*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Heippa pitkästä aikaa! Eilen poksahti 30 viikkoa! Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että näin pitkällä mennään!
Sokerirasituskin on takana ja arvot oli onneksi hyviä.
Onkos teillä jo synnytysvalmennusaikoja tiedossa? Meillä on eka ens kuun puolessa välissä.

T. Kuan Yin ja Silmu 30+1 :heart:
 
Helou naiset....

Olin näköjään seikkaillut jo jonkun unissa...joo siis me käytiin eilen kättärin päivystyksessä kun vauva ei luukkunut ja lisäksi en kuullut sydänääniäkään enään......Olin niin huolesta sekasin et itkin vaan....no sielä eri mukava kätilö otti meidät vastaan ja KAIKKI KUNNOSSA!!!!!! Luojan kiitos.
Nyt poju myllää taas ku viimestä päivää.
Meillä nimi valmiina...sänky, rattaat, sitteri ja turvakaukalo on myös odottamassa vintillä.
Perhevalmennukeen vai mikä se nyt oli...ei meinata mennä.
Mä nään myös pahoja unia joka yö ja sit kaivaudun miehen peiton alle....välillä jopa niin pahoja et on pakko herätttää mies käymään mun kaa veskissä
:LOL: :LOL: :LOL:

Hämppä ja poju 25+6
 
Mulla ois vielä ens viikolla ma-ti-ke töitä ja sit alkais piiiitkä loma...!!Sit päästään mieheni kanssa vaunu/sänky/sitteriostoksille...!!

Millä viikoilla n. vauvan kuuluisi kääntyä pää alaspäin...?Ja pitäiskös noita harjoitussupistuksia olla jo vai..?En oo huomannut siis yhtään sellasia!

Masuha & Piskuinen 27+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
sisu kirjotit tossa että teillä ollut tyttö terve ja pullosta saanut ruokaa, unohdin äsken mainita että meillä esikoinen joka siis "pullolapsi" on sairastanut todella minimaalisesti, normaalit flunssat vaan ja rokot, mutta tää kakkonen joka siis ei sitä korviketta juonut ollenkaan on ollut koko aika kipeä, sairastanut ihan ihme tauteja, n.8kk:n iässä oli 6 viikon ripulissa, ulosteessa kasvoi yersiniaa, clostrhidiumia (vai miten se kirjotetaan), ja sreptokokkibakteeria, oma bakteerikanta oli kokonaan hävinnyt ulosteesta. terveenä on ollut murto-osan elämästään, joten mä haistatan imetyksen terveysvaikutteille pitkät jaskat! |O nlassakin tästä ollaan juteltu ja terkka on ollut ihan ihmeissään, hän ei siis ole mikään imetysfanaatikko :D vaan kaikesta aina voi jutella ja ymmärtää munkin oman kannan asioihin ja kannustaa aina omiin ratkaisuihin. no nyt tuli jo vähän asian vierestäkin :whistle:
No onpas teillä pieni sairastanu, tosissaan!! :( Meillä neitokaisen pahin sairaus on ollu varmaan maidonproteiinialergia-epäily 7 kk ikäisenä, kuukauden kesti ripuli, ja Sit kun siirryttiin soijapohjaiseen äidinmaidon korvikkeeseen, niin sit se meni ohi, ja ei ole sen jälkeen ollu ongelmaa maidon suhteen, kestää siis sen. Yksi mahatauti sairastettu, 4 antibioottikuuria syöny, normaalit flunssat suurimmalta osin menee ilman lääkekuuria ohi. Että kun neidillä on ikää nyt 5v ja 4kk, niin ei tuo sairastamisen saldo mitenkään iso ole. Ja hyvä niin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Esikon aikana ei käyty perhevalmennuksessa ja nyt se taitaa olla jo liian myöhäistä.. :whistle:

BV ja P 29+5
Jep jep, meilläkin oli vastasyntyneen hoito-osio valmennuksessa sit vasta, kun laps oli jo maailmasssa :LOL: Vähän unohduttiin listoilta neuvolassa valmennuksien suhteen... :whistle: Mut sen kyl ajattelin kysästä, että jos on vielä OYS:ssa sit vaikka äippäpolilla käyntiä, niin saapiko siellä synnärillä käydä sit tutustuu, kun tuo esikoinenhan synty KAKS:ssa, eikä OYS:ssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja masuha1:
Millä viikoilla n. vauvan kuuluisi kääntyä pää alaspäin...?Ja pitäiskös noita harjoitussupistuksia olla jo vai..?En oo huomannut siis yhtään sellasia!

