***Kesämasut 2009 VOL.2***

Peppi Kuulostais minustakin niin kivalle, mut me ollaan vähän kauempaa, joten se siitä... :/ Mut ajattelin uskaltautuu avoimeen päiväkotiin käymään, jos siellä olis uusia tuttuja :)

Nyt kun eilen mainitsin tuosta neidin heräilystä niin viime yönä nukkui kuin enkeli ja nyt jo ekoilla "päikkäreillä" :D Kyl ne osaa olla ihmeellisiä... :heart:
 
Joo-o, neuvolassa käytiin mitat ja rokotus ottamassa. Kyllä on meidän poika ollut ruoka-aikaan kotosalla, paino 7950 grammaa ja 63,3 senttiä pitkä :whistle: Ja minä kun olin huolissani kun ruokamäärät on tippuneet sinne litran tasolle per päivä. Kiinteitä voidaan / kehoitettiin aloittelemaan parin viikon päästä, mikäs kiire tässä kun korvikettakaan ei päivätasolla älyttömiä mene. Lääkäri määräsi minutkin verikokeisiin kun on ollut tuota väsymystä hillittömästä nukkumisesta huolimatta ja kun mulla oli se raskauden aikainen kilpparivajaus. Saas nähdä kuinka ämmän käy.

Tipsutin mekin mennään ensi viikolla muskariin juurikin samasta syystä, tylsyyttä torjumaan sekä katselemaan uusia vauva-äiti-tuttavuuksia. Alkaa tää kotona töröttäminen käydä voimille, tulee parisuhteeseekin säröjä, kun kiukuttelen kuin pieni ipana ukon töistä tultua.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
minkä ikäisenä olette aloitelleet vellejä ja millä tyylillä? erityisesti kiinnostaa imettävien äitien ratkaisut...

Talvis ja Minja 2,5kk
kakkosen aikaa muistaakseni noin 3,5kk iässä aloiteltiin velliä maisteleen, tosin hän ei pulloa huolinut joten se oli aikamoista säätöä, mutta sillä pelillä sain menemään velli-korvike sekoitusta että imetin ja sitten lykkäsin "salaa" pullon suuhun siinä välissä, tälleen huijaamalla sitten saatiin jonkin aikaa velliä meneen mut siihen tuli stoppi ja ei sitten kuunaan niitä enää suostunut juomaan.. eli kaikki vauvat ei edes velliä suostu juomaan..
nyt en ole edes ajatellut vielä moisia kun tuo rintamaito tuntuu riittävän ihan hyvin.. meillä kun nukutaan yölläkin 3-4 tuntia syöntien välissä ja se on ihan riittävä maidolla, varsinkin rintamaidolla, elävälle lapselle..
en nyt tiedä oliko tästä mitään apua sulle :/

umayya + sara 3kk1pvä

 
2kk neuvola Sara oli 5975g ja 61cm

Napakka tyttö. Aukile+. Iho, suu ja silmät siistit. Kyynärnojan jo hakee vatsallaan, käsillä rintakehän kohottaa. Jokeltelee kovasti. Kovasti koittaa istumaan pungeta. D-vitamiinit tauolle kun korviketta yli litra päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:LOL: Siis mua alkaa jo huvittaa tää OIKEESTI! Meidän Venla ON pieni! Siis Kleon Sara on 2 kk ikäisenä isompi kun V 3 kk iässä, ja Tuohon Mönkiäisen poitsuun on turha edes verrata! :D
Meillä menee pituus ja paino ihan ylimmällä käyrällä.. En tiiä onko teillä pieni mut meillä tyttö kookas ja pitkä ikäisekseen :D

Mä ite olin 6kg ja 62cm 3kk:n iässä vasta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:LOL: Siis mua alkaa jo huvittaa tää OIKEESTI! Meidän Venla ON pieni! Siis Kleon Sara on 2 kk ikäisenä isompi kun V 3 kk iässä, ja Tuohon Mönkiäisen poitsuun on turha edes verrata! :D
Meillä menee pituus ja paino ihan ylimmällä käyrällä.. En tiiä onko teillä pieni mut meillä tyttö kookas ja pitkä ikäisekseen :D

