***Kesämasut 2009 VOL.2***

Voimia Raffel! :hug: Voin vain kuvitella.. Me ollaan jo ihan poikki muutaman yön valvomisen&huutojen jälkeen. :ashamed: Toivottavasti tunnelin päästä löytyy valoa jo kohtapuoliin.

Tuo oman ruokavalion hurja karsiminen kuulosti kyllä kaukaisesti tutulta, mutta lohdutukseksi kannattaa ajatella, että se saattaa helpottaa tilannetta jo aika piankin! Pari viikkoahan on yleensä se suositus karsia jokin allergisoiva aine pois ruokavaliosta? Sitten jos (ja kun) vauvan oireet helpottavat, voit varmastikin joitain aineksia taas palauttaa ruokavalioosi. Muistan itse syöneeni kaksi viikkoa miltei pelkästään banaania (ja vettä) vain kuullakseni allergiatesteissä sairaalassa, että sekin allergisoi aika monia vauvoja. :/ Koita jaksaa!
 
Jaksamista Raffel!
Sama täällä, hiljaiseksi vetää teidän "kohtalo". Todella kurjaa sekä lapselle että sinulle. Eikö ketään sukulaisista voisi tulla vaikka viikonlopuksi ihan vain vauvaa hoitamaan? Saisit edes hetken hengähtää?

:hug:
 
Anteeksi tunkeutumiseni teidän ketjuun, mutta Raffelin ongelmat kuulostavat sen verran tutuilta että on pakko kirjoittaa.

Esikoiseni on ollut moniallerginen, mm 2 vuotiaana hänellä oli 4 sopivaa ruoka-ainetta + korvike. Ja koska korvike saatiin vasta reilun vuoden ikäisenä niin imetin siihen asti. Ja tietysti diettasin monia ruokia joille hän oli jo silloin allerginen mm maito, muna, soija, peruna, kaura, mustikka etc. eli huom mille tahansa ruualle voi oikeasti olla allerginen. Ja almiron pepti ei meillä kelvannut korvikkeeksi sillä lapsi oli sillekkin allerginen. Sehän on maitopohjainen, maito on vaan pilkottua joten se suurimmalle osalle allergialapsia käy. Meillä sopi korvikkeeksi vain Neocate.

Tärkeää on että löydät hyvän lääkärin, mielellään lasten allergioihin erikoistuneen. Tavalliset lasten lääkärit eivät välttämättä tiedä paljoakaan allergioista.

Netistä suurimman avun sain allergialistasta: http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/

Suosittelen sen lukemista, sieltä saa hyviä vinkkeja moniin asioihin ja ennen kaikkea tukea saman allergia suon kokeneille. Siellä on monilla myös kokemusta refluksista joka voi olla rakenteellista tai sitten vain allergiasta johtuvaa, kuten meillä oli. Lisäksi löydät sieltä vinkkeja mitä voit syödä koska maidottomia, munattomia tuotteita on tarjolla aika paljon. Niiden löytäminen vain vaatii hieman tuoteselosteiden lukemista. Eli syömistä kyllä löytyy. Esim flora ei käy levitteeksi, mutta Keijulta löytyy maidoton ja soijaton rasva (se tumman sininen paketti). Vatajan tuotteet käyvät sinun dietilläsi (makkarat, leikkeleet). Ja pakkasesta löytyy esim kaura jäätelöä tai munattomia ja maidottomia valmispullia (todella hyviä) herkutteluun.Nälkää ei siis tarvi nähdä eikä pidäkään jotta maitoa riittäisi.

Tiedän miltä sinusta tuntuu tällä hetkellä. On rankkaa kun ei tiedä mistä vauvan vaivat ja kivut johtuvat. Varsinkin kun ei saa nukuttua kunnolla ja väsyttää. Mutta jos saat selville mille vauvanne on allerginen myös hänestä tulee iloinen ja tyytyväinen vauva.

