***Kesämasut 2009 VOL.2***

Niin, jos nyt olisin raskaana taas niin ei ollut vahinko vaan ihan toivottu. Vauvakuumettakin jo olen potenut...Silti tuli niin äkkiä ja yllättäen, etten pysy ihan mukana. Oon tällä viikolla yrittänyt jättää taka-alalle koko ajatuksen,mutta heti ensi viikon alussa teen uuden testin...Edelleen ristiritaset fiilikset, mutta eiköhän ne tasaannu kun nyt selviä onko tää sitä ja vieläpä "oikeaa"raskautta. Olispa jo ensi kevät ja mä kunnolla maha pystyssä niin ei tartteis miettiä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin69:
Katsokaas kaikki tämä linkki ,näin se aika vaan menee =)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1525850
Joo, äkkiä se aika tosiaan menee, huhheijaa :D

Me ollaan nyt täällä mökillä. Ihana auringon paiste näkyy olevan ulkona. Mies tuossa lähti valokuvaamaan ulos ja otti Ellan mukaan vaunuihin nukkumaan päivän eka päikkäreitä. Ollaan nyt täällä mökillä kokeeksi nukutettu Ellaa eri huoneessa kuin missä ite nukutaan ja on ainakin itse saatu nukuttua paremmin kun ei joka äännähdykseen oo herätty ja toisaalta Ellakin nukkui viime yönä ennätyspitkät unet: 20-7.15 yhdellä yösyötöllä.. tiiä sit mistä johtui nuo pitkät unet, mut hyvin saatiin ainaki itseki nukuttua :) Kotona vaan tuskin ollaan vielä siirtämässä Ellaa omaan huoneeseen; se kun tarkoittaisi Ellan siirtämistä asunnossakin täysin eri kerrokseen :(

Maidonsakeuttajaa hommasin minäkin ja hyvin tuntuu vähentävän tuota puklailua.. ja samaan aikaan kiinteät on alkaneet maistua neidille yhä paremmin. Hiukan on ollut vatsa löysällä, johtuneeko sit päärynästä ja ruusunmarjasta mitä oon antanu vaiko soseesta jossa on ollu noita kasviöljyjä seassa.. ne kun ei ainakaan d-vitamiineissa käyneet lainkaan Ellalle. Eilen annoin sit sosetta, jossa ei ollut kasviöljyjä ja nyt näyttäis hiukan kakka kiinteytyneen.. ääh, tiiäpä tuosta. Mitkähän hedelmäsoseet ne sit puolestaan ei pehmittäis masua...?

Voih tätä munkin vauvakuumetta.. :heart: alkuajan pahoinvointia en kyl odota yhtään, mut niin haluais pikkukakkosen.. vaikka se tosin Raffelin kertoman tavoin tietäis meilläkin isomman asunnon hankkimista.. kahden pienen kans asunnossa jossa on paljon portaita - ei kuulosta kivalle! Mut silti haluis.. ja mieski haluis.. no, ei auta ku odotella.. :)
 
tervetuloa uusille myös minun puolesta! =)

meillä oli tänään 3kk neuvola. alinalla oli pituutta 64,5cm ja painoa 7080g. saatiin ohjeeksi alottaa maissivellit, koska neiti herää edelleen öisin syömään 2 tunnin välein.. toivotaan, että saadaan rytmiä vähän käännettyä. päivisin syö tosi harvoin, vaikka ihan hereilläkin kyllä on. piikki pistettiin myös, eikä siitä tullut mitään oireita.

vauvakuumeilua on edelleen ilmassa myös täällä, toivottavasti saan nyt maltettua tonne ens kesään saakka, ennenku yritys alotetaan.. viimeks tärppäs samantien, tuli yllätyksenä, että niin helposti raskauduin

nyt alkaa elämä hymyilemään, kun leikkauksesta oon jo toipunut ihan hyvin ja saan taas syödä ja juoda normaalisti..kyllä se kahvi maistu oikeesti NIIIIN hyvälle! :D

mihan ja alina 3kk tasan :heart: :D
 
:eek: :| :( En todellakaan tiedä, mitä tässä pitäis tehdä, eli tukea nyt, arvon rouvat, ja ihan käytännön vinkkejä, kiitos!