Mä ite olin 6kg ja 62cm 3kk:n iässä vasta
Minja 2kk ikäisenä 6110g ja 60,2cm :) eikä oo sanottu missä käyrillä kasvaa...
 
mua v*tuttaa,eihän ole aina pakko olla hyvä ja jaksava äiti???mulla alkaa oleen hermo pinnassa näitten Alisan päivä unten kans...se ei nuku...ei perkele,kuin 10-30min...yöt menee hyvin,en niitä moiti lainkaan,mut nää päivät...mä en saa MITÄÄN tehtyä,kun jos neiti on hereillä(eli koko ajan)niin se haluaa olla vaan sylissä...ja vain mun sylissä...ja tietäähän sen,että kun piväunet on mitä on,niin neitihän on kuin perseelle ammuttu karhu koko ajan,itkee vaan,ei mikään passaa...nyt vyöhyketerapiassa kaks kertaa käyty,ei ole ollut tänään ainakaan apua...Tutteli omneon lopetin 11/2 vrk päästä,tytöllä maha oikein möyrys,ja kakka muuttu taas vihreeksi,ja huusi,huusi,huusi......miehestä ei ole apua,sillä ei hermo kestä vauvan itkua kauaa,alkaa äyskiä kaikille,ni haen neitin pois siltä...viime to kävin koko päivän reissun ilman lapsia ikeassa,ukko ei ollut oikein rentoutunut sen jälkeen(siis oli lasten kans kotona).nyt pitäs uus keikka käydä ikeassa,ja mies jo ilmoitti et viet pienimmän ainakin hoitoon sillon...juu,ilomielin...en ois jättänytkään sille...Oikeesti mä en tiedä enää et kumpi on pahempaa,et lapsi valvoo yöt,vai et valvoo päivät...kummastakin nyt kokemusta...esikoinen nukku aina 3-5h päikkäreitä,öisin heräili jatkuvasti...mut onneksi kun aina yön jäljiltä on itse levännyt niin jaksaa taas tuota showta,enkä vaihtais nuita pienokaisiani mihinkään :heart:

Kävin tänään tatska liikkeessä...haukku mun tatskan (tytön nimen)lyttyyn,sanoi et kirjaimet liian lähellä toisiaan,tulevaisuudessa mustaa viivaa vaan esittää...juu,kiitos vaan...no ,nyt sit lähipäivinä menen laseriin sinne ja ne poistaa tatskan ja laitatan sit lokakuun lopulla niskaan tyttöjen nimet...ja jos kovin rohkea olen niin laitan kyllä lävistyksenki...mulla meni kaikki lävärit umpeen kesäkuussa,kun poistivat ne keisarinleikk.ajaksi,enkä saanu yli viikkoon uusia koruja tilalle(pudotin lavuaariin sairaalassa pallukat koruista)...mut katsotaan kuinka hurjalla tuulella olen :D

Mut nyt lehden kimppuun sänkyyn,katson huomenna BB:n...Sampo muuten voittaa BB:n*veikkaa hän*

