***Kesämasut 2009 VOL.2***

Kiva kuulla että muillakin ollu samanlaisia ajatuksia oman kropan suhteen, itekseni jo kerkesin miettiä et onko nuppi seonnu kokonaan kun tollasesta asiasta teen härkäsen ja onko muilla tälläistä.. eli kiitos saman kokeneet sisaret :hug: että annoitte järkeni takaisin :D

Meillä oli maanantaina 2kk tarkastus ja pojalla pituutta 61,3cm ja painoa 6465g.
Kivasti on aksun naksu kasvanu =)
Kuolaako muiden vauvat? Siis nyt viimesen viikon ajan poika kuolannu niin kuin puolvuotiaat jotka tekee hampaita :D

Itellä huomenna jälkitarkastus jossa ei kovin kummosia juttuja pitäisi olla. Käväsin neuvolan vaa'assa ja onhan tuota matkaa vielä sinne 57kiloon mutta sitä kohden mennään. Joskin nyt sitten hitaammalla tahdilla mutta varmasti :whistle: Kummasti se 10kg täälläkin on pamahtanu tohon keskivartalo/ahteri linjalle niin ehkä sen takia se itseä niin paljon häiritseekin.

Täällä vanha tupakanhimo on nostanut päätään. Nyt kun poika on kokonaan pullolinjalla niin olen huomannut himoitsevani enempi tuota savuketta kuin aiemmin. Päivä kerrallaan mennään ja jokainen savuton päivä/polttamaton tupakka on voitto tällä tiellä.

Nyt lasten kanssa fillaroimaan iltalenkki (tai ne polkee ja minä menen aksun kans vaunuilla perässä ) ja sitten saunaan.

Vauhtis lapsineen :heart:
 
hmm... aurinkoiset säät hiljentää palstaa....

mulla oli sokeri arvot loistavat... arvothan on hieman korkeemmat kuin raskaana ollessa... muistaakseni paaston pitää olla alle 6.1 (raskaana ollessa alle 5.5), ja kahden tunnin arvion pitää olla alle 7.8 mun arvot oli paasto5.1 ja 2h arvo 4.2... eli oli vain tuon vauvan tuoman lisäinsuliinin tarve joka aiheutti mun sokrutaudin raskaus aikana....

mulle jäi pari testi liuskaa siihen koneeseen ja mieskin päätti testata että mitä hälle näyttää.. seisoi sen olemattoman neulan kanssa varmaan 5 min ennen kuin usklalsi reijittää sormensa.... sanoinkin että jos olisi joka raskudessa miehen tehtävänä toi mittailu niin meillä ei olisi kuin tuo esikko :D :D

olen alkanut keventää iltapalaa... eilenkin söin porkkanaa,kukkakaalia.... paino on siis miinus puolella edelleen eli piirun alle 75kg... ihan ok jos saisi sen pidettyä kun ennen raskautta paino heitteli siellä 78-80 välillä... nyt vaan pitää osata olla syömättä ylimääräisiä....

maissi velliä ajattelin tänään käyä hakemassa... kattotan mitä tekee jos kokeilisi huomenna aamusta ensin laittaa hiukan maidon joukkoon.... yleensä olen kokeiluttanut uudet ruoka aineet aamusta siitä syystä että vatsa kitinät tulee sitten aluksi päivällä jos on tullakseen....

