***Kesämasut 2009 VOL.2***

Kylläpäs tämä palsta on hiljenny viime aikoina.. :(

Minä oon kans miettiny, et mitäs Raffelille kuuluu..? Jokos pienen masuvaivat on helpottaneet?

Eipä meillekään mitään erityisempää, yöt menee samaan malliin ku aiemmin eli unta n. 22-6 heräten kerran yöllä syömään ja päikkärivaikeudet jatkuu edelleen eli ei meinaa nukkua ku sylissä :( Nyt onneks suostu nukahtaan tuohon "koliikkikeinuun".

Meillä on käytössä 62 cm vaatteet, 68 senttiset on vielä liian isoja.. tai sit tykkään pitää neidilla sellaisia just sopivia vaatteita eli ettei vaatteet oo liian isoja päällä.

Rokotuksista piti kysyä eli onko teidän vauvoille tullu millaisia sivuvaikutuksia 3kk iässä annettavasta rokotteesta taikka rotavirus-rokotteesta? Ellalla ois nuo rokotteet edessä reilun vk päästä ja meinaa hirvittää jo etukäteen mitä lienee edessä :/
 
Tän päivän neuvolakuulumisia: Ja ikäähän Venlalla on nyt 3kk ja 3päivää.

Neiti on 5455g ja 58.4 cm, pipo 40.2 cm. Terkkari kirjoitti neuvolakorttiin näin: "Kasvu hyvää, seuraa hyvin esinettä. Vatsallaan ei nyt keskity olemaan -> voi opetella kotona, iho kunnossa, virkeä vauva." Pikkunen tuo meidän vauva on, kasvaa keskikäyrän alapuolella ja on siro. Siskonsa on saman ikäisenä ollu 6290g ja 61.8 cm... :whistle: Hieman kokoeroa näillä meidän tyttärillä, mutta ei se haittaa, rakkaita ovat molemmat :heart:
Venla käänty ekan kerran selältään mahalleen eilen aamulla mökillä. Olipa se aika ihmeissään vahingosta, silmät suurina isäänsä katso, et miten hän nyt näin päin on :D
Mökkireissu suju hyvin, vaikkei siellä niitä mukavuuksia olekaan. Kosteuspyyhkeillä hoidettiin pesuja, ja yhdesti mummeli kylvetti Venlan saunalla. V nukku ihan äly hyvin yöt siellä, ja ulkona myös päikkärit. Isomummolassa käytiin myös perjantaina, ja iso-eno hurmaantu pikkusesta ihan täysin :heart:

Sit oma napa :ashamed: Mulla oli 01/07 ku-raskaus, ja sen jälkeen sain ekat oireet paniikkihäiriöstä. En heti tunnistanu koko häiriötä, ja kärsin niistä jonkun verran. Aloin odottaa enkelivauvaa aikalailla tasan vuosi ku:n jälkeen, ja oireita ei juurikaan enää ollu. Enkelivauvan syntymän jälkeen tilanne paheni radikaalisti, ja oirehdin päivittäin ja lähes joka paikassa, muualla kuin kotona. Ja taas Venlan raskaus meni helposti ja hyvin, eikä oireita ollu taaskaan juuri nimeksikään. Synnytyksen jälkeen on oireet taas vähän nostanu päätään. Yhtään kunnollista ja pahaa kohtausta en ole koskaan saanu, ennen eilistä... ja se paikka, missä kohtaus tuli, se ei ollu mikään paras mahdollinen... Se tuli kesken rakastelun :( Tuntu, että tukehdun siihen paikkaan, ja tietysti jäi lemmenleikit siihen. Jostain syystä en pysty puhumaan miehen kans koko paniikkihäiriöstä, se vaan on kauhean vaikea asia sille kohdata, että vaimo sairastuu tämmöseen. Ja muutenkin sen on vähän hankala suhtautua mielenterveysongelmiin asiallisesti. Itkettäis ihan hirveesti, ja pakko kai on hommautua jonnekin taas keskusteluapua saamaan, niin kun kävin enkelivauvan syntymän jälkeenkin. Nyt pelkään ihan hirveesti, että saan uuden kohtauksen jossain muualla kun kotona, ja etten hallitse itseäni sen kans :| Ja jos mieskään ei pysty olemaan tässä tukena, niin... Kävin tänään kyllä yhden ystävän luona (semmosen, joka tietää kaikki mun asiat, ja jolle voin ja saan uskoutua ), ja että avaudun hälle asiasta, ja kaikesta tästä paskasta, mut siellä olikin sen mies kotona, ja sit siihen pian tuli sen työkaveri käymään, ja ei ehditty sit puhuu, tai minä puhumaan, ja se kuuntelee :(
En haluais aloittaa mitään lääkitystä tähän, pelkään et ne vaikuttaa liikaa pääkoppaan, ja muutun joko kauhean aggressiiviseksi tai zombieksi :( Mut pakko varmaan on kohta jotain aloittaa, jos nämä lisii ja jatkuu tälleen.
Ja sitten se noloin osuus tästä koko episodista: :ashamed: Kamala äiti, kivittäkää vaan. Sain siis sen kohtauksen myöhällä illalla, ja sen jälkeen alettiin vähin äänin nukkumaan miehen kans, se säikähtäneenä kohtausta, ja minä järkyttyneenä, että nyt se tuli. Ei puhuttu enää sit mitään. Heräsin yöllä siihen, että Venla itki ihan hirveesti, enkä minä ollu siihen sen normaaliin ähinään heränny :eek: Siis oletan, että se kohtaus aiheutti sen, ett nukuin kuin tajuton, enkä älynny mitään tälle elämälle... :ashamed: Tiedä, miten kauan lapsiraukka oli jo huutanu, ennen kun heräsin. HÄVETTÄÄ! :ashamed:

No joo, anteeksi tämä purkaus nyt, mut pakko jonnekin saada purkaa.

Sisu ja Venla 3kk 3päivää :heart:

P.S. Me maisteltiin tänä aamuna ruusunmarjasosetta teelusikallisen verran. Kovasti V irvisteli sille, mutta söi ihan kiltisti sen. Huomenna vähän lisää. Ja neuvolassa en tietysti sanonu mitään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi:
Rokotuksista piti kysyä eli onko teidän vauvoille tullu millaisia sivuvaikutuksia 3kk iässä annettavasta rokotteesta taikka rotavirus-rokotteesta? Ellalla ois nuo rokotteet edessä reilun vk päästä ja meinaa hirvittää jo etukäteen mitä lienee edessä :/
Ekasta rotarix-annoksesta V itkeskeli rokotuspäivän illan, ja panttasi muutaman päivän kakkaa, mut ei muuta. Tänään oli se 3 kk rokotus V:lla, joten voin loppuviikosta sulle kertoa, et saiko se oireita siitä vai ei.
 
Sisu Juu, kerrohan ihmeessä sit tuliko mitään oireita siitä rokotuksesta.
Ja muutenkin voimia sulle :hug: Kannattaa tosiaan yrittää päästä jutteleen asioista jonkun kans, se vois helpottaa

Mäkin muuten annoin Ellalle yks päivä sosetta; luumua kun meinas olla kakka kovalla. Voi sitä ilmettä :LOL: Ei oikein suostunu kyl syömään sitä, enkä ihmettelekään sillä ei ollut häävin makuista se sose :( Jollain muulla soseella kyl sit aloitellaan kun sen aika on.. ehkä tuossa joskus 2-3 vk päästä vois aloitella. Vellejä on nyt aloiteltu; maissivellistä tuntuu menevän masu kovalle joten peruna-porkkanavelliä on nyt parina iltana annettu eikä ainakaan vielä oo vastaavaa tapahtunu.
 
