***Kesämasut 2009 VOL.3***

:xmas: Meillä on kans Venlalla vappu-silmä. Kippasi taaperokärryn kans aamulla ja toisen silmän alushan tietysti sai osumaa. Mies naurokin, että tylyn näkönen, kun noin pieni, ja toinen silmä alta mustana...

:saint: Mä sainkin iltapala-hommilla hyvät naurut! Syötin Venlaa, ja tuttipullo tietysti siinä vieressä. Neiti ilmeisesti halusi maito-huikat, kun se yhtä äkkiä tempasi sen pullon käteensä, paiskasi pöytään sen, ja karjasi, että TÄTÄ :LOL:

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!! :flower:
 
Iloista vappua! :wave:

Meidän perhe viettää vapun aika suurella todennäköisyydellä sisätiloissa. Tivoli olisi tuossa tien toisella puolella, mutta ei sinne sateella viitsi mennä. Ehtii niitä hattaroita maistaa myöhemminkin.. Toissapäivänä vietettiin kymmenvuotishääpäivää ja ollaan käyty katsomassa paria uutta kotiehdotusta ;) Alkaa minulla tämä kolmion seinät vähän kaatua päälle.. Asutaan nyt 64neliöisessä kodissa viidestään. Mies on tyytyväinen tähän ja pitää minua muuttohulluna, kun tahtoisin muuttaa isompaan ja toimivampaan kotiin.. Sori tästä "purkauksesta".

Hipun eloon ei kovin uutta kummallista kuulu. Joka päivä toki opitan jotai pientä uutta ja vasta nyt alkaa pieni viihtyä jonkin aikaa muualla kuin sylissä. Hippu saattaa joskus konttailla peräti vartin ajan ja tutkia kotia itsekseen... Aika kiinni tämä pieni vielä minussa on. Neiti alkaa heti parkua jos lähden ulko-ovesta, isin kanssa vielä joten kuten pärjäilee, mutta esim. mummon ja papan hoitessa parku vain jatkuu ja jatkuu. Eräänlainen eoahdistuskausi on siis jo alkanut. On kyllä ihanaa tulla (vaikka vain pyykkituvalta) takaisin kotiin, kun hippu-kulta on aina uskomattoman ilhtunut ja onnellinen mnuut nähdessään. :heart: Oikeastaan on ihana olla vielä näin pidetty äiti, koska nuo isommat osaavat ilmaista mielipiteensä äidin tyhmyydestä jo aika suoraan (saa heiltä kuulla myös olevansa maailman paras ja rakkain). Lapset on niin ihania! =)

Hippu juttelee paljon vauvakieltään. Joitakin sanoja kyllä tulee ihan selvästi: äiti, isi, tyttö, Is (tarkoittaa itseään, eli Islaa), sis (tarkoittaa siskoja), pappa, au/auu! (tämä liittyy siis aina satumiseen) sekä hau-hau.
 
hyvää vappua!

meillekin on nyt ostettu sitten potta, allia ei tosin kauheesti kiinnostanut siinä istuskella..

alli on oppinut tanssimaan :D ketkuttelee itteään edestakaisin, kun kuulee musiikkia, syöttötuolissakin heiluu edestakaisin :heart: hauskan näköstä! ja laulamaan on kanssa oppinut, ensin kun ite laulaa pätkän ja sanoo, että nyt on alinan vuoro, niin neiti alkaa laulamaan ja heiluttamaan käsiä niinku kapellimestari. laulaa vaan aa-aaa-aa-tättät :LOL:

tuttipulloa ei oo käytössä, eikä mitään muutakaan juomavälinettä. lasista saattaa sen pari kulausta ottaa satunnaisesti.

mitenkäs muilla, tykkääkö teidän vauvat, että kävelytetään? täällä tuo vetää itsensä ihan kaarelle ja sitten lötköksi, jos yrittää kävelyttää :snotty: kävelee kyllä tukia pitkin ja yhden käden varassa.. taitaa olla vähän mää itte- asenteella :D
 
Maranooka, en yhtään ihmettele, jos seinät kaatuu päälle kolmiossa. Meillä on ok-talo, 133 m2 asuinpinta-ala, 4makkaria löytyy jne, ja silti välillä tuntuu, et ei millään mahduta tässä asumaan :xmas: Kai se on vähän niin, että vaikka isompaan vaihtais, niin ajan kans sekin alkais tuntumaan ahtaalle...