pirtsi meillä esikolla todettu refluksi (kehittymätön vatsaportti) eli puklaili aina 1v ikään asti... ja alettiin tutkia yksityisellä muistaakseni 3kk iän tienoilla kun puklut ei vähentynyt... aluksi testasivat maito ja muna allergian ja sitten juotiin sitä almiron erikois maitoo viikko... kun eivät vaikuttaneet mitenkään vaan puklut jatkui saatiin gavisgon reseptillä joka hieman vähensi... sille oireelle kun ei tehdä mitäään jos ei häiritse kasvua.... enkä kyl ihmettele... miehellä leikattiin vatsa portti nyt 2v aikaa ja oli tuskaa kattoo isonkin miehen syömis kakisteluja.... laihtui leikkauksen kjälkeen meinaa noin 8kg kun ei osannut syödä tarpeeksi hitaasti että uusi portti päästäisi ruoan vatsaan....
MUT älä huolestu eihän se aina tuota tarkoita.... ja onhan "vaiva" perinnöllinen eli jos suvussa on samanlaisia... meillä miehellä ja miehen pikkusiskolla molemmilla sama rakenteellinen vika... eli vatsa portti päästää ruoan liian helposti ulos....
sanoit toki että itkee vatsaansa... tuo refkluksi aiheuttaa kyl närästystä kun päästää sitten sen vatsahaponkin liian helposti ylös...

tulipa sekavaa tekstiä....

tinni ja poijaat....
 
Mun pitää vähän avautua, kun omaa tuntoa kolottaa ja ahistaa (syyttä kylläkin). Me ollaan alusta asti annettu korviketta rintamaidon lisäksi kun maitoa ei noussut tarpeeksi. Nyt kun maitoa tuntuis sit rintoihin nousevan niin pienelle ei kelpaakaan, vaan rimpuilee ja huutaa rinnalla, eikä huoli! ...MUTTA, sitten onkin tyytyväinen kun saa pullon huulilleen! Ja sit ottaa päähän kun vauvalle maitoa tulis suihkuamalla niin pumpulle mun tissit nihkeilee, eli pumppaamalla ei heru kuin max. 30 ml. ÄÄh, en oikeen tiedä mitä tekis. Tunnollisesti yritän änkeä joka syötöllä tissiä tytön suuhun, mut oon ihan lannistunut.

Siinäpä se valitus. Meil on ristiäiset lauantaina, kivaa. Vähän jännittää pitopalvelun toiminta, mut luulis kyl hyvin menevän, kun ei tarvi ite tehä mitään. Pappikin oli tosi kivanoloinen ja rento nuori nainen. Meil on ristiäisissä kaks kaunista lauluesitystäkin flyygelillä säestettynä, ootan niitä kaikista eniten, niin ja tietty nimen paljastamista. Niin ja sit ootan, miltä sk-sali näyttää kun oon tilannut paljon auringonkukkia.

Iloista mieltä kaikille!
peppi + pkm (huomenna 6 vko)
 
Mä laitoin eilen vauvalle peruna-porkkanavelliä ja tykkäs kovasti. Ihan sellaisenaan ja lämmitin. Niin tein esikon kohdallakin. Meillä alotellaan nyt pikku hiljaa soseita kun keskosena tyttö syntyi.
Eli ikää hänellä nyt 3kk ja korjattua ikää reilu kuukausi. Ja ei tullut vatsanväänteitä ja nukkui kuuteen asti. Kymmenen aikaan söi iltavellin.
Ai niin ja mitat neuvolasta 4840g 55,4cm ja py 37,4cm. Kasvaa hienosti. Hymyilee paljon.

Ja nimen sai lauantaina ristiäisissä. sitä en täällä kerro ettei kukaan tunnista.

härkäneito ja tyttö
 
peppi
mulla sama vika pumpatessa, en saa kuin parikyt milliä irtoomaan päivällä, mutta yöllä tulee helposti 100ml tissistä.
Luin yhdestä hierontatekniikasta, joka auttaa herumista. Ensin hierot tissiä pyörivällä liikkeellä kohti nänniä sitten teet kädestä kupin ja hellästi ravistat rintaa ja taas hierot, toista pari kertaa ja pitäis herua. Mä hieron joka yö ennen pumppausta ja paras saalis oli 130 ml yhdestä rinnasta.