Sisu: Kylläpä teidän neiti on siro typykkä :)

Meillä siis poitsu täytti eilen 3kk ja tänään käytiin neuvolassa. Painoa oli huikeat 7160g ja pituutta 62cm. Mennään siis kilo per kuukausi tyylillä :D Ja edelleen mennään täysimetyksellä, eli hyvin kasvaa pelkällä rintamaidolla, eikä ole vielä mitään kiirettä kiinteiden suhteen. Rokotus saatiin, sitä vähän itki. Hoitaja naureskeli meidän pojan hauskalle "ryömimistyylille". Kaikki siis hyvin!'

Höh, nyt mentävä, esikoinen huutaa sängyssään....
 
sisu olisko mahista päästä neuvolan kautta puhumaan asiasta. iso voima :hug: . multa aina kysyvät tarkempaan vointia kunb esikon jälkeen en oikein osannu oireita yhdistää/uskaltanu puhua iomista fiiliksistä neuvolassa vaikka kysyttiin. eli näin jälkikäteen ajateltuna mulla oli asikoisen jälkeen sellainen masis kausi kun tuntui että mistään ei tuu mitään. byt vissiinki ottaa jo asioita löysemmin rantein en kärsi niistä asioista joista esikon aikana mulle tuli todella suuria. mm. imetyksen epäonnistuminen. lisäksi esikon vauva aikana oli pimein talvio ja mulle ei talvi sovi jos joudun paljon valvomaan...


ihanan pieniä vauvoja teillä. meillä ollaan varmaan jo päälle 8kg ja 65cm:n alkaa toi tilavakin kaukalo näyttää ahtaalle.

hiljentynyt on palsta.. mutta johtunee varmaan "arjen" alkamisesta kautta koulujen/päikkäreiden mukanaan tuomasta sairastus aallosta???



sisu piti viellä jatkaa että sul on sentään mies kotosalla. eltsu siirti justiinsa mun miehen hesasta vaasaan ja työ rytmi menee nyt viikko-viikko eli työleskenä aloittelen nyt taas elämääni.
 
Sisulle :hug: ja voimia kovasti.

Meillä onkin nyt sitten ensimmäinen kunnon nuha jota on kestänyt kohta viikon. Nenäfriidaa, keittosuolatippoja ja kämpän "kostuttamista" harrastettu. Kuumetta ei ole joten lääkäriinkään ei ole ollut syytä lähteä, Onni on kyllä ollut tavallista kiukkuisempi mut ihmekös tuo kun nenän kautta on vaivalloista hengittää ja itsekään kun ei pikkuinen osaa niistää :( Huomenna olisi ensimmäinen rokotus ja 3 kk neuvola, vähän kyllä jännittää. Täytynee ostaa panadolit valmiiksi jos siitä olisi tuohon nuhaankin helpotusta.

Syöminen on jollain lailla vähentynyt, harvoin menee yli litraa päivässä enää, mikä on meille vähän :LOL: Johtuuko nuhasta vai 3:n kuukauden rajapyykistä, tiedä häntä. Maissivelliä ollaan syöty illalla jo parisen viikkoa, sekin voi osaltaan vaikuttaa asiaan. No, täytyy huomenna kysellä tohtorilta kaikki mahdollinen.

Tinni meillä on sama homma eli reissuleskenä ollaan melkein joka viikko ainakin jouluun asti taasen. Seuraavat kolme viikkoa nähdään vain viikonloppuisin |O Arjen pyörittäminen itsekseen lapsen ja koiran kanssa on välillä rankkaa, yksinäisyyskin vaivaa. Kaverit on kaikki töissä päivisin ja iltaisin jokaisella on omat kuvionsa perheidensä kanssa.

Rytmit on pahasti hakusessaan päivän osalta, yöt ollaan menty laitokselta asti enemmän tai vähemmän nukkuen, kuitenkin vähintään viiden tunnin pätkissä. Viime yön ennätys oli yhdellä tutin laitolla 9 tuntia joten ei parane paljon valittaa.