Mihan, Venla ei muuta tekiskään, kun kävelis, jos joku viitsis sitä koko ajan kävelyttää... :heart: Taaperokärryllä se menee kamalaa vauhtia eteenpäin, ja jos seinä tmv este tulee vastaan, niin sit hakkaa tolkuttomasti kärryllä estettä. Liekö vähän tämmöstä vaikka-läpi-harmaan-kiven meininkiä neitillä :snotty:
 
mihan täällä kans yks lötköilijä! :wave: Eli poika kyl kävelee itse tukea vasten, mutta kävelyttäminen ei onnistu yhtään. Ei käsistä kiinni pitämällä, ei kainaloista tukemalla, ei mitenkään. Kiinni kun nappaa, niin käsissä on yks vetelä säkki vain. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
tilaa tarvis lisää meillekin. nyt asutaan 70 neliön kokosessa pienkerrostalon kämpässä (3h+k+s) ja meitä on 2 aik. + 4 lasta ja 2 kissaa. ahdasta todellakin. säilytystilaa ei löydy msitään. |O :headwall: isot asunnot on kortilla täällä eikä oo mitään mahiksii ostaa omaa (mies opiskelee minä kotiäitinä ilman töitä ). kai tää jossain vaiheessa helpottuu.. :snotty:
Kohtalotoveri! :wave: Minua on nyt harmittanut ihan äärettömän paljon (jo kolme päivää mennyt ihan pilalle), koska meille juuri tarjottiin kahta isompaa asuntoa ja mies ei näytä suostuvan muuttoon.. Toinen olisi vastannut vaatimuksiammekin todella hyvin. Ärsyttää. :headwall:

Kävelyttämisestä oli puhetta. Meidän hippu kyllä kävelee joitakin mtkoja, mieluiten sisätiloissa. Ulkona usein vauhti hiljenee syystä tai toisesta.
 
ymmässän toki tilanpuutteesta kärsiviä. meitin torpassa neliöitä 135 ja täält löytyy 4 makkaria ja muutama vaatehuone ja aika tehokkaasti olen laittanut tavaraa kiertoonkin ja silti tuntuu että kamaa on älyttömästi.... nyt hiukka ensi viikolla helpottaa kun sitteri ja kävelytuoli lähtee olkkarista kohti uusia tuulia.

konsta ei puhu viellä kuin omaa ölinäänsä... tavuja tullee ja peräkkäinkin joten voipi kuulla mm. mamma sanana siina rötlassa. ja niin kutsui mua ruokapöydässä viime viikolla ämmäksi kun hoki äm äm äm.... ja sit yht äkkiä kovaan ääneen ÄMMÄ: pikkasen pääsi nauru.

nyt alkaa herral riittää rohkeus ja ilman tukea koittaa siirtää jo jalkojakin eli voipi olla että lähtee nopeiten näistä meitin sälleistä liikkeelle.

nyt pitää mennä maate, öitä!
 
Moikka ja terveisiä kaksiosta! :wave: Tosin meitä on vaan 2 aikuista ja 1 lapsi.

Nokkamukista meillä juodaan vettä jo sujuvasti joka ruokailulla. Tavallista maitoa maistellaan lasista, mutta määrät on minimaalisia. Muuten täällä mennään vielä rintamaidolla. Leipää täälläkin on syöty jo pitkään ja porkkanaa tykkää pikkuinen kaluta pienillä hampaillaan.

Pikkuinen konttaa ahkerasti ja nousee kaikkea mahdollista vasten polvilleen, ikää ihan kohta 11 kk. Suosikkileikkejä pihakeinu, musiikin "tahdissa" taputtaminen ja kukkuu-leikki.

Ei täälläkään vielä puhuta, eniten pikku hokee bä bä ja iiii...

Mitkä asiat teillä on "kiellettyjä"? Me ollaan miehen kanssa annettu pojan tutkia aika paljon, tietenkin kaikki vaaralliset ja likaiset on "ei". Ideana tässä on ollu se, että jos on hirveesti kiellettyjä juttuja, niin kotona olo menee sitten kieltelyks ja kyttäilyks. Välillä vaan mietityttää, että ollaanko oltu liian lepsuja, en haluais olla tahtoikäisen kanssa sitten pulassa, kun vauvana oon antanu tutkia kaikkea. :|

Mites, pelkääkö muitten esikoiset toisia lapsia? :eek: Pikkusen vierastuskausi on jo takana, eikä vieraat aikuiset niin mitään, mutta jos joku LAPSI tulee vaikka HYMYILEMÄÄN, niin itkuhan siitä tulee. Ollaan oltu pienen kanssa varmaan vähän liikaa kotona kaksistaan... :ashamed: Toiset lapset kuitenkin kiinnostaa suunnattomasti.