 
Eilen illalla nyt sit kokeiltiin maissivelliä maidon sekaan, sellaiset reilut 10ml vain sekoitin. Joko sen ansiosta tai sit vaan sattumalta nukkuikin heti tunnin pidemmän pätkän ku normaalisti.. no aika näyttää kumpaa se oli :) Myöskään puklua ei tullut kummallakaan kerralla kun sitä illalla/yöllä annoin lainkaan, mut eipä vielä pysty toki sanomaan oliko sekin vain sattumaa.. nyt päivällä kyllä on taas maitoa puklailtu. Kaveri tuossa vaan kävi kylässä ja oli sitä mieltä että olis ihan "normaali" pukluja..
Tinni: Osaatko sanoa pitäiskö siinä mainitsemassas kehittymättömässä vatsaportissa tms. sen puklun/oksennuksen tulla jotenkin erityisen vauhdilla ulos ts. ihan kaaressa? Jostain oon tuollaista lukenut, joten mietin et pitäneekö paikkaansa?

Pirtsi ja Ella 7vk 4pv
 
Raffel: Mitenkäs se silent refluks sitten ilmenee? Itkuisuutenako? Kuinka tiesitte lähteä lääkäriin? Kurjalta sairaudelta se tuokin joka tapauksessa kuulostaa, joten voimia sinne :hug:

Kaipa mä maanantaina mainitsen noista pukluista neuvolassa, vaikka vastauksenhan jo suunnilleen tietääkin: "syötä vähemmän kerralla, ovat yleisiä vauvoilla" jne.. Toisaalta tiedän että ei nuo puklut määrällisesti niin hirmu valtavia ole (punnitsin kokeeksi ison puklun jälkeen harson), mut näin ensikertalaisena sitä ei tiiä mikä on normaalia ja mikä ei.. tuntee itsensä niin tyhmäksi ja avuttomaksi :(

Muoks: Ja eipä tainnu maissivelli sopia meidän neidille. Eilen illalla ja yöllä ei vielä tullut mitään itkuja mut nyt päivällä kun annoin samalla tavalla pienen määrän maidon seassa (n. 10ml), niin johan on huutanut kuin palosireeni ruoan jälkeen.. :( Vai sanokaapas te viisaammat, et kuinka pienillä päiväannoksilla pitäis lähteä liikkeelle? Onkohan tässä kyse siitä et annoin lyhyen ajan sisällä liikaa vaiko siitä ettei se yksinkertaisesti sovi.. :ashamed:
 
Pitkästä aikaa taas täällä... :wave:
Peppi ja Brianna, mä sain pumpulla vaivaiset 30ml irti YHTEENSÄ, jos rauhottu rinnalle, niin se saatto imeä koko ajan, ja viihty siinä jopa 30min per tissi, ja oli tyytyväinen, ja käsin lypsämällä sain aina sen vähintään 40ml irti. Eli täälläkin yksi, jolta ei herunu pumpulle yhtään. Kätilö mulle sanoikin asiasta, et jos laitetaan riviin 10 naista, joilla on kaikilla tissit täynnä maitoa, niin niistä 1-2 ei saa juuri mitään irti pumpulla, ja toiset saa. Kurjaahan se on, kun maitoa olis, mut vauva ei huoli rintaa, eikä pumpulla irtoa, ja käsin lypsäminen sattuu käsiin niin maan perkeleesti! |O
 
Meilläkin puklaillaan joskus enemmään ja joskus vähemmän kaikki kuulemma normaalia, joskus neito puklailee myös oikein oksennusken hajuisia pukluja :whistle: . Ristiäiset olivat viime la nimeä ne viitsi paljastaa, etti ihan kaikki tunnista. Kaikki meni suunnitellusti ja vieraat olivat tyytyvaisiä sekä nimeen että juhliin. Painoa on vielä itselläni 10 kiloa liikaa, mikä johtunee karkin syönnistä, ei vain kertakaikkiaan pysty sen syömistä lopettamaan :snotty: .

