*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Hih,ihanaa,vai olin minä eksynyt jonkun uniin :LOL: toivottavasti oli makeita painajaisia,niinkuin meillä neiti toivotti mulle eilen illalla...

Haluaisko joku näitä raskaushormooneja vielä lisää???mulla on tarjolla itkuhormoonit!Meidän pihalla on ainakin ti asti ollut kissa(kauanko lie jo ollut kun oltiin se 8vrk reissussa).Tai se elelee tuolla meidän takapihan välikössä...Mä oon aamun itkenyt sitä ,kun joudun viemään sen löytöeläinkotiin...Ukko oli et HÄH?! toisten kissaa märiset puolet päivästä...Vaikka koetan vakuuttaa itselleni ,et parempi sen siellä olla,kun tuolla yöt ulkona nukkua,mut kun raasu ei pääse sit ulos aikoihin...Raasu katselee meidän ikkunasta sisälle,odottaa oven takana,etteikö kukaan tulis päästämään sisään ja heti kun pihalle menee,tulee kiehnäämään...Se on niin hellu...en tiedä miksi se meille parkkeeras,viime kesänä kävi pari kertaa tuossa rapsuteltavana,talven oli pois ja nyt sit muutti välikköön...Se oli pesän laittanut mun vanhalle päiväpeitolle ja sitä käyn iltaisin möyhimässä,et tarkenis yön yli...Oisin tänään vienyt sen löyttikselle,mut eivät ota viikonloppuisin kissoja vastaan,joten siirtyi maanantaille...onneksi voin vedota raskaushormooneihin,kun vollotan sit siellä kissan kohtaloa...Nää hormoonit on oikeesti kamalat!!! tyttö oli yökylässä eilen ja se soitti mulle ja kerto,et on ikävä ja mä märisin taas valtoimenaan :headwall: ei tästä tuu mitään...oon aina ollut kovakasvo,mua ei itkettänyt mikään,ni sit kun ekan sain,niin se on siitä asti jatkunut...mitä tämä toinen saa mussa aikaan?!vollotan päivät yöt...

Mut nyt taas ruoan laittoon...

Terkuin : itkupilli ryhis ja seppo 28+3

Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Huomentapäivää

Päätettiin miehen kans kerrankin lähteä kävelylle heti aamusta kun on niin ihana kevätsääkin. Aina vaan puhutaan että mennään, mutta me ollaan molemat niin laiskoja että jäädään sit kuitenkin aina vaan röhnöttämään soffalle :D Noh, tänään saatiin aikaiseksi. Päästiin me abaut puoleen väliin matkaa kun mun selkä alko reistaamaan. Tuntuu että kävelen kun mikäkin akuankka, ja joka askeleella selkää vihlasee ikävästi. Pakkohan se lenkki oli sit kuitenkin loppuun tehdä.. Kotio sitte soffalle makaamaan ja kipu vaan paheni koko ajan. Meni taas jotenki alaselkä lukkoon niin etten voinu siirtää ruhoani sentin vertaa. Siitä kun pääsin sitte ylös ni eikun kipinkapin vauvatavarakauppaan ostamaan tukivyötä. Päivän pelasti se, että myyjän kanssa sovitettiin M ja S kokoja ja molemmat oltiin ehdottomasti sitä mieltä että S oli mulle just passeli. Ajatella, minä S-koossa :O Mahan koko ei kuulemma vaikuta tohon koko systeemiin millään tavalla, vaan se mitta otetaan lantiosta. Ja mä oon aina ajatellu että mulla on iso ja leveä lantio. Mutta kai niitä isompiakin sitte löytyy kun niitä vöitäkin oli kuitenkin XL kokoon saakka. Minä S-koon vyössä!!!! :D *Maailman levein hymy*

Toivotaan nyt että tää auttais tohon selkäänkin eikä pelkästään mielialaan :)

