***Kesämasut 2009 VOL.3***



Kesämasuista vauvautuneita on tällä hetkellä 91[color]


poikia[color] 44
tyttöjä[color] 47

6.4.[color]
Tiikeri83(JS)**rv29+5**1130g**37,5cm[color]

23.4.[color]
mansikka-maija ja Nea(KYS)**rv33+4**1920g**44,5cm[color]

3.5[color]
s-anttu(TYKS)**35+3**2880g**48cm[color]

4.5[color]
härkäneito(KÄT/H)**32+1**1790g**41,5cm[color]

9.5[color]
Bad Bitch ja "Paprica"(KOKS)**36+6**2635g**48cm[color]

11.5[color]
äititys ja onni**2205g**45cm[color]

18.5[color]
MM83(TAYS)**38+0**3205g**48cm[color]

20.5[color]
vanttu80(PHKS)**37+2**2745g**47,5cm[color]

22.5[color]
augustmam**38+3**3010g**49cm[color]
Mantelinkukka**39+5**3450g**49cm[color]

24.5[color]
KuanYin(TYKS)**39+3**2820g**49cm[color]

25.5[color]
kekkeri**39+1**3650g**50,5cm[color]

27.5[color]
Peppita(KAKS)**37+3**3000g**50cm[color]

28.5[color]
jeps1(KOS)**39+3**3440g**50cm[color]
Sisu ja Venla(OYS)**39+0**3060g**48cm[color]
Millu78(K-HKS)**37+0**2800g**44,5cm[color]

29.5[color]
kesämasu09 ja Aatu(KAKS)**39+2**3490g**50cm[color]
Minnamaija ja Elias**39+2**3650g**50cm[color]

30.5[color]
halinalle81(K-SKS)**38+1**3780g**49cm[color]

1.6[color]
umayya ja Sara(PHKS)**38+0**2955g**48cm[color]
fiodetta**41+0**3950g**52cm[color]
Mammanpojat**35+6**2470g**46cm[color]

2.6[color]
cranyo ja May(JS)**3476g**48cm[color]
Vauhtis ja Alex(PHKS)**39+6**4700g**53,5cm[color]
pikkuötökkä ja Iina(OYS)**40+4**3100g**48,5cm[color]

3.6[color]
Taa ja Luka(TAYS)**40+0**4530g**51cm[color]
mönkiäinen ja Onni**4600g**51cm[color]

4.6[color]
EttiE**37+3**3055g**49cm[color]

5.6[color]
big mama88 ja Mona**40+1**3470g**50cm[color]
liljahelena(TAYS)**39+0**2990g**48cm[color]
Martsuli(TYKS)**2790g**48cm[color]

6.6[color]
Lisbet78 ja Onni(OYS)**3274g**47cm[color]
kesäihme**3770g**53cm[color]
Minttu84(EKKS)**40+2[color]

7.6[color]
RockMummy(JS)**42+3**3970g**52cm[color]

8.6[color]
Leijonaäiti-76**3330g**50cm[color]

9.6[color]
c81(KOKS)**3175g**51cm[color]
Levoton Strutsi + Ella(NKL)**4230g**52cm[color]
Ryhis ja Alisa**4210g**53cm[color]

10.6[color]
HelloShitty ja Juliet(PS)**40+6**4230g**50cm[color]
Ilmis(KOKS)**40+6**3685g**51cm[color]
Mahoton mirri ja Sanni(OYS)**3205g**51cm[color]

11.6[color]
Lissuli81 ja Aaro(K-SKS)**41+2**2780g**46cm[color]
Sophia(SKS)**41+2**3620g**52cm[color]
josema(SEKS)**39+3**3800g**50cm[color]
maare2 ja "tytsi"[color]

12.6[color]
tinni ja Konsta(TYKS)**40+2**4780g**56cm[color]
MiNiMaM(KYS)**40+6**3170g**48cm [color]

13.6[color]
Iituska83(K-HKS)**3135g**48cm[color]

14.6[color]
Pirtsi ja Ella(LKS)**40+1**3465g**51cm[color]
omppunen(TAYS)**40+4**3220g**49cm[color]

15.6[color]
Mantelilastu**4250g**53cm[color]

16.6[color]
Talvis ja Minja(SAS)**40+2**4000g**52cm[color]