Eli uusi ja ISO ongelma on ilmaantunu, ja semmosta laatua, että Venla ei hyväksy isäänsä enää hoitamaan häntä iltasin :eek: Illat menee meillä siten, että klo 19.30 (kun eläinsairaala alkaa ;) ) me istua napotetaan esikoisen kans telkkarin ääressä, ja Venla samalla aloittelee iltapalaa, eli velliä. Mies on joskus vielä muilla hommilla sillon, tai koirien kans ulkona, ja V siis mun sylissä. Mutta nyt kun on muutamana iltana mies ottanu V:n, niin se alkaa saman tien karjumaan ihan hulluna, itkee lohdutonta tikahtumisitkua, ja ei suostu syömään ollenkaan. Mutta jos minä otan sen, niin vauva rauhoittuu, ja alkaa syömään. Jos siirrän kesken syönnin sen miehelle, tai muuten mies ottaa sen, niin tilanne toistuu. Ja V ei kerta kaikkiaan rauhotu siihen. Muina vuorokauden aikoina mies kyllä kelpaa hoitamaan (ja meillä mies hoitaa paljon vauvaa! ), mutta ei iltasin... :eek: Tää ei oo yhtään hauskaa. Esikoisen kans ei koskaan ollu samanlaista ongelmaa... :( Mitä tässä voi tehdä, antaa vauvan huutaa jonakin iltana, vai?
 
Sisu, eiköhän se ajan kanssa mene ohi. Meillä keskimmäisellä oli vastaavaa ja kukaan muu ei saanut hoitaa neitiä pariin kuukauteen (mies kelpasi silloin jos olin näkyvillä ). Neiti oli kyllä hiukan isompi kun tämä eroahdistus oli pahimmillaan. Hipulla on myös muutaman kerran käynyt kuvaamallasi tavalla -itse olen ollut saunassa isojen tyttöjen kanssa ja pikkuinen on kirkunut ja karjunut kuin syötävä. :| Jos miehesi jaksaa voitte tietenkin kokeilla siedätyshoitoa, mutta meillä se ei kyllä taitaisi kovin monena iltana onnistua.. Kyllä se jonkin ajan päästä varmasti helpottaa.

Hassua kun te jotkut jo kuumeilette seuraavasta vauvasta. :) Itse joka päivä koitan nauttia tästä Hipustani, sillä teen kaikki nyt "viimeistä kertaa" (mikäli vahinkoja ei tapahdu;)) . Tietty haikeus kyllä on kun tätä ajattelee, mutta toisaalta sitä kyllä saakin tästä ihan eri tavalla irti -ja jopa jaksaa hankaliakin päiviä hiukan paremmin, kun tietää ettei tätä pääse enää kokeilemaan.



 
Sara 3kk 6660g ja 62cm py 40,5cm

napakka ja jäntevä tyttö. Istuma-asentoon punkeaa. Kääntyy selältä vatsalleen ja vatsaltaan selälleen. Tarttuu esineisii ja siirtää kädestä toiseen :heart: Soseet voi aloittaa vellien oheen. Hyvärytminen ja hymyilevä vauva

 
Raffelin tekstiä luin taas ihan järkyttyneenä.
Se laittaa taas omat ajatukset oikeille urille. Miten helppo lapsi meillä onkaan ja kuinka kärsimättömiä me ollaan jos hän kerran päivässä parkuu hetkisen....

Varmaan hoidossa oltais koko perhe jos meillä olis ollut Raffelin tilanne. Huh huh... Todella nostan hattua sinulle ja miehellesi. Onneksi löytyi teille oikea lääke ja iloinen tyttö kipujen väistyttyä.

Bree ja Kerttu 3kk
 
Hei pitkästä aikaa!!! Kiirettä pittää :)

Rullasin teidän tekstejä läpi huolimattomasti, anteeksi :(

Meidän neiti on tänään tasan 3 kk. Painoa on n. 5.6 kg ja pituutta 61 cm. Keskikäyrällä on kasvettu alusta asti. Kulta osaa kääntyä mahalta selälleen, muttei toisin päin. Esineisiin pieni tarttuu jo hyvin ja kaikki menee suuhun, nyrkitkin. Kaikki on mallillaan, ihanaa! Yöunet nukutaan yhdellä syötöllä ja päivisin menee noin fifti/fifti sekä rintamaitoa että korviketta.

Me vaan nautiskellaan päivistä ja toisistamme isin sekä pienokaisen kanssa. Vaikka pieni on paljon tekemisissä isinsä kanssa päivisin, niin täälläkin yöunirauhoittumiseen kelpaa vain äiti. Pöh. Toisaalta ihanaa, toisaalta rankkaa.