Raffel ja Papsi 27+4
Aivan!! Mulla on tukivyö lainattu fysioterapiasta ja L-koko.. Mut mulla nyt on aina ollut leveä lantio, yli 100cm tällä hetkisellä :D

kleo ja saravauva 27+2

Eipä meille sen "ihmeempiä" ole sattunut,olen vain ajatellut että yksin mun on parempi mennä synnytykseen,jää siitäkin parempi muisto =)

Tänään tein pizzaa ja sitä on tullut syötyä :ashamed: No,huomenna taas ruokavalion pariin ja kohti terveellisiä ruokia :xmas:

Mulla poksuu huomenna 30+0 käyntiin :eek: :heart:

BV ja P 29+6

HelloShitty
hyvin me pärjätään BV ilman niitä ukkoja. :kieh: :D ilmotin kyllä tolle omalle että turhaa edes haaveilla varpajaisista jos ei ite edes vaivautuu paikalle. :LOL: :xmas:

täällä varmaan muuten kohta sama meininki ku teillä...syksyllä ehkä puhaltaa uudet tuulet. :saint: emmä tämmöstä kauaa enää jaksa katella. :headwall:

HS ja :heart: rv 29+2..oisko..

HelloShitty: :hug: Kunpa saisit vielä joskus kokea onnen ja raskauden.

Mä heittäisin miehen pihalle jollei tukisi mua raskausaikana :ashamed:

Tosin nyt on tullut fiilis, (kun ei olla varmoja saadaanko lapsille hoitaja synnytyksen aikaan,sillä "luottohoitaja" on töissä arkisin ja äitini on kans ) et kyl mä voisin synnyttää yksinkin.Mut tiedän et mies ei haluais jättää synnytystä missään nimessä väliin...Tuohan on ollut mukana äitiysneuvolassakin joka kerta :heart:

Tänään käytiin äidin kanssa shoppailemassa vauvalle ja vähän noille isommillekin.
Oli ihana päivä,käytiin päivällä raxissa syömässä ja olo on järkyn täysi vieläkin.

A-Mam ja Mimmi rv 29+5 :heart:

Joo sama täällä että pistin valitsemaan ja onneksi valitsi perheen itselleen.. nyt omistautuu kokonaan minulle ja ollaan kaikki aika yhessä ja mies keskittyy minun ja tulevan vauvan hyvinvointiin.. Mä haluankin nysvätä yhessä koko ajan kun oon tottunut sellaseen.. enkä tykkää olla yksin yhtään.. =) Baarissa ei meillä enää käydä lainkaan, sitten vasta kun vauva syntynyt.. :D

Mammanpojat: Kyselit tuosta hepatoosista eli se on maksan toimintahäiriö. Kutinaa varmaan esiintyy monella tapaa, toisilla vähemmän ja toisilla enemmän ja eri paikoista. Minä sain hepatoosiin lääkkeet, 2 tablettia söin päivittäin. Ihon rasvaamistakin kokeilin, mutta ei paljon enää auttanut kun kutina oli jo niin pahana. Mutta toivotaan että sulla se kutina johtuu pelkästään masun kasvusta. Itellänikin on välillä ollut tässä raskaudessa kutinaa just mahan alueella, mutta nyt mulla on niin kuiva iho muutenkin että johtunee varmaan siitä, koska verikokeissa ainakin oli kaikki arvot ok.

HS meidän pitää sun kanssas muuttaa kommuuniin :xmas: :hug:

Mulle se käynnistetty synnytys ei ollut kauhukokemus,siinä vain venähti 16h ja se ei ollut mukavaa. Ja sitten mä vaan haluaisin kokea sen luonnollisesti käyntiin lähteneen synnytyksen =)

Täällä posahti loppuviikot käyntiin,apua :eek: :heart:

Bad Virgin ja Paprica 30+0 *poks*

Tosiaan tänään poksahti 30+0, eli viimeinen neljännes pärähti käyntiin.
Ihan uskomatonta. Pari viikkoa vielä ja sitten on joku sellainen "synnytysraja" (32 viikkoa mun muistaakseni) siitä pari viikkoa (34 viikolla oli keuhkot vissiin jo aika hyvät) ja siitä muutama viikko niin ei olis enää edes keskonen. Toivon sydämestäni että ipana on kyydissä loppuun asti mutta enää ei niin vaarallista olisi jos syntyisi.
Tänään tarkoitus mennä ulos, ihana auringonpaiste!! Ja leipoa 1,5 kg lihapullia...ostin riittävästi jauhelihaa että ehkä menis vähän pakkaseenkin. Samalla ajattelin tehdä pakkaseen jääneistä joulutorttutaikinoista pasteijoita. Mies tilasi myös sellaisia herkullisia viinereistä mitä taikinasta voi tehdä, mutta ei ole jotain ihme vaniljakreemiä? vai mitä lie siihen piti laittaa. Teen niitä myöhemmin.
Siivosin eilen koko talon, joten sen puoleen pääsee helpommalla.
Työpäiviä taisi olla jäljellä aika tasan 20...(jään vaan 30 päivää ennen lomalle) MITEN TEILLÄ TYÖPAIKALLA ON SIJAISJÄRJESTELYT?
Mä olen tosiaan "ainoa laatuani" töissä ja sijainen tulee vain viimeiseksi 3 päiväksi. Vähän jo paniikki, että hyvin ne luottaa että pystyn ihan vikoihin päiviin olemaan töissä. Ei sinällään ollut työpaikan vika, sijainen vaan on omassa työssään kiinni eikä pääse ennen tulemaan. No toivon mukaan olen vielä sillon töissä ja jos en ole, niin sitten tarvii vaan ahkerasti soitella jne. Harmi sinällään kun muut eivät voi opastaa, tai tietysti jossain perusjutuissa kuten tietokoneohjelman käytössä mutta muuten. No turha sitä on murehtia.

Ulkona on aivan ihana ilma... sinne suuntaan nyt!

Leppoisaa sunnuntaita!

kekkeri 30+0

ps. ihmeen kauan meidän pino on pysynyt tiiviisti kasassa, vauvoja ei vielä ole tullut ja vauva-asiat kaikilla aika hyvin (Miehet ny voi olla jurpoja ja ovatkin... mutta pääasia että vauvat on kunnossa)

onnittelut rv "kolmikymppisille!!!"
perässä tullaan :whistle:

(.) eilen ostettiin vauvalle sitteri, varattiin turvakaukalo ja heräteostoksena hommattiin kehto! liikkeessä oli vain se mallikappale jäljellä kaikilla mausteilla ;) -ja mikä parasta, puoleen hintaan! B)

Jossu 28+2

HelloShitty
semmonen kommuuni ois kyllä niin mulle tarkoitettu. sinne ei ois miehillä mitään asiaa..muuta ku "viihde"mielessä. :p :D

onnittelut kolmekymppisille!!! :flower: perässä tullaan. nyt voi oikeesti sanoa että on loppusuoralla.. :eek: joko ootte alkanu hamstrata kamaa pakastimeen? :whistle: muistelin vaan että aina jossain vaiheessa ihmiset alkaa stressata asiasta. mä en kuulu niihin. :kieh: kovasti alkaa kyllä synnytys olla mielessä..ehkä liikaakin. |O

muuten ihan jees olo. yöt menee siihen että ettii sopivaa asentoo ja kun se vihdoinkin löytyy niin joutuu juosta vessaan. :headwall:

turvotusta alkaa olla. mikä on aivan ihanaa koska se tietää että neuvolassa vaaka huutaa taas. :/ ihan sama..peli on jo menetetty..

