***Kesämasut 2009 VOL.2***

Telkku kiinnostaa täälläkin tytyä jo kovasti. Selältä mahalleen käännytään kovasti muteti vielä ainakaan tietoisesti toisinpäin. Unet yhäkin päivisin 1/2tuntia-tunti luokkaa. pulauttelu asiassa saimme neuvon kokeilla maitoon sakeuttajaa ja on kyllä auttanut!! onneksi ei ollutkaan ehkä vakavampaa, kuten refluksia.

Missä teidän vaavit nukkuu päiväunia, että mietittekö mihin kaikkialle aiotte totuttaa vauvan nukkumaan?..olikohan sekava kysymys :D . Itse olen pyrkinyt ulos nukuttamaan valtaosan ja muut kerrat nukkuu meidän sängyssä. Muistan vain kun olen ollut päivähoitoalalla, että eräs vajaa vuoden vanha lapsi ei osannut nukkua kuin ulkona päiväunet.

maare ja tyty pikkuisen yli 3 kk

 
maare ehkäpä tyhmän kuuloinen kysymys mutta mitä on maidon sakeuttaja?? tekeekö se maidosta kiinteempää vai miten toimii?

konsta tykkää kattoo telkkaria ja kyljelleen kääntyilee ei vielä ympäri. sylissä ollessa vänkää istuma asentoon. pää ylhäällä silleen että on kuin tekisi vatsa lihaksia kun vääntää... :LOL: eilen naurettiin kaverin kanssa että konsta otti painon noususta niokkiinsa ja on alkanut treenata ettei vatta kasva :LOL: :LOL:

nyt syö paljon harvemmin. aamulla klo 9 maissisose 1/2purkkia 12.30 velli/maitoo, 17.00 vellimaitoo ja illalla 21 vellimaitoo ja yöllä maitoo... eli katotaan nyt tasaantuuko tuo painon nousu.

tinni ja jätti K
 
Alkuperäinen kirjoittaja maare2:
Se on jauhoa mitä laitetaan maidon joukkoon sakeuttamaan se paksummaksi. Eli kun maito ei ole niin nestemäistä niin pysyy mahassa paremmin...
Toinen ehkä tyhmältä kuulostava kysymys perään, eli onks se jotain apteekista saatavaa? Minkä nimistä? Vois olla ihan hyvä meidänkin neidin käyttöön niille syöntikerroille kun ei oo velliä maidon seassa.. eli useimmille päivän aikana.
 
Tänään hipulla kolmekuukautta täynnä ja neuvolassa käyty. :) Painoa taisi olla n.6,3kg ja pituus 60,5cm. Menneellä viikolla on tehty ja touhuttu kaikenlaista: treffattiin synnärihuonekaveria (ja pian tavataan kaikki saman huoneen pikkuprinsessat), käytiin perhekerhossa ja on shoppailtu kirppiksillä.. Muutaman reippaamman vaunulenkin olen myös hipun kanssa tehnyt ja lenkin jälkeen on yhdessä jumpattu (hippu on toiminut hyvänä painona ja jumpan tehostajana). Kiva ja touhun täyteinen viikko on ollut..

Hippu ei vieläkään viihdy lattialla yksikseen tai lelujansa ihastellen yksinään. Eikä vielä kääntyile selältä vatsalleen (muutamia kertoja vahingossa on sen kyllä tehnyt). Vatsallaan osaa kyllä olla hienosti kyynärnojassa (vai mikä se hieno nimi nyt olikaan), mutta tosiaan neitiä saa siinä viihdyttää itse maaten vastapäätä. :D Vaikka kotihommat jäävät aika usein turhan vähälle huomiolle hipun vuoksi niin nautin joka hetkestä tämän oman rakkaan pienen kanssa. Nämä kullat kasvavat ihan liian nopeasti... :heart:
 
pikainen pyörähdys jälleen täällä :)