17.6[color]
serafine(K-HKS)**39+1**3010g**47cm[color]
topoca ja Max(KYS)**39+6**3020g**50,5cm[color]
sunshine25**39+5**2820g**48cm[color]
Iidukka(KOS)**39+6**2379g**48cm[color]

18.6[color]
maranooka(K-SKS)**39+1**3004g*48cm[color]
Traveler ja Ava**4140g**53cm[color]
Cailin(OYS)**40+3**3885g**51cm[color]
Ninniliina ja Unna(TYKS)**3210g**49cm[color]
noppispoppis(VKS)**40+2**3390g**51cm[color]
masuha1 ja "Piskuinen"(TYKS)**3840g**49cm[color]
Raffel ja "Papsi"(TAYS)**4500g**53cm[color]

19.6[color]
Elise2(SeKs)**40+2**3980g**50cm [color]
la bebe(JS)**40+2**3485g**51cm[color]
Himpsu ja Justus(K-SKS)**3480g**50cm[color]
Phoca hispida(TAYS)**40+4**3700g**53cm[color]
naxu[color]
johanna83(KOKS)**41+0**3450g**51cm[color]
nalleperhe**3340g**51cm[color]

21.6[color]
Piku81 ja Tintti**38+1**2690g**47cm[color]

22.6[color]
MammaM80(TYKS)**40+4**3770g**52cm[color]

23.6[color]
sankofa(NKL)**41+0**3246g**48cm[color]
hömppä78 ja Jooa(KOS)**3704g**51cm[color]
Anni77**42+3**3520g**50cm[color]

24.6[color]
jadal(K-SKS)**3270g**49cm[color]
Maikkku**4050g**49,5cm[color]

25.6[color]
kleopatra84 ja Sara(KYS)**3575g**48cm[color]
Brianna ja Kerttu(KoKS)**3375g**52cm[color]
Jennynen**2660g**45cm[color]

26.6[color]
pa-mi(K-HKS)**3110g**50cm[color]
peppi80 ja Nelli(NKL)**42+2**3410g**51cm[color]
mihan ja Alina(SatKS)**41+4**3790g**50cm[color]

29.6[color]
emmy(PKKS)**40+5**3600g**50cm[color]
möhöeläin(SatKS)**40+1**3735g**50cm[color]

30.6[color]
tuokio(PS)**41+0**3670g**53cm[color]

1.7[color]
Mianna(NKL)[color]

3.7[color]
Heidi-Maria(KOS)**40+5**3570g**50cm[color]

4.7[color]
pilttiä5 ja Vihtori(JS)**5000g**53cm[color]
Mapitus(OYS)**3190g**48cm[color]

9.7[color]
Tilsa(OYS)**3870g**52cm[color]

10.7[color]
kesä-mamma[color]

12.7[color]
Szeret**42+1**4210g**51cm[color]




Edelliset pinot löytyvätä näistä linkeistä:
Kesämasut 2009 VOL.1
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1380516

Kesämasut 2009 VOL.2
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1462247[color]




Vauvanvaateliikkeet:
http://www.mielihuvitus.com/
http://www.pompox.fi/epages/Kaupat.sf
http://www.lastenmetsola.fi/epages/Kaupat.sf
http://www.peppilotta.fi/index.php
http://www.baobabbaby.com/
http://www.nettivaate.fi/
http://www.ipanalle.fi/
https://www.meandmama.fi/
http://www.ruskovilla.fi/
http://www.kenguru.fi/linkit/links.php?&cat=35&offset=0
 
Hahaa, pitääpä tänne uuteen pinoon nyt sitten kirjoitella, kun se kerran on tehty.. :wave:

Meillä on vietelty syyslomaa. Käytiin alkuviikosta Tukholmassa koko perheen voimin. Hipun reissu meni aika mukavasti. Toisena yönä laivalla tuli pieni paniikki-huutokohtaus, väsymyksen ja tuntemattomien tuoksujen takia. Pikkuinen sitten rauhoittui tunnin itkemisen jälkeen kun neiti sai käsiinsä imetysliinan: neiti veti sen kasvoillensa ja puristeli sitä siinä ja siihen sitten viimein nukahti. :heart:

Loppuviikko onkin mennyt sitten kotona möllötellessä ja voimia kerätessä. Rattaissa hippu on alkanut viihtyä myös hereillä ollessaan paremmin. Nostan neidin "istumaan" rattaisiin ja siinä tykkää kovasti katsella ympärilleen. Täälläkin taidetaan kohta lähteä ryömimään :) en kyllä olisi uskonut, että se näin aikaisin kävisi.. Muutamia senttejä jo pääsee omin avuin ja kun jalkojen taakse laitta "stopparin", hippu pääsee jo vauhdilla eteenpäin.