Tintinka ja allergiset pojat ( 4v + 1,5 kk)

Ps. Ryhikselle myös onnittelut "Seposta". Kirjoittelin muutaman kerran alkuraskaudesta toisessa ketjussa jossa olit myös. Eli myös meille syntyi kaikista alkuvaikeuksista huolimatta poika kesäkuussa.
 
pirtsi ei meillä koskaan tullut puklut/oksut kaarella ulos vaan tyyliin avasi suun ja valui....
vielä tänäkin päivänä kun innostuu syömään esim. sipsejä paljon ni huomaa kun poika alkaa nieleksimään jonkun tovin päästä eli päästelee edelleen ruokaa aika ajoin ylöspäin tuo vatsaportti.

maissivellistä kokeilin tänään maissi velliä ryynille sai aamumaidolla klo 9 15ml velliä sekoitettuna 185 ml maitoon. tänään en ehkäpä anna enempää... ei kyl om tullu mitään ni hiukan ehkä houkuttaisi sekoittaa viimeiseen iltamaitoon mutta en taida viittii jos aiheuttaa väänteitä ja huomenna kuitenkin on ristiäisetkin...

tinni ja ryyni 7viikkoa 1pvä eli ens keskiviikkona tulee 2kk täyteen
velliä päätin kokeilla huiman korvikemäärän takia... (1200-1400ml/vrk)
 
Meillä nyt kolmen pvn kakkalakko--- ja sen johdosta kaiketi vatsanväänteitä senverran ettei uni juuri tule, päivisin. Yöllä toistaiseksi ainkin nukutaan, onneksi.
Miten me saatais noi pierut ja kakat tulemaan? testattu on topsytikut pyllynsuulle ja jumpat, eipä juuri muuta..
 
Ihanaa, meillä nukuttiin viime yönä jo 7 tuntia putkeen. Jos ne unet siitä aina pikkuhiljaa pidentyy :) Ja toivottavasti neiti pysyy rytmissään, ettei mikään muuta sitä!

Kuumuus! Inhottaa, kun lähtee vaunulenkille ja tulee sisälle imettämään, niin hirveä hiki itsellä ja vielä vauva sylissä! no... onneks (kerranki sitä viileetä ilmaa toivoo, ku on pieni vauva) se syksy sieltä tekee tuloaan... en kyllä toivo niitä pimeitä iltoja :)

Meillä neiti ei tee enää kakkoja joka päivä. Mut sit ku tekee, ni rutasee oikein kunnon lastit :) ja piereskelee kyllä joka päivä ja ahkerasti :) Aamuisin herätään siihen kun neiti seitsemältä venyttelee sängyssään ja piereskelee :D

Nyt kuuluu vaunuista ähinää, joten jatkanpa toinen kerta.

Voimia kaikille!!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ps. Ryhikselle myös onnittelut "Seposta". Kirjoittelin muutaman kerran alkuraskaudesta toisessa ketjussa jossa olit myös. Eli myös meille syntyi kaikista alkuvaikeuksista huolimatta poika kesäkuussa.[/quote:
Tintinka :wave: Vilkutukset sinullekkin täältä ja hurjan paljon onnea pienestä kääröstä! vaikeuksien kautta päästiin voittoon ja saamme nyt nauttia ja nuhnutella pientä ihmisen alkua :heart: Kyllä tämä kaiken vaivan arvoista oli ja hyvää kannatti odottaa =) Ihanaa loppukesän jatkoa teille ja kirjoittelehan kuulumisia tännekkin sivulle =)
 
Myös D-vitamiineista täällä murhetta :(
Aloitin myöhässä, vasta kolmen viikon iässä Jekovit tipat, ja ekana pvnä annoin yhden tipan, toisena kaksi ja kolmantena kun olin antanut kolme tippaa niin olipa murheellinen päviä!! Nestori itki ja oli kärtyisä koko pvn,,
Siis mitä ihmettä :eek:
eikä nää just oo tippoja joista ei tule vaivaa????
Mitäs mä nyt teen,, ollaan oltu sit ilman koko vitamiinia nyt, ja ikää on 5vkoa tasan,, Mitä seuraamuksia odotettavissa??? :eek: :eek: :eek:

Piltti ja nestori 5vko,
ristiäiset ens lauantaina, joten sit kertoilen oikean nimen :heart:
 
d-tipoista... meillä annettiin myös 3 viikon iässä noin viikon verran yhtä tippaa jekovittejä... huutoa oli ja jätettiin sitten pois... unohdettiin sitten nuo tipat kokonaan ja eilen muistaessani annoin sitten ihan pienen maistingin kielenpäähän ja tänään ihan kokonaisen tipan. huutoa oli illan... pitäisiköhän antaa vielä huomenna vai pitää päivä edes taukoa? en tiiä miten me ikinä voidaan rueta syömään noita. nyt tyttö onneks yöunilla. toivottavasti nukkuu ensi yön hyvin...

olen kuullut, että jotkut on sanoneet että jopa voi odottaa 3 kk:n asti, ennenku alottaa... voiko pitää paikkaansa? mitähän haittaa siitä voi tulla kun vauva ei nyt saa sitä d:tä tarpeeks... onhan toki onneks kesä ja aurinko luovuttaa myös... ja voiko rintamaidon kautta siirtyä yhtään vauvaan? syön itse noita vitamiineja, mitkä on tarkoitettu raskaana olevilla ja imettäville. syöttekö muut mitään vastaavaa??

sunshine ja typy 7 vko 2 pv
 
Heipä hei vaan kaikille! :wave: On semmosta pyöritystä tämä arki, että hyv kun ehtii välillä edes istahtaa koneelle laskuja maksaa. Mies siis töissä, ja minä yritän pataroida lasten kans päivät, jotenkin :snotty: Melkomoista selkkausta välillä...
Me oltiin eilen häissä 120km päässä, ja kaikki suju vallan mainiosti, vaikka arvoin mun ja Venlan lähtöä eilisaamuun asti. Arvelutti tuo välimatka, että onko se liikaa päiväseltään Venlalle mennen tullen, mutta ihan hyvin se meni. Juhlissa taisi neiti olla juhlaväen kuopus, ja saikin prinsessamekossaan ihailua osakseen :heart:

Meillä alkaa itkut helpottaa! *koputtaa puuta* Illat alkaa olla suht rauhallisia, eikä vauvan enää tarvii karjua pää punasena. No johan ikää onkin (hurjat ) 2.5kk melkein. Tänään mittaillaan korvikkeen määrää, että joko meilläkin aletaan antaa maissivelliä maidon joukossa. Viimeksi, useita viikkoja sitten, meni jo 810ml / vrk, ja epäilen kyllä, että yli litra menee nyt jo. Ja jos menee yli litra, niin sittenhän saadaan jättää myös d-tipat pois.

Rotavirusrokotteesta. Saako kaikki sen tästä pinosta, vai löytyykö muitakin vielä, jotka joutuu / saa sen itse ostamaan? Me jouduttiin ostaa (meidän kunnassa se kuuluu rokotusohjelmaan 1.7.09 ja sitä myöhemmin syntyneille vauvoille, eli just me ei wsaatu ilmaiseksi :headwall: ), ja 160? tuntu kyllä hurjalle summalle maksaa siitä lystistä, mutta mieluummin maksan sen, kun vaihtoehtona on pahimmillaan sairaalajakso vauvan kans, jos sattuu saamaan kovan ripulin. Niin onko teillä tullu sivuvaikutuksia tuosta rokotteesta? Venla sai sen, ja 2 päivää antamisen jälkeen Venla oli NIIIIIIN uninen kun olla ja voi. se vaan nukku.
*itkee* :wave:
 