Masuha & Piskuinen 27+2 :heart:
Ensisynnyttäjillä vauva yleensä on n. rv 30lähtien oikein päin, mutta sit seuraavan kans se onkin iso arvoitus, että millon... Joillakin pysyy tiukasti perätilassa loppuun asti, toisilla kääntyy tyyliin päivä ennen syntymää. Mulle annettiin armon aikaa tuonne rv 31, ja jos Minni on edelleen sillon perätilassa, niin sit varataan aikaa äippäpolille kääntöyritykseen.

Harjotussupistuksia tulee kaikilla, mut voi olla, ettet sä vaan huomaa niitä. Ne kun voi tulla täysin kivuttomasti, ja jopa niinkin, ettei maha edes hirveesti pingotu. Ensisynnyttäjällä ne alkaa yleensä tuolta 20-25viikon jälkeen, toissynnyttäjällä voi jo paljonkin aikasemmin alkaa ne. Älä huolehdi niistä, kyllä niitä tulee vielä, jos ei ole jo tullu ja alkanu! =)
 
sisu juu ei ole paljoa teillä sairastetu, meidän esikoisellakin ihan yhden käden sormin laskettavissa sairastelut, muutaman kuurin syönyt. kuopus aloitti 3,5kk:n iässä ekalla korvatulehduksella ja sen jälkeen se onkin ollut menoa. korvatulehdus on aina märkäinen, nyt on liimakorva epäily, tosin ei kuulema ole tarpeeksi vielä ollut tulehduksia että välttisti ei saada korvapolille aikaa :kieh: mutta luotan siihen että tää jossain vaiheessa helpottaa, ja saa olla terveenä kuopuskin, ressua käy aina sääliksi. nyt siis sairastu 2 viikkoa sitten korvatulehdukseen, kuuri ei tehonnut ja nyt on molemmat korvat tulehtuneet + keuhkoputken tulehdus päällä, nyt on viikon kuuri ja sit jännätään josko menis ohi.
tää on nyt sitten 6. tulehdus puolen vuoden sisään, että mikähän on tarpeeksi?

noista harkkasuppareista tosiaan niitä ei kaikki tunne, kaikilla ei vissiin niitä ees ole (?) joten ei ole mitään syytä huoleen jos niitä ei tunne, se on ihan hyvä vaan :)

*muoks* paino+pituus minä oon 164cm ja painan nyt 61kg, eli tähän mennessä on tullut lähtöpainoon 5kg, tosin alussa paino putos 54kg joten tiedä sitten mikä on todellinen painonnousu :whistle:
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

tänään sain viimein neuvolasta tädin kiinni. ja tunnin arvo 0.4 liian ylhäällä joten nyt sitte maanantaina koitan saada diabeteshoitajan kiinni. että saisin mittarinb ja sitte saa ruokapäiväkirjaa täytellä. toivotavasti menee tällä seurannalla ohi. on takuulla meitin perheen viimeinen vauva... uusia ei tule.... että mä inhoon tätä sokeri mittailua.

toivossa on hyvä elää että mun viime viikon flunssa nosti sokeri arvoja arvoja niin paljon että palautuvat nyt kun en o enää kipeä.

:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: että nyt taas sieppaa että tuli viellä "tälle" raskauden tielle lähdettyä..... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

täytynee vain koittaa muistella noita ruokavalio ohjeite jostain sielujen sopukoista....

ryyni uä:ssä edelleen väärinpäin. pää löytyi "oikean tissin alta" ja reippaan kokoinen niin kuin aijemmatkin.

tinni ja ryyni 28+2
 
Mammanpojat: tässä infoa http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/hugabub.html

Meil pikkutytöt veteli 2-3 tunnin päikkyjä mun haravoidessa liinassa.