Joillakin on ollut nukkumisen kanssa harmeja.. Meillä on palattu muutamaan syömiskertaan yössä, mutta muuten nukutaan kyllä mielestäni hurjan hyvin. Neiti menee yöunille 21 maissa ja noustaan kahdeksan kieppeillä.. Päiväunetkin on alkaneet sujua jo paremmin, eli enää ei heräile kymmenen minuutin välein (välttämättä) ja nukkuu myös sängyllä/sohvalla entisen sylissänukkumisen sijaan.. Hipun saa parhaiten vieläkin nukahtamaan syliin, mutta useimmiten kyllä yritän mennä pötköttelemään sängylle neidin kanssa, että ei tulisi sylissä nukuttaminen tavaksi..

Aika mukavasti meillä menee kaikinpuolin. =)
 
Siirrän tänne tuolta vanhasta pinosta.
4kk neuvolassa käyty ja mitat olivat: 7338g ja 65,3cm. Kääntynyt on mahalleen jo kuukauden päivät ja kovasti yrittää eteenpäin. Eilen neuvolassa terkka houkutteli lelun avulla pyörimään navan ympäri ja niin sitä vaan mentiin, arvtkaa olinko äimänä vieressä :eek: Oisko sitten tästä johtuen viime yö ollut niin katkonainen, hirveä peuhaus sängyssään koko yön, mies otti väliin nukkumaan 6 aikaan että sais ees vähän nukuttua ennen töihin lähtöä.
Nukkumisesta meillä nukutaan omassa sängyssä pääosin, aamulla otetaan viereen köllimään ja silloin kun mies lähtee töihin ja me jäädään vielä nukkumaan. Ukkeli nukahtaa omaan sänkyyn 5 - 10min silittelyn jälkeen illalla ja herää sen yhden kerran syömään 4 maissa, paitsi nyt on ollut noita levottomia öitä uusien taitojen myötä. Päivällä nukutaan 3-3 1/2 päikkärit vaunuissa ulkona, joka päivä tasan 11 maissa simmahtaa. Sit nukkuu vielä parit lyhyemmät päikkärit sitterissä illan aikana ja 20-21 yöunille, aamu alkaa 8-9. Lakin tuossa yhtenä päivänä että nukkuu noin 17h päivässä, onkohan tuo liikaa? Joskus tosin vähemmänkin mutta sitten ollaan kärttykurttuja.

Topoca ja Max 4kk

 
Meillä samanlaisia iltahuutoja.. paitti ne nykyää on myös päikkärihuutoja.. ja taitaa välissäkii huutaa.. Tää päivä ollu kyllä yhtä helevttiä.. Supon annoin äsken nii nukahti ILMAN HUUTOA.. ???? Oisko kasvukipuja tai jotai? Hampaita ei tunnu tekevän vielä..

Saraki ens viikolla 4kk.. Minne nää kuukaudet mennee?!

1.11 muutetaan lasten kans rivariin, ihanaa :heart: Nyt asutaa keskenämme 3. kerroksessa eikä hissiä oo.. Kamalaa..

Renkaidenvaihto näin naisena meni ok.. pienempi nukku vaunuissa, isompi kiipeili puissa.. Outoa kun sitä miehen apua ei enää oo ees tuollaisissa asioissa.. Mutta kyl me pärjätään. =)
 
Meillä nukutaan vuorokaudessa noin 14 tuntia, joista 11-12 yöllä ja 4:t päiväunet, jotka on joskus nekin pätkissä. Päiväunien pituus on 20min-1h, yhteensä 2-3 tuntia päivällä. Mä ihan laskin muutamalta päivältä. =) Yöllä vauva herää aika monta kertaa. Tai ei se oikeestaan ehdi ees silmiä aukasee, kun tungen sille tissin suuhun. Nukkuu siis vieressä yöt. Muutamana yönä on valvonu tunnin pari yöllä ja yrittäny alkaa seurustella, mutta yleensä nukkuu aika hyvin. äiväunet nukkuu vaunussa ulkona tai sitten sängyllä. Joinaki päivinä nukahtaa parhaiten syliin, joinaki vaunuihin ja joinaki sängylle, kun taputtelee pyllystä. Meillä huudetaan päivällä eniten.