Tällaista menoa täällä, huomisia lukemia odotellessa. (reilu 2 kk neuvolassa kun mitat olivat 60,5 senttiä ja 6875 grammaa :p )
 
sisu :hug: voimia! ja tuosta sinun heräämisestä silloin yöllä, tiedätkö mä olen kanssa joinain öinä niin väsynyt että olen vasta herännyt hirveeseen huutoon vaikka Sara nukkuu mun kainalossa :/ ja kakkosen vauva-aikaan mies tuli toisesta huoneesta mut kerran herättämään kun en herännyt ja silloinkin vauva oli kainalossa mulla. ei se vauva siitä rikki mene vaikka huutaakin vaikka se niin pahalle tuntuu, joskus sitä on äitikin vain niin väsy ettei heti herää, ei sille voi mitään :hug:
 
Sisulle hurjan paljon voimia ja jaksamista!!!

Te jotka olette(minä mukaan lukien)kirjotelleet Tutteli omneosta ja siitä kun sitä ei saa enää,niin eilen oli citymarkettiin ilmestynyt just tuota tutteli omneota poistuu valikoimasta tarjoukseen 1,99e/pkt.en tiedä onko sitä sitten joka cittariin lähetetty keskusvarastolta,mutta viikko sitten mun kaveri oli soittanut meidän cittariin ja silloin siellä ei ollut valikoimissa kuin tuota uudella paketilla jossa ei lue omneo...tämä siis ainakin täällä pohjois-pohjanmaalla...ja halpahalleista on löytynyt myös vielä vanhalla kuosilla omneota...

Eilen käytin Alisaa ekaa kertaa vyöhyketerapiassa...vielä tällä viikolla kaks kertaa...ainakin pahan hajusia pieruja on päästelly tän aamun,monta kertaa olen menny vaippaa vaihtaan niin toisella vaan pisut tullu,joten kait siitä painelusta on jotain hyötyä ollut...eilisiin iltaitkuihin ei ainakaan vielä pahemmin vaikuttanut...unet pysyneet hyvinä(nyt kun kehun ni ens yönä valvotaan),viime yönä nukkui 21-06,sit valvoi tunnin ja nukahti just kun mulla kello herätti ja itsellä ois nukuttanu niiiiiiin törkeenä...

Seuraako täällä kukaan muu BB:täkuin minä?Joko suosikki henkilöt löytyneet?Mä tykkään Ninosta,kunhan vähentäs sitä Sampon rääkkäystä ja Terttu on kuin Eija Vilpas...Minnakin on aika jees tyyppi,saa jotain säpinää aikaseksi,ainakin vällyjen välissä :LOL:

Mut nyt nauttimaan hetkeksi omasta ajasta,tyttö muka nukahti sänkyyn :eek:

Ryhis ja Alisa(kohta 3kk)
 
Ai niin,pakko vielä kertoa teille meijän lauantai-illasta...huomasin illalla että isomman neidin korvakorut oli uponnut KOKONAAN korvalehden sisään...takaa näkyi vaan tikku ja lukko,koko timantti osa oli uponnu näkymättömiin.toisen sain korvasta työnnettyä ison itkun kans pois,mutta toinen piti lähtä otattaan lääkäriin,koska oli ihoa kasvanut päälle(2vkoa sitten oli laitettu ne korvikset korviin)...tunnin se lääkäri koetti saada sitä pois,joutu puuduttamaan 5-6kertaa ja korvalehti ei puutunut,koska oli tulehdusta,niin voitte kuvitella mikä huuto oli kun neiti 7v huutaa kun ilman puudutusta leikataan korvalehteen viilto,että saadaan koru pois...huusi kurkkusuorana ,että päästäkää minusta irtiiiiiiii!!!!ja että oisko teistä kivaa jos mää tekisin teille tän saman... :'( Raasu...että tämmönen ilta oli meillä....
 