joku kyseli jotain siitä miten rytmittää nuo soseet päivään tms, niin meillä on sellanen neuvolan lappunen missä on laitettu ohjeeksi 4kk iässä (5kk ikäisenä samanlailla mutta 6. jää pois ja kohtaan 2 tulee sitten lihaa/kanaa yms.)
1. ÄM/KORVIKE
2. SOSETTA perunaa, porkkanaa, maissia, ÄM/KORVIKE
3. ÄM/KORVIKE
4. SOSETTA marja, hedelmä, ÄM/KORVIKE
5. ÄM/KORVIKE/VELLI
6. ÄM/KORVIKE tarvittaessa
ja tän mukan oon hyvin pitkälti mennykkii... Nea syö jo jonkuu verran soseita ja samalla kertaa ei paljon sitten maitoa uppoa. mutta n. 120ml menee maitoa noin muuten aina kerrallaan.
neuvolassa viime viikolla painoa 5400g ja pituutta 62cm, meillä siis tooosi hoikka neiti... sellanen sirppana.. pituus huitelee yläilmoissa ja painoa ei vaan kerry tarpeeksi... terkkari sitten antoi ohjeita että ruokaan vaan lisäksi kylmäpuristettua rypsiöljyä niin eiköhän se siitä.. toivotaan että alkais tuo pituuskasvu pikkuhiljaa hidastua tai sitten painoa kertyä..

me alottettiin nyt sitten muskari kun tuntui että jotain virikettä pitäis kehitellä sekä itselle että tytölle ja seillä oli kyllä oikein mukavaa, tykättiin kumpikin :)

tässäpä nyt tälläisiä kuulumisia, katsotaan jos vielä kerkeis hieman paremmin perehtyä teidän muiden kuulumisiin tässä joku päivä...

m-m ja Nea ensi viikolla 5kk :heart:
 
Ihan pakko oli tulla kertomaan että meillä tehtiin tänään ensimmäiset "oikeat" vauvakakat eli sinappikone on käynnistynyt :D Ihanaa ajatella että vihdoinkin pikkuisen vatsa alkaa toimia niinkuin pitää näiden kaikkien vaikeuksien jälkeen. Ehkä tuo ripuli putsasi noita suolia ja maissivellin aloitus toi lisää kiinteyttä.
Kohta olisi kylvyn aika ja sen jälkeen velliä nassuun niin eiköhän nukuta hyvin :p

Topoca ja Max 3kk1,5vk
 
Moikka.
Meillä kaikki ihan hyvin, neiti oppii joka pivä jotain uutta. Nyrkit on maailman parasta syötävää, ja kuola valuu, mahdottomasti! Yöt on vähän repaleisia nykyään, ja äiti siksi väsyny. Venla haluaa tuttia monta kertaa yössä, ja siksi niitä kaadetaankin illalla suunnilleen repullinen sänkyyn.
Vähän on nuhanen neiti ollu, mutta onneksi ei ainakaan vielä ole enempää sairastunu.
Joku kyseli, että minne kukakin opettaa lapsensa nukkumaan. Meillä Venla nukkuu yöt omassa sängyssä, aamulla 7 aikaan saatetaan nostaa Venla meidän väliin vielä torkkumaan, mut pääsääntöisesti omassa pedissä pysytellään. Päivisin V nukkuu vaunuissa ulkona aamupäivän unet, ja sit iltapäiväunet joko sohvalla tai sängyssä. Joko meidän sängyllä tai omassa. Autossa nukkuu kaukalossa aina.

Mitenkä paljon muilla jo kiinteitä syövät syö kerralla? Jos ajatellaan vaikka lasisia vauvanruokapurkkeja, niin meneekö kokonaisia purkillisia kerralla? Meillä peruna.porkkana-maissia menee n. 3/4 purkillista, mut ruusunmarjaa söis koko purkillisen kerralla, mut en oo antanu kun ½prk kerralla :| Ettei ihan pikkumaha veny mahdottomiin. Velliä menee illalla kiitettävästi... Ja pakko varmaan ruveta kohta antamaan toinen perunaruoka iltapäivällä, kun ei pelkkä hedelmäsose enää meinaa riittää.