^^ Jas jatkuu... :
Niin, Venla ei siis jaksanu tehdä mitään, ei olla hereillä, ei hymyillä, ei syödä, ei mitään :/ Syödessäkin nukahteli kovasti. Ja toisena sivuoireena se teki kakkalakon. Vaikka joka päivä tavallisesti tekee, ja isot kakat, kerran pävässä siis, niin nyt sen rokotteen jälkeen se panttasi 3 päivää. Mutta noiden oireiden lisäksi ei muuta. Ja tuo väsymys kesti siis päivän, ja meni sit ohi. Niin onko muilla ollu vastaavaa?
Meillä kovasti hymyillään, ja yritetään jo jokellella. Ja pian nauretaan äneen :heart: Leveimmät hymyt saa isosisko.
Jep jep, täällä kans helteet aiheuttaa ärtymystä. Sisällä nukkuu paaaljon paremmin, kun ulkona. Meillä kun ilmalämpöpumnppu viilentää huushollia, mm. olkkarin ja Venlan huoneen ikkunat on etelään, ja voitte arvata, et meillä ON kuuma sisällä ilman pumppua. Päivärytmi on edelleen hukassa, mutta olkoon, pääasia, et illat ja yöt on rauhallisia, ja iltarytmi on löytyny, ja siitä pdetään kiinni, kynsin hampain :kieh: Mä kyllä veikkaan, et kunhan päästään kiinteitä alottaa V:n kans, ja ilmat viilenee, niin alkaa rytmikin löytyä paremmin päiväajalle.

Raffelille oikein iso voima:hug: Kylläpä kuulostaa tosi ikävälle tuo teidän tilanne. Vetää hiljaiseksi. Suoraan sanottuna, minä kun en tiedä vaikean vauvan hoitamisesta mitään. En osaa neuvoa mitään vippaskonsteja, enkä varmasti edes lohduttaa sinua, mutta voimia voin toivotella :/ Jaksamista! :hug:

Ja hellepäivä taas näkyy tulevan, pitää varmaankin lähteä tuonne pihamalle kupsuttaa. Tai jos ottais ihan levon kannalta tän päivän? :xmas:
:wave:
Sisu ja Venla 10 viikkoa 3 päivää :heart:
 
Eipä täälläkään saada rotavirusrokotetta ilmaiseksi, 1.7. jälkeen syntyneet saa maksutta |O Meillä on huomenna neuvola ja pitäis siihen mennessä vissiin päättää et halutaanko antaa toi rokote vaiko ei.. eikä olla vielä kunnolla edes muistettu jutella koko asiasta :| Samaten pitäis alkaa miettiin halutaanko osallistua siihen pneumokokkirokotetutkimukseen eli pelata arpapeliä minkä rokotteen sattuu saamaan! Mua ylipäätään hirvittää kaikki noiden rokotteiden sivuvaikutukset ja hirvittää mua ylipäätään jo sekin kun neiti eka kertaa sairastuu johonkin flunssaankaan, vähänkö mä oon sit varmaan ihan sekaisin huolesta :| Ei silti, enpä mä jättäis niiden sivuvaikutusten takia rokotuksia ottamattakaan.

Pirtsi ja Ella 8vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Eipä täälläkään saada rotavirusrokotetta ilmaiseksi, 1.7. jälkeen syntyneet saa maksutta |O Meillä on huomenna neuvola ja pitäis siihen mennessä vissiin päättää et halutaanko antaa toi rokote vaiko ei.. eikä olla vielä kunnolla edes muistettu jutella koko asiasta :| Samaten pitäis alkaa miettiin halutaanko osallistua siihen pneumokokkirokotetutkimukseen eli pelata arpapeliä minkä rokotteen sattuu saamaan! Mua ylipäätään hirvittää kaikki noiden rokotteiden sivuvaikutukset ja hirvittää mua ylipäätään jo sekin kun neiti eka kertaa sairastuu johonkin flunssaankaan, vähänkö mä oon sit varmaan ihan sekaisin huolesta :| Ei silti, enpä mä jättäis niiden sivuvaikutusten takia rokotuksia ottamattakaan.

