***Kesämasut 2009 VOL.3***


Oon käynyt teidän juttuja kyl lueskelemassa, mut millonhan viimeksi oon jotain kirjoitellut täällä... Ei voi muistaa.

Juu joulu meni ja mukavaa oli meilläkin. Onni on ollut kiltti poika, kun pukki toi niin paljon lahjoja. Nyt on ties mitä heliseviä, kiliseviä ja kolisevia vimpaimia. Ja niitä lojuu pitkin lattioita ja koko ajan niitä tulee potkiskeltua. Kaameeta. :) Onneks ei itse ostettu paljon lahjoja. Sukulaiset innostuivat meidänkin puolesta.

Raffeli sun teksti voisi olla mun kirjoittama. Meilläkin ekat kuukaudet oli yhtä huutoa huutoa vain. Ja nyt on NIIN ihanaa, vauva on yks iloinen naantalin aurinko kaiket päivät. Joten nautitaan nyt tästä seesteisestä vaiheesta, ennen kuin tulee muita vaikeita jaksoja. Oho, vähän pessimistisesti ilmaistu, mutta kuitenkin. :D

Meillä ei vieläkään ryömitä, mutta yritystä on vimmatusti. Ja kieritään kyllä vauhdilla. Joulun aikana se tavujen jokeltelukin sitten vihdoin alkoi. Vau-vau-vau kuuluu jatkuvasti pojan suusta. :heart:

Ohoh, maranookan pikkunen jo seisoo, huh! Ja onnea. :flower: :) Meil on semmonen lötköpötkö ettei edes istumisesta tule vielä yhtään mitään. Saati että varaisi painoa jalkojen päälle kunnolla. Ei malta, kun pitää alkaa pomppimaan heti. Niin hirvee tohina ja sätkytys aina päällä, että eihän tuo koskaan pääse mihinkään liikkeelle, jos ei malta keskittyä... =)

Nyt jo toivotan hyvää uutta vuotta kaikille!

Vifslan ja Onni 6kk 3vko
 
sisu voimia sairasteluun. toivottavasti lapset ei saa pöpöä pahimman mukaan.

maranooka ihana ponteva neiti teillä. mäkin toivon että toi meitin viimeinen jätti vauva pysyisi vauvana kauan ja nyt könyää jo konttaus asentoon ja "nytkyttelee" treenaa varmaan lanne liikettä aikuisuutta varten :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: hyvin tuntuu keikkuvan. jaloilleen varaa jo painoo ja kävelytuolillakin huristelee periaatteella nousen suoraksi seisomaan ja sitten kallistan eteen tai taa.

juu siis tosiaan muisti miehen työ paikka todella ihanalla "lahjalla" sai irtisanomis ilmoituksen joten täällä on nyt pari päivää pohdittu säästökohteita. vanhimman pojan osa-osa päivä hoito irtisanottu eli käy jatkossa pelkässä eskassa. säästää 60 e/kk ei kyllä tee kehitykselle hyvää mutta minkäs teet.

no toivottavasti sähkärille löytyy jostain töitä. mä aijon joka tapauksessa olla kotona elokuuhun kun täällä ei kyllä kesken kauden saa noita hoitopaikkoja kovin helpolla. eli silloin sitten esikko lähtee kouluun tai toiselle eskari vuodelle ja pienet hoitoon. pitää vaan ensin käyä ennen tammikuun puoltaväliä anomassa töissä. (siis se 2kk ennen pitää anoa, meiltä töistä).

juu mutta nyt on sekava fiilis. ihanaa että ei tartte vetää niitä yh viikkoja jotka veti meikäläisen loppuun syksyn aikana mutta taloudellisesti tulee kyllä naftimpaa ja paljon......

tinni ja koti poiiijaaaaat
 
Täällä ois viel yks 40 iän jo saavuttanu äiti
Toivottavasti mahtuu mukaan=)
Onni kohtasi vielä viidennen kerran toukokuun 29pv:)
Syntyessään painoi 3650g ja pituus 50cm
Nimeksi hän sai Elias ¨