Ihania kevätpäiviä kaikille! :flower:
 
Meidän pikku mies kävelee jo aika taitavasti itse ja aika pitkiä matkojakin :) Äkkiä oppi kävelemisen taidon.

Puhuminen:Omaa ölinää tulee ja joitain tavuja, mutta eka sana oli kukka ja sanoo välillä myös kakka. Eläimiä yrittää matkia ja kaikki eläimet sanookin puu (eli muu) :LOL:
Isiä ja tissiä yrittää kovasti sanoa, eli se on iss. Eli ei vielä kovin paljoa sanoja tule, mutta ymmärtää kyllä puhetta ja pyyntöjä ja tietää esineiden nimiä.

Syöminen ja juominen: Meillä tissitellään vieläkin, en vaan raaski vielä toista vieroittaa tissistä, vaikka ajatus oli, että vuoden ikäiseksi imetän, saas nyt nähdä. Eihän tässä kauaa ole enää aikaa kun pikkuinen täyttää vuoden. Poitsulle maistuu hyvin ruoka, oma tekoiset ja kaupankin soseet. Ollaan vähän maitotuotteitakin maisteltu. Tuttipullo ei ole koskaan ollut käytössä, kun ei ole sitä huolinut ja nokkamukista juo ilman sitä nokkaosaa (en ole edes koskaan antanut sitä nokkaosaa) kun juominen onnistuu hyvin ilman sitä.


Aurinkoista kevättä kaikille!!
 
Kisumirri, tuosta "kurista". Meillä Venla saa kans tutkailla aika paljon huushollia, mut esim. kirjaston ovi pidetään lähes aina kiinni, koska siellä on tietsikan johdot pöydän alla, ja kirjahyllyt on avonaiset, eli V pääsee kyllä kirjoja lavehtimaan sinne. Minä taas pidän kirjoja todella huolella, enkä halua, että niitä revitään / maistellaan.
Sit esikoinen ei halua ilman valvontaa päästää Venlaa huoneeseensa (ymmärrettävästi ), koska siellä on barbit ja niiden ihana iso talo, ja tietysti kaikki pikkuhipleet. Toki sielläkin ollaan jonkun verran Venlan kans.
Mut leikkihuone meillä on järjestetty siten, et sen minkä yltää ottaa, niin sen saa sit ottaa. Esim. leikkiastiat, kassit, nukenvaatteet, junarata, duplot ym. on alhaalla, ja niitä Venla kyllä käy lavehtimassa.
Keittiössä on laitettu ainoastaan yksi kaappi kiinni lapsilukon kera. Laatikoita V käy purkamassa välillä, ja pallovispilä... Voi jos se sen saa käsiinsä, niin sitten kontataan sen kanssa karkuun niin kovaa, et mahan alus on täynnä käsiä ja jalkoja :D Sitä mennään yksin johonkin nurkkaan tutkimaan tarkemmin.
Mä olen vähän nyt pitäny periaatteena, et laitetaan ne kapustat ja lastat ja muut ruokaan liittyvät tarvikkeet takasin laatikkoon lattialta, ja pestään ennen käyttöä :xmas: Jos mä pesen ne ennen takas laittamista, niiin kohta ne on uudestaan lattialla, ja mä pesen niitä sit pitkin päivää... :/
 
Sisu Toi juttu tuosta pallovispilästä ja sen kanssa konttaamisesta oli kyl hauska :D Voin niin kuvitella näyn :LOL: Meillä neiti puolestaan kuskaa joitain tavaroita suussaan (kuten on nähnyt koirien tekevän) ja konttaa sitten karkuun :) Kaukosäätimet ja kännykät ois neidin ehdottomia lemppareita - ja ylipäätään kaikki "lelut", joissa on nappuloita ja joiden painamisesta seuraa jotain ääntä. Kirjoja meillä myös on alettu viime aikoina lueskeleen oikein kunnolla. Neiti tuo kirjan ja änkää itsensä syliin ja sit siinä katsellaan yhdessä kirjaa.. :heart:

Ahaa.. neiti päätti herätä päikyiltä.. pari tuntia se ulkona vaunuissa nukkuiki - ja yksiin päikkyihin on päästy siirtymään..
 
kiva, että on muitakin "lötköilijöitä" :D

kielletyistä paikoista, niin alina saa aika vapaasti kompata kaapeilla. ei olla vielä kauaa asuttu tossa uudessa kodissa, niin ei oo vielä ehtiny kertymään kauheesti rompetta. kaikki vaaralliset ja tärkeät esineet yms mahtuu vielä ylähyllyille =) ovet on kyllä kiinni niihin huoneisiin, mihin ei neidillä ole asiaa ominpäin..