Neitokaisella ensi viikolla neuvola ja jo jännitetään painoa ja pituutta. Silminnähden selkeästi on kasvanut. Neiti hymyilee ihmisille jo kovasti ja törkkii roikkuvia leluja sitterissä ja innostuu kun ne liikkuu :heart: =)

Mutta nyt tuli kutsu...
maare ja neiti vajaa 2 kk
 
Kiitos Brianna vinkistä. Ens yötä jo odottelen =)

Meidän tyttö on aina tosi tyytyväinen päästessään kylpyyn, niinpä kysynkin teiltä suihkussakin käyneiltä, et miten ootte sen käytännössä hoitaneet? Ja kuinka hyvin vauvan korvia pitää varjella, tai silmiä? Voisko joku siis vähän tarkentaa toimintaansa, kiitos! Tuntuu ihan hölmöltä kysyä, mutta kun sitä vähän yksinkertainen ja tietämätön :ashamed:

peppi + pkm (huomenna 6 vko)
 
nopeesti taas tulin kirjottaa...

Kiitos kaikille neuvoista ja vinkeista, monet kerrat oon saanu apua taalta ongelmiin.

Tuli mieleen sellanen, etta ne jotka painii sen kanssa ettei vauva suostu nannia imemaan vaan haluaa pulloa. Oletteko kokeilleet nannikumia? meilla Ava ei suostu rintaa imemaan ilman sita. Eli pelkka nanni saa kauheat raivarit aikaseksi, mutta kumin kanssa suostuu syomaan. Sehan on vahan kun pullosta soisi.

Sitten tyhma kysymys, pumppaamisesta... Ma olen jotenkin tosi arka ton pumppaamisen suhteen. Pelkaan et kun pumppaan, niin kohta on tytto taas nalkanen ja hanelle ei ole maitoa... Tiedan etta voin tietenkin sen pumpatun maidon sitten antaa, mutta kun haluaisin ihan oikeasti saada sita maitoa saastoon enka oikein koskaan tieda etta millon pumpata :ashamed: Onko jollakin hyvaa neuvoa tahan? Ja siis taalla ei suostuta vastiketta syomaan ollenkaan, mega raivarit tulee...

Traveler ja Ava 7 vkoa
 
Traveler
Itsekin pohdein tuota maidon riittämistä kun aloin pumppailun. Tyttö kun syö päivällä melkein tunnin pari välein ni jos pumppaat ni lapselle jää "tyhjä" rinta.
Mä ratkaisin tänkin pulman yöpumppaamisella. Säästän toisen rinnan lapselle ja toisen pumppaan pakkaseen talteen. (mulla maitoa on yöllä turhankin paljon, joten olen pumpannut siitä lapselle säästämästäni tissistä ns. löysät pois.)
Tyttö syö yöllä kuitenkin vain sen toisen rinnan ja jos välttis tahtoo olen antanut vielä sitä "tyhjääkin" tissiä, ja on vauva saanut siitäkin jotain irti.

Tää toimii meillä, kannattaa sunkin kokeilla. Onhan siitä oma vaiva nousta pumpulle, mutta mulla ainakin tissit on niin täynnä et lakanat on märät, tissisuojista puhumattakaan. :D
 
Kiitos Brianna, ma kokeilen tota.

Sit oli viela sellanen kyssari, etta kuinka monella tissit tuntuu viela sellasilta pinkeilta palloilta kun on taynna? musta tuntuu et mulla ei enaa kauhean usein ole sita tunnetta ja pelkaan etta onko maidon tulo alkanut ehtymaan? Siis voiko tissit olla taynna ilman sita pinkeaa tunnettaki? Taas on tyhma olo... :ashamed:
 