Minnamaija ja Elias tasan 7kk
 
Täällä ei vieläkään ole saatu aikaiseksi soitella kelaan ja kysellä kaikki raha-asiat. Ehkä ensi vuonna ;). Neitokainen on täälläkin jo hyvän aikaa seissyt tukea vasten ja välillä mukkelismakkelis lattialla, kun ei kerkiä hätiin, kun täytyy välillä tehdä kotihommiakin. eteenpäin päästään konttaamalla ja joka paikkaan pitäis keritä :D . kitinää tulee lähinnä vain jos nälkä tai väsymys.

Sitten olisi alennusmyynnit alkaneet, jonkin verran jo tullut koluttua ja kummasti sitä rahaa silti menee :whistle: .

No mutta nyt syöttöpuuhiin =)
 
Taa
Moikka!

Tuli meillä sitten lähete lastenlääkärille tuon painon takia. Pojallahan ei kolmeen kuukauteen tullut painoa kuin n.300g/kk ja sitten 6kk neuvolassa oltiinkin menty alaspäin (-200g). Käytiin joulun alla kontrollissa neuvolalääkärillä ja painoa olikin tullut hyvin, mutta sitten löytyikin sydämestä sivuääni. *huokaus*
Huomenna siis verikokeisiin ja parin viikon päästä onkin sitten se lastenlääkäriaika. Toivottavasti sivuääni on harmiton ja painonkaan takia ei tarvis harmaita hiuksia kasvatella.

Täytyy vielä kuitenkin hehkuttaa, että sain aleista tänään 5e isommalle lapselle farkut. Normihinta 27e :D
 
Tsemppiä Taalle! Toivottavasti sivuääni on harmiton ja painoasiakin järjestyisi kuin itsestään :heart:

Ryömiminen on alkanut sujumaan jo todella hyvin, turhaan pelkäsin sitäkin, kun neuvolassa sanottiin, että isot vauvat lähtee laiskemmin liikkeelle....Jokeltelua on täälläkin havaittavissa, mutta yleensä vain kiihtyneessä tilassa ( mitä on usein, onhan tuo pikkuherra oikea draamaprinssi...) :LOL: Alhaalle on putkahtanut pari hammasta eli aika paljon on taas tapahtunut ihan pienen ajan sisään. Ensi viikon neuvola hiukan jännittää, lähinnä tuo paino. Meneeköhän 12 kiloa rikki???? |O |O |O

Mitä te muut olette jo antaneet vauvoille syötäväksi? Mä tunnen itseni oikeasti ihan dorkaksi, kun en oikein tajua mitä kaikkea tuolle herralle voisi jo syöttää. Kasvikset, puurot, lihat, kanamuna, kala ja marjat on käytössä. Ja se vauvojen jogurtti huonon maidonmenekin takia....

Säihkyvää Uuden Vuoden odotusta kaikille :wave:

Äippä ja Onni (viittä vaille 7 kuukautta)
 
meillä menee "odottelu" mutustettavina maissi naksuja ja riisikakkua. hampaita ei konsta vielläkään o tehnyt mutta nää mössööntyy hyvin ja oppiipa samalla vähän jo pureskelu liikkeitä.

konsta myös maistanut ihan tavis jugua iskän ja äitin purkeista. ei o tullu mitään kummempia.

mä teen aamu ja iltapuuron osittain tutteliin just ton hounon maito määrän takia. eli sitäkin voi koklata jos ei halua jugua viel syöttää.
 
Miryam ruuista: nyt kun meillä alkaa olla jo kaikki mahdolliset ruoka-aineet kokeiltuina, niin aika paljon saa pojalle annettua ihan samaa mitä itelle tekee. Jatkan esim. "aikuisten" veteen tehtyä hiutalepuuroa korvikejauheella ja näin saa samalla vaivalla aamupuuron itelle ja vauvalle. Samoin oon antanut vispipuuroa, keittänyt marjakiisseleitä, soseuttanut osan jauhelihakeitosta vauvanruuaksi ennen suolan lisäämistä jne.