10kk neuvolassa käytiin, pituutta on 75cm ja painoa 10,7kg. nyt näyttäis, että alkaa kasvu vähän tasottumaan :)
 
Heii.. Ei meillä juoda vielä(kään) mitään muuta kuin tissimaitoa. Ihan satunnaisesti ensimukista tarjotaan vettä ja hippu haluaa minun vesilasista aina välillä hörpätä maistiaiset. Imetän siis vielä ja loppua ei ole vielä suunnitteilla. Puolentoista vuoden kieppeille olen näitä isompia imettänyt. :)

hippu rakastaa piirtämistä: aina kun neiti näkee kynän, pitäisi sitä päästä kokeilemaan. Tänään pääsin jo poistamaan olkkarin lattiasta neidin kuulakynä-tussi taideteosta. :snotty:
 
No niin, me käytiin Venlan kans siellä "lääkäri"neuvolassa. Lääkäristä ei ulkomuodon perusteella erottanu, et oliko se mies vai nainen, nimen kun tiesi, niin saatto luottaa, et nainen se oli :snotty: Enemmän se näytti jollekin taideaineita opiskelleelle, tai muusikolle tai kotona notkuvalle työttömälle, jota ei maailman meno vois vähempää kiinnostaa...
Nuori se oli, ei esittäytyny mitenkään, ei kyselly Venlan muusta voinnista mitään, ei ottanu mittoja, ei vilkaissukaan neuvolakorttia, eikä koskenu tai muutenkaan kiinnittäny huomiota koko lapseen MITENKÄÄN koko tutkimuksen aikana :eek: Että eipä paljon herättäny luottamusta.
Kirjoitti sentään ylös sen, mitä sanelin ruokavaliosta ja vilja-asiasta. Kirjoitti lähetteen labraan (mikä ei kai koskaan tullu sinne perille, hoitaja joutu käydä suusanallisesti kysymässä lääkäriltä, et MITÄ kokeita lapsesta otetaan, kun ne ei näkyny koneella koko kokeiden oton aikana...), ja konsultaatiopyynnön OYS:aan lastenlääkärille.

Nooo, oli se sentään samoilla linjoilla mun kans siinä, et jos nää viljat nyt unohtais vähäksi aikaa, ja alettais kokeilee muita, ruokavaliosta puuttuvia ruoka-aineita. Tai siis minä kerroin oman näkemykseni, ja lääkäri myönteli :ashamed:
Että tämmönen "lääkäri"neuvola tällä kertaa, ei paljon saanu irti tästä asiasta. Sitäkään se ei osannu sanoa, et kunhan OYS:sta on tullu vastaus konsultaatioon, niin soittaako se mulle, vai pitääkö mun varata sille puhelinsoittoaika :headwall:

Vähän jäi semmonen "tuulen huuhtoma perse"-olo koko käynnistä :/
 
Eipä ole tullut paljoa tänne kirjoiteltua, kun on ollut niin paljon kaikkea muuta :snotty:

Vanessa täytti tänään 1v :heart:
Meinasittekos järkätä pinoa tuonne taaperoiden puolelle? :heart:

Kaikki on meillä mennyt hyvin, Vanessa kehittyy koko ajan, ei vielä kävele, muttei ole niin kiiruskaan :D
Mulla on nyt menossa rv 14+6, 6vk aikaa rakenneultraan =)


BV ja Vanessa 1v :heart:
 
Onnea BV:n Vanessalle!! :flower: :heart:

Mukavaa äitienpäivää kaikille meidän pinon äideille! :flower: :heart:

Meillä on Venla huutanu 3 yötä... Alkaa olla hieman itsellä tillin tallin-olo |O <- haukotus. Hampaita kai se itkee, en oikein keksi muutakaan selitystä, ja aina joku aika supon laittamisen jälkeen nukkuu jotenkin. Kamalat patit ikenissä, eikä anna koskea niihin. Eikä puhettakaan, et antais hampaita pestä... Muutenkin kamalan kiukkunen, mikään ei kelpaa :/ Muuten kai kaikki ok, mut tuo hammas-homma kyllä sotkee vähän elämää, kaikilta osin.
 