Tere!

Nyt kun on saatu päivät rytmitettyä niin kyllä voi olla tylsää... :| Koko päivän vain odottaa et ukko tulee töistä. Kaveritkin töissä päivät eikä niitä muutamaa kotihengetärtä viitsi koko ajan häiritä... :whistle: Ilmotin meidät muskariin, et edes jotain puuhaa, vaikken koskaan ole ko. jutuista välittänyt... Onko muilla samaa "ongelmaa"? Täältäkin oon yrittänyt uusia kahvittelukavereita saada, mut eipä ole kukaan vastannut... :/

Meillä on neiti alkanut heräilemään öisin useammin eli ei maito enää nälkää pidä... Tissin hylkäs viime viikolla kokonaan, ei huolinut yhtäkkiä enää eikä ole sitä kaivannut. Äidille oli aika rankka paikka! :ashamed: Meinasin jaksaa yöheräilyt kuitenkin ja olla aloittamatta velliä kokonaan, kohta voi jo perunaa antaa niin jos siihen saakka jaksais katkonaisia unia. Saa nähdä.
 
Moikka!

Tämä sai nukkua viime yönä pikkusen yli neljä tuntia putkeen:>

Ilmoitin tänään vuokranantajalle, että meillä asustaa nykyisin täällä tällainen tytöntyllerö että pitää vissiin lisävesimaksua alkaa maksamaan. Oletteko te muut vuokralla asuvat ilmoittaneet? Itse vähän panttasin ja ilmoitin vasta nyt syyskuun alusta :p

Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Seuraako täällä kukaan muu BB:täkuin minä? Joko suosikki henkilöt löytyneet?
Tunnustan seuraavani BB:tä. Vauva yleensä just saatu yöunille siihen aikaan ja mamma saa sitten rauhassa rentoutua ja katella töllöä. Suokkareita ei vielä ole, vois sanoa etten tykkää ainakaan Lotasta.

Mapitus




 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Seuraako täällä kukaan muu BB:täkuin minä?Joko suosikki henkilöt löytyneet?Mä tykkään Ninosta,kunhan vähentäs sitä Sampon rääkkäystä ja Terttu on kuin Eija Vilpas...Minnakin on aika jees tyyppi,saa jotain säpinää aikaseksi,ainakin vällyjen välissä :LOL:
Juu, täällä kans yks BB:n seuraaja :wave: Mulla ei mitään suosikkihahmoja silleen oo, Tertusta mä puolestaan en just sen takia tykkää ku se höpöttää liikaa :D Enkä Jelenastakaan, mut en tiiä miks..

Kävin tänään hakemassa rotavirusrokote-reseptin, pitäis vielä raaskia käydä ostamassakin se..

Miten ihmeessä tuon neidin sais nukkuun aamulla pidempään?!? Eilen illalla nukahti n. 21.30, heräs syömään n. klo 2 ja heräs ähisemään 4 tienoilla ja kokonaan ylös klo 4.30!! Siinä sit olin sen kans aamuyöllä olohuoneessa hereillä ja sit hiukan ennen klo 7 se sit alkoi "päikkäreille" ja nukkui 2,5h. Mä en tykkää herätä noin aikaisin, eikä liene mitään järkeä pidemmän päälle siinäkään et venyttää neidin nukkumaan menoa tyyliin BB:n loppumiseen saakka :(

Enpä nyt enempää ehdi kirjotella ku tuli mun äippä ja sisko eli Ellan mummo ja täti kylästeleen.. ovat täällä muutaman päivän ja sit lähdemme viemään ne kotiin ja samalla itse mummolareissulle viikonlopuksi.. mut joskus sit paremmalla ajalla enemmän..
 