En kylläkään ole mikään vauvaruokinnan vinkkiekspertti, sillä en näköjään saa omaa muksuani syömään tänään yhtään mitään. Aamulla klo 7.30 syöty aamupuuro, sen jälkeen ei ole kelvannut mikään. Hampaat kai vaivaavat. No eihän se nyt sit masu tyhjänä edes nuku. Mölyää vaan pinnasängyssä nytkin. :headwall: Täytynee mennä.

Ai niin, eihän mun pitänyt ennen ens vuotta mitään enää kirjottaa, kun ehdin jo toivottaa hyvää uutta vuottakin kaikille... :D
 
alinalla oli 6kk neuvola tiistaina, pituutta oli 71,5cm ja painoa 8940g. pituutta oli tullut vajaassa kuukaudessa 3,5cm. pitkä tyttö =) painoa ei sitten juurikaan tullut ja huomaa kyllä, että neiti on aika eri mallinen kuin vielä kk sitten.. muutama makkara sentään vielä löytyy :D

ja sitten aika yllättäen, yösyötöt on ainakin toistaiseksi loppuneet :p samalla yöunet on parantuneet huimasti, klo 21 nukumaan, tutti suuhun kerran alku yössä ja seuraava herätys joskus 9 pintaan =)

Taalle voimia :flower:

Minnamaijalle tervetuloa!!

ja vielä oikein railakasta Uutta Vuotta 2010! mitenköhän isoja nämä pienet onkaan vuoden päästä :heart:
 
Hoitovapaata miettiville: Kelalla ei ole mitään hoitovapaalla olevien työntekoa vastaan. Ainoastaan hoitolisää ei saa jos perheen tulot ylittää tietyn rajan. 3 hengen perheessä se on 3200?. Eli siihen asti saa töitä tehdä.

Itse olen jo sopinut pomoni kanssa lauantaitöistä maaliskuusta eteenpäin, muuten olen kotona koko ensi vuoden.

Kerttu jo kovasti reenaa konttausta, ei sentään seiso eikä istukkaan vielä. Ryömii tai lähinnä peruuttaa pitkiä matkoja (joitain metrejä).

Jonkun vauva oli pudonnut sängystä, voin kertoa, että älä huoli. Minä itse olen pudonnut portaista ensin etuperin ja parin viikon päästä takaperin ja kerkesin syöttötuolistakin tulla päälleni alas ja ihan täysjärkinen olen. Vauvat on vahvaa tekoa :D
 
Onpas täällä hiljaista.

Muutama plussa on kesäkuisille tullut, iso onnittelu niistä. Oletan että plussan saaneet eivät imetä enää?
Ite imetän vielä, lähinnä öisin ja vieläkään ei menkkoja kuulu, eikä uutta raskautta vaikka ehkäisyä ei ole. Miten muut palstan imettävät, onko menkkoja tullut?
Vaikeeta on kakkosta yrittää, kun ei munasoluja irtoo. :/
 
Brianna kivaa, kun kerroit tosta hoitovapaa-asiasta. meillä sitten ilmeisesti jää juuri ja juuri saamatta tuo hoitolisä, kun tuo 3200e/kk varmaan tarkoittaa ennen veroja ja molempien rahoja. miehellä on kyllä kiva palkka, mut kivat on verotkin |O etkös sä muuten tehny Kertulle kestovaippoja raskausaikana? miten ovat toimineet ja oletko vielä jaksanut vaippoja ommella? mua on tsi-intous pahasti puraissut, mut vähän into laantunut, kun en oikein saa "täydellisiä" vaippoja tehtyä vaikka miten päin kaavaa suurentelisin. :headwall:

menkat+imetys meillä oltiin täysimetyksellä 2,5kk, ja ensimmäiset menkat tulivat Minjan ollessa 2kk. ovat toistaiseksi olleet viimeisetkin, aloitin tuolloin minipillerit ja söin niitä yhden 3kk satsin. minipillerit ja imetys jäivät tytön ollessa 5kk, nyt on 6,5kk eikä edelleen naistenpäiviä näy. käy kans niin paljon järkeen tää :headwall:

meillä taidetaan viimein tehdä hampaita. viime yö meni aika pipariksi. menin nukkumaan aika aikasin (onni onnettomuudessa). ajantaju oli vähän sekaisin kun en kelloa katsellut, mut Minja tais herätä kerran tunnissa huutamaan unissaan ja tuttia piti lykätä suuhun n 3-4krt. ja tunnin päästä taas sama juttu. sit meinasin että jaha, noustaas sitten ylös kun ei nukkumisesta tule mitään, ei väsyttänyt yhtään. katoin kelloa ja jätin ajatuksen sikseen ku se oli 5.08 :LOL: (meillä nukutaan normaalisti yhdeksään)

tänä yönä neiti meni nukkumaan klo 21, nukahti aika helposti, mut on jo kahdesti herännyt huutamaan unissaan -> tutilla rauhoittuu. en tiedä pitäiskö laittaa suppo jos vaikka särkee?

Talvis ja Minja 6,5kk :heart:
 
ruuista piti myös kirjoitella. meillä menee ihan kivasti eri makuja, viljojen suhteen ollaan vähän jäljessä. kun neiti on erittäin tarkka puuroistaan, hänelle ei kelpaa edes Muksun hiutaleista tehty kaurapuuro vaikka siihen lisäisi hedelmäsosetta. puuron saa maistumaan antamalla sitä valmistökötti vadelma-kaurapuuroa. (olen yrittänyt huijata jopa niin, että laitan puolet hiutaleista tehtyä ja puolet tököttiä, kerran menee läpi mutta ei enää seuraavalla kerralla.) jos haluaisin jotain toista viljaa antaa, niin vaihtoehtoina on luumu-omena-ohrapuuro ja neljänviljan puurot. en ole ihan satavarma, mut tytön peppu taitaa punoittaa omenasta, eli ohrapuuro on poissuljettu. ja mitä mahtaisi olla mieltä kolmen uuden ruokalajin kokeilusta yhtäaikaa :eek: riisipuuroa en ole koittanut, onko riisi vilja? :LOL:
 
Taa : kuinka paljon teillä poika paino 6kk neuvolassa?Meillä Alisalla ei ole tullut koko aikana kun 200-500g/kk painoa.nyt oli kuukaudessa tullu painoa 200g ja suunta on koko ajan alaspäin.11/2vkon päästä on seuraava neuvola ja siellä katsotaan tuo paino taas...Hirvittää kyllä...vaikka moni sanoo,et tuo teijän tyttö on ainakin ruoka-aikana ollu kotona,mut ei passaa neuvolalle(neiti paino 6kk neuvolassa 6685g,syntymäpaino oli 4210g,joten ei ole kovin paljoa painoa tullut :( Itse olen ollut tytön sydämmestä huolestunu kun koko raskausajan vauvan pulssi oli 160 luokkaa jatkuvasti,ja lapsiveet kun meni ni pulssi oli 170-210 vauvalla koko ajan,ja se oli yks syy miksi mentiin sitten reilun vuorokauden päästä sektioon.Ni tietty sit joku viisas lääkäri sanoi että sydämmestä saattaa silloin löytyä vikaa...sydän on kuunneltu muutamaan otteeseen eikä mitään ole löytynyt...mut tottakait se mietityttää mua...Toivottavasti sivuääni on harmiton juttu,tsemppiä teille ja tuu kertoon sitten viimestään kuulumisia.