Pirtsi ja Ella 8vk
mua ei pelota muut, mut mpr pelottaa, kun esikoinen sai ihaqn kamalan reaktion siitä. mennään itseasiuassa to oys:aan testeihin, et onko esikoinen allerginen sille rokotteelle, kun marraskuussa pitäis uusia se rokote... :/ samalla kysyn et mikä mahdollisuus on, et venla reagoi samallai siihen... ja et uskaltaako sitä sit rokottaa. muut rokotteet saa laittaa ihan normaalisti, mut tuo mpr epäilyttää... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Eipä täälläkään saada rotavirusrokotetta ilmaiseksi, 1.7. jälkeen syntyneet saa maksutta |O Meillä on huomenna neuvola ja pitäis siihen mennessä vissiin päättää et halutaanko antaa toi rokote vaiko ei.. eikä olla vielä kunnolla edes muistettu jutella koko asiasta :| Samaten pitäis alkaa miettiin halutaanko osallistua siihen pneumokokkirokotetutkimukseen eli pelata arpapeliä minkä rokotteen sattuu saamaan! Mua ylipäätään hirvittää kaikki noiden rokotteiden sivuvaikutukset ja hirvittää mua ylipäätään jo sekin kun neiti eka kertaa sairastuu johonkin flunssaankaan, vähänkö mä oon sit varmaan ihan sekaisin huolesta :| Ei silti, enpä mä jättäis niiden sivuvaikutusten takia rokotuksia ottamattakaan.

Pirtsi ja Ella 8vk
mua ei pelota muut, mut mpr pelottaa, kun esikoinen sai ihaqn kamalan reaktion siitä. mennään itseasiuassa to oys:aan testeihin, et onko esikoinen allerginen sille rokotteelle, kun marraskuussa pitäis uusia se rokote... :/ samalla kysyn et mikä mahdollisuus on, et venla reagoi samallai siihen... ja et uskaltaako sitä sit rokottaa. muut rokotteet saa laittaa ihan normaalisti, mut tuo mpr epäilyttää... :/
Uskallankohan kysyäkään, millaisen reaktion sun esikoinen siitä sai? :/

Onkohan musta viime aikoina tullut melkoinen palstaterroristi.. :ashamed:
 
meidän neidillä alkaa yöunet pikkuhiljaa pidentyä ja pidentyä.. :heart: klo 22 saa viimeisen kerran tissiä, vaipanvaihdon ja yöpuvun päälleen, sitten rauhoitellaan pinnikseen nukkumaan. joskus nukahtaa viidessä minuutissa, joskus menee tunti... mutta ei koskaan herää ennen kolmea syömään. eli ainakin 5h on syömättä. to-pe heräs ekan kerran klo 05, pe-la klo 06 ja viime yönä klo 05.10 :heart:

rintaraivarit tosin on kotoutuneet meille :headwall: eilen ja tänään on saanu kerran päivässä ihan kamalan itkuhuutoraivarin.. siis jotain aivan kamalaa!! koitin vaan kärsivällisesti antaa tissiä että alkaisi imeä, neiti oikein suuttui... sitten koitin kaiken mahdollisen: asennon vaihdon, tissin vaihdon, rauhoittelun olkapäällä, polvien päällä, sylissä. uudestaan tissinvaihto ja asennonvaihto. kun tätä oli mennyt 10min niin mies tuli apuun ja sai vauvan rauhalliseks. tosi kiva, ku se menee huomenna takas töihin. mitä mä teen???

Talvis ja tyllerö pian 2kk :heart:

BV kivat mitat Vanessalla, meillä on ens viikolla 2kk neuvola ja ollaan nyt saatu kotimittauksilla pituudeks n 60cm ja painoks n 6kg :D
 
Rotavirusrokotteesta pohdintaa täälläkin. Omasta pussista menee maksu, mutta luultavasti se otetaan.

Yöunet on pidentyneet ihan ihmeelisesti; tytteli vetäisee kerralla 7-8 tuntia syömättä! Ja sitten syö ja taas nukutaan 3-4 tuntia. Päivällä ei sitten oikein nukukkaan kuin pieniä torkkuja. Mut onko noi määrät ihan normaaleita?
Mut hyvä et lapsi nukkuu, äiti kyllä herää viimeistään neljältä kun tissit on niin täynnä, et on pakko mennä pumpulle. :LOL:

Ens viikonloppuna on meilläkin edessä häät ja pitkä ajomatka 320km, mutta määränpäässä viihdytäänkin kokonainen viikko vanhempieni riesana. :D
Mun isähän ei ole vauvaa vielä edes nähnyt, äiti on monta viikkoa ollut Kerttua hoitamassa, mutta työt pitää isäni kotona.