HS ja typy rv 29+3

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
perässä tullaan. nyt voi oikeesti sanoa että on loppusuoralla.. :eek: joko ootte alkanu hamstrata kamaa pakastimeen? :whistle: uistelin vaan että aina jossain vaiheessa ihmiset alkaa stressata asiasta. mä en kuulu niihin. :kieh: kovasti alkaa kyllä synnytys olla mielessä..ehkä liikaakin. |O
HS ja typy rv 29+3
Niinpä, perässä tullaan!! :wave:
Mulla alkaa iskee se paniikki. Miehen just pakotin piirtää sen hoitopöydän, ja kauhulla odotan, et MILLON se suvaitsee alkaa tekee sitä. Sit toinen, mistä panikoin, on se kehto, mikä on vieläkin anoppilan vintillä, ja siihen pitäis ommella pinnasuojat ja kaikki vielä :/ Mä en ole ompelutaitoinen, mies kylläkin on, mutta meillä ei ole ompelukonetta, ja en tiedä, ompeleeko anoppi sit semmoset, mitkä itse haluaa, ja ÄLYÄÄKÖ se edes, mitä mä tarkotan, jos alan selittää sille, minkälaiset niistä pitäis tehdä jne.
Tytöllä olis tiistaina OYS:aan meno, testataan onko se allerginen MPR-rokotteelle (sai karmean pahan reaktion 1½v rokotteesta ) ja kontrolli ihottumien takia, ja nyt se on nuhassa, pitää huomenna soittaa OYS:aan, että testaako ne, jos se on vähän flunssanen. Ja mulla kilomertin mittanen ostoslista, mitä Oulusta pitäis ostaa, ja jos me ei sinne sit lähdetäkään, niin en mä täältäkään saa mm. niitä kankaita |O Ja muuta tämmöstä pientä kivaa, mikä aiheuttaa stressiä! Voi jestas.
Panikoiva Sisu ja Minni 29+3

PAKASTIMEEN HAMSTRAUS.... Joo, mäkään en mitään varastoa tee, päinvastoin yritettelen sitä tyhjennellä kun aina jää vaikka mitä pyörimään kuukausikaupalla. Nytkin olis hirvenlihaa ja sieniä aika lailla, sekä marjoja jne.
Perustäyttöä teen samalla: jotain vieraspullia (mitkä ite kuitenkin syödään) ja vararuokaa muutamalle kerralla saa olla. Saan tehtyä ihan samalla ruokaa vaikka kuinka olis vauva kainalossa, joten siihen en varaudu.
Tarvis vielä tulla kunnon pakkaset joku päivä että saisin sulatettua tuon pakastimen, tuntuu että on 20 senttiä jäätä seinissä...parempi se olis nyt kun vielä pihalla on vähän viileää.

Pihalla oli ihanaa...vähän tehtiin pihahommia ja siistittiin pihaa. Lasten fillarit haettiin varastosta ja poika vähän ajelikin. Vieläkun saa pääsiäisen tienoilla pilkkahintaan narsisseja (omat on vielä istuttamatta, syksyllä tarvis laittaa) tuohon laatikkoon oven viereen (missä on ollut katajia ja valot, nyt lähti muuten valot samalla) niin aika keväistä alkaa olla... Linnut lauloi niin tyytyväisinä kun aurinko paistoi.

HelloShitty
uskaltaako pikkasen hehkuttaa...?
luulen että olen vieroittanu elämäni ekan kerran lapsen vaipasta. :wave:
noi 2 vanhinta kun on jostain kumman syystä luopunu siitä isällään. :eek: kovat treenit kyllä kotona mutta kesälomareissun aikana luopunu siitä. nyt toi kolmonen näyttää olevan kuiva. mun tavoite oli saada vieroitettu ennen kuin nelonen syntyy ja hyvältä näyttää. :heart: oon aika tyytyväinen! :saint: reipas tyttö kun niin nopeesti loppujen lopuks innostui potasta. piste iin päälle oli kun ostin sille omia uusia pikkupöksyjä. alkoi käyttää niitä pienen alkushokin (hillitöntä naurua) jälkeen. :LOL:

ikää tytöllä 2v9kk että onhan tätä odottanutkin. :D

maranooka ei ollu tarkoitus mitenkään pelotella vauvan koolla tai käynnistyksellä. mulla siis esikoinen käynnistettiin 38+5 (muistaakseni). syntyi 39+1 (tää oli siis se meitin insuliini vauva) ja oli syntyesään 3690g eli ei mitenkään JÄTTI.
kakkonen meillä ihan EI sokeri vauva ja hänet käynnistettiin 42+0 . syntyi 42+1 ja painoi 4450g eli uskon yliaikaisuudella olleen osuutta asiaan.