Onko muilla vauva huono nukahtamaan siki uneen illalla? Tää on ihan uskomatonta menoa meillä...Alisa nukahtaa yöunille 21 aikaan,sit alkaa se mun ramppaaminen makurissa...5min välein käyn kahden tunnin ajan laittamassa tuttia,kääntämässä kylkeä...kun neiti itkee...hyvästi oma hetki hiljaisuudelle...Ei ole väliä onko Alisa ollut hereillä ennen unia 3h vaiko 5h,sama rumba jatkuvasti...Sit vasta nukahtaa kunnolla kun itse menen viereen nukkuun...(nukumme samassa sängyssä)...siinä kait se syy onkin...kaipaa äitiään :wave: ,ut ku mustaki ois ihana olla illalla hetki rauhassa,kun Alisa on täysin sylissä pidettävä iltaisin,ei suostu lattialla tahi sitterissä paljoa oleen...

Mut nyt unten maille,varmasti kohta tuo miun unilelu jo huutelee äitään :D
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Taa : kuinka paljon teillä poika paino 6kk neuvolassa?Meillä Alisalla ei ole tullut koko aikana kun 200-500g/kk painoa.nyt oli kuukaudessa tullu painoa 200g ja suunta on koko ajan alaspäin.11/2vkon päästä on seuraava neuvola ja siellä katsotaan tuo paino taas...Hirvittää kyllä...vaikka moni sanoo,et tuo teijän tyttö on ainakin ruoka-aikana ollu kotona,mut ei passaa neuvolalle(neiti paino 6kk neuvolassa 6685g,syntymäpaino oli 4210g,joten ei ole kovin paljoa painoa tullut :( Itse olen ollut tytön sydämmestä huolestunu kun koko raskausajan vauvan pulssi oli 160 luokkaa jatkuvasti,ja lapsiveet kun meni ni pulssi oli 170-210 vauvalla koko ajan,ja se oli yks syy miksi mentiin sitten reilun vuorokauden päästä sektioon.Ni tietty sit joku viisas lääkäri sanoi että sydämmestä saattaa silloin löytyä vikaa...sydän on kuunneltu muutamaan otteeseen eikä mitään ole löytynyt...mut tottakait se mietityttää mua...Toivottavasti sivuääni on harmiton juttu,tsemppiä teille ja tuu kertoon sitten viimestään kuulumisia.
Pojalla oli 5kk neuvolassa paino 7000g, 6kk neuvolassa 6800g eli ihan siis oikeasti tippunut paino. Syntymäpainohan oli 4530g eli ei täälläkään ole paljoa saatu grammoja syntymäpainoon nähden. Käyrät on tosi surullista katteltavaa. 2 viikkoa tuon 6kk neuvolan jälkeen oli meillä neuvolalääkäri, joka tosiaan tuon sivuäänen kuuli. Painoa oli kuitenkin 2 viikon aikana tullut melkein 600g eli toivotaan, että suunta on nyt parempaan.

Lääkäri on 12.pvä, joten sitten lisää kuulumisia.

Toivottavasti teilläkin alkaa sitä painoa tulemaan vähän enemmän. Ei tarvitse neuvolatätien olla niin huolissaan :D
 
Moro kaikille!

Jospa minäkin pitkästä aikaa kirjoittelisin tänne.. oon kyllä lueskellu päivittäin juttunne mut en oo saanut aikaiseksi alkaa kirjoitteleen itse mitään. :(

Meille ei oikeastaan kuulu mitään erikoista. Neiti ei vieläkään pääse itse oikein liikkumaan, navan ympäri pyörii kyllä lattialla. Lisäksi on alkanut viihtymään paljon istullaan ja seisominen ois kans tosi hauskaa. Itse ei tosin kumpaankaan asentoon pääse. Istuminen sinänsä onnistuu jo tosi hienosti, selkä suorassa istuu eikä juurikaan enää sivullekaan kaatuile :)

Ylähampaita epäillään tuleviksi kun on pari päivää ollut melkoista kiukkuilua eikä oo kuitenkaan flunssakaan, ainakaan vielä, iskenyt. Alahampaiden tulosta on jo yli 2 kk joten luulis niiden ylähampaidenkin jo pian tulevan. Alahampaiden tulon aikoihin laitoin kyllä neidille supon n. kerran päivässä pahimpina kiukkuilupäivinä ja se kyl auttoi selvästi - ja aion kyllä nytkin antaa supon jos tarve alkaa siltä vaikuttaa.