Kleopatralle :hug:

Mä oon antanu supon kun yhden rokotuksen jälkeen nousi kuume.

Meillä ei kyllä ryömitä vielä. Kuhan köllötellään vaan. :)

s-anttu ja suloinen 5 ja puol kk
 
Mulla ei ole näkynyt kertaakaan 17.6 jälkeen syntyneitä...ois kiva nähdä nekin...

Sisu elähän huoli ,et muilla nukkuu vauvat omassa sängyssä...meillä ei muuten nukkus mutta kun esikoinen(7v) on nukkunut vasta syntyneestä asti mun vieressä(mies on jo 7v sitten muuttanu omaan huoneeseen),ni nyt se nukkuu omassa huoneessa,mut kömpii useimpina öinä mun viereen,ni en uskalla ottaa riskiä et isompi heittää jalat Alisan päälle.isommalla kun tapana kaivautua mun peiton alle ja nostaa jalat mun yli...en ymmärrä miten joku voi nukkua siinä asennossa...Alisa nukkuu jo ison tytön sängyssä.pinnasängyn heitin jälleen käyttämättömänä ullakolle...yks aamu me nukuttiin niin et alisa nukku keskellä parisänkyä,mä ja esikko kylkimyyryä toisella patjalla...mua nauratti,et toinen puoli sängystä ihan käyttämätön kun koko akkakööri samalla puolella nukkuu...

Kertokaapa mielipiteenne tästä:eek:on ollut 11v samassa työpaikassa...työskentelen yksin aamuja ja iltoja,asiakkaina paljon narkkareita,ryöstön riski suuri(yhdesti jo mut ryöstetty)...olen nyt alkanut haaveilemaan alan vaihdosta,haluaisin toteuttaa haaveeni lähihoitajan työstä...aijon jäädä hoitovapaalle,haen kouluun,yritän päästä aikuisopisekelu paikkaan,jossa valmistuisin 2vuodessa...jos ei ole tärpännyt hoitovapaan päättyessä,niin aijon irtisanoa itseni työstä,jäädä tyhjän päälle(liiton rahoille)...mä en enää halua riskeerata enää itseäni niin fyysisesti kuin henkisesti...se alituinen pelko kostosta yms.vapaalla ollessanikin(niin paljon ollut poliisiasioita varkauksista yms.) on saanut minut piippuun...pelkään lasteni puolestakin suunnattomasti(juu,näen USA:n tyyliin et mun lapsia satutetaan,kun äiti vasikoi)...Olenko hullu kun edes suunnittelen tällaista tyhjän päälle heittäytymistä,ilman tietoa mistään varmasta?koetan ajatella että kyllä töitä tekevälle löytyy...mutta niskassa toki painaa asuntolainat ym.kulut...toisaalta milloin toteuttaisin unelmani jos en ala niitä pikkuhiljaa toteuttamaan?miehelle olen puhunut asiasta,aluksi oli hyvinkin kielteinen,mutta pikku hiljaa alkaa pehmenemään asialla,kait näkee hätäni tässä asiassa...en vaan enää jaksa...

Iltaterveisin mietteliäs ryhis...
 
Ryhis Kyllähän se epäilemättä aina hiukan jännittää ja hirvittääkin tehdä tuollaisia isohkoja elämää koskevia muutoksia, mutta jossain vaiheessa se on tehtävä. Ja nythän toisaalta olisi ihan hyvä ajankohtakin sille. Mä ainakin kannustan ryhtymään siihen, itselläni on hieman samankaltainen ajatus muhimassa, sillä nykyinen työpaikkani ei hirveästi innosta - ts. ei yhtään tee mieli palata sinne takas. Itsekään en tosin ole vielä tehnyt mitään päätöksiä, sillä tuo suunnitelmissa oleva rakennushanke hieman kyl laittaa ns. kapuloita rattaisiin tuon suunnitelman osalta.