raffel tukivöistä puhuit. mulla myös sellaine tarralla suljettava jossa sellainen trikoo osa vatsan päälle ja on muistaakseni emma? merkkinen ja kokoa m. mulla lantio normaalisti noin 106 cm. ja tuo m koko menee nyt ainakin vielä ihan ok ja todellakin siitä on lenkkeillessä hyötyä.

jee anoppi toi mulle suomalaisia pakaste vadelmia... onnen hetket tulee pienistä asioista. mussuttaisin ali taukoomatta pakaste marjoja mutta kaupassa esim. suomalaisia pakaste vadelmia tosi harvassa. no nyt pääseekin sitte herkuttelemaan....

tinni ja ryni 28+4

Kohta lähtee vauvalehtitilaus postiin. Saa kaupanpäälle kantoliinan ja seuraavaks kymmeneks vuodeks puhelinmyyjäriesan :D Mut saanpahan edes kantoliinan ja hyvää luettavaa!!

Eilen käytiin shoppailee ukkelin kans kirpparilla. Tosin oli ehkä 7min aikaa ennen ku meni kiinni. Ostin pari bodyä ja sisähaalarit. Sit ostin kuumemittarin semmoisen korvasta mitattavan ja tuttipuollon :heart:

Ajattelin sit kun jään lomille, pistää pakastimen täyteen ruokaa ja varmaan muutenkin ostaa vähän "pahan päivän varaa" kaappiin, jos käypi niin ettei vaik kaupassa kerkeä käymään. Onneks sentään vanhemmat asuu edes kohtuu matkan päässä, et voi niitäkin sitä hälyttää apuun ja äitihän on aina ollut kova laittamaan ruokaa ja ruokkii mielellään vaikka 50 henkisen perheen mukinatta, joten sieltä apua saa aina!
Mut ruoasta puheen ollen, ukko tuolla väsäilee pihvejä ja ranskalaisia :p Ja ei ku syömään!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Kohta lähtee vauvalehtitilaus postiin. Saa kaupanpäälle kantoliinan ja seuraavaks kymmeneks vuodeks puhelinmyyjäriesan :D Mut saanpahan edes kantoliinan ja hyvää luettavaa!!

Eilen käytiin shoppailee ukkelin kans kirpparilla. Tosin oli ehkä 7min aikaa ennen ku meni kiinni. Ostin pari bodyä ja sisähaalarit. Sit ostin kuumemittarin semmoisen korvasta mitattavan ja tuttipuollon :heart:

Ajattelin sit kun jään lomille, pistää pakastimen täyteen ruokaa ja varmaan muutenkin ostaa vähän "pahan päivän varaa" kaappiin, jos käypi niin ettei vaik kaupassa kerkeä käymään. Onneks sentään vanhemmat asuu edes kohtuu matkan päässä, et voi niitäkin sitä hälyttää apuun ja äitihän on aina ollut kova laittamaan ruokaa ja ruokkii mielellään vaikka 50 henkisen perheen mukinatta, joten sieltä apua saa aina!
Mut ruoasta puheen ollen, ukko tuolla väsäilee pihvejä ja ranskalaisia :p Ja ei ku syömään!!
Moi!
Me ostettiin joskus 10 v sitten tollainen korvamittari ja se oli kyllä ihan syvältä (kaupasta ostettiin) eli ei voinut yhtään sen lukemiin luottaa. Varmaan on kyllä ehtinyt laatu parantua, mutta silti kandee kokeilla joskus vaikka itellä sillä ja tavallisella mittarilla, niin näkee ilmoittaako oikein.
(siis aivan liian vähän näytti korvasta)
kekkeri