Neiti sinänsä syö jo lähes kaikkea mitä on tarjottu. Puuroista lähinnä kaura- ja riisipuuroja on syöty ja muutaman kerran maisteltu valmispuuroja joissa on vähän useampiakin viljoja sekaisin. Itse syöminen on taas vaihteeksi mennyt taiteilemisen puolelle kun muutama lusikka menee yleensä hienosti ja sitten alkaa temppuilu, huoh :( Jostain syystä varsinkin puurojen syönti on välillä melkoista taiteilua. Onko muilla vastaavaa vai syödäänkö teillä ihan kiltisti..?

Itse olen jäämässä hoitovapaalle kun äippäloma loppuu. Tarkoitus olisi olla kotosalla ainakin vuoden 2010 loppuun saakka ja toivottavasti vielä senkin jälkeen mikäli pikkukakkonen ilmoittelisi tulostaan.. en ilmeisesti ole kärsivällisin tässä tärppäämisen odottelussa kun meinaa jo epätoivoa iskeä vaikka ei nyt vielä niin montaa kuukautta ole "yritettykään".. :)

Mutta nyt iltapuuhien pariin ja neiti piakkoin unten maille.. onpa muuten tänään menty vaihteeksi vain 2 päikkäreillä kun sattui nukkumaan normaalia pidemmät päikkärit päivällä ja on kyllä ollut viihdyttäminen neidissä illalla kun alkais väsy jo painaa muttei vielä uskalla nukkumaankaan viedä ettei 4 aikaa herää aamulla :D

Pirtsi ja Ella 6,5 kk
 
:wave: Hengissä, toistaiseksi vielä. Kyllä se on rouvat semmonen homma, että pitäis tää remontin tekeminen kieltää lailla, jos talossa on alle 3v lapsi |O |O |O :headwall: :headwall: :kieh: :kieh:

Lähinnä tää on vaan merkkausta...
 
Heippatirallaa kaikille! Tänään oli 7 kuukautisneuvola, painon tuleminen on tasaantunut kuten myös pituuskin eli 11,5 kiloa ja 72,5 senttiä. Hyvänkokoinen jässikkä siis =)
Noottia sain terkkarilta noiden öiden suhteen.... Eli en saisi enää nousta joka inahdukseen vaan olisi pyrittävä siihen, että Onni oppii nukahtamaan itsekseen :( viime yönäkin heräsin kerran tunnissa tuttia laittamaan ja puoli viidestä kuuteen huudettiin sitten muuten vaan eli ihan helvetin perkeleellisiä alkaa nää yöt olemaan |O |O mutta siltikään en ole vielä valmis mihinkään unikoulu-kokeiluihin, KELE. Täytyy virittää tikut silmiin ja välttää autolla ajamista niin kyllä tää menee....

 
heipat vaan piiiiiiiiiitkästä aikaa :eek: !

enpäs ole pitkään aikaan saaanut kirjoitetuksi mitään,, lueskellut olen aina silloin tällöin. Nyt aittelin kuulumisia päivittää kun eilen tuli 6kk mittariin Vihtorilla..
Neuvolakin ol eilen ja
6kk mitat siis
70cm ja 8980g. mukavat mitat jäpikällä vaikka olihan se lähtöpainokin hulppea (5kg) .
Vihtori on helppo ja tyytyväinen pieni mies, tosin nyt uudenvuoden kieppeillä ekan nuhan sai, ja sen johdosta on valvottu muutama yö :kieh:
Onneksi mies on ollu kotona niin että ollaan sit vuorotellen nukuttu aamusta pidempään ja näin otettu velkoja vähän takaisin...
terveenä ollessa yöt menee ihan ok,,
yöunille menee ysiltä, herää puolen yön aikoihin syömään ja sit kolmelta ja kuudelta ja ysiltä alkaa uusi päivä,
päiväunia on kahdet,,
aamupäivällä sellaiset tunnin mittaiset sisällä ja sit ip ulkona 4h, suunnilleen klo 14 eteenpäin,