Taidan lähteä syömään kun Kepa nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi80:
Uskallankohan kysyäkään, millaisen reaktion sun esikoinen siitä sai? :/
Kamalan, ihan kamalan :(
2 viikkoa rokottamisen jälkeen tytölle nousi korkea kuume (40 astetta), ja kesti lähes 2 viikkoa. Iho-oireina olivat punoittavat, koholle nousevat läiskät, joita oli pitkin kehoa. Kasvot oli turvoksissa, ja kaulan alue punoitti kauttaaltaan. Hengenahdistusta ei esiintynyt missään vaiheessa, eikä ihottumaläiskät kutisseet. Käytin lasta terveyskeskuksessa muutaman kerran, ja joka kerralla todettiin reaktion johtuvan nimenomaan rokotteesta.
 
Se D-vitamiini vaikuttaa luuston kehitykseen (luun vahvistumiseen). Kalsium tarvitsee imeytyäkseen d-vitamiinia. Elimistö käsittääkseni ikäänkuin "valmistaa itse" tätä vitamiinia aurigonvalon osuessa iholle. Talviaikaan pitäisi siksi kaikkien käyttää D-vitamiinivalmisteita.. Lapsilla luusto kasvaa niin nopeaan tahtiin, että D-vitamiinin tarjoaminen on täällä pohjoisessa tarvittava lisä auringonvalolle. :)

Ei olla muuten meilläkään kunnolla aloitettu noiden devitol-tippojen käyttöä. Odottelin suosiolla arjen alkamista ja vauvan pahimpien vatsavaivojen helpottamista. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Se D-vitamiini vaikuttaa luuston kehitykseen (luun vahvistumiseen). Kalsium tarvitsee imeytyäkseen d-vitamiinia. Elimistö käsittääkseni ikäänkuin "valmistaa itse" tätä vitamiinia aurigonvalon osuessa iholle. Talviaikaan pitäisi siksi kaikkien käyttää D-vitamiinivalmisteita.. Lapsilla luusto kasvaa niin nopeaan tahtiin, että D-vitamiinin tarjoaminen on täällä pohjoisessa tarvittava lisä auringonvalolle. :)

Ei olla muuten meilläkään kunnolla aloitettu noiden devitol-tippojen käyttöä. Odottelin suosiolla arjen alkamista ja vauvan pahimpien vatsavaivojen helpottamista. :whistle:
Mikähän on ihan viimeisin ikä/aika aloittaa noiden antaminen ihan tosissaan??
Ja onko oikeasti tosi että Devitolit on niitä mistä ei pitäis tulla vatsaoireita-- kun mulla on ollu ihan toinen kuva tästä,
siis että jekovitit ei aiheuta koska on vesipohjainen ja Devitoleissa öljypohjaisuus on se mikä saa vatsan vääntämään???????????
 
Perskules!!! Mä en meinaa päästä tästä imetyspettymyksestä eroon! En sitten millään.... |O Mä en jaksa vastailla ihmisille kaupassa miksi mulla on hihnalla läjittäin korviketta, mä en halua kuulla kertaakaan siitä, että miten noin isoilla tisseillä ei MUKA lasta imetetä ( se on vaan tahdosta kiinni ), mä en jaksa olla selittelemässä kenellekkään mun imettämisestä tai imettämättä olemisesta. Mä olen oikeasti niin rikki tämän takia... Mä olen yrittänyt ja yrittänyt, pumpannut ja imettänyt yötä päivää kun en helvetti soikoon osaa antaa periksi. Itsesyytösten määrä on ihan älytön, ensin en onnistunut synnyttämään ja sitten en imettämään :'( Kyllä äitiys on ihanaa... Varsinkin kun kymmenen vuotta on kärsinyt lapsettomuudesta niin tämä alkaa olla aika kornia :eek:

Jos jollakulla kanssasisarella on joku hyvä vinkki miten pääsen tästä pettymyksestä eroon ja alan nauttimaan äitiydestä niin olisin enemmän kuin kiitollinen !!!!

