ryyni 3viikkoa

Pikainen kysymys.. Missä vaiheessa uskallatte lähteä itse liikkumaan? Eilen kävin pienellä (kevyellä ) luistelulenkillä ja illalla alapäätä jomotti tosi ikävästi, sellainen pakottava tunne että alapää olisi haljennut. :eek: En kyllä teidä johtuiko edes tuosta luistelusta... Istuessa ja maatessa kipu helpotti kyllä, vain seisoessa ja kävellessä sattui.

Yhteistyössä