Näinä päivinä ´pitäis alkaa kiinteitä syöttämään , ehkäpä yötkin muuttuu ehjimmiksi? kuka tietää,,,
tähän asti siis pelkällä rintamaidolla menty eikä kyllä huvittais alkaa saikkaamaan sapuskoiden kans -- tää on niin helppoa työntää daisari suuhun vaan :whistle: .

Puolukkafestareita ei vielä ole kuulunut, aiemmin mulla on alkanut siinä 9-10kk synnytyksestä kun tämän verran oon imettänyt. Eikös se yösyöttö ole just se mikä pitää kuukautiset pois, näin mä olen kuullut??
en kyllä tippaakaan kaipaa koko festuja, kun ei todella ole mikään kkiire raskautua jälleen :p

onnellista vuoden jatkoa kaikille yhdessä ja erikseen
piltsu ja vihtori 6kk :heart:
 
Helou!

Täällä kans tytsy eilen täytti 6 kk. Kyllä aika menee niin nopeaa, ei perässä taho pysyä.
Ylihuomenna on neuvola. On kyllä hyvin kasvanut tähän asti ja ei mitään suurempia muutoksia liene tapahtuneen kasvukäyriin.
Kääntymään opittiin noin viikko sitten ja istuminen onnistuu enemmän ja vähemmän tuettuna, mutta pitkiäkin aikoja ihan issekseen istuu ja leekaa.
Tänään asennettiin hyppykiikku ja oi että olikin hauska juttu se! Olikos se niin, että 15 min kerrallaan hyppyytystä?
Meillä päivät menee suunnilleen näin: aamulla kasilta ylös, parin tunnin päästä ekat tunteroisen päikyt, iltapäivästä toiset tunteroisen päikyt ja illalla vielä pienet tirsat. Yöllä syödään useimmiten yhden kerran ja muutamia öitä mennyt ilman syöttöäkin.
Mapitus ja Neitinöppönen 6 kk
 
Talvis Kelan rajat olivat bruttopalkoista ja koko perheen tulot yhteenlaskettuna.

Joo oon tehnyt vaippoja ja teen edelleen, kohta alkaa olee L-kokojakin ihan liikaa, eikä niitä edes vielä käytettä! :)
Mitkäs teen mitat nyt on? jos tarvit kaavaa ni voin tehdä omastani kopion. Mulla on ollut tosi hyvä kaava, jonka pohjana on myllymuksujen tasku, jota oon muokannut pidemmäksi (paksureisi) ja kaventanut edestä(menee vähemmän kangasta). L-koossa olen tehnyt neppivaippoja elsamaijan kaavalla, se taitaa löytyä netistäkin.

Puuro tuottaa tuskaa myös meillä. Ainoa mikä menee on muksu puolukkapuuro. Olen kokeillut samaa jekuttamistekniikkaa kui sinä ja tulos on ollut sama! :D

Hampaiden tuloa oon kans ajatellut kun täälläkin itkua väännetään yöllä ja tuttia saa laittaa tai mä annan sit aina tissiä. Se kun on helppo ratkaisu kun Kerttu nukkuu mun vieressä. Enkä sitä halua edes omaan sänkyyn laittaa, ei saa nukkua sitäkään vähää mitä nyt.

Pilttiä5 Mäkun oon elänyt toivossa et menkat tulis yöimetyksestä huolimatta, mut kiitos tiedosta.

Kerttu on nyt oppinut kääntymään mahalta selälle ja muutamia kertoja on noussut itse istumaan. On se niin ylpeä itsestään kun pääsee istuma-asentoon. Sängyssä on joka ilta hirvittävä jumppasessio, kääntyillään ja otetaan konttausasentoa ja siinä nytkytään ja koko hommaa säestää riemunkiljahdukset. Ihana. :heart:
 
Heippa!
Mitäs pitikään kommentoida...