Kai meillä kaikki on ihan ok...
 
pirtsi. Se on sen nimistä kuin nutriton instant jauhetta. Meillä tosiaan pukailu vähentynyt merkittävästi.Sisu. kuinka vanha tyttö teillä olikaan kun jo syö tuommoisia määriä? Tuntuu että meidän likka syö todella vähän verrattuna joidenkin vauvojen maito ja/tai velli määriin.

Ihanaa pääsee taas vauvauimailemaan tänään :heart: . Se on kyllä tosi mukavaa ja rentouttavaa puuhaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maare2:
pirtsi. Se on sen nimistä kuin nutriton instant jauhetta. Meillä tosiaan pukailu vähentynyt merkittävästi.Sisu. kuinka vanha tyttö teillä olikaan kun jo syö tuommoisia määriä? Tuntuu että meidän likka syö todella vähän verrattuna joidenkin vauvojen maito ja/tai velli määriin.

Ihanaa pääsee taas vauvauimailemaan tänään :heart: . Se on kyllä tosi mukavaa ja rentouttavaa puuhaa.
28. pv tulee 4kk täyteen...
 
Sisu:
Kai meillä kaikki on ihan ok...
Onko jotain mielen päällä? Tuosta syömisestä kun kysyit, mä olen tehnyt aina sen perunavatkulin itse eli yksi pieni keitetty peruna ja siihen sotken korviketta sekaan, milloin herra syö enemmän ja milloin vähemmän.... Meillä edelleen syödään neljä kertaa päivässä, useammin ei suostu syömään. Aamu 3 desiä maitoa, päivä peruna + 3 desiä maitoa, iltaruoka 3 desiä maitoa & illalla 2 desiä velliä + 1-2 desiä maitoa. Eli päivän saldoksi tulee 12-14 desiä. Muita kiinteitä kuin perunaa ei meillä vielä syödä, kunhan se alkaa uppoamaan niin sitten siirrytään seuraavaan.

Nyrkit ja kaikki mitä kiinni saa, ovat mielettömän hyviä. Hermoilee, kun ei pääse vielä eteenpäin eikä juurikaan käänny kuin vahingossa. Haluaa olla yhä enemmän yksin touhuissaan eli äidin lärvi ei enää ole kovin kiinnostava :attn: voih, ennen kuin huomaakaan on vauva aika ohitse.

Nukkuminen on ihan mieletöntä, sitä en käsitä minä eikä ketkään tuttavanikaan. Joka yö 9-12 tuntia heräämättä välillä ja 2*2:n tunnin päikkärit :D meillä on pieni herra itse määritellyt päivän rytminsä, aamupäiväunet tulivat vasta viime viikolla kuvioihin sitä ennen nukuttiin vain iltapäivällä ja hyvä jos silloinkaan....

Alkaa jo nelikuukautisneuvola lähenemään, jännittää jo etukäteen paljon on kasvanut kuukaudessa. Meneekä kymppi rikki? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mönkiäinen:
Sisu:
Kai meillä kaikki on ihan ok...
Onko jotain mielen päällä? Tuosta syömisestä kun kysyit, mä olen tehnyt aina sen perunavatkulin itse eli yksi pieni keitetty peruna ja siihen sotken korviketta sekaan, milloin herra syö enemmän ja milloin vähemmän.... Meillä edelleen syödään neljä kertaa päivässä, useammin ei suostu syömään. Aamu 3 desiä maitoa, päivä peruna + 3 desiä maitoa, iltaruoka 3 desiä maitoa & illalla 2 desiä velliä + 1-2 desiä maitoa. Eli päivän saldoksi tulee 12-14 desiä. Muita kiinteitä kuin perunaa ei meillä vielä syödä, kunhan se alkaa uppoamaan niin sitten siirrytään seuraavaan.
En mä tiedä... JOtenkin ikävystyttää tämä syksy ja talven tulo, pimeys ja kaikki. Olis mieluummin valoisaa ja lämmintä :/ Sit mielen päällä kyllä on tuo pienempi koira... alkaa vanhuus painaa ja sairastelut... :|