On kyllä aika hiljaista.. :whistle:
Onnea Vanessalle! :flower:

Meillä on ollut vähän nukahtamisongelmia tuolla pikkuisella. Tänään keräsin pitkin päivää rohkeuttani ja tein suunnitelman neidin unikoulutukseen.. Muuten hippu nukkuu ihan ok. , mutta nukahtaminen on ollut ihmeellistä vääntöä jonkin aikaa. Eilenkin nukutin neitiä 55minuuttia ja päätin, että asialle täytyy tehdä jotain. Nyt neiti nukahti sitten ensimmäisen kerran omaan sänkyynsä! Saas nähdä missä vaiheessa yötä otan kullan viereeni, ollaanhan me kuitenkin nukuttu aivan kylki kyljessä kiinni kohta jo 11kuukautta... :heart: Perhepedistä ei sinällään ole mitään kiirettä opettaa pois, mutta jos neiti oppisi nukahtamaan omaan sänkyynsä helpottaisi se varmasti myös päiväunille nukahtamista.

 
Heippa!
Meillä menis hyvin, jos poika suostuisi syömään. Aloitin ketjunkin aiheesta tänne vauvaosioon, joten en jaksa valittaa asiasta tähän yksityiskohtaisemmin. Sen verran vain, että ruokailut eivät ole meidän perheessä mitään mukavia ja leppoisia yhdessäolon hetkiä nykyään... :(

Onneksi poika on kuitenkin nukkunut suht hyvin. Parhaita ovat ne päivät, jolloin on vain yhdet päikkärit. Nukkuu kolmekin tuntia putkeen, ja menee illalla ajoissa nukkumaan. Sen sijaan jos poika herää tosi aikaisin aamulla ja nukkuu aamupäiväunet, ei meinaa saada häntä enää toisille unille ajoissa, jolloin ilta venyy pitkäksi. Toisaalta jos poika menee illalla myöhään nukkumaan, hän nukkuu yleensä aamulla pitkään, n. kahdeksaan, jolloin mennään taas päivä yksillä päikkäreillä. Eli meillä on vähän sellanen joka toinen päivä 1 päikkärit, joka toinen päivä 2 päikkärit -rytmi. :D

Jos vaikka kahvia keittelisi. Elättelen toivoa, että tänään ehtisi tehdä kaikkea kivaa ja rentouttavaa tässä päikkäreiden aikana, sillä nyt on se yksien, pitkien päkkyjen päivä. :)
 
Meillä kans Alisan nukuttaminen illalla on aikaa vievää puuhaa,vaikka neidillä ois jo silmät kiinni,niin siltikin ährää ja puhraa...Äiti nukahtaakin aina ensin...Nyt alkanut sängyssä konttaileen yölläkin,onneksi ei ole vielä jalkopäästä humpsahtanu lattialle ja herään kyllä jos yli koettaa mennä :D

Syömiseen tarttee kaiken maailman viihdykkeet ja nyt olen alkanut huijaamaan neitiä...laitan sille samaa ruokaa omaan lautaseen mitä meillä muillakin...syö sitä hyvin aikansa,kunnes alkaa taas sama venkoilu ruoan kanssa...sillon otan aina Alisan lautaselta ruokaa(siis samaa kun meillä),sit käytän sitä lusikkaa mun lautasella,niin Alisa luulee joka kerta et se saakin äitin ruokaa,ja jee,se maistuukin paremmasti :LOL: Sit hurjasti huutaa,jos sisko tai joku muu syö jotain,oikein kiukkuaa,et antakaa mullekkin...Alisa alkanu raapimaan kipeästi(ottaa ihoa oikein sormien puristukseen),hyvän näkönen kun se ottaa raapimisotteella kiinni,niin se ite laittaa kulmat kurttuun(kun varmaan me ite laitetaan kulmat ruttuun kun kielletään) ja raapii sitten...ilmeestä oikein näkee ,et se tietää et sitä kielletään,mut raavinpa kuitenkin...