Reissulaiset kotia palailleet jälleen =)
Eilen ajeltiin kuusamosta kotiin...Tuli kierrettyä Ylläs,Utsjoki(teno) ja Kuusamo,auton mittari näytti 2300km kotiin palatessa...Matkat meni hyvin aina 450km asti,sitten Alisa päätti että nyt riittää ja rupesi kiukkuamaan...pisin matka meillä oli 580km(utsjoki-kuusamo),tietysti pysähdellen välillä.Joka paikassa meillä oli huonot ilmat,ei paljoa sadellut,mutta kylmä tuuli ja pilvistä.ei varmaan tarvi kertoa ,et samaan aikaan meillä kotikonnuilla oli helle KAIKKINA päivinä mitä me oltiin pois...Kuusamossa oli jopa pakkanen muutama yö sitten...nyt sitten alkoi sielläkin helle ,kun me poistuttiin...Pahan kolarin olimme ajaa karigasniemessä,kun mutkan takaa rekka vetäs eteen,ukko veti jarrut pohjaan,tytöllä(isommalla)meni turvavyöt lukkoon ja veti haavan kaulaan...ei varmaan metriä enempää jääny rekan ja meidän väliin rakoa...Sit poroja oli niiiin paljon tiellä,et mä oikeesti istuin melk.kädet ristissä et päästäs hengissä mökille..niillä kun on kiima-aika nyt menossa niin ne juoksee kuin päättömät kanat metästä tielle...(porothan ei yleensä juokse pahemmin,mut nyt virtaa...)mut hengissä selvittiin...

Mulla on nykyään ihan järkyt liitoskivut.ois ni hemmetin tärkeetä päästä kävelylle,et kunto nousis ja paino putoais,ni en pysty...ei tarvi kuin pieni lenkki tehdä(muutama sata metriä)ni mulla jaälkoväli huutaa tuskasta yöllä...tää on pahempaa kuin raskausaikana...

Meillä piti sovittaa eilen kastemekkoa..neiti kasvanut niin,et rupes pelottaan et mahtuuko se..se on siinä ja siinä... :D viel reilu viikko ni suku pääsee tuskistaan,kun arvuuttelevat nimeä...Helmiä moni veikkaa,se ois varmaan tullutkin mut ukon veljenlapsella on liki sama nimi lapsellaan...

Mä kans aloin antaan tuolle ekalle neidille maissivelliä 7vko iässä.ei sanoneet neuvolassa mitään siitä...Alisa nukkuu niin hyvin yöt,etten ole vielä antanut velliä...mut illalla ei nuku päikkäreitä...sellasia muutaman minuutin torkkuja ottelee pitkin iltaa ja mieluiten äitin sylissä...iltahuudot on ehkä jonku verran lyhentyneet,ei enää 2h huutosessiota...Syö sitä H.A nania ni lopetti oksentelun,mut puklua tulee...ajattelin kokeilla miten se tavallinen nan passais,kun reissussa sitä muutaman kerran annoin eikä oksentanu(tuttelista oksu lensi).kakka on edelleen vihreää,mut taisinki viimeksi kirjottaa,et neuvolassa sanoivat sen olevan ilmavaiva vauvan kakkaa...

Lähdenpäs sovitteleen vaatteita,ellos ja h&m oli mua muistaneet isoilla pusseilla uusia vaatteita... :D

Terkuin :ryhis ja Alisa 8vko3vrk
 
voi elämän kevät!! pakko on tulla tänne avautumaan..anteeksi vaan.. :ashamed:
meillä toi vauva ei nuku öisin edelleenkään!! päivisin on oikein ihana ja nukkuu 1½-2h ja sitte syö ja seurustelee, mut ilta ku tulee, ni huuto alkaa!!! eilenki heräs 19.15 syömään ja seuraavaks nukku klo 01.30, heräs 02.30 ja 03.30 ja 05.30. välillä huutaa, sit naureskelee ja saa tissiraivareita.. :headwall: ei vaan enää ite jaksais valvoa..en osaa päivisinkää nukkua.. miten vauvan rytmin saa käännettyä?

täysimetyksellä mennään ja maitoa pitäis tulla kyllä ihan riittämiin, mut pitäiskö nyt sittenki antaa korviketta iltasin?? väheneekö mun maidontulo siitä? MITEN TÄÄ IMETYS ON MUKA HELPPOA?! :kieh:

TRAVELERILLE: mun käsittääkseni rintojen ei kuulukkaan olla pinkeinä, vaan maidontulo on tasaantunu vauvan tarpeita vastaavaks sillon, kun tissit ei oo pinkeet, mut vauvan paino nousee..