Kaikille jaksuja ja ihania vauvanauruja!
peppi + pkm 3kk
 
Meillä tytsi ei hoksaa vielä lelun kiinniottamista mutta kääntymistä selältä vatsalleen ollaan menty jo viikon verran..Nyrkit on kyllä suussa yhtenään! :)

Ensi kuun alusta ajattelin aloittaa pikkuhiljaa velliin totuttamista,eikös se aloiteta niin että sitä lisätään pikkuhiljaa velliä aina maidon mukaan...?

Masuha & Piskuinen 3kk 1vk 2pv :heart:
 
Masuha1, juurikin tuolla tavalla olen aloittanu vellin antamisen. Ekaan satsiin taisin laittaa suunnilleen 60maitoa + 10velliä, sit 50 maitoa ja 20velliä... JOtenkin noin se meni.

Venla on kääntyny muutaman kerran selältä mahalleen, mutta ei harrasta sitä säännöllisesti. Kyllä se päivittäin sitä yrittää, mutta kyljelle päästyä luovuttaa, ei jaksa-meiningillä :xmas: Ei ole kovin sinnikäs ja läpi vaikka harmaan kiven-tyyppiä tämä vauva, esikoinen kun alko 3kk iässä kääntymään, nii se kyllä käänty sen jälkeen, joka paikassa ja väkisin, kamalan huudon saattelemana, jos ei muuten :D No, ehtiihän tuo vielä pyörimään :heart: Mahalta kyllä menee itsekseen selälleen, sitten kun ei enää jaksa pää pystyssä kerkottaa. Huomenna tulee 4kk täyteen, ja keskiviikkona lääkärineuvola.
 
Heips kaikki ja tervetuloa uudet!

Tulinpa kyselee onko täällä muita joiden vauvat imee peukaloa? :attn:

Meillä poitsu on syönyt tosi huonosti tuttia, saa siitä melkein raivarit kun olen sitä tarjonnut. Nyt ongelmana on peukkujen imeminen. Minullehan tämä on olut helppoa esim. kun ei tarvitse tuttia antaa keskellä yötä, mutta voin vain kuvitella miten vaikeaa peukusta vieroittaminen voi olla ja eihän se hyvää tee hampaillekkaan kun niitä alkaa puhkeamaan. Päätinpä siis aloittaa peukkujen vastaisen kamppanjan :D Olen pitänyt pojalla tumppuja kädessä, on tietysti välillä ollut ilmankin niitä kun vain pystyn vahtimaan ettei peukut vaan vahingossakaan livahda suuhun. Yöllähän poitsu herää vain kerran syömään, muuten jos heräilee niin vähän ähisee ja puhisee ja aloittaa peukun imemisen ja jatkaa uniaan. Viime yönä laitoin tumput käteen ja ajattelin että herra saa raivarit kun ei löydä yöllä peukkujaan, mutta ihmeen hyvin meni kuitenkin. Kahden maissa heräsin kun ukko tuhisi sängyssään ja ajattelin että on varmaan parempi tarjota tissi suuhun kun antaa tutti, ettei nosta metakkaa keskellä yötä ja herätä esikoista. Poitsu nukahtikin heti ja heräsi sitten syömään normaaliin aikaan, eli tuossa neljän hujakoilla. Tänään päikkäreillä kelpasi tutti kun heräsi ja jatkoikin sitten uniaan. Ehkä tämä tästä alkaa onnistua pikku hiljaa...

Täysimetyksellä mennään edelleen ja hyvin poika kasvaa, huomenna onkin 4kk:n lääkäriveuvola, varmaan 8kg ylitetään :D
 
tervetuloa uusille! Vellin maistelut aloitettu pikku hiljaa. Eilen tuli oksennuksen hajuista puklua toivottavasti ei vellistä johtuvaa. Nytkin annoin jälleen velli+maito seoksen katsotaan miten käy. Miten pian olette aloittaneet esim. perunan maistelun? Elikkä oletteko antaneet vasta siten kun juo pelkkää velliä ilman maitoa. Missä kohtaa päivää annoitte kiinteää ensimmäisiä kertoja?