Terkuin:ei niin hyvä äiti tänään eli Ryhis ja Alisa(en viikolla 3kk,luulis koliikin ainakin loppuvan...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
mua v*tuttaa,eihän ole aina pakko olla hyvä ja jaksava äiti???mulla alkaa oleen hermo pinnassa näitten Alisan päivä unten kans...se ei nuku...ei perkele,kuin 10-30min...yöt menee hyvin,en niitä moiti lainkaan,mut nää päivät...mä en saa MITÄÄN tehtyä,kun jos neiti on hereillä(eli koko ajan)niin se haluaa olla vaan sylissä...ja vain mun sylissä...ja tietäähän sen,että kun piväunet on mitä on,niin neitihän on kuin perseelle ammuttu karhu koko ajan,itkee vaan,ei mikään passaa...
:eek: Tämähän on kuin mun suusta!!! :eek: V nukku eilen 1.5h aamulla ulkona, ja sen jälkeen 2 15 min pätkää |O |O |O Ja että oli lapsi pahalla tuulella!Illansuussa sain sen rauhottuu sängylle mahalleen, ja siinä se sit nukku 2h, MUTTA ravasin tunkemassa tuttia sille about 5-20min välein. Siis kun lapsi karjuu jo omaa väsymystään ihan raivona, eikä suostu antaa unelle periksi. Ja Ryhiksen lohdutukseksi, mua v*tuttaa kans, kun en minäkään saa mitään kotihommia tehtyä. Oikeesti, meidän kaikkien vaatekaapit on pian tuossa V:n huoneen sohvalla pestyinä ja puhtaina, mut mä en saa niitä sinne kaapeihin... Ja muutenkin kaikki hommat seisoo.
Esikoinen oli meillä V:n iässä semmonen, et nukku aamulla pikkutirsat, sit pitkät päikkärit, 4-5h ja sit illan suussa pikkutirsat. Ja kuvittelin, et tuosta vaan se Venlakin oppii jonkun oman rytmin ja päivät menee samalla kaavalla, niin PASKAN MARJAT!!! :headwall:
Pirtsille piti niistä oireista tulla kertoo. Eli suoranaisesti tuohon Rotarixiin Venla reagoi taas sen verran, et maanantai-illan itkeskeli normaalia enemmän. Myös jalka, mihin piikki pistettiin, niin se oli vähän arka, mut muutenpa ei ole tullu taasen mitään. Eli ihan hyvin on menny.

Ja taas alkaa se tuttu kätinä, joten :wave: ...
Sisu ja Venla 3kk
 
SISU ja RYHIS Täällä myöskin vauva joka nukkuu yöt hyvin mutta päivät huonosti. aikamoista sumplimista kotitöiden kanssa. en kyllä kauheasti valita koska omsta mielestäni on paremoi kun saa nukkua yöt hyvin eli ns. normaali rytmi säilyy. Muuta todellakin on hermoja raastavaa välillä kun aloitata jotakin tekemään niin kohta jo saa poukkoilla kun vauva kitisee. Myös täällä on mies saanut tuta tultuaan töistä, välillä oikein hävettää mitä kaikkea sitä suustaan päästää. meillä kuitenkin mies on nyt pariin kertaan vienyt tytön iltalenkille, jotta äippä saa omaa rauhaa...

Täällä on myös maitomäärät vähentyneet n. 60- 120 ml menee kerralla. Aluksi sitä ihmettelin että mikäs on kun tyttö ei syö ja pulauttelee tosi paljon ja suuria määriä.

maare ja tyty kohta 3kk

 
Onpa lohdullista tietää, ettemme ole ainoita jotka joutuu taistelemaan huonojen päikkäreidenkin kans.. Täällä kans yks lisää siihen joukkoon. Meillä tilanne ei ehkä ihan huonoimmasta päästä oo, mut vaikea silti. Koliikkikeinu on tällä hetkellä ainoa paikka jossa suostuu nukkuun, sylissäkin toki nukkuu mut helpompihan sitä on neiti lykätä keinuun nukkuun ja monesti nukkuukin siinä pidempään ku sylissä. Nyt vaan hirvittää sekin et miten sen saa ikinä nukkuun päikkäreitään muualla ku tuossa keinussa? Pitääkö meidän todellakin raahata toi keinu joka paikkaan mukana minne vaan reissuun lähdetään!? :headwall:

Suurempi ongelmahan meillä onkin ne aikaisin aamulla päättyvät yöunet, tänäänkään ei oo nukuttu 04.30 jälkeen. Silloin alkoi niin levoton nukkuminen ettei mitään toivoakaan ollut enää nukkumisesta; ähinää ja hereillä oloa, tuttia suuhun jne.. Illalla menee nukkuun siinä 21-22 välissä ja herää syömään n. 1.30. Tähän soppaan ku sit yhdistetään mun oman univaikeudet eli viime yönäkään en sekuntiakaan nukkunu ennen yösyöttöä, niin jipaa :(