Meil mies pitää isyyslomaa sit kun tuuraajalle sopii parhaiten päivystys.

Juhannus ollaan kotona,kun mies päivystää ite yleensä aina juhhannukset.

Mä pääsin tänään jo 10.30,kun purin kuormat niin nopeasti töissä.Tulin kotiin siivoamaan,kun pienet on 14.30 asti hoidossa.

Saa sit alkuillan olla lasten ja miehen kans ja niiden nukahdettua täytynee perehtyä yritysnäyttöön.

a-mam ja Mimmi rv 29+4 :heart: Ens ma tuleekin täyteen jo rv 30 :heart:
 
HelloShitty
mä kävin esikoisen kaa perhe/synnytysvalmennuksessa ja oli ihan täyttä p*skaa. se videokin oli ihan surkee. :kieh: turhaa edes järjestää tommosta jos ei saa mitään järkevää aikaseks.. :whistle: :D se sairaalan tutustumiskäynti taas on ihan kiva! suosittelen! :attn:
 
Voehan nenä! Helistimen sivun kun avaa, sieltä tulee linkki, mitä pitkin pääsee lukeen juttua, minkä mukaan joidenkin naisten mielestä ääntelyt synnytyksessä johtuu orgasmeista ja nautinnon tunteista! Hei, mistä tällasia synytyksiä saa!!!??? Mähän oisin koko ajan synnärillä :LOL: ! Kai tää on taas jonkun "prohfessorin keksintöjä".. ja joku alkaa kohta myymään kalliita kirjekursseja naisille: Nauti synnytyksestä, tai Miten saada synnytyksen aikana. Morjes!

Lammiska 26+4
 
juhannus suunnitelmia ei meillä oo, ei oo ollu oikeestaa minään vuonna.. ollaan vaan sittee muutamaa päivää aiemmin keksitty jotain.. mut luulen et tänä vuonna grillaillaan vaa kotona yms..

pituuksista oli teillä täällä puhetta vähän aikaa sitten.. niin mä olen kans näitä "tappi-kerholaisia" :) ite oon 155cm ja mies sitte n. 190 cm, vähän ehkä yli..

mä olin ihan sekasin taas viime yönä.. heräsin vähän väliä ja koko ajan mun piti ettiä jotain, mylläsin peittoja ja höpisin itekseen..aamulla sit miehelle kerroin ja se pitää mua varmaa vielä pimeempänä ku mitä aikasemmin... haha (mies siis tekee pelkkää yö vuoroa niin saan ihan rauhassa melskata :) )

mä aloin nyt yhtäkkiä miettimään noita kelan sairauspäiväraha juttuja, ja kävin sitten sieltä sivuilta kattomassa niin oli ne töistä ainakii sen hakemuksen laittanu jo 9.3 mutta kummallista ettei mitään päätöstä vieläkään oo tullu.. kun alakis olemaan jo pikku hiljaa tarve saada rahaa jostain kun palkkaa en enää saa.. en vaa noikein osannu ettiä tuolta että millon on kelalla ne maksu päivät... tietääkö joku niistä enemmän? vai onkohan nyt sit niin että töistä ne on laittanu sen hakemuksen ja vielä puuttuu jotain mitä mun ite olis pitäny hoitaa?? palkanlaskija kyllä sano kun kysyin tästä että hän laitaa kaikki tarvittavat tiedot että ei ite tarvii tehdä mitään.. pitää varmaan maanantaina sitte sinne kelaan soitella ja kysellä juttuja jos en nyt muuten saa selville..