Alisalla on muutama sana jota tulee : äiti,anna, tääjjä(täällä) ja nam nam...tuo nam nam on ihana kun tulee ihan oikeaan paikkaan(paitsi kun söi kanin kakkaa,niin se ei oiken mun mielestä oo nam nam,en toki oo maistanu :LOL: )...

Mitäs kesäloma suunnitelmia teillä on? Mä varasin reissun kesäkuun loppuun tampereelle.lähen muksujen kans junalla katsoon kesäinen Tampere,sitä kun ei ole koskaan tullut tehtyä...Täällä tais ollakkin tamperelaisia?ois kyssäri planetaariosta ja akvaariosta...eli voiko 1v kans mennä niihin,kun 7v kiinnostas tuo planetaario,mut miten 1v jaksaa...sit se akvaarion ukkosmyrsky juttu,kun pimennetään hetkeksi valot,millanen se on ja uskaltaako sinne viedä tuota 1v? sit Turkuun lähden neitien kans omalla autolla,siellä kun osaan paremmin ajaa,mitä tampereella:)sinne varmaan mennään heinäkuun alussa...ja jos joku ihmettelee missäs lasten isä on,niin se on lapissa ja ruotsissa kalassa...sitä ei kiinnosta etelä-suomi...kyl me sit elokuun alussa mennään Utsjoelle viikoksi koko perhe...et jotain yhdessäkin... :D

Jaahas,kampaaja kutsuu...vähän hemmottelua...
 
Voihan pylly :( Venlalle nousi kuume sunnuntaina, ja itku su-ma välisen yön. Käytin ma aamuna tk:ssa, sattu se sama lääkäri, josta tänne lääkärineuvola-käynnin jälkeen marmatin... Se muikkeli katso vaan korvat, joo, ei tulehdusta, heippa. Burana ja parasupot menee vuorotellen, kuume huitelee niistä huolimatta 38-39 välillä, viime yönä kävi tähän asti korkeimmillaan, 39.4. Taas käytiin aamulla tk:ssa, crp on koholla, mutta korvat ja keuhkot puhtaat :| Pe aamuna pitää mennä crp-kontrolliin... V on ihan kamalan kiukkunen, ja keltainen paksu räkä valuu :x Saa nähdä, et mikä on tilanne pe... Aluksi epäilin, et tää olis vauvarokkoa, mut ei kai siihen liity nuha...?
Niin että pääasiassa elo on nyt viime päivien aikana keskittyny sairaan lapsen hoitamiseen...

Kesälomasuunnitelmia ei ole minkään näkösiä :/ Mies oli lupautunu vanhemmilleen tekee pesuhuone ja saunaremontin, ja hällä on siis 3 viikkoa lomaa heinäkuussa. Minä ilmoitin hyvin yks kantaan miehelle, et minä en sit aio istua anoppilassa remontin aikaa, et saa mennä sinne kakkosautolla isomman koiran kans. Me varmaan käydään sit sinä aikana isomummolassa ja porukoitten mökillä tyttöjen kans. Tuskin mihinkään kauemmas lähdetään, kun tuota miestä ei kiinnosta mikään lomamatkailu.
Aiempina kesinä ollaan aina tehty joku päivän reissu esikoisen kans jonnekin suht lähelle, ja niihinkin olen saanu suunnilleen korvista kiskoa tuon miehen :kieh: Mutta siis tänä kesänä tuskin mitään semmostakaan pikamatkaa tehdään...
 
Onko kellään ollut pitkää mahatautia? :wave:

Täällä on kestänyt jo 9 päivää. Ei kovin raju ole, eikä pariin päivään oo tullut oksennuksia. mutta kaikki vähäinen ruoka tulee suoraan ripulina ulos. Imetän tunnin-kahden välein ja yritän osmosalia antaa myös. Ihan hyväntuulinen tuo lapsi on, mutta ei kuitenkaan ihan terveen oloinen.. Samalla on myös korvatulehdus ja joku sieni kielessä! Ollaan käyty lääkärillä ja nyt seuraillaan. Välillä huolettaa kuitenkin, vaikka nestettä menee ja se kai on pääasia. Huolia ei yhtään auta se, että mies tulee kotiin vasta ens viikolla. :(

Kuin hoitaisi jättivauvaa. Kokoajan imettämässä ja vaippaa vaihtamassa. Lihakset kasvaa. :)
Vuosikin tuli jo täyteen. Juhlat piti siirtää ens viikolle. Toivottavasti ehtii parantua.
 

Yhteistyössä