Meillä neiti syö sellaista 100-130 ml kerralla n. 3-4h välein päiväaikaan, yöllä hiukan vähemmän ja iltamaitovelliseosta vetäisee sellaiset 160 ml, joskus ois ehkä enemmänki menny ku ois tajunnu heti tarjota.. sit jos menee hakeen lisää niin ei enää kelpaakaan :D Ja mikä ihaninta, niin maitovelliä ei puklaile juuri lainkaan, maitoa jonkin verran. Lopetettiin kokeeksi ne disflatyl-tipat ja vaikuttais niinku puklumäärät ois hiukka pienentyneet ja masuvaivoja ei kuitenkaan oo enää tullu.. piereskelee vaan tosi paljon enemmän nykyisin :D

Mulla on mun äiti ja sisko nyt muutaman päivän täällä. Onhan niistä ollut kivasti seuraa itselle ja hoitavatkin aina välillä Ellaa.. mut se mikä tympii on se, että heti ku ella alkaa kiukutella tai ylipäätään itkeä, niin sit ollaan lykkäämässä neiti heti takas mun syliin |O Samallalailla nekin osais sitä hyssytellä ja rauhoitella ku minäkin.. Äitikin on 5 lasta kasvattanu niin luulis osaavan |O

No, huomenna lähdetään viemään ne kotiin ja samalla itse viikonlopuksi mummolaan. Matkalla ajateltiin käydä Haaparannassa Ikeassa. Saas nähdä miten se reissu Ellan kans onnistuu ku pitäis onnistua jotenkin ajoittamaan syötötkin reissun aikana.. ja miten sen vähäisenkin unirytmin nyt käy kun päiväaikaan matkustetaan..

Hups.. tulipas taas kirjoitettua..
Pirtsi ja Ella
 
"Ihanaa" ,meitä muitakin läytyi joilla vauvat ei nuku päivisin :$ helpottavaa,vaikkakin ikävää teidän muiden puolesta...jospa tää tästä...onneksi kun yön nukkuu itse joten kuten niin jaksaa ainakin aamusta olla hyvä äiti,kunnes taas iltaa kohti on väsymässä...

Pirtsi oletko kokeillut silloin aamuyöllä kun uni huononee,niin juottaa maitoa nuk:n tuttipullosta(vai oliko osittain sulla tissillä?)....meillä neiti urvahtaa takasin uneen kun tuosta pullosta juo,joutuu nimittäin tekeen hieman enemmän työtä et maito tulee,ni väsähtää siihen...

Huomenna tatuoinnin poistoon...hui...olen pääni miettinyt puhki millasen tatskan laitan ens kuun lopulla,tyttöjen nimet siis,mut millä fontilla,kun haluan etenkin ekat kirjaimet oikein koukeroiset,koristeelliset...mut suunnitelkoon tatuoija,se kait sen työtä on :LOL:

nyt unten maille t.ryhis ja Alisa

Ps.meillä eilen alettiin maisteleen mustikkaa...huono äiti :headwall: niinku koira ois liponut lusikkaa,kun ei tuo lusikkaruokinta ole tuttua....
 
Liitymme joukkoon huonosti päivällä nukkuvat mä en kertakaikkiaan saa yhtään mitään tehtyä päivällä!!! Kämppä on kuin pommin jäljiltä.... Kaikkea ei ilmeisesti voi saada, meillä kuitenkin pääsääntöisesti nukutaan 9 tuntia yöllä mikä on kyllä äidin hermojen kannalta äärimmäisen tärkeätä. Tuntuu tuo pinna olevan piukealla siitäkin huolimatta |O

Saatiin siis tiistaina se ensimmäinen rokotus, kyllä on ollut kaveri ihan älyttömän kiukkuinen ja lämpöäkin nosti. Ruokamäärät ovat taas alkaneet nousta illalla, eilen meni lähemmäs 400 milliä ennen kuin taintui ja lakkasi huutamasta lisää ruokaa ja tuostakin määrästä oli 200 milliä velliä :D mutta eihän tuo poika välttämättä ihan pienimmästä päästä ole.