olin muuten viikonloppuna pois vauvan luota 6h ja vauva oli kummitädin hoidossa, ni oli tissit tietysti ihan pinkeet ja kipeet, lypsinkin aina välillä, ni seuraavana päivänä huomasin RASKAUSARPIA tisseissä!! :eek: oli vissiin kudos venyny illan aikana..

mihan ja alina 6vko
 
ai niin, piti vielä kysyä tietääkö joku, miten vauvan rytmin sais käännettyä? :attn:
täällä myös liitoskipuja :wave: , ja sitte polvet on ihan järkyttävän kipeet, en ymmärrä..

edelleen mihan ja alina :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Kiitos Brianna vinkistä. Ens yötä jo odottelen =)

Meidän tyttö on aina tosi tyytyväinen päästessään kylpyyn, niinpä kysynkin teiltä suihkussakin käyneiltä, et miten ootte sen käytännössä hoitaneet? Ja kuinka hyvin vauvan korvia pitää varjella, tai silmiä? Voisko joku siis vähän tarkentaa toimintaansa, kiitos! Tuntuu ihan hölmöltä kysyä, mutta kun sitä vähän yksinkertainen ja tietämätön :ashamed:

peppi + pkm (huomenna 6 vko)
Meidän hippu rakastaa suihkussa olemista. :) Vauva on vielä niin kevyt, että uskaltaa otta suihkuun mukaan, vaikka tietty pitää varoa ettei vauva pääse luisumaan!

Yleensä seisoskellaan suihkussa monta minuuttia ihan rauhassa niin, että vesi lorisee vauvan selkään (ollaan siis nenät vastakkain ja vauva ihan lähellä :heart: ). Tässä ei mene korviin vettä kun suihku tulee selän puolelle pelkästään. Etupuoli ja poimut saadaan pestyä niin, että vauva toisen käden puolelle ja vaikka suihku toiseen käteen, jolloin saa suunnattua vettä myös tarkasti sinne mihin tarvitaan.. Kasvot pestään myös näin, kädellä sivellen.. Silmiin saattaa mennä muutamia tippoja vettä, mutta niinhän sitä kyvyssäkin voi käydä. Joillain kerroilla istun suihkun lattialla (seinään nojaillen) ja vauva on siinä sylissä ja nojailee jalkoihin.. Näin me hoidetaan nämä suihkupeseytymiset.

 
Taa
Hei kaikki!

Mä olin oikein megalaiska eilen. Me möllötettiin kotona koko päivä vaikka oli hieno ilma. Mä en vaan kertakaikkiaan jaksanu raahata ruhoani plus lapsia ulos. Parvekkeen ovi oli auki koko päivän ja siellä neiti kävi leikkimässä vähän väliä. Oli tyttö sitten kyllä ylikierroksilla illalla, kun ei ollut päässyt ulos energiaa purkamaan. Tänään lähdettiinkin sitten heti aamutoimien jälkeen ja mennään vielä uudestaan, kun päikkärit on nukuttu. (Hiljennetään soimaava omatunto :ashamed: )

Luka vaihtoi taas rytmiään. Päivän ainoat pitkät unet siirtyi tähän puolenpäivän myöhäsemmälle puolelle. Iltapäivä ja ilta mennäänkin sitten vartin unipätkillä ja kiukutaan väsymystä (ja tätä kuumuutta!)
Tissilläkin on taas asuttu. Johtunee ilmoista.