Onkos teidän vauvoilla jo hampaita tullut taikka näkyvissä? Mä bongasin tänään alaikenestä ihan selvän hampaan joka on juuri ilmeisesti tulossa ikenestä.. Ihan selvästi näkyy ikenestä ja tuntuu sormenpäällä kokeillessa terävältä :eek: En yhtään oo tajunnu että ne jo nyt vois tulla, kun itselle kuulemma on tullu vasta 7-8kk iässä.. No, tuo selittäis neidin kamalaa puremisen ja jäystämisen tarvetta ja tuota hirveää kuolaamisen määrää! Vai voiko ne hampaat kauankin olla tuossa juuri tulollaan ihan tuossa ikenen pinnan alla.

Pirtsi ja Ella 4kk + muutamia pv päälle
 
Äidinmaitokorvikejauheenkans tuuskaajat :attn: oon ollut helisemässä tuon jauheen kans aina reissuilla ja ostoksilla,kun kiva pikkupussukoista kaataa jauheita pitkin pöytiä tuttipulloon(ja näen aina silmissäni,et joku katsoo et jaahas,mitäs pikku nyssyköitä se tuo mamma kantaa mukanaan...) niin tänään olin tupperin kutsuilla,niin niilä oli valkoimissa sellanen muovinen pieni astia,johon annostellaan korvikejauhe,kannessa on suuaukko josta sitten kätevä kaataa tuttipulloon...ei varmaan tarvi sanoa ,et tilasin sen heti =)

Tänään olen jutellut muutamalle tutulleni tuosta irtisanoutumisesta,niin kaikki olleet tod.kannustavia,ymmärtävät työni vaarallisuuden...mutta oma äitini oli vastaan,koska ei ole tiedossa mitään muuta...(eihän tällä asialla ole mitään kiirettä)..ukon kuullen puhuin puhelimessa asiasta,ja sekin sai nyt tietää et 99%varmuudella en enää töihin palaa...

Alisa päätti taas viime yönä viihdyttää mua :headwall: klo 00-02.30 kantelin,vaunutin,huudatin,ja kaikkea mahdollista,et oisin saanut sen nukahtaan...onneksi en ollu ite kerenny nukahtaa ennen Allun heräämistä,ois muuten voinu olla hermo pinkeellä...palautu siinä sitten mieleen esikon vauva-aika,kuinka silloinkin mietin,kuinka "hukassa"sitä on kun vauva itkee öisin ,eikä rauhotu...ei siis osaa tehdä mitään OIKEIN,kun vauva vaan huutaa.sama kädettömyyden tunne oli yöllä,kun en saanut Alisaa rauhottuun...tänään on sitten ollut pää kipeä väsymyksestä joten taidan hilpasta unten maille,tiedä vaikka tässä taas kohta noustaan Alisan kans ylös :x
 
ryhikselle: nyt olis kyllä hyvä hetki alottaa opiskelut ja lähihoitajalta ei kyllä työtkään tule loppumaan. :p rohkeasti vaan unelmia toteuttamaan :wave:

hampaista kyseltiin.. eikö ne ensin tule yleensä alhaalle? alinalla on yläien ihan perunapeltoa, möykkystä ja kulmahampaiden kohtaa jotenkin pullistunut.. onko se jotenkin normaalia, ei kai ne hampaat vielä tule? kun sitten se imettäminen voi olla jo aika riskialtista hommaa puremisen suhteen :D

alina oli viikonlopun nuhassa, oli aika rassukka, mutta nyt on jo ihan oma itsensä! kimeitä ääniä on alkanut harrastamaan jo ihan tosissaan, kivaa kuultavaa :heart: :D
 
Ryhis ei muuta kuin tulta päin =)
Minä kun niin odotin, että Onni oppii kääntymään.... En toivoessani tietänyt millainen rylläkkä siitä alkaa |O herra pyörii kuin väkkärä pitkin maita ja mantuja, pää senkun kolisee lattiaa vasten ja sitten itketään..... Noh, ryömimistä ja konttaamista odotellessa :LOL:
Meillä herätään nykyään viimeistään kuudelta leikkimään eli yöunet ovat lyhentyneet tuohon reiluun yhdeksään tuntiin. Vastaavasti päikkärit ovat saaneet pituutta eli 2*3 tuntia melkein joka päivä.
 