Meillä ei olla suostuttu olemaan mahallaan kuin hetkiä kerrallaan, mutta sitten luin jostain opuksesta, että kannatta kokeilla peilin kanssa, niin johan alkoi viihtymään. Laitoin siis peilin seinää vasten nojalleen ja sen eteen viltin, niin voi sitä hymyn ja kujertelun määrää ( meissä jokaisessa asuu pieni narsisti) :LOL: eli kokeilemisen arvoinen kaikille niille joiden vauvat ei viihdy mahallaan.

Mä en tajuu, mulla on pinna kireällä lähes koko ajan, luetaan: kun mies on tullut kotiin. Riidan määrät ovat hyvässä nousussa, sisältäen sellaista sontaa ettei mitään rajaa. Musta tuntuu, että mun huumorintajukin on NIIN hukassa. Liittyyköhän se siihen ettei muisti pelaa ollenkaan, puhun ihan mitä sattuu ja yleensä en tajua mitä minulle sanotaan??? Onko muilla samanlaisia oireita? Eli hukassa ovat hyvät hermot, huumorintaju ja älykkyysosamäärästäkin tuntuu ainakin puolet hävinneen....

ihan pihalla oleva mönkiäinen ja erittäin virkeä nuorimies Onni
 
Alkuperäinen kirjoittaja mönkiäinen:
Mä en tajuu, mulla on pinna kireällä lähes koko ajan, luetaan: kun mies on tullut kotiin. Riidan määrät ovat hyvässä nousussa, sisältäen sellaista sontaa ettei mitään rajaa. Musta tuntuu, että mun huumorintajukin on NIIN hukassa. Liittyyköhän se siihen ettei muisti pelaa ollenkaan, puhun ihan mitä sattuu ja yleensä en tajua mitä minulle sanotaan??? Onko muilla samanlaisia oireita? Eli hukassa ovat hyvät hermot, huumorintaju ja älykkyysosamäärästäkin tuntuu ainakin puolet hävinneen....
:ashamed: :ashamed: Tuttua, niin tuttua. Vedin eilen semmoset kilarit miehelle IHAN SYYTTÄ ( :ashamed: ), että esikoinen oikeesti jo katso parhaaksi lähteä ulos alta pois. Yksistä pyykeistä alko se huuto. Siis, mitä väliä niillä OIKEESTI on niillä pyykeillä vaikka ne sohvalla oliskin, kun ne on puhtaita, ja siitä vo vaikka jokainen omansa hakea sitä mukaa, kun tarvii? :saint: Tämä on V-Ä-L-I-A-I-K-A-I-N-E-N tilanne, eli jos mun elämästä about 78v pyykit menee suoraan siisteissä pinoissa pesun jälkeen kaappiin, nii jos ne nyt vauva-aikana sattuu olemaan pari päivää sohvalla, ja sit vasta menee sinne kaappiin, niin mitä vi*un väliä?! Mä ainakin myönnän, et vaadin itseltäni liikaa, ja kun V ei nuku, niin stressaan sitä enemmän tekemättömistä kotitöistä, ja ei ne sen stressin kans ainakaan hoidu. Eli toteanpa vaan itselleni ja myös teille muille, arvon rouvat, että kunhan ne lapsukaiset tulee hoidettua, ja ruokittua, niin VASTA SITTEN huolehditaan kotitöistä, jookosta joo? :saint:

(Hyvähän se on huudella täällä oppia toisten päähän tärkeysjärjestyksestä; kun mä tästä lähden niin sama paniikki ja pinnankiristäminen kotitöiden kans alkaa :headwall: Että pitää olla tyhmä ihmisen! )
 
Taa
Muutaman päivän kun on lukematta niin tippuu ihan kärryiltä :snotty:

3kk neuvolassa oltiin viimenen päivä. Pituutta oli 64,4 ja painoa 6315, pipo 43,2. Pituutta on kuulemma hyvin, mutta painonkehitys huono. Alotettiin suunnilleen +9 käyrältä ja nyt ollaan -8. Arvatkaa sapettaako!?! Esikoisen aikaan imetys floppas tosi aikasin erinäisten ongelmien takia ja nyt tämä! imetys sujuu kuin unelma, mutta maidosta ei ilmeisesti ole mihinkään. Terkka sanoi, että painoa ois saanu melkein kilon verran tulla ja poika oli saanu sitä vajaan 400g verran. Korviketta en todellakaan halua ruveta syöttämään. Mulle se ois kaikkien ponnistelujen ja stressaamisen jälkeen yhtä kuin epäonnistuminen. Nyt yritetään siis vaan imetellä ahkerammin eli silloinkin kun vauva ei varsinaisesti ole edes nälkäinen. Hullua.
4kk iässä sitten alkaakin kiinteät, joten ehkä niistä saadaan lisäenergiaa painonkin keräämiseen. Suunnitelmissa oli kyllä täysimettää sinne 5-6kk ikään, mutta suunnitelmat tais nyt muuttua. Asiaa tietysti harkitaan uudelleen, jos 4kk neuvolassa (tai jos käydään jo aiemmin punnituksessa) on painoa tullut paremmin.

Sori, omanapainen pätkä tällä kertaa.

Paksu Taa ja hoikka Luka 3kk 1pv
 
Sisu, mönkiäinen, Ryhis, Pirtsi mä oon kans niin kypsä meiän päiviin... yöunet on 11-13h ja päivisin sitten 3-4kpl 30-45min pätkää :headwall: ei kerkii tekee mitään.. me muutettiin viime viikonloppuna omakotitaloon ja vieläki hirmuisesti laatikoita purkamatta.. ja viikon aikana on sen verran kotitöitä harrastettu että pyykit ja astianpesukoneet on laulaneet, sit oon kerran pessy toisen vessan ja mies imuroinu. ruokaa oon tehny iltaisin sen jälkeen ku tyttö on menny nukkumaan. :/

Taa voi harmi sentään :/ mut en kyl ymmärrä miks pitäis lisäruokaa ruveta tuputtaa, kun lapsellas on kuitenkin mielestäni ihan kivat mitat? ja lapsi syö sen verran minkä tarvitsee... ja eikös toi painonnotkahdus 3kk iässä täysimetetyillä lapsilla oo ihan normaalia... neuvoloiden käyräthän on 70-lukulaisten korvikevauvojen perusteella tehtyjä. tee kuinka itsestä parhaalta tuntuu, sinä tunnet poikasi parhaiten :hug:

Talvis ja Minja 2,5kk
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Taa voi harmi sentään :/ mut en kyl ymmärrä miks pitäis lisäruokaa ruveta tuputtaa, kun lapsellas on kuitenkin mielestäni ihan kivat mitat? ja lapsi syö sen verran minkä tarvitsee... ja eikös toi painonnotkahdus 3kk iässä täysimetetyillä lapsilla oo ihan normaalia... neuvoloiden käyräthän on 70-lukulaisten korvikevauvojen perusteella tehtyjä. tee kuinka itsestä parhaalta tuntuu, sinä tunnet poikasi parhaiten :hug:
Lähinnähän se painonKEHITYS on ollu huonoa. Eli käyrä laskee kuin lehmän häntä vaikka optimaalisinta ois tasanen kasvu. Poika kuitenkin on tyytyväinen ja ilonen (paitsi väsyneenä :D ), joten sen takia en ryntääkään ostamaan korviketta.
Kiitos tuesta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Mikä muu auttais Vanessan vatsaan kuin luumusose,eikai ton ikäisille ole oikein muuta joka auttais,toi on nyt panttaillut kakkaa jo muutamia päiviä ja on niin ärtyisä kuin olla ja voi :snotty:
Oletko sä kokeillu ts antanu jo kiinteitä? Jos uskallat, niin kokeile Piltti päärynäsosetta. Meillä esikoisella jaska meni niin kuralle pienestäkin luumumäärästä, et aina palo pylly, mut jos sai ummetusta, niin tuolla päärynällä maha alko aina toimii, ja huomattavasti lempeemmin, kun luumulla.

*Muoks* Ja nimen omaan Piltti, ei Bona eikä itse muussattu päärynä auttanu, mut Piltti toimi ja joka kerta.
 

Yhteistyössä