Pitkästä aikaa.Mä en millään ehdi kirjoittaa,kun vauva (Ryhiksen mimmin kaima) nukkuu niin koitan olla mahd.paljon tuon kakkosen kanssa.Käy niin sääliksi kun toinen joutuu leikkimään ihan yksin aamupäivisin kun isoin on eskarissa.Onko muilla samaa ongelmaa,että säälittää isosiskot/veljet?Se on niin herttainen kun puhuu leluillensa ja aika tuntuu kuluvan.Silti mulla on sellainen olo että pitäisi antaa enemmän.
Täällä täysimetyksellä mennään,yöt on vieläkin aika hirveitä sillä A-vauva syö keskimäärin 5 kertaa yöllä,lisäksi sitten ne aamuyön muut hulinat..En edes tiedä onko nälkäinen mutta herää ja haluaa tissin suuhunsa,muuten ei nukahda.No,aikansa kutakin.LIsäksi tässä on valvottanut läheisen kuolema,alan jostain syystä miettiä ja pelätä kaikenlaista pimeän tullen..hyi kauhea.
Ryhikselle vielä,miten ihmeessä korvis voi mennä korvalehden sisään?!
Tipsutin,mistä päin kirjoittelet? - Siis vaikka lapsia on 3.on aamupäivät tooodella tylsiä ja mietin just että kun kaikki esikoisen aikaan olleet mammakaverit ovat jo töissä niin ei ole mullakaan oikein seuraa.Joten kyllä tuleva talvi mietityttää,pää varmaan hajoo tänne kotiin.Leikkipuistossa käydään,mutta jostain syystä en jaksa enää kurahousukeskusteluja (ne on käyty silloin 6v.sitten innokkaana esikoisen äitinä :) ) ja sitten tuntuu ettei oikein juttu luista kenenkään kanssa.Mutta siis tänne kelpaisi kyllä mamma-lapsiseura jos joku Helsingistä kirjoittelee,ei kun postia vaan yynä!
Nyt kaffille!
Mianna ja Alisa -vauva 2kk
 
Meidän tytöllä pää on selällään ollessa melkein aina oikealle...Jännä juttu.. :)

Vatsalleen kun laitan tytön niin pää on vaan sivuttain ja sen jälkeen nyrkki menee (taas) suuhun..Ei aikomustakaan nostaa sitä kunnolla ylöspäin...!

Lauantaina oli ristiäiset...! :heart:

Masuha&Piskuinen 2kk 2vk :heart:
 
:attn: :attn: :attn:
Mianna, Tipsutin, Pääkaupunkiseudulla asuvat...

Mitä jos tehtäis treffit jollekin aamupäivälle??? Mustakin olis kiva tutustua muihin äiteihin, kaveripiirissäkään kun ei vielä noita pienokaisia niin montaa ole.. Miten olis jo ens viikko? Esim. sanomatalon Waynes Cofeessa maanantaina/tiistaina (7./8.9.) klo 11.30?

peppi + pkm
 
mä muuten semmosta mietin.. ku Minja nukkuu yöt ihan sikahyvin. mennään siis klo 20.30-21.30 nukkuu ja unia riittää nykyään sinne 6-7 asti :eek: eli siis 9-10h, mut yleensä aamuyöstä pitää jossain vaiheessa tutti heittää suuhun... kun mä imetän ainoastaan ni tuosta huomaa että maito pitää nälkää, yöllä ei oo tarvetta syödä. ni miksi päivisin halutaan syödä 1,5-2h välein? no 2h on kyl ihan ok, mut välillä alkaa jo 1h syömisen jälkeen kitinä, johon tietty koitan kaikennäköistä, kunnes sitten tajuan et ahaa nälkä olikin taas. voiskohan noita vellejä antaa päivälläkin? oon vähän kypsä tohon jatkuvaan imettämiseen :ashamed: en oo kyl korvikettakaan kokeillu "ongelmaan"..

minkä ikäisenä olette aloitelleet vellejä ja millä tyylillä? erityisesti kiinnostaa imettävien äitien ratkaisut...

Talvis ja Minja 2,5kk
 

Yhteistyössä