mönkiäinen ja Onni 2kk & viikko
 
Meillä neiti pärjää tällä hetkellä yöllä n. 6h syömättä, josta nukkuu 4-5h. Näin ollen herää yöllä n. klo 03 syömään ja sen jälkeen jatkaa unia vielä n. 3 tunnin pätkissä enemmän ja vähemmän sikeästi nukkuen. Tässä haaveena ois se, että neiti söis iltamaitonsa hiukan myöhemmin niin sit ei tarttis enää herätä keskellä yötä.. no, pääasia toki että noi yöunet pitenee.. :)

Meillä on flunssaa, mies oli tuossa aiemmin ja nyt se uhkaa tulla minuunkin. Pelko päällä siitä, että flunssa tarttuu neitiinkin :( sit taitaakin taas tulla unettomia öitä ihan kunnolla.. Onko kellään vinkkejä miten helpottaa flunssaisen vauvan oloa?

Neuvolatäti soitti ja siirsi tän päivän neuvolakäynnin keskiviikolle, joten kotipäivä tuli tästä päivästä..

Pirtsi ja Ella 8vk 1pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja mönkiäinen:
Perskules!!! Mä en meinaa päästä tästä imetyspettymyksestä eroon! En sitten millään.... |O Mä en jaksa vastailla ihmisille kaupassa miksi mulla on hihnalla läjittäin korviketta, mä en halua kuulla kertaakaan siitä, että miten noin isoilla tisseillä ei MUKA lasta imetetä ( se on vaan tahdosta kiinni ), mä en jaksa olla selittelemässä kenellekkään mun imettämisestä tai imettämättä olemisesta. Mä olen oikeasti niin rikki tämän takia... Mä olen yrittänyt ja yrittänyt, pumpannut ja imettänyt yötä päivää kun en helvetti soikoon osaa antaa periksi. Itsesyytösten määrä on ihan älytön, ensin en onnistunut synnyttämään ja sitten en imettämään :'( Kyllä äitiys on ihanaa... Varsinkin kun kymmenen vuotta on kärsinyt lapsettomuudesta niin tämä alkaa olla aika kornia :eek:

Jos jollakulla kanssasisarella on joku hyvä vinkki miten pääsen tästä pettymyksestä eroon ja alan nauttimaan äitiydestä niin olisin enemmän kuin kiitollinen !!!!

mönkiäinen ja Onni 2kk & viikko
:hug: :hug: :hug:
Kävin ihan saman asian läpi esikoisen kohdalla, nyt en enää jaksanu stressata asiasta. Kaikki ei vaan onnistu imettämisessä, etkä sinä ole sen epäonnistumisen takia muita huonompi äiti. Olet Onnille kaikkein sopivin äiti :heart: Jos sä käsi sydämellä voit sanoa, että parhaasi olet tehny asian onnistumiseksi, niin ihminen ei voi tehdä enempää. Nosta nenä pystyyn, ja ole ylpeä vauvasta, hän kasvaa 100% varmuudella sillä korvikkeellakin. Ja niille, jotka ihmettelee asiaa, voit sanoa, että asiat ei ole aina niin mustavalkoisia, ja että et keskustele asiasta enempää. Et ole selitysvelvollinen kenellekään, asiahan kun ei todellakaan kuulu kenellekään muulle, kun sinulle ja Onnille, ja ihan vähän isälle ja neuvolan terkkarille. Minä olen vahvasti sitä mieltä, että mieluummin syöttää vauvaa suosiolla korvikkeella, kun stressaa imettämisen epäonnistumisesta, ja stressaa vauvaakin siinä samalla. Enemmän se stressi aiheuttaa hallaa lapselle. Ja pullolla ruokkiessa pidät vauvaa ihan samallai sylissä ja lähellä, kun imettäessäkin :heart:
Ajattele siltä kannalta, että ne, joilla on otsaa syytellä sua imettämättömyydestä, ei tiedä sun kohdalta tosiasioita, eikä niin ollen voi oikeastaan kommentoida mitään. Annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. SINÄ OLET IHAN YHTÄ HYVÄ ÄITI KUN IMETTÄVÄTKIN ÄIDIT! :hug:
 

Yhteistyössä