Joku kyseli suihkussa käymisestä vauvan kanssa. Mä en oo erikoisemmin varonut/suojannut vauvan silmiä tai korvia. Tietenkään en suihkua päästä suoraan silmiin/korviin, mutta muuten suihkutellaan ihan normaalistin ja ainahan sinne tippa tai kaksi roiskuu. Ei mulle ainakaan kukaan ole sanonut, että niiden kanssa pitäisi olla jotenkin erityisen varovainen. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Pumppauksesta.
Mä olen pumpannut (silloin harvoin, kun olen sitä tehnyt) vasta vauvan syötyä. Eli kaikki jämät syödystä tissistä ja sitten vielä toisesta tissistä kaikki irtoava. Kovin huonosti pumpulle oon herunu. Jotain oon talteen saanut.
Traveler Nopeasti se maidontulo tasaantuu, kun pumppailee. Kyllä se vauva vielä sieltä "tyhjäksi pumpatusta" tissistäkin jotain irti saa.
Tissit ei myöskään täällä tunnu enää kovilta. Ehkä joskus harvoin kun vauvalla menee jotkin unet pidemmiksi kuin yleensä. Se ei meinaa maidon loppumista vaan kysynnän ja tarjonnan kohtaamista. Tissit ei enää "ylituota" maitoa. Olikohan nyt hullusti selitetty. Mä erehdyin esikoisen kanssa antamaan korviketta, kun kuvittelin ettei niistä tisseistä enää tule hyvin maitoa, kun eivät enää tuntuneet niin täysiltä. Siitä se alkoikin sitten maidontulo hiipumaan.

Mihan Hankala sitä vauvan rytmiä on vielä muuttaa. Pienet kun nukkuu ja valvoo just niinku niitä huvittaa. Toivottavasti teillä pian helpottaa. Meillä esikoinen oli just tollanen yökukkuja, päivällä nukkui vähän paremmin.
Miksi sä mietit korvikkeen antamista, jos maitoa kuitenkin iteltä tulee riittämiin? Voisithan kokeilla pumpata ja antaa pullolla sitten iltasin. Tai joku muu (eli mies) jos hoitais vaikka edes yhden yösyötön niin saisit levätä edes yhden pidemmän pätkän. Niinhän se vaan on usein, että se korvikkeen anto helposti vähentää oman maidon tuotantoa.

Nyt täytyy kurkata Nytin puoli ja ruveta kotihommiin.
:wave:

Taa ja Luka 9vkoa 2pvää (tai vaihtoehtosesti 2kk 4pvää )
 
TAA: aattelin, et saisin just nukuttua vähän pidemmän putken kerrallaan ja et vois sit pullosta antaa ruokaa.. pumppaamalla en saa juuri mitään irti :| pitää kai sitä vielä silti kokeilla! :p niin, toivottavasti tää nyt kohta helpottas..rankkaa vaan valvoa joka yö ja kun aina ei oikein tiedä mikä pienellä on hätänä.

helpotti kuitenkin, kun sai asiat pois päästä pyörimästä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Miten H.A nan ja tutteli omneo comfort eroaa??? vai eroaako mitenkää? :attn: tietääkö kukaan?
Tarkoitatko siis sitä sinisessä laatikossa myytävää nutricia nutrilon comfort:tia? Mä en ainakaan oo kaupasta tuolla nimellä (siis tutteli omneo) olevaa edes löytänyt.. Mun tietääkseni H.A. nan ja toi nutrilon comfort ovat sinänsä samanlaisia eli molemmista on niitä proteiineja jotenkin pilkottu. NÄin ollen ovat vain eri valmistajan vastaavia tuotteita. Meillä ei tuo nutrician maito sopinut, aiheutti ihan oksentelua, mut tuo Nan sopii ainakin tällä erää mainiosti.

Raffel :hug: Mä en kyl osaa sanoa mitään, hiljaiseksi vetää. Jotkuthan sanoo, et kiinteiden aloittamisen myötä helpottais, mut en yhtään tiiä ku ei tuota kokemusta mullakaan oo.. Kauheasti voimia sulle! Voin vain kuvitella kuinka väsynyt sun täytyy olla, kun itseltäkin on toisinaan puhti ihan kokonaan poissa eikä meidän neiti sentään edes huuda (ainakaan viime aikoina) enää niin paljoa ku esim. kk sitten. Meillä tämä helleaalto selkeästi tekee neitiä kiukkuisemmaksi. Jos neiti sattuu heräämään siihen, että on liian kuuma niin sitä huutoa sitten riittääkin ja pitkään vaikka kuinka vähentää neidiltä vaatteita ja antaa vettä janojuomaksi jos on vast'ikään syöty :/
 

Yhteistyössä