Täällä arki rullaa ennallaan, mies on päivät tai illat töissä ja minä poikien kanssa kotosalla. Viime viikko oltiin lomailemassa mummolassa ja eilen tultiin kotiin.
Pikku mies senkun kasvaa, eiköhän tuo kohta paina jo 9kg, eli on jo ISO poika. Meillä 2-vuotias esikoinen painaa 11kg, näinköhän pikkuveli hurahtaa kohta isoveikastaan ohi :LOL:
Meillä rytmi on pysynyt samanlaisena, eli herätään 8-9 aikoihin, ekat päikyt noin 10 aikaan, toiset päikyt noin 14 aikaan, illalla ottaa vielä tirsat, yöunille noin 21.30 aikaan. Herra nukkuu 14-16tuntia vuorokaudessa. Poitsu syö yleensä kerran yöllä, mutta jos on syönyt huonosti illalla, niin sitten saattaa herätä toisenkin kerran syömään.
Meillä mennään edelleen täysimetyksellä, sitä ihmettelenkin itsekkin miten maito on tosiaan riittänyt näin pitkään. Imetän ainakin sinne puolivuotiaaksi jos vaan onnistuu.
Peukun imeminen oli meidän herran mielipuuhaa varsinkin öisin ja nyt olen vihdoin saanut tuttia annettua peukun tilalle ja oikeastaan peukku on unohtunut, välillä saattaa lipsahtaa vielä suuhun. Mutta tuttia syö kuitenkin tosi harvoin.
Nukkumisesta oli myös juttua. Meidän herra nukahtaa tissille illalla ja nostan hänet omaan sänkyynsä. Joskus havahtuu siihen kun siirrän häntä, mutta nukahtaa sitten itsekseen tai jos vähän hyssyttelee. Yöllä nukahtaa samantien kun saa vain tissin suuhun ja vähän aikaa imetän ja nostan pojan takas sänkyynsä.
Poitsulta tulee kovasti juttua (lähinnä kiljumista :LOL: ja älämölyä ) ja naureskelee paljon. Viihtyy mielellään selällään ja onkin vähän laiska kääntymään masulleen, vaikka osaakin jo sen taidon, mutta ilmeisesti on mukavampi olla selälleen. Jos lelu putoaa kädestä niin hermostuu heti, on näköjään veljeensä tullut siinä asiassa. Kovasti haluais jo istua, yrittää koko ajan sitterissäkin ollessaan nousta enemmän istualleen, ottaa lelukaarestakin kiinni ja vetää siitä että pääsis paremmin ylös.

Mutta nyt kattomaan boxilta diiliä.
 
Heipsistähei! :flower:

Täällä menee hyvin. Soseet uppoaa tosi hyvin eikä vatsavaivojakaan ole aiheuttaneet. Eli tyttöni mun nyt kohta puolin 5kk ja ruokana nani ja kasvissoseet. Kuukauden päästä meinasin puuroa alkaa tarjoamaan...

Kovasti höpötellään, osataan kääntyä mut ei viitsitä :whistle: ja innolla pökitään itseään eteenpäin silloin kun äiti mahallaan pakottaa olemaan :D Hampaista tuntuu jo nystyröitä ja ihmeen unelias on hän ollutkin eli ilmeisesti niitä tekee kovalla vauhdilla. Eli kaikin puolin mainiosti asiat. Äiti tosin on ihan väsynyt... Joku horroskausi menossa. Kirjoittelinkin tuohon toiseen pinoon et menkat ei ole täällä vielä alkaneet lain. Kohta 3kk imettämättä eikä vaan näy. Oireita olis kyllä kaikesta mahdollisesta, väsyttää, yököttää, särkee selkää ja mahaa ja päätä ja kaikennäköisiä muita vuotoja... En ole vielä testaillut mahdollista uutta raskautta vaan ajattelin nyt kiltisti oottaa jotain konkreettisempaa B) Katsotaan kauan kestän tätä ihmettelyä...

Tsemppiä ja iloa kaikille! =)
 
Parisuhdekriisi pukkas täälläkin päälle...Soitin aamulla miehelle töihin(juu,viisasta :LOL: ) ,että annan kolme vaihtoehtoa:jutellaan asiat kaksin tai haetaan ammattiapua ja kolmas vaihtoehto on että erotaan.olen niin valmis siihenkin vaihtoehtoon...vituttaa kaikki nyt tässä suhteessa...meidän perhe koostuu : Minä ja tytöt,mies on vaan joku lisä siinnä...mut sitten kun pitäs jutella niin alamme tappeleen jo ekassa lauseessa ja sit mä vedän itteni mykkäkouluun enkä muista mitä pitäs sanoa...kait se 14 vuoden kriisi pukkaa nyt päälle...mietin et jos pakkais muksut autoon ja lähtis mökille muutamaksi päiväksi,sais kumpikin miettiä tahoillaan,kirjoitan eka kyllä kirjeen sille,kun en saa kuitenkaan ulos suustani niitä asioita mitä haluaisin sanoa...täytyy katsella nyt mihin tää tästä kääntyy...