Joo, mä teen kans itse perunan venlalle. tein pakastimeen jääpala-astioissa porkkana-maissisosetta, ja sitä sit potun kaveriksi sulattelen. Yritän mahdollisimman pitkälle mennä itse tehdyillä soseilla.

Onko teidän vauvoilla jo jotain "lempijuttua?"

Venla tykkää ihan hirveesti parista lastenlaulusta! Se hymistelee itse aina mukana, laulo mitä tahansa, mutta jos erehtyy veisaamaan "Polkupyörän lainasimme, sillä näin me ajellaan" jne.. niin sit vauva hihkuu ja potkii ihan hullunlailla :heart: Ja sitten... Meillä on jo unirätti oltava. Harso pitää olla kainalossa yöunilla. Sitä katsellaan ja puristetaan unta odotellessa :heart: En ihan välttämättä tuommosta olis halunnu, mut se kyllä tuli ihan vahingossa...
 
VOE ELÄMÄN KEVÄT TAI SYKSY!! Tein tossa äskettäin raskaustestin ja plussaa (vaikkakin hailukkaa)näytti! Epäilys iski samantien, että voiko olla jotain raskaushormoneja edellisestä kerrasta jäljellä :LOL: tai sit on ulkopuolinen.. olen aina skeptikko näissä asioissa niinkun Iidankin odotusaikana, uskoin oikeestaan vasta sitten kun maha rupes kasvamaan eli n. viikolla 20+... Ja outoa on se, että tein negatiivisen viime keskiviikkona jolloin oli kp 34/n.30, mutta tokihan kierto saattaa olla mitä tahansa, kun oli ekat menkat raskauden jälkeen. Sori, kun tällä palstalla purkaudun: en varmana uskalla mennä tonne odotuspuolelle! Tuntuu hömöltä :eek:

Lempijutuista Iidan lemppari on lastenohjelmat ja kaikki (suomalaiset) musiikkiohjelmat :D Ja sitten rätti pitää olla päivin öin jossain lähettyvillä. Yöllä nukkuu niin, että rätti on ihan naaman päällä ja mä sitten käyn sen siirtämässä kun tyttö on nukahtanut.

Meillä on huomenna neuvola; viimeksi oltiin n. kuukausi sitten ja tuntuu että pituutta on tullut ainakin muutama sentti lisää. Kk sitten oli 58 cm pituutta ja nyt käytetään "jo"62 cm vaatteita. Painoa oli viimeksi piirua vaille 5 kg, nyt ei mitään hajua kun en uskalla itse mennä vaa´alle, että saisin silleen katsottua Iidan painon :LOL: Mulla kun on tuota ylipainoa reilusti 10 kg :ashamed: Niin muuten, voi helevata; mitäs sitä on sit jos olen taas oikeesti raskaana!!!!APUA! no jumpissa ramppaan 4 kertaa viikossa niin pitkään kun mahd.!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iituska83:
VOE ELÄMÄN KEVÄT TAI SYKSY!! Tein tossa äskettäin raskaustestin ja plussaa (vaikkakin hailukkaa)näytti!


:D :flower: :heart: ONNEA!!


Tää menee kans tänään testin hakuun... :ashamed: Ja jos se näyttää +, niin se ei ole millään tavalla sit suunniteltu juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iituska83:
VOE ELÄMÄN KEVÄT TAI SYKSY!! Tein tossa äskettäin raskaustestin ja plussaa (vaikkakin hailukkaa)näytti!
Onnea minunkin puolestani! :D :flower: :heart:

Minäkin niin toivon että tärppäis... :) mut ainakaan mitään "oireita" siitä ei oo ilmaantunut.. eli odotellaan
 

Onnea Iituska!


Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Onko teidän vauvoilla jo jotain "lempijuttua?"

Venla tykkää ihan hirveesti parista lastenlaulusta! Se hymistelee itse aina mukana, laulo mitä tahansa, mutta jos erehtyy veisaamaan "Polkupyörän lainasimme, sillä näin me ajellaan" jne.. niin sit vauva hihkuu ja potkii ihan hullunlailla :heart: Ja sitten... Meillä on jo unirätti oltava. Harso pitää olla kainalossa yöunilla. Sitä katsellaan ja puristetaan unta odotellessa :heart: En ihan välttämättä tuommosta olis halunnu, mut se kyllä tuli ihan vahingossa...
Tuo sama biisi on meillä ihan pop samoin Kuningas jumppaa. Samalla kun jäppisen jalkoja vatkaa niin suosio on taattu :D Meillä on ollu jo muutaman viikon joku ihme nypellysvaihe, kaikkea mitä käsiinsä saa pitää hipeltää ja nypeltää. Ei välttämättä suuhun laita, mut kaikki kankainen käy; harsot, tyynyliinat, peitonkulma, äitin paita ja rintsikan hihna.... hassu pikkumies.

Meillä mennään myös edelleen täysimetyksellä ja hyvin tuntuu riittävän ja poika kasvavan. Tänään oli 3kk neuvola, 7100g ja 62cm. Viimeksi oli 5770g ja 57,8cm. Ihan hyvä kasvu kk aikana :)

Nyt kelien viilennettyä pikkumies suostuu nukkumaan parvekkeella vaunuissa, jihuu!!! *tuulettaa* Vetelee siellä sellasia 3h unia. Liikkuvissa vaunuissahan tuo on aina viihtyny ja nukkunu, mut nyt sit onneksi ihan paikallaan olevissakin.

Nyt tämä mamma ottaa hetken rennosti ja menee kattoon boksista "omat ohjelmat" :D

-H ja J 3kk2pv
 
HIH,ihana ajatella et täällä jotku jo uudelleen plussaa :heart: onnea iituska ja tsemppiä pirtsille.en mäkään varmaan estelis uutta raskautta,mut 2v kielto joten e-pillereitä nassuun vaan...

saako hehkuttaaa??mä yllätin tytön(7v)ja varasin meille liput alexander rybakin tampereen konserttiin =) tytön ensi rakkaus,siis julkkiksista ja äitikin tykkää...en vaan tajua miten raskin alisan jättää yhdeksi yöksi kotiin,kun ei tule junaa enää illemmalla tänne...no,innoissani kerroin pimulle et pääsee katsoon alexanderia ni hihku aikansa ja kysy sit,et millon mentäs JUMALANPALVELUKSEEN!!!!!!!!!!!!hitto,ois tullu halvemmaksi käyttää se yhtenä sunnuntaina kirkossa,mitä tampereella :headwall:

viikolopun olin esikoisen ja alisan kans kuusamossa mökkeilemässä.mukaan otettiin myös esikon kaveri.kivaa oli,mut alisa pelkäs pimeää...sinne kun ei tule sähköä eikä vettä ja ei naapureita mailla halmeilla,ni tosi alkeellisesti eleltiin...allu ei ymmärtäny lomailun merkitystä vaan herätti joka aamu ennen sian pieremää.... :x kotimatkalla käytin ne yllätyksenä vielä hoplopissa,joten nyt ylläreitä riittäny vähäksi aikaa...

ukko reissussa ollu pe asti,tulee ti tai toiv.vasta ke kotia...viikon mykkistä jo takana...miehet on tyhmiä... :LOL: nyt syömään makaronivelliä..nam... :wave:
 

Yhteistyössä