Ihana päivä takana, ilma oli niin ihana ja lapset ollee niin nätisti koko päivän :heart:
Olemme käyny jäällä, pyöräilemässä, ja uimaan lähdetään vielä tuossa viiden aikaan. Lapset ottivat parin tunnin päikkärit, niin jaksavat uimaan vielä. Pyöräillessä jännästi vähän suppaili, mutta menivät ohi sitten kun tultiin kotiin...
Torstaina on ultra taas, eli sitä tässä jännitetään. :) Mies lähti juuri kauppaan (pitkästä aikaa hän:D) Saapa nähä mitä tuo! Toivottavasti ruokaa! ;)
Pitäisi alkaa suunnittelemaan tarjottavaa pojan 5vuotis syntymäpäiville, ja miettiä lahja.

Mami ja pikkuinen 25+5

Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Moi!
Me ostettiin joskus 10 v sitten tollainen korvamittari ja se oli kyllä ihan syvältä (kaupasta ostettiin) eli ei voinut yhtään sen lukemiin luottaa. Varmaan on kyllä ehtinyt laatu parantua, mutta silti kandee kokeilla joskus vaikka itellä sillä ja tavallisella mittarilla, niin näkee ilmoittaako oikein.
(siis aivan liian vähän näytti korvasta)
kekkeri
Meillä on kans tuo, ja oikeesti mittaajien suhteen on eroja. Jos mä mittaan nyt tytöltä lämmön, niin se on normaalilämpö ja 36.6-36.8, mut jos mies mittaa HETI perään, niin se saa aemmat lukemat kun minä :eek: Se saattaa saada jotain 36.3-36.5. Sama jos mitataan toisin päin, että ensin mittaa mies ja sitten minä. Mies saa aina, oli lapsi sairas eli ei, matalammat lukemat kun minä. Myös tädin perheessä oli sama homma samanlaisen mittarin kans. Muuten on kyllä tykätty siitä, ja on helppo käyttönen.

Raffel tää L-koon tukivyö on kivikovaa materiaalia :LOL: tuollaset kivikovat luut kans tuossa jotka tukee.. tää fysioterapian siis.. mulla lantionympärysmitta 100-105cm suunilleen.. tuossa vyössä on tarraosa 15cm millä kiiinnitetään..

Kekkeri & Sisu: No sehän hyvä tietää et voi sitten vertailla lämpöjä. Itseltä mittasin korvasta ja näytti aika lailla niitä lukemia mitä mun lämmöt yleensä on, mut pitää viel testailla ja mitata muilla mittareilla samaan aikaan.

Tänään näin ihanan pienen kk ikäisen poikavauvan, joka oli vähän päälle kolme kiloa. Oli kyl tosi pieni, vallan söpöläinen :)

noppispoppis : samassa veneessä,jos sokerirasitukseen olet menossa... Nälkä ei vielä ole vaivannut,mut janottas kyllä...unohdin syödä eilen enne kahdeksaa,kun istuin puhelimessa melkein koko päivän...mulla ultra vielä suoraan sokeritestin jälkeen,joten varmaan pakko ottaa eväät mukaan,jos vaikka kerkeis syödä ennen UÄ:tä...

Muutoin täällä nyt elämä potkii päähän...Isäni makaa teholla,ei tiedä selviääkö hengissä ja jos selviää niin vammautuu vaikeasti...prkl...paljonkohan ihmisen pitää kestää kaikkea ennen kuin helpottaa? tämä on reilun vuoden aikana jo kolmas kerta kun taistellaan kuolemaa vastaan lähiomaisten piirissä,kaksi on jo menehtynyt...ei jaksais kolmatta enää...mut ei se auta,pakko taistella tuulimyllyjä vastaan...

Lähden kaunistumaan ja sairaalaan...
Ryhis ja Seppo 28+5

Yhteistyössä