terkuin :täysin kypsä ryhis
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, johonkin nää päivät menee niin sukkelaan ettei kovin paljon tuu koneella istuskeltua paitsi pikasia FB vilkaisuja ym. Eli meiän tyttöhän syntyi 18.6. ja tänään punnitsin kotona kun ei ole 4 kk neuvolaa vielä ollut ja tytsy painaa jo 8,3 kg :eek: Ja täsyimetyksellä mennään, maito tuntuu riittävän vaikka tekis mieli kokeilla jossain vaiheessa kiinteitä jos sitten saisi vähän enemmän hoitovastuuta siirrettyä isälleenkin.

Muutenkin mennyt kyllä hyvin paitsi juuri kun tätä kirjoitan niin alkoipa neiti huutaa suoraa huutoa eikä tunnu isänsä rauhoitteluista hiljetä joten täytynee taas rientää....
 
tulin betämään ne joka kuukausittaiset piohjat :LOL: eli konstalla oli tänään 4kk 9pvä neuvola ja mitoiksi pärähtivät 10.25kg ja 70.5 cm eli meillä vasta jättejä ollaankin. ja leukoja ja poskia löytyy...

en toisaalta o huolissani kun tänään samalla reissulla toi meitin "jättikakkonen myös punnittiin" eli 2,5v nyt ja painoo 16.5 kg ja 94.5 cm eli tasoittunee aikanaa....

muuten menee suht hyvin... mä vaan olen hiukan väsy kun kaikki pitää tehä yö myöhään olevinaan ja sitte aamusti kkun pitäisi esikkoa herätellä ni ite olen kuin kävelevä tsompi.

olikos se sisu kun puhui omassa sängyssä nukkumisesta... meillä kaikki pojat on nukkuneet omassa sängyssä melkein heti imetyksen loppumisen jöälkeen kokonaan kun ite en osaa nukkua kovin sikeesti jos olisi kainalossa. lisäksi konsta on nyt vanhin joka viellä nukkuu meitin kanssa samassa huoneessa kun ei vaan olla saatu aikaiseksi siirtää tätä tietsikkaa et herra sais oman huoneen.

juups menen taas jos pääisis joskus maatekin. heips.
 
tinni hyvä on pojalla kasvu =) sitä mun on pitänytkin kysyä sinulta, että minkä verran syötte päivän mittaan? Mä olen hiukan ihmeissäni tuon Onnin syömisten kanssa, kun kaikki suuntaa antavat ohjeetkin ovat tehty keskivertopainojen mukaan.... Ja kiinteiden myötä korvikkeen menekki on ollut todella huonoa, ilmeisesti herra haluaa isojen poikien ruuat kun on jo ison pojan kokoinenkin :whistle:
 
tässä meitin "ruokakartta"
KLO 9.00 päärynäpuuro 1/2dl (piltin sellainen ihan mössöpuuro jossa ikätaso 5-6kk, ajattelin että tätä syödään sinne joulukuun alkupäiville jonka jälkeen sitte kaurapuuroo tilalle). 1/2 purkkia hedelmäsosetta. (käytössä tällä hetkellä: päärynä, omena, persikka, mango, vadelma, luumu, mustikka. hmmm tänään taisi mennä ekaa kertaa ananas.)
100ml tutteli (tämä yleensä liikaa ja alkaa puklata.

KLO 13.00 200ml maissivelli

KLO 17.00 purkillinen kasvista (käytössä pottu,porkkana ja maissi... kukkakaali kaapissa odottamassa testiä, isoveljet kumpainenkin saanut siitä poskienpunioitusta ja kiukkua. nnyt ei tuu enää kummallekkaan mitään).nokkamukista vettä
100ml tuttelia (joskus ei juo kunnolla jolloin lopetan, meillä yleensä merkki siitä että on täynnä.

KLO 20.30 1/2 dl päärynäpuuroa ja 1/2 purkkia hedelmää. 200ml tuttelia.

yöllä aika vaihtelee 200ml tuttelia eli syö kerran

 

Yhteistyössä