Talvikselle puuroista. Onhan se riisi vilja, muttei ns. kotimainen vilja. :) Jos on jotain allergiataipumusta olemassa, niin eikö juuri riisi ole yleensä suositeltava ruoka-aine? Oon jotenkin ymmärtänyt, että se sopii yleensä jopa vaikeasti moniallergisillekin, olenkohan vallan väärässä.. Meillä ainakin maitoinen riisipuuro on aivan pojan herkkua, joten maistuisikohan se nirsommallekin..?

Ryhis kyseli umpiuneen nukahtamisesta iltaisin. Pääsääntöisesti ei ole mikään ongelma meillä, mut me ollaan toisaalta nukutettu alusta asti illalla omaan sänkyyn, ja vasta aamuyön kähinöiden alkaessa ollaan otettu poika meidän sänkyyn jatkamaan uniaan äitin tai isän kainalossa.

Jaahas, nyt alkaa pojan aamu, kuuluu heräilevän tuolla. Aamupuuhiin siis. Tänään mies tuo muuten syöttötuolin kaupasta kotiin, päästään vihdoin sitäkin testailemaan... nyt vasta. :)

Vifslan ja Onni 7kk 3pv

*muoks* Niin eihän tänään kaupat ole auki. Se syöttis siis on ostettu jo eilen, mutta tänään vasta mies tuo sen kotiin toiselta paikkakunnalta vietettyään yön kaverinsa luona. Tällainen erittäin tärkeä ja olennainen tarkennus tähän syöttötuoliasiaan. :D Oonko vähän innoissani syöttiksestä, kun ei muuta mielessä pyöri? Eeen... B)
 
Apuva eli nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Toi meidän Onnin huono nukkuminen johtuu mitä suurimmassa määrin siitä ettei hän osaa nukkua mahallaan.... Onko kenelläkään ollut tällaista ongelmaa ja miten voisi "opettaa" häntä nukkumaan asennossa missä hyvänään??? Pari yötä ollaan pidetty sellaista puolittaista unikoulua, mies käy Onnin luona parhaaksi katsomallaan hetkellä, minä en saa mennä yöllä ollenkaan |O Viime yönä suutuin niin paljon, että piti mennä kolmen aikaa tupakalle :kieh: :kieh: Eli jos jollain ystävällisellä sielulla olisi tietoa kuinka pääsisimme tästä yhden asennon ongelmasta eroon niin olisin todella kiitollinen!!

Niin, Onnihan ei nuku kuin selällään tai puoliksi kyljellään.....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miriyam:
Apuva eli nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Toi meidän Onnin huono nukkuminen johtuu mitä suurimmassa määrin siitä ettei hän osaa nukkua mahallaan.... Onko kenelläkään ollut tällaista ongelmaa ja miten voisi "opettaa" häntä nukkumaan asennossa missä hyvänään??? Pari yötä ollaan pidetty sellaista puolittaista unikoulua, mies käy Onnin luona parhaaksi katsomallaan hetkellä, minä en saa mennä yöllä ollenkaan |O Viime yönä suutuin niin paljon, että piti mennä kolmen aikaa tupakalle :kieh: :kieh: Eli jos jollain ystävällisellä sielulla olisi tietoa kuinka pääsisimme tästä yhden asennon ongelmasta eroon niin olisin todella kiitollinen!!

Niin, Onnihan ei nuku kuin selällään tai puoliksi kyljellään.....
Ei meilläkään vihtori nuku mahallaan,,,
illalla laitan omaan sänkyynsä kyljelleen ja kääntyypi sitten itsekseen selälleen..
Miksi Onnin pitäisi nukkua mahallaan, vai takoititko että herää siihen kun kääntyy unissaan mahalleen??

 

Yhteistyössä