ihanaa kun on perjantai vaikka samanlainen vp se mulla on kun kaikki muutkii mut mies on sillon jo kotona ja tuntuu jotenkii kuitenkii vapaalta enemmän :)

niin ja kiitos halauksista, tuli heti parempi mieli.. :)

m-m 28+5 (täällä ei myöskään oo keksitty lempinimeä, vieläkään.. )
 
|O |O |O Voehan helevetin perse!! :headwall: :headwall: |O :(
Mä INHOON tuota miehen duunia!! Meillä oli vaikka mitä suunnitelmia viikonlopulle, mentäis huomenna kattoo jääratasprinttejä tuohon lähelle, otettais nuotiovehkeet mukaan + makkarat + kahvit, ja vietettäis ulkoilupäivä perheen kesken. Sunnuntaille oltiin kans tehty suunnitelmia. KAIKKI KAATUU NYT!! :( Mies soitti äsken, että se joutuu alkaa päivystää viikonlopuksi... En ole uskaltanu vielä edes tytölle sanoa, että kaikki suunnitelmat peruuntuu, se kun on sitä huomista ulkoilureissuakin odottanu niin paljon :( V*TTU! |O
AINA kun meillä on jotain suunnitelmia, niin miehen työt tunkee niiden väliin. AINA!
 
bv toi päiväkirja ja sokeri mittailut luki ihan siinä terkkarin ohjeistuksessa jonka oli jostain "ylempää" saanut. en tiedä mistä noi ohjeistukset (läänin/valtion tasolta tulee.) ihan siitä suoraa mulle luki. eli jokainen neuvola tietty hieman soveltaa mutta meitin täti tekee kyllä niin kuin on sanottu ja vielä hiukan tiukemmin.

tällee kun ajattelee ni auttaahan se ruokapäiväkirja seuraamaan mitkä ruoat nostaa enemmän sokereita. no tänään en ole vielä ollut orjallinen ohjeiden seuraaja. mutta pitänee tässä nyt sitte ottaa ihteään niskasta kiinni ainakin painon nousu tyssää.

hello shittykö se pohti sitä käynnistystä. ni sokeri ainakin insuliinihoitoiset raskausdiabeetikoiden raskaudet käynnistetään pääsääntöisesti ennen laskettua aikaa. esikoinen mulla käynnistetty siitä syystä 38+4 (muistaakseni).

tinni ja ryyni 28+2
 
Tänään oli sitten lääkärineuvola, joka paikallisen lääkäripulan seurauksesta oli aika hätäinen toimitus ensinnäkin puolisen tuntia myöhässä. En muista nyt luetella kaikkia arvoja, mutta kohdallaan tuntuu olevan. Ei edes moittinut painon noususta kun puolustauduin nyt sillä, etten yksinkertaisesti näiden vihlontojen kanssa ja liukastumispelon kanssa saa aikaiseksi työpäivän päälle lähteä harrastamaan. Ja no, toisaalta tähän mennessä ei ole paino noussutkaan joten nämä, oliko niitä nyt kaksi kiloa, olivat ensimmäiset.

Mulla oli tosiaan nyt sokerirasituksessa se tunnin arvo jopa 12,5 ja sain tänään neuvolasta mittarin mukaan ja määrä on mitata kahtena aamuna viikossa. Eilen kävin ravitsemusterapeutilla ja juteltiin ruokavaliosta, mutta siitä ei löytynyt hirveästi korjattavaa. Isoin ongelma on edelleen se, että mun syöminen on turhan iltapainotteista ja sellaista että kerralla paljon. Pitäisi saada jaettua sitä pitkin päivää, mutta vaikeaa on.

Aikamoisen stressin sain noista sokeriarvoista aikaiseksi ja olen ollut ihan alamaissa. On ollut neuvolan suunnalta todella kiusattu olo ylipainon ja muun kanssa. Onneksi mies on ihana ja tukena. Ravitsemusterapeutti oli myös mahtava ihminen joka sai tajuamaan, etten mä ole tehnyt mitään väärin, vaan että monella vaan näillä viikoilla käy näin, ettei haima tuota tarpeeksi insuliinia.

Vielä kun tohtisin vaihtaa neuvolatätiä. En tule sen kanssa alkuunsakaan toimeen. Tuntuu joka kerta kuin olisi menossa painonvartijoiden kokoukseen ja tukea on aivan turha toivoa saavansakaan.

Mutta pikkukaveri tuntuisi olevan vielä ihan tyytyväisenä mukana, joten ehkä tässä pärjätään.

tuokio 26+4
 

Yhteistyössä