Täällä ei neiti vieläkään viihdy oikein vaunuissa, vaunulenkit menee niin että kannan alku matkan ja sitten kun nukahtaa...neidillä vaan alkaa olemaan painoa sen verran, että ei kohta enää jaksa kannella...jonkilaista rytmiä on syntynyt päivään jo 8-9 aikaan noustaan, 10 aikaan velli+maito ja nukutaan n. 1/2-1 tuntia. Sitten ollaan hereillä taas klo 12 asti ja lähdetään vaunuilemaan ja nukutaan (ehkä) vaunuissa n. tunti. sitten taas hereilläklo 15-16 ja juodaan maito. sitten taas nukutaan 1-2 tuntia, herätään ja juodaan maito. sitten valvoskellaan tai nukutaan tuonne 21 mennään iltapesuille juodaan maitovelli ja yöunille klo 22 aikoihin.

Muskariin jälleen kiva kiva!! =)

maare ja tyty 3,5 kk
 
Teinhän minäkin "huvikseen" testin,nega oli :D
Tosin siltikin vaikka tosissaan negaa toivoin,niin tuli sellainen haikea fiilis,että enkö mä saa olla enää koskaan raskaana :/ Ja varsinkin nyt kun noiden lapsukaisten kanssa on asiat alkanut sujumaan hyvin.
Mulla on vauvakuume perskules |O :headwall:

Maanantaina olis taas Vanessan 5kk ja Jessican 3v neuvola,saa nähdä paljon tytöt on kasvaneet ;)
 
Mä en oo viittinyt tehdä edes testiä, en halua pettyä.. Luotan siihen et jos menkat sattuiskin olemaan myöhässä niin kyl ne muut alkuoireet sit paljastaa asian :D

Onko kukaan antanut vielä puuroa? 5kk iässähän se suositus taitaa olla, mut mietin et onko kukaan aikaistanut sen aloitusta.. Mun tekis mieli jo antaa puuroa illalla vellin sijaan kun ei näytä tuo velli auttavan enää yhtään nukkumaan pidempää pätkää. Meillä on nimittäin yöheräämiset syöttöjen merkeissä vaan lisääntyneet viime aikoina kun ei vaan velli/maito pidä nälkää :( Kiinteitähän neiti syö muutoin jo ihan kivasti eikä niistä ainakaan mitään masuvaivoja oo tullu.. No, toki vois vielä jonkin aikaa odotella puurojen aloitusta, kunhan vaan mietin :snotty:
 
Mä meinasin kyllä alkaa nyt huomisesta lähtien maistattaa aamulla Vanessalle puuroa,kun sillä tulee kuiteskin viimeistään ysiltä kova nälkä että pitää antaa sosetta että jaksaa sitten nukkua ekat päikyt.
Mikä olis hyvä aloituspuuro,näitä mitä saa sieltä lasten ruokaosastolta :attn:
 
voi paska, kirjotin pitkän tekstin ja se hävis johonkin :kieh: no mutta nyt lyhykäisesti; raskaustesti näytti TODELLA selkeetä plussaa, kamalaa ja ihanaa!!!Ensi viikolla on MUN neuvola ja sit yritetään saada varhaisultra parin viikon päähän (nyt vkot 6+5 menkkojen mukaan). Ahdistaa jo nyt painonnousu ihan hemmetisti :eek:

Oletteko laittaneet soseita pienempiin annoksiin esim. pakkaseen niistä piltti ym. purkeista, kun olette aloittaneet soseiden maistattamisen? Kun nehän ei säily avattuna parii päivää kauempaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iituska83:
voi paska, kirjotin pitkän tekstin ja se hävis johonkin :kieh: no mutta nyt lyhykäisesti; raskaustesti näytti TODELLA selkeetä plussaa, kamalaa ja ihanaa!!!Ensi viikolla on MUN neuvola ja sit yritetään saada varhaisultra parin viikon päähän (nyt vkot 6+5 menkkojen mukaan). Ahdistaa jo nyt painonnousu ihan hemmetisti :eek:

Oletteko laittaneet soseita pienempiin annoksiin esim. pakkaseen niistä piltti ym. purkeista, kun olette aloittaneet soseiden maistattamisen? Kun nehän ei säily avattuna parii päivää kauempaa...
Onnittelut vielä kerran :flower:
Mä olen niin kateellinen,menen nurkkaan nuolemaan näppejäni :ashamed:
 
Kiitos :) mut älkää viel "kateilko", odotellaan siihen ultraan :whistle: mä nyt sitten uskaltauduin jo sinne odotuspuolelle,iiks! Tsemppiä raskautumista toivoville, olis kiva saada tähän ketjuunkin toinen joka on samassa siunatussa tilassa :)
 

Yhteistyössä